Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Heipä hei heinäkuiset! Ihan ensin tervetuloa kaikille uusille ja jos haluatte tietonne tuonne etusivulle, niin laitelkaa mulla yv:nä haluamanne tiedot. Olen ollut taas tosi laiska päivittäjä, mutta varmasti kaikki, mitä yv:nä laittaa, niin tulee myös päivitettyä. Näistä keskusteluista en poimi tietoja.

Sitten seuraavaksi tsemppausta ja jaksamista toivottelen taas kaikille, jotka on määrätty lepoon tai olo on muuten huono :hug: Monella on kyllä jäänyt raskaudesta nauttiminen vähän puolitiehen.

Kepsukan laittamaa linkkiä on pakko kommentoida, että vaikka en tosiaankaan tahdo autoon synnyttää, niin olisipa mukava sanoa, että " vauva vaan luiskahti ulos".

Liikkeistä ja laskennasta mulle sanoi oma terkka, että laskentaa pitää tehdä silloin, jos liikkeitä ei ole päivän aikana tuntunut. Mutta jos esim. vauva on päivällä ollut aktiivinen, niin ei tarvi alkaa laskemaan, vaikka illalla olisi hiljaistakin. Ja viime viikolla, kun kävin paniikki sydänäänten kuuntelussa, kun ei aamulla tapahtunut mitään, vaikka kuinka hypin ja tökin, niin sanoi terkka, että ei kannata jäädä ihmettelemään jos ei liikkeitä kuulu ja laskennassa ei tule täyteen. Sitten vaan neuvolaan tai synnärille tarkastuttamaan, että kaikki on hyvin.

Valmennukset skipattiin miehen kanssa. Viime ja edellisellä viikolla olin niin poikki ja kipeä työpäivien jälkeen, etten olisi mitenkään jaksanut istua siellä enkä sitten tänäänkään enää mennyt. Ensi maanantaina on synnytystapa-arvio ja tiistaina on osastoon tutustuminen, missä käydään läpi myös synnytys ja kivunlievitys, niin en noidenkaan takia kokenut neuvolan valmennuksia tarpeellisina.

Synnytystapa-arviota odotan tosi kovasti! En vähiten siksi, että katsotaan joko paikat on alkaneet pehmetä. On ollut menkkajomotuksia aika paljon ja eilen oli monta tuntia maha ja selkä samalla tavalla kipeitä, kuin jos olisi alkamassa kamala ripuli, vaikka ei maha ole ollenkaan sekaisin. Noh, mennessä näkee, mitä tapahtuu.

Nyt iltajumpan pariin.
 
Täällä on ollu ihan sairaan ryydyttävä päivä. Pää ollu kipeenä, mut johtuu varmaan ihan puhtaasti niska-hartia jumista ja hirmusesta univajeesta. Otin kyl puolikkaan Panadolin josko helpottais. Toivottavasti ens yönä sais nukuttua kunnolla ja tarpeeks, sitten tietäis et mitä toi päänsärky sitten oikeesti on. Ku ei oo sentä näköhäiriöitä tullut, niin en oo silleen huolestunut, vaik siis paineet onkin kohollaan.
 
Täällä erittäin huonosti nukuttu yö takana.
Mulla alkoi aivan kamala päänsärky illalla ja nyt se ilmeisesti onkin osoittautumassa hammaskivuksi :( , säteilee ihan korvaan asti. Oon nukkunut/torkahdellut vaan pienissä pätkissä. Muutenkin aika reilua, että varasin hammaslääkärille ajan keväällä ja aika on vasta syyskuussa :| .

Nyt on pinnasängynsuojatkin pesty ja silitetty. Vielä vaan pieni mutta...se pinnasänky puuttuu :D . En voinut vastustaa kiusausta ostaa niiin ihania pupujussikat-tekstiilejä. Loistava kirppislöytö! Aittaan tulevaan äp-laatikkoon löytyi saman valmistajan reunasuojus. Lakanoita on nyt riittävästi ja vielä äitiyspakkauksesta tulee yhdet lisäksi. Odottelen pakkausta saapuvaksi ihan minä tahansa päivänä :) Olin laskelmoiva ja halusin tuon uudemman mallisen, niin venytin ja vanutin hakemuksen lähettämistä.
Nyt tarvitsee laittautua, kohta on jouduttava hammaslääkärille.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/05/1130459
että ei sitten näin, arvon kanssasisaret :LOL:
okei, kyse amerikkalaisesta, mutta silti..
Hah...joo oli ainakin nopea toimitus!

Lähdin eilen jo klo 13 töistä kotiin ja oli pakko kävellä ihan hitaasti, muutenkin kauhea väsymys joten nukuin sit parin tunnin päikkärit, teki terää ja illalla vielä miehen kans pienelle kävelylle.

