OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Moi kaikille.
Harvoin kirjoitan mutta käyn melkein joka päivä lukemassa teidän juttuja. Se antaa tosi paljon voimaa ja piristystä omaan arkeen. Siis suuri KIITOS kaikille jotka jaksaa kirjoittaa.

Minä kuulun sinne valaskerhoon ja välillä tulee mietittyä että minkähän näköinen mä olen sitten elokuussa. Tuntuu vähän tyhmältä kun kaikki odottaa innolla kesää ja lomia ja minä että kesä olis jo ohi.
Vaivoja on välillä sitä ja välillä tätä mutta pahin on kai se kun jo nyt on vaikea hengittää ja varsinkin autossa on hankala istua. No päivä kerrallaan.
Sain äitiyspakkauksen eilen ja oli niiin ihania vaatteita. Oli tosi nopeaa toimintaa kelalta, kaksi viikkoa sitten laitoin hakemukset ja jo nyt on pakkaus täällä kotona. Kaikki päätökset tuli jo viikko sitten.

Pitää vielä kertoa yks tosi hieno juttu. Sain tänään tietää että saan vakituisen työpaikan. Valmistuin joulukuussa 1995 enkä ole koskaan ollut työtön (paitsi yhden kesän ja se oli oma valinta) mutta vasta nyt tärppäs. Tuleva pomo sanoi vaan että me halutaan just sut ja että se on maailman luonnollisin asiaa että naiset synnyttävät lapsia. Tervetuloa töihin sit kun haluat.

Paljon haleja sitä tarvitseville. Tänään on ollut hieno päivä mutta kuka tietää... huomenna voin olla itkupilli joka valittaa joka asiasta. Niitä päiviä kun välillä tulee.

Apobase creme ja "valtteri/veera"
 
Äitiyspakkaus tuli eilen ja kiva oli pikku vaatteita hiplailla :) Meni aika tarkalleen 2 vko Kelan päätöksestä äitiyspakkaukseen. Eilen tuli myös jännitettyä, kun entinen luokkakaveri sai tytön, ihan kiitettävän kokoinen oli esikoiseksi, painoa 4300 g.

Tänään oli neuvolalääkäri ja istukka noussut sen verran paljon, että voin sen puolesta synnyttää normaalisti alakautta. Sf-mitta oli huikeat 30 cm, joten valaskerhoon liitytään. Tosin vauva on perätilassa ja lääkäri sanoi sen nostavan tuota mittaa. Lääkäri totesi perätilan olevan positiivinen siinä mielessä, ettei kypsytä paikkoja niin helposti ja synnytyksen ennen aikainen käynnistyminen on epätodennäköisempää. Minähän jouduin jo pari viikkoa sitten sairaslomalle, kun kohdunkaula meni lähes kokonaan ja paikat pehmeni. Sais kuitenkin parin viikon päästä kääntyä jo toisinpäin.

Hb oli 119, joten rautakuuri jatkuu. Painoa on tullut 650 g/vko. Verenpaine oli koholla, mutta siihen oli syynsä. Meidän koiravanhuksen (syksyllä tulisi kiitettävät 16 v) kunto on viime aikoina heikentynyt romahtamalla. Se on jo lähes kuuro ja sydänvikaa on sairastanut jo joitakin vuosia. Viime yönä sai kohtauksen, seisoi selkä köyryssä, vapisi kauttaaltaan ja vinkui tuskissaan. Kohtaus meni ohi aamuun mennessä, mutta toki menimme lääkäriin ja valitettavasti todettiin sydämen laajentuma. Vielä en vanhusta antanut nukuttaa ikiuneen, mutta matkalla eläinlääkäristä tein päätöksen, että soitan ajan, mitään ei tuon ikäiselle enää voi tehdä

No, se näistä koirajutuista, mutta raskaan päätöksen ja itkujen jälkeen yritin koota itseni ja mennä reippaasti neuvolaan, ei siis ihme, että verenpaine oli koholla. Kerroin tapauksesta lääkärillekin ja itkuhan siinä tuli, meillä on aivan ihana tämä neuvolalääkäri hän alkoi kyselemään tapahtumasta ja keskustelemaan koiran tilanteesta.

