OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

neitiperho
Kappas, sen verran oli KELAn suunnalla edistynyt mun asiat, että nyt jopa näkyy netissäkin tieto, että lapsilisä, äitiysavustus sun muut hakemukset saapuneet. Aiemmin mullakin siis näkyi pelkästään, että vanhempainraha hakemus saapunut eikä muuta. Sais nyt vaan käsitellä nopeasti sen äitiysavustus asian. Innokkaana kun menin jo tosiaan pesemään vaavin muut vaatteet mitä tullu hankittua. Vielä pitäisi alkaa lajittelemaan ne omille paikoilleen, mutta enköhän sen kerkeä. Nyt kun kuitenkin LOMA.

Mutta nyt tarkistamaan jääkaapin tilannetta, josko jotain ruokaa saisi tänään aikaiseksi. Nii ja kaipa mun noi mun koiratkin pitäisi saada lenkille...toisin sanoen..pitäisi ittensä raahata lenkille, joka tällä hetkellä EVVK.

Mutta nyt tää leveä kuljetus yrittää saada taas jotakin aikaiseksi tai alkaa ottamaan päähän. Heippa mammat.

 
mammaliinille voimia täältäkin suunnasta, ja kaikille muille jotka sitä tarvitsevat!! :hug:

salamatkustajatääl ihan samanlaiset fiilikset, mä tunnen itteni ihan äly isoks ja lihavaks ja rumaks ja sit vollottelen jatkuvaan..

vakuutuksista ollu puhetta, me otettiin tapiolasta, aika hintava se kyl oli, mut iha hyvä olla, ja kun mä pelkään sitä reumaa niin paljon, suvussa/perheessä ihan älyttömästi ja nyt epäilevät että sisarusten lapsilla olisi myös... :(

täällä ollu muistaakseni puhetta nuista menkkajomotuksista, mul on ruvennu jomottelemaan ihan urakalla, ja sit suppareita tuloo paljon, (osa niitä ihan vaan kovotteluja mut sit on helv kipeitä, myös) , mut johtuu ihan itestä, mä käveleksin jonkin verran, kun mies tekee pitkää päivää ja välillä ei ole edes öitä kotona, vaan on työpaikalla (tekee siis peltotöitä nyt) nii tulee semmosia 6km lenkkejä heiteltyjä ja sit on maha ihan sairaan kipee, v*tuttaa vaan kun tääl ei paikalliset kulje, enkä oikein tunne ketään täältä ja pakko on kumminkin asioita hoitaa...

mut jaksamisia kaikille!!

t. Hosso Ja Iida tasan 30! :heart:
 
Kiitos kaikille haleista!!! :heart:

Nyt vähän jo paremmalla mielellä. Kävin labrassa aamulla ja soitin tuos joku aika sitten tuloksista terkkarille. Hb oli suoniverinäytteestä 96 joten en ainakaan sairaalaan tällä tietoa joudu. Nyt pitää vaan muistaa syödä sitä rautaa aamuin illoin ja tuota monivitamiinitabletteja. Mulla kun tuo syöminen on allergioiden takia niin yksipuolista että rautavarastot oli varmaan jo ennen raskautta aika vajaita. Jospa se tästä... kolmen viikon päästä maanantaina olis seuraava neuvola ja sitten katotaan mikä tilanne. Tiistaisin on meillä neuvolassa lääkäri joten sille laitetaan aikaa jos näyttää että tarvii.

Toivottavasti noita ihme kohtauksia ei enään tule!! Oli sen verran kamala kokemus. Olo meni kyllä niin sekaisin ja pelotti. Toivottavasti mummolan väki jaksaa kattoa meijän typyjä siellä vielä niin että saisin vielä vaan olla ja huilata. Eilinen meni ihan hyvin ja nukuinkin muutamaan otteeseen lyhyet torkut. Ja pitää vaan opetella olemaan kattomatta ympärillleen täällä huushollissa ettei nää noita kaikkia levällään olevia. Isäntä lupas tänään siivota.... katotaan...

Harmi kun mun hyvä ystävä muutti tuosta naapurista joku puolitoista vuotta sitten kun oli kätilö ja muutenkin niin ihana ihminen ja sen kehtais tänne kaiken keskelle pyytääkkin päivällä kahviseuraksi ja piristämään oloani.

