Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Voi vitsi näiden babyjen kanssa! Mul oli varmaan 5 sivua tekstiä lukematta sitten edellisen vierailun, ja olo oli ku jännitysromaania lukiessa. Olin varma et vähintään yksi pieni on syntynyt lisää. Ihania vauvoja, kun vielä malttavat odottaa :heart: ! Tsemppiä kaikille vuodelevossa oleville!

Olisi kamalasti kommentoitavaa mut en nyt tietenkää muista mitä ja kenelle. Joku kaipasi leffojen vuokrausmestoja netistä, meidän miehen juniori höpötti jostai Fin Tv'stä. Googlettakaa, siel on ilmaiseksi vaik mitä leffoja. Kuvan laatu ei o mikään kehuttava, ja riippuu varmaan aika lailla yhteyksistä miten näkyy. Ehkä sieltä jotain vaihtelua löytyisi kuitenkin :).

Vatsakasilmanvauvaa :hug: Voimia! Sekä sinulle, äidillesi ja pikkuiselle. Oma äitini on jo saanut "terveen paperit", mutta tuo on sairaus joka vie energiaa kaikilta lähellä olevilta. Olette ajatuksissani :heart: !

Minulla oli perjantaina viimeinen työpäivä =) !!! Tuli niiiiin oikeaan saumaan. Kroppa ei yksinkertaisesti enää meinannu kestää. Kamala ikävä tulee lapsia :'( ...
Nyt pitää sit hengailla työttömänä, kunnes pääsee kesäkuun 19'ta virallisesti äippälomalle :).

Ei vielä kyl paljon lomalta tunnu, mulla on ens viikoks ohjelmaa joka päivälle. Ärsyttää oikein. Keskiviikkona on hammaslääkäri, toisaalta onneks. Lohkes äsken hampaasta aikas iso palanen. Ne ei varmaan ikinä saa tätä mun kalustoo kuntoon, ku aina tulee suunnitellun homman tilalle jotai uutta... :whistle:

Mun hankinnat on vieläkin vaiheessa, ensi viikolla sitten. Koitan olla stressaamatta pahemmin. Rahapula on vaikuttanu paljon siihen mitä on jo ja mitä ei. Mies on meillä ollu ihanasti mukana jne, mut milläs ostat jos ei o pätäkkää... Isoin ahdistuksen aihe on meidän asunto. Rivitalokolmio on nyt jo auttamatta liian ahdas. Meitä asuu tässä nyt 4, ja kun miehen nuorin tyttö on meillä niin viisi. Sit ku pieni syntyy, luku olisi 6. AI MITEN MAHDUTAAN??? EI MITENKÄÄN!!! ei o uutta kämppää mistää ilmaantunu vaik kuin on haettu. Mies koittaa lohduttaa et meil on asiat kuitenkin hyvin. Niinhän ne on, mut tuollainen tilan ahtaus kiristää kaikkien hermoja :/ .

Oon nyt pari tuntia kärsiny kireästä vatsasta. Oon koittanu tätä pientä opettaa, et seksin harrastamisesta on turha alkaa kiukuta, se on vaan hyväksi äidille :LOL: , ei taida uskoa ku aina alkaa supistaa.... Nyt kyl oivalsin et on aika asentoriippuvainen asia, jospa kokeilemalla löytyis jotain mikä Empullekin sopisi :D . Nyt tosiaan aika kiree meininki, kiristää hermojakin kun huono olla.

Voimia kaikille!

Odotan & Emppu 31+5 :heart:
 
Apuva. on supistellu illasta edelleen. Tuntuu tuolla alhaalla ku oikeesti tulis pihalle. Äsken ku jännitin vatsaa, alko heti alaosastoon sattumaan ihan ku olisi tulossa ulos. Voin kuvitella et jotain tohon suuntaan x 10000 se sitten oikeesti menee. Pitäskö tommosesta muuten olla huolissaan?
 
