OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Pesuaine: kyllä mie ainakin ostan hajusteetonta/"allergia" pesuainetta ja huuhtelu ainetta eka alux, ja sitten meinasin olla villi (jos jaksan seisoa), niin silitän ne vaatteet, ni tulee pehmosia ihania :heart: pienelle!!! Esikoltakin silitin tän eka pesun, sen jälkeen ei kerenny enää silittelemään!!!

Mie en oo uskaltanu tota pyöräilyä harrastaa tänä keväänä ollenkaan.. meinasin suosiolla jättää ens kesälle.. vaikka poika kinuaa kovasti, mut isi lupas viiä häntä pyörä ajelulle.. mie oisin varmaan aikamonelle vaarax tuolla ku lähtisin survomaan poju kyydissä, ja vielä ku miulla on jalkajarrullinen pyörä, millä en osaa/tykkää ajaa.. polenkin aina miehen pyörällä, jos yksin saan johonkin lähtee, paljon vaihteita ja käsijarrut!!!

Nyt tuntuu olo siltä, että ehkä jaksanki olla koko päivän töissä, sitten onkin loppuviikosta tiedossa puolikkaita päiviä!!

Just tuli kolari tossa mein ikkunan alla, taidanki lähtee urkkimaan!!!

Mä pesen varmaan vauvan vaatteet noilla vaipanpesuaineilla, eli nestemäisellä erisanilla ja huuhteluaineen tilalla käytän etikkaa. Varmaan pitää kesemmällä siirtyä muunki pyykin pesussa noihin aineisiin ettei tarvi aina huuhdella tuosta pesuainelokerikosta pois puluverin ja huuhteluaineen jämiä, mitä ei siis saa päästä vaippojen pesuihin, ennen vaippapyykin pesua.

Kiva uus tukka tuli, mut maksoiki sit sen 79e. :snotty: Mamma betalar, luojan kiitos!

Toivottavasti Ponin pikku heppanen tervehtyy!

Maitoa tulee minultakin... Silloin kerran monta viikkoa sitten tuli saunassa, alkoi valumaan. Sitten ei pitkään aikaan tullut muuten kuin puristamalla tissiä :D Mutta eilen sitten illalla katselin telkkaria kun olin suihkussa käynyt, ihan saunatakissa oleskelin. Yhtäkkiä tuntui jotain märkää masun päällä ja saunatakki olikin ihan märkä. Oikea rinta oikein vuolaasti päästeli maitoa tulemaan, sitten kohta vasenkin. Yöllä myös heräsin kun oli yöpaita märkä. Nyt tuntuu vähän taas rauhoittuneen... Valittelinkin eilen illalla miehelle kuinka tissit taas ovat ihan tulikuumat ja koko päivän olleet tosi kipeät. Sittenhän se syy selvisikin...

Eipä kai tässä muuta erikoista taaskaan. Jaksuja kaikille!

Lilli ja Tiitti 29+5

Hellurei!

En jaksa nyt lukea kaikkia mitä ootte kirjottanut ( viimeeksi perjantaina koneella joten tekstiä on tullut sen jälkeen).

Mulla oli aikas rankka viikonloppu; sain ambulanssikyytiäkin. Perjantai oli hyvä päivä oloni suhteen ja pakko oli tehä kotihommia. Lauantainakin olo vielä ihan hyvä ja oltiin siellä mun serkun valmistujaisissa. Sunnuntaina olo oli jo aamusta voimaton ja lähdin sitten hakemaan vanhempieni läheltä huoltoasemalta mynthoneita kun kurkkua kuivas ja sattui. Olo meni siellä jo ihan sekaisin ja sähläsin ja tiputin puhelimenkin lattialle osiksi... pääsin vielä joten kuten tolpillani vanhemmilleni ja heti maaten sängylle... itku pääsi kun niin heikotti ja huippas ja sydän hakkas taas menemään. Mummollani oli onneksi verenpainemittari (asuu siinä seinän takana) ja sain kohtauksen aikana lukemat 158/130 ja syke 128... No äiti soitti ambulanssin. Sitä ootellessa hetken päästä mittasin uudestaan niin 158/100 ja syke 99...

