OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

iltaa vaan kaikille!!
kylläpäs mua eilen säikäytettiin ja pahemman kerran, eilen iltasella pappa ottikin lapset pihalle kun korjas vaunun jääkaappia. niin päätinpä ite olla tehokas ja pesin ikkunoita, patterit, konttasin jalkalistat ja keittiön kaluste sokkelit puhtaaksi, pyykkäsin ja touhusin ihan täysillä koko illan. kymmenen aikaan pääsin vihdoin kömpiin sänkyyn niin eiköhän tullu alaselkä aivan kamalan kipeeksi ja puolen tunnin päästä alkoi supisteleen ja silleesti kipeesti no otin sitte panadolin ja koitin mennä uudestaan nukkumaan. kärvistelin ja oottelin et josko lääke ois vaikuttanut no puoli yhen aikaan yöllä märisin miehelle kotona ettei se auta mitään. ei muuta ku vaatteet päälle ja sairaalaan, siellä lääkäri kahtoi kohdunsuun ja sanoi ettei vielä ainakaan sinne oo vaikuttanut. laittoi kumminkin neste tippaan ja osastolle. no onneksi auttoi ja supistukset loppui, aamulla otettiin sitten pissanäyte ja eipäs tämä edellinen lääkekuuri ollut tehonnutkaan siihen vaan se oli äitynyt niin pahaksi että rupes supisteleen niin pahasti. no onneksi sain uuden lääkekuurin joka on ainakin aikaisemmin tehonnut. joku aika sit kotiuduin ja äippäpolin lääkäri laittoi taas lepoon ei saa siivota eikä nostella mitään ja pitää olla mahdollisimman laiskana, mitenhän tuo onnistuu kun on kumminkin kolme lasta jo ennestään ja nuorimmainen vielä vaipoilla. mut neuvola jäi sit tältä päivältä väliin, eli en tiiä niitä sokerituloksia vielä.
jotain hyvääkin reissulta jäi mukaan, äippäpolilla ultrattiin ja kohdunsuun tilanne on hyvä kanavaa oli 4cm ja sisä suu raotti hieman mut näin monikkosynnyttäjälle tosi hyvä tilanne. ja vauvan painoarvioksi tuli 1kg ja vauveli oli pää alaspäin. ja kahden viikon päästä uusiksi tarkistukseen ja ultraan. niin joo ja istukka oli noussut suulta eli saan synnyttää alakautta!!!


mut vointeja kaikille ja levätkää!!
 
Triinu onneks kaikki oli mainiosti =) Mulla on päällä vähän samanlainen paniikki, kun nykerö on ollut eilisillasta saakka tosi pienellä menolla... Potkuja ei ole tuntunut ollenkaan, vaan sellaista pienen pientä liikehdintää harvakseltaan. Masua vähän särkee ja supistuksiakin on tullut, kun nuha nyt siinä vaiheessa, että aivastuttaa koko ajan ja jatkuvasti pitää niistää... Toivottavasti Elmerillä on vaan jonkinlainen lepohetki meneillään. Tai sit pitää huomenissa soitella neuvolaan. Yleensä kun muuten tuntuu, että vauva liikkuu niin pontevasti ja aktiivisesti... :/

Mulla ei oo vielä tullut raskausarpia mistä oon ollut kyllä tosi yllättynyt, kun mahanahka tuntuu silloin tällöin kasvupyrähdysten aikaan tosi pinkeeltä. Mutta kyllä sitä varmaan vielä kerkee ;) Noita monen mainitsemia öisiä lonkkakipujakin on alkanut ilmaantua - yöllä tulee kääntyiltyä kuin vartaassa, varmaan puolen tunnin välein... Siihen vielä lisätään vessareissut kahden tunnin välein, niin virkistävä yöuni on taattu :D