Lauren-78 ja poika 30+3
 
Onnea apobase creme työpaikasta, hienosti suhtauduttu odotukseesi!

pesuaineista: herkkäihosten pesuaineet meil kans jatkuvas käytös ja edelleen vauvalle kans tarkoitus käyttää. Mihin sellaisia tavallisia tuoksuvia tarttis käyttää, kun muutenkin maailma täynnä tuoksua, kun on dödöt, hajuvedet jne. Vaippapyykkiin käy sit sama aine, niin kätevää.
Meillä kyllä kaikkein herkkäihoisin taitaa olla isäntä :LOL:

Olin kans neuvolääkärillä tänään. Käynti hoitui kymmenessä minuutissa, kun kaikki hyvin. En voi muuta kuin ihmetellä, kai minut on tosiaan luotu äidiksi, kolmas raskaus jo oireettomasti. Nyt on mielialakin pysynyt korkealla, kai pian joku romahdus tulee...Noh, uskon, että kaikki Luojan käsissä, miten asiat menee :)

Aika mennä yöpuulle, vaikka on kiusaus valvoa, kun isäntä on yövuorossa. Tavallisesti kun menemme vuoteeseen samoihin aikoihin, ehkä jutellaan hetki tai sitten kääriydytään toisiimme, mutta nyt on näistä vapaa, kun hän on poissa. Vapaa, ei vaineskaan, on aina kivempi, kun hän on paikalla :heart: . Teillä kun miehet ei ole tukena, voimia kovasti! On varmasti tosi rankkaa. Kellä sellaiset on, mutta eivät ymmärrä naista raskauden aikana, ehkä se on vain heidän ymmärtämättömyyttään ja heräävät isyyteen lapsen synnyttyä. Tsemppiä paljon! Mulla on maailman ihanin mies, pakko hehkuttaa! Eipä hänkään toki täydellinen ole, kun ei kukaan meistäkään, mutta mulle paras :heart: :heart: Anteeksi hehkutus.
 
Kuulumisia TYKSistä!

Pidin siis maanantaista tähän päivään kirjaa syömisistä ja mittasin verensokeria, sensori oli lisäksi. Sain pidettyä kotona arvot kurissa, kun tiedän jo mistä ne tuppaa nousemaan. Tänä aamuna menin osastolle ja sain siellä aamiaisen, ja hupsista! Sokerit nousi ihan pilviin!12,3 sairaalan aamupalan jälkeen(mikä siis tarkoitettu diabeetikoille). Tuon yhden arvon vuoksi lääkäri oli sitä mieltä että insuliini on aloitettava, ja olen kyllä itsekin samaa mieltä, koska en pysty syömään normaalisti enkä tarpeeksi monipuolisesti.

Huomenna sit alkaa piikittely :/ Mutta tiedän että se on parhaaksi kuitenkin, joten enköhän sen kestä:) Vauvan painoarvio oli tänään 1,6kg, ja pikkuisen oli vyötärö kuulemma pullukka, mutta ei hälyyttävästi. Seuraava käynti olisi kesäkuun puolivälissä.

Supistukset on hellittäneet hieman! Kohdunsuun tilannekin oli normaali;pehmeä ja lyhentynyt sentin, mutta kiinni.

Onnea apobase creme, työpaikasta! Jaksamisia muutenkin kaikille mammoille =)

Miestäni on munkin pakko hehkuttaa :heart: Siitä on ollut viime aikoina tosi paljon apua varsinkin pojun kanssa, kun itse en meinaa iltaisin enää jaksaa nostella ja kontata pitkin lattioita pallon perässä :) Meidän päivät meneekin nykyään niin, että minä istuskelen joko olkkarin lattialla tai pihalla hiekkakasalla pojun leikkiessä ympärilläni, sitten illalla kun mies tulee kotiin, makaan sohvalla ja neulon ja mies jatkaa leikkiä! Pojasta on tullut ihan isin poika :heart: Se on kiva, koska meillä oli aika pahaa eroahdistusta tuossa jokin aika sitten(äiti vaan kelpasi) ja nyt se näyttää olevan ohitse =)

Pakko mennä kanssa nukkumaan. Mies kattoo viel telkkaria, ja mun piti vaan maksaa laskuja!
 