Ambulanssi tuli ja niiden mittarilla oli lukemat jo tasaantuneet mutta syke edelleen aika korkealla. Verensokeri oli hyvä kun sen pyysin ottamaan kun ajatteilin että jos ne sokerit nyt pompsahti. Kävin sitten sen paikkakunnan tk: ssa lääkärillä mutta pissa oli puhdas ja olo jo hieman parempi niin päästi pois ja kun oltiin kotiin tulossa niin sanoi että mennä täällä sitten yöllä sairaalaan jos tuntuu olo huonolta. Mulla oli tänä aamuna neuvola niin ei senkään takia sitten alkanut mitään kummempaa tekemään. Lapset jäin onneksi mummolaan hoitoon että saan huilata.

No neuvolassa käyty... kaikki muuten kohillaan, vauva kasvaa ja liikkuu ja painoa tullut 800g viikossa... mutta mun hb enään 88! Ei ensin tuumannut sijainen muuta kuin että nyt tuplakuuri rautaa ja kolmen viikon päästä uus aika. Lepoa tietenkin vaan. Mutta nyt soitti perään että oli jutellut lääkärin kanssa tuosta ja laittoi mulle lähetteen labraan aamuksi verenkuvaan ja pahoin pelkään että edessä on sairaalareissu varmaan rautatippaan,.....

No sen puoleen hyvä että jos olo paranis ja vauvalla on kaikki hyvin mutta mä niin vihaan sairaalassa oloa kun pää hajoaa siellä... iltapala ja hyvät yöt seittemältä kun mä vasta virkistyn siihen aikaan ja meen nukkuun vasta puolen yön aikaan... ja kun en saa syödä kuin ihan muutamaan ainetta niin saan stressata syömisiäni siellä että ovatko varmasti kattoneet kaiken oikein. Viimeeksi kuopusta synnyttäessäni lautasellani oli porkkanaraastetta vaikka porkkanalle oon pahasti allerginen!

Saa nähä mitä tästäkin tulee..... voi elokuu tuu jo!!!! Kaikkea sitä pitää kans olla.... itku tulee taas kohta,,,

ja arvatkaa näkyykö ja tuleeko mieleen kaikki hommat mitkä odottaa ja vaatis tekemistä vielä.... ja ennen vauvan syntymää pitäsi tehä vielä vaikka mitä,
ja tylsää kun isäntä iltavuorossa....

Luulen että pesen vauvan haku vaatteet jo valmiiksi vaikka muut ehtiikin myöhemmin. Mulla sellainen olo ollut pitkään että tämä ei täällä loppuunasti oo. Ja taitaa olla että mun kroppa ei kestä enään lisää raskauksia vaan seuraava menis sairaalassa maaten.

(anteeksi jos masentavaa luettavaa mutta mun olo nyt niin pohjalukemissa... :ashamed: )

Hei kaikille! Viikonloppu oli ja hurahti ihan kivoissa merkeissä. Puudelimme pärjäsi ihan kivasti näyttelyssä ja nyt voin leikata sen sporttiseen kesäkampaukseen. :)

Asiasta on puhuttu jo miljoonasti, mutta koska muisti on hatara ja hyvin lyhyt, niin vielä kerran, pliis. Meidän henkilöstöosasto on postittanut mun kela-paprut noin 4 viikkoa sitten. Nyt kelan sivuilla lukee, että vanhempainrahahakemus on saapunut. Entäs äitiysraha? Näkyykö se teillä erikseen? Tai äitiysavustus? Hain kaikkia näitä samalla paperilla. Mietin, että pitäisikö soittaa Kelalle, mutta inhoan puhelimessa puhumista, joten yritän välttää kaikkea sellaista viimeiseen saakka?

Mammaliinille suuri voimahalaus :hug: ja kovasti tsemppimieltä hoitoon. On ollut kyllä tosi hurja kohtaus sulla.

Mairo :hug: Toivottavasti syy tuohon kutinaan löytyy mahdollisimman nopsaan ja olosi helpottaa.

MarikkiA: Mulle tuli kaikista noista kolmesta päätös jokaisesta erikseen noin kaksi viikkoa siitä, kun postitin hakemuksen. Yhdellä ja samalla neuvolasta saadulla lapulla mäkin noita hain.

Oon pessyt vauvanvaatteet ihan tavallisella nestemäisellä Omolla, ilman huuhteluainetta, kuivannut pihalla ja sitten vielä silittänyt, ettei oo jäänyt pinta ihan koppuraiseksi.

