OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Ahkerasti on tullut taustailtua, vähemmän kirjoiteltua, mutta mukana ollaan edelleen:)
Kävin äsken neuvolalääkärillä ja saikkua sain loman alkuun asti eli parisen viikkoa. Kohdunsuulla oli muutoksia ja kyllähän se vähän mietityttää. Oon ollut viime aikoina tosi väsynyt ja supistuksetkin on vaivannut eli tule lepo ihan tarpeeseen.Silti on jotenkin tyhjä olo ja huono omatunto kotiin jäämisestä, olo kun ei ole kuitenkaan niin huono, että sängyn pohjalla pitäis maata, Huoh :/ Pitäis varmaan vaan osata hiljentää vauhtia, mutta tällä luonteella se on vaikeeta.

Oon muuten huomannut, että usein tulee tänne kirjoiteltua, kun jokin painaa mieltä tai huolestuttaa, kun taas hyvinä hetkinä tulee vaan lueskeltua muiden kuulumisia. Saatte siis aina lukea niitä alavireisiä juttuja
:ashamed:

oviili 27+1
 
äiti lpr, mä lisäsin ton meidän listan tonne ekalle sivulle, ensimmäisen viestin alkuun. Nykyäänhän sitä ei enää päivitellä, vaan poistettiin rv:t kokonaan, kun kaikki taitaa ne omansa kuitenkin muistaa. =)

Nyt pitäs lähtee takas töihin, tulin ruokkiksella käymään pikaseen kotona.

Heisulivei mammat!! :wave:


 
neitiperho
Piti taas käydä kurkkimassa kelan sivuilla tilannetta. Siellä mulla siis lukee, että vanhempainraha päätökseen liittyvät paperit saapuneet ja siinä oli kaikki. Ei siis mitään mainintaa äitiysavustuksesta...plääh. Outo homma vaan sinänsä, että vanhempainrahaa ovat jo alkaneet käsittelemään mutta ei mitään muuta.

Ja taas siivoamaan. On se niin ihanaa aina palata töistä kotiin, kun kämppä odottaa sen näköisenä kuin pommi taas olisi räjähtänyt vaikka juuri ennen töihin lähtöä olet yrittänyt sen siivota. Mulla siis niin ihana mies kotona joka ei sitten tee YHTÄÄN MITÄÄN. Edes pihalta ei lankkuja voi siirtää. Nekin jouduin viimeksi itse hoitamaan ja sitten ihmetellään kun maha ja selkä kipeä sen jälkeen.
 
Nyt olen minäkin sokerirasitustestissä käynyt ja tuloksia odotellaan. Eilinen ilta oli yhtä tuskaa, koko ajan oli jano, kun tiesi, ettei saa edes vettä juoda. Untakaan en meinannut millään saada, pyörin vaan sängyssä. Yhtään ei tullut huono olo testin aikana eikä ollut edes huono olo testin päätyttyä. Kotiin kun tulin ja tein heti aamupalaa, niin nyt vatsaa hieman kipristelee, kun se ei oikein pysynyt perässä. =)

Olen nyt noin viikon ollut saikulla ja on noi supistukset ihan selvästi vähentyneet kun on saanut tehdä hommia omaan tahtiin, olo on mitä parhain.

Tänään olisi viimeinen perhevalmennuskerta, jos sinne nyt jaksaa mennä, saa nähdä.
 
Heipat taas pitkästä aikaa!

Mulla on koko kuukauden jutut jääny lukematta, kun on ollu muutto ja nettipimennystä.
Mutta nyt taas netti toimii ja jos jossain vaiheessa jaksais lukea kaikki jututkin.
Nyt vaan kirjottelen omat kuulumiset.

Eli muutto on valmis ja voi että täällä on ihana asua :)
Esikko suhtautu muuttoon tosi hyvin, nukkuukin paremmin kun koskaan.

