Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Juu kaikkea muuta ku hehkeä olo, varsinkin kun ei täältä kotoa sais liikkua mihinkään. Torstaihin asti pitäis nyt vaan malttaa lepäillä. Ei kerrota kenellekkään et eilen kävin kylässä appivanhemmilla ja tänään tossa lähikaupassa... Kauheasti tekis mieli päästä vielä vaik mihin ennen vauvan syntymää, mut eipä taida olla enää mahdollista ku aukeamista, lyhentymistä ja pehmentymistä tapahtunut...

dana88
Sun tilanteessa en päästäis kyllä lähtemään noin pitkälle reissulle. Emmäkään oo kovin mielissäni ens viikon yöreissusta Tampereelle. Vaik matkaa onkin vaan 150 km ja oon menossa porukoiden nurkkiin yöks.
 
Pai80 Eiköhän mies jää kotia, sekin säikähti aikalailla mun sairaalareissua :/ Itellä ei täällä Oulussa ole kuin kavereita, kaikki perhe ja sukulaiset asuvat vähintään 100km päässä. Eli oisin aika yksin täällä, vaikka menisinkin porukoiden luokse, niin 100km autossa istumista suuntaassa ei kyll tiedä hyvää.
 
no niin... olo edelleen aika kurja mutta saivat supistukset loppumaan vaikka kätilö sekä lääkäri olivat aivan PEESTÄ |O olen kotona kortisoni pistos pitää hakee viel illal, siis toinen piikki...
päätä särkee niin kovin että nyt vaan pikasesti kirjotan

kiitos kaikille... palaan taas myöhemmin kunhan jaksan enemmän kirjottaa...
 
dana88 ja Pai80 Enpä minäkään kyllä päästäis miestä lähtemään, jos oisin teidän tilanteessanne ja toisaalta en usko, että se lähtiskään mihinkään jos tilanne olis tuo, et kanava lyhentynyt ja pehmentynyt & synnytys vois alkaa millon tahansa. Toista lasta oottaessa ei suostunu lähteen enää äitienpäiville kotiseudulle 200 km päähän - laskettuun aikaan oli tuolloin 2 vkoa... Minä olisin kyllä itse vielä lähteny, mut mies ei uskaltanu.. meinas, et eikös se toinen lapsi tule nopeampaa kuin eka... toisin kävi - eka meni 10 pv yli la:n ja toka 14 pv yli eli ihan hyvin ois voitu vielä äitienpäivillä kävästä.

Nyt mies on lähdössä Jukolan viestiin Hyvinkäälle 19-20.6 ja minä menen siksi aikaa lasten kans mummolaan sinne 200 km päähän. Kyllä sieltäkin ambulanssilla synnärille pääsee jos niikseen tulee ja onpahan sitten ainakin lapsille ammat siksi aikaa jos lähtö sattuis tuleen. Tosin sit synnäri voikin olla muu kuin OYS...

NeLa Kiva, että sinäkin pääsit vielä kotiin vauvelia kasvatteleen, parempi näin.

 
NeLa Huh, huh. Kyllä se pikkunen suakin nyt pitää kovilla. Kumpikohan teistä ehtii ensin Dana vai sinä ? :)

Meil on kyl mies lähössä ens viikol reissuun jos ei tilanne tästä muutu. Vähä kyl harmittaa, mut liput on hommattu jo ennen joulua...
 
heidik86 Täälläkään ei ole pikkuista nähty ultralla sitten rakenneultran jälkeen. Siksi vähän jännitetäänkin, pitääkö rakenneultran tyttölupaus vielä paikkansa. Jos vauva onkin poika, niin se pieni parka joutuu pitämään pinkkejä bodeja. :D

NeLa Tosi hyvä, ettei vauva tullut vielä ja pääsit kotiin takas! Hermojahan se varmasti raastaa, mutta on vauvalla vielä paljon parempi masussa. :)

Nyt jotain ruokaa...
 
