OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

aurinkoista sunnuntaita! piti tulla kirjoittamaan kun kuulin juuri minkä nimen hyvän ystäväni pikkuveljen vauva sai eilen, Roni Oliver:)

raskausarvista pitää sen verran kommentoida että mulla niitä löytyy lantiosta ja reisistä jo omasta takaa ja tisseistä myös joten en itse ressaa niistä yhtään:) pari viikkoa sitten huomasin että alamahaan oli tullu kaksi semmosta lyhyttä viirua ja kylkiin/lantioon vanhojen arpien päihin tullu pienet punaset pisteet ja sit alaselässä ja pakaroissa kans muutama ihan lyhyt viiva/piste mut ei ole minnekkään semmosia pitkiä uusia tullut. vaikka ehtiipä niitä tulla vielä:D

ihanaa kun on aurinkoista, heti piristyy kummasti!

ja kohta mummille ja papalle syömään, nam:)

salamanteri&steve 29+2 :heart:

voi miten ihana masu mellulilla :)

Perhekoosta ollut puhetta, jos mies saisi päättää niin tämä vaavi jäisi meidän ensimmäiseksi ja viimeiseksi. Hän on itsekin ainut lapsi ja kuulemma hyvin on tullut toimeen ilman sisaruksiakin..itse taas olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, saas nähdä saako miehen pään käännettyä
:D mutta tämä raskaus on ollut kuitenkin sen verran vaikea, ettei kyllä ihan heti haluaisi samaa rumbaa käydä läpi.

Vakuutuksista sen verran että otettiin myös tuolta lähivakuutuksesta lapsivakuutus. Olenkin ihmetellyt että miksi sieltä ei ole mitään papereita tullut vaikka siitä on jo muutama viikko aikaa kun siellä käytiin.. sanoivat silloin että melko pian tulee lasku omavastuusta :whistle:

muuten, tein tuon "meille tulee vauva"-laskurin ja sen mukaan olisin jo viikon pidemmällä vaikka laskettuaika pysyikin samana..mitä ihmettä??!
:eek:

niin joo tuota perhekokoasiaakin piti kommentoida, me katsellaan tässä mitä tehdään, ensin oltiin molemmat sitä mieltä että kaksi lasta ja korkeintaan 3 vuotta väliä mutta nyt ollaan molemmat sillä kannalla että tehdään tämä yksi nyt rauhassa ja katsellaan sitten miltä tuntuu. eihän siihen välttämättä voi vaikuttaa itse ollenkaan, saattaahan se lapsi saada alkunsa ilman yrittämistäkin tai sitten että ei auta vaikka kuinka yrittää joten katsellaan miten elämä heittelee!

Masukuva päivitetty profiiliin! Miten se näyttääkin kuvassa noin pieneltä, ku itestä se tuntuu jo valtavalta ja on joka paikassa tiellä... :/

Perhekoosta: Me ollaan koko ajan puhuttu vielä toisestakin lapsesta ja ajatellaan kaikki tälle tulevalle vaaville tehtävät ostoksetkin sillä silmällä, että toinenkin vaavi meille tulee. Vaikka välillä tässä raskauden aikana on tullu sanottua, että ei ikinä enää, ku on niin vaivainen nykyään... :kieh: Mutta taitaa se mieli sitten muuttua ku saa nyytin syliinsä. :heart:

Työkaveri pysäytti minut ajattelemaan tätä äitiyttä... Kysy eilen, että joko olen kypsynyt ajatukseen. Ensin en tajunnut mitä tarkoittaa, mutta sitten selveni, että tarkoitti tätä tulevaa äitiyttä. Ku sitä alko ajattelemaan, tajusin, etten taida vieläkään tajuta tätä tilannetta. Vastasin vain sitten, että kaipa se sitten alkaa tuntua jossakin, ku saa vaavin syliinsä. Mutta toisaalta pelottaa, että jos en tunnekaan rakkautta sitä pientä kohtaan tai syntyy sairas lapsi... En halua sairasta lasta, mihin minä sen pistän, ku en itsellenikään sitä halua! Ja pelottaa se tuleva vastuu, ennen ei ole tarvinnut välittää kuin itsestään...
Sorry tällaiset puheet, mutta tämmösiä ajatuksia tuli mieleen, ku kysyttiin tulevaisuudesta. Näistä ei kyllä olla puhuttu... oisko joku vaiettu aihe... mutta toivottavsti en oo ainoa, jonka ajatukset on näköjään ihan sekaisin... :ashamed:

Tulipa taas purkauduttua...

