OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Apua apua, olen viimeksi käynyt täällä kaksi viikkoa sitten, pari viikkoa vierähti työmatkojen merkeissä. Mutta nyt taas täällä ollaan - eikä pois haluta.

Pomolle ilmoitin, että nyt rauhoitan sitten työtahtia tuonne heinäkuun puoliväliin asti, jolloin äloma koittaa. Hassua ajatella, että enää kaksi kuukautta töitä. Aika on kulunu todella nopeasti.

Tuolloin vapun alla neuvolassa minut laitettiin rautakuurille, kun hb oli 105. Ja äsken tavasin kalenteristani, että kontrollikäynti olisi ensi maanantaina. Apua jälleen kerran, rauta on vielä apteekissa :ashamed:

Tämä nyt menee vähän työjuttuihin, mutta kun ovat niin kovasti ajatuksissa viime aikoina pyörineet. Huomenna toimitan työntekijöiden luotturille ilmoituksen alkavista yt-neuvotteluista. Ei ole kiva tässä yhdeksi viime töikseen lähteä viemään yt:eitä läpi. :(

Kelapaperit sain kuin sainkin postitettua maanantaina, joten nyt vaan sitten odotellaan päätöksiä. Avustuksen otin rahana.

Hyvää loppuviikkoa!

Säihke + pikkupossu 26+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Huonot uutiset ensin, eli sokerirasituksessa kävin ja jäin kiinni. 2 ekaa arvoa oli liian korkeat. Ensi keskiviikkona menen sitten aamu-kahdeksalta ensin sairaalan labraan, ja siitä osastolle sitten vuorokaudeksi. Sama juttu oli jo viime raskaudessa, mutta ajattelin jos nyt olis arvot vähän paremmat kun syöminen on ollu mitä on ollu. Noh, saapahan levätä ja rentoutua rauhassa vuorokauden ajan :D
Vatsan ympärys on nyt 106cm, ennen raskautta se oli jopa 113 :whistle: Tajusin tossa viikko sitten, että hitto, mulla on paino nyt tippunu 10 kg siitä mitä oli ennen raskautta. Että hyvin on nämä jokainen kolmesta raskaudesta toiminu laihdutuskuurina :D
Pari viikkoa sitten olin neuvolassa; pissa oli puhdas, hemoglobiini tippunu jo 119, verenpaine 122/89, sf-mitta 22. Vauva liikkuu ihan hirveästi, keskellä yötä jos satun heräämään niin kauhea mekastus mahassa silloinkin =)
Välillä vauva on jossain ihme asennossa, jolloin vatsa näkyy tosi selkeästi, huono puoli tässä on se, että ei itestä tunnu kovin mukavalta.

mapsu rv. 27
 
Heippa masulaiset!!!

Oon vähän "huonompi" kirjotteleen kuulumisiani, mutta kokeillaan..

Elämä on mallillaan häitä odotellessa :D

ompelijalla kävin pukutarpeita viemässä ja mitoittamassa itteeni, tulee aikas ihana hääpuku mulle..
:heart:
Kunha vaan kaikki menis hyvin ja jaksaisin tehdä kaikki tarvittavat jutut niitä häitä varten.. :ashamed:

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä, Aapeli möyrii lähinnä iltaisin ja tosi lujaa silloin. Meinaa tulla nahkasta läpi.. :LOL:
Maha on ollu vähän "sekaisin" rautatabuista, ohimenevää kai. Ainakin elokuussa sitten loppuu..

Aion "ruinata" neuvolan eukkoa tilaamaan mulle loppuajan ultran, eipähän tartte olla pelko perseessä että mahtuuko Aapeli alakautta vai ei..
Nivelet särkee ja selkää jomottaa..
Saunassa tykkään käydä, ilman löylyn heittämistä..Ennen tykkäsin heittää..

Siinäpä ne "tärkeimmät"

Salamatkustaja ja Aapeli :heart:
 
Jännittää, kun eilen tuli postista pakettikortti että voin noutaa äitiyspakkauksen, kumpihan sieltä putkahtaa, '07 vai '08?! Haluan ton uudemman!! :eek: Huoh..vaikka sais olla vaan onnellinen ja tyytyväinen että tuollainen systeemi on täällä Suomessa, eikä valittaa vaikka sattuiski se vanhempi pakkaus tulemaan..! :ashamed: Niin, ja parin tunnin päästä pääsen käymään postissa..
 