Tässä olis eilinen kuva masusta:) Oon rantapallon niellyt:LOL:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6255946.jpg

DanaKiva että pääsit vielä kotio lepäileen. Yritähän pitää vauva vie masussa muutama viikko:hug:

Nela Hieno juttu että säkin pääsit vie kotiin ja sait ne kortisonit. Nyt vaan huilailet että vaavi pysyis vie masussa :hug:

Oma napaa: Käytiin miehen kans eilen leffassa ja olihan hupaisaa:LOL: Neiti potki minkä kerkes ja varsinkin äänekkäissä toiminta kohtauksissa. Loppu lefffa menikin siihen ku yritin pysyä aloillani vaikka varpaita tungettiin kylkiluiden väliin ja päällä painettiin virtsarakkoon, ei kiva:)
Täällä alkaa oleen oikeen raskautunut olo.. Välillä vihloo alapäähän ihan hitosti tuntuu että vauva tulee just pihalle :LOL: Yöt ei oo täälläkään mitään herkkua ku pissalle herään melkein aina viiden aikaan ja sit joskus aamusta ku mies lähtee töihin ja sit ei enään uni tulekkaan ku on paikat niin kipeenä:(

Sanoiko joku että oli ollut sellasia vihlaisuja reisiin?? Mitähän ne on? Mulla on nyt parina päivänä ollu sellasia eikä oo todellakaan mukavia.

Mut nyt pakkaileen loppuja kamoja. Lähdetään viikonlopuks mun porukoille ja samalla käydään miehen vanhemmilla ja jos keritään niin muillakin sukulaisilla:)

- Chili ja neiti 34+2 :heart:
 
Hola!

Tää neiti ei sit osaa ottaa iisisti, oon niin idiootti. Mies ehdotti keskiviikko iltana, että mitäs jo torstaina lähtäs pääkaupunkiseudulla käymään. Meiltä sinne on matkaa yli 100km, ajallisesti vajaa pari tuntia per suunta. No tämä tyttö tietysti innostui, vaatekauppoja, jee! Voi tyhmä tyhmä. Mutta sinne siis mentiin, oltiin keskustassa klo 13-19 ja sitten vielä käytii paluumatkalla ikeassa. Kotona oltii vasta noin klo 23 illalla. Ja tämä neiti siis on siinä pakkolevossa, ehhheh :headwall: nolottaa ihan myöntää kuin tyhmä sitä osaa olla.
Matkalla oliki aika kurja olo, väsytti, pakotti, supisti ja niitä kamalia sukkapuikkokipuja etenki kävellessä. Ja lopulta tietysti kiukutti. Että kannatti lähteä, hei.

Mutta sain sentään uudet kengät, oon ettinyt kenkiä jo viime vuoden keväästä asti ja nyt vasta tuli kivat eteen. Eikä maksanut kun 30e, kivat blendin tennarit. Ja sitte pitkä toppi ja tunika ginasta ja yks tunikamekko indiskasta. Ikeasta ostettii pari hyllyä ja vauvalle mm. peppupyyhkeitä ja harsoja.

Silti sanon että ei ois kannattanu lähteä.

No ettei oma tyhmyys siihen jäis, tänää aamulla muhun iski se suursiivous vietti: minäpäs yllätän miehen ja siivoan. Joo hei tosi fiksua! Kerkesin keittiön siivota ja ottaa rikkalapion esiin kun alko supistaa. Sitten rupesin miettii, että ehkä vois levätä. Eikä mitä, tää tyhmä jatkaa hommia: pesin pari konetta pyykkiä ja siivosin lisää. Sitte vasta lopetin kun oli oikein tukala olo. Ja nyt sitten onki jomotusta alakropassa. Että kroppa kiittää kun tyhmä oon :headwall: Niin jotta sanokaa mulle oikein rumasti, ehkä sitten rauhotun!

Tuttipullot: Meillä ei taida olla yhtään, pitäs hankkia. Tosta BPA-jutusta en tiennyt mitään.

Nimi: Ei olla mietitty eikä etenkää lyöty lukkoon mitään. Ideoita aina välillä heitelty mutta se siitä.. Pitääkö siis nimi olla valmiina sairaalassa vai saako sitä miettiä vielä sen jälkeen..?

Liivinsuojukset: Mulla on ne mitä oli äippäpakkauksessa ja sitten oon kans käyttänyt tota sidekikkaa. Mulla on siis pikkuhousunsuojat puoliksi leikattuna liiveissä, toimii :D Öisin en liivejä pidä, mutta pitäs kyllä, mua ärsyttää ihan kamalasti kun yöpaita on märkä rinnuksien kohdalta. Ja muurenki kurja nukkua märällä paidalla..