Kiia 29+5

onpa kumma..kokeilin muitakin raskauslaskureita niin kaikissa tuli väärä viikko kun määriteltiin viikot viimeisistä kuukautisista. hömh...

Kiia08 ei varmasti nuo sinun ajatukset ole mitenkään tavattomia. kyllä varmasti jokainen ensiodottaja miettii tulevaa äitiyttä, itseni mukaan lukien,onko tarpeeksi valmis siihen vastuusen ja pystyykö ottamaan vastaan kaiken mitä vauvan syntyminen tuo elämään..mukaanlukien mahdolliset ikävätkin asiat. Kukapa sairasta lasta toivoisi, mutta se on sellainen asia mihin itse ei välttämättä voi vaikuttaa ja se varmaan siinä eniten pelottaakin. Varmasti se rakkauden ja hoivantunne syttyy kun saat pienen nyytin ensimmäistä kertaa syliisi..olethan kuitenkin kantanut lasta sisälläsi monta kuukautta ja siten luonut vauvaasi sellaisen kiintymissuhteen johon ei kukaan muu lapsen elämään kuuluva ihminen pysty luomaan :)

Söpö masu, Kiia08 |O Eikä nuo sinun ajatukset äitiydestä ole mitenkään tavattomia. On ihan normaalia pysähtyä ajattelemaan sitä todella. Enemmän huolestuttavampaa oiskin, jos sitä ei yhtään miettis..! Nuo sinun pohdinnat kertoo vaan, että susta tulee varmasti hyvä äiti :)

Kato triinu neuvola kortista mikä viikko ollu viimeksi ja laske siitä ootko oikeella viikolla?? siis jos ymmärsin nyt ollenkaan oikein.. itelle tulee välillä sellanen mustuminen et apua oonko jo näin pitkällä, et onx nuo viikot nyt oikein..

Kyllä tuo äitiys pelottaa näin uudelleen synnyttäjääkin.. että miten pärjätään kahen kanssa, osataanko ottaa esikoista huomioon niin että hän kokee olonsa rakastetuksi.. ja kaikkee tollasta.. ja toki lapsen terveyttä toivon mieki ja kyllä se vähän pelottaa et mitä jos vauva onkin sairas..mutta siihen asiaan ei voi vaikuttaa, ja se tulee mitä annetaan. ja kyllä ihan varmasti lasta rakastetaan yhtä paljon, oli hän terve tai sairas!!

Kellä tulee maitoa jo?? onko teillä jotain tuntemuksia tisseissä, siellä sisällä.. miulla tuntuu välillä sellasta kihelmöintiä tai jotain..??

Mut nyt pitää rientää lapsukaisen kanssa pihalle!!

äiti lrp 29+5

Me ei edes otettu sitä syntymättömän vauvan vakuutusta. Unohdin sen, että siinä on se aikaraja missä sen voi hakea :ashamed: Ifllä oli mielestäni niin huono se vakuutus, Tapiolalla taas hyvä mutta sinne en halua vakuutuksiani enää kun ovat hoitaneet niin huonosti kaikki asiat.

