OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Onnea upp3 :flower:
Minäkin laiskana kirjoittajana mutta aktiivisena seuraajana en tahtoisi tippua listalta pois. Ajattelin ehdottaa samaa kuin mairo
. Miten olisi jos mekin laitettais ketjun ekalle sivulle vaan noi kuka on, lasketut ajat, synnäri ja ennuste kumpi tulossa. Niinku näkyy monilla muilla kuukausilla olevan. Niin ei tarttisi tehä noin kovaa työtä päivityksien kans. Kaikki kuitenkin seuraa omia päiviään itse. Vai mitä mieltä olette?

Omaan napaan: olen innokkaasti seurannut valaskeskustelua ja taidan kans kärkeen päästä sf-mitta rv 25+1 26cm. Painoa tullut nyt 11kg mutta en ole huolissani koska esikolla tuli 33kg ja laihduin nekin pois :D hb on pysyny 120 päällä. Saikulla olen ollut pari viikkoa kun tämä kumpu kasvoi niin nopsaan ettei oikein lantio pysyny peräs. Ens viikolla pitä mennä töihin, ainakin koittaan tuleeko siitä mitään. sen verran ruumiillista tuo työ.

Ei täällä sen kummempia ja yritän olla aktiivisempi

:D
Rieputa ja kumpu 25+3
 
upp3: Paljon onnea, kun ylioppilaskirjoitukset meni hyvin ja saat odotetun valkolakin :flower:

Mulla ei taida vielä olla ilmestyny se linea negra masuun. En oo niin edes tutkinutkaan :ashamed: Kai sitä vois jossain välissä tutkia :D

Ite oon 158,5 cm pitkä ja lähtöpaino oli ennen raskautta 56 kg. On aika hassua, kun tälläisellä pätkällä sf-mitta on 30 cm, masun ympärys 106 cm ja jättimasu!!! Tuskin silti mulle on isoa vauvaa tulossa, kun kaikilla kolmellakin oli iso maha ja tuli ihan normikokoisia vauvoja.

Kysyin yks päivä siskoltani (aika samankokoinen kuin minä), että onko mitannut masun ympärystä nyt. Hällä laskettu aika nyt viimeinen päivä. Siskon masun ympärysmitta oli 107,5 cm ja mulla 106 cm, että KEVYESTI mä meen ohi sen :LOL:

Minäkään en koskaan ole ollut mikään himosaunoja ja sauna pitää olla korkeintaan 60 asteinen, kun menen sinne. On kiva heitellä tuossa lämmössä löylyä, kun ei tule heti niin mahdottoman kuuma! Mitään oireita ei saunassa ole tullut ja vauvakin on sielä aika paljon liikekannalla :saint: Illalla oliskin sauna pitkästä aikaa.

On se mukavaa, kun täällä muillakin on isoja masunympärysmittoja :D Saa nähdä vain mitä ne on lähellä elokuuta, hui ;)

Mulla on jo kauan liikkeet tuntuneet ulkopäin ja ne on huomannu tosi helposti jopa lapset! Välillä maha muljuu miten sattuu ja lapsilla on hauskaa sitä seuratessa :LOL: Nyt on pari päivää ollut vähän hiljaisempaa verrattuna miten vauva on yleensä liikkunut. Toki liikkeitä on tullut päivällä jonkun verran, mutta illat on olleet hiljaisia.

oda-sofia: Mullakin on kohdunkaulan pituus lyhentyny 3 sentistä 2 senttiin. Muuten paikat on myös kiinni. Sitten mulla on välillä inhottavia alapäävihlaisuja ja kerroin niistä viimeksi lääkärineuvolassa. Lääkäri vain tuumas, että ainakin tietää, että jotain tapahtuu. Joopa joo, kunhan vauva nyt pysyis edes heinäkuun loppuun asti sisällä, että ei paikat rupeis aukeilemaan ennen aikojaan. Niin ja vauvalla on kuulemma vielä runsaasti liikkumatilaa sekä ylä- että alamasulla :D

Kelasta on mulle ensviikolla vielä tulossa joku lappu täytettäväksi (koskee niitä lapsen perhe-eläkkeitä). Saa nähdä vain koska koko juttu edes ratkeaa lopullisesti, että paljonko sitä rahaa tulee sit kelasta saamaan ja pitääkö mun sossuun maksaa kolmen kuukauden elatusmaksut takaisin vai ei. Kyllä on vain sairasta jos joudun maksumieheksi sen takia, kun ex meni ja tappoi ittensä :kieh: Aion tehdä valituksen jos noin tulee käymään.

