Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Eilen 35 poksui, nyt siis JO 35+1!

Äitiyslomalla oltu keskiviikosta lähtien. Eka vapaapäivä tuntui todella oudolta, oli vähän vaikea irrottaa ajatuksia töistä kun asiat jäi rempalleen eikä sijaistakaan ollut hankittu, mutta nyt oon jo alkanut aatteleen että eipä ole mun murhe jos työnantaja ei ole asioita hoitanut... Vietän nämä viimeset päivät kun esikkokin on vielä päiväkodissa (kuun aluasta jää mun kaveriksi kotiin) kaupungilla ravaten. Kuntokin on ollut vaihteeksi hyvä, ei erityisemmin väsytä eikä liitoskivutkaan vaivaa. Eilen kävin kaupungilla laitatttamassa hiukset kuntoon ja tänään on naaman vuoro :) .

Hauska vinkki tuo terveyssiteen puolikkaan käyttö liivnsuojana. Pistää ihmettelemään, miksi niissä kk-liivinsuojissa ei ole pientä tarraa. Mulla on puoltoista pakkausta kertakäyttöisiä ja parit kestot varattuna. Ainakin viimeksi tykkäsin käyttää alussa kun vuotoa oli paljon noita kertakäyttösiä, sitten kun maidontulo tasaantui muutaman viikon päästä niin pärjäsi kivasti niillä vähillä kestosuojillaan.

Esikoisen kohdalla tuli pumpattua aika paljon maitoa aluksi ja mulla oli joku käsikäyttöinen Ainun peruspumputin, niinpä ostin tällä kertaa jo hyvissä ajoin huutonetistä sähkökäyttöisen Avent isiksen, en jaksa alkaa niillä manuaalisilla enää hinkutteleen... Saa sen varmaan kivasti myytyä vielä eteenpäinkin käytön jälkeen, mutta ihan uutena en olisi raaskinut mokomaa ostaa, on ne aika tyyriitä.

NeLan puolesta jo jännitää, tsemppiä täältäkin!
 
SMSM, meilläkin on lapsivakuutus tapiolasta ja se ennen syntymää maksettavaksi tuleva maksu, joka sisältää sen 80 euron varausmaksun oli 461 euroa miinus sitten ne prosentit riippuen muista vakuutuksista. Toi maksu siis sisältää myös sen ekan vuoden vakuutusmaksun. Eli varmaan tästä yhdistetystä puhui myöskin Tridian. En tiedä sitten, että miks te ootte saaneet laskun vain tosta varausmaksusta, kummallista.
 
Liivinsuojista sen verran et sain kaverilta täyden paketin liivinsuojia niin niissä on pienet tarrat millä ne saa liiveihin kiinni. Nuo on ainuja, eli niistä sen pitäs ainaki löytyy.

Ärsyttää taas viikonloppu jo valmiiks ihan mielettömästi koska mies on lähössä ryyppäämään tänään ja huomenna ja mun pitäs tietty jaksaa taas kuskina olla.. Lupas vähentää juomista vaan paskan marjat! Tuntuu miehellä olevan niin tylsä ja paska elämä vaan jos joutuu selvinpäin oleen viikonlopun mun kanssa.. :'(

No joo josko rauhottus taas..
 
Hellou kaikki,

vatsakasilmanvauvaa Kiitos tissivinkeistä! Nämä on tosi hyödyllisiä juttuja ensikertalaisille. :)

Tridian Me hommattiin vauvalle vakuutus Pohjolasta. Sellainen joka tulee voimaan heti syntymän jälkeen. Aika hintavahan se on, mutta ajateltiin, että mielenrauhasta voi maksaa sen verran. :) Mitä muuten ostit miehelle synttärilahjaksi? Oma mies täyttää pyöreitä vuosia parin päivän päästä ja mulle ei ole mitään ideaa synttärilahjasta! Argh! Niin ja älä liikaa murehdi sitä sf-mittaa! Mytty kasvaa kyllä vaikka sä söisitkin vähän kevyemmin - se ottaa varmasti omansa. Tuo sf-mittahan on ihan riippuvainen mittaajasta ja vauvan asennosta jne. Jostain luin, että vauvan laskeutuessa alaspäin, sf-mittakin pienenee.

Ennu Mua kans ahdistaa ajatus sairaalassa olosta. :( Jos suinkin voidaan vauvan kas hyvin, haluaisin mahdollisimman nopeasti kotiin! Toivon, että kesän vauvaruuhka auttais tässä.

Samoin Pai tais sanoa, että tulee fiiliksiä, ettei halua Jorviin ollenkaan. Mulla on sama juttu! Tai mä en haluais minnekään isoon sairaalaan. Harmittaa kun Tammisaari laitettiin kiinni, sinne ois ehkä ollut ihan kiva mennä. Mä en käsitä, mistä nämä tunteet tulee. Mutta nyt luotan siihen, että heinäkuussa olo on jo niin tukala, että synnytyksen alkaessa sitä lähtee innosta hihkuen sairaalaan. :D

Pai TOSI hyvä, että sait puhuttua miehen kans! Meillä naisilla on aina tapana olettaa yhtä ja toista miesten ajatusmaailmasta ja loppujen lopuksi ne on paljon yksinkertaisempia kuin luullaan. ;)

Rintapumpuista sen verran, että ostan itse kavereiden suosituksesta sähkökäyttöisen pumpun. Mietin ensin, että ostan sen sitten vasta jos on tarvetta, mutta siinä hässäkässä saattaa olla tylsä lähtee shoppaileen pumppuja. Kantoliinan ajattelin käydä myös hakemassa.

Nyt hurttien kanssa ulos. Jos ihan hitaasti kävelis, niin vois mennä jopa koirapuistoon asti.