Kävin tänään neuvolassa. Vauva on raivotarjonnassa ja syke tasainen noin 155. Painoa on nyt tullut yhteensä tasan 6 kiloo, terkka arveli, että vielä napsahtaa viitisen kiloa lisää, jos menee samalla käyrällä kuin alkuraskauden. Sf-mitta oli 25 cm.

Mua raivostuttaa tää hemmetin väsymys |O !!!!!!!!!!!!!!!! Aamulla herään pirteenä kohtuullisen aikaisin, sitten töissä oon tunnin päästä jo kuin nukkuneen rukous... Ja vaikka vetelee työpäivän jälkeen tunnin päikkärit, niin mitään ei silti jaksa tehdä!!! Siivoukset jne. hoituu melkein ainoastaan pakon edessä. Tunnen itseni niin hiton laiskaksi! Onneksi pienoisella masumarakatilla riittää sentään energiaa senkin edestä :heart: =)

Kaikille hyviä vointeja toivottelee
unelias kaneliomena ja energiapaketti Elmeri 29+6

Kouvolan alueella asuvat: Ihanaa kun tännekin on saatu 4D! Ennenhän lähin tais olla Lahdessa (?), mutta nyt tosiaan siinä AMedissä tarjotaan tätä palvelua. Tosin onhan se aika hintavaa ku ajattelee, että 260-280? (miinus Kelan korvaukset, jotka ei mitään hirmu suuria ole...). Varasinpa nyt kuitenkin ajan ens viikolle. Silloin mulla on rv 30+1. Osaako kukaan 4D:ssä käynyt sanoa, että näkyykö vielä siinä vaiheessa kaikki hyvin? Ku jostain kuulin, että 4D:ssäkin ois joku "aikaraja", jolloin ei enää näy niin tarkasti johtuen lapsivedestä suhteessa vauvan kokoon...?

Pikaseen koneella..

Hui mitä mammaliini83 ja neitiperho on joutunu kokemaa. Pelottavaa! :hug:

Mul on ihan järkyttävä väsymys ja vitutus päällä, ollu iltapäivästä. En tiiä mikä mua ketuttaa, mut tuntuu et jokaikinen asia saa kiehumaa. Piti lähteä äsken miehen ja pojan kanssa käymään anoppilassa, mutta ei vois vähempää kiinnostaa mikää just nyt, ni jätin suosiolla lähtemättä mukaa. Tuntuu, et voisin vaa maata ja itkeä.

Kelasta, soittivat mulle pe ja kyseli lisätietoja. Sit tokas loppuun, että no nyt voidaan tehdä sitten päätös äitiysavustuksesta ja lapsilisästä. Haloo, nyt vasta ja oon postittanu hakemukset niille kuus viikkoa sitte!! :eek: Äippärahan saan tietää vasta myöhemmin kun toimitan viimesen tilinauhan sinne.

Nyt mun on mentävä rauhottumaa sänkyy.

Parempaa viikonalkua muille. Ehkä se on parempi päivä mullakin huomena.

neitiperho
Vastapainona HooÄs :hug: Jospa se mieliala parantuisi yön jälkeen, toivotaan. Ärsyttävää vaan kun kaikki tosiaan vituttaa vaikka varsinaista syytä siihen ei ole.

Tänne ei kummempaa. Niin kuin tosiaan aiemmin puhuin, niin viikonlopusta selvitty hengissä ja nyt sitten työt jätetty taakse. Mies vaan jaksaa vinoilla että nythän hänen ei tarvitse mitään enää kotona tehdä, kun mä olen lomalla. Niin varmaan. Kuvittelee, että vastedes olen kotiäiti täysin sille, leivon päivittäin, siivoan, käyn kaupassa ja olen vain miestä varten. Missähän pilvilinnassa sekin elelee..?? :whistle: No täytyy tiputtaa se nopeasti sieltä alas, hehe.

Niin ja jaksamista mammaliini. Veritiputus kuulostaa ainoalta avulta sun kohdalla, vaikka ikävää onkin. Siitä ne sun "kohtauksetkin" johtuu, kun hb alhainen ja liian nopeasti kun laskee, alkaa kroppa oireilemaan sydämen tykytyksellä, kun ei pysty muuten kompensoimaan. Ikävä juttu.