Mulla edelleen nuha jatkuu. Tainnu olla jo ainakin kuukauden taas yhteen pötköön. Päivät oon nyt jotenkin pärjänny ilman nenäsumutetta, mutta illalla/yöksi pitää sortua laittamaan. Välillä vain huolestuttaa, että onko JATKUVASTA nenäsumutteen käytöstä vauvalle jotain haittaa?? Sisko kyllä käytti 3 kuukautta niitä yhteen pötköön. Mut kun ilman en voi olla, sitten en saa henkeä, kun röörit on tukossa :kieh:

Pidetään mammat masuistamme hyvä huoli ja odotellaan niitä kesäisempiä ilmoja!!!

Tatjana80 ja tyttö 28 tasan
 
Onnea upp3:lle valkolakista! :flower: Hyviähän noi tulokset on. Harva niitä älliä saa! Taitaa olla c:n paperit!

Kävin tänään neuvolassa. Terkka oli yhtä kiva ku ennenki ja lääkäri oli samanlainen ku eka kerralta sain kuvan... Eli ei välitä mistään mitään... Nyt olenki sitten tosi kärtyinen... :kieh:

Eli diabetesta ei ole, mutta keskimmäinen arvo oli hieman koholla, joten aletaan seuraamaan paastosokeria... Valitin sitten lääkärille selästä, iskiaksesta ja särkevästä kädestä ja neuvoksi tuli VÄLTTÄÄ istumista!!! Se kun on sula mahdottomuus, ku teen atk-hommia, eikä niitä pysty paljon seisaallaan tekemään! Seuraava käsky oli alkaa vetämään kaks tablettia kolme kertaa päivässä parasetamolia, niin alkaa kuulemma säryt vähenemään... Voi kiesus, ku ois ollu pokkaa kiehahtaa siellä! Muutenki olen välttäny lääkkeitten syöntiä ja nyt pitäis vetää joka päivä kuus tabua! Uskomaton lääkäri! En aio syödä noin paljon lääkkeitä, kärsitään sitten. Ois kai täytyny purskahtaa itkuun, että en jaksa enää, mutta ku ei oo sellainen luonne. Nykyään ei pysty edes nukkumaan käden säryltä ja tää töissä istuminen on vaan tuskaa. Eli kannattaa valittaa lääkärille, perk... Äh, sorry tää purkautuminen, potuttaa tää kärsiminen.

Mutta muuten kaikki hyvin "alapäässä". Kiinteä ja kiinni. SF-mitanki lääkäri otti, mutta ei sitten kirjoittanut sitä mihinkään, että tietäisin minäkin! GRRR... Verenpaine oli hiukan korkealla, hemosta ei tietoa, vaikka sekin muka otettiin, mistään en tulosta löydä, edes äippäkortista. Itellä oli tosi kiire ja hajamielinen olo, ku piti suoraan töihin kiirehtiä neuvolan jälkeen, joten mitään en tajunnut edes kysyä...

Nyt tuli vali valia oikein urakalla... Kiitos kun "kuuntelette". Helpottaa huomattavasti purkaa itseään!