Yöllä heräsin suppareihin, oiskohan nyt sitten toi kasvupyrähdys menossa. Kyl mahaa on ainakin jo ollut pitempäänkin :D

Tänään jo sanoin et sais vauva tulla jo, kun mulla on koko ajan niin huono olo. Jos meille tulee toinen, niin haluan kyllä tohon raskausdiabetesseurantaan heti enkä myöhemmin.

moi taas!!
tulipas sitten juhlittua eilinen päivä, kyllä onkin ollut väsy tänään.
täällä oli jonku kirjoitellut mietteitä tulevasta äitiydestä, eiköhän nuo ole ihan normaaleja ajatuksia. itse olen kokenut ns. babybluesin ekan synnytyksen jälkeen ja selvisin siitä tosivähällä, ja tokan kun sain niin masennuin kotona olemiseen mut nyt kolmannen lapsen jälkeen olen vasta osannut kunnolla nauttia ja tottakai nyt innolla odotan neljättä kun tuntuu että sydän halkeaa jo nyt rakkaudesta.
sairaasta lapsesta vaan sen verran että eihän sitä kukaan toivo mutta joku sen aina saa, itselläni on erityislapsi joka on ns.kallein aarteeni päällä maan ja olen onnellinen että hän on juuri minun lapseni.
no kylläpä meni jutut tunteelliseksi, toivottavasti kukaan ei nyt käsitä väärin.
niin joo sainpa ne sokerikokeen tuloksetkin perjantaina olivat ihan hyvät arvot, onneksi.
neuvolakin siirty ens perjantaille sen osastolla olon takia. mut eikait tässä kummoisempia täytyy lähtä torkkuun sohvalle vähäksi aikaa et jaksais illalla saunoakkin vielä.

hyvät illan jatkot mammoille!!

ps. muistakaa juoda, näkyy ilmat lämpiävän (ite huomasin heti että rupeaa turvottaan)

Maidontuotannosta oli puhe... Mulla on koko raskauden ajan tullut maitoa. Alussa tuli semmoista hieman vetimäistä maitoa ja nyt se on muuttunut semmoiseksi enemmän kellertäväksi ja tahmeaksi. Rinnat tuntuu aikas pinkeiltä ja painavilta ku ovat täys maitoo. Apua! Jos nyt on jo tommoiset niin entäs sitten kun se maito nousee ihan kunnolla synnytyksen jälkeen??!! :LOL:

Eilinen lääkärissä käynti oli aivan turhaa. Lääkäri surffasi netissä katsomassa eri rokko vaihtoehtoja ja sanoi ettei tuo oikein miltään rokolta näytä, tulirokko voisi olla, mutta kun muita oireita(kurkkukipua, kuumetta) ei ole niin ei se varmaan sitäkään ole. Sanoi vielä että katso maanantaihin, ota yhteyttä neuvolaan tai tänne jos tilanne sama tai muuttunut pahempaan. Kiitos ja hei.

Et sellasta täällä... No tänään oon jo monet itkut itkenyt kovan kutinan ja huolen takia kun pelottaa vauvan vointi... hän kyllä liikkuu samalla tavalla kuin ennenkin, että hengissä siellä ollaan mutta pelottaa jos tästä aiheutuu jotakin.
Huomenna siis soitan taas neuvolaan ja pyydän neuvoa miten toimia, ei tää normaalia jokatapauksessa ole... :'(

mairo :hug:

Täällä oli puhetta äitiydestä. Mulla on ainakin ollut samanmoisia ajatuksia kuin Kiialla ja kyllä ne taitaa ihan luonnollisia ajatuksia olla. Pikemminkin olisi luonnotonta, jos niin ei ajatelisi, kuten melluli jo mainitsi.

Onko jollain muulla jo tukalaa oloa? Mulla sen kuin jatkuu...vali vali...aamulla kun nousee on niin tönkkö olo. Ja kun yöllä herää on ihan puuduksissa ja kauhee äheltäminen asennon vaihdossa. Kyllä raskaana olo on ihanaa :| Ja tästä raskaudesta olen haaveillut niin monet kerrat ja nyt kun on raskaana niin fiilis on tämä |O

Lapsiluvustakin on ollut puhetta. Meillä molemmilla on toiveena kolme lapsukaista, mutta saataisiin nyt ensin tämä ensimmäinenkin syliin. Sillä silmällä mekin tehdään vaaviselle hankintoja, että menisi sitten toisellekin. Vielä ei olla mitään isoa ostettu, kun muutetaan eka pois täältä. On vähemmän raijattavaa tavaraa:) Kyllä mä jo niin odotan, että saan laittaa vauvalle huonetta kuntoon.