Olivia & Vauveli 33+5

 
NeLa:lle kovasti tsemppiä ja Danalle hyvä kun pääsit vielä kotiin

Mie olen täällä vauvan vaatteita pessyt ja luulin, että kaikkea on tarpeeksi, ja PASKAT!!! Vielä pitää alle 60cm bodeja(pitkä ja lyhythihasia), potkareita, housuja ja unihaalareita muutamat käydä ostamassa..ja 60cm ja yli kans pitää ostaa bodeja ja housuja..äiteelle jo hätäviestiä laitoin, että kattoo kirppikseltä oisko siellä, täällä missä mie asun ei oikein ole kunnollsia kirppiksiä ja sekös harmittaa...
Ja lakanoita ei ole tarpeeksi ja peitto ja lakanoita pitäs kans vielä ostaa ja puhumattakaan niistä imetysliiveistä joita ei tule löytymään täältä. Mies ei todellakaan osaa ostaa mitään eikä se varmaan edes halua..ei sillä ole mitää halua lähteä kaupoilla katsomaan vauvanvaatteita miun kanssa tai mitään muutakaan vauvvaan liittyvää..kaupassa jos yrittää katsoa ni se heti karkaa jonnekkin työkaluosastolle eikä sitä kiinnosta paskan vertaa..
Mie oon niin kypsä tuohon mieheen eikä sille auta vaikka kuinka asiosita sanois, vastaus on että siun pitää mennä sitten shoppailemaan VAIKKA kuinka yritän sille sanoa että haluaisin tehdä näitä asioita YHDESSÄ!!!!!
On melkein koko raskauden ajan tuntunut siltä, että "teen" tätä vauvaa yksin... Siitäkin monesti miehelle sanonut, mutta eipä ole mitään tulosta tuottanut...

Vauva on jonkin verran jaksanut viihdyttää äitiään, mutta nyt minuu on ruennut pelottamaan ku kahtena neukkukertana on sf-mitta ollut sama...jos vauva ei kasvakkaan..tietysti onhan pieni voinut laskeutua tai vaihtaa asentoa ni se mitta ei ole tarkka, mutta kyllä sen pitäs ens ti miusta vähän olla kasvanut...samalla hyvin ristiriitaiset tunteet sen perusteella kun nuita sokereita mittailen, että josko vauvasta tuleekin liian iso...nyt rupee miule tulemaan sellanen :Osaanko ollenkaan hoitaa vauvaani!-paniikki.....

Rae ja Nyytti 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Vaan kuulemma saa nähdä vaivaa et "nakin" saa ängettyä sisään ja pitää käyttää ehdottomasti liukkaria, hah mitä juttuja mut ihan jees tietää näin etukäteen et ei sit ihmettele mahdollista ahtautta....
:LOL: nakki ja porttikongi :D
Ei vaan, hormonit kait tekee tepposet monelle.. Imetyksen takia meillä käytettiin liukkaria melkein vuos kuopuksen synnytyksen jälkeen, normisti ei tartte lainkaan (nyt taasen ihan päinvastanen tilanne, mies harmittelee liian liukasta keliä :LOL: )
saa nähdä montako viikkoa sitä tällä kertaa malttaa pitää näppinsä erossa tuosta puolisosta. Kummallakaan kerralla ei jälkitarkastukseen asti olla odotettu, kunhan jälkivuoto vähän on rauhottunu ni sitten..

Ennu pohti sairaalaan jääntiä synnytyksen jälkeen, tai oikeastaan enempi pikaista kotiutumista. Toivotaan alatiesynnytystä ja nopeaa toipumista sulle, josko vaikka ihan polikliinisen synnytyksen tekaiset? Esikoisen kanssa me päästiin kotiin 2vrk leikkauksesta, ei olis pää tuolloin kyllä kestänytkään enempää. Kuopuksen kanssa maltoin olla 3vrk ja nyt tuntuu, ettei tuu mikään kiire kotiin. Ihan vaan täyshoidon takia, kotona odottaa kumminkin isommat lapset tarpeineen, ruuanlaitto, pyykit ja kaikki muu ei-niin-houkutteleva kun taas sairaalassa saa keskittyä hetkeksi ihan vaan vauvaan ja omaan toipumiseen. Tosin voihan olla, että parin päivän jälkeen oon yhtä kypsä kotiutumaan ku aiemminkin?

Pai kyseli rintapumpuista. Jorvissakin lypsyhuone on, mutta noi on salakavalasti myös omiaan lisäämään äidin stressiä imetyksestä joten tuskin sinne koneen ääreen kannattaa ihan vaan huvin vuoksi kipittää. Mitä enempi stressaa, sitä vaikeampaa heruminen on ja koneen kanssa maitomäärän näkeminen voi tuota stressiä aiheuttaa. Varsinkin, jollei muista että maidonnousu on yksilöllistä ja että vastasyntyneen masuun ei kovin montaa milliä ihan alkuunsa edes mahdu.
Oman kokemuksen kautta voin suositella käsikäyttöisistä Aventin pumppua ja kehoittaa pysymään kaukana Ainun halpis-versiosta. Ainulla ei saanu muuta ku ranteet ja tissit kipeiksi, Avent stimuloi rintaa melko hyvin. Haaveilen salaa sähkökäyttöisestä, mutten tiedä onko tarvetta tarpeeksi, että sellaista raaskisi hankkia. Pumpun käyttö voi muuten vaatia opettelua! Heruminen ei kaikillä käynnisty heti, osalla helpottaa vauvan otto toiselle rinnalla (melko hankalaa käsikäyttöisellä pumpulla), joillain riittää mielikuvaharjoittelu. Itelle toimi vauvan ajattelun lisäksi vesiputouksen kuvittelu :D
Tarpeen tullen rintoja voi lypsää käsin tai "kuumapullotekniikalla", imetystukilistan sivuoilla kerrottu kumpaankin (ja ylipäätään lypsyhommiin) vinkkejä enempi.

