OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

neitiperho
Täällä yksi pirttihirmu huutelee myös. Ainakin viikonloppu tuli oltua taas hirmuna...lähinnä alkoi taas ärsyttämään miehen toimet. Hemmetti kun se niin saamaton ja sitten vielä riekkui taas KOLME iltaa putkeen, joka ilta humalassa. Alko vähän taas pinna palamaan. Loppujen lopuksi alotin kunnon mykkäkoulun, kun jaksanu enää katella sitä..p*****e!! :kieh:
Mutta kiva kuulla etten ainoa ole.

Ja tuo laiskuus...niin sopii tähän mammaan kans. Koulun suhteen olen laiska. Kodin suhteen olen laiska. Työt ei nappaa. Ja mitäs vielä, muuta kuin vali vali vali. Mikään yö ei saa nukuttua kun vaan närästää ja saa juosta vessan ja sängyn väliä. Apteekin täti taas tänää jaksoi antaa hyviä neuvoja tiskinsä takaa "laitat vähän enemmän tyynyä pään alle, koitat olla syömättä rasvaista ruokaa yms" Mitähän hittoa luulet mun yrittäneen kun vasta neljättä eri närästyslääkettäkin kokeilen. Hyvä etten sen kurkkuun käyny kiinni. Siis joo..kiitos kivoista neuvoista, mutta ehkä olen yrittänyt kaikki keinot kokeilla kun kuitenkin vaivasta olen kärsinyt jo viimeiset neljä kuukautta ja siihen päälle jokaisen ihmisen samat paasaus ohjeet.

No niin. Tässä tämän mamman valitukset tältä päivältä, joita aina vaan tuntuu riittävän :D

Pitäkää huoli itsestänne ja masuista!!


 
pieniananas Mulla esikolta kohdunkaula alkoi lyhentyä rv 23 ,jolloin jäin loppu ajaksi saikulle. Piti ottaa varovasti. Tilannetta ei sen koomin tutkittu ja vauva syntyikin yllättäin rv 35. Onneksi viikkoja oli jo hyvin ja vauva tosi hyväkuntoinen. Keskolassa oli vain kaksi päivää. Nyt sama homma alkoi jo rv 19. Lisäksi kohdunsuu pehmennyt. Esikolta ei muistaakseni ollut. Nyt olen pyytänyt päästä tutkittavaksi vähän useammin ,jotta tiedän missä mennään ,ettei synnytys tulisi noin äkkinäisesti. Eihän sitä ole kuitenkaa hyvä koko ajan tutkia ,kun tutkimuksetkin ärsyttää kohdunsuuta. Lepoa ,lepoa vain niin paljon kuin vaan voit levätä. Hidasta vauhtia joka tilanteessa esim. kävele hissutellen, nouse ylös hitaasti, sysää miehelle kaikki kotityöt ,jotka vain saat hänet tekemään :) yms.

No nyt pitää mennä ukon ja tytön perään ulos haukkaamaan raitista ilmaa.
-Poni ja Manteli 26+5
 
hellou kanssasisaret!

Pitkästä aikaa...
Mie se täällä olen sairaslomalla äippälomaan asti oleskelen.
alkoi supparit voimistuu niin koviksi että alkoi kohdunsuu pehmetä liikaa, joten nyt sitten saikulla.
Laitoin äsken profiiliin uuden masukuvan, onse kyllä iso... :D
vauvankin painoarvio on n. 1500g.
jospa se tulis jo vaikka heinäkuussa, niin ei kauhian isoksi kasva, ja olis helpompi synnyttää.
Mitäs teille on annettu painoarvioksi?

Ajatuksin AE ja iso poika 28+4
 
rv 27+5 vauvan paino oli ultrassa 956g ja neuvolan täti veikkas että jos kasvaa niin kuin esikoinen niin olis noin 3500g kun syntyy mutta mulla on noin rv 34 paino arviointi eli silloin viisastutaan taas vähän
 
Heipati

Hyvä huomata että on muitakin joilla pinna kireällä =)
Yhtenä yönä näin unta että riitelin tosi kunnolla miehen kanssa ja erottiin siinä sitten, mutta palattiin yhteen lapsen syntymän jälkeen ja selittelin miehelle siinä että mulla kun tuo raskaus sekoitti mielialat niin en ollut ihan oma itseni silloin... :LOL: toivottavasti tuo nyt tajuaa muutenkin sen ettei ihan noin radikaaleja ratkaisuja tarvitse tehdä.

Väsymystäkin on taas ruvennut olemaan. Alkuraskaudessa olin hereillä suunnilleen sen ajan mitä kävin töissä, se alkoi siinä rv 12 kohdalla hellittämään ja sitten onkin energiaa piisannut ihan kivasti. Nyt on taas väsy, johtuneeko tuosta hb:n laskusta vai mistä, huomenna ois nla lääkäri niin sitten näkee mihin suuntaan sekin on kehittynyt.
Ja kiva muutenkin päästä lääkärillä käymään ja tarkistuttamaan että kaikki kunnossa, tuntuu että monet on jo saikulle joutuneet, koittakaahan ottaa rauhallisesti.

