OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Mitä ihmettä tarkottaa TERMISOITU MAITO??? punasessa emmentalissa on käytetty sellasta.. siis onko jotain erilaista ku pastöroitu?? oon niin luullu et nuo kovat juustot on ok.. no kai tuokin on..??

Miulta tulee maitoa :eek: .. siis yhtenä päivänä huomasin et liivit oli ihan vähän märät ja sit saunassa puristelin nännejä ni maitoohan sieltä tuli..hih.. alkaa muuttua todemmax ja todemmax koko ajan :D

mies on saunaillassa ja saan taas kattoo telkusta mitä haluun ja syyä mitä haluun.. tosin ei kyl kannattas syyä.. hirveet hammasvihlonnat sain ku söin suklaata päivällä.. toiv. ei oo reikää..mut ei tästä oo ku 1kk ku kävin hammaslääkärissä ja ei siinä hampaassa mitään ollu mikä tänään vihlo..

nyt paimentaa poikaa ja sit saunaan!!

äiti lpr 28+4
 
pikaisesti kuulumisia....

Tytöt teki ihana yllärin ulkona kun tulin käymään sisällä laittaas ruuan uuniin.... piirsivät tuossa katuliiduilla talon eessä ja yhtäkkiä olivat saaneet päähänsä mennä vieraspaikalle ja piirtää naapurien farkun kylkeen!!!! Taivas kun nuo keksii kaikkea.... No, naarmu siinä oli kun sain liidut pyyhittyä.... naapurit tuli tuos illansuus reissusta ja sitten marssin nolona kertomaan...

Huono oli vaan jatkuu ja päivällä kaupassa käydessä kassajonossa tuntui että pyörryn. Saa nähä paraneeko tää ollenkaan vai vasta synnytykseen. Olikos teillä jollain muulla syke välillä korkealla?? Mikä teillä aiheutti sen ja mikä avuksi?? Mun pitäis vaan maata ja olla tekemättä mitää mutta kun ei osaa ja ei pysty! Lastenhoitajalla olis vielä ens viikko töitä mutta jos haen saikkua niin en tiiä onko koko viikkoa meillä. Saa nähä mitä kesästä tulee kun pitäis huilailla mutta samalla mennä noiden vauhtiviikareiden perässä....

NO... vähän ilosempaa sitten... vauveli sai menopelin! Käytiin eilen miehen tultua töistä vaunulassa ja lähdin sinne kattomaan niitä twistejä tai opal sporteja. No opaleja ei ollut tällä hetkellä vaan tulossa joskus parin viikon päästä ja niissä twisteissä ei ollut oikein hyvää väriä... päädyttiiin sitten noihin F7:hin. Ja tosi kivan tuntuset on! Tuossa ne nyt sitten odottaa kyyditettävää!! =) Ja väriksi tuli siniharmaamustat aluvanteilla! Noissa oli ihan kiitettävästi ominaisuuksia, mm. heittoaisa, hoitolaukku, kaks eri kaarta (toinen kopan kanssa ja toinen sitten se rataskaari), sadesuoja (no, sellanen kirkas, mulla ennestään toinen paremman laatuinen). Niissä twisteissä oli se huono puoli että niissä oli koppa ja ratasosa erikseen ja meillä ei olis ollu säilytystilaa sille kopalle sitten kun se ei mennyt kasaan.

Ensin ajattelin niitä herquleksia mutta olis ne ollut kaks kertaa kalliimmat ja niiden runko sellasta mattametallia ja ainakin brion omiin samanlaiseen runkoon oli jo esittelykäytössä jäänyt naarmuja. Ja vaunuja tulee meilläkin nosteltua autoon ja takaisin niin olisivat varmaan aika pian ollet rumasti naarmuilla.

Semmosta... nyt meen peseen tuon yhen kakkapyllyn.... YÖKS! :x

Mammaliini83 ja Api 27+4
 
Minä kans en oo saanut aikaiseksi kirjoittaa. Muuten olen kyllä voinut hyvin. Välillä energiaa pukkaa päälle reilusti, mutta sit on väsypäiviä välissä. Luksusta on, kun pian kaks kuukautta olen saanut ylivuoteen nukkua kutakunkin kokonaisia öitä, on ollut sitä ennen aikamoista hypytystä lapsiltamme.