Millasta se "sukkapuikko" kipu oli tai siis liittyikö se jotenkin supistuksiin? Mulla meinaa tänään oli töissä tuota sukkapuikkokipua (siis niin sitä vois hyvin kuvata). Aika ilkeen tuntusta. Kaikenlaisia tuntemuksia sitä onkin....

Mutta nyt pesulle ja töllöä vahtaamaan!

Bella-Lumia 28+3

Kiia08 varmaan monella on samanlaisia ajatuksia tulevasta, aika paljon varmaan myös semmoista mistä ei oikein 'sovi' ääneen puhua, kuten entä jos lapsi onkin jotenkin sairas, miten sen kanssa jaksaa ja miten siitä kaikesta selviää?
Itseäni on alkanut vähän jo inhottamaan kun kaikki sanoo että toivottavasti kaikki menee hyvin (tai ehkä alkaa itsellä olla vähän liian herkkä mieli?), kun en ole vielä ehtinyt sitä toista vaihtoehtoa ajatella että jotakin ikävää vielä sattuisi..
Pakko kai vaan ajatella että kaikki menee hyvin ja jos jotakin muuta eteen tulee niin siitä sitten jotenkin selviää, onhan monet muutkin selvinneet. Ja ainahan sitä voi joskus myöhemminkin joku sairaus tulla tai sattua joku onnettomuus tai muuta.
Pitää varmaan ajatukset suunnata tästä vähän positiivisemmille vesille.

Mairo, toivottavasti saat selvyyden tuohon vaivaan. Ihme lääkäreitä nykyisin kun pitää googlettaa sairaudet.. Mutta ilmeisesti vauva voi kuitenkin hyvin kun reippaasti liikuskelee!

Maitoa mulla ei ole näkynyt vielä ollenkaan, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Nyt tuntuu että maha on parissa viikossa kasvanut ihan silmissä, pitää yrittää saada kuvaa tuonne profiiliin. Kaupassakin tulee välillä tilanteita että minäpä tuosta hyllyjen välistä pujahdan, mutta enpäs sitten enää mahdukaan :LOL:

Olen ruvennut toisinaan katsomaan Synnytyssairaalaa (olikohan se MTV3 Fakta mistä tuo tulee) on alkanut vähän eri mielellä jo nuo synnytysjutut kiinnostamaan kun kohta se taitaa olla edessä :) ja tuossa kun on kuitenkin ihan tavallisia synnytyksiä eikä vaan jotain kauhujuttuja niin mukava katsoa.

Saunaan taidan seuraavaksi kömpiä, mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

Iltoja!

mairo, toivotaan, että selvii kutinan ja näppyjen syy ja että ei oo mitää vakavaa. :hug:

Särkkis reissu tuli tehtyä ja mukavaa oli, vaikka ei hurjii laitteisii tällä kertaa päässykkää. Kateellisena katoin, ku muut meni uusiin vempaimiin mitä sinne oli tullu sitte viime kerran. =)

Maitoa ei oo tullu täällä. Ainoostaan jos puristaa nännistä, tulee eka sellasta kirkasta nestettä ja sit valkosta.