Pikaisesti tulin vain kyselemään: Onko teistä kukaan käyny raskaanaollessa sellasessa varta vasten raskaana oleville tarkoitetussa hieronnassa? Jos on, niin ois kiva kuulla kokemuksia, että millaista se oli ja kuin paljon maksoi? :)

Ennen ku aloin oottamaan tätä vauvelia, niin luin muistaakseni jostai vauva-lehdestä tuollaisesta odotusajan hieronnasta ja sanoin sillon miehelle, että jos vielä tuun raskaaksi, ni käyn kyllä tuollasessa hemmottelussa.. ja mieshän lupasi.. :whistle: Nyt siis oon miettiny, että saakohan tuollasia hierontoja ihan normihierojilta ja paljonkohan ne maksaa? Muistaakseni siinä lehessä sanottiin, että se on aika uus juttu.
Ois kyllä ihana päästä tuollaseen hemmotteluun.. varmaan vartalo ja mieli tykkäis... :)

Annilia Nuppu 29+2
 
huomenta!!

Neuvolassa käyty:
RV 30+2
paino +700g/vk ynt. 13.9kg
RR 120/77
hb ei otettu, ollu nii hyvä
SF 30, eli ihan tasasesti yläkäyrän yläkohdassa :D
syke 145
ja vaavi oletetusti RT

ja sanoin terkalle pelosta isosta vauvasta, ni hän vaan tuumasi että ei se ainakaan nyt vaikuta miltään jättiläiseltä..

eilinen vitutus laantui iltaa kohti, ja sain ihan mielettömän hyvää suklaa jädeä illalla :p , Ainon maitosuklaa (vai mikä olikaan)!!!

Nyt olen niin hyvillään tosta painosta, ku kaksi edellistä punnitusta on painoa tullu yli 800g /vk ja nyt "vaan" 700g, ni hyvä mieli!!

Eipä tuu muuta nyt mieleen, joten palataan!!

Äiti lpr 30+2
 
Ainii, unohtu kommentoida muitten juttuja!!

Abobase cremelle onnittelut työpaikan johdósta!! tosi hienoa, että raskauteen asennoidutaan noin!!

Ja vauvojen kokoarvioista TATJANALLE Ja ECCULLE, on vauvat ollu ruoka-aikaan kotona :D . Ei vaineskaan. tuolla tekayn sivuilla raskauskiekon alaosassa on tietoa sikiöstä tällä viikolla ja rv30+2 ku on nyt miulla, ni siellä tulee keskiarvo paino 1750g ja vaihtelu väli 1300-2200g.. ja nuo kokoarvio ultrathan ei välttämättä oli ihan 100%tarkkoja..eikö ne voi heittää n.500g kumpaankin suuntaan??!!!

Mutta minkäs kokosia Tatjanan aiemmat lapset ovat olleet syntyessään?? ja mikä siun sf mitta on ollu viime neuvolakäynneillä(ja mitkä viikot on sillon ollu?).? ihan mielenkiinnosta, vaikka eihän noita voi vertailla eri henkilöitten välillä, mutta eikö oltukin suht samanmittasia? mie oon 160cm.

nyt taas harhauduin tänne, enkä työntekoon.. pullakahvejakin tekis mieli.. taidanpa suunnata läheiseen kahvilaan :D

Äiti lpr 30+2
 
Ennu: Sullakin on sitten vauva ollut ruoka-aikana kotona niinkuin mullakin :LOL: Mulle ultratäti sanoi, että mun pitää tarkasti nyt kattoa mitä suuhuni laitan, että saatais se vauvan masun ympärys tasaantumaan. Mutta helkutti, enhän mä juurikaan edes herkkuja syö ja silti vauvan kokoarvio oli 1,9 kg. Aamulla syön leivän, päivällä leivän, iltaruokaa miestä enemmän ja illalla leipä tai puuro. Että ei mun ruokavalioni ainakaan suurelta vaikuta :D

äiti lpr: Juu, ollaan me aika samanmittaisia pätikköjä molemmat. Mä oon 158,5 cm pätkä |O 1. lapsi oli poika 3635 g, 2. lapsi tyttö 3860 g ja 3. lapsi tyttö 3645 g. Sf-mitat viimeisellä neuvolakäynnillä ennen synnytystä noiden lasten aikana oli: 1. lapsi rv 40 ja sf 37,5 cm. 2. lapsi rv 39+2 sf 38 cm ja 3. lapsi rv 39+5 sf 33 cm. Edellisellä neuvolakäynnillä rv 27 mulla tuo sf-mitta oli 30 cm ja huitelee siis yläkäyrän YLÄPUOLELLA reilusti. Joten odotettavissa saattaa olla huippusuuri masu, enemmän kuin tuo 38 cm :ashamed:

Tänään meen päivällä neuvolaan ja nyt on rv 29+6. Saas nähdä mitä tuo kohdunpohjan korkeus nyt on ja mitä on painoa tullut viime käynnistä. Ihan jo pelottaa nousta puntarille. Mulle kun sitä painoa on tullu viime kertaan asti jo noin 15 kg :headwall: Lähtöpaino mulla on ollu ennen raskautta 56 kg. Yritän huomenna ehtiä tulla kertomaan tän päivän neuvolakuulumiset!!

Muuten täällä olo on vallan mainio! Tiistain ultran jälkeen kävin siskoni kanssa shoppailemassa ja nyt mulla on vauvalle KAIKKI tarvittava odottamassa, rasvoista ja hiusharjoista lähtien. Vielä itelle saa kantaa runsaastin niitä siteitä jälkivuotoa varten ja liivinsuojia, huh huh.

On muuten jotain jännääkin tapahtumassa. Pikkusiskon laskettu aika olis nyt 31.5., mutta aamulla tuli viesti, että nyt he ovat miehen kanssa täällä sairaalassa ja tulivat sinne aamuyöstä jo. Kohdunsuu 2 cm auki ja supistuksia tulee 2-5 min välein. Kyllä nyt on jännää aikaa!!! Saas nähdä tuleeko tyttö vai poika ja se on heille ensimmäinen lapsi.

Meenpä tästä laittamaan pyykit kuivamaan ja odottelen päivää, että pääsee neuvolaan.

Tatjana80 ja tyttö 29+6
 
Heissan!!

Löysimpä vihdoin mittanauhan ja sain massun ympäryksen mitattua... oli tasan 100! Pitää lurkkia tuolta aiemmista keskusteluista mitä se oli teillä muilla jokka ootte mittaillu.
Sf-mitta oli maanantaina neuvolassa 27 ja viikkoja silloin 28+6. Painoa mulle on tullut yhteensä 13kg mutta onneksi vasta noin vähän... lähtöpaino 47kg joka on aikalailla sama kuin esikoiselta ja silloin synnyttämään mennessä paino reippaasti päälle 70kg. Mä oon joku 167cm pitkä.

Vauvan syke oli 135... nyt tuli pieni epäilys että tyttö sittenkin tulossa... vaikka jotenkin tosi vahva poikaolo ollut. Mahan muodon ja oireiden perusteella ja jotenkin muutenkin. Saas nähä jos se onkin tyttö että menee varmaan hetki sulatellessa että jaa... vaikka ei sukupuolella väliä mutta kun on jotenkin niin vaan vahvasti tuntunut että poika se on. Alussa sykkeet oli 165 mutta nyt viimesillä kerroilla ne on ollut 128-135 välillä. Eikä yhtään oo osannut sanoa kumman omilta kuullostaa (tai enhän mä oo kuullu kuin tyttöjen =) ) mutta nyt maanantaina oli hieman tytön omien kuulloset.

Joo lähen postilaatikolla käymään jos se postisetä olis tänään tuonu mulle jotain kivaa... Pakkausta ja elloksen tilausta kärsimättömänä oottava Mammaliini83 ja Api 29+2
 
neitiperho
Heissan

kylläpä aamu alkoi sitten ratkiriemukkaasti. Päästin koirat ulos pissalle ja aloin nauttimaan aamulehdestä. Hetken päästä ulkoa kuuluukin toisen koiran vinkunaa ja kappas. Se oli sitten päättänyt tunkea ittensä terassin alle ja pitkälle sinne ja sitten oli tietysti jäänyt hihnastaan kiinni. Perhana että kirosin. Olin ihan varma että joudun purkamaan meidän terassin tai hajottamaan sen. Miehellekin jo soitin paniikissa ja se näki punasta jo luuria pitkin. Terassa juuri viime kesänä siis rakennettu ja aika sievoisen summan nieli rahaa. Onneksi reilun puolen tunnin pakertamisen jälkeen sain koiran irti.