Saunomisesta ollut puhetta. Mulla rupes kans edellisissä raskauksissa päätä saunassa särkemään ja huonoa oloakin tuli. Nyt en ole huomannut kumpaankaan. On tämä muutenkin ollut aikataval oireetonta odotusta!

Töistä puhetta ollut... Olen vanhustyön lähihoitaja ja kotiäitinä ollut vajaa kolme vuotta. Kotona olen kyllä harjoittanut pienimuotoista yritystoimintaa.

Jaahas kaiketi menen mieheni luo, tuol toisessa huoneessa. On jäänyt yhteinen aika kaikintavoin nykyisin vähiin, kun kiireistä elämä on ja hän töiden vuoks paljon pois. Tämä ottaa mua ja meitä koville, sillä olemme muuten hyvin tiivis pari (aina melkein yhes haluttais olla). Toisaalt olen huomannut itsessäni näinä aikoina kireyttä lapsia ja miestänikin kohtaan, liekö johtunu väsymyksestä, hormoneista vai mistä? En haluis olla sellainen kireä akka, vaan aivan toistepäin.
 
Iltaa!

Töistä kun on ollut puhetta, niin itse teen nuorisonohjaajan hommia. Mukavan monipuolinen työ ja fyysisesti Yleensä, välillä roudauksia...) kevyttä, niin varmaan jaksan loppuun asti töissä, ainakin vielä on olo ok ja esikoiselta jaksoin loppuun asti + tuntui tylsältä olla kotona oottelemassa synnytystä, kun ei ollut sitten mitään tekemistä.

Tiippana; me ollaan asuttu Jyväskylässä syksystä 2001. Nyt vaan tää viimeinen vuosi ollaan oltu Norjassa, ja kotiin palataan ensi viikolla. Koti on Heinälammella, eli todennäköisesti meillä on sama neuvola?? Eikös Halssilastakin käydä keskustan neuvolassa?

Huh, kävin äsken iltakävelyllä. Puolessa välissä matkaa alkoi mahaa kiertää. Kiva siinä sit koittaa kiirehtiä kotiin, kun jos yhtään lisää vauhtia, alkaa supparit ja muutenkin näissä hemm... ylämäissä pitää välillä pysähtyä tasaamaan pulssia... yli puol tuntia meni, et pääsin kotiin, mut sentään pääsin. Alkoi jo usko loppua matkalla...

Voi, saunomisesta ootte puhuneet. Onpa ihanaa päästä kotiin, aivan varmasti saunotaan PALJON kun ei vuoteen olla päästy saunomaan!!! Tai uimahallissa on sauna, vieläpä ihan oikee sauna, eikä mikään ruotsalainen bastu, mitä nyt siellä ei oo vesiämpäriä -> ei voi heittää löylyä. Lisäks mua aina katotaan aika pitkään, kun tuon lapsen sinne, mut onneks poika sit höpöttää koko ajan -> huomaavat et ollaan mamuja ja niillähän on aina omia omituisia tapoja :LOL:

Tänään on ollut tosi kipeä pää, mietin, että oisko verenpaineet koholla, kun väliin jopa oksettaa. Ei oo oikein tullut siivoiluista mitään, mut ehtiihän sitä vielä huomenna...

Jellonien peli alkais taas, mut täytyy tyytyä seuraamaan ylen minuutti minuutilta päivityksiä... netti-tv:tä ei voi katsoa kuin Suomesta, liittyy esitysoikeuksiin...


