OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

En päässyt minäkään eilen tänne ollenkaan kirjottelemaan. Vierotusoireita meinasi tulla :)

Äippäpakkaus tuli haettua ja miehen kanssa vaatteita hipelöitiin. Mieskin sanoi että ei enää jaksaisi odottaa että pieni prinsessa syntyisi :)

Raskausarvilta olen minäkin säästynyt. Pojan odotuksessa muutama pieni arpi tuli tuonne "jenkkakahvojen" kohdalle, en nyt muista mikä paikan oikea nimitys on :LOL: Ne olivat alun alkaenkin tosi vaaleita ja synnytyksen jälkeen hävisivät lähes huomaamattomaksi. Niiltäkin olisin säästynyt jos poika olisi "ajallaan" syntynyt, pari päivää ennen synnytystä ne huomasin ja 10 pv poika meni siis yli.
Toivottavasti ei nytkään sen suurempia arpia tulisi, mutta kyllä minä nekin kannan ylpeänä jos niikseen tulee :D

Teillä muillapa nyt on kunnolla alkanut suppailemaan kun minulla on helpottanut. Mutta tässä vaiheessa minullakin suppailut alkoivat kun poikaa odotin, ensisynnyttäjillähän monesti on tässä vaiheessa kohdun kasvupyrähdys. Kätilön mukaan minulla se oli jo viikolla 24-25 kun silloin suppaili ihan hirveästi ja masu kasvoi sitä mukaa.
Nyt ei supparit onneksi kohdunkaulaa ole kypsyttäneet, mutta poikaa odottaessa oli toisin.

Viikonloppuna menen taas kiertämään kirpparit jos löytyisi taas vauvanvaatteita. Eilen katselin mitä vaatteita jo on hankittu ja ei niitä kyllä hirveästi ole vaikka toisin luulin. Ilmoitin sitten sukulaisille että vaatteita tänne kiitos jos vähänkin löydätte :D Heinäkuussa shoppailen sitten urakalla kun ekat äippärahat saan :)

Aurinkoista viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 29+2
 
hejsan!
Tänään mies ihanana pesi meiltä ikkunat kun olivat niin likaisina, ei ollu varmaan edelliset asukkaat pessy, tiiä millon sit viimeks kunnolla jynssätty. Mä siinä tekasin sit kinkkukiusauksen ja mansikkapiirakan, nam. :p Nyt päätettiin miehen kanssa että aletaan kahvileipälakkoon kunhan tuo piirakka loppuu (tietty yo-juhlapäivänä vejetään herkkuja nii että navat rutisee!), kova paikka molemmille kun ollaan tällasii sokerihiiriä.. Mut pakko kun miehellä alkaa tuota vatsaa (ja minimaaliset "jenkkikset" :D ) olla, ja munkaan ei oo varmaan hyvä syyä kovin paljoa sokerista.. Käytiin tossa äsken kaupoissa kiertelee, löyty lastenvaatekirppikseltä pikkareita vaaville niin niitä ostettiin.:) Ja sitten äidille rintalyyra, mies osti mulle salaa jonku yo-lahjan, ja mä ostin kestovaippojen kaavoille ja ohjeille muovitaskullisen kansion.=) Sainki jo järkättyä kaavat yms kansioon, pitäis viel kirjotella joka muovitaskuun vaipan nimi ja koko niin ois aika perfect :LOL: Eipähän oo miehen yöpöydän laatikko täynnä vaippaohjeita :whistle:

Käytiin eilen Lähivakuutuksessa tekee muutamat vakuutussopimukset; kotivakuutus, mulle ja miehelle tapaturmavakuutukset sekä vauvalle vakuutus. Ekaks käytiin hakee tarjous samoista vakuutuksista Tapiolasta (kun siellä on jo autovakuutus) mutta Lähivakuutuksella noi tulee monta sataa euroa halvemmaks vuodessa niin tottakai ne sit valittiin!! Mistä yhtiöstä muut on ottaneet vauvavakuutuksen? :)

Taidan lähteä sen vaippakansion pariin nyt askartelemaan, kun mieskin lähti jalkapallotreeneihin.