Mutta nyt syömään tämä mamma ja kiskomaan mun "ihana" mies sängyn pohjalta ylös.

:hug: Kaikille jotka sitä tarvitsee !!

Me ollaan täällä klinikkareissulla varsan kanssa. Onneksi mun sisko asuu tässä samassa kaupungissa niin ollaa täällä yötä. Varsa on emänsä kanssa klinikan tallissa. Ei vieläkään tarkka tietoa mikä varsalla on. Epäillään vasta-ainereaktiota emän ternimaidolle tai toinen vaihtoehto on jokin maksasairaus. Jos se on tuo jälkimmäinen niin toiveita ei paljoa ole. Varsa on kuitenkin tänään ollut paljon pirteämpi kuin moneen päivään. Toivottavasti huomenna jo selviäisi tarkemmin. Meidän tyttö on yötä mummulla ja pappalla. Sekin tuntuu ihan yli kurjalle ,kun ei ole kuin kerran aikaisemmin ollut yötä pois kotoa ja ikää nyt 1v9kk. Tyttö varmaan pärjää ,mutta minä en :/ . Eli edelleen saa valvoa yöllä ,vaikka olen jo aika zompie.

Siis täälläkin surkeeta...mutta toivotaan että se tästä..
-Poni ja Manteli 27+5

Huoh mua vaivaa jatkuva ketutus ja itkutus. Muutto lähenee uhkaavasti ja aiheuttaa hirveetä stressiä.Kamala närästys koko ajan, sekin jo itkettää.
Siitä sokerirasituksesta sain tulokset ja onpa se tarkkaa, huomena mentävä neuvolaan hakemaan jotain, mitä? Kun paastosokeri 5,3 mikä on kyllä ihan normaali mulle mutta ei sitten kai heille. Muut arvot 7,6 ja 6,8. Hb nyt 115, maaliskuussa oli 112 ja aloin sillon syömään rautaa mutta eipä tuo ole paljon noussut.
En tahtois olla tämmönen valas...jäykkä ja kankea, makuulta ja tuolilta noustessa tuntuu kuin olis lantio halkastu, jalat levällää joutuu töpöttämään ja sattuu... kyykistyminen aivan kamalaa ja kumartelu ei onnistu. Lisäks vielä tää paheneva käsien puutuminen alkaa olla sietämätöntä kun syömisessäkin pitää keskeyttää välillä ettei putoo haarukka kädestä ja puhelinta vaikee pitää korvalla ja kaikki mikä vaan käsiä vaatii alkaa tulla mahdottomaksi.
Paranee kuulema parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen, kivaa. Kai mä pudotan sen vauvankii heti.
Nyyh. Valitusta siis vain.

eccu ja kumma heppu 26+2 ehkä?

Soma: olen ajanut lappiin mennessä noin kolmen sadan kilsan putkia kerrallaan. Muuta vaivaa ei ole ollut kuin että vaavi ei kai tykkää paikallaan olosta ja potkii kivasti alapäähän, joka ei siis mukavaa ku samalla ajaa autoa... Myös tuo minun häntäluu alkaa vaivata paikallaan istumisesta.

Supersuuret halit kaikille niitä tarvitseville. :hug: Mammaliini ei nyt huolehdi muusta kuin omasta ja vaavin voinnista, kyllä se koti varmaan on vaavin tuloon valmis ilman suurempiakin siivouksia. :heart:

Kiitos äitiydestä kommentoiville. Ihanaa huomata olevansa normaali :LOL: En siis ainakaan ole ainoa, jonka ajatukset sekoilee!

Tänään käytiin taas kontrolliultrassa. Nyt tuli varmuudella tietoon, että napanuorassa vain kaks suonta. Vaavi silti kasvanu normaalisti ja liikkuu hyvin paljon! Nyt painoarvio 1,5 kg. Silti kasvua seurataan jatkossakin. Ennen juhannusta on mentävä taas ultraan. Kaikki lääkärin mukaan ok, jos kasvu jatkuu normaalina. Liikkeitä on seurattava, mutta meidän kamu ainakin liikkuu niin vilkkaasti, ettei minun tarvi sitä tuntia paikoillani maata, ku saan jo kymmenen liikettä täyteen.