Hemuli, 26 tasan
 
Minkäikäsiä Mammaliinin tytöt olikaan, oliko 4 ja..?? Kuulostaa ihanilta vauhtiveijareilta, ihan niiku tää mein poitsu, koko aja keksii jotain ja on menossa ja tekemässä.. ja hui sillä on tasan kuukauden päästä 4v. syntsät =)

Viime yönä miuta närästi :kieh: ..korventi ihan kunnolla.. enkä jaksanu hakee lääkettä.. ennen ei oo kyllä yöllä närästäny..kohta liityn tietty neitoperhon klubiin ja rupeen mieki halailee pönttöö öisin :kieh:

Mies oli joo saunaillassa eilen ja ei koko iltana kuulunu hänestä mitään..no äskön sitte kysy että nauhotithan sen suomen pelin eilen??? no en ku ei pyytäny, ni alko murjottaa, aiku kiva.. oishan hän voinu ilmottaa etukäteen et se pitää nauhottaa, tai laittaa sen ite nauhottamaan, ku kerta noilla vekottimilla voi ajastaakin.. ne miehet..

vauva potkii/suoristaa ittesä välillä nii voimakkasti, et jos makaan ihan rentona sohvalla, ni heilahan iteki ku pieni sätkyilee :D ..hassu tunne =) ja ihana pieni :heart:

hirveesti oli taas asiaa ja puolet unohtu ku koneelle pääsee.. no lisää sitte ku muistaa!!

Äiti lpr 28+5

Ainiin, Mammaliinin kanssahan meillä oli puhetta noista 4v. kuulemisesta?? mie käytin mein poitsuu lääkärissä ku sillä on nuo nielurisat hirveen isot mollukat, ni lääkäri sano et sillä on liimakorva vasen krva, eli sillä on siinä oikeesti huonompi kuulo :LOL: .. nyt pitää vaan puhallella nenäkiinni ilmaa korvii ja mennää sitte kk päästä kontrollii et lähteekö paranemaa, hoitamattomana jättää kuulovaurion :eek: . eikä se oo valittanu korvia ikinä ku yhen kerran oli vaan korvatulehus.. voi vissii jäähä pelkästä flunssastaki jumiin nuo korvat :eek: ??
 
Luin tuolta HooÄssän uhkailuja ja tulin kuittaan että elkää hyllyttökö mua :eek: :D Yritän käydä lukemassa ainaskin joka toinen päivä, ja kirjotellakin aina kun jaksaa. Meillä on kohta ihan uutukainen kylppäri :D Pääsee juniori sinne sitten kylpemään :heart: Selkäsäryt on alkaneet vaivaamaan oikein urakalla :ashamed: Ja alavatsakin on arka..Olis 4 päivää töitä jäljellä ennen loman alkua, mutta ajattelin huomenna mennä käymään työterveydessä..Hain fysikaalisesta lainaa tukivyön, mutta tntuu että se ei ihan kauheasti auta. Villiinnyttää vaan tuon maha-asukin potku reeneihin. Ei kai oikein diggaa vyöstä joka painaa hänen tilaansa:D Täytyy käydä vaihtaan se jos se ei ala yhtään auttamaan.
Ollaan ens sunnuntaina lähdössä Turun suuntaan lomareissulle Caribian kylpylään :D (Alkaa oleen tän vaalaan viimesiä reissuja.. :whistle:) Ja samalla haetaan sieltä vaunut vauvalle, jee!! Ravasin eilen kaupungissa hakemassa itelleni uikkareita, tavallisista ei toivoakaan että menis manhan yli vaikka oli kokoa 100. Sitten löysin Lindexiltä semmosen toppi-yläosallisen uikkarin(tulee kivasti maha peittoon, ei näy ihanat arvet) ja siihen housut :saint: Arvatkaa koko..Yläosa 44/46 ja alaosa 44 :LOL: Mutta ei paina, ei purista mistään ja varmaan menee loppuun asti ;) äskön mittasin mahan ympäryksen ja oli 98cm :D

Ajattelin tuota meitin hoitopöytää..Se on semmonen lipasto johon saa tason päälle. Se on niin iso mörkö että tekis mieli ostaa joku kevytrakenteisempi. ajattelin semmosta Elfan korisysteemiä johon saa tason päälle..Onko jollain kokemusta semmosesta?

fosfori ja pampula 29+0 :heart:
 
voi kamala, kuulin just että täällä rovaniemellä oli ollut ampumavälikohtaus viimeyönä ja 2 miestä on kuollut ja yksi loukkaantunut, hirveä kun tää on kuitenki aika pieni paikka ja nyt ei tiedä yhtään onko kyseessä tuttuja. nämä kaikki osalliset on samaa ikäluokkaa kun ite olen. kyllä pikkusen herättää tällaiset tajuamaan että mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa.
 
hellurei!!