Saikullahan oon ollu koko raskauden ajan ja nyt vietän kesälomaa. Selkä on ihan julmetun kipee ja fysioterapiassa käyn nyt säännöllisesti. Jossa mun issias tyyppinen kipu todettiin aivan joksikin muuksi. Ei pysty raskauden aikana hoitaan kuntoon, kun ei voi lantionseutua kuvata, mutta joillain jumppajutuilla saadaan pysyyn kurissa. En osaa yhtään selittää mikä on, kun en oikein itekään tajunnu.

Viimeks kun kävin neuvolassa viikolla n. 25, oli painonnousu aika huima, kilo per viikko ja sf mitta kasvanu neljässä viikossa viis senttiä, eli tuolloin 26cm. Nyt kotivaa'alla näyttää ettei painoo olis sen jälkeen taas tullu yhtään. Tais sit vaan olla pienokaisella kasvuhetki parhaimmillaan. Painoo tullu kokonaisuudessaan noin 9 kiloo.

Sokeritestiin piti aika varata, mutta se on päässy täysin unohtuun. Viäkös sen näillä viikoilla voi tehdä?? Viikkoja reilu 28 nyt.

Jaaha, neiti kaipaa seuraa, täytyy mennä!

Emeelia 28+2
 
Emeelia, minulla sokerirasitus huomenna ja silloin viikkoja 28+2. Eikä meidän neuvolassa annettu mitään aikarajaa testin tekemiselle. Aiemmissa raskauksissa minulla ei vielä näillä viikoilla ole koskaan ollut sokeri ongelmia, vasta 30 - 32 viikoilla.

Jotain piti vielä kommentoida....... :/

Lonkka on vaivannut minua jo jonkin aikaa. Lonkassa on luukysta joka rasituksesta ärtyy ja nyt kun painoa tulee niin rasitustahan se on. Pitkään istuminen on hankalaa, pitäis päästä välillä makuuasentoon, eikä se ole töissä mahdollista. Jos vielä ens viikon jaksais töissä käydä niin vois sitten hyvillämielin hakea saikkua. Sais seuraaja aloittaa suht puhtaalta pöydältä.

Ai niin nyt muistan, piti kommentoida hankintoja. Vaunut on hankittu, semmoset F7:t. Värinä valko/musta/lime. Ensin kyllä piti totutella näihin nykysiin värivaihtoehtoihin. Tuo väri valittiin perheen kesken pidetyssä äänestyksessä. Värin piti olla sopiva sekä tytölle että pojalle. Vaikka kaippa meille kolmas tyttö tulee (ultrassa ei ihan ollut varmaa). Noissa F7:ssa on niin ihanat renkaat, niillä pääsee metsäpolkujakin pitkin. Tykkään syksyisin kerätä sieniä ja marjoja, niin nuilla vaunuilla pääsee metsään. Ja turva kaukalo on valmiina.

Pinnasänky ja amme jalkoineen pitäis hankkia lähiaikoina. Pinnasänky ja ammejalat ajateltiin yrittää hankkia käytettyinä. Pakko on vähän jaksottaa hankintoja, muuten tulee kerralla liian suuret kustannukset. Niin ja lipasto vauvan vaatteille pitää hankkia. Hoitotasoa ei hankita. Pyykkikone on ihan riittävä siihen hommaan ja kun toinen tyttömme 1995 syntyi oli LKS:ssä joku sylihoito buumi meneillään ja meillä osaa iskäkin vaipanvaihdot ja pukemiset hoitaa sylissä.

Taas työt kutsuu

-siukko
 
Neitoperho, Kyllä minulla ainakin äitiysavustus ja äitiyspäiväraha hakemusten saapumispäivä oli sama kelan sivuilla, kun ne samalla lapulla hain. Kannttaiskohan sinne soittaa, ettei ole sattunut erehdystä ja jäänyt koneelle kirjaamatta äitiysavustus hakemus.
Äitiysavustus päätös tehtiin päivässä ja raha päätös tuli reilussa viikossa.
 