Vakuutus: Meillä ei ole mitään otettu.. Ei ollut oikein varaa ottaa, toivotaan että on terve kaveri siis.

Sairaalassolo: Mä ihan tosi luulin, että jos ei ole mitään komplikaatioita niin se aika on 2vrk. Ei se taida niin ollakaan, hyvin olen perillä, heh!

Mies hinkuu liikkeelle: Täällä mies ei baareihin tms hingu, mutta mettään yöksi :) Se miettii että koska lähtis eräilemään, sanoin vaan, että mieluusti mahdollisimman lähiaikoina. Juhannuksen jälkeen en mieluusti päästäis, kun sinne minne se haluu on reilu tunti matkaa ja sitten vielä metässä kävellen tunti-pari. Ja huonot kentät. Eli jos oon kotona ->synnytys käynnistyy -> miestä ei saa kiinni.

Mut oon silti nykyää yksin kotona tosi paljon, kun mies on päivisin ja iltaisin ulkona urheilemassa lähes aina. Paitsi sateella. Yksinolo kyllä tympii, mut onneksi tykkään lukea. Leffoihin ei nyt riitä keskittymiskyky, outoa!

Vauvan liikkeet: Tää kaveri liikkuu aika paljon ja liikkeet tekee välillä aika kipeetä. Jotenki venyttää niin kipeesti, täytyy aina painaa takasin päin, että älä nyt nahan läpi puske :)

Reisiä vihloo: Joo täällä ainakin vihloo. Tosin ehkä saattasin pistää supistusten piikkiin.. Ehkä. Mulla menkkakivut tuntuu myös reisissä, joten siis ilmeisesti myös supistukset tuntuu myös siellä muiden paikkojen lisäksi.

Jeps. Semmosta nyt.

Voimia tasapuolisesti kaikille tarvitseville!
 
helise Auts mä en kyllä moiseen uskaltais ryhtyä. Mutta tehty mikä tehty, nyt koitat vaan rauhottua ja ottaa iisisti ettei tilanne pahene.

Mulla tuntuu supistelut reisissä ja tosiaan ne menkkakivun tyyliset selässä ja reisissä. Kaipa ne menkkakivut on sitten niitä vaurioita aiheuttavia supistuksia. Prkl.
:headwall:
 
Pai, mulla on sitten ilmeisesti jo iskenyt jonkin sortin raskausdementia :D

Tänään tuli pakkaus postissa. Kivan näköisiä vaatteita- aika isoja vaan ihan pienelle. Se 50cm asu näytti isommalta kuin muualta ostetut 56/60cm vaatteet. No kyllä niille käyttöä löytyy myöhemmin.

Kiva lukea teidän muidenkin juttuja ja vinkkejä. Mie oon auttamatta unohtanut vuosien varrella joitakin asioita :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+5
 
Tänään on kyllä tällanen kaikki jurppii-päivä!
Yksin olen päivät, mies ku tulee kotiin ni käy olkkariin makaamaan päikyille ja varmaan sen jälkeen lähtee taas viilettämään jonnekkin..Ja mie kyllä mietin, että mihin mie tuon miehen kanssa joudun kun raukka parka ei osaa edes kaupasta ostaa mitään jos sille ei selkeää listaa tee. Joten kävimpä itse kaupassa tai en, miun se on huolehdittava siitä, että jääkaappi sisältää kaikkea tarpeellista.

Enkä ole vielä edes tätä ekaa penskaa saanut pukerrettua pihalle ja jo nyt mietin mahdollisia tulevia raskauksia... Siis lähinnä sitä ku nyt nuita sokereita pitää tarkkailla ni seuraavissa raskauksissa sitä saa heti olla siellä rasituksessa ja parhaassa tapauksesa monta kertaa ja silti seurata sokereita... Kyllä sitä kun tarpeeksi miettii ni ihminen tulee hulluksi!!