Hyvät voinnit kaikille ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!
 
Iltaa!

Olipas tullu tekstiä, huh. =)

Tosi monella tota supistelua ja muuta vaivaa tullu. Toivottavasti kaikkien pikkuset vielä malttaa pysyä masuissa. :hug:

Tänne ei kummosia, masussa venytellää, hikotellaa, rummutellaa ja yritetään saada ilmeisesti poikittain välillä, kun tosiaan tuntuu kummassakin kyljessä venytystä samaan aikaan.
Liikkeet on selvästi muuttunu enemmän sellasiks vanvoiks työnnöiks, eikä oo enää sellasia nopeita tökkäsyjä. Ei ihmekkää jos kaveri on jo n.37cm pitkä ja painaa vajaa 1,5kg. Alkaa tila käydä raukalla vähiin. B)

Huomenna on kaverin valmistujaiset. Ei höntsittäis yhtää lähtee sinne kölin kanssa heilumaa. Ja muutenki oon huomannu, et kotona viihtyy kaikist parhaiten, töitten jälkee ei jaksais mihkää lähtee kyläilee. :/

Ei kai mulla muuta. Syömää hornetteja... :p

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:


 
Heippa!
Monet valittavat vaivojaan, olen itse kyllä tosi vähällä päässyt. Ehkä se tarkoittaa taas sitä, että mulle tulee joku koliikki tai refluksivauva. Edelliset ollut vaikeita vauvaiässä ja samal taval sain ennen nauttia helposta odotusajasta!

Eilen olin kiertelees lastenkirpparilla ja lastentarvikeliikkeissä. Kattelin noita vaunuja, kun entiset aika loppuunkäytetyt, ollut meillä kahdella lapsella ja vielä käytettynä ostetut...Nyt olen miettinyt ostaako nyt sitten uudet. Varaa ei kyl ois, mutta toisaalta ajattelen, että kalliimmaksi vanhojen ostamisella saattaa tulla, sillä jos suodaan, uskon että perheestämme saattaa tulla suurikin :D . Käytetyistä sitäpaitsi pyydetään aika älyttömiä hintoja. Haluisin saada Brion Happy- vaunut, mutta luulen ettei ole varaa, joten jattelin, jos saisin jonkun edellisistä mallistoista uutena, halvempana ja kuitenkin hyviä nekin...Kamala tämä vaunukuume...
 
Hei täältäkin!
Tänne ei mitään kummallista kuulu. Kovasti odotan taas ensi viikon neuvolaa. Pitäsi vaan vähentää karkin syöntiä ,jos edelleen onnistuisin välttämään sokerirasituksen. Mulle aamupala ja tuhti iltapala ovat niin tärkeitä ,että jo sen takia kammoksun tuota rasitusta. Viime raskaudessa oli arvot rasituksessa koholla ,joten kyllä se varmaan jossain vaiheessa tehdään.

upp3 Meillä on vauvavakuutus Lähivakuutuksesta. Niin oli esikoisellekin. Ihan toimiva vakuutus on ja korvausiakin ollaan saatu.

Me käytiin viemässä meidän yksi tamma oriasemalle, jotta saadaan taas ensikesänä vauvoja. Hieman jännäsin matkaa ,kun sitä oli yht. n. 300 km, mutta sen jälkeen joko illan on ollut harvinaisen vähän suppareita. Autossa tulee levättyä paremmin ehkä kuin kotona. Onneksi näin ,kun on vielä noita tammojen kuskauksia edessä ,kun toinenkin tamma odottaa sopivaa aikaan lähteä orhilaan.

Mutta nyt nukkumaan. Öitä!!
-Poni ja Manteli 27+2
 
Huomenta!!

Ei ole totta, mutta mein poitsu nukkuu vielä ja mies on töissä, mieki oisin saanu nukkuu.. mut meillä oli lehessä ilmotus ja joku soitti miulle siitä jo 6.30 ja nyt on tulossa käymään.. noh.. hyvän asian puolesta, mut arvatkaa väsyttääkö????