Triinu jos katot tuota vaunulan sivujen "värikarttaa" niin olisko ollut lähes kaikki nuo ylärivin värit, tuota tokaa mietittiin myös näiden jotka nyt otettiin kans ettö kumpi väri... ja sit oli nuo kolmannen rivin kaks viimestä plus nää meijän omat jotka on siis ne kolmannen rivin tokat ...hmm... vitsit kun ei oikein muista kun hylkäsin heti ne jotka oli liian punaset tai oranssit...

Twistejä oli neljät eri kukalliset (aikas järkkyjä värejä, pastellisia), siite punasia ja yhet sellaset oranssivihreät vähän niinkuin tuon F7 värien tokarivin ekat.

Kuinkahan mä saan nuo vaunut pidettyä ajokunnossa elokuuhun asti kun tyttöjä kiinnostaa ne ihan hirveästi!? Ovat siis 2½ ja 4½ vuotiaat... ja näillä geeneillä ei saa kuin villejä ja vilkkaita lapsia! KÄÄK! :/ Isä ehkä ollut hieman rauhallisempi pienenä kuin minä.... :ashamed: Joten arvatkaa kun äidilleni näistä kerron niin tuumaa että voi kun kuulostaa tutulle! Toki auttaakin kun pystyy....

Äiti lpr Hui! Toivottavasti tehoaa se ilman puhaltelu ettei jäis kuulovammaa!!

Joo kaikesta huolimatta vaikka nää tenavat onkin tälläisiä duracellpupu eemeleitä niin osaa ne olla tosi hienostikkin ja ovat ihaniakin kun sille päälle sattuvat! :LOL: Nyt vaan jotenkin tää odotus vie mehut ja kaiken energian ja tää raskaus on ollut jotenkin tälläinen alakuloinen ettei jaksa antaa noilla sitä mitä ne vaatis. Työkin on ollut niin hektistä ja vapaapäivinäkin saatetaan soittaa että tuutko töihin jos joku sairastuu ettei saa niinkuin rentouduttuakaan. Mutta ens viikko vielä jos vaan selviän töihin oloni kanssa ja sitten se yks päivä kesällä ja sitten saa olla kotona niin paljon kuin haluaa!

Mutta nyt meen! Toivottavasti on mukava päivä kaikilla edessä! Mä meen naapuriin asuntoesittelyyn puoliksi uteliaisuudesta, yhen huoneen isompi kuin meillä tää vuokrakämppä... mutta en tiiä ostettaisko ees... mutta heissan!
 
Heips!

fosfori, älä pelästy turhaa. Kaikki saa pysyä listalla mukana, kun päädyttiin, että siitä poistettiin kokonaan ne päivittäiset päivitykset. Eli rv:t poistettu siitä, muut jätetty. =)

Tultiin ennen puolta päivää reissusta kotiin. Pakko oli mennä siivoomaa heti auto parkkipaikalla, ku oli taas ku pommin jäljiltä. Isännällä ollut käytössä toi auto melki kaks viikkoa, ni kyllä huomas. :kieh:

Hitto, mulla ollu noita menkkamaisia jomotuksia alaselällä ja -vatsalla taas aika paljon. Kotimatkallaki autossa istuessa iski, ja kesti jonku vartin. Onneks meni ohi, ei oo mukavan tuntusta. :/

Pakko mennä huilii.
Sunnuntain jatkoja!
:wave:


 
Sone
Joku kirjoitti et kireyttä ilmassa, täällä myös.. En haluaisi minäkään olla kärttynen akka, mutta sellanen vaan huomaan olevani. Vaikka miten yritän niin en jaksa kotona olla hyväntuulinen ja energinen.