Eccu: mulla sama puutumisvaiva kädessä. Öisin ei saa nukuttua ku käsi voimaton ja sitä särkee ja päivisinkin se on alkanut jo vaivaamaan. Kuten sanoit, nykyään täytyy oikein keskittyä, että haarukka pysyy kädessä! Mulle neuvolalääkäri käski syödä tähänkin vaivaan kuus Panadolia per päivä... :kieh: Voi rähmä, jos tää ihan oikeasti kestää vielä kuukausia synnytyksen jälkeenkin...

Oletteko muuten huomanneet olevanne huonomuistisia ja törttöileviä? Ja se ku ottaa sitten päähän, ku en yleensä ole tällainen sekoilija, mutta nyt tuntuu aivot pienentyneet puolella! :LOL: Vau-kirjan isälle-puolen mukaan kuuluu raskausoireisiin...

Kiia 29+6

voi kyllä meitä tulevia mammoja nyt koetellaan ja oikein urakalla kaikilla mahdollisilla tavoilla :( luulisi että tässä vaiheessa nauttisi raskaudesta, mutta päinvastoin...ärtyisyys ja jokapäiväinen vitutus vaan lisääntyy ja uusia vaivoja ilmenee. Mammaliinille erityisesti oikein paljon jaksamisia.

Raivoistuin tänään kun kuulin exäni asuvan yhdessä jonkun naisen kanssa, vaikka en kyseisen miehen kanssa ole ollut tekemisissä maailman aikoihin. Normaalitilassa en varmaan olisi reagoinut milläänlailla, nyt vaan tuli kaikki huonot muistot mieleen tähän henkilöön liittyen.. Tekisi mieli itkeä vaikka aikoinaan vannoin että sen ihmisen takia en enää ainuttakaan kyyneltä vuodata. On vaan pienestäkin asiasta pinna kireällä,yritäpä siinä sitten olla onnellinen :kieh:

Mutta se valituksesta, saatiin tänään viimeinkin tilattua ne F7 vaunut vaunulasta. Värivaihtoehtoja ei pahemmin enää ollut joten päädyttiin puna+hopea+mustaan, kun ei enää sinisiä ollut varastolla..eipä sillä värillä niin väliä ole loppujen lopuksi.
Maitoa ei ole tiputellut vielä, eipä tuo varmaan ihmekään kun olen tämmönen hermoraunio ollut viime aikoina. Jospa sitä menisi jo nukkumaan, ehkä huomenna on vähän parempi päivä..toivon mukaan kaikilla :hug: hyviä öitä mammat ja masut! :)

Voimia kovasti kaikille, jotka olette väsyneitä a joudutte elemään monien vaivojen kanssa! Toivottavasti sinä mammaliini toivut hyvin, sulla oli kurja kohtaus.

Kiia08: ei kannata noita ajatuksia odotusaikana säikähtää. Mulla on nyt kolmas raskaus ja jokaisessa ne kyllä on lennelly laidalta toiselle, peloista onneen, paljon epävarmuutta jne. Mutta kyllä ne sitten unohtuu kuin vauva syntyy, vaikkakin voin sanoa, ettei se ekan vauvan kanssa se side aina tule kaikilla heti. Mulla ainakin esikon kanssa oli kauan yhtä jännittämistä, ihan turhaan, mutta se vaikutti että se äidinrakkaus voimakkaammin heräsi vasta kyllä aika myöhään. Mutta jokatapauksessa kyllä se tulee ennemmin tai myöhemmin. Toisen kanssa tuli sitten kyllä heti synnyttyä.

Soma: Tuo äitysloma loppuu aika keljuun aikaan, kun vauva on noin 9kk ja silloin ainakin meillä on ollut pahin eroahdistus päällä ja äitiä on itketty, vaikka olis parin metrin päässä, jos hetkenkin poissa näkyvistä- mieluiten sylissä vielä joka hetki. Mutta tosiaan yksilöllistä joka lapsella. Kh- tuki sais olla paljon suurempi, kun kuitenkin on todettu, että lapselle paras hoito pääsääntöisesti alle kolme vuotiaana on kotona. Tämä nyt yleisestikin tästä asiasta. Ei aina siis helppo ratkaista näitä asioita. :/