Kiia 28+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista!=) :heart:

Mulla tuli linea negra jo melko aikaisilla kuukausilla esiin, aluks se oli vaan navan ala puolella tosi haaleena, sitten jossain vaiheessa haalee viiva alkoi nousta myös navan yli. Nyt selkeesti erottuva viiva yltää jo melko korkeelle (ei nyt sentääs minnekkää rintojen väliin/kaulaan kuten ilmeisesti joillain). :) Äiti sanoi että silläkin oli tullu jokaisen raskauden aikana linea negra (1poika ja 4tyttöä ), "sukuvika" ilmeisesti. :LOL:

Mistähän sais ostettua/tilattua sellasia jatkohakasia rintsikoihin?!?!?! Liivit kuppien puolesta vielä ihan ok, mutta ympärys painaa, eikä viitsis uusia liivejä isommalla ympäryksellä alkaa ostelee kun pian kuitenni imetysliivien hankinta edessä.. Imetysliiveistä puheenollen, ootteko ostaneet saman kokoiset kuin raskauden loppuvaiheessa vai isommat/pienemmät? Tyhmä taas kyselee täältä viisaita :whistle:
 
heipsansaa, me täällä edelleen yritetään löytää robbielle jotain hommaa kesäksi ettei tarvis sinne helsinkiin lähteä. molemmilla tuli niin suru puseroon kn tajuttiin että menis perhevalmennukset ja muutenkin loppuraskaus ihan ohi suun ja muutenkin kun lopussa mie robbieta henkisesti just eniten tarvitsisin kuitenkin. pitäkää peukkuja!

tuli kelalta päätökset ja pakkausta nyt sit odotellessa.

mulle tuli masuviiva kans tosi aikasessa, 12 viikolla oli jo ihan selkeä navasta alaspäin ja sit se alko nousta siinä jokunen viikko sen jälkeen ja nyt menee melkeen tisseihin asti:) ja mulla on se ns pippeliviiva, luin jostain huuhaa sivuilta et jos viiva tekee mutkan niin poika olis tulossa ja meillehän sitä poitsua rakenteessa povattiin:D mut takaisin todellisuuteen, viiva on navan alapuolella paljon selkeämpi kuin yläpuolella, mistä lie johtuu.

jaha jos lähtin pesemään värin päästä.

viikonloppuja mammoille ja massuille!

salamanteri&steve 28 tasan :heart:
 
upp3 :flower: heijaa, meijän oma ylppäritapaus! *skoolaa* kuule, ne munkin paprut oli aikanaan kai jotain ceetä, ja hyvin silti porskutan työelämässä, jne., joten ei niillä tuloksilla niin väliä ole :)

kiia kipasepas vaikka työpaikkalääkärillä vaihteeks ja valita samoja vaivoja, ei kuulosta siltä, että olisit työkuntoinen, jos työn tekeminen aiheuttaa noin paljon vaivaa! eikä varsinkaan nyt, kun oot vastuullinen vielä toisenkin ihmisen hyvinvoinnista
:/ en mäkään tollasta määrää tabuja popsisi, no-ou.

taas yliväsykohtaus, joten tässä vaan tärkein viime aikain puheenaiheista ;) mäkin mittasin mahanympäryksen metallimitalla, veikkaisin, että 86 on oikea ympärysmitta. kuulun ehkä johonkin delfiinit-alalajiin? :D pituus on 156, lähtöpainoon (45 tai niillä main) +7 kg ja sf oli 26+5 25 cm. eikä tätä perhanan mahaa huomaa ees lääkärit :eek: että hyvin on jemmassa kyllä.

voikaa, kuulkaa, kaikki oikein hyvin ja nauttikaa hyvistä jutuista :) aijuu, ja Suomi voittoon!

irtis 27+2
 
[/b]Upp3: Onnea tuoreelle ylioppilaalle!! :flower:
Kyselit noista imetysliiveistä, ei kannata ostaa niitä missään nimessä etukäteen. Mulla kasvoi viimeksi kuppikoko raskausaikana C:stä DD:n ja oli hyvä etten ostanut imetysliivejä loppuraskaudessa. Nimittäin kun maito nousi sairaalassa rintoihin kasvoi kuppikoko taas ainakin yhdellä! Joten jos suinkin mahdollista niin osta imetysliivit vasta sairaalasta kotiuduttuasi.

Mullekin sopii toi pelkkä lista ilman rv:n päivityksiä vallan hyvin!