Heippa!

Pakko oli mennä tänään työterveyteen, aamulla töihin lähtiessä syke oli jotain tosi paljon ja olo ei helpottanut töissäkään. Työkaveritkin katto että et sä kovin hyvälle näytä ja lähdin sitten parin tunnin sitkuttelun jälkeen terkkarille. Tämän päivän pyysin saikkua kun huomenna ja la-su vapaata. Käski vaan huilata nyt, imurointi ja tiskaus KIELLETTY! no... isäntää oottaa sitten hommat kun kotiutuu.... Maanantaina pitää mennä uudestaan jos olo ei oo parantunut. Sanoi ettei mun tässä kunnossa saa töihin mennä. Että silleen,... osaa tässä nyt vaan maata. Heti olin rikkaharja kädessä kun tulin kotiin.. :ashamed: Mutta pakko se on vaan nyt ottaa rennosti vaikka joka paikka on räjähtämäisillään. Onneksi on nyt lukemista kun siskolla oli ihan luettavia kirjoja...

Mahan ympärystä en oo mitannu kun en tiiä missä meijän mittanauha on tällä hetkellä-- pitäis kaivaa se esiin jos sais ommeltua niitä kestoja. Äidiltäni sain yhen pitkän fleecemekon ja sen saan käyttää vaippoihin. Vielä sitä kosteussulkua pitää käydä ostamassa, kuminauhaa ja sitä tarranauhaa.

No tämmöstä täällä tällä kertaa! Nyt ei auta kuin mennä pötkölleen...


Mammaliini83 ja Api 27+2
 
Hellurei!

Tänään oli sit se neuvolalääkäri, kaikki oli meidän pikkusella hyvin. Tai miten sen nyt ottaa.. pikkusella hyvin, mutta mulla ei niinkään..

Mulla on kohdunkaula lyhentynyt, on nyt 2 cm, mut onneks kohdunsuu vielä visusti kiinni.
Vauva on jo aivan laskeutunut alas, on raivotarjonnassa. Lääkäri sanoi, ettei vauva enää voi kääntyillä, pää jo niin alas laskeutunut. Noh, onpa edes pää edellä tulossa sieltä. Siltä se kyllä on jo pidempään tuntunutkin, että kovin alhaalla se vaavi on - sen verran kovin painoa tuntuu tuolla, ja pissattaa koko ajan ja ummettaa ym ym..

Ja lisäks mul on emätintulehdus, voihan nenä :x eipä ollut oireillut mitenkään, himpun ollut valkovuotoa mut ei muuta. Noh nyt on kuuri siihen vaivaan. Tulehduskin kun voi aiheuttaa tuota kohdunkaulan lyhentymistä ja sit vaarantaa ennenaikaiselle synnytykselle.. :|

Verenpaineet oli edelleen 140/90-100 ja syke huitelee 100 korvilla.. päätäkin särkee sitten tuosta hyvästä. Nyt tosiaan tartteis vaan levätä ja levätä... eikä saa nostella mitäääään tuon kohdunkaulan lyhenemisen takia.. toivotaan vaan kovasti, että pikkunen nyt pysyy vaan vielä masussa ainakin heinäkuulle, mieluummin sinne elokuun lähettyville. Inhottaa vaan tuon sykkeen takia, kun on koko ajan sellane "sykkeinen" olo, kädet on melko voimattomat ja kuuma tulee vaan istuessaankin..

Meinas muuten lääkäri paljastaa vauvan sukupuolen - emme siis halua sitä etukäteen tietää - lääkäri kun alkoi puhua jalkovälistä ja sukupuolesta siihen malliin niin mä äkkiä huudahtamaan että en halua tietää! Oispa ollu lääkäriltä pien moka, jos ois sen möläyttäny. Vaikka ei se nyt niin vaarallista ois ollu, ollaan vaan päätetty ettei etukäteen sitä kysytä. Tärkeintä nyt kuiteski meille, että pikkunen pysyy masussa kasvamassa, tiedetäänpä sukupuoli tai ei. Jäi kuitenki sellane maku suuhun lääkärin aloittamasta lauseesta, että pikku prinssi sieltä ois tuloillaan... saas nähdä!