Eilinen oli kiva päivä, oltiin koko päivä tykkimäessä ja poistu kävi kaikissa laitteissa, mihin pääsi ja ainakin 10kertaa/laite :D . Ihanaa oli nähä pienen ilo ja riemu** jatkuu kohta

noniin, nyt jatketaan, mökinnäyttäjä kävi ja taidettiin löytää kesäpaikka itelemme(vuokralle) :D

Niin, oli ihana päivä eilen ja tosi hyvin mieki jaksoin tallata 12- 17 välisen ajan ja ei ollu illallakaan selkä kipee eikä nyt ja tukivyö oli koko päivän eli se kyllä auttaa oikeesti!!!

Täällä myös vaavivinen viihtyy jossain viisto/poikkitilassa.. jalat ylhäällä oikeella ja pää vasemmalla alhaalla ja jos käyn vasemmalle kylelle sohvalle tai sängylle, ni oikeesti tuntuu et hän tulee molemmista kyljistä ulos, eli suoristelee itteensä :D tuntuu kyllä jo aika pahalta, mutta mustelmia en ole saanut :D

Raskausarpia on tullu mahaan navankohalle ja vähän ylemmäs.. alamahassa on vielä löysää :kieh: nahkaa, kiitos esikon tekemästä nahkapussista :LOL: , mitä en ole jaksanut jumpata kuntoon!!! ni sinne alas ei varmaan tulekaan arpia..ehkä.. esikolta tuli kyllä hirveesti just alamahaan..

Ihana juua kahvia tyhjään mahaan..yök.. taidanpa lähtee kohta puuron keittoon..

Ainiin perheen koosta ootte puhunu.. Meillä siis on 4v. poitsu ja tämä masuasukki on pikku kakkosemme.. ja taitaapi meidän lapsiluku jäädä tähän.. mies enemmän tällä kannalla ku mie, mutta ei tämä raskausaika miutakaan hirveesti hotsita.. jää nähtäväksi :D

nyt aamupalalle

Ihanaa vkloppua kaikki mammat ja masulit

äiti lpr 29+4
 
Huomenia kaikille!

Olen kohta yhtä supistusta koko neiti, eilenkin tuli siihen malliin, että meinasi kärsivällisyys loppua. :( Kaikki supistukset eivät ole kivuliaita, monesti esim. maatessa maha vain menee kovaksi. Luulen, että nämä ovat ihan normaaleja, muttaaa... Jos olen jalkeilla supistuksen tullessa, niin sattuu tuonne alas :/ Välillä tuntuu kuin sukkapuikkoa työnnettäis, välillä muuten vaan tukalalle. Maanantaina mulla on kontrolli, kun tosiaan todettiin se sentillä lyhentynyt kohdunkaula ja pehmentymistä myös. Toivottavasti tilanne ei ole pahentunut!!!! :|
Erityisen huolissaan olen, koska olen ensisynnyttäjä.

Jotenkin alitajuisesti olen alkanut lukemaan jotain keskos-topiceja. Pelottaa, että vauva syntyy ennen aikojaan. Kyllähän se varmasti näillä viikoilla jo selviäis (viime ma oli siis painoarvio 1100g, eli nyt tulevana ma pitäs kai olla n. 1300g), mutta ei sitä silti toivo missään nimessä. Myös sairaalaan joutumisen mahdollisuus pelottaa: täällä keskussairaalassa ei nimittäin saa käyttää kannettavaa! Olis tosi rankka paikka joutua vuodelepoon pidemmäksi aikaa ilman mitään virikkeitä. Toivottavasti en joudukaan.

Raskausarvista.. Mulle ei ole vielä tullut *puunkoputus*, ihme kyllä. Olin varma, että repeän heti alkuunsa, koska murrosiässä tuli lantion kasvaessa ilman lihomista/painonnousuakin.

Vauvalle meillä taitaa olla kaikki hyödyllinen jo hankittuna :) Onneksi oltiin ajoissa, kun tilanne nyt muuttui tällaiseksi!! En olisi mitenkään jaksanut enää kierrellä kaupoissa katselemassa vauvalle tarvikkeita tai vaatteita.

Ottakaahan rauhallisesti te, joilla on suppareita.. Ja te, joilla ei ole vaivoja: NAUTTIKAA!
 