Kelan sivuilta kävin katsomassa niin päätös äitiysavustuksesta ois nyt annettu, joten nyt sitten pakkausta odotellaan. :) Just illalla miehelle puhuin että pitäis alkaa pikku hiljaa tekemään ostoksia uutta tulokasta varten, ettei ihan jää kaikki hankinnat kesään.

Meidän pitää lähteä nyt tytön kanssa lääkäriin, on neiti koko viikon kuumeessa ollut ja hurjan räkäinen. Pitää korvat tarkistaa ennen viikonloppua. Oma olo myös kurja, räkää tulee aivan uskomattomia määriä ja päätä vihloo kuin puukolla joku vetelis. Pitänee valitella omaakin olo samalla.
Voikaahan hyvin ja mukavaa viikonloppua kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 26+4
 
Tack så mycket edelleen ;)

Hmm.. vähän ehkä mahdotonta siirtää tuo imetysliivien osto synnytyksen jälkeen (kun siis heti imetyksen alettua haluaisin alkaa niitä käyttää ) kun oon ajatellu tilata liivit jostain nettikaupasta.. eli luultavasti h&m:ltä kuten kaiken muunki yleensä tilaan :snotty: :whistle: Mutta ehkä täytyy olla järkevä (eikä tehä niinku haluttais :D ) ja ostaa ne sit myöhemmin kun ei oo ennakoitavissa millaset imettimet näistä vielä kehkeytyy. :LOL:
 
Onnea upp3 valkolakista :flower:

Tosi monelle on tullut jo päätökset kela-jutuista. Minulle tulee varmaan kaikki vasta kerralla kesäkuussa, kun hain äippärahaa 6kk tulojen perusteella. Meillä on lisäksi oma sairauskassa, joten ehkei siellä käsitellä erikseen eri kohta. Avustuksenkin otin rahana, kun edellistä tuli käytettyä suht vähän ja kaikki tarpeellinen on vapautunut siitä.

Sokerirasituksessakin olette monet jo käyneet. Mulla eessä maanantaina. Miten siellä saa aikansa kulumaan verikokeiden välillä...? Pitänee hakee joku uus lehti matkaan, ei voi luottaa, että siellä on mitään kiinnostavaa. Hieman hirvittää, mitä tuloksia sieltä on odotettavissa. Jos on vaan toinen paastoarvoista koholla, niin mitä tapahtuu?

Sitten neuvolakuulumiset.Hemppa oli laskenut edellisestä mittauksesta about 30 yksikköä ja oli nyt vain 101. Obsidanit kehiin. Ja pihvejä kehottivat syömään :) Sf-mittaa ei merkitty korttiin, mielikuva jäi 21, mutta sehän olis aika vähän, ehkä se oli 24. Painoa on tullut yhteensä 2,1kg lähtöpainosta. Muuten kaikki aika ok. Verenpaineet nyt vähän koholla 137/89. Seuraavan ajan sain jo kahden viikon päähän! Ehkä ton painejutun takia.

Ihanaa viikonlopun odotusta, toivottavasti ei sada räntää!!

Story 27+3

 
Sylintäydeltä Onnea upp3 :flower: :flower:

Salamatkustajalta pitää heti udella koska häät on tiedossa?

Mä oon saunonut joka viikko ainakin kaksi kertaa, vielä ei oo tullut mitään ongelmia. Tosin me tehdään nykyään niin, että ensin heitetään vaan pienet löylyt, joissa munkin on helppo vielä olla. Sitten kun mä lähden pois niin mies saa heittää yksinään vielä kunnon setin :D

Kiitti uudesta listasta HooÄs =) Toi on hyvä systeemi.

Pieniananas: Meillä äitiyspakkaus tuli postiin puoltoista viikkoa päätöksen jälkeen.