Postikaan ei tuonut tänään eikä eilen mitää kivaa... jotain lukemista olis kiva saada lisää (ostin eilen kolme lehteä mutta ei niissä kauheasti ollu luettavaa tällä kertaa) ja oottelen sitä pakkausta ja elloksen pakettia joka tulee vissiin kolmessa erässä. Tyttöjen huoneeseen oli matto ja tyynyjä ja meille päiväpeitto ja jotain astioita. Piristystä kesäksi. Ellokselle oli muuten tullut ihania mattoja ja tekstiilejä sänkyyn lapsille!! Matoissa oli samoja kuvia kuin niissä petivaatteissa. Söpöjä ja nättejä värejä. Mä tilasin maton halvimmasta päästä, sellasen hyppyruutumaton mutta jos olis raskinut tilata niin sellaset pehmoset maksoi jotain 66e.

Nyt meen taas pitkäkseni!! Jospa se päivä alkais joskus paistamaan risukasaankin ja sais nautittua tästä kun vauva on vielä mahassa eikä itke tuossa tms... (meillä edellinen nukkui tosi huonosti 4 ekaa kuukautta ja koliikkia oli mutta ei mitää kellolleen olevaa... )

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Salamatkustaja: Minä lähetän täältä sulle oikein isoon tsemppihalauksen :hug: Omat tunteet on välillä vaikeita, kun ne menee laidasta laitaan.

Omaan napaan ei uutta, saikulla ollaan ja lököillään..

oviili ja tiitus 28(kait)
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!
Oon ihan vallan pudonnut kärryiltä että mistä täällä oikein keskustellaan. On tää loma sellasta kun ei kerkiä koneella istumaan ollenkaan! :LOL:

Vakuutuksista on ainakin ollut puhetta. Meillä on kaikki muut vakuutukset Turvassa paitsi autot ei tällä hetkellä oo. Eli sieltä otettiin vauvallekin vakuutus.

Perhekoosta
ollaan sen verran miehen kanssa puhuttu että tuskin jää tähän yhteen. Ainakin toinen lapsonen vielä. Mutta katsotaan miten mieli muuttuu. Ja kovasti olen kyllä sitä mieltä että meille ei toinen tule heti perään. Itselläni ja veljelläni on 5 vuotta ikäeroa ja se on aika sopiva mielestäni. mutta tästäkin voidaan olla montaa mieltä... :p

Kiia08 mietti äitiyttä. Sitä minäkin olen miettinyt. Ja olen myös miettinyt että kuvittelenko asiat liian helpoiksi. Parilla tuttavalla on ollut liian ruusuiset kuvitelmat lapsista ja olen sitten kuullut että "ei tämä nyt niin kivaa ollutkaan" tyylisiä lausahduksia, niin olen oppinut itse olemaan realistisempi. Mutta silti se suuri vastuu pistää miettimään. Ja eilen hoksasin että nämähän alkavat olemaan viimeisiä kuukausia kun ollaan miehen ja koirien kanssa keskenään. Pisti kyllä vähän pelottamaan :|

Raskausarvista muutama viiru on tuolla lantiossa ja tisseissä pari hassua. Kovasti koitan rasvata kun masua kutittaa ja tuntuu niin kuiva iho olevan. Toivottavasti ei enempää tulekaan...

Vauvan tavarahankinnoista sen verran että me ostettiin turvakaukalo. Graco Logico S ruskea-lime. Vaunuja käytiin katsomassa Vauvatalo Johannassa ja kun löydettiin kivat vaunut niin se tyssäsi hintaan. Ne maksoi melkein 900e! olin ihan et mitääh?! en todellakaan maksa niin paljoa. No pienen tutkiskelun jälkeen selvisi että lähestulkoon samanlaiset vaunut saisi yhdestä nettikaupasta reilulla 600e! Ja merkkinä on siis Hartan, onko kokemuksia?