Argh! Menin sitten laskemaan uteliaisuuttani ihannepainoa itelleni. 57,2kg!! Ja matkaa tuohon on aaaaikasta paljon. Mitä helv*ttiä mä teen näille kiloille? Kunhan tuo kaveri irtisanoo vuokrasopparinsa, ni pakko pudottaa painoa. Ja vaikka ei tuonne alle 60kg:n meniskään, ni edes lähemmäs..
Teetä ja pyykinpesua vielä ennen terv.keskukseen lähtöä.
Kepsukka ja masukki pokspoks 33
 
Hei!

yritänpä tehdä paluun tänne, tuskin kukaan enää muistaakaan, mutta alkuraskaudessa kirjoittelin tänne. Sen jälkeen olen lähinnä kirjoitellut kolmekymppisissä, mutta nyt kun oma aika pikku hiljaa alkaa lähestyä, niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia muiden samassa kohtaa olevien kanssa myös. Lisäksi olen jo kesälomalla, odottelen äitiysloman alkua 16.6... :) Nyt on enemmän aikaa itsekin osallistua, joka päivä olen kyllä teidän juttuja koko raskauden ajan lukenut.

Eli pieni briiffaus omasta tilanteesta, viikkoja nyt 32+1 ja sellaiset pallot on ultrassa viime kuun lopussa nähty, että poika on varmasti tulossa. Tällä hetkellä olo on aika seesteinen ja ei mitään suurempaa vaivaa, kun ei tarvitse olla enää stressata töistä. Kesälomaan asti olin saikulla aika paljon iskiaksen ja hartioiden takia. Tyksissä olisi synnytys ja laskettu aika 22.7. mutta näillä näkymin olisi todennäköisimmin synnytystapana sektio.

Mitäs muuta, rintapumpuista, mulle on moni hirveästi kehunut Aventin käsikäyttöistä isis -pumppua. Siskolta sain hänen vanhan käsi/sähkökäyttöisen Ainun, joten sitä ainakin ensin kokeillaan, jos tulee tarvetta, ja vaihdetaan uuteen, jos on ihan kamala. Onko kellään kokemuksia siitä?

Ajattelin ens kuussa ruveta pyykkäämään ja silittämään vauvan vaatteita. Niitä onkin jo kertynyt lipastollinen. Neuvokaa nyt esikoisen äitiä, mitä kaikkea on hyvä pestä? Ihan talvihaalareita ja leluja myöten? Harsot myös? Pinnasängyn suojukset? Mulla riittää tyhmiä kysymyksiä... Ja huuhteluainetta ei siis ole hyvä käyttää. Ostin jo tuoksutonta sensitive pesuainetta tuota urakkaa varten.

Täällä on nyt hyvin vinkkejä niistä liivinsuojuksista, kannattaisiko sellaiset ruskovillan lämmittimet olla kesälläkin? Kun varmaan heinäkuussa muuten kulkee topeissa jne.

Mekkala 32+1
 
Heis, 34+0 *poks*

Oli aivan ihana nukkua omassa sängyssä taas, oman kullan kainalossa :heart: Nyt pitäis seuraavat pari viikkoa vain makoilla ja vältää kaikkea kumartelua, autossa reissaamiista ja ylimääräistä liikuntaa (kotityöt, turha seisoskelua) Eli toisin sanoen pitäis vaan olla, lääkäri määräs täysvuodenlepoon ja käskyn syödä ihan mitä tahansa, mikä pysyy sisällä. plääh. Paikoillaan pysyminen on mulle tosi vaikeata :/ Pesänrakennusvaihe jäi päälle ja pahasti ennen sairaalaan joutumista, varmaan kämpän katosta lattiaan desifioiminen aiheutti supistelut ja muut aika hyvin. Taisin vaan unohtaa tehälisätankkausta ruuan ja juomisen suhteen, kun siivosin ja oksensin kokoajan :( ja lepäily kans unohtu. Mutt nyt on pakko antaa asioiden vaan olla, vielä ainakin pari kolme viikkoa. Eiköhän tuo mieskin saa loput vauvapyykit pestyä, vaikka haluisin tehä sen ite.

Lääkäri ja kätilöt kyll pelottelivat sairaalassa siihen malliin, että jos ei lepäile tarpeeksi meän poitsu saattaa syntyä lähipäivinä :S Vieläkin supistelee kipeästi, mutta ei säännöllisesti, onneksi :) Reissu kyll säikäytti todenteolla, itteni, miehen ja lähipiirin; tulevat mummot olivat olleet ihan kunnolla paniikissa, onneks turhaan.


Zeenah
Juu Oulusta ollaan, Limigantullin Prismassa ja Lastentarvikkeessa näytti olevan kestoliivisuojia.

mekkala
Tervetuloa takaisin mekkala! Saanko muuten tiedustella miks sulla ollaan tekemässä sektio? Itelle tehdään lantion ahtauden ja synnytyspelon vuoksi....

Itekki oon miettinyt rintapumpun hankkimista, mutta aattelin, että sama hankkia se vasta synnytyksen/sektion jälkeen, maitoahan ei välttämättä tuukkaan sitten. Vaikka rinnat vuotaa jo nyt, viime aikoina rintojen heruminen on vähentynyt tosi paljon o_O

Miteköhän NeLalla menee? jokohan on saanut pikkuisen syliin? Tsempit sille suunnalle!

Alkais kattoon Täydellisiä Naisia ja muuta mitä digiboxilta löytyy, enää 6 h pitää olla yksin :)

Dana88 & Pikkune 34+0
 
Vakuutuksista...Pohjolalla on tuo varausmaksu tosiaan iso, mutta se vähennetään kokonaisuudessaan sitten vuosimaksusta..eli mulle ei ainakaan sitten kovin paljon jää enempää eka vuodesta maksaakaan, kun talovakuutukset, autovakuukset yms. laskee tuon vakuutuksen hintaa ihan kivasti. ELikkäs jos on sen noin 300 maksanut niin ei huolta, suurin osa eka vuoden maksusta siis hoidettuna.

Ihanaa kun olen vieläkin nukkunut niin hyvin. Saatan käydä 1-2 kertaa vessassa yössä, mutta nukahdan kuin pieni lapsi uudestaan ja saatan vedellä hirsiä tuonne melkeen 11 asti!! :LOL: voi että kuin voiskin nyt nukkua varastoon...ois kätevää!! :LOL:

Iiiihanaa kun on viikonloppu!! Mukavaa sellaista siis kaikille mammoille!!