Hankintojen tiimoilta pitäs vielä niitä pienimpiä vaatteita käydä metsästämässä kirppiksiltä yms. Olevinaan katoin, että nuita yli 60cm vaatteita olis kans ihan kivasti, mutta nyt heräsin siihen todellisuuteen, että niitäkään ei ole kuin muutama hassu eli vauvan kanssa saa lähteä sitten kauppaan ja ostella ihan urakalla kaikkia vaatteita, että on edes mitä pistää pienelle päälle!!! Ja tähänkään on varmaan turha odottaa miehen tukea.. kaupoille joutaa vain viikonloppuisin ja silloin ei häntä hirveesti huvita lähteä

Näitä kotona olevia tavaroita olen pyröritelllyt niin paljon ympäri, että en enää kykene hahmottamaan mitä meillä on ja mitä puuttuu tai mitä on minkäkin verran..tässä saa vaan itelleen hirmusen stressin ja vitutuksen ja sekös sitten purkaantuu aina kun mies jotain vähän väärällä äänensävyllä sanoo..pimahan aina ihan lopullisesti ja huudan ja meuhkaan..sit mies suuttuu ja ÄÄÄÄHHHHH...ainainen kierre, mutta olis kiva jos yksin ei olis vastuussa kaikesta!!!!!

No niih..nyt on kyllä omaa napaa sepostettu NIIN paljon, että josko sitä taas hetkeksi rauhottuisi... Hirveesti vaan pyörii mielessä kaiken mualiman asiat ja tuntuu että sanoiksi niitä ei saa puettua...
 
no niin nyt yritän kirjoittaa koksin tapahtumat :

mentii sinne n.klo 22 ja kätilö oli alusta alkaen tympeen olonen. ohjas tarkkailu huoneesee käyrälle ja sanoi napakasti et miks et oo aiemmin voinu tulla kun kyllä tätä nyt estellään vielä..

no siinä makasin käyräl ja kätilö tuli pistämään piikkejä mulle, käsivarteen tuli se joka niitä supistuksia estää, ja se sattuu :eek: no sitte pakaraan kortisonia ja sen se kätilö vaan iski, huusin ihan kun mua sattu niin paljon....
siinä jatkettiin käyräl oloo ja mä jo kätilön tylystä käytöksestä itkua väänsin...
lääkäri tuli ja sano et kattoo paikat, no lääkäri sitte kaks sormee runno sisään niin että minä vääntelehdin kivusta meinaten pudota pöydältä...
piikit sai mulle kauheet tärinät aikaseks ja kun lääkäri käski tulla toisee huoneesee ultraa ja meni edeltä, niin saan kiittää luojaani että mulla mies mukana... lähdin kävelee sitä toista huonetta kohti ja kesken matkan lähti taju ja jalat alta, mies sai onneks just kiinni... lääkäriä eikä muitakaan paikalla näkyny....
no ultraus meni multa ihan ohi kun pää oli niin jumissa mutta mies kertoi et oli napanuoran virtaukset kattonu ja todennu hyviksi ja sit oli kohdunsuusta sanonu et kaulaa hieman jälel ja sormelle auki...
mä sitte kyselin lääkäriltä et enkö sais mennä koti kun supistukset kuitenkin loppu, niin lekuri ärähti mulle että sä et kuule mikää synnyttäjä ole joka laitetaa vaan koti... no sit lääkri kyseli et kenen luvalla oon lopettanu sepram-lääkityksen kun paperis lukee et lopetetaa rv35-36, no ihan on psyk.polin lääkärin ohjeen mukaan lopetettu..
lääkäri ohjas meidät käytävälle ja meni kysyy kahvihuoneesta et minne mut voidaan laittaa, niin kahvihuoneesta kuulu et onks se joku nisti vai, pitäiskö onnitella vai sanoo et otan osaa.....

kätilö tuli ajo miehen pois ja käski mut tarkkailu huoneesee, sit tuumas mulle et nyt et sit pissalle mee kun pitää saada kunnollinen pissanäyte aamulla et ennen aamu viittä ei oo mitää asiaa vessaa....

viimenää aamu koitti ja tuli ihana kätilö joka mun kotilähtiessä tuumas et yritä nyt kaks viikkoo viel sinnitellä niin sit tääl ei oo kukaa idiootti estelees enää synnytysä ja vinkkas silmää :LOL:

että tämmönen reissu... toivottavasti saitte jotain selkoa etten liian hankalasti kirjoittanu :ashamed:

NeLa ja Lassi poika 34+3
 
Nela Tee noista asiattomista kommenteista valitus. Oppivat.. Yhteyttä vaan potilasasiamieheen. Siellä voi olla työkaveritkin tyytyväisiä, kun saavat vähän nenilleen. Ja juu, olen ollut psyk. polilla töissä ja muistan, että nuo mielialalääkitykset mielellään kyllä lopetetaan, mutta ei niitä välttämätön pakko ole. Ja joka tapauksessa ressiä asiasta ei saisi ottaa ;)

Rae Toivotaan, että se sun mies kasvaa isoksi vauvan syntymän myötä. Olis niin tärkeää saada tukea.. Víe se perheneuvolaan ym. jos ei muuten ala tokeneen, juttelemaan.

Oma napa Vaavi kellu muutaman päivän perätilassa ja mä olin jo aivan hermona, että sektio tulee ei voi mitään :D Että se siitä, en ota ressiä.. No nyt tuntuu taas liikkeet ylhäällä ja sitä myötä istuskelen jumppapallolla ja lenkillekin tekisi mieli. Liikkuessa kuiten välistä painattaa alas, mitä ei muuten tee niin jos se sitte painattas sitä päätä sinne omalle paikalleen, jotta ei enää pyörisi, kiitos!

Punaposket ja Tuhina 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punaposket82:
Nela Tee noista asiattomista kommenteista valitus. Oppivat.. Yhteyttä vaan potilasasiamieheen. Siellä voi olla työkaveritkin tyytyväisiä, kun saavat vähän nenilleen. Ja juu, olen ollut psyk. polilla töissä ja muistan, että nuo mielialalääkitykset mielellään kyllä lopetetaan, mutta ei niitä välttämätön pakko ole. Ja joka tapauksessa ressiä asiasta ei saisi ottaa ;)
juu en itse stressiä siitä lopetuksesta oo ottanukkaa mut lääkärille koksissa se oli jotenkin olevinaa kauheeta kun lopetusta supistusten takii aikaistettu....
mä olen psyk.polin lekurin kans sopinu et voin alottaa lääkityksen vaik uudestaa jos alkaa siltä tuntuu

=)
 
Olivia : Joo, sitä mäkin vähän just "pelkäsin", että jos nyt kauheasti ostelen niitä pinkkejä ja tyttömäisiä vaatteita, ja tuleekin poika, niin puenko sen sit pinkkeihin vaatteisiin :D Mut oishan se "ikävää" myös, jos tytölle ei sitten olisi mitään ihania, hempeitä tytön vaatteita :) Eli vissiin pitää sen verran uskaltaa ja ostaa edes jokunen :)

Rae: Kuten tuossa joku aiemmin sanoikin, niin toivottavasti miehesi viimeistään vauvan syntymän jälkeen "kasvaa aikuiseksi":) Kuitenkin varsinkin alussa, kun kaikki on uutta, niin tarvitsee sitä toisen ihmisen tukea ja apua aika paljon:) ja tottakai muutenkin oman miehen tuki on tärkeää kaikessa!

Nimestä.. Tytölle meillä olisi jo nimi, esikoisen odotuksesta lähtien on ollut. Pojalle ei vielä ole..pitäis vissiin sitäkin tässä miettiä..:) Sukunimi tulee olemaan miehen sukunimi.. Eikös se automaattisesti menekin niin, että jos esikoisella on miehen sukunimi, niin muillekin yhteisille lapsille tulee sit sama sukunimi??? Vai olenkohan täysin metsässä :D

Tuttipullot.. Onko kellään kokemusta Tommee Tippee -pulloista? (kait se noin kirjoitettiin...)
 
Hei,

Dana, Susanna, ja millanen, kiitos tervetuloa toivotuksista! Olisi kyllä kiva mahtua vielä mukaan... Täällä on kovasti keskustelua ja se on mun mielestä kiva, että on useasti päivässä luettavaa ja kommentoitavaa. Näin "lomaillessa" välillä aikaa tuntuu riittävän.

