Heippa hei taas heinäkuiset.
Minäkin matti myöhänen aloitin nyt vauvanvaatteiden pesun. Ensimmäinen kone on juuri pyörimässä. Eilen miehen ja lasten kans porukalla valkkailtiin vaatteita ja yllättävä määrä niitä löytyi... joten ei varmaan ensihätään tarvita yhtään enempää vaatetta. Otettiin nyt pesuun vai alle 70 cm vaatteista sellaiset, jotka ovat väriltään neutraaleja eli käyvät sekä tytölle, että pojalle. Myöhemmin kerkeää kyllä sit muutkin vaatteet pesemään, kunhan nähdään kumpaa sukupuolta vauveli on. Pistin kyllä jotain molemmille sukupuolille sopivaakin pesuun - sairaalasta kotiutumisvaatteiksi.
Kaappikin on nyt vaatteille valmiina, joten kunhan saadaan vaatteet pesusta ja kuivateltua, eikun kaappia täytteleen.
Pinnasängyn pehmusteet ym. vermeet on kans menossa pesuun ja minäkin sain pinnasängyn kaupantekijäisinä tuon pupujussikat reunapehmusteen, tosi ihana. Nyt saankin sitten palauttaa siskolle hänen reunapehmusteet takaisin. Eilen soitin myös siskolle ja pyysin taas lainaan äitiyspakkauksen verhoilu tekstiiliä. Muistelin, et sekin ois ollut vielä minulla, mutta eipä sitä sitten äitiyspakkauslaatikoista löytynyt, joten pitää laittaa systeri penkoon varastojaan
.
Maha toimii täälläkin vaihtelevasti... välillä ollaan ummella ja välillä taas toisessa ääripäässä - että silleen :kieh: .
Rae89 Kiva, että sait nyt suurimmat hankinnat tehtyä. Aina helpottaa, kun saa tekemättömiä töitä tehtyä =) .
Mattilalle Zemppiä paljon :hug: .
Äitiysneuvolakuulumisia:
rv 33+2 (31+0)
paino 85,5 kg (85 kg)
Turvotus + (+)
RR 109/65 p. 66 (108/60 p. 70)
pissa puhdas (pissa puhdas)
Hb - (114)
Sf 30 (28)
Tarjonta Rt (?)
Sydämen syke 130+150 (135-150)
Liikkeet ++ (++)
Pikkasen minulla on kutissut jalkapohjia ja kämmeniäkin välillä, joten tuli lähete labraan perjantaiaamuksi maksa-arvojen tarkistukseen.
Kahden viikon päästä sitten seuraava neuvola ja silloin aikoi sitten tehdä sisätutkimuksenkin.
Vessassa on nyt saanut hypätä taas urakalla, taitaa tulla helteiden aikana kertyneet nesteet nyt pois, kun ilmat viileni... Helteiden aikaan kun ei paljoa tarvinnut vessassa käydä.. kaikki juomiset tais kertyä elimistöön turvotukseksi silloin. Ei sen puoleen on tuota turvotusta vieläkin...
Zemppiä kaikille univaivoista, närästyksestä ym. vaivoista kärsiville sekä vuodelepoon passitetuille :hug: .
Äitiysloma alkais puolentoista viikon päästä.
Liikelaskennasta Enpä sitä ole suorittanut minäkään, mutta en ole kyllä mitenkään huolissanikaan, kun liikkeitä tuntuu kyllä paljon päivän mittaan ja illalla kun rauhottuu vaikka sohvalle, niin mahassa möyritään ja potkitaan oikein urakalla
:heart: :heart: :heart: .
Jossain vaiheessa oli keskustelua osaako lastaan rakastaa. Esikoista kun odotin niin välillä tuntui, et kaikkeen sitä ryhtyykin ja tuntuu nytkin. Ja syntymänkään jälkeen ei heti äidinvaistot olleet positiiviset, mutta nyt kyllä rakastan lapsiani yli kaiken... Kyllä se rakkaus sieltä ajan kanssa tulee, vaikka todellakaan se vastasyntynyt ei aina ole kaunis... mutta ainakin itse olen pitänyt omia lapsiani kauniina. Isänsä on aivan samannäköinen syntyissään kuin ovat lapsemmekin. Kun pistää vauvakuvat vierekkäin ei erota kuka on kukin
. Minusta ei niin pienenä kuvia löydy, joten ei pysty vertailemaan. Nytkin on välillä tuntunut, et pitikin vielä hommata ittensä tähän tilaan... miehelle en kyllä ole asiasta sanonut halaistua sanaa. Mutta toisena hetkenä kaikki taas on ihanaa ja odottaa innolla. Mieli on todella ailahtelevainen laidasta laitaan, vaikka kohtalaisen tasainen ihminen olenkin - eikä mieskään ole koskaan saanut kokea mitään raskausajan hormooni mylläköitä minun taholta. Tasasen paksua ollut odotusaika meikäläisellä aina
.
Mulla kans on aamuisin tuolla nivusissa ja alaosastossa älytöntä kipua - tällaista ei muistaakseni ole ollut aiemmissa raskauksissa.. hyvä kun ylös sängystä kivuilta pääsee... Mut niitä puukoniskukipuja liikkuissa jne. ei tässä raskaudessa ole ollut ollenkaan.
millanen Mulla ei pissassa ollut mitään häikkää, vaikka söin kans aamulla fitness muroja ja eilen illalla jäätelöä.. mutta näähän voi vaikuttaa eri ihmisillä erilailla, ei se tarkoita, et sulla ois silti sokereissa häikkää... odotahan rauhassa seuraavaan neuvolaan.
Fiinukalle kans kovasti zemppiä ja unohda tuollaiset työkaverit :hug: .
Hyvää päivänjatkoa kaikille, nyt pitää lähtä hakeen eskarilainen kotia
SMSM ja Hippu rv 33+2