Odotan Hirmusen vaikee sanoo et miltä se sitten tosipaikan tullen tuntuu. Mulla kans tossa äsken tuntu siltä et joku yrittäis tunkee tuolta jalkojen välistä pihalle. :LOL: Mut tais ipana vaan vähä liikutella päätään tai jotain...
Muutenkin ollu hirmusen vilkas päivä vauvalla tänään, ihan koko päivän myllänny ja nyt kommentoi viisuja tuolta masusta.
 
huomenta

täällä herätty pirteenä vaikka yö erittäin katkonainen ja selkä kauheen kipee :D hullu mikä hullu :LOL:
saatiin eilen, tai isäntä sai rakennettua meille pyörävarastoa, melkein valmiiksi, seinät puuttuu =) saa nähä koska jatkaa taas... meillä kun nuo rakentelut tuppaa aina venyä :LOL: innolla alotetaan ja sit menee hermo kun homma eii mee niinku suunniteltu ni sit ei kiinnosta enää tehäkään :headwall:
mä jo tääl suunnittelen seuraavaa rakennusprojektia, isäntä ei vaan oikeen innostuneelta vaikuta :whistle: :whistle: mut kun mä haluuuuuuuuuun ;)


no joo nyt aamukahvin kimppuun ja nauttimaan pyhäpäivästä :hug:
 
Huomenta vaan!

Nela Tuosta sun tapaamasta läääkäristä mulla ei olekaan kai kokemusta. Muutama muu on kans aika tökeröitä käytökseltään. Eräskin mieslääkäri sanoi kesken kakkosen syntymän, ettei suhun nyt oikeesti voi noin paljon sattua. Ja mähän huusin takasin, että sinähän sen voit tietää kun kerran olet synnyttänyt :kieh: Toivottavasti jatkossa sulle ja meille muille Koksiin menijöille osuu kohdalle mukavat lääkärit ja kätilöt.

Pitäsköhän tänään kasata vihdoin tuo pinnasänky?? Vaunutkin ovat vihdoin tulleet Lastentarvikeeseen, joten mies saa käydä ne ens viikolla hakemassa. Jotenkin vaan tuntuu välillä, että nyt mennään niiiiin rennolla asenteella tämän vauvan tavaroiden kanssa, että jotain tärkeää jää varmaan hankkimatta.

Mulla alkaa olla nää paikallaan olemis asennot aika vähissä. Vasemmalla kyljellä pystyn makaamaan, istumisesta ei tahdo tulla mitään saati kävelemisestä. Tänään kyllä uhraudun kyläilemään ja kummilapsia katsomaan. Alkaa seinät kaatua päälle.

Eilen hemmottelin itseänäni ja tilasin HotMilkin imetysliivit http://www.omppulinna.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Omppu/Products/1125/SubProducts/1125-0015

Aikas kivat mun mielestä. Toivottavasti ovat sitten sopivat.

omenaruusu 35+3
 
omenaruusu täälläkin menty hankinnoissa erittäin rennosti ja koko ajan olo et jotain tosi tärkeetä puuttuu ;) juu mäkin toivon ettei kelleen muulle koksiin menevälle sutu yhtä tökeröitä eteen, mä aijon kyllä sanoo kun ens kerral sinne meen etten sitä samaa kätilöä huoli, jos en saa toista kätilöä niin sit tuun koti synnyttämään :LOL:
 
Huomenta!

Vielä ilmeisesti vauvat pysyneet masuissa, hyvähyvä :)

Täällä kirjoitteleekin muuten sitten semmonen tuittupää, että oksat pois :LOL: Eilen oli räytymispäivä ja itkusta ei tullut loppua. Mies oli ihan avuton ja yritti lohdutella ja minä vaan märisin lisää. Se sitten miehisillä aivoillaan ajatteli, että pahentaa vaan tilannetta ja lähti sovittuihin menoihin aika muina miehinä ja minä jäin märisemään. Tästäkös loukkaannuin ja hyppäsin autoon ja ajoin vanhempien luokse :LOL: Illalla soitteli, et onko jo parempi olo. Kerroin sitten, että oon täällä (230 kilsan päässä) ja olo on mikä on. Mut ihanasti tuo suhtautui ja pyysi minua selittämään, mitä ihmettä hän voi tehdä, kun minulla on tuo olo päällä. Oli kyllä tärkee keskustelu ja kumpikaan ei menettänyt hermojansa. Vähän tuo naureskeli miun tempperamenttisuudelle... :ashamed: Mutta kun ei huvittanut jäädä peiton alle itkemään ja muutenkin olin ajatellut lähiaikoina tulla käymään täällä. Joten näin täällä: mie oon kyllä melkoinen kestettävä! :LOL:

Lääkäristä Jaa-a. Täällä ei kukaan oo katsellut haarojen väliin, vaikka oon ensisynnyttäjä. Eli ei oo ollut vielä yhtään lääkärikäyntiä. Jos oikein ymmärsin,niin loppuraskauden ultran ehkä tekee lääkäri, eli se ois sit kolmen viikon päästä se eka ja ainut lääkärikerta.