Vauva kuitenkin liikkuu tosi paljon, välillä tuntuu ettei se nuku koskaan ja sitten mietin että onkohan se synnyttyäänkin samanlainen ja kieppuu aina hereillä??? Itse olen onneksi hyvä nukkumaan ettei nuo liikkeet häiritse, saapi myllätä mahassa ihan rauhassa =)
Välillä alkaa ajankulu hirvittämään kun on tämä keskiraskaus niin nopsasti mennyt, eihän tässä tosiaan ole enää kuin reilu pari kuukautta la:han, tekisi mieli hidastaa kelloa :) välillä vasta oikein kunnolla tajuaa että kohta meille muuttaa uusi ihminen, miten sitä sen kanssa sitten pärjää ja kaikkea. Luultavasti kun ollaan tultu vauvan kanssa kotiin sitä miettii että miten sitä ollaan ennen lasta oikein eletty?

Pitäisiköhän vaikka saunaan kömpiä ajatuksineni rauhoittumaan :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Heissan mammat!! Ootte kirjotellu niin kovasti taas etten kaikkia jaksanu ees lukea.. =)
Äippäpakkaus pitäis tulla tällä viikolla, ihanaa :heart: Mäkin oon selvinny aika hyvin nyt ilman mitään vaivoja, jos ei lasketa sitä että vauva potkii kylkiluihin ja kipeesti..

Vitsit, ajatelkaa kuinka nopeesti aika on menny, ollaan jo voiton puolella :heart:

Ai niin, mulla alkoi tänään LOMA :D :heart: Vihdoinkin..

Lahdessa käytiin tänää shoppailemassa, kävin Jyskissä, kun etin semmosia sinisiä nallepuh pinnasängyn pehmusteita, ovat kuulemma uus tuote ja vasta TULOSSA, ei tiiä koska mutta lähiaikoina, joudun odotteleen niiden tulemista kun välttämättä haluan just ne.. Vaunuja ollaan pohdittu ja pohdittu, eipä niillä kiire ole, mut olis kiva jo saada ne..

Päätä särkee, jos kahvit menis keitteleen ja hypisteleen vauvanvaatteita, niitä on niin paljon että pakko nyt kattoo mitähän kokoo sitä vielä vois ostaa ja mitä ei enää tosiaankaan tarvis ostaa!!

katham ja poju rv 29+1 (kohta jo KOLMEKYMPPIÄ täys) :heart:
 
neitiperho
Kyllä tää aika tosiaan on alkanut kulkemaan reippaampaa vauhtia kuin silloin alkuun tuntui. Tosin eiköhän kello taas hidasta tahtiaan kun viimeiset viikot on meneillään. Tuli luettua myös toukokuisten palstaa. Siellä monet jo synnyttäneet ja loput odottavat kärsimättömästi päivien kulkua.
Mulla tosiaan olisi lääkäri vasta ensi torstaina, joten sitten saadaan tietää painoarviota ja tietysti onhan se mukava kuulla, että paikat on kunnossa.
Mutta taas jatkamaan telkun seuraamista. Jos mahankin saisi johonkin aseteltua, ettei tää istuminen jatkuvasti tuntuisi niin ahdistavalta.
 
Minäkin haluaisin olla kiukkuinen ja huutaa ja riidellä ja haukkua ukkoa ja kaikkea tunteenpurkamista mutta kun ei ole ketään kelle kiukuta! V-tuttaa kamalasti kun tietää että toinen menee vapaana ja juo ja laulaa ja tanssii ja ties mitä muuta, ja kun hän sunnuntaisin poikkeaa olen sulaa vahaa, nauran ja hymyilen ja haluan seksiä ja vielä nautinkin siitä... sitten jään taas yksin, itken ja suren tulevaa enkä ymmärrä itseäni. Viikolla se ei edes vastaa puheluihini, joten en voi pahimmassakaan kiukussa purkaa tunteitani.
Unissani olen kyllä kova ja sanon pahasti ja lyönkin ja poltan tupakkaa ja kännään ja näytän sille äijälle... patoutumia!

Mulla on nyt ollu tuolla häntäluun alla kipua, ilmeisesti supistuksia? Tulee ajoittain ja vetää mahankin kuralle. Muita fyysisiä vaivoja ei oikeastaan ole. Torstaina menen sokerirasitukseen.
Muutto lähestyy ja pelottaa, en jaksaisi millään mitään ylimääräistä. nyt soi ovikello...
 
Huomenta!!

aika menee kyllä tosi nopsaan.. ihan tässä taas tuli ikävä vauvaa, ku aatteli sitä mitä se on ku ku saa sen ihanan nyytin kainaloon.. osaankohan olla vielä "luontevampi" ku esikolta.. sillonki meni hoitominen ja kaikki muukin ihan ok. mutta näin jälkikäteen tuntuu et miksi en tehny näin ja näin.. että ainahan sitä oppii uutta!

Mammaliini ota se pakkaus ja tehää vaihtarit, anna miulle pari vaatetta( ne oranssit..ja ruskeet collarit..varmaan ainoot mitkä kaikki haluu..), ni mie annan siulle ne vaipat :D :D no ei vaineskaan!! mie en oo kattonu sen pakkauksen vaatteita, et minkäkokosia ne on mut mein poitsu synty 4kg j a 51cm ja , sille meni just ne kaikki pakkauksen vaatteet hyvi.. käyttämättä ei jääny ku se collaripuku ja hän on syntyny v.-04. Oletan et nytki tulee reilun kokone vauva ja sama juttu noitten vaatteiten kanssa!!