Itse olen voinut hirmusen hyvin, mutta tuntuu, etä vatsa on pullahtanut näinä aikoina valtavasti. Vielä kuukausi sitten ei kaikki edes mitään huomannut, mutta nyt olen saanut jo kommenttia, että jokos jo on aika lähellä, josta melkein säikähdin, millainen jättiläinen musta yhtäkkiä on tullut. Sellainen olo, että edellisis raskauksis oisin ollut paljon pienempi. Tiedä sitte, mies on kyllä rauhoitellut, etten mä nyt niin kauhea ole :D

Kävin tänään ne vaunut hankkimassa, kun vanhat loppuunkäytetyt. Sain hyvin mieleisen mallin Brion Duot, viime vuoden malli ja siks edullinen. Siinä oli tilava se vaunukoppa ja sellinen perinteinen kova, sillä mä en välitä mistään ahtaista vaununkopista, jotka on samantien pienet, kun meidän lapset on kauan ainaki tykännyt nukkua ihan vaunuissa, laitettu sit vain valjaisiin, kun nousevat. Nukkuneet paremmin vaunuissa kuin rattaissa.

Kova pesänrakennusvietti on iskenyt jo päälle, tekis mieli siivota kaik paikat ja vaihtaa verhoja jne. Mutta miten sitä oikeesti kerkiää ja jaksaa noiden pienten kanssa, kun vielä pientä työtoimintaakin täs kotona harjoitan..

Soitin tänään neuvolaan itkien etten jaksa enää tätä kutinaa, pyysi käymään näytillä. Soitti äitipolille ja sain sinne huomis aamuksi ajan. Jo pelkkä ajatus siitä että pääsen raskauksiin erikoistuneiden ihmisten hoivaan tuo lohdutusta niin paljon että ihokin kutiaa vähemmän. Jotenkin tuntuu että tää oikeasti on vain jotain allergiaa mikä häviää itsestään ja hävettää jos meen turhaan sinne polille, mutta saa kai sitä ihminen itsestään ja etenkin vauvastaan olla huolestunut. Sitä vartenhan ne ihmiset siellä on että heidän puoleen voi kääntyä murheineen. (selitän tässä lähinnä itselleni etten oo ihan typerä kun menen heitä sinne asiallani vaivaamaan).

Ihan pikaseen pitkästä aikaa ehdin/jaksan kommentoida.
Käsien puutumisesta joka johtuu jostain kanavista, mun sisko sai avun rannetuista joita käytti öisin. Ranteet pysyy suorina ja kanavat toimii. Kannattaa kokeilla. Sisko ainakin sanoi ettei tulisi toimeen ilman tukia sit ku oli niitä käyttänyt hetken aikaa ja vaivat loppui siihen.
Nyt pakkaileen yhtä asuntoo laatikoihin jotta vuokralaiset pääsee muuttaan sisään.
Poikkeen toiste paremmalla ajalla.

Mairolle ja mammaliinille erityis isot :hug: . Toivottavasti teidän olo kohenee nopeesti!!!

Meidän vaavilla oli eilen illalla sellaset jumputus sessiot käynnissä, että saunassa ku istuin ni heiluin iteki puolelta toiselle ja tissit pomppi :LOL: .. Alkaa pelottaa tää loppu aika ku vauva vaan kasvaa et miltä nuo mylläys sessiot sit tuntuu :kieh:

Ja tissit on tosi ällön tuntuset.. isot ne on jo ennestäänkin, mut nyt oikeesti ne alkanu kerätä vissii jo sitä maitoo sisälle ku on niin isot ja täydet :eek: ja muutenki sellanen kihelmöinti jatkuu että jotain siellä kai tapahtuu..

Eilen sain kaikki pakolliset työt tehtyä, että nyt ois sellasta pientä hienosäätöö ja ohjeitten tekemistä sijaista varten. Ihanaa!!!!

Olin eilen syömättä herkkuja!!! tai no yksi pehmis jäätelö meni, mutta en piä sitä niin suurena pahana, ku suklaat ja karkit.. mutta silti pelottaa torstainen neuvola..mitä näyttää puntari..

Aurinkoista päivää kaikille ja voikaa hyvin!!

Äiti lpr 30!!!!!! Hui ku ollaa jo pitkällä!!!!

:hug: teille sitä tarvitseville! Toivottavasti olonne tasaantuu.