Niin muutes, sain maanantaina jo äitiyspakkauksen ja vähänkö jännitti saadaanko vanha vai uus! Mut onneks saatiin UUS! :D Aivan ihana pakkaus, tykkään väreistä ja muutenki koko pakkauksesta. Eritoten se toppapuku on ihanuus ja makuupussi =) On se outoa, miten jotkut vieläkin sitten saa sitä vanhaa.. ois kyllä itseä harmittanu jos se vanha ois tullu, vaik ei tosiaan sais valittaa pakkauksen saamisesta.

oda-sofia & pikkunen 28+2
 
Pakko vielä lisätä että kun sais tuon isännän vaan sitten tekemään jotain. Nuo miehet kun ei ite tajua ja huomaa että vois ottaa imuria ja imuroida tai että peti olis nätimpi ja siistimpi kun sen petaa kun nousee ylös... tai ainakaan meijän isäntä! Sen mielestä ei tarvi imuroida tänään jos on eilen tai toissapäivänä imuroitu.. HUOH!

Mun äiti ja täti tulee huomenna tännepäin asioille ja käy meilläkin ja mun täti on älyttömän siisti ihminen, ei onneksi kommentoi muiden sotkuja mutta itteä hävettää kun joka paikka levällään aina ja sillä ei pölyn pölyä missään... no eipä sillä oo pieniä lapsiakaan enään joten sillä on aikaa ja kukaan ei levitä..
 
Tänään kävin sitten sokerirasituksessa ja kontrolliultrassa. Testin tulokset saan huomenna, ku käyn neuvolassa. Ultrauskin menee uusiksi, ku kaveri oli perätilassa, eikä lääkäri saanu kunnolla mittoja. Painoarvio oli 1,1-1,2kg, lapsivettä normaalisti. Ei kai saanu kunnon kuvaa, onko niitä napasuonia kaks vai kolme, ku ei siitä mitään puhunu, enkä mie tajunnu kysyä... Mutta puolentoista viikon päästä taas uudelleen ultraan.

Liikkeiden seurannasta sain infoa tänään. Ja samat neuvot kuin muillekin. Olla kyljellään ja kuunnella liikkeitä tunti. Pitäisi tulla 10 liikettä, niin ok. Jos tulee esim. kahdeksan, pitää käydä välillä kävelemässä ja juomassa jotain ja kuunnella taas kyljellään tunti. Kaikki liikkeet lasketaan, jos esim tulee "sarjana", jokainen isku lasketaan erikseen ja jos tulee kymmenen täyteen lyhyemmässä ajassa niin sitten voi makoilun lopettaa. :)

Että tällaista tänään. Huomenna aamusta neuvolalääkärille ja sieltä suoraan töihin. Täytyy sitten käydä kertomassa testin tuloksia tännekin, ku töiltään ehtii!

Kiia ja kamu 28+2
 
Upp3: Kumpi pakkaus tuli? :) Ja miten nopeasti te muut ootte saaneet pakkauksen siitä, kun kelan päätöslappu tuli? Mulla nimittäin on kohta se 2 viikkoa siitä lapusta, eikä oo mitään pakettikorttia vielä näkynyt :/ Olenpas minä malttamaton, haah! Mutta siinä lapussa siis luki, että paketti on noudettavissa 2 viikon kuluessa, mutta eipä oo näkynyt ainakaan vielä.. Toivon, että nyt sitten uusi pakkaus kuitenkin tulisi.

Mulla vauva liikkuu selkeästi vähemmän, jos itse touhuan tai olen liikkeellä. Onko muut huomanneet samaa? Samoin autossa ollessani vauva liikkuu hyvin vähän. Istuessa tai maatessa sitten kyllä potkuja satelee joka ilmansuuntaan, pakko kai sillä vauvalla on olla enemmän kuin 2 kättä ja jalkaa :D

Varsinkin iltaisin tulee supistuksia. :( Välillä aika kipeänkin tuntoisia! Ja vielä olisi viikko neuvolalääkäriin, se pitäisi olla rv 26-27 mutta mulla on vasta 28+3 kun aikoja ei saanut.:(
 
Hui, mulla tuli äsken vessassa käynnillä paperiin sellasta tosi sitkeetä, kirkasta limaa. Vähän kun kanamunan valkuaista. Sitä tuli ja tuli vaikka kuinka monta kertaa pyyhki. :eek: Valkovuoto on ollu ihan erilaista aikasemmin, sellasta valkosta, maitomaista.
Seurailen jatkuuko samanlaisena vai oliko joku tilapäinen häiriötila. :/
 