Mie en oo saanu vauvasta koko arvioo ku sillo rv 20+ oli 330g ja nyt viime neuvolalääkärissä rv 26 käsikopelolla sano et hyvän kokonen.. enkä välttämättä pääsee ultraan enää ollenkaan.. ku miulla on niin hyvä lantio et sielt varmaa tulis 6kg pihalle :kieh:

Mut nyt töihin.. Koittakaahan SAIKKULAISET keksii tekemistä =)

Äiti lpr 29.. hui.. enää 11vk..
 
neitiperho
Kolme yötä töitä jäljellä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pakko oli tulla hehkuttamaan. Itellekin yritettävä vaan tolkuttaa asiaa niin jaksaa sen voimin tämän toisiksi viimeisen vuoron läpi. Varsinkin kun työparina huomiseen aamuun asti sellanen hölösuu, joka puhuu taukoamatta ja niiiiiin turhaa asiaa ettei tosikaan. No onneksi tämä kone mukana, niin voi esittää kovasti että kuuntelisin vaikka tosiasia on toista :D Vähänkö oon ilkee, hih.
 
Huomenna alkais kaks päiväinen siivousurakka :headwall: Pakko ruveta toisena päivänä siivoamaan yläkerta ja toisena taas alakerta. Viime viikolla jälleen siivosin molemmat yhteen putkeen ja kyllä olin hetken masusta niin pipi että :$

"Puutuuko" muilla lonkat yöllä? Lähes joka yö kyljellä maatessa sen puolen lonkka tulee jotenkin ihmeelliseksi ja on pakko vaihtaa toiselle kyljelle. Tätä rataa mennäänkin melkein koko yö :kieh: Kaikkia ihme vaivoja sitä voikin tulla :x

tintsa: Mulla kans välillä (onneksi enää harvoin) tulee ihme huimauskohtauksia. Tänään vein pojan tutustumaan esikouluun ja vanhemmat sai sielä olla hetken mukana. Tuli siinä jokusen minuutin seisoskeltua ja mulla tuli yht´äkkiä tosi kuuma, silmissä sumeni ja ajattelin jo, että nyt lähtee taju. Ei muutakuin hoiperrellen äkkiä istumaan ja sitten lähdinkin kotiin, kun vointi antoi myöten. Johtuneeko sitten liian matalasta verenpaineesta vai mistä lie.

Meillä on tainnu keskimmäinen lapsi ruveta nukkumaan jatkettavassa, laidallisessa sängyssä joskus lähempänä neljää ikävuotta ja hyvin on siinä siitä asti onneksi nukkunut!! Tällä hetkellä pinnasänky odottaa vauvaa meidän makuuhuoneessa ja nuorimmainen (2 v ja risat) nukkuu retkisängyssä. Meillä on melkein ollu se periaate, että pinnasängystä siirrytään retkisänkyyn (vähän pidempi) ja siitä sitten "aikuisempaan" sänkyyn. Jokaisella täskin asias on omat keinonsa :D

:hug: niitä tarvitseville ja yrittäkää ottaa rauhallisesti :heart: Joskus mua ärsyttää, kun lääkärissä käsketään ottamaan rauhallisesti. Miten helkutissa se niillä onnistuu, joilla jo ennestään pyörii jaloissa 2-3 lasta?? Jos mulle tän raskauden aikana sanotaan kerrankin, että ota rauhallisesti, niin kysyn lääkäriltä, että miten, kun kolme lasta on jo jaloissa :LOL: Eikä apuakaan ole saatavilla kuin anopilta, kun muut sukulaiset asuu kaukana eikä kyllä anoppia viitti kovin usein vaivata. Mut se hyvä puoli meillä on, kun vanhin lapsi on jo 6 vuotias (poika), toinen tulee noin 3 viikon päästä 5 vuotta (tyttö) ja nuorimmainen on 2 v 5 kk (tyttö). Sinänsä vanhimmista lapsista on jo hommissa paljon apua, varsinkin pojasta ja vielä auttaa ihan mielellään!!!

Mulle ei myöskään ole koskaan ultrissa annettu minkään valtakunnan painoarvioita vauvan sen hetkisestä painosta. No, jos vaikka ens tiistaina sekin kerrottaisiin, kun oon menossa ultraan tsekkaamaan olisko se istukka siirtynyt kohdun suun vierestä ylemmäs. Toivottavasti.

Jaha, jos menis syömään jotain ja 12 pitää poika hakea eskariin tutustumisesta pois. Varmaan oli mukava päivä.

Tatjana80 ja tyttö 28+4
 
Ajattelinpä minäkin kirjotella kuulumisia, pitkästä aikaa...
Masu kasvaa, väsyttää..vauveli liikuskelee ahkerasti, aamulla sillä oli ilmeisesti hikka ;)
Mullakin on öisin "lonkkakipuja", en kyl yhtään tykkää nukkua kyljellään...
En tiedä olenko outo lintu, mut hankintoja ei oo juurikaan tullu tehtyä. Oon ajatellu, et kesäkuussa sitten..mikä lie aikaraja..en tiedä. Ollaan kyl kateltu turvakaukaloita, vaunuja...