Huomenta täältäkin

Ja mukavaa viikonloppua kaikille!
Mistähän kaikesta siellä olikaan taas keskusteltu, aina unohtuu kun sivua kääntää..
Raskausarvista ainakin, mullekaan ei (vielä) ole tullut yhtään, tai en ole ainakaan huomannut, mutta onhan tässä vielä aikaa..

Ja perhekoosta en osaa vielä sanoa, alussa mietin että seuraava 'vauva' meille on varmasti koira kun olin niiiin huonovointinen, mutta kyllä nyt on jo välillä vähän haikea olo että kohta tämä raskaus on ohi ja vauva syntyy. Tietysti mukavaa kun vauva syntyy mutta silti alun jälkeen nauttinut tästä raskaana olosta ja nyt on mahakin jo ihan selkeä vauvamaha ja potkut on mukavan tuntuisia niin sitten ei masussa enää olisi vauvaa... nyyh.. mutta vaikuttaahan siihen tietysti muutkin asiat kuin se että oli mukavaa olla raskaana.. :LOL:

Vauvanvaatteita ja tarvikkeita pitäisi täälläkin ruveta kohta järjestelemään johonkin. Jonkin verran olen ostellut ja ajattelin katsoa mitä se äippäpakkaus tuo tullessaan (vaikka tietäähän sen jo, mutta paremmin ymmärtää kun pääsee sitten hypistelemään niitä tavaroita =) ja sitten pitää varmaan miettiä mitä vielä tarvitaan, tai siis tulla tänne kysymään fiksummilta =)

Vauva viihtyy jo eniten pää alaspäin, mutta kyllä vielä välillä pyörähtelee. Ja kova on potkimaan =)
Neuvolatkin alkaa olemaan jo useammin, viime tiistaina 28+1 kävin ja seuraava on jo kahden viikon päästä 30+0, mukavahan siellä on käydä : )

Oiskohan jo aamupalan aika ja sitten lenkille
miranth 28+5
 
Huomenta!

Toivottavasti kaikkien vaavit pysyy vielä kauan masussa kasvamassa. Tuntuu pieniltä nämä omat unettomat yöt, ku on onnekis säästynyt paikkojen aukeamiselta.

Itellä tosiaan joka yö särkee oikeaa kättä julmetusti. Se on ihan puutunut ja sitä pakottaa, joten yöunet jää vähiksi. Onneksi nyt alkoi kahden viikon loma, ettei tarvi ainakaan töihin mennä puolinukuksissa. :D

Raskausarvista: ei ole onneksi näkynyt, toivottavsti ei tulekaan. :)
Vaavi on viihtynyt nyt paljon poikittain, eikä tunne tosiaankaan ole mitenkään kiva näin mammasta katottuna. :/ Sitten olen huomannut, että jos hyväilen vatsaa niin kaveri pukkaa itseään vielä enemmän kättäni vasten. Se on kivaa mutta sen aiheuttama paine ei sitten olekaan kauhean kivaa... :LOL:

Käytiin viime maanantaina perhevalmennuksessa ja ens maanantainakin olisi sellainen edessä. Sieltä saatiin tieto, että päästään tutustumaan TYKSiin, ku varataan itse sinne aika. Pitää olla rv 34-35, ku sinne mennään kattelemaan. Tätä me oltiin miehen kans toivottukin, ku ei olla ikinä TYKSissä käyty. Osataan sitten h-hetken koitettua edes mennä sinne!

Nyt lähdenkin valmistautumaan Naisten kuntovitoselle! Toivottavasti jaksan sen kävellä suuremmitta vatsakrampeitta...

Kiia ja kamu 29+4
 
neitiperho, onks mul menny jotain ohi, ku kävin tuolla yhteisön puolella kurkkimassa, ni sulla ollu rv28+ ultra? Mitä varten? Kyselyikä... :D

Mulle ei oo raskausarpia ilmestyny. Esikostakaan ei tullu, ni veikkaan/toivon ettei niitä nytkään tuu.