Toivottavasti neitiperhon olo on jo helpottamaan päin :hug:

Elmeri tais kääntyä viime yönä taas ympäri, kun tuntui ettei kummallakaan kyljellä pysty nukkumaan - jatkuva mönkiminen kävi läpi yön :D Nykyään en pysty makaamaan selälläni enää viittä minuuttia kauempaa tai tulee huono olo ja mahaan alkaa sattua. Kai sitä kohta on vietettävä yönsä nojatuolissa istuen ;) :D

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart: =)
kaneliomena ja Elmeri 28+3
 
upp3 liivinhakasia saa lindexiltä tai ainaski mä oon joskus aikoinaan sieltä ostanut. Ja oikein paljon onnea uudelle ylioppilaalle! Mä kyllä taisin viimeks ostaa imetysliivit ihan viimesillä viikoilla ja hyvin mahtu koko imetyksen ajan. Ostin vaan vähän reilummat ja sellaset joustavat, lindexiltä tais olla nekin.

Mahan ympärys oli äsken mitattaessa 95 ja painoa on tullut sen reilu 6 kiloo. Suonenvedot on loppunut ku syön joka päivä magnesiumtabletin. Sain vihdoin ja viimein vietyä kelalle ne paperit ja päätin ottaa pakkauksen rahana. Mua on alkanut jo synnytys mietityttämään. Taidankin pyytää edellisen raskauden synnytyskertomuksen sairaalasta. Viimeks pojalla oli napanuora kaulan ympärillä ja sydänäänet todella heikot, joten nyt pelottaa pikkusen puolesta. Sen kivun kyllä kestää ja unohtaa heti ku vauvan saa rinnalle. Ja jotenkin mua pelottaa et tää vauva syntyy liian aikasin, vaikkei mitään oireita viel siihen suuntaan ole ollut.

Meille pitäis tulla uus sänky tänään, ihanaa. Edellinen on niin huono, liian pehmeä. Mä lähden illalla tyttöjen kanssa teatteriin, kivaa. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!

tintsa ja poju 25+3, en pysy laskuissa mukana
 
Kaneliomena: häät olis ens kuussa..6.6.08
Kauhee homma niiden kanssa kyllä on!

Heräsin aamulla n. 6 aikaan kun aapeli hakkas ja potki, kääntyili ja muutenvaan vehtas..ei tullu nukkumisesta mitään enää. Sain uudet lasini! :heart:

Nälkäkin olis..ruokaa tarttis tehdä ja ulos mennä tyttöjen kanssa ja..ja..ja..

:D :D
 
Paljon onnea upp3!!!

Tiitti on tässä viimiset pari tuntia ollut tosi hassussa asennossa, minulla on nimittäin niin tukala olo! Täytyy istua ihan suorassa kun muuten ei saa henkeä ja maha on ihan pinkeä, sitten pissattaa koko ajan. Vaihtaisi jo asentoa :)

Tosiaan, jännät hetket on käsillä jääkiekossa :D Jospa se Suomi tällä kertaa voittaisi...?

Tänään olisi vielä hoidettava pojan synttäriostokset, huomenna alkaa sitten siivoaminen ja leipominen. Sunnuntaina sitten juhlat, ja hieman ärsyttää kun neljästä (oikeastaan kahdeksasta kun heidän lapsetkin lasketaan mukaan) vieraasta ei ole hajuakaan ovatko tulossa. Minähän en perään ala soittelemaan :D

Hyvää viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 28+2
 
Story: Minä sain Kelalta vain päätöksen äitiysavustuksesta, muut päätökset tulevat vasta heinäkuussa, koska mun työnantaja ei voi laittaa mun palkkatietoja kuin vasta silloin ja minäkin haen 6 kuukauden palkan mukaan.

Ekaa sairaslomapäivää vietän ja jonkinlaista moraalista krapulaa poden, kun ei ole tavallaan mitenkään sairas olo, mutta kun ei vaan enää tuota työtä jaksa tehdä, on sen verran fyysistä, että fiksumpaa oli jäädä saikulle. Minä vaan tiedän olevani työholisti ja jotenkin kotona olo tuntuu laiskuudelta

shihtzu + pikku apina 27+4
 
Lindexillä oli ainakin just viime viikolla myynnissä noita liivinhakasia. Mulla on vanhasta takaa monet imetysliivit kaapissa, yhdet uudet ajattelin ostaa sitten synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa ostin kahdet imetysliivit ennen synnytystä, ja ne luultavasti menee nytkin päälle =)

