<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Heissan!

Kiialle :hug:

Soma Tein kolmivuorotyötä akuuttipsykiatrian osastolla, mutta enää en tee kuin päivävuoroja. Tein tuon yhden yön (su-ma välinen) ja maanantaina iltapäivällä soitin, että en pysty tekemään toista yötä. En ala riskeeramaan lainkaan tätä pikkuista. Oh suhtautui asiaan ihan hyvin ja eipä siinä paljon voi sanomista ollakaan. Työsoppari loppuu kesäkuun puolessa välissä ja muutto on edessä toiselle paikkakunnalle niin ei paljon haittaa miten loppuaika menee :LOL: Ihan sama! :D

Olin tänään taas neuvolassa. Viimeksi olin 9.4. ja painoa oli tullut 800g per vko. Nyt oli tullut 550g per vko. Kääk, mulla on paino nyt noussut ihan älyttömästi ja painan tällä hetkellä enemmän kuin koskaan! Apua! Herkut on maistuneet liiankin hyvin. Raskauden aikana tullut jo 10kg lisää.... :ashamed: Muuten kaikki oli ihan hyvin ja sydänääniä kun kuunneltiin pikkunen potkiskeli niin kovasti :D Ei tainnut vaavi tykätä, kun masua paineltiin ensin aika ronskisti, kun mitattiin sf-mitta (21cm). Pari senttiä oli tuotakin tullut lisää parin viikon aikana.

Mutta tämmöistä!

Bella-Lumia 23+5
 
Pikainen vastaus tuohon pyöräilyyn, esikoista odottaessa mä pyöräilin päivittäin vielä joulukuussa, kun hän syntyi maaliskuussa. Sen jälkeen alkoi pyöräily suppailla sen verran (plus sain kestoflunssan...) et pyöräilyt jäi. Eikä ollut loppuajasta autoilukaan kivaa... nyt mun pyörä on Suomessa ja ois kyllä ihanaa päästä vielä pyöräilee.

Kiialle osaanotto suruun!
 
Tuosta flunssasta vielä että itse oon varmaan kuukauden päivät sinnitelly tämän ihanan räkätaudin kanssa ja nyt viimein eilen sain käytyä lääkärissä..poskiontelontulehdus ja antibioottikuuri. kyllä vähän pelottaa noita lääkkeitä ottaa, mutta pakkohan sitä on itsensä saatava terveidenkirjoihin taas, pääsee tuo yleiskuntokin laskemaan kun koko ajan flunssakierre päällä. sen siitä saa kun on päiväkodissa töissä, kaikki mahdolliset pöpöt tarttuu :x
 
huomenta!!

eilen illalla yritin kirjottaa, mutta tekstit hävis :kieh: , en sit jaksanu uuestaa alottaa..

Eli Kiialle :hug: , osan otto suruusi!

Tervetuloa uusille!!!

Ja mie sain pakkauksen!!!!!! TSIPPIDII...... vanhan.. mutta sitä mie halusinkin, tosin jos siinä uudessa on jotain oranssia, ni sit vähän sylettää :D mutta ihania pieniä uusia puhtaita vaatteita :heart: :heart: , voi että.. tulis jo elokuu...

ja ei siihen pakkaukseen pysty ite vaikuttaa, ne jakaa vanhat pois ja sit alottaa uuden jaon. ja samaan aikaan tulee vaan uudesta kuvat kelan sivuille! näin mie oon ymmärtäny!

ja kathamille "rohkasun" sana, tod.näk. synnytys koskee vielä kovempaa :D , ainakin ilman lääkkeitä ja pidempään!! MUTTA se kipu on sellasta, et sen tietää mistä se johtuu, ni sen kestää kyllä ja se loppuu HETI ku vauva syntyy, ja mie ainakin unohin sen kivun melkeen heti! ei siihen kuole!! =)

sovittelin eilen jo kevät vaatteita, mut hitsi ku on viel aika kylmä, ni ei voi farkkutakkiakaan pitää, KU SE EI MAHU LÄHELLEKKÄÄN KIINNI ja sinne ei mahu alle ku tosi ohut pusero.. :ashamed: ei viiti pahentaa tätä flunssaa sen takia.. mutta ballerina kengät meinasin laittaa tänää töihi, ku ne kerta mahtuu vielä. viime syksynä ostin alesta ne ja en oo siis käyttäny vielä, mut nyt pitää käyttää, ku kohta varmaan on sellaset norsun jalat mihin ei mahu mitkään kengät, ni nyt pidetään sitten kaikki kivat kesäkengät!!!!

mutta nyt tää lähtee herättää pikku unikekoa, ja sit töihin!!!

äiti lpr 25+1
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa taas kirjottelen.