Nyt sitten iski hemmetin huono olo. Pystyssä ei voi olla kun tuntuu ettei jalat pidä alla yhtään. Päässä pyörii ja sydän takoo tuhatta. Kestäny tämäkin nyt jo tunnin. Onkohan hemppa itelläkään ihan kunnossa. Viimeksi taisi olla tosin 102 paikkeilla. Neuvolakin vasta ensi viikolla. Tätä nyt kuitenkin joka aamu tullu mut yleensä nopeammin menny ohi.

Mutta sellaista. Taidanpa jatkaa levolla nyt..saa luvan pyykitkin odottaa koneessa.

Niin ja onnittelut töistä apobase, mahtavia koko arvioita teillä tatjana ja ennu..ja mä jo muka pelästyin että meillä iso vaavi ja pah.

Palataan..


ps. niin alkoi se vaavi eilen sitten vihdoin vähän potkutella illasta. Aika hiljainen tosin oli koko päivän. Tänäänkin kerran vasta itsestään ilmoittanut.
 
heippa kaikille!
masupäivitys, tänään otettu, rv 29+2


Mäkin mittailin tällä viikolla taas masun ympärystä, niin kuukaudessa kasvanu 4cm, eli tällä hetkellä 89cm ;) Sf oli reilu viikko sitten 24cm..

Huoh testailin äsken mekkoa sukkahousujen ja kenkien ja lakin ja korun kans.. ihan ok näköinen mammamekko :D Kengät tosin edelleen vähä ärsyttää, tai siis oma jalan malli. :/ Sukkiksien kans kengät tuntuu toisaalta vähä "löröltä" mut pysyy kuitenki hyvin jalassa kävellessä, sit tollasten silikonilätyskä hommien kans taas vetää ehkä liian tiukaksi jos ne on siellä missä pitäski, eli varpaiden ja päkiän alla. Nyt sit totutan jalkaa näihin sillee et ne silikonilätyskät on tossa "puolessa välissä jalkapohjaa". Viksua touhua. :LOL: No, saapahan fiilistellä hame päällä kun on suht lämmin ilmakin.:D

Huomenna ois lakituksen kenraaliharjotus.. Pääseepähän treenaamaan niiden portaiden koluamista kengät jalassa.;) ..pitäis kyl "vanhan uskomuksen" mukaan mennä kenraalit perseelleen et varsinainen "esitys" menis hyvin.. :LOL: Noh, ylihuomenna kai sen näkee selviinkö hengissä siitä päivästä.....ei passaa ajatella ettei ala jännittää :snotty:

Hmm joo omaa napaa taas vaan tuijottelen, mutta hyvät päivän jatkot kaikille!
Upp3 ja Mötky 29+2
 
Heippa
Täällä oli myös neuvolapäivä..
rv 28+1
paino +630
rr 120/56
hb 115
Nyt minäkin joudun rautaa alkaa popsimaan. Mulla on ollut aina tosi hyvä hb, eikä se viime raskaudessakaan laskenut. No mutta nyt näin. Pissassa oli taas sokrut plussalla, mutta olenkin syönnyt herkkuja tosi paljon. Ihme ,että painoa oli tullut noin vähän :) . Vauva oli edelleen rt:ssa ja hyvin varovasti th kokeili ja totesi olevan hyvin alhaalla ,eikä siksi viitti paljoa komeloida. Ultrassa painoarvio oli 1260 g, eli ihan viikoilla kasvaa tasaisesti. Sf mitta oli 28cm, se mennee tasaiseen yläkäyrää. Seuraava aika taas 2 vk:n päästä. Hyvin rauhassa pitää edelleen olla, että vauva pysyy mukana.

Olipa tälläinen omanapa juttu ,mutta kun tuo raskausdementia on niin pahana ,että en muista mitään kommentoida. Nyt taas lepoasentoon ,kun tyttö nukkumassa.
-Poni ja Manteli 28+1
 
Annilia kyselit raskaana oleville tarkoitetusta hieronnasta. Tama ei nyt varmaan auta, koska asun Israelissa, mutta olin juuri tuollaisessa hoidossa maanantaina, kun meilla oli hemmottelupaiva toista ja kaytiin kylpylassa. Oli aivan ihana! Kesti 50 minuuttia, makasin ensin vasemmalla, sitten oikealla kyljella, lopuksi selallakin koska se ei viela tuota ongelmia. Kasittelyssa olivat siis selka, kasivarret, jalat, olkapaat, paa. Teki tosi hyvaa.