Neitoperho:Kävinpä minäkin kurkkaamassa kelan sivuilla eikä mullakaan merkintää äitiysrahoista tms. Oli vaan merkintä, et vanhempainraha-hakemus saapunut. Vein paperit pari viikkoa sitten ja Kelan täti silloin tarkisti, et kaikki kohdat on täytetty, eli mä ainakin vaan odottelen =)
 
moi :wave:

joku täällä kyseli perhekoosta suurperhe vai pieniperhe, meillä se taitaa olla suurperhe kun neljäs lapsi tekee tuloaan ja kuka tietää vaikka niitä joskus vielä tulee lisääkin :)
mää oon ollut nyt tän viimesimmän kans kotosalla kh-tuella mut mää saan sit vielä tosta meidän erityislapsesta niin hyvät tuet kotiin että se onkin meille taloudellisesti parempi vaihtoehto kun se et maksettas kolmesta hoitomaksut.
nyt vähän kauhistuttaa kun mies tässä yks päivä ilmoitti et se jää sit tän äippäloman jälkeen lasten kas vaihteeksi kotia ja emäntä saa painua töihin, vieläköhän mää töitä osaan tehä.
jänskättää vähän tuo huominen neuvola mitähän niistä sokerijutuista on tullut tulokseksi.
ja viikonloppuna pitäs jaksaa olla juhla tuulella kun on papan 50-juhlat, no onneksi voin ite lähtee lasten kans aikaisemmin ja jättää isännän sinne booliastian viereen tulkoon taksilla kotia sit. täytynee häippästä kalakeiton tekoon.

hyvät päivän jatkot kaikille!!!
 
HooÄs, löysin joo sen päivityksen, ku vaivauduin menee sinne ekasivulle :whistle: ..ihminen voi olla siis laiska kaikinpuolin :D

Voi vitsi, lakritsi jädee ja kermavaahtoo :p löyty kaapista.. mitennii herkkuperse.. lähin töistä lepäilee, ku selkä ei tykkää, eikä muutkaan paikat.. ja tuntuu et vauva painaa tonne alas..

lonkkakivuista oli ollu puhetta.. juu yöllä puutuu aina lonkka, jos erehtyy nukkumaan kauemmin samalla kyljellä.. ja aina herää ku vaihtaa kylkee.. ja aina meinaa pissa lirahtaa housuun, ku pusertaa ittesä uuteen asentoon..

miulla tuli kanssa aika nopee päätös noista äitiysavustuksista ym.. ja paketti tuli kans aika nopsaa.. mutta en oo netistä käyny ikinä kattoo noita päätöksiä, et siihe en osaa sanoo mitään!

Taas tuli unohus kommentoitaviin juttuihin, mutta palaan varmasti taas!!

äiti lpr 29+1
 
No olipas tänne tullu juttua sitten eilisen :D Oli hetkeksi lukemista, mukavaa!! Mä en meinaa enää mahtua hyvin tietokoneen ja sohvan väliin :kieh: Sohvaa ei voi enempää siirtää "taaksepäin", tulee kirjahylly vastaan ja meidän olohuone on muutenkin pieni, että ei voi edes järjestystä muuttaa. No eikö se tästä.

Tänään taas multa kysyttiin (postilaatikolla), että pianko poksahtaa. Sanoin, että kyllä sinne elokuun alkuun pitäis vielä odotella. Vanhempi nainen sanoi, että on kuulemma luvattu lämmintä ja pitkää kesää. Saa vain nähdä. Mua jo rupee ärsyttämään, kun jatkuvasti joku kyselee, että joko pian meet synnyttämään :kieh:

Onneksi täällä on muitakin joilla lonkat puutuu öisin etten ole ainut!! Mulla yöt menee lonkkien takia vaan pyörimiseen kyljeltä toiselle enkä juuri saa nukuttua. Aamulla on sitten hiton väsyksissä ja silmät kauan aikaa nurin päin :'( Jos en heti vaihda kylkeä, kun siltä alkaa tuntua, niin ai että kun sattuu.

Mulle tuli päätös äitiysrahasta ja äitiysavustuksesta (otin rahana) kaks viikkoa papereiden viemisestä kelaan, että ei täälä ainakaan tarvinnu kauaa odotella. Usein se on kuukausi, kun tulee mitään päätöksiä. Kai sekin on paikkakuntakohtaista....