Perhekoosta: Mulla olis haaveena kolme lasta, mutta saa nähdä siunaantuuko niitä enempää. Tätä pientä lahjaa :heart: värkättiin puoltoista vuotta. Meillä on vielä ilman koeputkihedelmöitystä tosi pienet mahdollisuudet onnistua luonnollisesti :| Lisäongelmia on tuonut reuman ja kuntotilanteen sovittaminen niin, että lääkitykset voi jättää tauolle tai minimiin yrityksen ja raskauden ajaksi... Mutta varmaan yritetään vielä parin vuoden sisällä Elmerille sisarusta =)

Oon muuten Triinu katsonut samaa asiaa noista lastenvaatteista. Tyttösille on paljon kaikenlaisia ihanuuksia =) Prismassa oli viimeks söpöjä Cirafin vaatteita pojillekin - niitä on tarttunut muutamia matkaan mukaan.

Hyvää viikonloppua ja vointeja kaikille toivotellen,
kaneliomena ja Elmeri 29+2
 
Helou!

Äitiyspakkaus tuli eilen, eikä ne oranssit vaatteet olleet sittenkään yhtään pahoja! Ihania pikkuruisia vaatteita. Alkaa ihan oikeasti tuntua siltä, että kohta minusta tulee äiti! :p

Tervetuloa Madisonille joukkoomme! :flower:

Ollu kamala kiire koko viikon. Olittekin sitten kirjoittaneet aikas monta sivullista tänä aikana! :D Töissä olen kärvistellyt joka päivä, ku nyt ovat lopettaneet multa vuorojen teon. Tää päivävuoron teko tuntuu kyllä sata kertaa raskaammalta, ku se, että käy töissä pari päivää kerrallaan... Onneksi ens viikolla alkaa loma ja lähden käväisemään kotikonnuilla lapissa, ku sinne vielä kykenen matkustamaan. Nyt en rasita itseäni istumisella vaan matkustan junalla alapetillä!

Tässä lyhyesti kuulumiset tältä erää. Ei ehdi taaskaan kommentoimaan enempää, ku mies tuli nälissäänjust töistä.

Kiia 29+2 (kait)
 
Mäkin oon ollut huolestunut tänään,kun ei oo mahassa ollut sitä normaalia melskausta menossa :'(

sellasta pientä tönimistä ja paineen tunnetta välillä jommassa kummassa kyljessä.
Täytyykin lähteä tästä makuuasentoon kuulostelemaan,jos tuntuis liikkeet paremmin.
 
Kaneliomana sama juttu, soittele ihmeessä jos kovasti vaivaa mieltä. Se on kuitenkin tosi stressaavaa olla epätietoisuudessa. Mutta kuten itsekin sanoit niin tuo mahan kipuilu voi aika pitkälti johtua flunssasta :hug:
 
pikaheip :wave:

1. profiilissa parin viikon takainen masukuva. 2. äippäpakkaus tuli tänään, jei! kelalla kesti asiat, kun muutimme kaupungista toiseen kesken käsittelyprosessin. 3. lomilleläksiäisjätskit lahjoineen oli töissä eilen, oli kivvaa, lahjat mahtavia. 4. shoppailu piristää mieltä kummasti, kokeilkaa vaikka :D 5. nyte väsyttää armottomasti.

:flower: :flower: :flower: kaikille!