Mulla kans varsinki aamusin tukala olo. Polvet tuntuu kipeiltä ja töihin ku ajan autolla ja nousen pois, ni tuntuu et polvet räjähtää siitä kivusta. Ja yöllä kun asentoa vaihtaa, herää siihen joka kerta. On se kyljen käätnö semmosen työn ja tuskan takana. :/

Mitä sellasia himoja teil on, mitä voisitte syödä ihan loputtomasti?
Mä voisin syödä hedelmiä elääkseni. Ja kaikki herkut uppoo paremmin ku hyvin. :p

Enää ens viikko töitä, jepajee! B)

Nyt hampipesulle ja köllii sänkyy.
Öitä mamit ja masulaiset! :wave:

neitiperho
Se on LOMA nyt!!!! Viimeinen työvuoro päättyi tänään ja hengissä selvittiin. Vaikka eilen sitten tietysti piti sattua se harvinainen hetki...aggressiivinen potilaan omainen kävi ensin työparin kimppuun ja samassa tämän hepun koira mun kimppuun. Täytyy myöntää, että pelotti. Onneksi saatiin nopeasti poliisi paikalle ja fyysisiltä vammoilta oikeastaan vältyttiin.

Nyt siis yritän unohtaa tuollaiset juntit, nauttia kotona olosta ja alkaa puuhailemaan kaikkea mitä suunnitellutkin, vielä kun pystyy.

Mutta nyt tämä valas lähtee suihkuun!

Iltaa!

Täällä voidaan ihan hyvin.. massu kasvaa ja potkut lujenee.. nyt on viikonlopun aikaan alakanu tulla kipeitä iskuja ja potkuja kohti kylkiä.. liekkö vauva jo kääntyny pää alaspäin? :whistle: Kyllähän tuo vielä varmaan mahtuuki pyörimään melkein miten päin vain..
Meillä mies oli lomalla 3 viikkoa ja ihana on ollu viettää koko perheen kesken aikaa... Tuli käytyä lapsuudenkodissani pohjois-suomessa ja velipoikien perheissä... :) Huomenna miehellä taas jatkuu työt ja arki alakaa.. saa nähä miten sitä tottuu taas olemaan pojan kans kahestaan kotona... :)

Lapsiluvusta on ollu puhetta.. me ei sitä olla suunniteltu ja toivotaan että tulee iso perhe.. eli tervetulleita ovat uudet vauvelit tämänkin jälkeen.. :heart:

Maidontuotannosta: Mulla on pojan syntymästä asti tullu maitoa rinnoista.. siis jos puristaa rinnanpäätä, niin helposti tulee tippa. Mut ei mitenkää onneksi isommin vuoda.. :)

Mulle tuli viimeviikolla kelan päätökset.. minimiäitiyspäiväraha jatkuu, niinkuin arvasinkin ja äitiyspakkauksen saan..saas nähä millon se tulee postiin.. Ihana päästä hiplailemaan pikkuruisia vaatteita.. :heart:

Mut nyt vois lähtä laittelee pikku-ukkelia nukkumaan...

Hyviä vointeja kaikille elomassuille ja masuasukeille.. :hug:

Annilia & Nuppu 28+6 (kait? :ashamed: )

Kamala väsy ,mutta vielä pitää lähteä tallile käymään. Meidän varsa on sairas :/ . Ei edes tiedetä mikä on ,mutta punasoluja hajoaa liikaa. Varsa on väsynyt ,eikä ime kunnolla. Jo ihan fyysisestikin tuo hoitaminen on rankkaa ja kamala huoli koko ajan pienen puolesta. Huomenna saan klinikkalta erikoislääkärin vasta kiinni. Mies onneksi on käynnyt öisin varsaa katsomassa. Ja toki auttaa hoidossa kaikin tavoin mitä osaa.

En edes muista mitä piti taasen kommentoida..Mutta hyvää yötä kaikille!!
-Poni ja Manteli 27+4

Toivottavasti ponin varsa vauveli saa pian hoitoa!!

Ja neitiperholle, onneksi ei sattunut mitään pahempaan.. kauheita tilanteita..

Viime yönä en hirveesti saanu nukuttua.. pöyrin vaan ja toki joka kerta kyljen kääntämisen jälkeen jäin valvomaan.. no nyt taas PIRTEENÄ töissä ja oikee pakara vihottelee jo nyt, että puolen päivän aikaan varmasti lähen kotiin nukkumaan!!!