Tilasin äsken Lindex:in nettikaupasta (uus) 2 imetysliivit, yli 40? tilaus ilman postikuluja ja vaihto-ja palautusoikeus 14pv. Meni koko kyllä vähän arvalla :whistle:

Alkaa kyllästyttää kun on kaikenlaista pikkuvaivaa, sormet kipeät ja turvonneet, maha ei toimi kunnolla, iltaisin närästää ja pissattaa koko ajan ja nyt sitten tuo kävelykin tökkii ja ottaa vasemapaan lonkkaan, silti tuntuu et on kaikki osaltaan niin pikkuvaivoja mut kiristää hermoja :/

Vauva potkii hullunlailla, joten en oo sitä liikelaskentaa nyt tehnyt...

fiinukka ja käpy 31+5

 
Eilen tuli käytyä siellä ostoksilla ja kaikkea tarpeellista sattui käteen, niistä varmaan tarpeellisin tuo lipasto, nyt saa rueta vauvan vaatteita pesemään :D

Että muuten v*tutti suoraan sanoen eilen!!! Ostin tosi söpöjä pussilakanoita 2kpl koko 70x100 ja tulin kotiin ja etsin äippäpakkauksen ja halusin mallailla pussilakanoita peiton kanssa. Kuinkas ollakkaan äippäpakkauksen peitto on koko 80x120!!!!!!!!Harmittaa ihan hirveesti, en edes älynnyt ajatella, että ne ei olis samankokoisia :'( Kyl se peitto sinne mahtuu ku vähän taittelee, mutta että harmittaa :( :(

Eilen tein jotain täysin harvinaista ja ennenkuulumatonta, nukuin päikkärit :eek: sitä en ole tehnyt moneen vuoteen!!! Luin kirjaa sohvalla ja sit jossain vaiheesa kirja oli kädestä hävinnyt ja viltin olin päälleni etsinyt, liekkö shoppailu niin rasittanut :LOL:

Muuten vointi on ollut suhteellisen hyvä, mitä nyt melkein koko aika koskee oikeeseen kylkeen TODELLA inhottavasti ja aamuisin muutenkin koskee aina mahaan..myös menkkajuilinoita on ja nyt on ruennut harjotussuppareita tulemaan ihan urakalla... Vauva on myös ollut melkoisen hiljaa..eilenkin pitkät tovit makailin tuolla sohvalla ja pieni vaivautui muutaman kerran potkaisemaan...Mutta täällä kun on se periaate, että jos jotain vain päivittäin tuntuu ni ei tarttee näytille lähteä joten toistaiseksi rauhoitun vielä kotona.
Mikäli mies pääsee töistä silleen suht ajoillaan ni illalla ajateltiin käydä vähän lajittelemaan nuita vauvavaatteita, että pääsen sitten huomenna pesemään niitä. Meillä kun koot vaihtelee jostain 52-80cm asti, joten tarkotus olis pestä tuonne 68-70cm asti, mikäli tuo lipasto vaan niin paljon vaatteita vetää :LOL: voi vaan meille vielä tulla ongelma, mikäli tämä vauva on hirveen pieni ni meillä ei pienelle ole ollenkaan sopivia vaatteita, en kaikkein pienimpiä ole uskaltanut ostaa :|

Jaa-a..josko sitä lähtis verhojen pesuun...Viime marraskuun muuton jäliltä on vielä muutamat verhot pesemättä, miten niin mie muka laiska :LOL:

Rae ja Nyytti 31+6
 
Huomentapäivää!

Liikelaskennasta En ole tehnyt minäkään. Ensimmäisestä lapsesta tein, mutta se oli hiton laiska liikkumaan. Toinen meni siinä sivussa, kun ensimmäinen oli niin vauva vielä.
Tää taas tuntuu kyllä ilmoittelevan itsestään

Supistuksia on ollut. Ja samalla monesti alkaa kakattamaan. Samoin joskus niihin liittyy selkäkipua tai menkkamaista jomotusta alavatsalla.

Lääkärineuvolaa ei mulla olekkaan, kun kuulemma Seinäjoella sitten katsovat kun mennään tarkastelemaan munuaisaltaiden tilannetta. Se aika muistaakseni oli 2.6.

Mieliala on kamala. Mullahan on ollut sepram-lääkitys ennen raskautta ja raskauden ajan. Olen nyt tämän kuukauden syönyt aina vaan vähemmän sitä ja nyt se on sitten lopetettu. Noin kuukautta ennen syntymää se pitäisi aina lopettaa. En tiedä onko se siitä vai osa siitä mutta mä olen HERMORAUNIO
No onhan tässä ollut.. kaikenlaista. Isäpuolen infarktit ja ihme-eloonjääminen. Mun poikien (6 ja 5vee) kartoitukset ja molemmissa oli huomauttamista. Toinen luultavasti kärsii dysfasiasta, toinen on ylivilkas, ettei sen kanssa pärjätä oikein päiväkodissa. Molemmat pitää passittaa tutkimuksiin.
Meillä on se yläkertaremontti joka on jäänyt kesken, kun mies on niin tiiviisti ollut töissä etten oikeasti ole nähnyt häntä kolmeen viikkoon. Ja me asutaan muutenkin pienessä tönössä, ja nyt paikat on tupaten täynnä tavaraa, ja tuota hemmetin puunpölyä, jolle minä olen allerginen.
allergioista muuten sen verran että ne on tänävuonna aiheuttanut superreaktiot. Toi mun esikko, mikä on atoopikko ja allergikko on ihan tukossa. Verta vuotaa nenästä useita kertoja päivässä. Silmät on tukossa, nenä on tukossa ja nieluun virtaa räkää. Ja sitten yskittää.
Mulla on jo ehtinyt olemaan poskiontelotulehduskuuri ja korvakuuri, ihan sen takia kun reagoin niin siitepölyihin. Ja nyt kun kuuri on loppu, alkaa taas poskiontelot tukkeentua.
Jeeee.. Eikä auta muuten yhtään asua puunpölyssä