Helmi71 29+1
 
Jippiii!! Pakko hehkuttaa kun äitiyspakkaus tuli ja haettiinkin se heti!! Ihania vaatteita suurin osa!!

Haalari ihan mielettömän hieno... parantunut kyllä niin paljon siitä mitä esikoisella oli 2003. Ainoastaan ne oranssikeltaraidalliset ei oikein ollut mun makuun eikä se collegepuku. Mutta Niin paljon parantunut ja kiva oli että pakko mennä taas hiplaileen! Vauvanlakanoita pesukoneessa...

 
Heips taas,
vihdoin kerkeää tänne jotakin kirjoitella!
Ulkona on ihana sää, mutta ei meinaa jaksaa kuin maata :S

Mulla oli viimeksi se kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt, nyt ma oli kontrolli ja tilanne oli pysynyt samana. Joudun nyt kuitenkin kulkemaan kontrolleissa sen vuoksi kai sinne rv34 saakka..Eli sairasloma ja lepäily jatkuu! Supistuksia tulee ja välillä sattuu ja pistää alavatsaan kovastikin. Voihan se olla, että vauva maailmaan saapuu ennen elokuuta ;)

Neuvola oli maanantaina. Painoa tullut n.9,5kg yhteensä. Olen hieman pettynyt, mutta pitänee tyytyä, koska en saa liikkuakaan oikein. Paino ennen raskautta oli siis normaalin ja lievän ylipainon rajoilla, BMI joku 25,6 tms.
Verenpaineet ja vauvan sykkeet pysyneet hyvinä, vauva on terkkarin mukaan melko alhaalla ensisynnyttäjäksi :eek: Ei kuitenkaan ollut huolissaan, arveli lantioni olevan melko tilavan.
Sf-mitta oli 26,5 rv 29+0, eli keskikäyrillä. En siis taida valaskerhoon kuulua, vaikka tympeän isolta tämä välillä tuntuukin...

Mulla taitaa olla ihan päinvastainen mahan muoto ja vauvan sykkeet, kuin että kumpi meille tulee. Joten noihin ei tosiaan kannata uskoa ;)

Jaksamisia ja aurinkoa mammoille, kohta on jo elokuu :)
-pieniananas ja waavi 29+2
 
neitiperho
Kiva että joillakin nopea KELA. Itse toimitin tosiaan paperit 2.5. sinne ja nyt vasta annettu päätös. Pakkausta ei tosin vielä näy sitten missään :/ En hätäinen siis ole mutta kuitenkin :D

Neitiperho
 
Sone
Annilia: Kävin tänään rentoutusterapiassa, voin suositella kaikille odottajille! Todella miellyttävä kokemus, ja jännitystiloja pääsi vapautumaan rentoutumalla ja hellällä käsittelyllä.
 
Torstai iltaa!

Tänään oli neuvola täälläkin suunnalla:

~~Rv 29+6
~~Painonmuutos/vko 667g, yht. 11kg :/ :whistle:
~~RR 124/70
~~Pissi puhdas
~~HB 124
~~SF-mitta 26cm
~~Raivotarjonnassa
~~Syke 148
~~Liikkeet ++

Kaikki oli hyvin ja jatkossa neuvola on sit 2vkon välein. Seuraava on perjantai 13:pvä... :|

Huomena vimppa päivä töissä ja mahtavaa ilmaa luvannu! B)

Nyt pakko mennä ottaa jotain huikopalaa. :wave:


 
Mulla on seuraava neuvola vasta 4 viikon päästä, kun ensi viikosta lähtien pitäisi olla 2 viikon välein ja se osuisi just juhannusviikolle ja se ei käynyt, joten siirrettiin viikolla eteenpäin, kun mulla ei ole mitään ongelmia ollut. Terkka vaan sanoi, että soita jos jotain tulee.

Huomenna olisi lähtö kohti kylpylää, tosin osaltaan päivät menevät koiranäyttelytouhuissa ja illalla sitten pääsee pulikoimaan, kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ikaalisten kylpylässä on aika sutina, kun siellä on koiria paljon. Meilläkin 2 hengen huoneessa 3 ihmistä ja muistaakseni 9 koiraa, joten voi olla hieman tiivis tunnelma. Onneksi päivät ollaan ulkona, joten ei siellä huoneessa tarvi olla kuin illat.

shihtzu + pikku apina 29+3
 
Piiitkästä aikaa kirjoittelen tänne vaikka joka päivä käyn lukemassa, jotenkin vain en osaa kirjoittaa kommentteja toisten kirjoituksiin, vaikka myötäelän kyllä täällä mielessäni.