Zeenah ja pikkunen 35+1
 
SMSM ja rouva saga : Joo eli tuokin on tosiaan yhdistetty vakuutusmaksu eli sit pitää vielä jotain maksaa tuohon päälle, niin se on sit sen ekan vuoden vakuutusmaksu. Pohjolassa on tosiaan vaan hillittömän iso toi varausmaksu :eek: Tarkoitus oli kilpailuttaa, mut heräsin tähän asiaan liian myöhään. Pohjolassakin kävin melkein vko liian myöhään, mut se täti kattoi vähän sormien välistä... Muualta en enää olis ehtinyt vakuutusta saada ja kun kaikki muut vakuutukset on POhjolassa, tuntui se helpoimmalta. Tapiolaan oisin varmaan päätynyt, jos oisin ollut ajoissa. Ja vaihtanut sit muutkin vakuutukset sinne.Mut näillä mennään.

Olivia81: Joo eli teillä on se sama vakuutus siis. Ehkäpä itsekin tuon maksan, ni ei tartte miettiä. Etenkin kun nyt kerran sain tuon huolimatta sydänjutuista!
Ostin miehelle Adidaksen tennarit, kun satuin sellaset sopivan näköiset halvalla löytämään :) Tennarit kun on melkeen ainuut kengät, mitä se käyttää talvet/kesät. Ja sen isyyspakkauksen annoin tuossa muutama päivä sitten. Me ostellaan aika paljon toisillemme lahjaksi vaatteita ja lähestulkoon aina molemmat onnistuu ostoksissaan... Ja niin kävi onneks tälläkin kertaa. Niin ja sit aamupalaylläri oli yks osa synttärien muistamista. Laitoin sen herätyskellon pois päältä ja kävin herättämässä suukoilla, kun voisarvet sain uunista pois: aika helvetin imelää touhua, mut ehkä just siksi niin ihanaa! :LOL: Illalla aattelin vielä tehdä hampurilaisia kotona :p

sf-mitasta: Kiitos "lohdutteluista". Tuntuivat kovin rauhoittaville :) Sitä se toinen terveydenhoitajakin epäili, että Mytty ois laskeutunut sen verran, et siksi mitta vähän alempana. Ja pitivät toisaalta ihan hyvänäkin asiana, ettei se mitta siellä ihan korkeuksissa huitele. Nyt kirjoittaessani muistan, et viime viikollahan mie sitä mietin, et oiskohan tuo vähän laskeutunut! Että ehkä se on vaan sitä.

Rae89 Täällä ei myöskään oo vaatevarasto viel oikeen riittävä. Mulla ei oo alle 62 bodyja kuin ihan pari. Sunnuntaina ois torikirppis ja peruin oman pöytäni, kun en yksin jaksa tavaroita sinne roudata. Siispä meen ostajana paikalle ja toivon löytäväni sieltä puuttuvat vaatteet Myttyselle. Ei raaski kaupasta enää ostaa, Visa vinkuu jo muutenkin.. :whistle:

Ai niin, eilen oli synnytysvalmennus. Aika pitkäveteinen oli ja haukoteltiin miehen kanssa kilpaa |O Mut tulihan siellä asiaakin. Ja "nakista ja porttikongista" oli myös puhetta :LOL: Onneks maistuu nyt loppuvaiheessa molemmille vielä petipuuhat, niin ei tuu niin kaamean pitkää taukoa, vaikkei kovin pian synnytyksen jälkeen huvittaiskaan/ pystyiskään.

A + M (33+6)
 
rouva saga Hmmh... Musta on edelleenkin vähän outoa että olet saanut ensimmäisen laskun, ku eihän vauva ole vielä edes syntynyt. Omasta verkkopalveluista pongasin tämmösen tekstin: "Lapsivakuutus tulee voimaan heti lapsen syntymästä. Vakuutuksen voimassa pysymiseksi lapsen henkilöturvatunnus ja nimi tulee ilmoittaa 3 kk kuluessa lapsen syntymästä. " Eihän se vakuutus ole siis vielä edes voimassa. Mutta laitoinpa nyt vielä kyselyä Tapiolaan, niin selviää tämäkin asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
SMSM, meilläkin on lapsivakuutus tapiolasta ja se ennen syntymää maksettavaksi tuleva maksu, joka sisältää sen 80 euron varausmaksun oli 461 euroa miinus sitten ne prosentit riippuen muista vakuutuksista. Toi maksu siis sisältää myös sen ekan vuoden vakuutusmaksun. Eli varmaan tästä yhdistetystä puhui myöskin Tridian. En tiedä sitten, että miks te ootte saaneet laskun vain tosta varausmaksusta, kummallista.
Meillä tosiaan tuli lasku vain varausmaksusta ja niin tuli edelliselläkin lapsella viisi vuotta sitten. Siksi tosiaan ihmettelin moista summaa. Laskulta ei edes käy ilmi mitenkään isompaa summaa, kuin tuo 80 e - prosentuaalinen alennus. Meillä eräpäivä vauvavakuutuksen varausmaksussa oli eilen ja se on maksettu. Eikä meillä tuon nuoremmankaan lapsen vakuutusmaksu ole kuin 290,11 e, kun siitä on vähennykset vähennetty (kotivakuutusalennus ja omaetu alennus, joka oli tuolloin vielä 13 %) - alkuperäinen maksu 416,84 e. Ja jos haluaa noita omaetu -alennuksia.. niitähän saa erinäisistä vakuutusmaksuista ja esim. pankkitilistä. Meillä riitti pankkitiliin, kun ohjattiin lapsilisät menemään Tapiola-pankkiin. Ei tarvinnut normitilejä sinne siirtää. Nyt saadaan sitten täydet 17 % eli maksimi omaetu alennukset.