Onko muilla jatkuvaa alaselän ja mahan kipuilua/juilimista?
 
Terveisiä kaikille täältä maaseuden rauhasta! Remonttievakossa ollaan oltu jo 2 viikkoa ja viimeinen viikko alkaa huomenna! Ihana on ollut nähdä kuvia sähköpostista uudesta ihanasta keittiöstä ja kylppäristä. Mies-polo siellä elelee "leirikeittiössä" kaamean remppapölyn keskellä. Itse olen "nauttinut" poikien kanssa äidin ja anopin hellästä huomasta. Kyllä alkaa kypsyttämään jo toisten nurkissa elely. Onneksi päästään pian kotiin.

Masuun ei ihmeitä. Herra siellä jumppailee ahkerasti ja kasvaa kohisten, siis ainakin maha.

Voikaahan hyvin kaikki, palailen paremmalla ajalla!

Bonus ja valtava vatsa
 
heippa kaikille!
auts, kun on ollut tänään kipeä perä....masu ollu sairaan kovalla ja aamuisen tuskallisen ulostamisen jälkeen on tullut tuhruverta paperiin.. :ashamed: :x en usko että ois tuolta emättimen puolelta tullu siis tuo veri, vaan toisesta reijjästä... :$ huomennaha sen kuulee onko kaikki kunnossa tuolla alapäässä kun on lääkärineuvola, klo 9 aamulla jo. :whistle: Anteeks tällaset jutut, varmaan kiva lukea :/

Vauva on ollut ihanan liikkuvainen tänäänkin, tuntuu käteen asti sellanen ihana kupruilu kun se potkii/liikkuu/kääntyilee, siinä hauska koittaa arvailla että olikse nyt sen jalka vai peppu vai selkä vai käsi vaivaivai.. :heart:

Vielä ois tuleva viikko oltava täällä vanhempieni luona asumassa, kun mies on työharjottelussa tossa läheisessä koulussa. Kotoamme sinne ois 30km matkaa niin sama majailla tässä vanhemmillani, josta koululle matkaa vaan 3km. Eipä tää muuten mitenkää vaivaa olla täällä kotonakotona mutta alkkis-veljellä tahtoo olla taas putki päällä...... :(

Illan jatkot kaikille,voikaa hyvin!
Upp3 ja Mötky-rakas 27+5
 
Vissii kaikilla muilla tuntuu olevan jos jonkimmoista vaivaa, mutta minulla ei mitää :eek: Oonkohan raskaana ollenkaan :LOL: Noh, masu ainakin on jo iso ja potkija tuntuu päivittäin, myös ulkopuolelle.

Taidan olla vaan onnekas kun ei oo vaivoja. Energiaa tuntuu riittävän. Työpäivän jälkeen jaksaa kotonakin tehdä ja 2-3 kertaa viikossa käyn Ladylinellä liikkumassa (spinningissä ja joogassa). Ehkä se on just sen liikkumisenkin ansiota, että voi hyvin..? Tai ainakin sillä on varmasti osansa. Täytyy koputtaa puuta, että vointi myös pysyis hyvänä :LOL:

Äippäloman alkuun viel 6 viikkoa =) Aloitan siis kesäkuun lopulla. Sitä odotellessa....


 
Suonikohjuista kertokaas kellä niitä on tullu raskauden aikana, lähteekö ne pois?? miulla on aika selvästi tullu näkyviin toiseen jalkaan suonet?? onko tää sitä et tulee suonikohjut?? ei oo koholla hirveesti, eikä kipeet, mut kuitenki pinnassa..
 
Moikka kaikki!

Ja Upp3, hirmuisesti onnea valkolakista!! :flower: :)

Me ollaan pohjoisessa kotipaikkakunnallani lomailemassa.. ihan mukava kyllä ku saa vaan olla... :) Mulla tullu ihme raskausvaiva... en saa unta illalla vaikka oisin kuin väsyny ja sitte ku nukahan, ni nukun tosi kevyttä ja huonoa unta... :eek: |O Sitte oon päivät ihan väsyny... :/ Tänäänki piti nukkua 2h päikkärit, ku yö meni niin huonosti ja silti väsyttää edelleen...
Noh, jospa tää tästä...