Soma: Itse kirjoitin runon vauvan syntymästä valmiiksi (tyttö/poika, pituus, paino ja kellonaika vielä lisätään syntymän jälkeen), laitoin valmiiksi joille haluan viestin lähettää ja sitten vain tallensin viestin luonnoksiin odottamaan lähetystä. Toivottavasti ymmärsit selostuksestani jotain!

Soma: Mulla ensimmäisen raskauden aikana oli sokeriarvot korkeella eikä mun ainakaan tarvinnut mennä sairaalaan jatkotutkimuksiin eikä myöskään osastolle. Riitti, kun kotona seurasin itte sokeriarvoja pistämällä itteeni useita kertoja päivässä sormeen. Aina oli arvot hyvät. Muuta seurantaa ei mulle tullut.

Oon myös ollut kotona lasten kanssa 6 vuotta (vuodesta 2002) niin kuin täällä oli joku muukin ollut. Aina on ollut päivänselvää, että jään lapsen kanssa kolmeksi vuodeksi kotiin, kun syntyy. Nyt odotan siis neljättä lasta ja jään taas kotiin niin kauaksi, kun se täyttää 3 v. Mulla on tuloina kotihoidontuki, vauvan synnyttyä myös äitiysraha, lapsilisät ja ennen oli elatusmaksut (2 lasta edellisestä liitosta). Edellä mainituista elatusmaksut jäi pois, kun ex meni ja tappoi ittensä ja sen tilalle lapset saa kelasta jotain lapsen perhe-eläkettä. Hakemus vielä osittain vireillä. Mies on palkkatyössä. Kummasti sitä ollaan vain pärjätty suht pienillä tuloilla vaikka meillä on talolainaa, autolainaa, kaikki muut laskut päälle yms. Tämä järjestely sopii meille hyvin!

Onpas teillä joillakin suloisen pieniä masuja :heart: Mun mahani on sen verran suuri, että koko ajan ihmiset luulee, että synnytän jo pian :kieh:

Lauren-78 kyseli onko muilla haaveissa suurperhe vai ihan pieni. No, meillä on ilmeisesti suurperhe tiedossa, kun kerta neljäs lapsi tekee tuloaan!! Ite haluisin ehkä myöhemmin vielä viidennen lapsen, mutta mies on jyrkällä EI-kannalla. Niin se oli kyllä edellisenkin lapsen aikana ja silti vain kolmas syntyi :LOL:

Joku mainitsi, että se äitiysavustus 140 euroa on tosi pieni raha, että sen takia ei sitä ehkä ottanutkaan vaan ennemmin pakkauksen. Onhan se näin, mutta meille tuo raha tuli hyvin tarpeeseen, kun keskimmäiselle lapselle piti ostaa vaatekaappi, kun vaatteet oli hoitopöydän laatikoissa ja tarvin ne tyhjiksi vauvan vaatteita varten. Ite piti laittaa vain 7 euroa lisää ja saatiin kunnon kaappi, jossa on henkari- ja hyllypuoli liukuovilla sekä vielä yläkaappi kahdella puolella!!

Miehistä myös ollut puhetta. Täällä mies on suhtautunut mun mielialojen muutokseen suht positiivisesti, kun tietää mistä ne johtuu suurimmaksi osaksi (raskaudesta). Sillon tällön illalla se kattoo mun masua ja tuumaa, että ei helv*** onko mun maha TAAS kasvanu :LOL: Aika hauskaa.

Tässäpä nämä tärkeimmät jutut tais ollakin. Omaan napaankaan ei mitään sen kummempaa kuulu. Vähän tossa aamulla supisti kipeesti, kun sain siivottua yläkerran, mutta meni hetken päästä ohi huilattuani. Huomenna tai perjantaina olis sitten alakerran siivouspäivä, huh.