Puuh. Jos sitä nyt yrittäs nauttia luonnonrauhasta ja maisemista ja huomenna palailis kotiin ja gradun pariin. Jaksamisia kaikille :)

A + M 34+1
 
Joopajoo, ehkä kundi tosiaan vaan pyörittelee päätään ja on alhaalla mistä moiset fiilikset. Vilkas päivä takana meilläkin. Yöllä heräsin kipuun oikealla alavatsassa. Tuskin mitään sen dramaattisempaa kuitenkaan. Pitäis vaan osata relata, mut kaikki pistää aina miettimään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Helise Meillä sanottiin valmennuksessa että 5 vuotta on maks ikä kaukalolle ja ei sais olla ollu minkäänlaisessa kolarissa..
Kiva kun kerroit! En oo kuullukaan tuollaisesta ikärajoituksesta (tai en ainakaan muista kuulleeni).. Pisti miettimään, meillä kaukalo on meinaan saatu äidin työkaverilta yhden lapsen käytön jälkeen ja ollut kummallakin omalla lapsella käytössä. Ikää tuolla on reilusti yli 5v. Että taitaa mennä kaukalo vaihtoon. Pai fiksusti totesikin, että tinkii mieluummin jostain muusta, on tuo kaukalo sen verran tärkeä kuitenkin.

Mökkihöperöille :hug: koittakaahan jaksaa lepäillä vielä tovi. Ei enää montaa viikkoa kellään meistä jäljellä! (pakko ajatella, että 7vk on toooosi lyhyt aika, alan ite olemaan ihan kypsä eikä mua sentään täyslepoon oo komennettu)

Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Kepsukka, kiitos toivotuksista ja liivinsuoja ym tiedosta! Esikoisen odottajana on vähän pihalla näissä tarvikehankinnoissa...
Eipä kestä. Kiva kuulla, että kelpaa :) Välillä tulee sellanen olo, että pitääköhän joku mua sellasena kaikkitietävänä besserwisserinä, kun joka asiaa oon kommentoimassa ja linkkejä kaivamassa.. Vaikkei tarkoitus tosiaan oo olla sellanen! Sitä vaan on kahden lapsen aikana joutunu ottamaan selvää yhdestä sun toisesta jutusta ja mielellään linkittelen tänne sivuja, joista voisi jollekin muullekin olla iloa. Esikoista odottaessa kun kukaan ei vinkannu esim. imetyksestä siten, että olisin tajunnu, et se ei välttämättä suju kaikkien kohdalla ihan automaattisenhelposti ja oisin ymmärtäny ottaa selvää ite. Esikoisesta ei sitten rintalasta koskaan tullut. Kuopuksen kohdalla oli tiedot jo (edellisestä suivaantuneena) ihan toista ja imetys onnistuikin hyvin. Varmaan tästä johtuen jaan itellä olevaa infoa mielelläni muillekin..

Meil olis tänään tai huomenna hääpäivä. Siis riippuu siitä, kumpaa haluaa juhlia, 30.5. mentiin maistraatissa naimisiin ja 31.5 oli kirkossa siunaus ja sit hääjuhla. Vuosia noista päivistä on kertyny 7. Eipä niitä olla sen ihmeemmin juhlittu, huomenna ajateltiin mennä koko pesueen kanssa ravintolaan syömään, mut siinäpä se taitaa olla. Tuo puoliso on vähän huono muistamaan merkkipäiviä ja sit jotenkin omakin into on aikaa myöden sammunu.
Vaan nyt siivouspuuhiin, pakko imuroida kun alkaa olemaan taas hiekkaa ja karvaa ihan riittämiin pitkin lattioita.
Kepsukka ja masukki 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Ainii!

Miten vanhoja turvakaukaloita kelpuutatte?

Me saatii eilen kolmella lapsella ollut kaukalo mun isän perheeltä. En oikein tiedä uskallanko ja haluanko sitä käyttää, se on niin kovin muovisen oloinen.. Ja jollen ihan väärin muista niin kaukalo on kerran ollut autossa mukana kun auto heitti ympäri pellolle, mutta tosin ketään ei silloin siinä kaukalossa ollut mukana. Mutta eikös se sitten ois periaatteessa kolari, ja kolarin jälkeenhän kaukalo pitäs vaihtaa?
En itse uskaltaisi käyttää.Vaikka se ei olekkaan ollut käytössä kolarin aikana,niin muovin rasittumista ei näe mistään,en ottaisi sitä riskiä että jotain sattuisi.
Kaikki kolarissa olleet istuimet pitäisi kyllä vaihtaa,meillä on yksi istuin mennyt peräänajossa.