Dana, sektio on tulossa sekä pelon että istukan takia. Se on just siinä vähän kohdunsuun päällä ja muutakin ongelmaa on, etten haluaisi turhaan stressata alatiesynnytystä.

Nela, kävitkö sinä muistaakseni tyksissä? Siellä kyllä saa välillä tosi törkeää kohtelua... Muista, että sulla on oikeus vaatia kätilön vaihtoa ja ne eivät siellä siitä loukkaannu.

Jaksamista kaikille pakkolepäilijöille!

Onko kukaan jo pessyt ja silittänyt vauvan vaatteita? Koska aiotte sen tehdä?

Mun täytyy ihan alkuun jo myöntää, että mulla on nykyisin reikiä aivoissa kiitos tän siunatun tilan... Siksi en muista kaikkea lukemaani kommentoida, sorry.
 
tuttiasiaa:
Tahtoisin mahdollisimman tissiä muistuttavan ja imetystä tukevan huvitutin mitä alkaa tyrkyttämään. Tietääkö kukaan mistä sellaista löytäisi? :wave:
Vauvanvaatteista:
Meillä on 50-60cm pesty ja kaapissa odottamassa. Kuivurissa niistä tulee ihanan pehmeitä, eikä ole tarvetta silitellä.. en kyllä silittänyt ennen kuivuriakaan noille aiemmille :)
Nimiasiaa:
Meillä ei ole vielä nimeä.. useita molemmille mahdollisesti käyviä nimiä on kyllä olemassa, joten niistäpä toivottavasti joku tuntuisi vauvan näköiseltä :)

Punaposket ja Tuhina 32+5
 
Nela Kuka sulla oli lääkärinä, oliko mies vai nainen? Laita vaikka yv:nä, jos et viitsi tässä sanoa. Kohta kun kesälomat alkaa pyöriä, jäljelle jää ne nuorimmat ja mukavimmat kätilöt, onneksi! Hyvä kuitenkin, että pääsit kotiin. Ollaan sitten vaikka juhannuksena yhtä aikaa osastolla, jooko?

Täällä supistelee edelleen... Jumppapallon täytin tänään ja siinä olen istuskellut. Jos vauva vähän laskeutuisi, niin tää kamala närästyskin helpottaisi.

Vauvan vaatteita ja lakanoita olen pessyt, koska lähtö voi tulla koska tahansa. Kassikin odottaa tuossa eteisessä. Eilen ostin ekan vaippapaketinkin :)

omenaruusu 35+1
 
Olin jo päivällisaikaan varma, että nyt tulee lähtö, mutta ei sentään, meni makoilulla ohi. Maha on kokoajan kova ja pinkeä. Välillä tökkii alakertaan tosi kipeästi, mutta onneksi ne kestää vain hetkisen. Hassua, kun kaikki kolme edellistä ovat lähteneet vauhdilla käyntiin ja nyt tuntuu, että tässä voi mennä vielä viikkoja. Vauvoille tietty hyvä, jos vielä päästäis parikin viikkoa eteenpäin.

Täälläkin vaatteet aikalailla pesty, paitsi eilen tulleen äitiyspakkauksen kamat. Nyt alkuun silitän lakanat, mutta en niitäkään sit jatkossa. Ei varmasti ole aikaa sellaseen.

Onko kellään muulla outoja tuntemuksia sormenpäissä?


Nyt kattoon töllöä. Mukavaa viikonloppua kaikille, kurkin kyllä tekstit pari kertaa päivässä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Täällä on nyt hyvin vinkkejä niistä liivinsuojuksista, kannattaisiko sellaiset ruskovillan lämmittimet olla kesälläkin? Kun varmaan heinäkuussa muuten kulkee topeissa jne.
Tervetuloa takaisin vaan munkin puolesta!
Osalla rinnat tulehtuu herkemmin, joten lämmittimiä voi tarvita kesälläkin. Ruskovillan lisäks: termomamma, TSI-meiningistäkeskustelu, muttei tosin teko-ohjeita, vaippatalon valikoimasta joku merkkiä-en-tiiä-lämmitin sekä Babyidean lämmittimet. Varmaan löytyy muitakin, nuo pikahaulla tuli tulokseksi..
Toppien kanssa ongelma voi olla hartioiden ja decolté-alueen viileneminen, joka voi joillain riittää rintojen tulehtumiseen. Kokeilemalla sen oppii, ottaa alkuunsa varovasti.