Omaan napaan sen verran että vointi on suht hyvä. Eilen pesin ikkunat ja jesus mikä homma siinä oli! Mutta ihme kyllä ei alkanu supisteleen. Ja nyt aamulla pikkunen on ollut tosi virkeenä. Ja muutenkin viime viikkona hän oli todella liikkuvaista sorttia =)
Huomenna olis lääkäri, saas nähdä mitä sanoo. Ei kai mulla mitään ihmeempiä pitäis olla.
Joku pirulainen pistäny/purru mua jalkaan ja on ihan punanen ja kipee. Mikä lie öttiäinen käyny purasemassa.
Kai sitä täytyy koittaa siivota ja vaihtaa verhoja ym. Inspiraatio vaan puuttuu. :whistle:

Päivänjatkoja kaikille mammoille!
-Heitsu&Papu-
 
Huoh, tää heräsi juuri noin kolmen tunnin päikkäreiltä! Jestas! Mutta kun lääkäri on käskenyt levätä, miehän lepään :LOL: Ja kun viime yökin meni pipariksi esikoisen kanssa, ihan hyvällä omalla tunnolla nukuin... Huomenna olisi lääkärineuvola, saapas sitten vastauksen, onko lepo tehnyt tehtävänsä. Viime viikollahan kävin sisätutkimuksessa ja tuloksena oli, että sormelle auki ja pehmentynyt suu. Että silleen. Kovin olen kyllä yrittänyt olla rehkimättä, mutta olepas sitten nostelematta esikoista, joka on reilun vuoden ikäinen :eek:

Lapsiluvusta sen verran, että itse haluaisin vielä tämän pikkukakkosen jälkeen vielä kaksi lasta, mutta miehen haluista kun ei koskaan tiedä. Olen nauttinut molemmista raskauksistani, joten sen puoleen voisin olla vaikka koko ajan raskaana. =)

Vakuutuksen otamme Pohjolasta, jos se meille myönnetään. Varaus on laitettu menemään, mutta saas nähdä, mitä ne siellä sanoo. Eniten kai pelkään, että ne kiinnittää raskausdiabetekseen huomiota sekä muutenkin omituiseen tilanteeseeni. Edellisessä raskausessa minulla nimittäin todettiin ensin myooma kohdussa, mikä osoittautui kuitenkin vääräksi diagnoosiksi. Lopulta monen ultran jälkeen lääkärit olivat sitä mieltä, että minulla on kasvain virtsarakossa. Tähystänyt lääkäri epäili sitä vahvasti pahalaatuiseksi ja otti koepalat. Koepalat tutkittiin ja hutkittiin, mutta kukaan ei oikein ota selvää, mikä kasvain se on. Ainoa varma asia on, että se on hyvälaatuinen kasvain. Kontrollitähystyksessä viime joulukuussa kasvain oli kadonnut (kyllä, ihan totta!!!), mutta todennäköisesti raskaushormonit ovat sen käsvättäneet uudelleen. Eli sen vuoksi saan yhden ylimääräisen ultran noin viikoilla 32. Mielenkiinnolla odotan, mita vakuutusihmiset sanovat tarinastani papereissa :LOL:

Raskausarpia tuli niin paljon edellisessä raskaudessa, että tässä niitä ei ole vielä tullut. Tosin olen rasvannutkin mahaani paljon enemmän!

Masu tuntuu vieläkin pienemmältä kuin esikkoa odottaessa. Tai sitten se on pelkkää harhakuvaa vain. Huominen neuvolakäyntihän sen kertoo, kuinka paljon tuo sf noiden sokereiden vuoksi on kasvanut. Mulla nimittäin on nyt noi sekeriarvot nousseet, enkä saa niitä millään alas. Tahdon insuja!!

Oikein ihanaa päivää kaikille, niin saikkulaisille kuin työläisillekin! Ja tsemppiä vaivojen kanssa! :hug:

-Madison rv 28+5
 
Heissan mammat.. En jaksanu taaskaan kaikkea lukea mitä ootte rustannu, mutta melkein =)
Lapsiluvusta ootte puhunu, meille on siis esikoinen tulossa, ja sit meillä on noi kolme kollia :LOL: Eli kohta meitä on minä ja 5 miestä jos vauvan sukupuoli pitää paikkansa :LOL: Kyllä meille ainaskin 2 lasta saa tulla, enemmänkin..