Meille ei muuten mahdu enää vauvaakaan jos se tähän syntyy. RESSI :kieh:



Sairaalakassi!!!!! Kyllä se oli unohtua!!! Apua! Pitääköhän siihen paneutua. Mulla ei nyt säteile polla yhtään. Mitäs sinne pitikään ottaa mukaan!!!!!!!!!

Ja Pikkuvaivoista Toi refluksilääkityskään ei enää estä närkästystä. Ja olen turvoksissa. Liikaa. Ja mä en ole edes jaksanut mittailla sokereitakaan enää. Mua KYLLÄSTYTTÄÄ olla raskaana tässä tilanteessa. Kolottaa, särkee, pistää, painaa, pissattaa, kakattaa, supistaa, selkä on kipeä, hartiat jumissa ja sitärataa.. Loputonta valitusta :p

Ja maanantaina poksahti 34 viikkoa täyteen.



Mulla on nyt kyllä niin raskausräyhyolo että varokaa!!!!!
T; Mattila ja sen mamma 34+2

Peeäs: Mä olen valvonut yönkin. Meillä on oksennustautia. Ihanaa.
 
[/b]Mattilalle jaksamisia :hug: Ei oo enää kovin pitkä aika että saahaan nyytit syliin ja päästään vaivoista :D Tiiä vaikka muutes ollaan yhtäaikaa synnärillä ;) Minkähänlaiset ruuhkat on tänä kesänä... :whistle:

ihana aurinkoinen aamu täällä B) Hellepäiviä ootellessa :D

rae sulla on kans jo hyvällä mallilla vauvahankinnat! Mä täällä ootan, että ukkokulta sais tehtyä ton kodinhoitohuoneen valmiiksi, niin saan ostella kans pikkutilpehöörit paikoilleen!

Tänään olis tarkoitus mennä "kevätlounaalle" mammakaverin kanssa :p Samalla tehä käännös kirpparilla, jos vaikka jotain löytöjä tekis.. vaikka vauva ei ainakaan tarvi ainuttakaan vaatekappaletta, niin VARMAAN :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Vaatteita on vinopino ja kuitenkin niitä tulee sitten lahjaksikin synnytyksen jälkeen...

Nyt tuli ajatuskatko :LOL:


Maamin ja toivo-justiina 33+5 :heart:
 
[/b]Äitiysloman eka päivä, JEE!!

Neuvolassa käväisin aamutuimaan

rv 34+6
paino 66,2
muutos/vko +600g
Turvotus -
RR 116/82
Pissat --
Hb 119
Kohdunpohjan korkeus 30
Tarjonta Rt
Syke 130
Liikkeet ++
Huomiseksi jouduin varaamaan lääkärin, koska närästys alkaa olla sietämätöntä, eikä Renniet ja Gavisconit paljon enää auta. Jospa saisin jonkun tehokuurin.

Käveleminen on nykyisin aivan kamalaa. Muutaman askeleen jälkeen supistaa niin vietävästi ja tuntuu, että paikat repeää. Voipi olla, että tämä mamma ei enää shoppailemaan kykene vatsan kanssa. :headwall: Kahden viikon päästä saisin alkaa liikkumaan ja pitäisinkin alkaa, jottei synnytyksessä voimat lopu kesken. Ja shoppailuhan on sitä parasta kestävyysurheilua, vai mitä?

Mattilan mammalle :hug:

omenaruusu 34+6
 
omenaruusu itse olen ihmetellyt tuota närästysasiaa. Joskus viikon 25 tienoilla närästi ihan armottomasti koko ajan..sitten se hävisi kuin tuhka tuuleen, eikä ole närästänyt sen koommin ollenkaan!!! :eek: =) ihmeellinen mutta ihana juttu! Jaa...sulle on vielä annettu pari viikkoa käskyä ottaa rauhallisemmin, mulle sanottiin, että 35 eteenpäin vois alkaa heittämään pientä kävelylenkkiä, ja niin aattelin sitten ehkä tehdä. Tänään ainakin kaverin kanssa kokeileen tuota shoppailua! Jospa kävis näin äitiysloman eka pivän kunniaksi jossakin vaikka syömässä!! =)

Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että on jo äitiyslomalla, kun vastahan sitä sai raskaudesta tietää ja ihan vasta tuntuu, että jouduin jäämään saikulle, vaikka siitäkin on jo 4 kuukautta!!!! aika rientää tosiaan!

Pilvinen päivä täällä noh helpompaahan tuo olo on näin viileällä, mutta kun ei ole oikein sopivaa takkia enää olemassa ja täytyy viipottaa takki auki ja tuleepi kylmä!!