Vauveli on ollu ihanan aktiivinen masussa, jatkuvasti kääntyilee ja potkii.. :heart:
Masu on kyllä kasvanu kovasti, ei oo vaan tullu mitattua ympärysmittaa olleskaa...
Mies lähti käymään pojan kanssa tuossa 80km:n päässä kaverisa luona, ni ihan outo olo, ku saa olla vaan.. nyt pitäs nauttia ku ei tartte poikaa hoitaa mut tuntuu ettei oo tekemistä.. :ashamed:

Annilia + Nuppu 27+6
 
iltaa!!
tääläkin päin on yks pahan tuulinen akka :D
upp: mullakin on ihan samaa vaivaa kuin sullakin, maha on niin pirun kovalla että tullee sit sitä verituhunua paperiin. ihana vaiva.
kävinpä siinä taasen hakeen pissatulehdukseen lääkekuurin, eilisestä asti saanu kärvistellä nuitten oireitten kans.
mulla kans tuo väsy painaa aika rajusti taas, siksi kait sitä onkin niin kärtynen koko ajan ja ku tuo mies oli taas niin tyhymä ettei hakenut mulle pitsaa iltapalaksi vähäks ottaa päähän. täytynee tyytyä leipään ja painella sänkyyn.
öitä kaikille !!!
 
Löydettiin tänään kirpputorilta ihania vaatteita vaaville :heart: ihan kuin uusia olivat ja halvalla. Ostin myös sellaisen peiton, että on hyvä sitten laittaa vaavi lattialle. Ihanin oli ehkä talveksi sellanen "lohikäärme"-toppapuku. Siinä on häntä ja korvat ja kaikki :D

Mulla on sellai, että joka toinen päivä on ihan ok...jaksaa töissä ja joka toinen huono. Perjantaina oli taas huono päivä ja menin lääkäriin valittaan. Vauva oli ihan alhaalla ja alko jo supisteleen. Pomo ei ymmärrä varmaan lainkaan sitä, kun on huono olo. Toivotteli vaan "hauskat" viikonloput, kun ilmotin sairaslomasta. Oon siis ollut flunssassa ja muissa taudeissa oikeastaan koko vuoden. Oon kyllä alkanut epäilemään, että siellä on hometta jolle olen tosi herkkä.

Nytten huomenna sitten pitäisi mennä uudestaan lääkäriin vaikka saikkua on jo lomaan asti, koska työpäivystyksen kirjoittama todistus ei käy kuin viikonlopun yli. Mietin vaan, että jos menisinkin töihin niin olen kuitenkin virallisesti saikulla, kun todistus on vaikkei se työpaikalla kelpaakaan. Lääkärin kirjoittama se kuitenkin on...simppeliä välillä nää touhut. Kiva, kun muuten hävettää olla koko ajan saikulla...ei musta kyllä huonona päivänä ole mitään hyötyä työpaikalla, kun en saa kiintiöitä täyteen. Mä taidan olla vaan heikko luonne, kun en jaksa :ashamed: Kotona paha olo menee siinä sivussa, kun pääsee lepäileen just sillon kun haluu eikä tarvi koko ajan miettiä onko nyt jo viettänyt koko päivän tauot lepäämiseen.
 
Täällä on myös pahantuulinen ja väsynyt akka. Lohduttava lukea ,että muillakin hermot pinkeenä. Varsinkin tuo mies on niin ärsyttävä. Onneksi vastapainoa tuo tytömme, joka jaksaa iloisuutta luoda. Väsymys on taas ollut kovaa. Nytkin koko illan olen sohvalla nuokkunut. Suparit ollet myös niin herkässä ,että ei ole oikein muutakan voinnut.