Laura- vm86 :hug:
Meilläkin mies menee tänään työpaikan saunailtaan ja minusta se on ok. Niin harvoin mies missään käy ryypiskelemässä - tänä vuonna ei ole kertaakaan käynyt ryypiskelemässä missään, jonkun kerran on pari juomaa kotona saunan päälle viikonloppuna ottanut. Viimeksi oltiin kavereilla joulun välipäivinä yhdessä "ottamassa" - siis mies otti ja minä join lumejuomia :LOL: . Miksikään kuskiksi en usein rupeis, eikä siihen ois mahdollisuuttakaan, kun on kaksi isompaa alle kouluikäistä lasta. Mutta lupasin illalla käydä hänet hakeen pois, kun tiedän, et ei mies kaupunkiin jatkoille lähde. Me ollaan miehen kans sellaisia kotikissoja molemmat - tykätään nyhjätä toisen kyljessä :heart: :heart: :heart: :LOL: . Ja toiseksi miehellä on huomenna klo 9-12 metsästysseuran talkoisiin meno ja sit lapset viedään paikallisen k-kaupan lasten minimaratonille yhdessä... iskä juoksee lasten rinnalla - minusta kun ei siihen enää ole :LOL: , johan sille naurais naurismaan aidatkin, jos tällanen norsuankka juoksis lasten rinnalla :LOL: . Ja eipä tuolta kipeältä nilkaltakaan juoksu luonnistuis - varmaan ei tahdo "sirot" nilkat enää tätä painoa kestää... :LOL: .

sairaalassa olosta Mikähän lienee käytäntö nykyään OYS:ssa. Esikoista ja toista lasta saadessani oli käytäntö, et synnytyspäivä + 3 vrk päälle oli "pakko" olla sairaalassa. Jos halusi aiemmin lähtä oli allekirjoitettava kaavake, et lähtee omalla vastuullaan. Tällöin sairaala ei ota vastuuta mahdollisista komplikaatioista synnytyksen jälkeen esim. jos lapsella tulee bilirubiini tai äidille tulee jotain. Tottakai ottavat hoitoon, mut jos valittaa yrittää... niin omalla vastuulla olet lähtenyt ja kaavakkeen allekirjoittanut jne. Jossain vaiheessa luin lehdestä, et toi käytäntö ois muuttumassa ja vois lähtä aiemminkin, jos haluaa. Mutta en tosiaan tiedä onko näin. Silloin kun esikoista menin synnyttään sanottiin perhevalmennuksessa, et esikoisen synnyttäjiä pidettäs synnytyspv + 5 vrk, mutta olivat kuitenkin kotiuttamassa meitä jo 3 vrk:n jälkeen... mutta eivät kotiuttaneetkaan, kun vauvalle tuli bilirubiini ja joutui melkein vuorokaudeksi sinivalohoitoon... Oltiin sitten loppujen lopuksi sairaalassa synnytyspv ja 5 vrk päälle.
Mut ite en ois kyllä aiemmin esikoisen kans sairaalasta pois halunnutkaan - niin avuton olin vauvan hoidon kans, että halusin kaiken mahdollisen tiedon ja avun alussa, et miten vauvaa hoidetaan... synnytyspv + 5 vrk sairaalassa oli ihan ok ja meni loppujen lopuksi nopeesti. Mies kävi joka ilta töiden jälkeen sairaalassa ja oli minun ja vauvan kans monta tuntia siellä.

Rae89 :hug: tuntui todella pahalta lukea kirjoitustasi. Ymmärrän todella hyvin miten pahalta sinusta varmasti tuntuu, kun mies ei osallistu milläänlailla vauvan tuloon. Toivotaan, että hän havahtuisi viimeistään vauvan syntymän jälkeen. Voihan olla, et miehelläsi ei ole oikein mitään hajua vauvan tulosta, kun ei tiedä samoja tuntemuksia yms. kuin me äidit, jotka lasta kohdussamme kannamme. Jospa miehesi sitten vauvan syntymän jälkeen havahtuu isällisiin tunteisiin ja osallistuu enemmän kaikkeen. Nyt voi tuntea itsensä niin ulkopuoliseksi koko touhuun...

rouva saga Hmmh... Musta on edelleenkin vähän outoa että olet saanut ensimmäisen laskun, ku eihän vauva ole vielä edes syntynyt. Omasta verkkopalveluista pongasin tämmösen tekstin: "Lapsivakuutus tulee voimaan heti lapsen syntymästä. Vakuutuksen voimassa pysymiseksi lapsen henkilöturvatunnus ja nimi tulee ilmoittaa 3 kk kuluessa lapsen syntymästä. " Eihän se vakuutus ole siis vielä edes voimassa. Mutta laitoinpa nyt vielä kyselyä Tapiolaan, niin selviää tämäkin asia.
Näin meilläkin meni edellisen lapsen kans ja nytkin. Minä kans ihmettelen tuota summaa rouva saga. Kannattaskohan sun kysyä Tapiolasta, miksi teille näin iso maksu tuli nyt jo??

Tridian Olipas ihana synttäriyllätys miehellesi. Varmasti osaa arvostaa sitä.

Hip hei, pitäsköhän sitä jotain syödäkin äkkiä nuoremman lapsen kans ennenkuin lähtään hakeen esikoinen eskarista...
 
Laura ja Rae Todellakin suuret sympatia halit sinne teille molemmille!!!! :hug: :hug:
Miehelle kuskina olo kun ei ole mitään herkkua,ei täälläkään Laura ...;) Ja sen se kyllä huomasi itsekkin kun se sinne teinposkeen jätin tässä hetken aikaa sitten... :whistle:
Ja Rae oon pahoillani sun puolesta,ei ole kivaa tuo tunne että ns yksin odottaa tulevaa lasta ja yksin yrittää sille kaiken saada valmiiksi... :| Täällä meillä oli myös melkein vastaava tilanne hetken aikaa sitten mutta yhtä äkkiä tuo mies sitten havahtui ja alkoi huolehtimaan että onko sairaalakassi pakattu ja halusi koota pinnasängyn yms:) :heart:
Pidän täällä omia sormia ja varpaita (ja vähän Pippurinkin siinä samalla ;) ) ristissä että teillä käy myös samoin,että miehesi on vaan niitä vähän myöhään tilanteeseen mukaan herääviä... :xmas:

Vakuutuksista me otettiin tosiaan Pohjolasta se vakuutus ja se oli sen vähän alle 300? ,muistaakseni 271? oli tuo mikä oli se ns varausmaksu. Ja tosiaan pitää ilmoittaa sitten kun lapsi syntyy ja sitten tulee se vuoden loppu osa joka oli ihan hassun pieni summa,olisko ollu vähä yli 100? tjs. Sen takia pitää maksaa se etukäteen että se on sitten vauvan syntymästä asti eteenpäin heti voimassa. Näin mä sen ainakin ymmärsin... :eek:

Dana Jaksuja sinne pakkolepoon ja tuli itsellä vaan mieleen että voisikohan maidonherumisen vähentyminen olla jo tässä vaiheessa kiinni omasta nestetasapainosta? Kun imetyksen aikana on tärkeää että äiti muistaa juoda paljon,että maitoa tulisi tasaiseen tahtii lisää. Niin ainakin mun maalaisjärki sanois niin että jos oot kuivumisen takia ollu siel sairaalassa että siitä johtuu että maidon heruminenkin on vähentynyt...? Voin tietty olla väärässäkin.. :D

Me tosiaan lähdetään jo sittenkin tänään sinne mökille Mikkeliin. Siis useita tunteja autossa istumista tiedossa.. Plaah. :headwall: No siellä saa sitten rentoutua keskiviikkoon asti,ja ei tarvi miettiä et lähteekö tuo ukko kavereidensa kanssa rillutelemaan vai kenties taas autoa rassaamaan..... :kieh: :whistle: Mun vanhemmat tulee myös sinne niiden koiran kanssa,mutta eipä tosta pikkuherrasta ole juoksijaksi siellä kun on rajoitetulla liikunnalla siihen asti että jalka kuvataan uudelleen. No sille otetaan mukaan kankainen kevythäkki jossa se voi sitten lökötellä ulkosalla meidän muiden kanssa ettei se jalka nyt vaan mene huonoksi... :) Se on yllättänyt mut eilen ja tänään ulkona käydessä,se on nostanu jalkaa pissatessa,ja seissyt SILLÄ LEIKATULLA JALALLA PISSAAMISEN AJAN... :D En tiedä onko se kauheen sallittua mutta kun ei se enää syö lääkkeitä niin eiköhän se sitten itse tunnista jos se tekee kipeää eikä tunnu hyvältä asennolta... :$ Luulis ainakin... :p

Viime yönä nukuin tosi huonosti taas pitkäst aikaa,heräsin 12-5 välillä 2 kertaa vessaan ja kerran siihen että Pippuri muksaisi tosi kipeesti alamahaan.. :$ Illalla tavaroita pakkaillessa juoduin kyykkimään aika paljon joten alko masua vähän kirrailee,olettaisin että ne oli niitä harjotus suppareita.. Ja sitten yöllä ei meinannut hyvää asentoa löytyä ku tuntu että mahaa kiristelee oli asento mikä hyvänsä... Aamulla sit oli pakko nousta jo 6 jälkeen syömään pari leipää ku oli nälkä,illalla syömäni puolikas tuore ananas ei pitänytkään nälkää kauan poissa..:D Leipien jälkeen sitten pyörin melkein tunnin viel ja sit tuli onneks uni ja sain nukuttua melkein 11 asti:) Nyt pirteämpi olo,ja tossa jo imuroin pitää viel tiskata ja sit onkin koti siinä kunnossa että voi hyvin mielin lähteä mökkeilemään:)

Mutta nyt pyykit kuivumaan ja sit tiskien pariin:)

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower: B)

Millanen & Pippuri 31+1
 
kyllä niin tyly vaimo etten kännistä ukkoa kuskailisi mihinkään :ashamed:
Onneksi mies ei sitä vaadikkaan =) Mutta mies on kyllä hakenut minut pari kertaa pilkun jälkeen kaupungista :LOL:
Liivinsujista:Minulla on kyllä toiminut nuo kertakäyttösuojat hyvin,ja niillä mennään nytkin,pyykkimäärä muutenkin hirveä =)
Esikolle ostin 11-vuotta sitten ainun sähkörintapumpun ja vieläkin toimii ja on tosi hyvä =)
Kallis oli,mutta onhan tuo jo itsensä maksanut takaisin kun neljännen kerran tulee käyttöön =)
Petipuuhat:Liukkaria en ole tarvinnut käyttää,vaan ihan on omat liukasteet toiminut heti synnytyksen jälkeenkin :LOL: Ei mitään viikkojen/kuukausien taukoa sillä saralla ollut :ashamed: Mutta voihan tuolla pakkauksen liukkarilla sitten pitää muutakin hauskaa..hyi hyi..mitä ajatuksia :LOL:
hipsu 31+5
 
POKS 35

Jes! Nyt saa vauva syntyä, selvittiin tästä lepo viikosta..
Maanantaina kylläkin luulin jo että lähtö tulee kun supisteli kolme tuntia säännöllisesti 3 krt mainostaukojen välissä.. :D
Tiistaina mulla sitten alkoikin ihan järkky lunssa, pää on ihan täynnä räkää ja tuntuu että päässä heittää kun ylös nousee.. :snotty: ei kiva ollenkaan kun vielä kaiken lisäks miehellä on ollu tää viikko lomaa, tosi kiva kun ei olla mitään voitu tehä. Noh.. toivottavasti ens viikolla on parempi olo, sillon vielä kulta lomailee. :heart:
Eilen se rakens meille ulkosaunaan lauteet joten tekemistä onneks löytyy tällasesta talosta.
Ens viikolla ei kuulemma vauva saa syntyy tiistaina tai keskiviikkona koska tiistaina on acdc:n konsertti ja sinne hän on menossa... :D

Onko kellään vinkkejä millä tällasen ihanan räkätaudin sais loppumaan? Mulla ei ole koskaan nuhaa ja nyt oon ihan ulalla..

Neuvola oli keskiviikkona ja tässä vähän sieltä tietoa jos jotain kiinnostaa vertailla tms..

rv 34+5 (31+4)
paino/vko +509 (+538)
RR 125/88 (123/73) Seuraillaan...
SF 30 (30)
liikkeet ok
syke ok

Vauvan pää ei paljoa enää liiku lantiossa, on ihan alhaalla ja melkeimpä kuulemma voi sanoa että kiinnittynyt..sen vuoksi sf ei myöskään ole kasvanut.