 
Heis!

Täälläkin on harrastettu hormoonimyrsky tuittuilua :D Eilen suutahdin miehelle jostakin ( en tosiaan muista mistä ) ja mulla sattui oleen kädessä jäätelötöttörö :ashamed: Läsäytin jätskin keskelle miehen päätä, kinuskit valu nätisti hiuksiin. Ja sitten tunnin verran itkua makkarissa, mieli ihan maassa :( Onneks mies ymmärsi, että hormoonit mua vaivaa ei muuta. Tuli halaileen, kun oli jätskin käynyt peseen pois. Kehtas kyll kysyä, että maistuisko jäätelö :LOL:

Eilen oli hyvä päivä muuten, tuli lepäiltyä aika paljon, eikä tullut kuin harkkasuppareita, kivuliaat pysyivät päivän poissa. Käytiin illalla Suomen Tivolissa :) mies ajeli kaiken maailman laitteissa ja mä söin hattaraa ja istuin penkillä :p Tosin Maailman pyörässä käytiin yhdessä :) sinne sai raskaana olevakin mennä, piristi mieltä kummasti :) Ja sain aivan ihanan nallen :heart: mies voitti sen mulle pallon heitosta.

Laitettiin täyspimentävä rullaverho makkariin, niin oli pitkästä aikaa aivan ihana nukkua, kun aurinko ei häiritse unia. Vessakäynit on lisääntynyt yöllä ihan pirusti varmaan viime yönä kävin 6-8 kertaa vessassa :kieh:

Ens viikonalussa saahan kotia pinnasänky ja hoitopöytä viimein :) Äiti tosin varoitteli, että sänkyä ei saa petata vasta kuin vauva on maailmassa.

Tänään vois käydä parissa kaupassa katteleen jotain vauvakamoja, ihan kilpparivauhdilla kävellen, ettei ala supistaan kipeästi taas. Ihan mukavaa päässä välillä ulos neljän seinän sisältä.

Dana88 & Pikkune 34+2
 
Voi dana... :LOL: Ei ole sunkaan miehellä helppoa! :D

Kiva kuulla, että muillekin tulee itkuraivareita! Mäkin eilen sain jonkin ihan kontrolloimattoman itkuraivokohtauksen eikä kyyneleet meinannut loppua ollenkaan. Mies lähti sitten peliin ja itsekin suunnittelin hyppääväni autoon ja ajavani kotiin, mutta luovuin ajatuksesta, kun matkaa on kuitenkin se yli 600km. :D Eli ihan samat lauantaiharrastukset oli täällä kuin danalla ja Tridianilla. :D

Nyt vähän ulkoileen. Ai niin, POKS 34+0!
 
2kk vielä...tuntuu välillä niin pitkältä,mulla inhottavin vaiva on nuo vihlaisut tuonne alapäähän,tuntuu kun taittuisin kaksin kerroin :ashamed:
Ja tunteet on kyllä niin sekasin välillä kaikki niin hyvin ja samassa alkaa kaikki taas niin ärsyttää..huokaus
hipsu
 
"Mukava" kuulla että muillakin on ollu tuittuilu päivä, mä paruin kanssa koko päivän ja kilahtelin oikein urakalla.. Sitten lukittauduin lopulta kylppäriin ja pillitin täysillä saunan lauteilla ja kirosin tätä maailmaaa.... :D Helpotti kyllä kummasti..

Kepsukka TUota viittä vuotta perusteltiin juurikin muovisten osien kulumisella, että sen jälkeen ei ole takeita että muovi ei ole haurastunut niin että tosi paikan tullen kestäis enää.. Meillä ainakin turvakaukalo oli alusta asti sellanen hankinta jonka hinnassa ei tingitty, parasta piti saada, ois kauheeta jos jotain tapahtus kun kuitenkin autoillaan suht paljon, vaikka kyllähän se kolari voi tapahtua ihan tossa pihatielläkin..