irtis ja paidanvenyttäjä 28+1
 
Heippa vaan. Tänään olin sokerirasituksessa ja ikävintä oli käytävän kova tuoli.
Haluan kertoa yhdestä tosi ilkeän tuntuisesta kommentista...olin äitin luona ompelemassa vaippoja ja siihen tuli yksi mummeli sieltä naapurista, ihan mukava ja kiva ja kaikkea, itse hän on laittanut johtimet poikki nuorena eikä siis lapsia ollenkaan. Sanoi sitten vaan että "voivoi kun noin paljon teet töitä sen lapsen takia jos se nyt epäonnistuu". Meinasin tietty vaippoja ja vastasin että kyllä mä näitä olen tehny enemmänki ja hyvin on onnistunu. Siihen se että "Niin jos se lapsi epäonnistuu...". En tajua miten lapsi voi epäonnistua! Kaivelee mieltä vielä vaikka siitä jo yli viikko aikaa, MITEN tämä lapsi voisi olla epäonnistunut? Siis miksi se ei tarttisi mun vaippojani? Syntyisi kuolleena? Ei tollasta saa sanoa odottavalle äidille! Että sieppaa.
Ja sitten mun ihana siskoni joka loukkasi mua sillon huhtikuun alussa, ei ole laittanut minua kutsutuksi tyttärensä valmistujais/yo-juhliin vaikka tytön kanssa oltu kun paita ja perse... no ukki sitten jää myös pois pelkästä myötätunnosta, mun isäni siis. Kyllä noi katkerat ämmät on kivoja :kieh:
Noh mie meen keittää puuroa nyt, nukkuu paremmin kun syö.

eccu ja 25+5
 
eccu toi on tosi ärsyttävää tommonen kommentointi, mulla oma isä jaksaa jatkuvasti varotella napanuoran menemisestä kaulan ympärille ja koska mulla on kolme keskenmenoa takana, sanoo hän aina että "jospa se tämä selviytyisi tähän maailmaan, ja pitää vaan toivoa ettei liikuskele liikaa mahassa, ettei vaan napanuora kiristy kaulan ympärille" mä olen skitsoissa muutenkin, ja on kauhea menettämisen pelko niin ei ainakaan toi kommentointi piristä mieltä.. samoin kun anoppi muistuttelee "laatulapsista" miten hänen lapset ovat kuulemaa hiljasia vauvana olleet ja2 niin helppohoitosia ja että toivottavasti meillekin tulisi tällänen "laatulapsi", mä meinasin pimahtaa ihan totaalisesti... mutta mitäpä noista välittää, antaa olla omassa arvossaan. :hug:

tänne ei muuten ihmeempiä, tai joo... äklöasiaa. minulle on ilmestynyt vissiin kai peräpukama prkele!!! mä en tiedä, tietäiskö joku fiksumpi, että kantsiiko mun olla yhteydes johonki lääkäriin vai riittääkö siihen ne itsehoitolääkkeet, jos niitä raskausaikana voi edes käyttää.. kyl sapettaa..!!

vauvelilla on täälläkin aina hiljasempia päiviä, tänään kyllä taas myllänny ihan hyvin..

tämmöstä tällä kertaa.

t. Hosso Ja Iida 29+2
 
ILtaa!!

Toivottavasti teijän kaikilla vauvoilla on kaikki kunnossa ja liikkeet alkais taas tuntumaan!! Meillä jumpataan mahassa niin villisti koko ajan. Mulla vaan olo ei ota helpottuakseen. Kävin tänään siellä työterveyslääkärillä ja se kuunteli keuhkot kun mulla on vähän hengitysvaikeuksia ollut yms.. ei kuulunut mitää normaalista poikkeavaa... terkkari alkuviikosta kysyi että onko mulla ollut rytmihäiriöitä (no on joskus) kun puhuin tosta sykkeen noususta. Käytiin sit tuos illansuussa miehen kanssa mun työpaikalla, vein sairaslomalaput ja ostettiin ruokaa. Miehellä ei ollut puhelinta mukana ja hävis jonnekkin kun juttelin työkaverin kanssa... mulle iski jo pieni paniikki kun en meinannu sitä löytää ja iski äärettömän häjy olo..

Eilen illalla supisteli tunnin ja sinä aikana joku 6-8 kertaa... tänään taas... samassa asennossa kun makaan tuossa sohvalla. No, ens maananataina olis neuvola. Mutta on tää olo ollut koko ajan niin ihmeellinen että alan olla jo valmis synnyttämään! Pitkä kesä edessä jos joutuu vaan maata ja koko ajan huippaa ja oksettaa. Työterveyslääkäri sanoi että mun maha on tosi korkealla, ainakin istuessa ja vauva saattaa painaa palleaan ja siksi hengittäminen on raskasta.