Mä haluisin vielä monta lasta tän jälkeen, mutta mies ei oo ihan yhtä innostunu. Ja onhan siinä huonot puolensakkin, jos lapsia on enemmän kun kolme; pitäis esim. hankkia tila-auto. :/ Mutta eiköhän me ainakin yritetä sitä kolmatta lapsukaista sitten jossain vaiheessa. Tulis nyt vaan eka tää pihalle. B)

Me lähetään huomen aamusta ennen puolta kasia ajelemaa kohti Särkkistä. Anoppi saanu Soneralta sinne lippuja, niin mennään miehen siskon ja heidän perheen kanssa sinne. Harmittaa, kun jää meikäläiseltä ja miehen siskolta kaikki hurjat vempaimet käymättä. Mä oon sellanen et menisin vaik mihin laitteesee. :p

Jaa-a, pitää lähtee rullaa paplareita päähän ja koittaa tehä tälle pärställe jotain taikoja.

Lauantain jatkoja! :wave:

 
Vakuutuksista oli puhe. Meilläkin oli ekaks mielessä ottaa vauvavakuutus, mutta tultiin sitten pientä asiantutkintatyötä tehtyämme siihen tulokseen, että ei sillä oikeesti oikein tee mitään. Maksaa vaan kalliita vakuutusmaksuja. Esimerkkinä suomessa terveydenhuolto on lapsille 15-ikään asti maksutonta ja mikäli jotain vähän suurempaa hoitoa sattuu tarvitsemaan, niin ne hoidothan maksais jo niillä vakuutusmaksurahoilla, joita sysää sinne vakuutusyhtiöön. :headwall: Eikä tarvii ees käydä läpi kauheeta paperisotaa.

shihtzu tuli mieleeni, että ootko jostain täältä kouvolasta päin? Kerroit vaan käymästäsi perhevalmennuksesta, niin kuulosti niin samalta kuin se perhevalmennus, jossa me käytiin. Käytiin tosin vaan siinä ekassa tapaamisessa ja sen perusteella sitten ajateltiin, että eipä siellä mitään ihmeellistä ollut, että ei nähty kauheen tarpeelliseksi käydä enää niissä kahdessa viimeisessä tapaamisessa.


 
Mulla on ollut maanantaista lähtien jotain "ihottumaa" = KUTISEVIA NÄPPYLÖITÄ joka puolella paitsi kasvoissa (ainakaan vielä, koputtaa puuta)!
Kävin alkuviikosta neuvolassa näytillä, olivat sitä mieltä ettei se ole mitään rokkoa ehkä jokin allerginen reaktio. No kutina oli eilenkin illalla niin kauhea ja haluaisin varmistuksen vielä lääkäriltä ettei oo rokkoa niin on mentävä päivystykseen tänään. Huolestuttaa jos tästä aiheutuu vauvalle jotain...
Mietityttää että mikä aiheuttaa tälläiset oireet kun mitään muutoksia ei ole tullut pesuaineisiin, ruokavalioon tms...
AHISTAA!!!
 
Pikaisesti vaan kurkkaamassa.

Mairo Et ole sattunut aurinkoa ottamaan? Mulla nimittäin talven jälkeen tulee aina kutiseva ihottuma niihin kohtiin, mihin aurinko pääsee paistamaan. Ilmeisesti jonkinlaista aurinkoihottumaa.

Vakuutusta ei meillä ole otettu yhdellekään lapselle ennen syntymää. Syntymän jälkeen on sitten lisätty kotivakuutukseen tapaturmavakuutus syntyneelle. Noilla vakuutuksen hinnoilla käyttää aika monesti yksityisellä lääkärillä.

Aikoinaan vuosia sitten lääkärilakon aikaan maksettiin itse lapsen korvien putkitus yksityisellä (600 euroa), julkisella puolella aika olisi mennyt puolen vuoden päähän. Edes silloin ei tuo vakuutuksen puute harmittanut.