Minäkin sain päätöksen äitiysavustuksesta, rahat tulevat tilille tänään. Täytynee hakea ne ihan konkreettisesti ulos seinästä ja jemmata käteisen muodossa johonkin :LOL: Oman taloudenpitoni tuntien kaikki menee mitä tulee - ja nopeasti :snotty: Äitiyspäivärahapäätöstä odotan kärsimättömästi, hain rahaa viimeisen 6 kk:n palkkatulojen perusteella ja se oli siinä ja siinä, ovatko tulot sen vaaditun 20 % suuremmat kuin edellisen verotuksen mukaiset tulot.

Jossain vaiheessa täällä oli ollut keskustelua vakuutuksista. Meillä on molemmilla lapsilla vakuutukset Ifissä (kuten kaikki muutkin vakuutukset). Homman pitämiseksi yksinkertaisempana otettiin syntymättömän vakuutuskin nyt sieltä. Täytyy tosin todeta, että If:n vakuutuksen ehdot ovat heikentyneet aivan oleellisesti kuluneiden viiden vuoden aikana. Lapsilla on molemmilla vielä hyvät vakuutukset, jotka toistaiseksi ovat vuosittain maksaneet itsensä takaisin, kun kremppaa on ollut riittämiin molemmilla. Nyt täytynee miettiä uudemman kerran, kun pojan kohdalla sanottiin pari viikkoa sitten reumapolilla heipat. Lastenreuma on tällä erää selätetty ja nyt meillä eletään ihan lääkkeetöntä ym. elämää. Ainoastaan säännölliset silmälääkärikäynnit muistuttavat kuluneista reumavuosista.

Perhekoosta sen verran, että meillä taitaa todellakin tämän kolmannen myötä luku olla täysi. Tosin sitä sen piti olla jo kahden kanssa. Minulla alkaa myös ikä tulemaan pikkuhiljaa vastaan. Sen verran olen miehelle sanonut, että jos joku menee nyt pieleen, niin haluan että vielä yritämme. Olen peruspessimisti tai jotain =)

Maha on kasvanut ihan tolkuttomasti viime aikoina. Naapurin täti alkoi nauramaan eilen ääneen, kun näki minut. Mitenköhän tuohonkin nyt suhtautuisi... Katselimme miehen kanssa kuvia aiempien raskauksien ajalta, ja olen ollut suurin piirtein tämän kokoinen synnyttämään lähtiessäni. Voi olla tuskainen kesä edessä, toivottavasti ei ihan kauhean kuumaa tule.

Mahassa on ilmeisesti alettu nyt hikottelemaan ihan urakalla. Välillä oikein ärsyttää sellainen pieni tieheä tasainen nakutus.

Eikun töihin

Säihke + pikkupossu 27+6

Huomenta ja haaaukotus!
Suuret halaukset kaikille niitä tarvitseville!!! :hug: :hug:

Heräsin klo 6 kun selkää särki taas aivan sikana, sit nukahdin hetkeksi ja klo 7 miehellä soi herätyskello.. Enkä tietenkää saanu unta enää aamukahvin jälkeen, väsyttää |O Tää selkäsärky johtuu ilmeisesti tuosta meiän kovasta sängystä :headwall: Pitäis vissiin ostaa ainaki uus sijauspatja (PAKSU ja pehmeä!), jospa saisin ooooikeen paljon rahaa ylppärilahjaksi että vois ostaa.... Käytiin viime viikolla täällä yhdessä koruliikkeessä kun ostin äidille lyyran, osallistuin samalla sit arvontaan. Eilen soitettiin että oon voittanu 30euron lahjakortin, kävin sen sit hakee, onneks on vuosi miettimisaikaa mitä sillä haluaa ostaa!=)

Eilen käytiin salkkareiden jälkeen taas miehen kans rullistelee (mies) ja pyöräilee (minä). Tuntu että koko ajan kovotteli, piti ajella toooosi hissukseen..ei tehty ku puolen tunnin lenkki, mut ilmeisesti vaavi ois tahtonu jo päästä iltalevolle kun potkutteli nii kovasti. :LOL: Tänä aamuna sit herätessä tuntu siltä kuin ois treenannu hulluna vatsalihaksia, koko kohdun ympärys tuntu jotenki kivuliaalta.... :eek: :(

Apuva, enää 11vk la:n!!
Aurinkoiset päivänjatkot kaikille!!
Upp3 ja potku-Mötky tasan 29!