Mikähän tuolla masussa nyt on ku käveltiin lasten hissukseen vähän pidempi matka kuin yleensä, niin matkan aikana alkoi jo oikealla alavatsassa tuntumaan jonkinlaisia vihlauksia, ei mitään teräviä vihlauksia?

mapsu ja poitsu 27+1
 
Pitänee pikaisesti kertoa omat kokemukset saunomisesta:
heti raskauden alusta lähtien mulle on tullu aivan kamala päänsärky heti kun menen löylyyn, oli ne kuinka miedot tahansa. Aikani tuskailtua asian kanssa (olen siis himosaunoja) päättelin, että asialla on varmaan jotain tekemistä nestehukan kanssa. Ja aloin juomaan samalla kun löylyttelen, ½-1litra menee joko vettä tai sitten vähäsuolaista vichyä per saunakerta.
Ja kas kummaa, olo helpottuu heti. Omat diagnoosit siis kunniaan :LOL:
Neuvolassa olen kysyny asiasta sekä terkkarilta että lääkäriltä, eikä kumpikaan ole osannu asiaan antaa mitään vastausta, ovat olleet vain äimänkäkenä, kun eivät ole aikaisemmin moisesta oireesta kuulleet :)

Ja nyt takaisin koulutehtävien pariin....
mibaze ja Ponteva 28+6
 
Hei, voiko obsidan aiheuttaa vatsakipuja? Jouduin käymään äippäpolilla, ku aivan järkyttävät vatsakivut iski,se oli jo toinen kerta rautalääkityksen aikana. Nyt lopetinkin ne, kun hb oli noussut.
Ihan mielenkiinnolla kyselen, että millasta työtä teette ja kuka on kotona? itse olen hoitoalalla töissä,mielenterveys/vanhuspuolella. Ja suoraan sanottuna, ottaa voimille olla siellä. Nyt onneks hyvä tilanne hoitajien suhteen, mutta taas kun vklopuks menee töihin, niin tietää, että kahella hoitajalla mennään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sieki77:
Ihan mielenkiinnolla kyselen, että millasta työtä teette ja kuka on kotona? itse olen hoitoalalla töissä,mielenterveys/vanhuspuolella.
Mie opiskelen lähihoitajaksi parhaillaan, tosin koulunkäynti keskeytyy kun äippäloma alkaa. Ja kun tämä koulutus on työvoimapoliittinen, niin joudun miettimään jatkot ihan uusiksi sitten kun palaan lomalta.
Olenkin ajatellut oppisopimuksella koulun loppunkäymistä, saattais olla ihan hyvä vaihtoehto.
Ja tällä hetkellä olen kotona itseopiskelujaksolla kun muut tekevät työssäoppimisjaksojansa. Yritän tehdä kaikki kirjalliset tehtävät tästä jaksosta etukäteen. Jätin ihan tarkoituksella top:in väliin kun se olis jokatapauksessa jäänyt kesken, eikä sitä hyväksilueta myöhemmin. Ens viikko on lähiopetusta, ja sitten onkin taas itseopiskelua äippälomaan saakka =)

mibaze ja Ponteva 28+6
 
Voin kyl kertoo ettei sil ole niin merkitystä edes mitä niissä papereissa lukee. Eipä ole kukaan munkaan papereita vilkaissut sen jälkeen, kun kouluun hain. Ei niillä ällillä nii paljoo mitään tee :)

Tää joutuu TAAS lähteen hakemaan saikkua ainakin tämän päivän. Aamusta asti verensokerit oli ihan mullin mallin ja huono olo. Nousin ehkä joskus 10 aikaan sit menin jo takas päikkäreille :ashamed: Nukkunut varmaan liikaa. Koko ajan sellanen väskä olo, sen lisäks viel lonkat särkee, mahaa vääntää ja toi yks on mennyt tonne ihan alas et tekee vaikeeks istuu toimistotuolilla :x
 

Yhteistyössä