[/b]nela paljon tsemppiä tulevaan koitokseen!! Mä täällä aloin miettiä että miten ne ei sua sisälle ottanut ja antanut niitä kortisoni piikkejä kun ainakin täällä päin jos synnytys uhkaa käynnistyä ennen vk 34 niin ne piikit tuikataan ja niin kuin mulla synnytys pyritään pysäyttää..

Tampereeen ikea Täältä tullaan heti ku aivojen räkäpitoisuus vähän hellittää... :whistle:

Pai Hienoa että sait juteltua miehen kanssa, tässä se taas nähtiin miten miten tärkeetä on puhua puhua ja puhua jotta väärinkäsityksiä yms ei tulisi.. Mä oon yrittäny koko raskausajan oikeen ekstra paljon puhua omista tunteistta ja kyselly miehen tuntemuksia...
Koita jaksaa lepäillä.. kotona lepäily on kyllä miljoona kertaa kivempaa ku sairaalassa.. Itse olin sielä ne kolme päivää ja aika kävi tosi pitkäks ku vaan vessalupa oli..

Laura-vm86 :hug: sinne.. mitä mies sanoo jos sanot ettet haluisi hänen käyvän noin usein? Mä en kyllä myöpskään jaksas tollasta viikonlopun molempina päivinä ryyppäämistä..

Mekkala tervetuloa takas, mä ainaki muistan sut..

Rintapumpusta Mäkin olen ajatellut että ostan sellasen vasta synnytyksen jälkeen jos tarvetta, oon ihan varma että maitoa ei kuitenkaa liikoja tule... (ai miten niin pessimisti)


Nimistä Meillä on jo vauvalle nimi, on ollut jo aika alusta saakka, poika tulee saamaan nimekseen Juuso Viljami ja isänsä sukunimen. Juuso oli vaan sellanen nimi että molemmat tykästyttiin heti, Viljamin taas keksi pojan isä ja musta se niin söpösti sen ilmas että hän on vähän aatellut että käviskö toka nimeks tällanen ja tällanen ni pakkohan se oli suostua.. :heart:
Miehes luuli että en antas antaa hänen sukunimeä vauvalle :D ja oli jo tyytynyt kohtaloonsa että mun nimi tulee.. Mutta yks päivä yllätin sen ja kysyin että miten ois jos poika sais isänsä sukunimen.. Oli ihan otettu ja ihan kyyneleen tirautti. Tykkään enempi omasta sukunimestäni, mutta musta alko tuntuu että miehelle on paljon tärkeempää saada laps omalle nimelle ku mulle, joten ajattelin yllättää miehen ja onnistuin.. :D

Onko täällä muuten muita keiden rinnat ei ole YHTÄÄN vielä kasvanut?
Mua alkaa jo ahistaa millaset arvet tulee ku sitten parissa päivässä rinnat pakkautuu täyteen maitoa.. :$ Vieläkin mulla on nämä A kuppiset ketun kuonot.. argh..


 
susanna kiva kuulla sustakin! Facebookissa sua jo kaipailinkin.. ;)

mekkala tervetuloa takas :flower:

rae jaksuja miekkosen kanssa :hug:

[/b]lauravm-86 ikävää, että miehen pitää 2päivää ryypätä ja tiiän tunteen kuskina olosta, kun esikoisen aikana olin kans aika paljonkin... Nyt ei onneksi enää tarvi, kun ei tuo käykkään missään!!

täällä on tylsää, ärsyttää toi vesisade :kieh: kotityötkin olis tehty.. pyykkiä tietty vois pestä tai kaivaa jonkun vanhan leffan ja kattoa.. ihana kun täällä on aktiivisia mammoja, niin voi käydä vähän väliä kattomassa päivityksiä :D

vakuutuksesta[/b] meillä on TURVAssa ja varausmaksu oli 60+risat.. tulee kans sit voimaan kun vauva syntyy ja syntymäaika ilmotetaan!

jos sitä keksis jotain kivaa....blaahhh!!


tylsistynyt Maamin ja pyllynpyörittäjä toivo-justiina 34+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Onko täällä muuten muita keiden rinnat ei ole YHTÄÄN vielä kasvanut?
Mua alkaa jo ahistaa millaset arvet tulee ku sitten parissa päivässä rinnat pakkautuu täyteen maitoa.. :$ Vieläkin mulla on nämä A kuppiset ketun kuonot.. argh..

:wave: Täällä, hiphei! Ja aa-kupposet on tosiaan muotoa "kuono". En edes oikein tajua, miten näillä imetetään, kun nännit suostuvat muodostumaan vain viidenkyt asteen pakkasessa / suurilla hekuman hetkillä. No, ehkä myös kivusta, joten kai se imuotekin voi ne esiin tuoda... Saas nähä. Ja vauvaoppaassakin lukee tällä viikolla että "Rintasi erittävät varmaankin jo nestettä", no, eivät todellakaan eritä, eivätkä ole erittäneet koko raskauden aikana. Otan tänkin (+ supistelemattomuuden + täyden oireettomuuden muutenkin) merkkinä siitä, että mun lapsoseni syntyy jollain kammottavalla käynnistyksellä rv42+2 (joka oisi 21.7., kun LA on 5.7.) tai mikä se absoluuttisen viimeinen päivä onkaan.. Ei oo mun keho ihan kärryillä tilanteessa jotenkin :(

Pari päivää ollu tosi uupunut, pöhnäinen, tuskanhikinen, inha olo. Toissayönä kyllä nukuinkin tosi lyhyesti, kun piti lähteä Helsinkiin jo kuudelta aamulla. Kroppani vaatii sen 9-10 tuntia :eek:

Kohta lähden hoitamaan miehen kaa ystäväni 2-vuotiasta poitsua kolmeksi tunniksi. Varasin sen jälkeen pöydän ravintelista: kyllä kolme tuntia lastenhoitoa pitää mielestäni kuitata vähintään kolmen lajin illallisella, noin tasapainotuksen vuoksi :LOL:

Nuutunut fiilari, ei oikein juttua tuu. Jännittelen kyllä täällä pinolaisten vavvoja, jotka pungertavat aktiivisesti ulos! Uutisia odotellen, huu!

kardemummma & Sulo 34+4
 
Mulla oli tänä aamuna yöpaita tissin kohdalta märkä, eli kai sit vasen oli vuotanut, hih outoo!
Meillä mies ihan itse ilmoitti ettei sitten lähde viihteelle enää ennen vauvan syntymää (eikä tietty sit kun se on jo kotona niin aikaan) Joo näin hän oli päättänyt ja onhan se ihan kiva, koska ei ole kivaa jos tuki ja turva on hönössä jossakin kun synnytys alkaa!
 