Millanen
mukavaa Mikkelinreissua!! Koita jaksaa autoilla

Miehen menoista tuolla olis viikon päästä festarilauantai, tosin ite oon kyllä menossa mukaan, mutta tietäähän sen että kaljaa se lipittelee koko illan. Seuraavana viikonloppuna olis Kivenlahtirock, sinne ajateltiin oottaa pojatkin mukaan (olivat vuos sitten kans) joten se menee vesilinjalla ja siitä viikon päästä isäntä lähtee työporukan kanssa saunailtaan. Lopputuloksen tuosta saunaillasta kyllä tietääkin jo etukäteen.. Vaikka harmittaakin tuo saunailta, en raaski sitä kieltääkään. Jotta menköön, tuskin tää sillon syntyy (kuopuksen kohdalla se oli viikko ennen laskettua aikaa Tavastialla jotain keikkaa kattomassa, ite en enää sillon jaksanu lähteä ni se vähän jänskätti) Toisaalta ymmärrän meitä kotona kärvistelijöitä ja toisaalta taas pikkasen noita meidän miehiäkin. Vaan siitä huolimatta :hug: Dana ja Laura, teillä ainakin oli isännillä menohaluja, nyt en enää muista oliko joku muukin harmitellut samaa..

NeLa kiva kuulla, että pääsitte vielä kotiin ja ootte samassa paketissa. Pidetään peukkuja, että hetken malttais pieni pysyä masussa kasvamassa!
Vaan kurjan vastaanoton olit saanut! :hug: Jos suinkin vaan jaksat, niin tee ihmeessä valitus tuosta touhusta! Pöyristyttäviä kommentteja.

Kyllä nuo mahakuvat on sitten ihania :)

Vaatteista. En jaksa tod. silittää mitään, paitti jos on häät/hautajaiset tms. ni miehen paidat just ja just. Vauvan lakanoiden silittämistä harkitsin, mutta tuskin saan aikaseks. Vaatteita tuolle on pesty nyt kotoa löytyneet vanhat vaatteet, varastossa on kaikista pienimmät vielä. Että vähän nurinkurisessa järjestyksessä menee, mutten oo jaksanu könytä tuonne varastoon kaivamaan pahvilaatikoita. Ehtii ne vielä.

Lekurissa kävin tänään, jatkoi onneksi sairaslomaa sinne äippäloman alkuun asti. Mutta oli kyllä kummallinen tohtorska. Joku venäläinen, ihan pihalla tuntu olevan. Kirjotti diagnoosin kohdalle "määrittelemätön ylälannerangan kipu" vaikka kerroin suurimman syyn olevan väsymys ja töiden aiheuttamat supistukset + selän väsyminen lasten nostelusta. No, ihan sama kait se on, mitä se siihen kirjas, töihin ei kumminkaan tartte enää mennä. Tänään kävin lekurin jälkeen viemässä saikkulappua ja tarttee ens viikolla piipahtaa palauttamassa avaimia. Meillä oli päiväkodin kevätjuhlat keskiviikkona, en ollu paikalla (onneks). Olis voinu tulla nolo tilanne.. Päiväkodin vanhempainyhdistys oli keränny rahaa työntekijöiden kevätmuistamisia varten. olivat sit hankkineet jotkut kukkaistutukset kesän kunniaks. Paitsi mulle? Työkaverit sitä tänään ihmetteli (ja paheksu) että eivät mua muistaneet.. Vaan samapa tuo, saan mä parvekkeelle kukkaset ihan kaupastakin, mut kyllä se vähän kummastutti, kun vakihenkilökuntaa tässä kumminkin oon. Kun ei ees ollu kyse rahan riittämisestä (tiedetään suunnilleen paljonko kerty ja se ei kyllä kaikki noihin kukkiin menny). No, olipa oman ryhmän muutama perhe muistaneet, toiset ihan vauvaakin erikseen! Itku meinas tulla + herkistelin jo muutoinkin ku kävin lapsia moikkaamassa.
Nukkumaan pitäs suunnata, oli jotenkin rankka päivä vaikkei juuri mitään tehnykkään.
Pojilla alko tänään kesäloma. Esikko meneekin sit seuraavaks eskariin, vasta elokuun puolivälin jälkeen. Kuopus palaa päiväkotiin vasta sitten, ku vauvakin menee hoitoon, eli ei ainakaan ennen 2011-2012 vuodenvaihdetta. Hui, siihen on pitkä aika!
Kepsukka+masukki (jolla iltajumppa menossa)

