Raskaushepatoosista

Hei!
Kysympä nyt täältä jos löytyy asiasta tietäviä.

Oma tausta on se että kämmenien ja jalanpohjien kutina lakoi lievänä jo n rv 22,koskaan ennen edellisissä raskauksissa ei ole ollut mitään vastaavaa.Silloin otettiin maksa-arvot nlassa jotka olivat normaalit.
Nyt(rv 28+3) kutina on lisääntynyt,viime yö meni valvoessa raapiessa.
Tänään kävin jättämässä uudet verinäytteet ja ke aamulla on nla lääkäri.

Mietinkin nyt vaan ennakkoon ,miten teillä muilla on hepatoosi ilmennyt?
Onko ollut aiempia raskauksia jossa ei kyseistä vaivaa?
Onko kutina kokoaikaista vai ajoittuuko esm vain yöhön?
Onko ollut muita oireita kutinan lisäksi?

*muoks*
Onko teille kerrottu syytä mistä tämä hepatoosi tulee tai mikä sille altistaa?

Kiitos jo etukäteen :flower:
 
tähän mäkin haluun vastauksia?? melkein sama tilanne itsellä... nyt rv33+6 ja viime yö kärsitty kauheasta kutinasta ja samoten tää päivä...

en tiedä liittyyk asiaan mitenkään mut mul ei oo paino noussu yhtää viimisen 4vkon aikana :eek:
huomen aamula labraan.... :/
 
Minulla oli hepatoosi ekassa raskaudessa. Oireena juuri kutina, etenkin kämmenissä ja jalkapohjissa. Kutina oli pahinta iltaisin, yöt sain muistaakseni nukuttua.
Olen lukenut jsotain, että vatsa voisi myös oireilla (sappihappojen nousu?) ?! Sitä ei kai tiedetä, mikä sen aiheuttaa, mutta maksan toiminta heikkenee raskauden takia. Nyt minulla rv 32, nyt ei kutise kämmenet ja jalkapohjat, mutta iho muuten. Labrat kanssa edessä... Uusiutumisriski 50%. Kutinaan ja sappihappoon on olemassa lääkitys, mutta jos hepatoosi todetaan, niin labroja seurataan ja jossain vaiheessa äippäpoli kontrolloi.
 
Ei mulla ainakaan veriarvot näyttäny mitään poikkeavaa...
Neukku oli sitä mieltä, että aurinko saanu mut kutisee tai se helle..
Kutisen nytkin, vaikka on ollu viileenpää, mutta kaipa se johtuu sitten jostain muusta. :)

Noi sappihapot nousee tohon iholle ja se aiheuttaa sitä kutinaa!
 

Yhteistyössä