Mä olen kyl elänyt aika normaalia elämää tähän saakka. ei oo tullu mitään vastoinkäymisiä. alkuun oli se sairaalaan johtanut megapahoinvointi mut sen jälkeen oon päässy helpolla. täytyy olla onnellinen. Vielä ois 3,5 vk töitä jäljellä. täytyy toivoa että jaksan loppuun asti..sit alkas kesäloma ja siitä sit suoraan äippälomalle.
Aika kuluu kyl tosi nopeaan..välillä tuntuu et liiankin..töissä on sellasta hullunmyllyä, et mulla on tunne, etten oo ehtinyt 100 % tästä odotusajasta nauttimaan.

Mites teil muilla on kesäsuunnitelmien laita? Mä olen nyt huomannut, että autossa istuminen aiheuttaa huonon olon, pahoinvointia..joten taitaa ainakin reissailut jäädä vähemmälle tulevana kesänä...

Voimia kaikille odottajille....

Onnellinen ensiodottaja ja masuasukki rv 26 +3
 
Ja neuvolakuulumisia :)

Painoa oli tullutvähän yli kuukaudessa 700 grammaa, eli tosi maltillisesti. Yhteensä koko aikana nyt siis 6,9kg. Vaikutusta varmaan tällä diabeetikon ruokavaliolla kun ei juuri mitään saa syödä(ainakin mulla on koko ajan nälkä), ettei sokerit nousisi liikaa. Kyllä mä luulen että insuliinit joudun aloittaa, mutta sen näkee myöhemmin.

Sf-mitta oli 26 eli keskikäyrällä hyvin tasaisesti kasvaa, ei huolta senkään suhteen:)

Verenpainekin oli kunnossa, ja pissa puhdas.

Kerroin supistuksista, että oli tullut kipeitä ja levossakin, niin sain oitis ensi viikolle lääkäriajan. Mukavaahan se on saada tietää jos jotain suo supparit on tehneet.

Tatjana, tuo olisi hyvä idea tuo retkisänky, meillä onkin sellainen. Se taitaa olla tosiaan vähän isompi kuin pinnis, mutta mahtaako poika pysyä sielläkään kun laita ei ole sen korkeampi... mutta täytyy miettiä tuotakin vaihtoehtoa.

Meilläkään ei tänä kesänä pahemmin reissailla, mulla tulee kanssa autossa paha olo. Tulee ihan muutenkin, mutta nyt enemmän kuin yleensä. Ja varsinkin jos joudun menemään takapenkille pojan kanssa niin siellä tulee enemmän. Miehellä alkaa kesäloma heinäkuun lopussa, joten alkukesästä saadaan vielä olla pojan kanssa kaksin, mutta sitten ihan viime metreillä on mies auttamassa!

:) vib 28+4
 
moi :wave:
siis ihan oikeessa olitte sen sokerirasituksen kans, veri otettiin suonesta vaikka pyysin et eikö voitas ottaa sormenpäästä. mut siis mää selvisin hengissä siitä =) ja kaiken lisäksi mun neulakammo oli kadonnut, rupesin jo miettiin et pitäskö sitä ruveta jopa verenluovuttajaksi.
mulla kans menee yöt siinä et vaihan kyleltä kylelle, mulla ei onneksi vielä lonkat puudu mut olkapäät kyllä sekin tympii. muutenkin tulee nuo yöt nukuttua aika huonosti.
meillä ois kans eessä operaatio nuorimmainen omaan sänkyyn, tahtoo ilmestyä yön aikana tohon meidän väliin nukkumaan oma jatkettava sänky sillä on kyllä meidän kans samassa huoneessa.
mut nyt pikkupäikkäreille nuorimmaisen viekkuun, jos tuo mahaasukki vaan antaa nukkua näyttää et sillä on vauhti päällä.


jyffe ja 26 jotain
 
moikka!
Täällä paikat alkaa olla suht normaalin tuntoiset eilisen sisätutkimuksen jäljiltä, välillä vihlasee mut ei häiritsevästi.. Mötky on liikkunut taas mahdottomasti :heart:

Mulle tuli valintakoekutsu kemi-tornion amk:n, viestintäalalle.. Enpä taija sinne lähteä kun pitäs 28.5. klo 8.15 olla siel, eikä mua kyl enää kiinnosta koko ala!! :snotty: Saman postin mukana tuli pakettikortti, Postissa ois baby stylestä tilaamamme hoitotaso! =)

Aamulla tylsistyksissäni kudoin yhdet hahtuvaliivinsuojat/-rinnanlämmittimet.. :LOL: Eikä menny ku ehkä puol tuntia ;) Oliks täällä joku joka sanoi joskus että kutoo yöllä töissä jotta pysyisi hereillä?! En ymmärrä, itseäni kutominen alkaa nukuttaa aivan sietämättömästi, ja kudonki aina silmät ristissä... :LOL:

Meillä ei oo mitää kesälomasuunnitelmia.. Miehellä kestää ohjaava koulutus sosiaalialalle heinäkuun ekaan päivään, sit vaan öllätään ja ootellaan synnytystä alkavaksi :D Kesäkuun ajan varmaan pyykkään vauvanvaatteita, ja syön jäätelöä takapihalla, siinä mun suunnitelmat. :whistle:

Päivän jatkot ja hyvät voinnit kaikille! :hug:
Upp3 ja Mötky tasan 28!
 