 
Heidik, et ole ainoa, jolla viimeinen ultra on ollut rakenneultra, ja siis viimeiseksi tulee myös jäämään. Ja mä olen siis ensimmäisen lapsen kanssa liikkeellä. Välillä tuntuu, että olis kiva saada jotain ultra-arviota tilanteesta, mutta toisaalta pitää luottaa neuvolan ihmisiin, jotka kuitenkin on koko ajan tekemisissä näiden samojen asioiden kanssa. Ja äitiyspakkausta myös odotan edelleen. Päätös tuli viikko sitten, mutta pakettia ei ole vielä näkynyt.

Liplatus, sellanen outo tunne on toisen käden etusormen päässä, että se tuntuu koko ajan puutuneelta. On tuntunut jo viikon. Vähän puutunut alue pienenee koko ajan ja jostain luin, että raskaus voi aiheuttaa hermopinteitä, joten en ole asiasta suuremmin ollut vaivaantunut.

NeLa, jos vaan jaksat niin kyllä munkin mielestä kuulostaa, että toi sun kohtelus olis valituksen paikka!

Pai, etkös se sinä ollut joka lähetit kyselyä Tapiolaan. Onko vielä mitään vastanneet? Mä tässä ajattelin kätevänä likkana käyttää ekaa kertaa noita Tapiolan nettitunnareita, ja katsoa, että mitä netissä lukee siitä meidän lapsivakuutuksesta. No enkös sitten saanut lukkoon mun käyttäjätunnuksen. Siellä paikan päällä piti silloin määritellä salasana, ja muistan, että siinä oli jotain ihme sääntöjä, joita en enää muista, niin ei sitten mennyt ihan putkeen ton muistamisen kanssa. Eli maanantaina pitää palata vasta asiaan, että saan käyttäjätunnuksen auki, ja voin jatkaa vakuutusasian tutkailua.

Saga 35 tasan, koska nyt näköjään on jo lauantai
 
omenaruusu en muista lääkärin saati kätiln nimee, molemmat oli mun mielestä suht nuoria n.40v, lääkäril oli mustat paksut pitkät hiukset ja oli suomalainen lääkäri... kätilöl oli vaaleet ihan lyhyet hiukset... siin ainoot mitä niistä muistan...

mekkala kävin koksissa tai nykyäänhän se on kyks mut kaikissa paikoissa lyhennetään edelleen koks =)

nyt huomasin että kun tiistaina kohdunsuu katsottu niin kaulaa melkein 4cm ja kiinni, ja se lääkäri sano nyt et vähä kaulaa ja sormelle auki mut ei o merkannu neuvolakorttiin mitään :eek: :eek: :eek: pitää maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyy et näkyykö koneella mitään...
 
Tapiolasta:

En tiedä auttaako, mutta soitin ensinnäkin sinne ennen vauvavakuutuksen eräpäivää, että maksu siellä varmasti näkyy, kun muutenhan se olisi rauennut..
Just noilla nettitunnuksilla näkyy kyllä ainakin nyt ja on jonkin aikaa näkyny meidän lapsosten vakuutukset ja sitte äipän nimi varauksen kohdalla. Eli sil viisiin :)

Rv 34 alkaa huomenna ja masuasukki vaan tekee kuperkeikkaa lähes päivittäin. Eilen suvaitsi kääntyä välillä rt:hen, mutta luulisin, että tuossa aamulla taas heitti ympäri. Voi hyvät hyssykät, kun äitiä piinaa, ja vielä isoksi arvioitu ultrassa rv 30.. hyvin näyttää tilaa olevan.. :whistle:

Punaposket ja masuasukki 32+6
 

Yhteistyössä