Tatjana80 ja tyttö 28+5
 
Uusi ilmoittautuu mukaan, mikäli tänne mahtuupi! =) Eli yksi poika on jo ennestään (synt 04/07) ja nyt la on 14.8.08. Joten ikäeroa lapsukaisille tulee vuosi ja 4 kuukautta. Jäin eilen saikulle supisteluiden vuoksi. Ja ihmetys oli suuri, kun tutkimustulos oli, että kohdunsuu pehmentynyt ja sormelle auki! Näillä viikoilla jo? :eek: Tätä ennen supistuksia ei juurikaan ole ollut, ja ne vähäisetkin olen tulkinnut ihan harmittomiksi. Mutta eipä ne sitten sitä ole olleetkaan! Muuten raskausaika on ollut ihanaa, täysin erilainen kuin esikosta. Vaivoja ei ole ollut ollenkaan eikä masukaan tunnut olevan kuin jättiläisellä. Ylipainoahan on ollut ihan alusta asti, ja nyt ekan neuvolakäynnin jälkeen painoa on tippunut 5 kg. Ja se muuten näkyy kasvoissakin! Sf-mitta oli esikkoa odottaessa yläkäyrän yläpuolella koko ajan, nyt keskikäyrällä (24 cm viikolla 26+4). Sokereita olen seurannut alusta asti (esikosta rd heti plussauksen jälkeen), nyt sokrut nousi vasta viikolla 25!

Nyt taidan kuitenkin lähteä neuvolaan otattamaan niitä kokeita, mitä supistelevalle äipälle tehdään... Mitäs kaikkea siellä olikaan listalla... strptokokkia, klamydiaa, tulehdusarvoja jne...

Ihanaa päivänjatkoa kaikille!

-Madison ja tyyppi 27+6
 
Tervetuloa vaan Madison!

Jyffe meillä olis kans juhlat tiedossa lauantaina kun mun serkku valmistuu ja sinne olis matka sitten. Ja mulla ei oo mitään päälle pantavaa! En jaksais kyllä lähtee metästäänkään mitää kun olo ei kestä kovin kävelemistä ja ei taija olla muita juhlia tulossa... serkun kihlajaiset ehkä mutta jos ne sen serkkulikan kotona niin en taija lähteä matkustamaan montaa tuntia autoon.

Huomenna pitäis soittaa työterveyteen lääkärille aika että jatkaa vielä loppuviikon mun saikkua. Eilen illalla kävin lasten ja siskon kanssa pienen pienen kävelylenkin tekemässä ja samalla haukkaas raitista ilmaa niin tänä aamuna olo herätessä oli ihan hirveä! Siitepöly kiusaa taas pitkästä aikaa ja olo on kuin hakatulla. Aivan voimat pois. Käsistä varsinkin. Ensimmäiseksi vedin kaikki maholliset allergialääkkeet (sallitut) naamaan ja vähän tokeni. Mutta vieläkin niin inhottava olo. Mä sanoinkin miehelle että jos tämä ei oo poika niin johan on kumma! Ihan erinlainen odotus ollut kuin kahella tytöllä. En muista sanoinko jo että edelliseltä näillä viikoilla kuurasin vielä meijän kaikki matot ja nyt hyvä kuin jaksaa kättään nostaa.

Muutenkin mulla on jotenkin tosi vahva poikaolo, en tiiä mistä johtuu mutta toivottavasti ei sit oo kova "pettymys" jos se onkin tyttö. Ei sillä väliä oo mutta jotenkin on vaan tuntunut niin siltä että tää on poika. Voi olla vähän tuumaamista jos onkin tyttö. Vaikka pelottaa että jos se on poika että osaako sitä ees hoitaa! :LOL: Vaikka samanlaisia kai ne on molemmat.

Joo mutta nyt meen kahville kun unohdin mitä piti vielä sanoa... ens maanantaina olis neuvola. Toivottavasti olis oma terkka tullu jo lomilta kun tällä viikolla sillä oli sijainen kun soitin.