Ennu ole vain ihan hyvillä mielin saikulla ja lepää. Usein odotus lehdissä ja artikkeleissa hehkutetaan keskiraskauden energisyyttä ,mutta jos tätä meidänkin porukkaa miettii niin harvemmassa ovat ne jotka kokee olonsa energiseksi ja vointi muutenkin on niin hyvä ,että työt sujuu ihan normaalisti. Että saikutellaan vaan ihan rauhassa :) .

Nyt petiin. Öitä!!
-Poni ja Manteli 26+4
 
väsymystä kyllä ilmassa! eilen jätin poitsun mummolaan päivähoitoon ja nukuin päikkärit, vaikka yöllä nukuin n. 10h ni kivuttomasti meni 1.5h päikkärit ja sit makoilin sohvalla :D oli sit kyllä illalla kipee selkä, vissii liikaa maannu!!

äk :D äsyys on hllittäny hetkeksi.. miulla se on suoraan verrannollinen mieheen, eli jos se on paska, ni miusta tulee tupla paska :kieh: .. en pysty hillitsee itteeni yhtään.. se alkaa jo ärsyttää, mutta ei oo enää montaa kuukautta tytöt ja sitte ne hormonit vasta heitteleekin :kieh: :kieh:..

just eilen piettiin palaveri äitin kanssa ja sovittiin et meen joka aamu töihin, mutta heti saan lähtee ku siltä tuntuu!! ihan kiva!

pitäs lähtee herättää poitsuu et kerkee päiväkotiin!!

IHanaa viikkoa kaikille !!!

Äiti lpr 28+6
 
Sone
Äitilpr: Tuo on NIIIN TOTTA! Ärsyyntyminen on suoraan verrannollista mieheen! Jos mies on pahalla tuulella tai muuten vaan vittumainen niin minusta tulee tuplasti samanlainen, ei pysty hillitsee yhtään!

Melluli: Sinulla tuo liikunta pitääkin varmasti yllä hyvää oloa, joten älä vaan missään nimesä lopeta jos pystyt :)Sit tulee kaikki vaivat! Minä en ole kerennyt juurikaan tässä raskaudessa liikkua ja johan on vaivoja. Lihaskunto kun ei ole niin hyvä niin eihän se jaksa pitää rankaakaan kasassa samalla tavalla painon noustessa. Alaselkäkivut on aika ikäviä kun painopiste muuttuu masun kasvaessa. Voi miten olis ihana jos olis yhtä hyvä olo kun ekassa raskaudessa, tais vaan närästää jokusen kerran :LOL: Ihmettelin että mite ne muut mammat valittaa koko ajan :ashamed: Nyt tiedän :whistle:

Sanoinkin tuossa miehelle et voi kärrätä kohta vanhainkotiin minut, jää mummot toiseks kun aletaan vertailla vaivoja. Suonta vettää, lonkkia kolottaa, selekään kosko.. Virtsankarkailu ja diabetes puuttuu vielä :LOL: :headwall:

Juu sitä minäkin olen miettinyt että MISSÄ HELVETISSÄ SE KESKIRASKAUDEN ENERGISYYS ON,vai oonko laskenu viikot väärin!?!?! :headwall: Tai sitten vaan vetää alakuloseks nää selkä ja vatsakivut.. Ja valivali ja silleen. :LOL:
 
Huomenia!

Ennu
Mulla kans samanlainen olo... oon menossa TAAS työterveyteen kymmenen pintaa,,, tämä viikko olis vielä ollut töitä ja se yks päivä olis sitten kesäkuun 13pv kesäloman jälkeen (saa sit pitää lomaltapaluurahat jos jostain syystä ei palaisikaan äippäloman + mahd hoitovapaan jälkeen töihin). Ajattelin että sinnittelen nämä päivät mutta ei auta kun huippaa... matala hb ja verenpaineen lasku vissiin aiheuttaa. Niinkuin työkaveri ja muutkin on sanonut että eipä se työpaikka kato ookko sä siellä puolikuntosena kirvistelly ja siitä sua palkitse vaan ite siinä vaan kärsii jos ei oo kunnossa. Ainakin on hyvä syy hakea sairaslomaa.
Meillä ainakin tiiän töissä että ykskin hakee ihan muuten vaan saikkua ja vielä mulle siitä sanoo että on jo etukäteen merkannut koska on "kipeä".... tietääpä ettei ainakaan ite tee noin. Koitetaan me nyt vaan olla ja huilata että vauvat jaksaa kasvaa ja voi hyvin!