Uuusi pakkaus tuli!!! :D Ihana, tykkään kovasti, ja tosi kivoilta tuntui ne kestovaipatkin, mukavan pehmoisia ja pikkuruisia! :heart: Päätöksen pakkauksesta sain n.2vk sitten, eilen tuli pakettikortti. Piti täytellä asumistukilaput kelaan kun loppuu opinnot ja vuokrakin nousi kympillä.. ja ehkä taas vauvan synnyttyä nousee 10eurolla, ne on siis vesimaksuista.. Toivottavasti sais ees jotain 150euron pintaan asumistukea, muuten ei kiva!!! :(

HooÄssälle tsemppiä, toivottavasti ois vaan "tilapäinen häiriötila" ettei tarvis huolehtia siitä. :hug:
 
HooÄs Tuollainen kuvailemasi liman eritys on yleensä ihan normaalia. Tuosta limasta joillekin muodostuu limatulppakin, josta myös kyllä juuri luin ,että sitäkään ei varsinaisesti edes tule ,vaan liman eritys on loppuraskaudessa vaan niin runsasta. Minulla myös tullaista limaa.

Täällä ei mitään kummallista. Miehen käsi leikattiin tämään ,joten mummu ja pappa saavat autella paljon meitä raihnaisia :) . Mutta nyt syömään ja telkun ääreen..
-Poni ja Manteli 26+1
 
HooÄs just tuollaista sun kuvailemaa kanamunanvalkuais-tyyppistä limaa mullakin erittynyt useampaan otteeseen tän raskauden aikana. Tullut yleensä kerran pyyhittäessä ja sit ei taas pitkään aikaan mitään. Mainitsin asiasta neuvola-lääkärille tiistaina eikä hän pitänyt sitä lainkaan huolestuttavana. Ei hätää siis!

Nyt iltapalalle ja unten maille!

:heart: haaveilija ja poju 26+3
 
Hei vaan kaikille!

Tänne ei mitään ihmeellistä. kiirre jatkuu ja en saa sitä loppumaan :ashamed: lomaa odotan kovasti!!

Masun ympärys piti tietenki mitata ja pidetään upp3 me peräpäätä, ympärys oli 86 senttiä.

päätöstä ei ole kelalta vielä tullu, mut arvaan mistä kiikastaa :/ mun työnantaja on niin samperi hidas kaikissa asioissa!! mulla huomenna aamu ja en tiedä miten menen sen jälkeen töihin, aikoi tänään vuorot tehdä. hohhoijaa ja tänään palkkapäivä..? siis mikä? tän vuoden puolella ei palkka ole ollut kertaakaan 15. päivä tilillä |O tulee 18.-20. päivä toivottavasti. se siitä vinkumisesta.

maha koko ajan ihan kivikova, kova jotain älyttömiä kesto supisteluja tulee. alaselkäkin meinaa ottaa lopputilin tästä kropasta.

mutta nyt äkkiä nukkuun, että aamulla jaksaa! öitä

Triine 25+4
 
iltoja!

Ei ihmeempii vointiin, "levottomat jalat" vaivaa just nyt... Muuten olo ok. ja töitä jaksaa tehä. Maanantaista kontrolli ultraa odottelen, välil o ihan levollinen olo ja sit välillä tulee "mörköjä" mieleen.

Masun ympärys oli aamulla 99cm, en tiiä paljon on ns. normaali.

Mut köllimään et jaksaa aamulla herätä töihin.

tuiccu ja "kolomonen" 24+5(vissiin)
 
Kelalta tuli mullekin päätös avustuksien myöntämisestä. Nyt kärsimättömänä odotellaan pakkausta...toivottavsti tulee se uusi...
Ostettiin tänään eka body vauvalle (50cm), sitten serkulta tuli viestiä että he ovat saaneet tänään vauvan (54cm pitkän), joten eihän se todellakaan ole päivänselvää että tuo body mahtuu meidän vauvalle ikinä, mulla nimittäin on tää mahanympärys jo nyt valtava 114cm. :ashamed: Joten voisi kuvitella että vauvasta kasvaa iso!