Raskausarpia tuli silloin ensimmäisen raskauden loppupuolella. Sen jälkeen ei niitä ole näkynyt, on vissiin mahanahka jo valmiiksi niin venynyt. :LOL:

Scala rv 30+1
 
neitiperho
HööÄs mulla oli siis ns. keskiraskauden lääkäri ja samalla ultra. Vähän kävi vaan harmittamaan kun ei pikkusesta oikein kuvaa saanu. 4D kuvaa yritettiin saada, mutta pää oli niin tiukasti kiinni istukassa, että eihän väliin oikein lapsivettä mahtunut, joten mitään ei sillä myöskään nähty. Tavallisen ultran kautta kyllä näkyi Iines-Eetu haukottelevan ja tapitti kovasti mammaa kun sinne kuikuiltiin. Että sellaista.

Enää olisi ensi yö täällä töissä ja sitten olisi tämän mamman työt tehty tältä vuodelta...kai. Ellei sitten joskus loppuvuodesta innostu tekemään esim. viikonloppuja tai jotain, mutta sen sitten näkee silloin joskus. Kyllä odotan innolla lomaa. Parin viikon päähän varasin itselleni jo hemmotteluksi jalkahoidon kunnon hieronnalla. Ei oikein yltä omiin varpaisiin enää :whistle:

Viime yö taas meni hieman huonosti. Työt ei häirinneet, mutta närästys kyllä. Nyt vaan ei oksentaminenkaan onnistunut, joten sain närästystä kestää pari tuntia ennen kuin sain taas nukutuksi. Tylsää...

Täällä puhetta ollut perhe koosta. Aina välillä huomaan miettiväni ostoksia tälle pikkuselle silläkin ajatuksella, että jospa joskus tuleekin toinen lapsi niin sitten voisi niitä sillekin käyttää. En sitten tiedä. Mies ei ole koskaan sanonut mitään tuohon asiaan mitään vaikka olen kysynyt. Tosin tiedä sitten itsekään haluanko vielä lisää lapsia. Miehellä kun noita lapsia edellisestä liitosta on jo kolme, joten hänelle tämä jo neljäs lapsi. Kai se sitten mun kohdalla jää sitten vaan yhteen lapseen :/

Raskausarvista..maha nahka venynyt urakalla, mutta arvilta vältytty..paitsi...huomasin jokin aika sitten, että ne arvet on ilmestyneetkin PAKAROIHIN PRKLE!!! :kieh: Mieskin naureskeli, että kuinka ne nyt sinne ilmestyneet on kun ei hänenkään mielestä perä ole levinny. No näköään se vaan sitten on. Kyllä ottaa päähän. Ei siis rasvassa uinti tosiaankaan auta...tai no eihän sitä koskaan kukaan väittänytkään. Monet myös pelotelleet, että ovat saaneet synnytyksen yhteydessä ne raskausarvet jos ei muuten. Ei haluu niitääääääää!!!! |O

Mutta nyt ulos nauttimaan auringosta ja keikattomuudesta


 
Mulle tulee aurinkoihottumaa ensimmäisistä auringonotoista, mutta kun en todellakaan ole ottanut aurinkoa tyyliin bikinit päällä, näppyjä on todellakin jokapaikassa...
Kävin päivystyksessä tunti sitten ilmoittautumassa ja nyt puolen tunnin päästä menen lääkärille, saa nähdä mitä se sanoo...
 
melluli: Kouvolastahan minä ja samassa perhevalmennuksessa olemme siis olleet. Itse kävin siellä toisessakin, mutta viimeinen jäi multa väliin, kun totaalisesti sen unohdin ja enpä usko, että se olisi sen kummepaa ollut.
 
Onpas meitä Kouvolalaisia sitten paljon joukossamme ;)
Saapa nähdä, ollaanko yhtä aikaa synnyttämässäkin :D
Itse kävimme perhevalmennukset edeltävän ryhmän mukana viime kuussa, kun tässä kuussa olisi melkein kaikki jääneet väliin.
 
Sone
Vituttaako muita omat ukot raskausaikana? Miehellä ei voi olla mitään hajuakaan siitä minkälaista raskausaikana voi olla. Välillä miettii et hullu pitää olla kun hankkiutuu raskaaksi, mutta eipä niitä vauvoja muuten saa!! :kieh:

Eipä varmaan naiset tekiskään lapsia jos ei luonto olis järkänny outoa ilmiötä nimeltä biologinen kello, tai vauvakuume.