Mun flunssa on paljon parempi tänään ja oon niin onnellinen kun pääsen vähän kävelylle.
Nyt on vuodelepokin päättynyt kun se 35 viikoa tuli täyteen..
Mun neukkutäti sano että perutaan vika neukku lääkäri kun kuitenkin tayssissa katsoivat sen tilanteen ja oli sen verran huono että ei ole hyvä alkaa enää ärsyttää sitä kohdun suutaa ettei se synnytys sen takia taas käynnisty jo nyt..
Siispä aattelinkin että mistä syystä sulla oliko se nyt pai tarkistetaan tilanne taas nyt kohta puoliin? Oliko siihen joku erityinen syy? Luulis vaan meinaan kun sulla vissiin on kuitenkin viel vähempi viikkoja ku mulla että ei alettas sörkkii ettei ärsyynny se kohdun suu...

Juu.. mutta mä häippäsen nyt sinne kävelylle kun kohta kuitenkin alkaa taas sataa...
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Juu siis mulla tsekattiin viimeks viime maanantaina sairaalassa kohdunsuu yms tilanteet. Ja ultralla näki et se joku kanava on lyhentynyt. Viikkoja on nyt 33+5. Mäkin kyl vähä ihmettelen et ilmeisesti taas sitten torstaina ronkkivat lisää, kun viikko sitten tilanne oli se et kohdunkaula lyhentynyt 1,9 senttiin, pehmentynyt ja sormelle auki. Sitten taas tietää et sen jälkeen ollaan kipeitä. :(

Mulla lohkes eilen illalla ihan järjetön palanen toisesta etu-ylähampaasta. Täytyy huomen yrittä saada aika korjaukseen, ettei koko hammas putoa pois.
 
Argh nyt mulla sit tuli se paniikki, että mikää ei ole valmista, voihan räkä :headwall:

Näin viime yönä unta, että synnytys käynnistyi supistuksilla kotona. Olin parvekkeella ja aina kun olin lähdössä sairaalaa supistukset loppu heti. Sitten panikoin kun sairaalakassi ei ollu kasassa, niinkuin ei oikeestikaan ole, ja käskin miestä sitä kasaamaan kun lapulla oli ohjeet. Sitte mies oli unessa ihan että häh missä sun sukat on, missä sun vesipullo on, missä sun neuvolakortti on jne. Ja mulla meni hermot siinä unessa ihan täysin ja lähdin sitten kävellen synnyttämään, sairaalaan on tunnin matka :LOL:

Pai80: Mä inhoan hammaslääkäreitä! Kamalat juurihoitokokemukset.. Toivottavasti saat ajan nopeasti ja hampaan kuntoon :)

Mulla kans kohdunsuu tsekattii nyt keskiviikkona ja uudestaan ens pe. Viikkoja päivää vaille 35 kasassa. Musta kans outoa, että ne kummiski ronkkii mut kai ne tietää. Ja siis tilanne muuten vissii Pain kanssa aika sama..

Mutta vois tää muksu kohta syntyä, muutama viikko ja oon ihan kypsää kauraa :)
 
Pai ja helise Mulla kanssa oli kaula lyhentynyt 2 senttiin ja kohdunsuu sormelleauki ja pehmeä.. Tosi jännä että teillä viel tarkistetaan. Mulle vaa sanottiin että nyt se saa sitten tulla jos on tullakseen ku ne kortisonitki on laitettu jne. Enää ei lähetä sorkkii ettei kuitenkaa sen takia käynnistyis enne aikoja.
Näin ne sorkkimiset sitten vaihtelee eri paikkakunnilla.. :D
Ja mulla siis viikkoja 35+2.

Mä olen kyllä ihan varma että vaikka vauva on kuulemma ihan kypsää kauraa ni kuitenki menee yliaikaseks.. Jotenki sellanen tunne että papu haluu piruilla.. " Kun ette antaneet mun tulla ku oisin halunnut niin mäpä en tulekaan sitten olleskaan" :kieh:
Mä olen kyllä kanssa niin kypsä tähän raskauteen, sais tulla jo ulos!
Oikeastaan jatkuvasti supistelee, ei kipeesti, mutta tuntuvasti ja ei säännöllisesti..

Onko muuten muita keillä on häntäluu kipee?
Tai tietoa mistä tällanen vois johtua, siitäkö kun vauva on laskeutunut?
Mulla on häntäluu niin kipee että hyvä että penkiltä ylös pääsee..
 
