Hakutulokset

  1. mapsu

    Muita leevi and the leavings faneja??

    :wave: täällä yksi!! Pitää varmaan ostaa faijalle uudet leevin levyt ku ne on ollu mulla ties kuinka kauan lainassa eikä raaski palauttaa :laugh:
  2. mapsu

    <3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

    Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: Aika paljon odottavia täällä kuitenkin vielä näyttää olevan.. Meillä pikkuinen on nyt 2 vkoa ja 5 pvää vanha, ja päivät menee aikalailla vauvan ollessa rinnalla. Tuntuu että syö koko ajan tai sitten huutaa ruokaa! Välillä meinaa kärsivällisyys...
  3. mapsu

    <3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

    Meille syntyi 4.8. klo 02.45 pieni poika rv 38+4. Pituutta oli 50cm ja painoa 3470g. Kaikki meni nopeasti ja hyvin, ja molemmat voidaan loistavasti lukuunottamatta mun flunssaa jonka jostain jo ehdin repäistä.. Ihan puolkuollu olotila sen takia! Eilen päästiin kotiin kun oli vauvallakin...
  4. mapsu

    Missä lapsivedet meni?

    Ekasta meni kotona, sitä tuli niin vähän että piti lähteä synnärille tarkistuttamaan oliko ne lapsivedet vai jotain muuta.. Tokasta pääsin just synnytyssalin puolelle ja olin nousemassa muistaakseni siihen sängylle kun pamahti, ja koko huone oli täynnä lapsivettä ja kätilön vaatteet...
  5. mapsu

    ¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

    Maanantaisia neuvolakuulumisia ensin: Paino +408g /vko (mullahan paino tippui lähes 12kg, saa nähdä pääseekö raskauden aikana lähtöpainoon asti ollenkaan) RR 121/82 Pissa puhdas Hemoglobiini 114 (sama kuin viimeksi,aloin edelliskerran jälkeen syömän rautaa) Sf-mitta 28 Vauvan sydänäänet...
  6. mapsu

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Onnea Neanmamma ja Soha!!! :flower: Itelläkin on edessä kolmas synnytys Lohjan sairaalassa, ja ihana paikka synnyttää, mulla ei ole koskaan ollu mitään ongelmia siellä. =) Maanantaina oli neuvolakäynti ja otettiin paastosokeri, sanoi että 5,1 saa olla, mulla oli 4,3!! :D Että olin...
  7. mapsu

    G: Paljonko painonne on noussut raskauden aikana?

    Raskausviikkoja on nyt 28+1 ja paino on pudonnut nyt n. 11 kg.
  8. mapsu

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Nyt on käyty sairaalassa sokeri-vuorokausikäyrässä ja arvot olivat kuulemma hyvät =) Eli jatkan tätä 1800 kalorin dieettiä ja kuukauden välein neuvolassa katotaan paasto-arvo.. Jos ei mitään erikoista tule, niin äitipolille menen käymään vasta rv. 36. Pelotti kovin, että arvot olisivat olleet...
  9. mapsu

    G: Monesko sänkykumppaninne nykyinen miehenne on?

    Entinen mies oli viides, luulin kyllä että olis jääny viimeiseksi mutta ei :'(
  10. mapsu

    SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

    Minäkin jäin sokerirasituksessa kiinni. Arvot oli 4,8 / 10, jotain / 6,0. Neuvolasta kun kysyin puhelimitse tuloksia, sanoi vaan että joudun sairaalaan vuorokaudeksi sokerikäyrään, mutta dieetistä ei puhunut mitään. Ens keskiviikoksi oli varattu neuvolalääkäri, siellä varmaan selviäis dieetti...
  11. mapsu

    OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

    Lindexillä oli ainakin just viime viikolla myynnissä noita liivinhakasia. Mulla on vanhasta takaa monet imetysliivit kaapissa, yhdet uudet ajattelin ostaa sitten synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa ostin kahdet imetysliivit ennen synnytystä, ja ne luultavasti menee nytkin päälle =)...
  12. mapsu

    <<ELOMASSUJEN ODOTTAJAT>>

    Mukaan myös, jos vain saisin aikaseksi useammin kirjoitella =)
  13. mapsu

    OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

    Heippa kaikille pitkästä aikaa. Huonot uutiset ensin, eli sokerirasituksessa kävin ja jäin kiinni. 2 ekaa arvoa oli liian korkeat. Ensi keskiviikkona menen sitten aamu-kahdeksalta ensin sairaalan labraan, ja siitä osastolle sitten vuorokaudeksi. Sama juttu oli jo viime raskaudessa, mutta...
  14. mapsu

    <3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

    Saa sen lapsilisän haettua myöhemminkin jos ei nyt huomannut hakea. Ja päätöksen siitä saa VASTA kun lapsi on syntynyt. Käykää siellä Kelan asiointipalvelussa, jos teillä on verkkopankkitunnukset, sieltä kaikki noi päätösasiat näkee! =) Mäkin kävin just kurkkamassa, joko oli tullut päätöstä...
  15. mapsu

    Mitä syötte illalla??

    Just syötiin kana-perunavuokaa. Iltapalaksi ajattelin tehdä lapsille kinkkumunakasta ja itelleni leipiä a la sairaala (eli vaaleaa leipää, rasvaa, palvikinkkuleikkele, salaatinlehti, kurkkua ja tomaattia :p ) ja teetä.
  16. mapsu

    täytekakkuun kinuski kuorutus

    2 dl kermaa ja 2 dl sokeria, keitetään n. 30 min.
  17. mapsu

    Mitä tarjota 1vee synttäreillä?

    Meillä juhlissa on yleensä n. 20 henkeä, joista suurin osa aikuisia. Lapsia on yleensä 5 2-13vuotiasta. Teen 3-4 eri suolaista (pari voileipäkakkua, piirakkaa, tortillarullia, coctail-tikkuja, hyrriä jne.) ja 2-3 eri makeaa (täytekakku, hyydykekakku, pullia, piirakkaa) ja lisäksi 2-3 eri laatua...
  18. mapsu

    Pikakotiruokaa?

    Pakastemuuseista en itse tiedä mutta ainakin muusijauheista Mummon muusi on hyvää. Paketin teko-ohjetta olen muuttanut hiukan, paketissa lukee että 1pss jauhetta niin kiehautetaan 3 dl vettä ja 3 dl maitoa tai 5,5 dl vettä. Minä keitän 6 dl vettä, sekoitan jauheen joukkoon ja annan tietysti...
  19. mapsu

    Pikakotiruokaa?

    Paista paketti jauhelihaa ja mausta se haluamallasi tavalla (meillä suolaa, pippuria ja grillausmaustetta) ja keitä kaupan mumm on muusia ja sekoita keskenään. On meiän perheen herkkua ja OIKEASTI nopea ja helppo! =)

Yhteistyössä