Elokuuta odotellessa :headwall:
 
Mahtava ilma! B) Mieli tekis niiiiiiiiiiin paljon lenkkipolulle, mutta toistaiseks on vieläkin nenä sen verran tukossa ja kohtuuvetämätön fiilis, että parempi varmaan vielä päivä tai kaks malttaa - onneks ei oo kuumetta :)

Elmerinkin meno yltyi entisekseen sen yhden vuorokauden hiljaiselon jälkeen ja taas on saanut nautiskella kunnon mylläyksestä. Koskahan sitä oppii olemaan huolehtimatta ylimääräisiä...
Masussa tuntuu öisin just vastaavanlaisia venytyksiä ja "pikaravistuksia", joita katham ja upp3 kuvailivat =) Monesti, kun kääntyy vasemmalle kyljelleen, niin heti alkaa pikkuinen koputtelu patjaa vasten. Ihan kuin siellä vinkattaisiin, että olis syytä mamman nyt kääntää takaisin toiselle kyljelle tai muuten ei sitten nukuta ollenkaan :LOL:

Upp3: Meillä on vakuutus Tapiolasta - kaikki muutkin vakuutukset on siellä.

Sone: Silloin tällöin hyvinkin tuttu tunne :D Meillä on normaalisti hirveen vähän riitoja tms., mutta raskausaikana määrä on varmaan triplaantunut. Tai jos niitä nyt voi riidoiksi sanoa, kun mä menen ja mussutan ja huudan ympäriinsä ja miehelle jää yleensä se kuuntelupuoli :whistle: Viime viikolla mulla meni toi tunnepuoli niin överiksi, että alkoi ihan itseäkin hävettää - mua ärsytti joka päivä miehessä ihan kaikki... Ja aamusta alkaen iltamyöhään... Tälläinen tunnekuohu tuntuu välillä tosi rankalta- ensin vituttaa, sitten tulee raivari ja kaikki päättyy pillittämiseen :headwall: Mutta ehkä se tosiaan elokuussa helpottaa. Toivossa eletään ;)

Nyt saunanlämmitykseen ja odottaan viisuja. Jos tällä kertaa jaksais katsella ne loppuun saakka.

kaneliomena ja Elmeri 29+4
 
Perhekoosta sen verran että meille tämä tyttönen on hyvin suurella todennäköisyydellä viimeinen lapsi. Poika siis meillä ennestään. En millään voi kuvitella että meille kolmatta lasta enää tulisi, kaksi on ehdoton maksimi ja niin on myös miehen mielestä. Varsinkin kun tämä vauveli näyttäisi kovasti tyttö olevan niin olen saanut kaiken mistä olen haaveillut, ihanan miehen ja tytön ja pojan :heart:

Meillä on kaikki vakuutukset Lähivakuutuksessa, pojalle otettiin se lapsivakuutus (?) kun hän oli sen vaadittavat kaksi kuukautta täyttänyt. Sama otetaan tällekin vauvalle sitten. Miehellä on vieläpä sukulainen töissä Lähivakuutuksessa, saadaan kivat alennukset :)

Kävin tänään kiertämässä parit kirpparit taas ja kaksi kassillista vauvanvaatteita tarttui mukaan...! Löysin itselleni myös ihanat äitiyshousut vaan 2e!!! Ja äitiyspaita yhden euron! Löytöjä :)

Mies on pitämässä kavereilleen peli-iltaa tuolla taloyhtiön sauna/allastiloissa, joten herkutteluilta minulla tiedossa. Tiitti riehuu jo valmiiksi masussa kun mandariinin söin, seuraavaks vuorossa suklaa :p

Illanjatkoja!