Pikkunen yrittää tunkea mahasta läpi tässä kun kirjoittelen!! :heart: Jossakin luki, että liikkeet muuttuvat/vähentyvät viikon 32 jälkeen, kun vauvalla ei ole tilaa enää liikkua!! ja pah..tämä vauva kyllä tulee kohta jostain läpi ihan varmasti!! EI ole paljon liikelaskentoja tarttenu miettiä, kun välillä tekee niin kipeää, kun koko ajan on kamala myllerrys mahassa käynnissä...

Zeenah ja pikkuneiti (joka sabotoi äitiä jatkuvasti) :LOL: :heart:
 
Zeenah Mulla on toi sisäsuu auennut ja jotain nestekertymääkin oli, ilmeisesti lapsivettä tihkunut, joten sen takia ottavat varman päälle noiden viikkojen kanssa. Äpolille en enää mene kontrolliin, normaali neuvolalääkäri olis 2 vkon päästä. Äpolilla oli kyl kiva käydä, kun näki kuinka paljon vauva on aina kasvanut. Meillä kun ei neuvolassa ole ultralaitteitta ollenkaan.

Mulla toi sf mitta ei pidä paikkaansa, koska kohtu jatkuu pitkälle kylkiluiden alle, eikä siitä siis saa luotettavaa mittaa. Onko muilla samaa "ongelmaa"?
 
Huomenta ihanat mammat :)

Mattilan mammalle täältä ISO rutistus! :hug: Tosi ikävää, että kasautuu paljon huolia raskauden loppuaikaan, jolloin ei muutenkaan ole ehkä parhaassa terässä. Mun siskon pojalla muuten epäiltiin myös dysfasiaa kun se oli noin 3-4 vuotta, mutta epäily oli sitten aiheeton ja puheenkehitys lähti luistamaan myöhemmin. Nyt se on jo ihan teini (jännä juttu, että se on niin iso, mutta mä en oo vanhentunut päivääkään ;) ). Toivottavasti pystyt nyt lepäileen kunnolla. Huonosti nukutun yön jälkeen asiat tuntuu muutenkin aina synkemmiltä kuin onkaan.

vatsakasilmanvauvaa Toivottavasti selviät hammaslääkäristä ilman suurempia tuskia! Oon usein miettinyt, mikä saa ihmisen alkamaan hammaslääkäriksi... Siinä on pakko olla hieman sadistin vikaa. ;) Sama juttu korvalääkäreissä (kaameana muistikuvana mielessä vielä viime syksyn 4 punkteerausta...).

Olikos Fiinukalla vielä paljon töitä jäljellä? Vieläkö sulta istuminen luonnistuu ilman suurempia kipuja?

Supistusten aikana täälläkin tuntuu siltä, että vähintään pissa tulee housuun. Ja peräsuoltakin kiristää tosi ikävästi. Ahh, tätä raskaushehkua! Eilen muuten ei supistellut paljoakaan kun olin koko päivän niin rauhassa. Samalla sitten vauvakin oli paljon rauhallisempi - ei taida siitäkään tuntua kivalta nuo supistukset.

Rae Mulla sattuu kans mahaan aina aamuisin... Varsinkin jos unissani oon käänytynyt selällleni, niin herään sellaiseen repivään kipuun alavatsalla/nivusissa. Todella inhottavaa! Mistähän moinen mahtaa johtua? Samoin mulla käy todella kipeää aina kun vauva pönkää itseään tuonne vasemmalle. Kiva muuten, että oot saanut hankintoja hyvin tehtyä. :)

maamin82 Just tiistaina kuulin perhevalmennuksessa, että kesällä on edessä oikea vauvabuumi, ainakin täällä pk-seudulla. Kauhuissani jo mietin, miten kaikki synnytyssairaalat on täynnä ja joudun päkistään vauvan ulos jossain Jorvin käytävällä. :D

Zeenah & omenaruusu Helpottaiskohan tuo närästys sitten kun vauva laskeutuu alemmaksi? Tosin taisi kyllä omenaruusullakin olla pieni jo ihan lähtökuopissa siellä? Närästys on kyllä kauhee vaiva... Se estää aika lailla kaiken normaalin toiminnan jos äityy tosi pahaksi. Meillä käskettiin neuvolassa syödä manteleita. :D Ei taida enää auttaa, jos kaikki lääkkeetkin on kokeiltu.

Jaahas, aamukahvi juotu. Nyt on pakko imuroida kun iltapäivällä tulee hyvä ystävä kylään ja koirilla on karvanlähtö - imurointi aiheuttaa ihan hirveesti supistuksia, mutta koitan rauhassa vähän siistiä. En kyllä toisaalta tiedä, miksi niinkin hyvää ystävää varten pitää edes imuroida. :) Sen jälkeen suihkuun ja kauppaan.