Vaavilla oli eilen vähän hiljasempi päivä, kuitenkin säännöllisesti ilmotteli olostaan!! Nytkin jumpsuttelee vähän väliä, mutta vaimeemmin, voihan se asentokin vaikuttaa, kun nytkin tuntuu et potkut ei tunnu niinkään, alapäässä vaan hirveetä rävellystä, että kai ne jalat on sitten tonne sisälle päin tai jotain =) tai sitte se on kääntyny perätilaan :eek: .. oisin sen kyllä huomannu..kai.. IIK.. no onnex torstaina on neuvola..

Kaveri on tänään synnyttämässä, käynnistys.. vähänkö jännittää hänen puolesta!! Ja kohta sitten pääsee näkemään taas maailman suurimman ihmeen.. voi ku omakin aika tulisi jo nopeemmin!!!!

Vihjasin miehelle et vois tänää käydä ostaa ne hyllylevyt siihen mein vaatekaappiin, ni saisi vauvanvaate projektin jo alkuun.. jää nähtäväksi käykö hakemassa..

Mut nyt noihin töihin käsiksi..miulla olis vielä tää päivä + 8pv.. sit loma!!!!!

Äiti lpr 29+6

Pikahuomenet kaikille!!
Tää mamma lähtee rentoutuu kampaamoon ihan kohta, pyörällä aattelin hurauttaa :D Eilen käytiin pitkästä aikaa miehen kanssa kunnon aamulenkillä, ja sit myöhemmin lähin miehelle seuraks kun se lähti rullaluistelee, mä ja miehen siskonpoika ajettiin pyörillä. Kunnon kuntopäivä :LOL: Oliki kyllä paikat kipeenä eilisen sitte..

Mutta nyt morjenttes ja hyvät voinnit kaikille!

Upp3 ja Mötky 28+6

Heipat taas pitkästä aikaa!

Mulla on ihan järkyttävät lantio ja nivuskivut, mä hajoon näihin |O
Yöt on ihan tuskaa, kun ei löydy sopivaa asentoo, kääntyminen on kamalaa ja lonkat puutuu. Miten ihmeessä mä jaksan elokuulle??
Ja kun mistään ei tunnu olevan apua :(

Mulla tuntuis nyt olevan pientä kodinlaitto vimmaakin, mutta mitään ei pysty ite nostaan ja mieskin on seuraavat kolme viikkoo pois kotoo. Tai pari yötä käy nukkumassa kotona, mutta ei sitä voi yöllä laittaa pakertaan huonekalujen kanssa. Meillä kun on olohuoneen tavarat viä väärillä seinillä. Ja vauvan vaatekaappi on eteisessä, eikä siä missä pitäis. Sänky on viä miehen kummeilla. Ja siinä olis varmaan vähän hiomis/maalaus puuhaa. Ja mulla kun ei olis muutakun aikaa.

Oma autokin on rikki, eikä mies tosiaan ehdi sitä korjaan, nyt joudun ajeleen sellasella mistä en yhtään tykkää. Onneks sentäs edes on joku kulkuneuvo, täältä ei muulla isompaan ruokakauppaan pääse.

Ja sitten kun tuun tänne jotain kirjotteleen, niin mä vaan valitan, anteeks. Vaikka tää on erinomainen paikka kaikelle tälläsille purkauksille :)

Sen verran oon päässy teidän keskusteluista kärryille, että ainakin ammatista ja perhekoosta ollu puhe.
Peruskoulu on ainoo minkä oon käyny, mutta erilaisia töitä on silti aina ollu. Ja niistä viimesin Esson myyjänä, jossa ehdin oleen vuoden kunnes sit jäin saikulle.
Lapsista ollaan sen verran puhuttu, että toinen olis vielä joskus tulossa. Mulla tää tulokas on toinen ja miehelle eka.