Soitin neuvolaan ja varasin lääkäri ajan ku sairasloma loppuu, niin th sanoi että mullahan on se streptokokki..?? jaa, siis mikä ja mitä se aiheuttaa, kysyin? sille ei tehdä raskausaikana mitään, ku tulee aina vaan uudestaan! laitetaan sitte synnytyksen jälkeen antibioottitippa.

onko kellään muulla?

triine 26+2
 
Heips taas pitkästä aikaa!

Nyt on sitten työasiat poissa ainakin vuodeksi eteenpäin! Viime viikon pe
oli viimeinen iltavuoro, jonka jälkeen jäin saikkarille; selkä ei olis enää millään kestänyt niitä muutamaa vuoroa, jotka olis ollut jäljellä.Ens viikon torstaina kun alkaa jo kesäloma ja siitä sitten äitiyslomalle. Hui ja ihanaa, ei enää kauaa! :heart:

Aika moni muukin on jo jäänyt saikkarille, joten tsemppiä meille kaikille! :hug:
Kiia08:lle oli annettu aika kökkö määräys kipujen ehkäisemiseksi! Tuollaisessa työssä vielä ei istumista voi välttää, mutta tosiaankin hae rohkeasti saikkaria vaan äläkä turhaan rasita itseäsi.

Keskiraskauden energisyyttä kaipailevat: olettekos todenneet että viimeinen kolmannes on alkanut jo; siitä siis saadaan hyvä "tekosyy" kaikkiin oireiluihin ;)
Tatjana80:lle: täällä kans yks jolla puutuu lonkkien seutu öisin. Jostain ihmeen syystä kuitenkin nukun melko pitkään samassa asennossa ja sitten kun havahdun niin tekeekin tosi kipeetä päästä toiselle kyljelle =/

Mulla oli suht hyvä vaihe mielialojen suhteen viime la saakka, mutta sen jälkeen olen nyt "kahden päivän välein" (mieheni sanoja lainatakseni) suuttunut mitättömästä, ja se kiristää nyt hänen hermojaan ja sitten myös mun mieliala on maassa :( Täytyy koittaa tsempata, kun huomaan että stressatessa/hermostuessa alkaa jo supistelemaan ikävästi :/

Kiitos HooÄs päivityksistä ja uudesta listasta; minullekin käy tämä nykyinen
lista hyvin :)

Taas täytyy todeta, että voi että miten ihania massukuvia teillä on =)
Vaikka onhan se toki itselläkin kasvanut, mutta vieläkin löytyy ihmisiä, jotka toteavat
ihmeissään, että "en ole tiennytkään/huomannutkaan, että odotat" - kertoo siis paljon mun
lähtöpainosta ja habituksesta. En ole mitannut vyötärönympärystä, kun en tiedä mistä sen vyötärön löytäisi :D

Kommentoin sekaisin viestejänne ja osa voi olla aika "vanhojakin" juttuja
jo. Nyt oli kerrankin aikaa lukea viestejä pitemmältä aikaa
perusteellisemmin.

Tatjaana80:lle tsemppiä asioiden selvittelyyn!
Samoin Ecculle omaan tilanteeseensa! Tule edes tänne purkamaan mieltäsi!
Ja salamanteri85:lle peukutuksia miehesi työtilanteen järjestymiseen!
Hemuli & Bella-Lumia: tsemppiä muuttotouhuihin!
äitilpr: toivottavasti pojan korvat paranee pian!
:hug: kaikille!

Lilli-85 & Tatjana80: kiitos vinkistä, että vois tehdä listan ja miettiä
runonkin valmiiksi niistä, joille lähettää sitten ilmoitus vauvan
syntymästä. Jäi silti pohdituttamaan, että voisinko tosiaan johonkin tallentaa oikein
lähetyslistan ja sen sitten vaan painaa lähtemään???

Kela-asioista: miten kauan teillä on mennyt päätösten saamisessa? Mulla luki
Kelan sivuilla, että hakemus on saapunut, mutta mitään muuta
tietoa en saanut sieltä irti... Tuleeko sinne tieto myös äitiyspakkauksesta?
Vai mistä Katham tiedät milloin äitiyspakkauksen pitäisi tulla?

Moni oli jo saanut uuden pakkauksen, onkohan se nyt kaikille jatkossa jo
uusi vai onko jotenkin paikkakuntakohtainen juttu?
Tarkoitan, että jos vaikka isompien paikkojen Keloissa on nopeammin
loppuneet vanhat pakkaukset ja pienimmissä yksiköissä vielä vanhoja
jäljellä... toisaalta luulis, että ne lähtee liikkeelle jostain "keskusvarastosta"
tms.. *kärsimättömänä odottelee*

Annilia & Sone: Kiitos vinkeistä suonenvedosta kärsivälle!
Banaaneja nyt ainakin voin syödä noiden raskausvitamiinien lisäksi (sis.
magnesiumia). Kahvia en juo ja parsasta ja pavuistakaan en juur välitä.