Kauhee puheripuli... Huomaa, että oon viettänyt liikaa aikaa täällä neljän seinän sisällä. :)

Olivia & Vauveli 33+3
 
mulla autto sillon kun oli närästystä ihan vaan perusrennie..eli ei ollu kovin pahaa laatua, mutta nyt ei oo tosiaan tuota vaivaa olla!! *koputtaa puuta*

Mulla oli kans se sisäsuu muuten auennut ja juuri sitä lapsiveden kertymää siinä suulla, mutta antoivat silti luvan alkaa liikkumaan, kun viikot kuulemma niin hyvät, eikä ollut mennyt enää pahempaan suuntaan. No tokihan noissa on tilanteissa silti varmasti eroa ja lääkäreissäkin. Mutta aina tilannekohtaista!

 
Huomaa, et olen lomalainen, koko aika kirjottelemassa tänne :LOL:

mattila tosi paljon tsemppiä sinne teidän arkeen, omat huolet ja murheet tuntuu aina niin pieniltä kun lukee toisten juttuja. Mutta toivottavasti se olo siitä viimeestään sitten paranee ku vauva on mualimassa :hug:

omenaruusu Onnittelut äippäloman alkamisesta :flower:

maamin82 hankinnat on juu hyvällä mallilla, mutta se pinnasänky... se ei varmaan valmistu ikinä :eek: Toivottavasti teilläkin kodinhoitohuone valmistuu nopeesti ni saat sit kaiken valmiiksi :)

Onko Zeenah:kin jo äippälomalla? jos olet ni onnittelut vaan siulekkin, miula olis vielä useempi viikko ennenku alkaa

Olivia81 Mie en tiijä mikä sen mahan miula tekee kipeeksi kun ei aamusin niinkään koske alamahaan vaan ihan tuohon mahaan..niinku olis jossain vatsataudissa tai jossain...mut sit kyl vihloo alavatsallekkin..kuten esim nyt :(

Vauvabuumi Jokseenkin miusta nyt tuntuu, että kaikki saa vauvoja..koska täällä meilläpäin (KYS:ssä synnytän) on kuulema kans kesä-syyskuulle ihan älyttömästä synnytyksiä tiedossa, voi olla et meikäkin synnyttää jossain vessassa ja laittaavat heti kotiin, että saavat seuraavan synnyttäjän äkistämään :LOL: Ei mut oikeesti ei hirveesti naurata, sillä haluan kyllä synnytystilanteen olevatn "rauhallinen" enkä halua, että heti seuraavana päivänä käydään kotiin tyrkkimään, EN TODELLAKAAN!!! tosin tässä tilanteessa voi helpottaa se, että esikoista olen tekemässä. Varmaan useamman synnyttäneet joutuu lähtemään pikana kotiin, jos ei vain ole mitään esteitä sille... Muutenkin tuntuu, että tämä vuosi 2010 on joku ihmeiden vuosi... Tiedän monta (mie itse mukaan lukien) kenen ei välttämättä ikinä olis pitänyt lapsia saada ja nyt ovat sitten raskaana :heart: ja kuulema samanikäinen serkkunikin (jolla ei kyllä varmaan miestä ole) odottaa kanssa esikoistaan ja laskettu on syyskuussa..harmi vain ku ei oikein väleissä olla..Olis kiva ollut vaihdella kuulumisia yms..

Ja tänään rakkaat täditettäväni täyttävät 1v, kyllä se aika menee nopeesti :heart:

Jospa nyt lähtisin tekemään jotain järkevää enkä kirjottelis koko aikaa tänne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Jaa-a..josko sitä lähtis verhojen pesuun...Viime marraskuun muuton jäliltä on vielä muutamat verhot pesemättä, miten niin mie muka laiska :LOL:
Öh, me muutettiin tähän kesä-heinäkuun vaihteessa vuos sitten. Pakkailin tavaroita vanhasta kodista ja kävin samalla turhia juttuja läpi. Löyty 2 avaamatonta muuttolaatikkoa (mm. kirjoja) ja pari osittain purettua. Tuolla oltiin asuttu 5vuotta.. :ashamed: Että ei se nyt maailmanloppu ole, jos on verhot pesemättä puol vuotta muuton jälkeen

Mattila :hug: eipä sitä oikeen muuta voi sanoa, ku että koita jaksaa! sairaalakassissa varmaan tärkein on neuvolakortti, kaikkea muuta ilman pärjää kyllä.. mutta mukavia voi olla omat hammasharjat ja muut hygieniatuotteet, lukemista, naposteltavaa, korvatulpat/kuulokkeet. Pakkaile omaan tahtiin ja omien mieltymysten mukaan!

Koira lenkille ja sit pitäs jatkaa siivousurakkaa. Pesänrakennusvietti tais iskeä, siivosin eilen keittiön kuivaruokakaapit (olivat ihan kamalassa kunnossa) ja muutoinkin keittiötä. Josko pääsis poikien kaappien kimppuun tänään?
 