Kiialle :hug:

Ja sit, MÄ OON NIIN VÄSYNY!!!! |O |O |O |O
Mä herään aamusin seiskalta tai ennen, päivällä nukahdan jopa istualleen, kun väsyttää niin paljon, ja saatan nukkua pari-kolmekin tuntia ja sit illalla on taas veto ihan pois kun on saanu typyn nukkuun ja meenkin sit ite jo sänkyyn tos 9-10 aikaan.
Viimeks neuvolassa oli hb viä hyvä ja sillonkin oli jo väsymistä havaittavissa. Seuraava neuvola vasta viikon päästä, mutta taidetaan tänään ajella ihan vaan mittauttaan se hb.

Onneks jotain ihanaakin tässä löytyy. Me muutetaan ens viikolla!! Jipii :) Ja kaiken parasta, että saatiin myös tää vanha asunto myydyks, ei tää jää sit tähän roikkuun. Vaikka harmittaa se tietty tästä muuttaa. Mutta tila meiltä loppuis. Uudessa onkin noin 40 neliöö enemmän. Typykin odottaa uuteen kotiin pääsyä. Tosin typyn innostusta varmaan lisää se, että tietää saavansa leikkimökin uuteen pihaan :heart:

Taidanpa mennä typyn viereen sohvalle kattoon Muumeja :wave:

E+M ja ihan sekasin jo viikoista...
 
Huomenia kaikille!
Oon lueskellut täällä, mutten ole kerennyt tai jaksanut kirjoitella, kun ei taaskaan mitään erityistä kuulu :D Vauva on nyt potkinut ja liikkunut huomattavasti lujempaa, eilenkin oli perhevalmennuksen ajan semmoinen monotus päällä, että mahamakkara heilui :D Helpoiten kun ne liikkeet näkyy vatsan ulkopuolelle selällään maatessa, kun rasvat kai tippuu alas :D Mutta todella selkeästi liikkeet näkyy ulospäin. Sekä muljahdukset että terävämmät. Vauva potkii eniten aamulla, alkuillasta ja illalla.. Päivällä taitaa nukkua, tosin silloinhan olen liikkeessä itsekin!

Bella-Lumialle: itsehän työskentelen suljetulla psykiatrisella osastolla ja turvallisin mielin työskentelen niin kauan kuin fyysinen kunto antaa periksi. Yövuoroja en tee, kun en jaksa, mutta muutoin en ole kertaakaan ollut huolissani pikkuisen puolesta tuolla. Paljon enemmän minua huolettais jossain fyysisesti raskaassa työssä tai esim. dementikkojen/vanhusten parissa.. Mutta ihmiset kai kokee nää niin eri tavalla. Toki on selvää, että en mene eristystilanteisiin mukaan enkä mihinkään, jossa potilaalla on vähänkään hermo kireällä/arvaamatonta käytöstä tms. Työkokemuksen myötä on tullut taitoa lukea tilanteita..
Ja pääosin potilaat on suhtautuneet enemmänkin "suojelevasti" ja positiivisesti, hyvinkin psykoottinen potilas alkoi puhumaan, miten ihanaa oman lapsen saaminen oli ym.

Kiialle haleja ja osanotto. Harmi, ettei pappa kerennyt nähdä pikkuistasi :'(

Äitiyspakkauksesta: ei sitä todellakaan saa valita. Tulee, kumpi tulee.. Nythän lapsimessuilla perjantaina se julkistetaan, ajattelin itse laittaa paperit maanantaina ja antaa kohtalon päättää, kumpi pakkaus sitten tulee :D
 
Huomenta!

Juu, siis kyllä minäkin aion loppuun asti olla tuolla suljetulla osastolla töissä, mutta en tee enää yövuoroja:) Tuo osasto on vielä "rauhallisempi", kun sillä osastolla ei ole erkkaa ja lepareita. Jos potilas menee niin huonoon kuntoon, että hän tarvitsee erkkaa/lepareita hänet siirretään viereiselle suljetulle osastolle. Tuolla potilaat siis jo hiukan paremmassa voinnissa.

Mitäpä sitä tänään tekisi, kun jo näin "aikaisin" hereillä. Jospa lähtisi vähän shoppailemaan:D Tarviis oikeesti uudet kevätkengät. Talvipopot jo liian kuumat...seli seli :LOL:
 
Kiialle :hug: Ikävää, ettei pappa ehtinyt nähdä pikkuista.

Kylläpäs minä luin huolimattomasti sitä Kelan lomaketta. Katsoin, että niitä työnantajatietoja ym ei tarvitse täyttää kuin silloin kun hakee erityisäitiysrahaa. No onneksi minua täällä valistettiin. :) En edes tiedä, että kuinka pitkään työnantaja maksaa palkkaa (maksaako ollenkaan heinäkuun puolivälin jälkeen). Täytyy sitten tosiaan kuitenkin raahautua sinne palkkikseen kysymään asioita.