Oon sanonu miehelle et en todellakaan tykkää ja viimeks kun lähti baariin laitoin niin tulenkatkusta tekstaria perään et voi *ittu sun kanssa et se onki sit hienoo jos mulla lähtö tulee ja jätkä on 3 promillen humalassa jossai hevon kuusessa..
Ja aamusta ollaan sit et " mie oon niin tyhmä" jne jne ja sama homma seuraavana viikonloppuna.. Taitaapi olla et jos meno ei lopu kun vauva syntyy saapi ukko ryypätä ihan keskenäsä kaverien kanssa..

Niin ja Rae Sama vähän mulla ton ukon kans et sitä ei kauheesti muutenkaa tunnu tuo vauvan tulo kiinnostavan.. Pinnasängyn nyt kasas ja osti lipaston, koska pakotin..

No joo, nyt takas niiden vauvan pussilakanan ompelujen pariin, en eilen jaksanukkaa..
 
Hei, taas pitkästä aikaa!!!:)

Tosiaan ahkeraan on kaikki heinämammat alkaneet kirjoittamaan:) Lukenut olen päivittäin, mutta ei ole saanut itse vaan kirjoitettua...
Kommentoin nyt mitä muistan:)

Hankinnoista.. Meillä on kaikki isommat hankinnat valmiina esikoisen jäljeltä.. Mut sitten kaikki pienet hankinnat on tekemättä!! Tuleekohan tässä jo kiire kohta!? :/ Vaatteita ei olla nyt hankittu, esikoisen jäljeltä niitäkin löytyy.. Nyt oon vaan alkanut miettimään, kun rakenneultrassa saatiin varovainen tyttölupaus.. ja esikoinen meillä on poika, joten poikien vaatteita kyllä löytyy.. (ja on tietysti jotain ihan neutraaleja vaatteita...).. et jos sieltä tulee nyt se tyttö, niin pitäisköhän olla enemmän valmiiksi jo tyttöjen vaatteita... Mut kun ei oikein uskalla vielä ostaa... :ashamed:

ja muutenkin on alkanut kauheasti huolestuttamaan, että sujuuko kaikki loppuun asti hyvin.. :/

Sairaalassaolo.. En haluaisi myöskään viettää sairaalassa yhtään sen enempää aikaa kuin pakko. Esikoisen syntymän jälkeen jouduttiin olemaan sairaalassa viikko!! Ja kauhea ikävä oli miestä.. ja nyt jos joutuu kans olemaan, niin sitten on kauhea ikävä myös poikaakin.. :( Eikä siellä sairaalassa varmaan kukaan mielellään ole.. varmasti kaikki haluaisi suht nopeasti päästä vauvan kanssa kotiin:)

Kela.. Vieläkö joku odottelee ä-pakkausta?:) Itse laitoin ne paperit tosi viimetingassa kelaan, et tulis se uusi pakkaus.. ja nyt koko ajan malttamattomana odottelee, et milloin se tulis postiin:)

Joku oli huolissaan sf-mitasta? Mulla oli kans sf -mitta nyt kahtena viime kertana sama. Mut neuvolatäti sanoi, ettei tartteis olla huolissaan.. oli eri mittaaja, niin voi johtua kuulemma siitäkin vähän.. :/

Painoarvio tms. Harmittaa, kun nyt toisen lapsen kohdalla ei pääse enää sinne synnytystapa-arvioon, et sais samalla tietää vauvan painoarvion.. Eikä muutenkaan nyt enää ole yhtään ultraa tässä (eikä ole ollut rakenneultran jälkeen..) Tuntuu, että täällä on tosi monella ultria koko ajan:) Tuntuu, et olen ainoa, jolla viimeinen ultra oli rakenneultra eikä sen jälkeen ole enää mitään :)

Oma napa: Kauheat selkäkivut vaivaavat.. osittain ainakin ovat supistuksia.. :/ Lääkärissä kävin reilu viikko sitten, oli hieman kohdunkaula lyhentynyt.. mut paikat vielä onneksi kiinni.. Ensi viikolla taas uusi lääkäri.. :/ tuskin on muutosta tapahtunut ainakaan parempaan suuntaan.. Muutenkaan ei kauhean hehkeä olo ole ollut.. Vissiin aika yleistä täällä? :D

Paljon voimia ja jaksamista kaikille muillekin "kipuisille":) Toivotaan, että kaikkien vauvelit vielä hetken malttaa pysyä masuissaan:)

-Heidi ja pikkuinen 32+0 POKS :) (jos laskin oikein:D)
 
Meillä miehellä ois lähtö Sauna Open airiin parin viikon päästä :/ Täsä just harkitaan lähteekö vai eikö se lähde. Toisaalta en haluis pyytää toista jättämään keikkaa väliin, kun kysessää on kauan odotettu keikka. Suosikkibändi tuskin kovin nopeasti tule enää Suomeen uudestaan. Mutta toisaalta taas tää vauva voi syntyä milloin tahansa ja Tampere on aika kaukana Oulusta, en haluis olla yksin... Miehestä ei oikeen ota selvää onko se menossa vai ei. Tahtoisin että se päättäis ite, ettei mun tarvis pyytää sitä jäämään kotia.
 

Yhteistyössä