Mattilalle iso :hug:
Mun on kyllä pakko kehua,kun minua ei oo koskaan närästänyt,joltain vaivalta olen säästynyt =) Mulla on vauva laskeutunut jo tosi alas,ja miehelle selitin että tuntuu kun ois keilapallo alapäässä..kävellessä taitun aina välillä kaksin kerron kun tuntuu että joku löis puukolla alapäähän..vauva varmaan työntää päätä ulos,hirvee tunne :ashamed:
Pyörällä olen vielä päässyt hyvin liikkumaan onneksi.
Yöt on tosi risaisisa,ja päivät menee väsyksissä ja hermot kireenä kun väsyttää ja väsyttää..
Eilen ostin vaaville ensitutin,saa nähdä tuleeko se käyttöön,3 aiempaa olleet täysin tutittomia..ei ole kelvannut :)
Imetysliivejä minulla on kahdet kuopuksen jäljiltä,ja ostan sitten lisää jos imetys onnistuu..ei oikeesti kannata ostaa hirveesti liivejä,jos imetys ei onnistukkaan..toki toivon että kaikki halukkaat saavat imettää mahdolisemman pitkään =) Itsellä ei esikon imetys onnistunut aikoinaan ollenkaan,ja jotenkin se tuli yllätyksenä koska luulin että kaikkihan halukkaat vauvansa imettää...kahden seuraavan imetys taas onnistui ilman ongelmia.
Viimeksi synnytyssairaalassa oli äiti joka imettänyt 3 aiempaa lasta 2-vuotta ja nyt neljännen kohdalla vauva ei halunnut imeä ja maito ei noussut..oli ihan masentunut kun pulloa vauvalle siellä lämmitteli :ashamed:
Muutenkin olen pitänyt kotona ihan tavallisiakin liivejä,topin ja liivin olkain alas ja tissi suuhun,toimii minulla ainakin kesällä hyvin..julkisella paikalla ei tietysti viiti ihan noin paljon paljastaa :LOL:
hipsu ja keilapallo 31+3
 
En sitten saanut unta yöllä kuin muutaman hassun tunnin ja olo on sen mukainen. Tuntuu, että huippaa ja oksettaa ja masuasukkikin ilmaisee mieltänsä napakilla potkuilla. Asiaa ei auttanut normaalia aikasempi aamuherätys. Tekis NIIIN paljon mieli ottaa tää päivä saikkua ja lähtee vaan kotiin nukkumaan. Eipä tässä töissä hyötyäkään ole, kun silmissä vaan sumenee. Jaha siinä olikin päivän valitusosio :D

Stressistä Mä olen yrittänyt tässä olla huolehtimatta turhista. Lähipiirissä tapahtunut kaikkea ikävää (itsemurhia ja onnettomuuksia), mutta eipä se elämä murehtimalla parane. Tsemppiä Mattilalle siis murheiden joukkoon :flower:

Jaha nyt takas "töihin" eli tuijottamaan zombiena seinää :saint:
 
Huomenta

Täällä on kerrankin nukuttu 12 h aikana. Muutaman kerran olin hereillä ja aamulla tunninverran jalkeilla, mut vihdoinkin taas vähä pidempiä pätkiä tuli unta. Olo on ihan erilainen. Päätä kyl tuntuis jomottavan vieläkin ja korvissa humisee. Eilen illalla soittelin jo taas Jorviin, ku paineet kohollaan ja päätä särki. Mut sano et jos alapaine pysyy alle 100 eikä tuu muuta oireita niin voi olla ihan rauhassa kotona. Mä vähä luulen et mun päänsärky johtuu ihan tästä et vaan makaan ja oon sisällä.

Kauhean vilkasta ollu kirjottelu taas täällä. Yritän johonkin sanoa jotain.

Ensinnäkään en tosiaan tienny et Lindexillä on verkkokauppa. Siel ois kyl vaik mitä ihania vauvanvaatteita, vaik ovatkin varmasti samoja mitä liikkeessä. Tuolta niitä vaan on helpompi pongata. Täytyy kattoo josko sitten ihan h-hetken lähellä tilais jonkun setin pieniä pojan vaatteita. Saapa ne sitten palautettua jos ymmärsin jotain väärin siel ma ultrassa. :LOL:

vatsakasilmanvauvaa Hammassärky on jotain ihan kauheeta. Ite viime kesänä jouduin menemään pari päivää ennen Espanjan matkaa hammaslääkäriin ja hammas oli siinä pistees et oisko pitäny juurihoitaa, mut tehtiin vaan väliaikanen viritys et pärjäsin viikon ab-kuurin kanssa. Sit oli kiva siel reissus pongailla hammaslääkäriklinikoita jo valmiiks jos kipeytyy. Noh, onneks se ei reissussa sitten kipeytynyt. Mutta se jatko olikin sitten jo ihan tuskaa. Ku tultiin tulokseen ettei sitä juurihoideta vaan laitetaan paikka päälle. Kiva sitten ku alkokin kerää painetta parin päivän päästä. Se kipu oli jotain ihan järjetöntä. Hammaslääkärissä ei oo koskaan kiva käydä, mutta hyvä se ois kuitenkin säännöllisesti hoitaa. Naurettavaa vaan ku kunnallisella puolella on monella paikkakunnalla viety säästöt niin pitkälle et ajan saa aikasintaan 6 kk päähän jos ei mitään ihmeitä.