Nopsasti tulin vain kommentoimaan..:)

Kepsukka: Miten sait imetyksen onnistumaan toisen lapsen kohdalla? :) Oisko jotain hyviä "vinkkejä" :D Itselläni ei myöskään esikoisen kohdalla imetys sujunut kauhean hyvin, ja nyt haluaisin, että se onnistuisi paremmin.. tosin eihän sille aina mitään voi, jos vaan ei suju.. :/ Mut toivottavasti seuraavalla kerralla onnistuisi imetys vähän paremmin:) Itse mietin vaan, että oisko silloin esikoisen kohdalla lähtenyt tuo imetys sujumaan huonosti jo, kun sairaalassa antoivat niin hanakasti sen pullon... tiedä sitten.. :/

 
pauliina82:Meilläpäs näyttäs olevan aika samanlaista monessakki suhteessa,mulla lapset kans 02 ja 03,mutta kolmas on syntyny 07 ja nyt tosiaan vielä neljäs heinäkuussa tulossa.ja molemmat asutaan vielä oulun kupeessa. =) :wave: hassua.niin ja ollaanhan me vielä suht samanikäisiäkin.
 
heidik86:Minullakin epäonnistui esikon imetys..tyttö ei koskaan halunnut imeä rintaa,ja kätilö tokaisikin sairaalassa että sinulla on sellaiset rinnat ettei niistä kukaan vauva voi imeä :'( Sain tuosta aikamoisen trauman ja kun odotin kakkosta sanoin jo synnyttämään mennessä etten imetä kun en siihen pysty..kuitenkin kun kakkonen ja kolmonen syntyi niin vauvan vaan heti tarttui rintaan ja imetyksissä ei mitään ongelmia :) paitsi tietysti hampaiden tullessa puremiset yms..mutta imuotteet ollet alusta asti hyvät ja maitoa riittänyt.
virpi1980:minullakin aika saman ikäiset lapset paitsi esikko 99 syntynyt ja pojat 02 ja 07 =)
mutta toisella pulella suomea vaikutan =)
Minullakin ois viisureitten poisto tässä raskaudessa parin viikon päästä..saa nähdä voiko niitä ottaa,mutta oon oottanut aikaa niin kauan että menen ainakin näytille..en kyllä pysty kauan selälleen makaamaan..
hipsu
 
Hello fellow tuittupäät!

Eilinen ei oo kyllä ollut meidän päivä :LOL: Jätskit päässä ja muuta känkkäränkkämenoa.. Itse en päässyt ihan jätskiasteelle, mutta sain kuitenkin illalla aivan yöstä sohvalla hillittömän itku-marttyyrikohtauksen ja nikottelin kyynelien keskeltä, että "Sä et nyt vaan voi tajuta, miltä tuntuu viettää vuosi jalkapallo mahassa, kaikki sisäelimet lytyssä, tosi väsyneenä ja ilman yhtäkään baari-iltaa!" :D Ja sitten syytin miestä siitä, että se olisi halunnut muka eilen ryypätä aamuneljään ja baareilla ystävämme bändin keikalla valomerkkiin saakka, vaikka se ei kuulemma mitenkään edes halunnut (tarkoitus oli vain mennä yhessä kattoon keikka ja tulla saman tien nukkumaan, mutta keksin, että oikeasti mä vaan pilaan mieheni biletyshaaveet tällä tilallani ja se ei vaan kerro sitä..). Mies oli ihan hämillään ja yritti vakuutella, että kaikki on hyvin ja hän koittaa ymmärtää parhaansa mukaan mun tilaa ja auttaa ja tukea mua (mikä onkin oikeasti ihan totta, sniff). Omasta turhaumuksesta tuo kohtaus siis vaan laukesi.

Hetkittäin tää olotila tuntuu henkisesti ja fyysisesti vaan niin raskaalta! Nyt kun jännittää vaan, että koska synnytys alkaa ja miten se menee, ja millaista elämä sitten on..

Onneksi toi fiilis meni eilenkin ohi. Mentiin sitten lopulta yhdessä sinne kaverin (itse asiassa lapsemme tulevan kummisedän) keikalle, ja jaksoin meikkailla ja laittaa hienot hepenet ylle ja mulla oli lopulta mitä kaunein ja seksyin olo, ja kaikki ihanat tuttavapojat kysyi baarissa, saako silitellä mahaa =) Ja toki ne sai :whistle: Oli mitä mukavin ilta, ja jaksoin olla baarissa kahteen. Hyvä minä! Yön tunteina olin jo sitä mieltä, että voisin sittenkin olla tässä loppuraskauden tilassa forever, koska nautin tästä huomiosta, jota kaikkialla saa.. Harvoin on näin spesiaali olo!