Mä pesin jo vauvanvaatteet viimeviikolla, ja silitinkin kaikki, nyt on nätisti kaikki kaapissa ja oikein koko järjestyksessä.. Lomalla kun on tätä aikaa =)

Su-Ma yönä sain sit oksennustaudin, että oli meinaan tuskaa!! 5 kertaa oksensin yön aikana ja joka ikinen kerta maha tyhjäks, sappinesteitä myöten.. Ei edes vesi pysyny sisällä, nousi jopa kuumekkin.. Nyt se on onneks jo ohi, enää vaan vähän heikko olo.

Tänää oli neuvolakin, paino oli pudonnu melkein 2kg, kiiitos siis oksutaudin, alusta tullut painoa 6,9kg. Valkuainen oli yhellä plussalla pissassa, sain pissatikkuja kotiin, jos vielä huomenna on niin sit käymään labrassa, sf-mitta oli 27cm, keskikäyrällä..

Laitetaas kylkiäisiks vielä masukuva, se on viimeviikolta, eli 29+5 on kuvassa..
Nyt kauppaan hakeen ruokaa!! Vointeja mammat!!

Katham ja poju 30+2

 
piti tulla hehkuttamaan et äippäpakkaus tuli ja pitihän se heti käydä hakemassa:D ihan ku niitä vaatteita olis ollu enemmän ku siinä kuvassa näytti, ihania! kaikki näytti vielä kivemmalta livenä ku mitä siinä kuvassa netissä. taidan mennä hypistelemään niitä lisää :LOL:

salamanteri&steve 29+4 :heart:
 
Lueskelin tuossa nuo pari viimeistä sivua ja vastasin sitten eilen Marikin kysymykseen ihan asian vierestä :D Sorge - sitä tää silmät auki nukkuminen teettää...

Kiia, oon TODELLA kiinnittänyt huomioo tohon muistin huononemiseen ja välillä tuntuu jopa että äo:n pienenemiseen :LOL: En oo töissä tyrinyt varmaan seitsemään vuoteen yhteensä niin paljon kuin raskauden aikana :D Onneks ens viikko on työmaalla viimeinen ja sitten aloitan kesäloman!! Tänään sanoinkin jo miehelle töissä, että se alkaa olla jo ihan kaikkien etu - nykyään kun tulee suusta pelkästään tuhat ja yksi tyhmää kysymystä :saint:

Oon myös huomannut sen, että oman koon hahmottaminen on jostain syystä ihan hiton vaikeeta. Tänäänkin lähdin duunissa meneen kahden pöydän välistä tyyliin, että mahdun, kun sívuttain menen :LOL: No siihen sitten juutuin ja jouduin kiertämään toista kautta...

Säihkeelle vielä terveisiä; oli ihanaa lukea, että pojallasi on reuma pysähtynyt. Itekin oon sairastanut kaksivuotiaasta saakka ja välillä oon miettinyt millainen todennäköisyys Elmerillä on sairastua. Meni sitten niin tai näin, onneksi hoidot on kehittyneet sitten oman lapsuuden ja tulokset ja sairauden kehitys on tänä päivänä paljon valoisampia kuin aiemmin.

Nyt kahvin keittoon! Suklaapingviini odottelee pakkasessa :p ettei vaan pääse tää vartalon muokkaus unohtumaan ;)

kaneliomena ja Elmeri tasan 30+0
 
upp3: me kävimme myös lähivakuutuksella (näemmä samana päivänä teiän kanssa!) ja otimme syntymättömän lapsen vakuutuksen. Lisäksi otimme tapaturmavakuutukset ja kotimaan sisäiset matkavakuutukset (voimassa ympäri vuoden, sukuloimme pohjoisessa paljon autoillen) molemmille. Matkavakuutuksemme on voimassa aina, kun olemme vähintään 50km päässä kotoa, kattaa mm. lääkäri- ja lääkekuluja kivasti, jos jotaki ikävää sattus sattumaan.. Lisäksi meillä on samaisessa paikassa jo valmiiksi koti- ja autovakuutus, näistä kaikista ku tehtiin paketti, saatiin mojovat alennukset vielä...
Lapsivakuutus päätettiin ottaa, kun lapsen isukilla on ollut pienenä paljon kaikenlaista vaivaa. Samoten kun muutamalla tuttavan lapsella lähipiirissä. Ajateltiin, ettei vara venettä kaada ja menishän tuo vakuutusmaksu helpolla paljon turhempaankin...hujauksessa, ainakin mulla :LOL: !