Saunomisesta olette puhuneet myös. Mulla ei sen suhteen ole kovin suurta
muutosta tullut. Ehken en ihan niin kauaa enää jaksa olla saunassa kuin aiemmin, toisaalta
haluan edelleen kovat hikilöylyt ja sitten pois. Mies kun tykkää sitten taas löytytellä leppeämmin ja pitempään. Suhteemme alkuaikoina saunoi usein 1-2 h putkeen ja oli sitten punasilmäisenä pitkän aikaa. Nyttemmin koko reissuun pesuineen menee ehken max tunti =)

Mulla ei näy minkäänlaista hormoniviivaa masussa, mutta karvaa on navanalusta täynnä...

pieniananas: oli saanu lääkäriltä tiedon, että paikat on pehmenny, mutta kaulaa jäljellä ja pistetty saikkarille... Monelle on sitten taas lääkärinlassa sanottu kohdunkaulan lyhentyneen. Mulla oli ekassa lääkärinlassa kohdunkaulan pituus 3 cm,
huomisessa nlassa kuulen (toiv.) mikä nyt on tilanne. - Tyhmä kysymys, mutta kuuluuko kaulan lyhentyä kokonaan "pois" ennen synnytyksen alkamista?
Ja tuo pehmeneminenkö edistää jo avautumista?? Miten tilanne siis etenee?
Kohdunsuun kokoahan sitten synnytyksen edetessä mitataan?? - Pitäis kyllä tietää, mutta ei nyt vaan tule mieleen... :ashamed:

Moni on jo käynyt sokerirasituksessa ja äitiyspolilla vieraillessani tutkimusta jo hieman peräänkuulutettiinkin, mutta mulla se on vasta ens viikon perjantaina... Mikkka & Mapsu olivat "jääneet kiinni" - peukutuksia, että sokeriarvot tulevat kuntoon ilman lääkityksiä. Joutuukos sitä muuten heti sairaalaan lisätutkimuksiin jos arvot on pielessä???

Vauvan liikkeistä: meillähän tosiaankin oli käynti ä-polilla 26+2 vkolla kun Vaavi oli niin vaisu. Kaikki oli kuitenkin hyvin, oli vaan siis kääntynyt niin etten tuntenut liikkeitä samallailla kuin ennen. Meille sanottiin polilla, että vauva nukkuu n. 40 min
kerrallaan - meistä se oli kovin lyhyt aika :eek: Mulla on kans selkeästi niin, että kun olen paikallani niin liikkeet tuntuu paremmin ja liikkeellä ollessa vähemmän. Toisaalta se lienee
loogistakin, että kun on liikkeellä niin ei "ehdi" tunnistamaan joka potkua ja liikettä... Niin ja meille annettin silloinen painoarvio tasan 1000g.

Säihke: multa mennyt varmaan ohi, että miksi sulla ei ole kesälomaa ennen äitiysloman alkua, vai haluatko siirtää sen ä-loman loppuun?
Ja asiahan ei toki minulle mitenkään kuulu ;)

Onnea Salamatkustajalle jo etukäteen häitten johdosta! Koska sanotte "tahdon"?
Meillä oli h-hetki tammikuussa ja vain me kaksi tiesimme silloin tulevasta perheenlisäyksestä :) :heart:

Onnittelut myös upp3:lle valkolakista!

Kiitos imetysliivikommenteista... Mulla ongelmana vaan se, että jos synnäriltä lähtiessä mennään vasta ostamaan niin tarvii päästä oikein kunnon liiviliikkeseen, kun ei tavarataloista löydy mulle sopivaisia... Ja tarvii tapahtua samalla reissulla kun meiltä on kunnon liiviliikkeisiin matkaa 60 km... Mihinhän saakka äitiysliikkeissä on koot?? Kai siellä sentään luulisi olevan isompiakin kuppikokoja tarjolla? Mulla on nyt raskausaikana kuppikoko kasvanu
d -> e ja olen kauhulla miettinyt, että jos vielä kasvaa parillakin koolla (jollain oli kai niin tapahtunut?) niin missä kunnossa mun hartiat sitten on; hieroja meinasi että yksi syy kipuihini tulis rintalihasten puolelta.

Eliisa80 kirjoitti, että on ollu kuusi vuotta kotona lasten kanssa;
anteeksi tunkeiluni mutta pakko kysyä, että saatko jotain muuta tuloa kuin kotihoidontuki?
Itse kun olen pähkäillyt jo ensi vuoden tilannetta, että miten saan lainat ja muut maksut hoidettua jos jään vain kht:lle, joka on käsittääkseni tosi pieni? Ja kun ei kuitenkaan haluaisi Vaavia silloin vielä laittaa hoitoonkaan... Miten muut??

...tulipas tekstiä, yritän seuraavalla kerralla kirjoittaa aiemmin niin ei jää sitten asioita näin paljoa kommentoimatta...