Mammaliini83 ja Api 28+1
 
Neuvolassa on taas käyty. Kaikki ihan ok.
Yllätti vaan se, että seuraava neuvola on jo kahden viikon päästä! Nyt ollaan yhtäkkiä jo näin pitkällä, että neuvolassakin joutuu ruveta ramppaamaan ihan työkseen... :D

Edellisessä raskaudessa mulla oli tähän mennessä alkanu jo hirveet kutinat, jotka johtuivat mitä ilmeisemmin pilviin kohonneista maksa-arvoista. Tässä raskaudessa ei ole kutinoita ollut, mutta neuvolantäti pakottaa mut silti labraan... Arvoja pitää kuulemma seurata, vaikkei kutisekaan.

Hemoglobiinia ei mitattu, koska olen syönyt retaferia vasta vähän aikaa. Olisin ehkä halunnut tietää oliko hb entisestään laskenut (viimeks 107), mutta toisaalta - mitä sillä tiedolla tekis - rautaa mun on syötävä kuitenkin! Retafer tuntuu sopivan paremmin kuin obsidan, ei ole tullut samanlaisia kamalia vatsakipuja.

Mun äitiysloma alkaa jo 3.6! Alotan varhennettuna, eli 50 päivää ennen LA:ta. Oon kuitenkin jo kotona ja näin pääsen "paremmille rahoille" aiemmin...

Nyt 1,5-vuotias jo heräs. Jäi kaikki kommentoinnit sit ens kertaan...

Hyviä päivänjatkoja kaikille!

Odile 29+5
 
Tervetuloa joukkoon Madison!

Täälläpä on paljon joutunut porukkaan saikulle supistusten/kohdunsuun kypsymisen takia. Voimia teille ja nyt lepoa vaan!

Tänään tuli lappu postista että äitiyspakkaus on saapunut, pakko päästä heti hakemaan se kun mies tulee töistä! :)
Minulle nuo Kelan päätökset tuli tosi nopsaan, silloin keskiviikkona vai torstaina vein laput ja seuraavana maanantaina oli postilaatikossa päätökset avustuksesta ja äippärahasta! Mutta olenkin ollut pojan syntymästä asti kotona ilman palkkatuloja joten ei siinä hirveästi laskemista Kelalle jäänyt. Poikaa odottaessa päätöksissä menikin tuskastuttavan kauan, mutta siinäkin se hidastelija oli minun työnantajani.

Ei muuta tällä erää!

Lilli ja Tiitti 29+0
 
Pinnasängystä vielä että me saadaan mun mummolasta pinnasänky tälle kunhan eka sais sen kesänaikana hiottua ja maalattua. Pappa on sen aikoinaan mun isälle tehnyt! Oli tosi ihana.

Alkuun meillä olis vauvalle kehto varattuna mutta ei nuo edellisetkään siinä oo oikein alkanut nukkumaan joten jää varmaan vähälle käytölle. Paremmin ovat nukkuneet meijän keskellä ja pää kohotettuna joko sitterissä tai vaunun kopassa kun molemmat on vauvana pulautellut paljon.
 
tervetuloa Madison meillä tyttö syntynyt 04/07 :D

aamulla kirjotin pitkät pätkät, niin eiköhän pikku termiitti tullu ja painoi jotain nappia ja hups teksti oli pois :kieh: :kieh:

kotiin jäämisestä ainakin oli jotain ja mulla olis tarkotus jäädä ainaki pariksi vuodeksi kotiin. molemmat tehdään töitä kolmessa vuorossa, niin työvuorojen ja tarhapäivien kans on aina hirvee vatvominen ja minusta ei ole yhtään kiva ku lapset joutuu oleen illat ja yöt tarhassa. saa nähdä mitä alan tekeen sit vaihdanko kokonaan alaa.

niin niistä hermoista.. eli siis mitä ne on? mulla on ollu järjen lähtö lähellä siitä asti ku oon raskaustestin tehny |O aivan super lyhyt pinna nykyään. enkä tajua mikä hullu siivous intoilija musta on tullu? kaiken pitäis olla tiptop koko ajan, siivouksesta kokoajan hirvee ressi.. ihan hullua hommaa! jospa tää joskus taas helpottaa?

nyt pitää mennä kakarat tappelee.

lletuleevauva.net/pic0829424ffa0d3a2547b6c9622c77de03iv1494.png[/img]
[/url]
 
tervetuloa madison :wave:

Mammaliini83: no meillä onkin sit herkuttelua tiedossa, ihanaa!!! katotaan niin tulee väännettyä kakkuja nassuun siihen malliin et yön saa valvoa kun närästää no onneksi renniestä on jotain hyötyä.


tatjaana meillä mies kans osaa jo asennoitua tähän raskausaikaan ja siihen että talon emäntä on normaalia kärtyisempi ton väsymyksen kans, ONNEKSI!!!!

meilläpäin paistaa niin komeesti iltaaurinko saiskohan tässä vielä voimia jostakin ja lähtis lapsosten kaa lenkille, saattas jopa itekki piristyy vähän. oon muka koittanut olla karkkilakossa viime viikosta asti mut tänään sit huomasin että melkeen joka kauppareissulta lähtee joku pullapussi mukaan, taidan vaan huiputtaa itteeni.

mut ei kait se auta ku lähtä vääntäytyyn ulospäin.
hyvät illan jatkot kaikille, voikaa hyvin :)
 
Siis auttakaa!! Tää sairasloma on pahasta! Mä vaan syön ja syön ja syön kun en muuhun kykene!! Kiloja tulee varmaan yks per päivä!! se siitä ilosta että jäis tässä raskaudessa vähäksi ne. Pakko päästä pihalle vielä käppäileen pieni kierros vaikka tuon korttelin ympäri.

Mä sanoin just siskolleni että mä oon kohta kremppojeni kanssa vanhainkodilla kun joka paikka napsuu ja kolottaa... :|

Jyffe saa nähä saanko kuinka herkuteltua kun mulla on tosi pahat ruoka-aine allergiat ja sanoin tädilleni (juhlat on siis serkun vanhemmilla) että kunhan ruisleipää varaat ja leipäjuustoa sekä tietysti kahvia niin mä oon tyytyväinen! Otan sit jotain omaa evästä käsilaukkuun,,, esim karkkia... Ärsyttää tälläset allergiat varsinkin nyt raskaana ollessa kun ruokahalu on kuin hevosella ja kahen käden sormilla on laskettavissa ne aineet mitä saan syödä. Niistä ei kovin erikoisia gourmet aterioita loihdita. Yks mitä himoitsen ylikaiken on porkkana!! Sitä kun sais ees yhen haukun!!

Joo nyt loppuu ruuasta puhuminen... jatkan tuota kirjan lukemista...

Aina niin nälkäinen Mammaliini ja (tällä menoa hyvin kasvava)vauva
 
neitiperho
Heips

Itsekin kävi mielessä, että onkohan ne varmasti KELAssa huomioineet mun paprut. Kun paperit vein niin virkailija ne vielä myös tarkisti, että on kaikki ruksit paikoillaan. Noh, ehkä viel hetken odottelen ja sitten alan soittelemaan perään.

Huomenna olisi täälläkin vihdoin tuo lääkäri. Saa nähdä mikä tuomio. Vaikka mieskin naureskeli, että tuskin mitään on..kunhat toivot. Niinpä varmaan :D Huomannu vaan, että nyt muutamana päivänä olen päässyt myös "nauttimaan" näistä lievästi kipeistä supistuksista. Nukuin päikkärit illalla ja kun kävin veskissä, sen jälkeen alkoi kipuilemaan molemmin puolin mahaa ja meni ihan kovaksi. Pikkunenkin ollut tänää hiljaisempi mahassa. Tosin tulihan sitä aamusta siivoiltua, jospa sillä olisi vaikutusta asiaan.

Ja tuota lonkkien puutumista on mulla myös ollut jo pitkään. Tai helpottikin jo jossakin vaiheessa, mutta nyt taas. Joitakin viikkoja sitten oli myös ärsyttävä "vaiva" sekin että heräsin aina yöllä siihen kun piti vaihtaa asentoa. Tuntui että aina niin hirveä asettelu mahan kanssa. Nykyään herään siihen kun hengittäminen tuntuu raskaalta selällään maatessa. Ei tunnu mukavalta siis nukkua selällään, mutta ei pysty myöskään kyljellään enää oikein nukkua. Silloin taas alkaa välittömästi närästämään niin pahasti. Kaikki siis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikeaa.