Lauantaina olis ne serkun valmistujaiset, taidetaan pikaisesti käydä nakkaas lahja ja lähteä mummolaan huilimaan. Tai jätän muun porukan sinne juhlimaan ja meen ite jo eeltä.

Vauvanvaatteista Mä taas jotenkin oon osasta ainakin tykännyt tosi paljon ja jos tämä on poika niin reipasta vihreetä (limeä), ruskeaa, oranssia ja siniturkoosia aion ostaa.... ihan pienenä varmaan enemmän ruskeaa ja valkosen sävyjä. Mä en taas herttasista nallekuoseista välitä. Se ihana puoli on pakkauksenkin vaatteissa ettei niistä löydy kuvioita muuta kuin siitä "yöppäristä". Sen verran mieli on muuttunut täs raskauden aikana kun ensin halusin pakkauksen ja nimenomaan sen vanhan, sitten olin sitä mieltä että en ota ollenkaan ja nyt taas haluan sen pakkauksen (ja otinkin, ei vielä tullut) ja nyt haluan sen uuden!! .... vaikea tapaus! :LOL:

Vitsit kun sais nuo kirpparitavarat pikkuhiljaa selvitettyä, on tuolla piilossa ja sinne aina nakkaan kun joku sellanen tulee vastaan ja nyt pitäis ne saada pikkuhiljaa poiskin. Pyykkiä on vaan ennestäänkin paljon ja nyt pitäis alkaa nuo kirpparille menevät pesemään viikkaamaan siististi ennenkuin alkaa vauvanvaatteiden pesu.

Jaksamisia kaikille!!
 
Sone
Huomenta! Innostuin minäkin eilen siivoomaan vauvalla oman kaapin ja laittelee tavaroita vähän paikoilleen, tosin pinnistä tai hoitotasoa ei olla viel haettu/hankittu. Jotenki tuntuu et siihen on viel niin pitkä aika kun vauva syntyy ettei uskalla laittaa kaikkee valmiiks.

Eilisen illan supisteli :/ Mistähän johtuu että että hirveen monilla on paljon vaivoja ja supistelee jo näillä viikoilla? Tänne tulee kyllä valitettua tooooosi paljon asioita, mutta eikös tää oo sitä varten että saa purkautua ;)

Eilisen neuvolakäynnin tulokset. Rv 26+ jotain Sf oli 23, painoa tullut 8kg, hempparit 111, verenpaineet 120/54.
 
Ihanaa, vapaa päivä!!

Ja mennään Tykkimäkeen! Mitenköhän jaksan siellä olla, ku nyt jo juimii tota oikeeta pakaraa :kieh: ..noh onhan siellä paljon penkkejä ja mies ja mummi ja ukki lähtee mukaan, ni ei tarvi miun kyllä ku istuu ja syyä pehmistä :D

Miulla ollu kanssa välillä se sellanen kova paine tossa häpyluun päällä ja esikon synnytys alko tollasilla(kovemmilla) suppareilla.. mutta kyllähän niitä jo vissiin saakin vähän olla, valmistelee paikkoja, kunhan ei vaan liikaa!!

Vaivoja on muitakin, en nyt vaan jaksa narista niistä :kieh: .. pitää vaan olla onnellinen että on mahdollista olla tässä tilassa, kaikilla ei ole.. yksi hyvä ystäväni ei varmaan koskaan saa kokea näitä vaivoja, vaikka on aina halunnu suurperheen :( ..

Ensi viikolla ois neuvola ja toivottavasti sitten jo kahden viikon päästä, miusta on ihana käyä neuvolassa!!