Rae89 Hyvä että saitte hankintoja tehtyä. Varmasti on helpompi hengittää. Mäkin sain mun siskolta lakanoita, mut en oo yhtään varma et käykö noi aluslakanat sittenkään tohon meidän pinnasänkyyn vai ovatko liian pieniä. Saas nähdä nyt ku se joskus kasataan.
Mä aattelin kans vielä raahautua lastentarvikeliikkeeseen tällä tai ens viikolla. Otan senverran rauhassa tässä useemman päivän et uskallan sit lähtee käväsemään liikenteessä.

Närästys ja supistukset on molemmat ihan tosi tympeitä. Närästykseen oon vetäny vaan Rennietä ja siitä oon saanu hetkellisen avun. Sain lääkäriltä jotain toistakin närästyslääkettä, mut apteekista sanottiin et vasta sitten ku ei muuten pärjää, joten otan tosiaan vasta sitten ku närästää niin kovin ettei Renniestä saa edes hetken apua.

Nukkumisongelmat varmasti tulee vielä kaikilla pahentumaan. Ikävä kyllä. :headwall: Musta tuntuu et oon oikeastaan koko odotusajan nukkunu huonosti. Tossa keskellä oli jaksoja et nukuin paremmin, mutta nyt on taas ihan täyttä tuskaa, näitä poikkeusöitä lukuunottamatta. Eikä paljon lohduta kommentit et luonto valmistaa tulevaan.

Jeps.
Mut täytyy kait se mennä verenpaineen mittaukseen ja aamupalalle.
 
Lääkärissä käyty ja kaikki ok :)
Lääkäri onnistu mittaamaan sf-mitaks hurjat 33cm vaikka viime perjantain neuvolassa se oli 30 cm. Vauva oli kyllä nyt alaviistoon poikittain kun viimeksi oli perätilassa.

Oudon asennon takia näinkin meidän pikkusen tänään kun lääkäri halusi katsoa mahan päältä ultralla että miten päin vauva on kun ei ottanut selvää tunnustelemalla :)

Mitäs muuta..

Nimi Meillä ei oo mitään hajua mikä meidän pojan nimeks tulee mut sukunimeks tulee miehen sukunimi ja tokaks nimeks ehkä miehen ukin nimi, mut se ei oo vielä varma.

Ainiin, se on kuulemma normaalia että välillä tuntuu että maha repeis kun on nostellu jotain sinä päivänä ja menee vaikka sohvalle makuulle tai nousee sieltä ylös.. Joo, kiva!

Liikelaskentakaavakkeen sain viimeks neuvolasta vaan niin hyvin kuuntelin taas siellä että en muista millon niitä piti rueta merkkaamaan
:snotty:

Sairaalakassia Vois rueta ehkä joskus parin viikon päästä kahtelemaan, kun huomenna poksuu rv 32

1.6 oiskin eka valmennus neuvolassa ja toinen on 17.5. sairaalalla, siellä käydään tutustumassa osastolla ja synnytysosastolla ja sit on vissiin jotain teoriaa, 4 tuntia siellä pitäs muka mennä :/

Ja ja.. jotain piti kommentoida mut enpä taas muista että mitä...

Huomenna taidan yrittää rueta ompeleen niitä pussilakanoita vauvalle, tänään pitää viel iltapäivästä käyttää kissaa lääkärissä kun se on taas tapellu naapurin kissan kanssa ja sillä on tulehtunu haava selässä..
Tosi inhottava tuo kun vaikka sitä heti puhisteltiin niin silti tulehtu ja saa maksaa taas ihan liikaa siitä et ottaa karvat veke ja kirjottaa reseptin.. Pitäs ilmottaa toi katti johonki kissojen karatekouluun tai jotain et pärjäis..

Nyt vois kattoo loppuun salaisuus pinnan alla leffan kun jäi sillon joku ilta se kesken kun se tuli telkkarista.. ->

Laura ja vauveli rv 31+6
 
Jahas ja taas tuli osotus siitä ettei tosiaankaan pitäis tehdä YHTÄÄN MITÄÄN ! Laittelin tosta valmiiks viikatut pyykit kaappiin ja vähän siistin paikkoja ku on tulossa vieraita käymään (siistiminen tapahtu tyylillä; laitoin astiat altaaseen ja lendet sinne mihin pitää eli ihan tosi pientä). Ja siinäpä olikin tän päivän puuhastelut. Alko supistaa ihan huolella.
Ai niin alapaine oli vihdoinkin alle 90, ei paljon mutta alle kuitenkin. Taitaa mun päänsärky olla jotain muuta ku tähän tilaan liittyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laura-vm86:
Nyt vois kattoo loppuun salaisuus pinnan alla leffan kun jäi sillon joku ilta se kesken kun se tuli telkkarista.. ->
Voi apua! Tuo on niin kauhee leffa, että mä en katsois sitä missään nimessä yksin. :D Mutta oonkin ehkä vähän nössö...

Kisulle paranemisia!
 