Mulla on hyvää vointia riittäny vielä tännekin asti, toivottavasti pysyykin. Yölliseen vessassa juoksuun on jo tottunu (pari kertaa yössä), muita mutkia mulla ei oo (toistaseksi) matkassa vielä ollut. Ainoa, mikä huolettaa on töissä jaksaminen. Fyysisesti siis, tuntuu ettei jaksa enää aivan täysin niitä juttuja siellä, mitä normaalisti..Vielä olis nämä 4 vk töitä, sitten pääsis lomalle ja varhennetulle äippälomalle suoraan...Sitä odotellessa.

Hyviä vointeja jokaiselle mammalle ja massulle!
Elo-onni ja "Jyry Yrmy" 26+5


 
hip :wave:

hyvä, että mammaliinin olo oli kohentunut. otat vaan ny sit kans iisisti ja meet voimies mukaan, niin kyllä se siitä :)

vakuutus on fenniasta. tänään tuli 1. lasku. kunnallista hoitoa aiotaan ottaa kyllä aina ensisijaisesti ja koko rahalla, vakuutus on vain "kaiken varalta".

(.) mulla se vaan bakteeritulehdus jyllää, ei ole labran mukaan hävinnyt. torstaina selviää, onko se sama pöpö ja sitten myrkytetään. oireita ei vissiin tuosta tulehduksesta ole, jollei sitä sitten ole tää järkyttävä vessahätä koko ajan. mutta normaalin virtsatietulehduksen luonteen vastaisesti, pissaa tulee kyl joka kerta kunnolla :eek: niin tai näin, yöunet on jo toista yötä peräkkkäin surkeat. jollen juokse vessassa, vauva potkii valtavasti ja alavatsa kipuilee kai sen takia. pian se tästä taas varmaan asettuu :)
mieli on hjuva. oon saanu raivattua vauvan lipaston tyhjäksi omista kamoistani :D

voikaa oikein hyvin kaikki!

irtis 28+6
 
phuuh. tulipa ihan kökkö olo kun kävin vaa'alla. :/ Paino vaan nousee. Olin 3 viikkoo syömättä karkkia ja silti paino nousee... ja huomenna lääkäriin. Tulee varmaan taas noottia tosta painonnoususta. Täytyy siis alottaa karkkilakko uudestaan. Ja jättää kaikki pullat ja muut myös pois. Nyt siis jo päälle 10kg tullu lisää koko aikana :|

Nyt jatkamaan siivousta.. :headwall:
 
hei vaan!

vakuutuksista, meillä kaikki vakuutukset ifissä, pohjolasta antoivat tarjouksen 500 e kalliimmat :/ ei vaihdeta!! minä saan superin kautta ifistä niin hyvät alennukset henki/tapaturma vakuutuksista, ettei muut yhtiöt pysty kilpailemaan.
syntymättömän lapsen vakuutukseen oli vuodessa tullu muutos, et täytyy ottaa 3kk ennen la:ta myöhästyttii parilla päivällä... no onneksi saatiin viikko armon aikaa toimittaa laput!

lapsiluvusta. minä haluaisin 5, mut 4:kin kelpais :D mies on kyllä sitä mieltä, et tän jälkeen hävitetään kaikki pienet vaatteet, vaunut ym.. saa nähdä jääkö tähän kolmeen? mut jos se poika sit kuitenki vielä tehtäis :LOL:

painon noususta sitä tulle söit tai et! sille ei kerta kaikkiaan voi mitään :D aijemmissä raskauksissa välillä yrittäny hillitä syömistä, mut neuvolan puntari huutaa apua ku käy. sit ku on hulluna herkutellu, niin painoa ei ole tullutkaan :LOL: eli mässätään vaan ku mieli tekee, kyllä ne taas lähtee, ku ei jouda syömään :LOL:

:hug: suuret voimahalit niitä tarvitseville!!

ja toivottavasti ponin varsa selviää!

eilisen kalevasta luin, ku ylivieskaan oli syntynyt kaksosvarsat. voi ku olivat pieniä! se on ihan super harvinaista ja toivottasti myös ne selviää!!