Vaavi on joo potkutellu kovasti, onneksi, ja nyt mieskin onnistu olee paikalla oikeeseen aikaan ja sai tosi napakan potkun käteensä, hyvä ettei tippunu sängystä ku säihkähti : HUI HELVETTI, MITE SE TOLLEEN???? tuumasin vaan et aattele ku miuta se pommittaa koko ajan noi?? :LOL: . no sano se sitte ku oli toipunu järkytyksestä, et isi täällä, nyt ollaan tutustuttu :heart:

No nyt pitää lähtee viihyttää poitsuu, laitan kohta vielä valaspäivityksen tohon!!

Äiti lpr 29+3
 
Moi,

Tosi hieno fiilis, kun iskias on helpottanut oikeastaan kokonaan (aivan samoilla viikoilla kuin aiemmillakin kerroilla) ja nyt olen kaivanut sauvat uudelleen esille ja käynyt pari kertaa tällä viikolla pururadalla. Älyttömän hyvä olo, kun pääsee taas liikkumaan vähän! Jälkikäteen on kyllä hiukan supistellut, mutta ainakin toistaiseksi ihan harmittoman oloisesti.

Minullakin on ollut mahassa nyt pari hiljaisempaa päivää, liikkeitä on kyllä tuntunut, mutta vähemmän. Raivostuttavaa, kun sitten alkaa väkisinkin koko ajan tarkkailemaan tilannetta ja miettimään kaikenlaista. Luultavasti tyyppi on kuitenkin vaan kääntynyt niin päin, että potkut menevät siäänpäin eivätkä tunnu niin selvästi. Itse pelkään kovasti napanuoraan hirttäytymistä. Poika syntyi aivan sinisenä nuora tiukasti kaulan ympärillä (kaikki kuitenkin ok, saatiin heti löysättyä ja pisteet nousivat synnytyssalissa nopeasti) ja siitä on jäänyt pelko asiasta. Koska meillä ei kunta tarjoa loppuraskauden ultraa, olen ajatellut sellaiseen yksityiselle mennä. Napanuoran kulkua siinä ei välttämättä näe, mutta yrittäähän aina voi.

Huomenna aamusta lähden ajelemaan pääkaupunkiseudulle Ikeaan. Kova sisustusinto on iskenyt päälle =) Varsinaisesti emme tarvitse yhtään mitään, mutta varmasti sieltä jotain tarttuu mukaan.

Säihke ja pikkupossu 27+2
 
huomenta :wave:

sone mää mietin yks päivä, että se just, ku kaikki kertoo vaivoistaan ja vaikka mielenmuutoksistaan, on tän paikan suola, koska niistä tajuaa joskus itekin, että aaa, tota mullaki oli just! ja sit helpottaa, kun tajuaa, ettei ookaan yksin asioiden kanssa.

näin kamalia painajaisia koko yön, mutta niin vaan myös heräilin pitkin yötä pikkuisen "pommitukseen", joten asioilla lienee suora yhteys. aamulla ku heräsin herätyskelloon kesken miestä koskevan painajaisen, hän hymyili ja tillitti mua sängyssä ja sanoi, että "sun silmät liikku villisti, näit varmaan unta". olispa herättänyt, oli niin kurjia kuvia kyllä menossa :/

kävin luovuttamassa verta lääketieteelle 6 putkee heti aamutuimaan, ennen aamiaistakin :x olin aivan varma, että nyt heikottais, mutta ei :) kiva, koska nyt tää likka lähtee suihkuun ja sit shoppaamaan keseen :D

kivaa aurinkopäivää mammat ja mahat!