Terkuin Soma & Vaavi tasan 28 rv
 
Hei vaan,

täällä flunssa kourissa kärvistely jatkuu. Eilen sain lääkäristä antibiootit poskiontelontulehdukseen, jospa tää tauti niillä nyt sitten alkais taittumaan. Kuumetta ei onneksi ole ollut, räkää riittää sitten senkin edestä. :kieh:

MATKASÄNKYYN ollaan mekin ajateltu tuo esikko siirtää ennen vauvan syntymään. Nukkuu joka tapauksessa vielä meidän huoneessa enkä usko että suostuu siirtymään omaan huoneeseen ihan vielä nukkumaan. Tulee ehkä liian monta muutosta neidille kerralla jos pitäis siirtyä isojen sänkyyn omaan huoneeseen nukkumaan ja pikkuvelikin syntyy samoihin aikoihin, ja vie vielä tytön vanhan pinnasängyn. Oman jaksamisen kannalta siis ajattelin tuon samassa huoneessa nukkumisen olevan paras ratkaisu toistaiseksi. Haaveena oiskin sitten että sais vauvan yösyöntien loputtua siirrettyä lapset yhdessä omaan huoneeseen samalla kertaa. Sinne vois sitten laittaa jo tytölle isojen sängyn.

Kesälomareissuja ei mekään kovin kauas tehdä. Ihan senkin takia kun miehen lomat vasta heinäkuussa, joten silloin en välttämättä välitä enää kovin pitkistä ajomatkoista. Samoin mulla tullut nyt raskauden myötä autossa huono olo. Nuorempana kärsin matkapahoinvoinnista ja se näyttää tulleen nyt raskausaikana takaisin. Istun vielä yleensä tytön seurana takana ja se on kyllä kaikista pahinta.. :x

VÄSYMYSTÄ ja LAISKUUTTA myös täällä havaittavissa. Nykyään tuntuu etten saa enää edes pienintä osaa niistä kotihommista tehtyä päivän aikana mitä yleensä. Päikkärit on ihan pakko ottaa tytön kanssa että sitten jaksaa illasta touhuta tytön kanssa. Siivous tahtoo aina jäädä paitsioon, suppareidenkin takia kyllä imurointi yms on nykyään miehen hommia. Eilen illalla saatiin ukon kanssa oikein siivousvimma. Imuroitiin, luututtiin lattiat ja pestiin vessat. Olin kyllä hurjan tyytyväinen kun silleen innostuttiin.
Ruuanlaittokin laiskottaa nykyään, ihan kuin alkuraskaudessa. Nälkä kyllä olisi, mutta se aloittaminen laiskottaa ihan hirveesti! Nytkin olisi tarkoitus tehdä makaroonilaatikko uuniin, mutta näyttää vahvasti siltä etten saa itseäni ylös tästä koneen äärestä millään. Niin ja iltapalaksi suunnittelin tekeväni tytölle ja itselle marjapuuron päivän aikana valmiiksi, saas nähdä kuinka senkin kanssa käy.. :LOL:
Aamuisin väsyttää kovastikin, tyttö onneksi on köllöttelijä tyyppiä, joten usein makoillaan sängyssä vielä rauhassa heräilemässä aamusella. Tänäänkin tuntui aamulla siltä kuin ois keskellä yötä pitänyt herätä. |O Voi johtua hempastakin tää väsymys. Rautatabut oon ostanut ja aloitellutkin jo vähän, mutta jonkin verran ärsyttivät vatsaa ko. valmiste. Nyt kun on vielä toi antibioottikuurikin päällä niin jätin suosiolla raudan pois, en halua kaksinkertaista ärsytystä vatsalleni. Taidan kokeilla ab-kuurin loputtua jotain toista valmistetta, josko se sopisi paremmin. Myös noita raskausajan monivitamiineja oon miettiny, eikös niissäkin ole jonkin verran rautaa myös mukana? Mulla ei hemppa viime kerralla kuitenkaan hurjan huono ollut (114), terkka sanoikin että aloita rauta jos siltä alkaa tuntumaan.

Äh nyt alkoi houkuttelemaan päikkärit, taidan kömpiä torkuille tytön viereen. Mietin niitä ruoka-asioita sitten myöhemmin.. ;)
Päivän jatkoja vaan kaikille ja voikaa hyvin!

:heart: haaveilija ja poju 27+1
 
Huomenna olisi sokerirasitustesti tai siis viimeinen päivä, jolloin olisi paras aika sinne mennä. Meillä kun ei etukäteen tarvi aikoja tilata, vaan voin itse päättää milloin labraan menen. En ole tuotakaan yhtään viime tippaan jättänyt.

Minä en tule jäämään kotihoidontuelle, koska siihen ei meillä yksinkertaisesti ole varaa. Luultavasti tulen menemään töihin niin, että teen ainakin osa-aikaisesti hommia, sillä jos teen 4 tuntia päivässä töitä, niin sekin on kannattavampaa kuin jäisin kotiin. Tosin kyllä minä haluaisin yövuoroonkin mennä, mutta se vähän riippuu tuosta miehestä, kun silläkin tuppaa olemaan öisin töitä, niin voi olla vähän hankalaa ton lapsen hoidon kanssa, joten voi olla että pyrin päiväpuolella kokonaan töihin.