Mutta eipä sitä muutakaan voi kun vaan kestää kunnialla loppuun...toivottavasti.
Nyt lettujen kimppuun, kun mies niitä mulle varta vasten teki.

 
Juu tälläinen saikku on pahasta ,kun painoa tulee niin kovaa kyytiä. Vaikka en mielestäni edes hurjia määriä syö, mutta kun ei voi liikkua niin eipä ihme ,että kiloja kertyy. Mun äitikin kysyi ,että onko sulla turvotusta ,kun on kasvot niin pyöreät. Kyllähän tämä lihominen jo kasvoissakin näkyy. Alkaa vähän ärsyttää, vaikka tiedän ,että saan kilot karistettua.

Ihanaa ,kun taas uusi viikko alkoi. Tuntuu ,että jokainen viikko on helpotus ,jonka vauva pysyy kyytillä. Olo on melko samanlainen koko ajan eli kohtuu paljon suppareita. Edelleen ajoittain unohdan hissuttaa ja heti suppari pysäyttää.

Nyt seuraamaan taas jalista telkusta. Hyvää yötä !!!
-Poni ja Manteli 27
 
neitiperho
Ei oikein sivut ole näköään tänään pelittäneet. Nyt pääsin vihdoin tännekin katsastamaan tilannetta. Tosin eipä tänne eilisen jälkeen kukaan ole mitään raapustanut.

Itse kuitenkin kotiuduin juurikin lääkäristä. Kaikki tuntuu olevan kunnossa. Paikat oli tiukasti kiinni ja kohdun suuta reilusti jäljellä. Sitä tosin ajattelinkin.
Iines-Eetu tosin pysyttelee yläkäyrillä. Konekin arvioi pikkusen jo viikko ja viisi päivää vanhemmaksi, sen verran kokoa oli.

Elikä
Painoarvio 1392g
rv 28+1
verenpaine ok
Liikkeet ++

Että sellasta. Jättiläistä odotellessa...?? No jospa kuitenkin merkit viittaisikin siihen, että odotettavissa olisi, että vaavi saadaan aiemmin maailmaan kuin ollaan alkujaan odotettu. Tai sitten sekin vaan on toiveunta ja joudun synnyttämään tosiaan sellaisen jättiläisen yliaikaisena.

No mutta tämä valas nyt koppaa koirat mukaan ja lähtee niiden kanssa lenkille, kun molemmat tuntuu käyvän sen verran ylikierroksilla. Joten palatkaamme mammat.
 
heippa hei kaikki mammat ja masuasukit :wave:

ette arvaakaan miten paniikissa olen ollut ja vietin unettoman yön, kun en eilen ollenkaan tuntenut vauvan liikkeitä vaikka kuinka yritin pikkuista herätellä..yleensä kun pitää kunnon jumppaa iltaisin varsinkin. Kävin sitten neuvolassa tänään ja kuulosteltiin sykettä ja se oli ihan normaali..huh mikä helpotus! Oli ilmeisesti kääntyneenä selkääni päin. Kerkesi kyllä mielessä käydä kaikenmaailman kauhuskenariot :ashamed:

onko muille ilmestyny raskausarpia? itse oon ihmetellyt kun maha on täysin säästyny arvilta vaikka sehän tässä eniten on kasvanut, ainoastaan rintoihin ilmestynyt muutama lyhyt arpi ja reisiin myös.. :whistle:
entä oletteko kiinnittäneet huomiota vauvanvaatetarjontaan? tuntuu että tyttövauvoille on huomattavasti enemmän ja nätimpiä vaatteita, mitä pojille.. ainakaan itse en hirveästi ole tykästynyt noihin lindexin "little monster-vaatteisiin", makunsa jokaisella tottakai :p ehkä itse olen liian nirso kun haluaisin vauvani pukea suloisiin pastellinvärisiin vaatteisiin missä on nallenkuvia hehe :D
 

Yhteistyössä