Äiti lpr Mulla löytyy suonikohjuja kaiken muun ihanan lisäksi! Haluaako joku nää?? :LOL: Mä voin postareiden hinnalla lähettää.... ei vaan... toivottavasti helpottaa ja häviää synnytyksen jälkeen!! Äitini meinas että viimenen kuukausi on helpompi. Mulla oikea jalka on tosi häjyn näkönen. Nivusissa on , oikean puolen häpyhuulissa!! ja oikeassa nilkassa ja pohkeessa. Nilkka on kaikista pahin! Mutta kun on suvussa äitillä ja mummolla pahat niin ei näitä pakoon pääse. Molemmilla niillä on leikattu niitä useammankin kerran. Tässä kolmannessa raskaudessa puhkes yhtäkkiä. On mulla aiemmissakin hieman särkenyt ja aattelinkin että alut siellä on jo ja nyt nää sitten pullahti. Toi mun nilkka on ihan musta kun on seisonut jonkin aikaa... ja aamuisin särkee kun kävelee..

Kävin siellä asuntoesittelyssä eilen ainoina naapurin äidin kanssa.. molemmat ootetaan kolmatta ja asutaan samankokoisissa kolmioissa vuokralla. Toi olis neliö ja ihan mukava se oli! Vois kyllä ihan oikeasti harkita ostamista. Vastike on samanverran kuin neliöt vaikka onkin jo aika vanha asunto. Siistissä kunnossa ja kylppäri remontoitu noin vuosi-kaks sitten. Hintaa jos ne puottais vähäsen,... mutta siitähän voi tinkiä. Tässä yhtiössä on vaan niin paras piha ja lyhyt matka joka paikkaan että mä pärjään päivisin melkeimpä ilman autoa. Lähin ruokakauppa noin 500m ja kaupungille 2km. Iso ja vihreä piha mitä ei monesta yhtiöstä löydy täälläkän ja kerrostaloja ei ihan lähellä vaan vanhaa omakotitaloaluetta.



No sellasta tälle aamua. Nyt taijan alkaa syömään ja pukemaan ettei tuu kiire...

Mammaliini83 ja Api 27+6
 
joo mä oon kans ihmetellyt sitä että kun ei tuu tuota keskiraskauden energisyyttä ollenkaan! Taitaa olla joku virus liikeellä kun ei kellään odotus suju "oppikirjojen mukaan".. mulla muutama tuttukin sanoi että on ollu huonossa kunnossa koko ajan. Oli mulla aiemmis raskauksissa kylläkin... kuopukselta kuurasin näillä viikoilla mattoja porstan kanssa! Nyt ei tulis mielen viereenkään kun hyvä kun jaksaa ruuan laittaa ja joskus imuroida.
 
Eipä mullakaan mitenkään energinen olo ole, tosin en nyt mitenkään kauhean väsynytkään ole, ei vaan viitsi tehdä mitään, laiska mikä laiska. Tosin jos jotain rankempaa teen, niin maha menee ihan kivikovaksi on ikävän tuntuinen, elikkä siis ilmeisesti supistelee, joten se vähentää touhuamista.

Mulla on vasemmassa pohkeessa suonet pinnalla ja sitä eilen jopa särkikin ja nyt toivon ettei nuo suonet tuosta pullahda. Nuo pohkeet myös ajoittain kramppaavat.

Pikku hiljaa on tuo synnytys alkanut tulla mieleen ja tekisi mieli kääntää kelloa taaksepäin, sillä mä en halua synnyttää, en halua tuntea kipua ja tuskaa.

shihtzu + pikku apina 28 tasan
 

Yhteistyössä