Mulla ei ole nukkumisongelmia ollenkaan, sillä olen aina ollut niin hyväuninen, että nukun ihan missä vaan, joten nytkään ei mitkään vaivat häiritse. Muuten olen kyllä aika saamaton, tosin sain tänään pestyä ja laitettua yhden koirista ja siihen hommaan menee kerrallaan 1,5-2 tuntia, joten ei mikään ihan nopea juttu. Nyt on hyvä mieli kun on puhdas koira, tosin kaksi muuta odottelee pesuvuoroa.

shihtzu + pikku apina 28+1
 
triine: mulla on kans tuo steptokokkibakteeri, ja meijän neuvolassa sanottiin että se saattaa aiheuttaa kipeitä suoistuksia ja silloin yleensä kirjoitetaan lääkekuuri, ja se altistaa myös ennenaikaiseen synnytykseen ja se kun synnytys käynnistyy niin täytyy heti mennä sairaalaan ja se antibiootti annetaan ennen kun vauva syntyy ettei aiheuta vauvalle mitään. näin mulle ainakin sanottiin. niin ja tämä bakteeri on yleensä syynä ennenaikaisille supisteluille. mutta selvitäppä omasta terkasta paremmin, meillä terkka luki jostain tulostetusta paperista mut ei ruvennut kaikkea kertoon enkä kyllä ole ton paremmin yrittänyt selvittää ettei mene loppuraskaus sitten pelkäämiseksi. ja mulla kyllä hoituu se bakteeri aina kun syön tohon pissatulehdukseen lääkekuurin.
 
Minäkään en aio jäädä kodinhoidontuelle, itse asiassa en ole koko vanhempainvapaatakaan. Töihin olisi tarkoitus palata noin 1,5 kk ennen vanhempainvapaan päättymistä. Meillä mies jää sitten tenavan kanssa kotiin pitämään loput vanhempainvapaasta + isäkuukauden ja on sitten kesän 2009 lomalla. Joten jos kaikki menee suunnitelmien mukaisesti tenava menee hoitoon elo-syyskuun vaihteessa 2009.
Meillä mies on itse halunnut ja "pyytänyt", että hänkin saisi viettää pidemmän vapaan lapsen kanssa, joten näin olemme sitten sopineet ja työnantajille jo ilmoittaneet. Voihan se olla, ettei sitten keväällä 2009 raskisi töihin lähteä, mutta minusta on silti hienoa, että isä haluaa ja myös pystyy viettämään enemmän aikaa lapsen kanssa.

Anoppi sanoi viikonloppuna, kun puhuttiin jotain tarvikehankinnoista, että hankkikaa sitten sen verran laadukasta jotta voi käyttää toisellakin. Tässä vaiheessa on tosi aikaista miettiä, mutta mietimpäs kuitenkin, etten todellakaan ole varma haluanko edes toista lasta. En ole koskaan haaveillut mistään suuresta perheestä max 2 tenavaa. Mitenkäs muilla, onko haaveissa suurikin perhe tai mahdollisen pikku-kakkosen hankinta lyhyen ajan sisällä?
 
Pitkästä aikaa.....
Triine , mulla myös streptokokki. Mutta neuvolan toiminta asian suhteen ihan toinen. Valittelin viimeviikon neuvolasa, että supistuksia tulee kokoajan (ei kylläkään kivuliaita). Neuvola täti sanoi että suurin syy supistuksiin tässä vaiheessa on emättimen tulehdus ja otti näytteen. Streptokokki siellä oli ja antibiotti kuurin sain. Emätin tulehdukset kuulemma aiheuttaa ennenaikaisia synnytykisä. Viikossa pitäis helpottaa supistelutki.

Edellisestä raskaudesta mulla on kyllä streptokokki kokemuksia myös. Tulehdus oli silloinkin suurinpiirtein samaan aikaan. Sain antibiottikuurin, mutta tulehdus uusi. Sain uuden kuurin ja tulehdus uusi. olisko ollut kolme kuuria, kun sitten päädyttiin juuri tuohon ratkaisuun, että antibiotit suoneen synnytyksen käynnistyttyä. Ei auttanut sekään. Synnäriltä kotiin päästyä söin vielä yhden antibiottikuurin ja se auttoi. Epäilen että tuo synnyttäminen oli se auttva lääke. Olis parantunut ilman kuuriakin.

Paljon olis muutakin asiaa, mutta kiirettä töissä.

Neuvola kuulumiset kuitenkin pitää ehtiä kertoa.
viikot: 27+2
paino: 560/viikko, kokonais nousu 10 kg :whistle:
RR: 110/80 (liian alhainen minulle meinaa heikottaa)
pissa: puhdas (luojan kiitos)
liikkeet : ++
äänet: 145 +
sf: 23
ja pt

ja kuukauden päähän sain seuravan ajan.
Sokerirasitus olis torstaina, tiedän jo etukäteen etten sen jälkeen voi töihin mennä, kun olen niin heikkona.

Mutta nyt töihin....

-Siukko
 
Lauren-78: Meilläkin voi olla, että ainokaiseksi jää, en ainakaan tällä hetkellä ole suunnittelemassa toista ja en ole edes haaveillut suurperheestä. Tai onhan meillä suurperhe, kun noita koiria on se 5 kappaletta :D

Meillä ei mies voi oikein jäädä kotiin, kun on yrittäjä ja ei ole kannattavaa sen jäädä. Tosin se kyllä pystyy aikalailla muokkailemaan omia aikataulujaan, joten saa nähdä miten hommat hoidetaan ensi kesänä. Onneksi meillä on tukiverkosto ympärillä, molemmat isovanhemmat ja muitakin sukulaisia, joten kyllä hoitajia lapselle löytyy. Tämä kun on vielä ensimmäinen ja voi olla että jää ainoaksikin lapsenlapseksi molempien vanhemmille.
 

Yhteistyössä