jep, terassiruuveja pitää hakea rautakaupasta :wave:

Triine ja trinsessa 27+1(ehkä)

 
Mulle on tullut varsinaiseksi riesaksi yölliset suonevedot :'( oikea pohje koko ajan yöllä sen tuntunen, että kohta alkaa vetää suonta ja sitten herään siihen ku alkaa vetämään pohkeesta ja mies pomppaa samaa vauhtiin ylös ja pelästyy mikä on, ku huudan kun syötävä. Koko päivän on sitten pohje hellänä, todella ärsyttävää.
Olen pitänyt polvisukkaa ja tyynyä jalan alla, mutta eipä ole ollut apua. Tietääkö kukaan saako magnesiumia ottaa, neuvolassa eivät tienneet. Onko kellään mitää muuta kultaista keinoa?

Kohta alkaa loma huoh, olen ihan kypsä töitä. Tekis mieli ostaa uusia vaatteita, mutta äippävaatevalikoimatkin on niin pienet et tuntuu että on jo kaikki vaatteet :D
 
ilmeisesti en ole ainut joka jännittää tuota puntarilla käyntiä. on se ihme miten niitä kiloja vaan kertyy huolimatta siitä mitä syö ja minkä verran.. itsellekin tullut jo 11kg lisää, mihin ne lisäkilot oikein on menny kun en mielestäni muuten ole lihonut, mitä nyt tuo masu on valtava ja sehän kuuluu asiaan :) heitsu86 ei kannata ottaa liikaa stressiä painonnoususta, mulle ainakin terkkari sanoi että olisi huolissaan jos painoa ei olisi tullut lisää, sitäpaitsi kyllähän se siitä sitten taas tasaantuu =)

voi sanokaa nyt etten hermostunu täysin turhasta, kun meillä olisi ollut tänään toista kertaa perhevalmennus ja kovasti olin sinne lähdössä..sitten tuo ukko sanoi ettei jaksa lähteä kun on herännyt niin aikaisin (viideltä aamulla), hemmetti minäkin heräsin myös silloin kun jouduin lähteä viemään häntä töihin ja kahdeksaksi menin itse töihin, joten vähäiselle on omatkin unet jääneet. Välillä tuntuu ettei tuo mies välitä yhtään minusta ja tulevasta vauvasta, ajattelee vain omaa napaansa.. ei se osaa olla yhtään tukenakaan. Sitä on itse niin herkkänä näiden hormoonien takia että itkeä tihuttaa vähemmästäkin ja toinen ei vaan ymmärrä. Heikkona hetkenä tuleekin ajateltua että ehkä olisi parempi olla ilman koko ihmistä kun ei muutosta hänen käyttäytymiseen ole tullut vaikka tästä on monta kertaa ollut puhetta :ashamed:
 
Moikka pitkästä aikaa, jotenki vaan jääny kirjoittaminen tänne elomassuihin, mutta lukenu aina välistä olen kuulumisianne...hengessä ollaan oltu mukana B)
Täällä voidaan jo ihan sopivan paksusti, ei mitenkään vielä ole alkanu tympäisemään tämä raskaana olo ku menny nii hyvin kaiken kaikkiaan... hehkutetaan nyt kerta aihetta on :saint:
Tänään oli lääkärineuvola ku jo viikko 30 menossa :eek: , siellä kaikki oli kunnossa, hemppa aika matalalla 116 et rautaa saa vielä joka päivä napsia.
Maha kasvanu sopivasti ala käyrällä, eikä painoa ole tullu lähtöpainoon verrattuna ku 4kg...et herkuttelu jatkukoon :p Lääkäri myös laitto lähetteen menemään äippä polille et sit viikon 38 aikoihin sinne synnytystapa arviointiin, muuten en sinne varmaa ois ees päässy mut ku edellisessä synnytyksessä 2v sitten tuli kuitenki nii isot repeämät et ne mua huolestuttaa aika paljon. Alakautta on kuitenki tarkoitus tämä kakkonenki synnyttää jos suinki.
Huvittava vaan et meinas lääkäri ettei tämä vauva menis lasketun ajan yli, esikoinen meni kuitenki 10 päivää yli...
Kelan laput sain vietyä reilu viikko sitten, vielä ei ole päätöstä tullu, mutta odotellessa pitää ihailla tuota äitiyspakkausta netistä ennen ku saan oman. Muuten vauvaa oikeestaa odottaa jo kaikki tavittava, ku esikoisen jäljiltä on säästetty. Pitäis vaan joskus kuhan tässä inspiraatio iskee laittaa vauvan vaatteet lipastoon ja rottinki sänky hakea anoppilasta.
Niiskuneiti26: Minulla on kans alkanu suonta vetään aina öiseen aikaan, Magnesium tapletteja kävin ostaan luontaistuote kaupasta, apteekista saa myös. Ainaki minulla auttanu kyseiseen vaivaan. =)
Mutta kesää kohti mentäessä, tsemppiä kaikille