Ihan alkuun paljon voimia ja jaksamista erinäisten kipujen tai murheiden kanssa painijoille!!! :hug:

Edellisen neukku käynnin merkinnät suluissa:

rv: 30+6 (27+5)
paino: +60g/vko (590g/vko)se onkin vast nyt 9kg mittarissa lisä painoa... ;)
turvotus: - (-)
RR: 105/70 (104/68)
pissa: sokerit ++ ( puhdas) Saattaa kuulemma johtua aamupala muroista? :eek:
hb: 128 ( ed kerran otettu 3kertaa taaksepäin,sillon 131)
sf: 27cm (23cm)
lapsiveden määrä: N
tarjonta : rt
Syke : 140 (143-150) Hyvin vahva ja tasainen syke oli Pippurilla:)
Liikkeet : ++ (++)

Eli siis yhteenvetona kaikesta: Sokeri pissassa saattaa johtua pelkästään aamupalaksi syömistä muroista tai eilisen jäätelöstä ja neekerinpususta th:n mukaan. Sanoi että koska alle kuukausi sitten olen ollu sokerirasitus testissä ja sen tulokset oli todella hyvät ei näy aihetta laittaa uudelleen sinne nyt.Painokaan kun ei ollut noussut lähes ollenkaan ja verenpaineet ei olleet hälyyttävän korkeat ei oleta että on hätää. 10.6 on kuitenkin seuraava neuvola jo,joten jos silloin ei enää näy sokerit koholla pissassa ni ei huolta.
Ensimmäistä kertaa Pippuri oli paikoillaan koko sen ajan kun sydänäänet kuunneltiin:)
Pää on siis kuulemma alaspäin ja peppu on tuolla vasemmalla puolella kylkeä. Eilen illalla kun pääsin kotiin niin alkoí ryske masussa:D Ihan kun Pippuri olis jyskyttäny käsillä ja jaloilla samaa aikaa,koko maha vaan hytkyi poikki suunnassa... :LOL: Hassu lapsi :heart:

Käytiin pitkästä aikaa miehen kanssa yhdessä kaupassa neuvolan jälkeen,vaikkei sielt mitää oikee ostettukkaan..:D Tai no Pippurille yks uus body( ihan ku niit ei olis tuo lipasto jo AIVAN PULLOLLAAN...... :ashamed: ) ja sit sulkkis setti et pääsee pelaamaan ku mennään mökille la-ke.:) Niin ja sit tuo osti mulle 2l herneitä :heart: :p

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Heipsis!

Väsyttää ihan hurjasti enkä millään jaksanut nyt lukea tän päivän tekstejä, luen ne sitten iltapäivällä tai illalla ja kommentoin sitten.

Heitän tänne vaan nää lääkärikuulumiset.

Eli mulla kans kohdunkaula lyhentynyt, alle 2cm jäljellä, tarkkaa mittaa ei saa ilman ultraa, samoin pehmeä ja ulkosuu auki. Eli en ole kuvitellut suppareita, ihan aitoja ne on.
Kohdunsisäsuuta ei tarkistanut, lääkäri sanoi että ei sitä nyt sörki ilman ultraa ettei rupea avautumaan ainakaan enempää jos on auki. Mutta en tajunnu, että miten se sen sisäsuun ois kattonu, jotenki siitä ulkosuun kauttako? Oon vähän ulalla nyt..

Jännä silti, että mut pistettiin nyt ihan täys lepoo (sisältäen mm. ruuanlaiton, siivouksen, seksin, saunan ja liikunnan tietty). Kun taitaa täällä olla niitä jotka viikolla 35 saa jo liikkua normisti vaikka ois supistanut.. Tosin kyllä mä aion esim ruokakaupassa käydä miehen kanssa, se saa vaan hoitaa kantamiset yms ja autolla kuljetaa.

Mulle lääkäri sanoi, että helpompi hoitaa äitiä ja vauvaa nyt pakettina viikolla 37 asti ja sen jälkeen saa syntyä jos haluaa tulla etukäteen. Reilun kahden viikon päästä saan siis oman voinnin mukaa kävellä yms.

Sanoi myös että jos nyt lähteeki oikein tosi kipeesti supistamaan niin soitto Koksiin ja synnyttämään, eli ei estetä jos meinaa syntyä jo. Ja että nimenomaa ne menkkajomotukset on niitä joihin kuuluu reagoida, vatsan kovettuminen ei kuulemma välttämättä ole niin paha asia nyt, mutta jos menkkajomotuksia on niin ne on paikkoja avaavia, ei kai kaikilla kumminkaan. Näin siis sanoi lääkäri..

Lääkäri myös tsekkas että mahtuuko vauva noin suurinpiirtein syntymään alakautta ja vaikutti ihan hyvälle kuulemma. Toki ei tarkkaa voi sanoa kun ei lantion sisää näe, mutta ulkopuolelta kaikki oli ok. Häntäluutakin kokeili ja istuinluiden etäisyyden nyrkillä.

Hullua ajatella, että mitä vaan tapahtua. Mutta ihan hyvin voi silti mennä yliaikaakin ja kasassa ollaan heinäkuun puolivälissäkin. Mut tavoite nyt sit se viikko 37, juhannuksen tienoilla oikein mieluusti sais syntyä jo :)

Nyt sohvalle lepää, miten voiki olla niin väsynyt olo!
 

Yhteistyössä