Lilli ja Tiitti 29+3
 
Sone vituttaa :LOL: :LOL:

Aivan ihania ilmoja taas pidelly, mulla niin tekis mieli hevosen selkään. eilen kävin ukkoa pesemässä ja toiset tuli maastosta, olivat meren rannassa käyneet. syksyllä sit taas..

pieni mansikkamaa tytön kans värkättiin, ku sitä on pari kesää haaveiltu. semmonen vaan, mistä voi käydä popsimassa, kun kypsyvät. porkkanat, sipulit ja saalaattia laitettiin myös vähän. tyttö on innoissaan aina porkkanoitten kans, niitä koko kesä odotetaan.

jospa kävis suihkussa ja alkais viisuja kattoon.

triine ja trinsessa

 
hyvää pyhää :wave:

mairo selviskö näppylöiden syy? itelleni ilmestyi pientä kutisevaa näppylää n. kk sitten ja syy oli ihan vain ihon kuivuminen. nyt mun pitää rasvata ahkerasti, niin näppylät ei vaivaa.

irtis, Ihanat Hormonit Pinnassa ja 28+4
 
Moi pitkästä aikaa! Minä taustailija oon käynyt aina välillä täällä lukemassa, mutta en ole ehtinyt mitään kommentoimaan, nyt taaperon vielä nukkuessa yritän jotain kirjoitella..

Rv 29 alkoi tänään ja siitepölyallergia on vaivannut mutta siihen alkaa jo tottua. Raskausarpia ei ole toistaiseksi tullut; viime raskaudessa takamukseni raidoittui raskausarvista niin että oisin melkein voinut huoletta kulkea ilman bikinien alaosaa rannalla kun ihmiset ois varmasti luulleet että mulla on raidallinen alaosa päällä. :kieh: Ja rintoihin tuli kans raskausarpia, jotka nyt näkyvät vaaleina raitoina aivan kuin olisivat ryppyjä, ja synnytyksessä tuli pari viirua kylkeen.

Meillä on kaikki tuon 1,5:veen tavarat tallessa joten mitään hankintoja ei kauheasti tarvitse tehdä; lähinnä jotain päällysvaatetta pitäis hankkia ja tutulta saatuihin tuplarattaisiin sadesuojaa jne. Me ei otettu äitiyspakkausta, mutta ajattelin ostaa vauvalle muistoksi tämän vuoden äitiyspakkauksen kirjan, ja ainakin uusi kotiintuloasu meinattiin ostaa, joka sitten säästettäisiin muistoksi. Meillä on nyt raha todella tiukilla joten mitään suurempia hankintoja ei voiskaan tehdä.

Miehelläni on pysyvä ihosairaus jonka hoitaminen on tosi kallista, joten sen periytymisen pelossa ollaan otettu lapsille sikakalliit vakuutukset Pohjantähdestä. Esikoinen on ollut kevään oksennustautia lukuunottamatta täysin terve joten siinä mielessä vakuutus on turha. Ollaan suunniteltu että pidetään vakuutusta elämän pari ensimmäistä vuotta ja jos mitään isompia ongelmia tai allergioita ei ilmene niin lakkautetaan sitten.
 
Hei!
Pikaisesti...
Raskausarvista: Ensimmaisessa raskaudessa "pelkasin" niiden saamista kauheasti, rasvailin itseani ja vahdin, pitkaan nayttikin ettei niita tule mutta kylla vaan tuli vatsaan ihan parilla viimeisella raskausviikolla. Jalkeenpain en tajua, miksi niitten tuloa niin kammosin, kun en muutenkaan ole mikaan bikinityyppi :LOL: Seuraavassa raskaudessa niita tuli vahan lisaa, kolmannessa ei eika tahan mennessa tassa neljannessakaan. Olen ihan tottunut niihin eivatka ne vaivaa minua tippaakaan. :hug:

Perhekoosta: meille on siis tulossa neljas lapsi. Jos olisin vahan nuorempi, toivoisin ehka viela yhta, mutta kun nyt on ikaa 37 v, taitaa tama jaada viimeiseksi.

Tatjana80: ala huoli, minakin saan vahan valia kuulla noita "jokos sina kohta synnytat" tai " kuukausikos sinulla viela on jaljella" :/ Ei ole kylla kivaa... minulla on viela tyokaverina oikein hoikka- ja kapearakenteinen nainen jonka maha on paljon pienempi kuin minun vaikka hanella on laskettu aika 5 viikkoa ennen minua... hmmm.

Hyvaa sunnuntain jatkoa kaikille!

T. Helmi71 28+4
 

Yhteistyössä