enmppu ja kaveri 29+3 :heart:
 
Heips!

Minulla olisi tänään ollut se kauan kaivattu suuhygienistin aika, mutta peruin sen... Ihan yksinkertaisesti siitä syystä että selällään olosta ei mitään enää tule. Ja jos vaikka olisinkin tuon tarkastuksen ajan kestänyt olla, niin en kyllä enää hammaslääkärillä parin viikon kuluttua jos reikiä olisi löytynyt. Eli yksi ja sama tarkastetaanko hampaat sitten synnytyksen jälkeen.

Minulla on seuraava neuvola vasta kahden viikon kuluttua, olin siis kaksi viikkoa sitten viimeeksi. Olisikin jo alkanut kahden viikon välein käynnit, mutta ensi kerran jälkeen sitten varmaan. No, mitä sitä napisemaan kun ei mitään suurempaa vaivaakaan ole kun ei enää supistelekaan :) Selkäkään ei ole ollut nyt kipeä, pojan odotusaikana olin tässä vaiheessa jo tuskissani sen kanssa. Lihaskramppejakaan ei ole pohkeissa ollut kuin muutaman kerran. Ihanaa vaan nauttia tästä masusta :) Kyllä kai nyt kun hehkutan niin alkaa hirveät vaivat :D
Huomenna sitten puolestaan olisi pojan kaksivuotisneuvola, kiva taas pitkästä aikaa saada tarkkoja mittoja. Pituutta epeli on venynyt kyllä huimasti...

Kai sitä pitää suihkuun raahautua...

Lilli ja Tiitti 29+6
 
Niiskuneiti26 magnesium tosiaan auttaa ja saa ottaa. minä meinaan sen unohtaa ja viime yönä heräsin taas hirveään tuskaan |O itku pääsi ja oikea pohje ollut koko päivän hellänä.

miten tää kallo voi olla näin laho? mulla oli jotain asiaa, mut nyt en muista yhtään mikä se oli.. paras lähtee nukkuun! öitä

triine
 
Noita krappeja saan minäkin aina välillä ja seuraavana päivänä nilkutetaan, kun jalka on niin pirkaleen kipeä.

Huomenna olisi neuvola, saa nähdä paljonko on painoa tullut lisää. Kaveri on minua 9 viikkoa jäljessä elikkä hänellä laskettu aika lokakuussa ja meillä on kuulemma samankokoiset mahat ja molemmilla siis ensimmäinen tulossa elikkä ei mun maha mikään iso ainakaan vielä ole, tosin mä leviänkin sivulle päin :LOL:

Perjantaina pitäisi lähteä kohti Ikaalisen kylpylää ja siellä viettää viikonloppu koiranäyttelyn merkeissä ja tietysti pulikoimisen myös. Mä rakastan käydä kylpylöissä ja oikein odotan tuonne pääsyä.
 
Kyllä kannatti mennä sinne sairaalaan äitipolille. Lääkäri siellä ei itse tiennyt mikä mulla on mutta oli huolestunut ihottuman laajuudesta ja ärhäkyydestä sen verran että laittoi mut menemään ihotautipolille. Muutamien labrakokeiden tulokset on tulematta eli voi löytyä vielä muutakin mutta erikoislääkärin mielipide oli että minulla on raskausihottuma, joka kestää mahdollisesti raskauden loppuun saakka ja mahdollisissa tulevissa raskauksissa on myös riesana. Voi itku että taas masentaa, saattaa tulla todella tuskanen kesä jos on kuuma ja iho hikoaa voin vain kuvitella sen kirvelyn määrän... ja miten mä voin olla lyhyissä vaatteissa kun iho on todella järkyttävän näköinen...
Pääasia tietty että vauvalla oli kaikki hyvin kun ultralla katsottiin.
On muuten tulossa aika jytky hänestä, koon mukaan tehty painoarvio oli tällähetkellä 1kg 600g, että repikää siitä huumoria, kasvaa käyrien yläpuolella.