irtis 28+2
 
Heissan piiitkästä aikaa..eilen oli neuvola ja siellä tk:n ja lääkärin tarkastus.
Ja mitat eivät hirveen hyvältä näyttäneet. eli hemppa oli laskenut 90 ja nyt joudun johonkin tutkimuksiin verianemian vuoksi, sekä syömään rautaa aamuin, illoin..painoa on tullut n 10kg kaikenkaikkiaan ja sf mitta huikeat 30!! Sokerirasitustesteihinkin joudun kun glukoosiarvot oli todella koholla.
Töitä olisi ollut vielä kaksi viikkoa ennen kesäloman alkua, mutta jäinkin nyt sitten jo sairaslomalle tämän verianemian vuoksi..tulin vielä työpaikalle hoitelemaan viimeisiä asioita ja putsaamaan pöydän..hieman haikeeta toisaalta.. :|
En oo hirveesti lueskellu teidän kirjoituksiakaan, joten en osaa nyt kommentoida mihinkään, mutta nyt jää varmasti enemmän aikaa palstailuun kun kotiin jään..

Ainiin ja meille tuli eilen vaunupaketti, tilasimme paketin tuolta, http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=91
joten mukaan sai paljon muutakin kuin pelkät vaunut, tänään pääsee kokoamaan ja testaamaan kärryjä!

Aurinkoista päivää kaikille! =)
kesämassu 28+3
 
Äh, tulee niin pirun isona kuva tänne ettei viiti laittaa...... :headwall: Pitäs vissiin jotenki pienentää... :snotty: Ja tuonne profiiliinkaa en saa sitä laitettua, sekoilee iha hulluna!!

Sain eilen mekon ompelijalta, nyt se on sit sopiva eikä ahista henkeä!!:)

 
Empäs ole sitten ihan alkuaikojen ollenkaan kirjotellut, tai edes juuri seurannut mutta nyt masu oli pari päivää maha tosi kipeä, toissapäivänä jouduin ihan hälyyttämään miehen töistä hoitamaan lapsia ja eilenkin röhnäsin vaan sohvalla koko päivän.
Päätin eilen että menen tänään lääkäriin jos ei parempi, mutta tänään on selkeästi parempi... niin ehkä tämä tästä.

Joka tapauksessa lohdullista lukea, että muillakin on vaivoja... ensimmäisessä kahdessa raskaudessa minulla kun ei ollut sitten niin yhtään mitään.

...ja viikon päästä pitäisi lentää täältä (asutaan Belgiassa) Suomeen 1.5 ja 3 vuotiaiden lasten ja mahan kanssa, yksin. Täytyy vaan toivoa että sattuu olemaan hyvä ja energinen päivä.

Lapsista on kyllä hurjan hauskaa matkustaa junalla ja lentokoneella, ja aina ennen ainakin ollut vaan hurjan hauskaa. Ja ihmiset on yllättävän avuliaita jos on lapsia ja möhömaha.

Möhömahat saa aina parempaa palvelua :)

Täytyisi vaan päättää yritänkö saada vielä ensi viikoksi ajan masulääkärille vai luotanko siihen että kaikki on ihan hyvin, ei kyllä yhtään huvittaisi mennä lääkärille sorkittavaksi.
 
Heissan mammat!!

Eilen sain inspiraation, ja kun meillä on tommonen iso vaatehuone, niin revin sieltä hyllyt kokonaan pois, ja päätin tehdä siitä vauvanhoito-huoneen :) kävelin maalikauppaan ja maalasinkin sen eilen vaaleanturkoosiks ja sinne sit hopeisia tassunjälkiä, voi että kun tulikin magee :heart: Sit oon tän ja eilisen pessy vauvanvaatteita, meillä on niitä KOLME täyttä äitiyspakkausta.. Eli aivan tajuttomasti.. Nuo 70-80cm ajattelin vielä varastoida kun niitä ihan heti tuskin tarvitsee.. on naapureille ihmettelemistä kun nytkin pyykkinarulla liehuu vauvanvaatteita :heart: meillä on aikas turkoosi/lime/ruskea/sininen voittonen tuo vaatepuoli, toki on kyl sit neutraaliakin väriä aika paljon, ite tykkään hirveesti kans noista pastellisävyistä!! Nyt jos tuliskin tyttö, niin pitäis hänet pukea sit sinisiin :LOL:

Vauvanliikkeistä ootte puhunut, täällä jyskätään ja kovaa! Mulle on tullut ihan mustelmakin navan viereen kun niin kovaa potkii, neukkutädin teoria oli että se johtuu siitä kun on niin ohut nahka ja vauva jyskyttää niin tulee sit mustelmia :) navan viereen on myös ilmestyny eka raskausarpi :kieh: eipä auttanu mun rasvassa uiminen :LOL: :kieh:

Semmosta pitikin kysyä, että onko muilla tämmöstä tuntemusta, kun makaa oikealla kyljellä, niin vauva potkii tai sätkii tai jotain tekee niin, että se tuntuu molemmilla puolilla mahaa samaan aikaan, eli tyyliin niin kun yrittäis itseään sielä suoristaa kovaa tahtia, ja olis niinkun "poikkitilassa" :) tää vauva on kyl aina ollu raivotarjonnassa kun on sitä kokeiltu mutta ei se kyllä voi olla kun tommosen "venytyksen" saa aikaseks, ja se venytys meinaan sattuu!! :LOL:

Tulipas taas tekstiä, huh! Nyt meenkin viemään taas ulos noita vauvanvaatteita kuivumaan ja jatkan silitystä, on niin ihana ilmakin, arska paistaa pilvettömältä taivaalta :heart:

katham ja poju 29+5 :heart:
 
Katham, täällä myös koettu tuollaiset kummassaki kyljessä tuntuvat vauvan venyttelyliikkeet! :LOL: Ne tosiaan "sattuu", mutta on kuitenki niiiiin ihanan ja suloisen tuntoista! :D :heart: Eilen tuntui (kun olin kyljelläni) sellainen "koiran turkkinsa ravistelu"-liike!!:D Vauva jotenki tärisytti itteään tosi nopeasti, ei ollu kovin pitkäkestoinen mutta alkoi naurattaa että koirako sieltä tuleekin ;) :whistle:

 
Eilen en tänne sivuille jostain syystä päässyt ollenkaan :kieh: Onneksi nyt taas pelittää!

Madison: Tervetuloa elokuisten joukkoon :flower:

Triinu: :wave: täällä on ainakin tullut valtavasti raskausarpia justiinsa mahaan ja ihan joka puolelle. Enpä niistä stressiä ota!! Neljättä odottaessa arvetkin tuntuu olevan paljon pahemmat kuin edellisissä raskauksissa. Noh, kylläpä ne siitä taas vaalenee aikanaan :D

Oon myös huomannut kauppojen vauvanvaatvalikoimat. Tytöille löytyy paljon enemmän kaikkia hempeitä vaaleanpunaisia ja suloisempa vaatteita kuin pojille. Itse kaipaisin enemmän sellaisia, jotka sopivat molemmille. Valkoistahan löytyy paljon, mutta ei se ole niin kiva väri.

jyffe: Mukava kuulla, että sulla oli istukka noussut kohdunsuulta/vierestä pois ja saat synnyttää normaalisti alateitse!! Itellä on istukasta ultra tulevana tiistaina ja saa nähdä miten meikäläisen käy, että saanko yhtä hyviä uutisia :xmas:

Täällä vauva liikkuu joka päivä ja lähinnä iltaisin se jalkapalloharjoittelu alkaa kunnolla, kun katton telkkaria rauhassa. Päivisinkin liikkeitä tuntuu, mutta paljon vähäisempinä. Pääasiahan on, että se vauva yleensä liikkuu edes vähän :heart:

Sain sitten raahattua ukon ja kolme lasta itteni lisäksi eilen illalla Halpa-halliin :LOL: Teki mieli semmosta jalallista kakkulautasta, kun tytölläkin on synttärit lähestymässä enskuulla! Sitten shoppailtiin vauvalle jo rasvoja, tuttipullontutteja, vaippoja, itelle terveyssiteitä jälkivuotoon yms. Itelleni löysin kaksi tunikaa, toinen on "normaali" ja toinen on tosi pitkän mallinen. Kiva saada edes pari kunnollista paitaa, jotka menee masustakin kunnolla eikä ahdista :D

Tänään sitten sain siivottua alakerran. Heti sen jälkeen mulla rupes supistamaan hieman kivuliaasti eikä meinannut mennä ollenkaan ohitse. Nyt kuitenkin olotila on jo normaali. Kohta täs enää saa siivotakaan, kun heti tulee kipeeksi :kieh: Että ei oo helppoa olla raskaana ei!!!

Tässäpä pikaiset kuulumiset taas täältä. Mukavaa viikonloppua mammoille ja masuasukeille ja muistetaanhan levätä aina, kun se on mahdollista :heart:

Tatjana80 ja tyttö 29 tasan
 
Tein oikein muistilistan, että mitä kaikkea pitää muistaa/tehdä tämän kuun aikana, kun on tuo pää niin hatara, etten mitään tahdo muistaa!:)

Mistäs täällä ollaankaan puhuttu... raskausarpia ei ole tullut vielä ainaskaan... supistelut jatkuu melko ikävinä, samoin närästys on alkanut vaivata myös mua. Ei se ole kuitenkaan ihan pahimmillaan vielä, muistelen kauhulla viime raskauden loppupuolta!

Miehelle olen ärsyyntynyt, kun se ei voi siivota romujaan parvekkeelta, että saisin sen laitettua nätiksi. Olisi kiva lueskella tai neuloa partsilla kun poika nukkuu päikkäreitään. Nyt se on täynnä äijän työkalupakkeja sun muuta! Täytyy kai lopulta itse se raivata, kun ei kärsivällisyys riitä "nalkuttaa"
=) Tosin mies on tämän viikonlopun töissä ja me pojun kans kaksistaan.:(

Tänään vaihtuu taas viikko, nyt tasan 29 kasassa =) Nyt leikkelemään vaippakankaita...
 
Ehdinpä taas lukasta mitä ootte kirjotellut, mäkään en päässyt eilen näille sivuille ollenkaan jostain syystä. Puhuitte joskus aikasemmin ammateista, valmistuin restonomiksi esikoisen ollessa vajaan vuoden, joten kotona oon ollut jo monta vuotta. Siis opiskellut ja tehnyt kesätöitä. Kotona haluaisin olla vielä ainakin niin kauan ku tuleva lapsi on vuoden. Lisääkin lapsia sais tottakai tulla, miehelle riiitäis kaks mut jotenkin mä haluaisin vielä sen pikku prinsessan.

Ens viikolla lähdetään viikoks etelään, muita lomasuunnitelmia ei oikeestaan ookkaan. Saa nähdä jos sitä jossain jaksais lähtee käymään, tai sit ollaan ihan vaan kotosalla. Meiän vauva on tainnut viime yönä kääntyä ympäri ku aamuyöstä oli kauheet potkuharjotukset ja tänään on potkut tuntunut ylhäällä. No, vielä se ehtii kääntyillä ympäri vaikka kuin.

Raskausarpia ei oo vielä tullut, ja toivottavasti ei tuukkaan. Viimeks ei tullut ollenkaan mahaan mut rintoihin pieniä. Mäkin kaipaisin kauppoihin enemmän vauvanvaatteita jotka sopii molemmille. Mua oikeestaan ärsyttää kaikki poikien monsteri ja pääkallo vaatteet.

Nyt pyykit narulle ja suklaata masuun! Mukavaa viikonloppua kaikille ja te jotka ootte sairaslomalla levätkää oikeesti!
 

Yhteistyössä