Maanantaita!
Tervetuloa Madison!
Torstain
nlakuulumisia: :heart:-äänet kuuluivat hyvin, Vaavi raivotarjonnassa. RR normaali, pissa puhdas, kohdunsuu kiinni, kiinteä ja pituutta 3 cm kuten viimeksikin. Painoa tullut aivan hirmuinen määrä :/ terkka kuitenkin lohdutti, että se mikä tulee ennen 20 rv johtuu herkuista ja sen jälkeen tullut sitten jo Vaavista, lapsivedestä jne, mutta toki herkuillakin siinä osansa. Mulle tuli kiloja vkon 18+1 käyntiin mennessä 4,5 ja sen jälkeen on sitten tapahtunut hurja nousu
Sf-mitta oli 26, viimeksi 5 vkoa sitten oli 21,5; onpas kasvanut
Hb katsotaan perjantain sokerirasituksen yhteydessä, terkka meinas että saadaan sitte kunnon suoninäyte.
Perhekoosta olette jutelleet. Mulla on ollut aina haaveena iso perhe; neljästä lapsesta olen haaveillut. Todennäköisesti lapsiluku jää kuitenkin pienemmäksi, koska ikämme tulee vastaan ehken liiaksi. Ja sekin kummittelee mielessä, että mulla on tosiaankin vaan yks munatorvi enää jäljellä, eikä tämäkään raskaus alkanut mitenkään "sormia napsauttamalla"... Kun nyt saadaan viimein tämäkin Pieni maailmaan niin olemme jo onnellisia hänestä
Sen kuitenkin voin sanoa varmaksi, että jossain vaiheessa varmasti ainakin annamme mahdollisuuden uudelle raskaudelle =)
Mä menen tänään vauvakutsuihin, jotka on järjestetty mua ja kahta muuta odottavaa ystävää varten
Mitään muuta en tiedä, kuin että siellä on lastenvaate-esittelijä paikalla. Jännityksellä odotan
Ihanaa kun toiset viitsii nähdä vaivaa!
Säihke: no olethan tuon kertonutkin en vaan muistanut millään. Eiköhän alaisesi kuitenkin ymmärrä kun on raskaudesta kyse; luulis ainakin että ottavat asian positiivisin mielin.
Autolla ajosta: oletteko uskaltautuneet itse ajamaan pitempiä matkoja vielä? Tarkoitus olis lähteä käymään ylppärijuhlissa lauantaina, matkaa ei ole kuin noin 150 km/suunta, mutta kun nuo pienemmätkään matkat ei aina välttämättä tunnu enää kovin hyviltä ajaa :/ Lauantainakin kun ajoin ~60 km niin meinas loppumatkasta väkisin alkaa vasenta jalkaa kramppaamaan..
Aukku: juu mies on kyllä töissä koko ajan (tietty loma-ajat ja isyysvapaa-ajan pois), mutta en periaatteen naisena halua hänen alkavan maksamaan opintovelkojani ja siksi tuo kh-tuen pienuus pohdituttaa kovasti vs. vauvan sen hetkinen ikä :/ On siihen kuitenkin vielä aikaa ja pitäähän sitä nyt ensin nähdä millainen tapaus tämä meidän tulokkaamme on =)
Voihan tuota
Kelaa, ei mun asiat edisty siellä kai lainkaan: ja vielä kun
Mikkka kirjoitti että käsittely kestää toimistosta riippuen noin kuukauden - en mä jaksa odottaa niin kauaa :headwall:
Vauvan tavarahankinnoista: La käytiin viimein katsomassa meille tarjottua sänkyä, ja kun kerran ilmaiseksi se saadaan niin tottahan se otetaan. Hieman hioo ja maalaa uusiksi niin avot tulee hyvä
Tänään ehken sänky jo tuodaankin kunnostettavaksi
Patja käytiin ostamassa myös lauantaina ja tänään aion mennä ennen noita kutsuja katselemaan jos löytäisin muita sänkytarvikkeita. Muutenhan meillä jo onkin kaikki suuremmat tavarat kotosalla, joista ainoastaan vaunut on ostettu uutena (Orasel Saaga); kaikki muu on saatu edullisesti tai ihan täysin ilmaiseksi
Tuttipullot yms "pikkutavara" puuttuu vielä täysin, katsotaan jos tänään tarttuisi jotain sellaistakin jo mukaan...
Emeelia kirjoitti käyvänsä säännöllisesti fysioterapeutilla. Onko sua hierottu vai oletteko "vaan" jumpanneet/venytelleet? Jos sun selkää hierotaan niin kiinnostaa, että millaisessa asennossa pystyt olemaan hierontapöydällä ja miten kauan? Mä käyn niska-hartiahieronnassa noin 1,5 vkon välein ja olen jo pitkään joutunut istumaan pöydän alla - siis kasvot sitä pöydän reikää vasten ja istun matalalla rahilla. Jalat puutuu siinä melko pian, eikä se selällekään herkkua tee. Vielä olen mahtunut pöydän ja rahin väliin, mutta taitaa pian koittaa jo sekin aika etten enää mahdu :$ Hartiat ovat kuitenkin hyvässä kunnossa
Haluaisin kovasti myös selkää hierottavan, se kun ristiselästä tosi kipeä etenkin sängystä ylös noustessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei raskausaikana saisi selkää hieroa??
Vauvanvaatteiden pesuista: pitääkö niitä varten olla jotain erillistä pesuainetta? Jostain kuvittelen niin lukeneeni.. siis jotain allergiaystävällistä tms? Entäs huuhteluaine? Olen ajatellut juhannuksen jälkeen alkaa pesemään vaatteita, jos vaikka siihen mennessä jo olis äippäpakkauskin tullut
Raskausarvista: en ole huomannut, että nyt olisi tullut uusia kun vanhoja on jo ennestään. Olen ollut lähtöpainoon verrattuna lähes 20 kg painavampi muutama vuosi ennen raskautta; eli tooosi iso tyttö :ashamed: Nyt tulleet kilot ei siksi tunnukaan niin oudoilta kun tiedän mitä on olla hemmetin suuri :kieh: ja toisaalta nyt raskausajan kilot ei ainakaan toistaiseksi näy naamassa
, toivottavasti pysyiskin niin...
Maitoa ei tule vielä, vähän välillä toivoisinkin että jo tulis
Olis taas todellisempaa tämä raskauden eteneminen =) Viime viikolla kävin ihastelemassa kaverin 3-viikkoista söpöä tyttöä ja ajattelin, että josko olis hänen sylissäpito pistänyt herumaan, mutta ehei. Katsotaan miten tänään käy 2,5 vkosen pojan kanssa
Melluli: me tultiin samaan tulokseen vakuutuksen kanssa. Joskin vielä mietitään, että otetaanko vakuutus kun vauva on yli 2 kk.
Mairolle halauksia, toivottavasti pian selviää kutinasi syy; jaksa uskoa ettei siitä ole vauvalle mitään haittaa :hug:
Onko kello noin paljon, jos ikinä aion 60 km päähän kaupoille niin pitää lähteä nyt! Adios!
Soma & Vaavi 28+6