Tänään oltiin merenrannassa retkellä ja metsäkävelyllä ja pannukakkukahveilla, niin leppoisaa. Nyt kotiin palatessa olin sata vuotta liian kuumassa suihkussa ja sain itelleni pahoinvoivan olon :eek: Eiks lämpimässä suihkussa kuuluis tulla rentoutunut olo.. Kohta aion keittää riisipuuroa (mun lempiruoka ympäri vuoden!) ja sipsinjämätkin on eiliseltä säilössä. Elokuvakanavat ja chillailu! :heart:

Öö ja sitten sarjassamme
Uusavuttomman hullut kysymykset
Kun te kaikki koko ajan puhutte pyykkäämisestä.. Niin siis pitääks kaikki noi vauvanvaatteet pestä ennen käyttöä? Siis esim. äitiyspakkauksen? Entäs tommoset kavereilta saadut käytetyt, jotka on selkeesti pesty juuri ennen mulle tuloaan? Ei kai sentäs? Mä en osaa suunnilleen edes käyttää meidän pesukonetta, mies on meidän pyykkivastaava.. No, tuohon lienee tultava muutos.

Vaippajuttuihin
pitäs perehtyä. En vieläkään tajua kestovaippaviidakosta mitään. Ekaksi kai käytetään noita Imse Vimsejä ä-pakkauksesta, kun niitä nyt on edes olemassa.. Mutta miten, minkä kanssa, mitääääh. No, googletus on ystävämme.

Luin äsken vavvaoppahan tekstin huomenna alkavalle raskausviikolle 36 ja tuli kyyneleet silmiin, kun siinä luki, että jos laittaisit nyt sormen vauvan kämmenelle, se puristaisi sitä :'( Näin taas myös unta, että sain Sulon syliini. Eiiiii vollotus alkkee, nyt karkuun!

kardemummmma & Sulo 34+6
 
Mulla on ainakin tapana pestä kaikki uudet vaatteet ja pesen myös kaikki saadut,koska haluan että pyykit haisee meille eikä vieraalle.
=)

Mulla olisi myös tämän kanssa tarkoitus ainakin osittain kestoilla,niitä äp:n vaippoja olen saanut nyt sen verran että kuvittelisin pärjääväni ja kaveri ompelee mulle jo seuraavaa kokoa.Aika sitten näyttää että miten se meillä sujuu. :D


Oltiin eilinen koko päivä liikkeellä ja nyt kyllä huomaa sen,tämä päivä on mennyt ihan hissutellessa kun ei meinaa päästä ylös mistään..No olihan hyvä että tuli tämän kesän huvipuistoreissu tehtyä nyt,ei kyllä muutamien viikkojen päästä varmaan edes jaksaisi ajatella moista.

Hassua ajatella että huomisesta eteenpäin varsinaisesti ei enää vauvaa pidätellä,tulee se 34 viikkoa täyteen.Enää sellainen kuutisen viikkoa..
 
Juu siis täälläkin on tota itkuisuutta ollu liikkeellä. Tekis mieli vaan huutaa ja raivota tolle miehelle, mut vielä ainakin oon saanut nieltyä kaiken ja sitten vaan itkeskelen itekseni.
Eilen illalla kommentoin tätä kotiin jumahtamista, sanoin et ottaa päähän ku tässä jo kuukausikaupalla jumitettu muutenkin kotona ja nyt tosiaan lääkärin määräyksestä. Ei tunnu ymmärtävän. Kuittaa kaiken mun pahan mielen sillä ku särkee ja supistelee ja vielä toi hammas eilen lohkes. Hirveesti tulee tätä kotona yksinoloa, vaik tuntuu et ihan sama sekin ku eipä tuosta miehestä mitään seuraa ole ku on kotona. Helppohan sen on lähtee ja mennä miltä vaan sattuu tuntumaan. Kyllä mäkin ihan tosi mielelläni kävisin edes jossain, vaikka sitten lähikaupassa tai kävelyllä, mutta ei niin ei tai vaikka kyläilemässä.
Niin ottaa päähän se miehen Tampereen reissu, ei ollu sille kotiin tulo vaihtoehtona, totes vaan ettei hän jaksa alkaa ajamaan sieltä kotiin ku kaikki muut haluu jäädä yöks.
Nytkin yksin kotona ku äijä lähti kalaan.
Tuntuu et tääl kotona ei tapahdu mitään ilman et erikseen pyydän. Vauvan lakanat odottaneet viikon silittäjää, kaipa se pitää vaan ite kaivaa rauta ja silittää vaikka sitten lakana kerrallaan, ku eipä ne tosta muuten taida kadota mihinkään.
Liittyyköhän tää vollotus ja alakulo jotenkin näihin raskausviikkoihin ? Tapahtuukohan meillä jotain suurempaa hormonitoiminnassa just nyt ? Tulee vaan mieleen ku vähä kaikilla tuntuu olevan joku vollotuskausi menossa.