Mairo rv 29+3
 
Mairo, Mammaliini ja muut.... voimia! :hug:

Pakko tulla hehkuttamaan: Sain tänään äitiyspakkauksen postista!!! :D Päivällä just sanoin miehelle, että tulispa äkkiä se pakkaus ni pääsis hiplailemaan niitä pikkuruisia vaatteita.. yllätys oli ku kävin postilaatikolla ja siellä oli postin ilmoitus paketin saapumisesta... :D Ihania vaatteita kyllä, moneen kertaan piti kattoa ne läpi... :heart: Tuleva isoveli (1v.4kk) halusi heti ottaa pakkauksesta sen helistimen ja kirjan ja muutenki ihan innoissaan tutki laatikon sisältöä.. :whistle:

Oma olo ollut edelleen ihan hyvä,ei valittamista!! Just tänään vertailin pojan odotuksen raskauskorttia ja tätä nykyistä ja mulla oli näköjään viime raskaudessa tässä vaiheessa isompi maha ku nyt.. aikas jännä.. :) Siskoki sanoi ku näki mua pitkästä aikaa, että ei oo kyllä liian iso maha mulla viikkoihin verrattuna.. noh, vielä se ehtii kasvaa ja helpompihan tuo on kantaa jos ei kovin suurta tuukkaan.. :)

Eilen sain siivottua koko talon perusteellisesti ja tänään onki sitte saanu olla rennommin! Supistuksia tulee aika usein, varsinki jos tekee jotai raskaampaa tai käy vaikka kävelyllä, ni masu menee tosi kovaksi ja vihloo ikävästi.. :/

Pesuaineista: Mä pesin ekan lapsen vaatteet ihan normi pesuaineilla ja niin taidan tehdä nytki.. eipä ainakaa hänen iho reagoinut mitenkään, joten uskon että mitään erikoispesuaineita ei tarvi käyttää... :)

Mut hyviä vointeja kaikille!!! :hug:

Annilia & Nuppu 29+1
 
heippa äitit. piti tulla teiltä viisaammilta kysymään että mitähän tarkottaa mun neuvola kortissa vä 4 cm..? lääkäri täti kirjotti sen eilen siihen kun katseli kohdun duun tilanteen mut jäi vaivaamaan että mikä se on..? ihanaa päivää kaikille, mie meen nyt pesemään ikkunat! :wave:
 
nea85 ettei olisi tarkottanu että uä 4cm,, eli ultraäänellä katsottuna kohdunsuun pituus 4 cm, mulla ainakin on neuvolakortsissa merkitty pituus noin, jos ultralla katsonut.

mairo lle tsemppia paljon ihottuman kanssa!!!

tuli tosta triinun tekstistä mieleen, kun kerroit miehestäs, niin meil on semmonen tilanne tällä hetkellä että ukko ei käy kuin nukkumassa kotona, ja todennäkösesti jaktuu koko mun loppuraskausden ajan, tuntuu että ei tuu hirveesti tukea sieltä suunnalta, mutta, koittakaamme pärjätä. =)

muuten olo täällä ihan hyvä, pitäis lähtee taas kävelemään, ensviikolla ois neuvola, jännittää kyl tosiaan että mitä se vaaka näyttää.... apuuva.. :ashamed:

rintojen vuotamisesta ollu kans jutuntynkää, mul alkovat vuotaa viikolla 8 ja edelleen jatkuu, nyt tosin tulee paljon enempi. hirveitä länttejä vaan aina aamusin sängyllä kun heräilen ja ukko valittaa jos nukun sitä vasten että kastelen senkin... :LOL:

jaksamisia!

t. Hosso ja Iida 30+1
 

Yhteistyössä