Meillä oli siis neuvola viime maanantaina:
RV 30+2 silloin
paino +800g/vk yht. 8kg
RR 112/76
pissa puhdas
hb 135
SF 26,5cm, nyt oli jo keskikäyrän alapuolella, mutta mittaaja oli kyl eri terkkari ku edellisillä kerroilla...
syke 150
tarjonta RT
liikkeet ++

Kelalta oli tullu tänään nettiin päätös päivärahasta ja äitiyspakkauksesta. Nyt vaan pakettikorttia odotellaan postilaatikkoon... Äitiysloma alkaa 28.6, joten kuukausi enää koulun kirjoilla. Muutama etätehtävä vielä tekemättä, ja sitten se olis siinä minun osalta.

Olo on ollut aikaajoin melko tukala, kävely on jo muuttunu omituiseksi lyllertämiseksi, ja jos istuu pitkään paikoillaan, tuntuu ettei pääse liikkeelle ollenkaan. Terkkari sanoikin neuvolassa että Ponteva on jo tosi alhaalla, joten johtunee varmaan siitä. Pissalla pitää rampata ainakin 15 kertaa päivässä!! Muuten kyllä lirahtaa housuun kun Ponteva puskee päällään (?) suoraan virtsarakkoon jumpatessaan oikein kunnolla.

Seuraava käynti on sitten taas kasvunseurantaultra Roissa 9.6 ja oma neuvola 16.6.
Jospa tällä kertaa sais jonkun kuvankin tuolta ultrasta, kun tähän asti Ponteva on onnistunut joka kerralla olemaan kasvot minun selkärankaan päin. Meillä ei ole yhtään kunnollista kuvaa pikkuisesta.... hieman harmittaa. Olishan Rovaniemellä mahdollisuus 4D-ultraankin, mutta valitettavasti meillä ei ole varaa moiseen :(

Syöminen on mennyt ihan penkin alle viime viikkoina, joku kauhea ahmatti on vallannut minun kehoni!!!! Kaikenmaaailman munkit, karkit, jäätelöt, hampurilaiset ja pizzat on sitten pitäny vääntää menemään.... ja jälkeenpäin on ihan kauhea morkkis!!!! Toki insuliinia olen pistellyt syömisieni mukaa, että ei sokeriarvot ole kuitenkaan päässeet nousemaan taivaisiin. Mutta tää on ihan kauheaa, kun en pysty enää hillitsemään itseäni :'(
Eipä ole kumma jos paino nousee tuota vauhtia.... elokuussa olen varmaan se valaitten valas....

Ja lopuksi isot :hug: kaikille tasapuolisesti, ja sori tämä mahdoton avautuminen....

mibaze & Ponteva 30+5
 
Heipat

apobase creamille onnittelut työpaikasta :flower: kiva huomata että tuollaisiakin työnantajia vielä on!

Tuota hierontaa olen myös ajatellut, täältä löysin yhden raskaana oleville tarkoitetun, kestää 1,5 tuntia ja maksaa 75 euroa muistaakseni, aikas kallista lystiä, mutta kunhan loma alkaa täytyy sitä varmaan itseään vähän jollain hemmotella.

Upp3:lle tsemppiä lauantain suureen päivään! Eiköhän kaikki mene hyvin =)

Täällä myös yksi pieni odottaja, muistaakseni (?) 156,5 cm, välillä mietityttää että miten se vauva mahtuu kasvamaan kun olen niin pieni, mutta maha varmaan pullahtaa sitten vaan reilummin eteenpäin kun ei pystysuunnassa mahdu kasvamaan?

Minäkin vaihdoin seuraavaa neuvolaa reilulla viikolla eteenpäin (kun oli niin hankalaan aikaan työn vuoksi), tulee kolmen viikon tauko kahden sijaan, mutta toisaalta kun ei mitään kummallista ole ollut niin ehtiihän sinne sitten myöhemminkin.

Äitiyspakkausta odotellaan täälläkin vielä, tulikohan ne laput muistaakseni viime viikolla.. hophop posti!

Pitää vielä telkkarin eteen vääntäytyä
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

miranth 29+3
 

Yhteistyössä