Mairo rv 27+5
 
HooÄs ! Entäs jos listaa ei tarvitsisi päivittää päivittäin, vaan vain jos tulee muutoksia... luulen nimittäin että suurin osa seuraa ahkerasti kirjoittelua vaikka ei itse kirjoitakkaan, mun mielestä se on aika tylyä puottaa listoilta kesken sen takia...
Jokainenhan voi itse seurata raskausviikkojensa kulumista esim.raskauslaskurista (www.kampanjat.net/raskauslaskuri)
mistä minäkin sen aina käyn tsekkaamassa näppärästi kun oon laittanut sen suosikkeihini.
Mitä mieltä asiasta?
 
Triine, passaa mulle tuo peräpään pito, toivotaan vaan parasta ettei paisuta viimeisen kuukauden aikana ohi "valaiden" :LOL: ;)

Mairo, tuo on kyllä ihan totta, että viikot voi katsoa erilaisista laskureista, mullaki jonkunnäkönen tuolla suosikeissa. Eli minustakin ois reilumpaa sittenkin säilyttää kaikki listalla olevat ja lopettaa päivittely joka päivä, mitä mieltä itse oot HooÄs? =)

Apua apua, tänään tulee lopulliset tiedot yo-kokeista, ja siitä valmistunko tänä keväänä ylioppilaaksi!! Jännittäää! :x Jossain vaiheessa päivää pitäis löytyä nimilistat monelta nettisaitilta, sitä odotellessa hyvää päivän jatkoa masujen kantajille ja masuasukeille! :heart:
 
Sone
Hööas: Minä ainakin sinuna kysyisin neuvolasta tuosta limasta... Varsinkin jos sitä tulee paljon. Ettei vaan olis limatulppaa. Sehän kuitenkin meinaa et paikat vissiin kypsymään päin jos limatulppa pyrkii pihalle.

Tutulla oli tullut limatulppa KUULEMMA jo ennen rv 30 pois, mutta synnytys kuitenkin käynnistyi täysiaikaisena. Lääkärit tietty käskivät varautua että syntyy ennenpään ja lepoa.

Mutta, tuskin sinun tilanne on tämä, mutta aina on fiksumpaa tarkistaa. Onko sinulla ollut supistuksia?

Ainii, miun mielipide on että elä tee enää päivityksiä, jätä vaan lista tuollein niinku on..
 
Piiiitkään aikaan en ole kirjoitellut, mutta lukemassa käyn kyllä suhkoht usein, että älä minua listalta poista :)
neuvolakuulumisia. eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin.sydänäänistä ei tarkkaa lukemaa saatu kun vauva liikkui ja potki niin kovin,neuvolakortissakin lukee 135-145 :D
sf mitta oli 28 cm ja hb114.
vähän alkaa pikkuhiljaa siltä tuntua, että töissä olo ei yhtään kiinnosta.eikä jaksa. no,mutta vajaa kaksi kuukautta enää!!(ja kesäkuussa on kaks viikkoa kesälomaakin)

vointeja masuille!
-ajatar & vekara 27+0
 
Soitin koululle, ja selvisi että.....saan valkolakin!!! B) Psykologian pisteet oli noussu ytl:ssä, ja C tulee.:D enkusta odotettu a, äikästä m, syksyllä kirjotin ruotsin b ja uskonnon c. Huippuarvosanoja, kyllä :whistle: mutta tavoite oliki vaan saaha ees se pipo =)
 
Heips!

Kyllä mulle käy että lopetetaan toi päivittäinen päivitys. Poistan siitä vaikka nuo rv:t kokonaan, niin voi sieltä jokainen käydä sitten muita tietoja kattomassa. =)

Ei oo tullu sitä limaa enää eilisen jälkee. Harjotussuppareita mulla on tullu vaikka kuinka ja jonkun verran ollu sellasta menkkamaista jomottelua alavatsalla/selällä.
Pojasta mulla irtos limatulppa sairaalassa 12h ennen syntymää. Se oli sellanen sitkee lima klöntti, missä oli ruskeeta seassa.

Mulle tuli tänää postissa tuosta pojasta synnytyskertomus. Ma vai ti sen tilasin mailitse synnäriltä. Tosi mielenkiintosta lukea, mitä missäkin vaiheessa tapahtu. Oli reilun vuorokauden touhu, kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Välillä nous ihan ihokarvat pystyy ku sitä luki. :D
Tässäkin synnytyksessä kyllä toivon, että saan spinaalipuudutuksen, se oli ihan unelma ihana apu. Kipuja ei tuntunut ollenkaa edes ponnistusvaiheessa.

Mukavaa perjantai jatkoa!! :wave:



 

Yhteistyössä