Soitin eilen Kelaan ja kyllä kannatti, nyt lukee tiedoissani, että äitiyspaketti on postitettu eilen =) Päätöksessä luki, että tulee kahden vkon sisällä, mutta missä se nyt niin kauan kuppaisi?? :eek: Miehelle tekstasin innoissani, että varmaan jo torstaina tulee :) :whistle: *niin innoissaan*

Eiliset kutsut olivat ihanat; työkaverit oli nähneet kovasti vaivaa. Koristelut vaaleansinisillä ja vaaleanpunaisilla ilmapalloilla + nauhoilla. Alkumaljat (Pommac) ja herkkuja (kanasalaattia, patonkia, jäätelöä, kääretorttua jne). Vaate-esittelijä ja pari "leikkiä" - arvailtiin vauvakuvista kuka kuvassa on ja sitten jokainen povasi meille jokaiselle odottajalle kumpi on tulossa, syntymäpäivän ja syntymäpituuden ja -painon. Meille povasi 12 osallistujasta 9 poikaa ja 3 tyttöä. Saa nähdä miten osuuu kohdalleen :) Ai niin ja jos syntymäpäivä + sukupuoli menee oikein niin voittajalle pitää ostaa viinipullo :D Lopuksi saatiin kaikki kolme vielä pussillinen tavaroita: vauvalle kaksi pipoa, hupullinen potkupuku (ihanan lämmintä, hieman fleecemaista kangasta), tuttipullo yms. Ja äidille mm. luumuja ja jokin rentouttava geelipakkaus väsyneille jaloille :D Kiva tuollaisilla kutsuilla oli käydä :) Sovittiin, että pidetään pikkujouluhenkinen tapaaminen sitten kun vauvat ovat kaikilla jo hieman kasvaneet (yhden l.a lokakuussa kahdella elokuussa).

Kiitos pesuainekommenteista! Samoin kiitokset Kiia08:lle autolla ajo -kommentista.

:hug: ja tsemppiä mammaliini83:lle ja Mairolle

..jaahas nyt tuli appiukko traktorin kanssa pihaan, tarvii mennä näyttämään mihin maakuorma kipataan.. Heissulivei taas!

Soma & Vaavi tasan 29 vkoa =)

Huomenta masut.. :|

Kävin eilen neuvolassa, painoa oli tullu jonkin verran pissassa oli hiukan valkuaista, eukko sanoi johtuvan siitä että en ollu juonu aamulla tarpeeks. Tiedä häntä, verenpainen oli kuitenki tosi hyvä..

Kipuja on jos minkälaisia, kyljet ja selkä särkee yöllä ei saa kunnon asentoa millään.. |O :'(

Ja olen väsyny, niin he**etin väsyny..

Pääsen sentään vielä yhteen ultraan, taitaa aika jötikkä tulla tästä meitin Aapeli-Annelista..
Kätilö kehotti ottamaan rauhallisemmin..

Musta tuntuu nykyään että oon niin kamalan iso ja hirvittävän näkönen ja kaikkee.. :'(

Kaikki ressaa, häät olis vajaan 2 viikon päästä. Onneks sain nyt kaverin auttamaan tarjoilujen tekemisessä..

Huoh. Anteeksi valittamiseni..

-Pallomaha+ Aapeli-anneli-

Enpä ole muutamaan päivään kirjoitellut, lukenut kyllä. Moni valittelee lonkan puutumista ja muita vaivoja nukkuessa, mulla sellaisia ei ole. Alaselkä on ainoa, joka helposti vihottelee, mutta se on sitä tehnyt aina, jos nukun liikaa, joten sekään ei tästä raskaudesta johdu. Selälläänkin pystyn hyvin vielä nukkumaan.
Ainoa ongelma mikä mulla on nykyään on se, että minua ei väsytä. Olen aina ollut vähäuninen, mutta nyt olen todella vähäuninen, neljän tunnin pätkät riittää vallan mainiosti. Eilen päivällä otin parin tunnin päikkärit, niin sitten valvoinkin kolmeen asti yöllä, tosin tein tässä koneella töitä, mutta ei mua kyllä väsyttänytkään. Muutenkin tuppaan valvomaan yli puolenyön kevyesti.
Vessassakaan mun ei öisin tarvitse ravata, kuin ehkä kerran, jos sitäkään.

shihtzu + pikku apina 29+1

Yhteistyössä