Pikkunen möyryää paljon. Eikä mulla oo hajuakaan miten päin se siä on. Esikosta olin hyvinkin tietonen miten päin se millonkin on, mutta tää on ihan mysteeri :)
No viikon päästä on lääkäri, eiköhän se siä kerro.

Nyt kahville :wave:

E+M 29

Maanantaita!

Tervetuloa Madison!

Torstain nlakuulumisia: :heart:-äänet kuuluivat hyvin, Vaavi raivotarjonnassa. RR normaali, pissa puhdas, kohdunsuu kiinni, kiinteä ja pituutta 3 cm kuten viimeksikin. Painoa tullut aivan hirmuinen määrä :/ terkka kuitenkin lohdutti, että se mikä tulee ennen 20 rv johtuu herkuista ja sen jälkeen tullut sitten jo Vaavista, lapsivedestä jne, mutta toki herkuillakin siinä osansa. Mulle tuli kiloja vkon 18+1 käyntiin mennessä 4,5 ja sen jälkeen on sitten tapahtunut hurja nousu :( Sf-mitta oli 26, viimeksi 5 vkoa sitten oli 21,5; onpas kasvanut :eek: Hb katsotaan perjantain sokerirasituksen yhteydessä, terkka meinas että saadaan sitte kunnon suoninäyte.

Perhekoosta olette jutelleet. Mulla on ollut aina haaveena iso perhe; neljästä lapsesta olen haaveillut. Todennäköisesti lapsiluku jää kuitenkin pienemmäksi, koska ikämme tulee vastaan ehken liiaksi. Ja sekin kummittelee mielessä, että mulla on tosiaankin vaan yks munatorvi enää jäljellä, eikä tämäkään raskaus alkanut mitenkään "sormia napsauttamalla"... Kun nyt saadaan viimein tämäkin Pieni maailmaan niin olemme jo onnellisia hänestä :) Sen kuitenkin voin sanoa varmaksi, että jossain vaiheessa varmasti ainakin annamme mahdollisuuden uudelle raskaudelle =)

Mä menen tänään vauvakutsuihin, jotka on järjestetty mua ja kahta muuta odottavaa ystävää varten :) Mitään muuta en tiedä, kuin että siellä on lastenvaate-esittelijä paikalla. Jännityksellä odotan :) Ihanaa kun toiset viitsii nähdä vaivaa!

Säihke: no olethan tuon kertonutkin en vaan muistanut millään. Eiköhän alaisesi kuitenkin ymmärrä kun on raskaudesta kyse; luulis ainakin että ottavat asian positiivisin mielin.

Autolla ajosta: oletteko uskaltautuneet itse ajamaan pitempiä matkoja vielä? Tarkoitus olis lähteä käymään ylppärijuhlissa lauantaina, matkaa ei ole kuin noin 150 km/suunta, mutta kun nuo pienemmätkään matkat ei aina välttämättä tunnu enää kovin hyviltä ajaa :/ Lauantainakin kun ajoin ~60 km niin meinas loppumatkasta väkisin alkaa vasenta jalkaa kramppaamaan..

Aukku: juu mies on kyllä töissä koko ajan (tietty loma-ajat ja isyysvapaa-ajan pois), mutta en periaatteen naisena halua hänen alkavan maksamaan opintovelkojani ja siksi tuo kh-tuen pienuus pohdituttaa kovasti vs. vauvan sen hetkinen ikä :/ On siihen kuitenkin vielä aikaa ja pitäähän sitä nyt ensin nähdä millainen tapaus tämä meidän tulokkaamme on =)

Voihan tuota Kelaa, ei mun asiat edisty siellä kai lainkaan: ja vielä kun Mikkka kirjoitti että käsittely kestää toimistosta riippuen noin kuukauden - en mä jaksa odottaa niin kauaa :headwall:

Vauvan tavarahankinnoista: La käytiin viimein katsomassa meille tarjottua sänkyä, ja kun kerran ilmaiseksi se saadaan niin tottahan se otetaan. Hieman hioo ja maalaa uusiksi niin avot tulee hyvä :) Tänään ehken sänky jo tuodaankin kunnostettavaksi :) Patja käytiin ostamassa myös lauantaina ja tänään aion mennä ennen noita kutsuja katselemaan jos löytäisin muita sänkytarvikkeita. Muutenhan meillä jo onkin kaikki suuremmat tavarat kotosalla, joista ainoastaan vaunut on ostettu uutena (Orasel Saaga); kaikki muu on saatu edullisesti tai ihan täysin ilmaiseksi :) Tuttipullot yms "pikkutavara" puuttuu vielä täysin, katsotaan jos tänään tarttuisi jotain sellaistakin jo mukaan...

Emeelia kirjoitti käyvänsä säännöllisesti fysioterapeutilla. Onko sua hierottu vai oletteko "vaan" jumpanneet/venytelleet? Jos sun selkää hierotaan niin kiinnostaa, että millaisessa asennossa pystyt olemaan hierontapöydällä ja miten kauan? Mä käyn niska-hartiahieronnassa noin 1,5 vkon välein ja olen jo pitkään joutunut istumaan pöydän alla - siis kasvot sitä pöydän reikää vasten ja istun matalalla rahilla. Jalat puutuu siinä melko pian, eikä se selällekään herkkua tee. Vielä olen mahtunut pöydän ja rahin väliin, mutta taitaa pian koittaa jo sekin aika etten enää mahdu :$ Hartiat ovat kuitenkin hyvässä kunnossa :) Haluaisin kovasti myös selkää hierottavan, se kun ristiselästä tosi kipeä etenkin sängystä ylös noustessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei raskausaikana saisi selkää hieroa??

Vauvanvaatteiden pesuista: pitääkö niitä varten olla jotain erillistä pesuainetta? Jostain kuvittelen niin lukeneeni.. siis jotain allergiaystävällistä tms? Entäs huuhteluaine? Olen ajatellut juhannuksen jälkeen alkaa pesemään vaatteita, jos vaikka siihen mennessä jo olis äippäpakkauskin tullut :whistle:

Raskausarvista: en ole huomannut, että nyt olisi tullut uusia kun vanhoja on jo ennestään. Olen ollut lähtöpainoon verrattuna lähes 20 kg painavampi muutama vuosi ennen raskautta; eli tooosi iso tyttö :ashamed: Nyt tulleet kilot ei siksi tunnukaan niin oudoilta kun tiedän mitä on olla hemmetin suuri :kieh: ja toisaalta nyt raskausajan kilot ei ainakaan toistaiseksi näy naamassa :eek: , toivottavasti pysyiskin niin...

Maitoa ei tule vielä, vähän välillä toivoisinkin että jo tulis :LOL: Olis taas todellisempaa tämä raskauden eteneminen =) Viime viikolla kävin ihastelemassa kaverin 3-viikkoista söpöä tyttöä ja ajattelin, että josko olis hänen sylissäpito pistänyt herumaan, mutta ehei. Katsotaan miten tänään käy 2,5 vkosen pojan kanssa :)

Melluli: me tultiin samaan tulokseen vakuutuksen kanssa. Joskin vielä mietitään, että otetaanko vakuutus kun vauva on yli 2 kk.

Mairolle halauksia, toivottavasti pian selviää kutinasi syy; jaksa uskoa ettei siitä ole vauvalle mitään haittaa :hug:

Onko kello noin paljon, jos ikinä aion 60 km päähän kaupoille niin pitää lähteä nyt! Adios!

Soma & Vaavi 28+6

Sone
Soma: Minä ostin MiniRiskiä ja pesen sillä paraikaa äitiyspakkauksen sisältöä. Ehkä turhan aikaista pestä nyt jo mutta saapahan ne vaatteet kaappeihin ja laatikon varastoon.. Pesen sit uudelleen jos tuntuu että tarviaa, mutta mitä niille nyt tapahtus kaapissa, tuskin ne siellä pölyttyy..?!?!?

Yhteistyössä