Että näin loistavia fiiliksiä täälläkin taas tänään...

Vauva oli eilisen jotenkin hirmusen levoton, potkiskeli ja touhusi ihan koko päivän yöhön asti. Sama meninki tuntuu jatkuvan tänään, tosin ehkä vähä vähemmässä määrin.

En tosiaan tiiä et meinaavatko ne torstaina siel Jorvissa sitten taas tutkia sisäpuolen tilanteenkin, jotenkin jäi sellanen kuva siitä lääkäristä.
Miten muuten, onko teillä kovasti lääkärit vaihdelleet kun olette käyneet äitiyspolilla tarkistuksissa vai onko ollu sama lääkäri ? Vaikka viimeviikon lääkäri olikin ehkä vähän nuiva, niin oli tosi tarkka ja tiesi mistä puhui.

Vaatteiden pesusta piti kommentoida. Kyllä mä ainakin oon pessy kaikki uudet ja käytettynäkin saadut vaatteet. Ainakin mitä siskolta sain, ovat olleet varastoituina jo useamman vuoden niin olivat vähän tunkkaisia. Ja on se kivempi ite pestä niin ainakin tietää mitä pesuainetta on käytetty jne.
 
Hellurei!

Meillä oli NORO.
Jep. Ihanaa. Ensin aloitti ti-ke yönä meidän 6-vee, sitten vuorokauden päästä minä, sitten puoli vuorokautta siitä, meidän 5-v, ja siitä muutama tunti ja mies.

Vieläkin on muuten massu hyvin sekaisin. Kun siis on tota refluksia, palleatyrää ja kroonista ruokaputkentulehdusta, niin toi ei yhtään parantanut tilannetta. Eikä se että mahassa junnattiin ruokapuoleen ;)
No ollaan elossa. Joskin väsyneitä.


Huomenna poksuu viikot ja ikä. Ikä vaihtuu siihen 30-vuoteen, eli alamäki alkaa ;) Herramunjee.. Tein nyt itselleni kuitenkin kakun, koska TIEDÄN ettei kukaan muista hölkäsenpöläystä mun synttäreistä.

Pitää vielä käydä kaupassa ostamassa kermaa että sais päälystää kakun...joka muuten taitaa uida nesteessä, mutta kun kerta sitä on kohta vanha kälyinen kääpä, niin kostuketta sitä tarttee ;)

Nyt yrittämään syödä jotain.. Ei ole kauheasti mikään maistunut, tai maistunut ois, mutta vatsa ei halua sulattaa sitä.


Täällä oli kauheasti supistelevia. Onko kaikki vielä kasassa?? Mä alkaisin olemaan valmis poistamaan tän ruokalaukkuun junnaavan yksilön täältä masustani ulos
Vaatteista Olen pessyt ja viikannut kaikki vauvanvaatteet hoitopöydän laatikoihin kun sain hoitopöydän hommattua. Siellä lepää. Monet asiat varmaan puuttuu, mutta kai sitä pärjää jotenkin sitten.

sairaalakassi ei ole täytetty. mutta voisipas sen tänään vaikka tehdä. Kaiken varalta.

T; Mattila ja sen mamma 34+6
 
kardemummmalle piti kommentoida tuohon vaippa-asiaan, että laita ne imsevimset aina pyörimään, kun pesette vauvan pyykkiä. Jossain oli, että ne olisi hyvä pestä ainakin viidesti ennen käyttöönottoa, että sitten imevätkin jotain. Itse ostin Erisanin nestemäistä pesuainetta, kun sitä suositeltiin tuolla kestovaippainfon sivuilla ja tuunaisin niihin vielä lisää imuakin vanhasta froteepyyhkeestä. Mä olen ihan koukussa ton infon keskusteluihin ja jos kestoja haluaa käyttää, niin sieltä löytyy kyllä tosi hyviä vinkkejä.
 

Yhteistyössä