Ihana sää ulkona! Tekisi mieli olla siellä eikä täällä pimeässä, tunkkaisessa toimistossa. Pyöräilystä kun on ollut puhetta, niin minä pyöräilen työmatkan (noin 4km/suunta). Mulla ei ole ollut mitään ongelmia, mutta mulla ei ole kyllä supistuksia muutenkaan. Ehkä vähän varovaisemmin poljen kuin normaalisti, mutta onneksi matka on lähes kokonaan pyörätietä, ja kypärää käytän muutenkin. Luin äskettäin jostain, että sikiön yleisin kuolinsyy auto-onnettomuudessa on se, että äiti kuolee. Eli pidetään itsestämme huolta, niin kyllä se pikkuinen on siellä hyvässä turvassa. Pyöräilyä ajattelin jatkaa niin kauan kuin tuntuu hyvältä.

Marikki ja pikkuinen 23+0
 
Sone
Huomenta!

Hitsi, en ole edes kerennyt vilkasta noita kelan papruja vielä, pitäs varman kaivaa ne päivyrin välistä ja alkaa täyttää. Ei huvita. Ihan ihme väsymys ja alakulo vaivannut, vasta vähän aikaa sitten oli energiaa ja hyvää tuulta riitti. Ennen raskautta haaveilin koko ajan isosta masusta ja nyt on jo ikävä normi olotilaa.

Äitiyspakkauksesta toivoisin että tulis se uudempi, eikös siinä vanhemmassa ole jotain beigen sävyisiä vaatteita. Tykkään et vauvalla olisi iloisia ja räikeitä värejä. Mutta tietty pääasia että se pakkaus tulee.

Vappukin tulossa ja tytön 3v synttärit samaan syssyyn :eek: Leipomista ja vieraita viikonlopun ajan :eek:
 
Kiialle :hug:

Niiskuneiti26: Mulla oli alkuvuodesta pari viikkoa kestänyt flunssa, niin ei lääkäri ainakaan heti uskaltanut antibioottia aloittaa - tosin viikkojakin oli silloin vasta 14. Mutta kyllähän niitä lääkityksiä varmaan aina jotain löytyy, mitä voi syödä raskauden aikana. Ei se pitkäaikainen tukkoinen olokaan herkkua oo... Oikein pikaisia paranemisia sinne :hug:

Mä sain perjantaina noi päiväraha- ja pakkauspäätökset ja nyt oon parin asian kanssa ihan hukassa :headwall: Fosfori tais lapsilisä asiasta kirjoitella - oliko se kohta siinä samassa hakupaperissa? Ja jos oli, niin tuleeko siitä nyt päätös samalla, vai vasta myöhemmin? En muista yhtään oonko rastittanut kyseistä kohtaa :eek: Ja sitten, kun tuossa mukana tuli toi lappunen vanhempainrahakauden siirtämisestä, niin koska siitä on sitten tarkoitus tehdä päätökset ja postittaa paperit eteenpäin... Kun nää "ohjetekstit" kelan lapuissa on aina niin selkokielellä, ettei ees tavaamalla saa mutkia suoriks :D

Ylihuomenna olis aika neuvolan lääkärille - nähdään taas vilaus Elmeristä :heart: Kaverilla on potkut vahvistuneet ja koko maha tärisee välillä, kun on jumppaharkat päällä. Ja nykyään sen oikein tuntee kunnolla, kun vauvalla on kääntyminen meneillään :D Tavan möngerrystä ja vauhdin ottoa jaloilla tai käsillä =)

kaneliomena ja Elmeri 25+1
 
Kävin tänään viemässä kelalle paperit ja kyselin sitten samalla että millonkohan se äippäpakkaus vaihtuu, niin sanottiin että kaksi viikkoa kestää papereiden käsittely ja n. kaksi viikkoa että paketti lähetetään, joten se on siinä ja siinä saanko viime vuoden pakkauksen vai tämän uuden..eipä tuolla kyllä itselle ole kauheasti väliä, en halunnut viivytelläkään sen lomakkeen viemisessä :)

ootteko hirveästi ostellu pikkuiselle vaatteita? itseä ärsyttää kun anoppi kiikuttaa kauheat kasat sinisiä bodeja ja puolipotkareita jotka on sopivankokoisia n. 2 vuotiaalle ja sellasia vielä mitkä itse olisin jättänyt kaupanhyllylle (meillä on aivan erilainen maku!)..jos vahingossa sanon että olen ostanut vauvalle jotain, niin alkaa kauhea motkotus että miksi ostelen vaatteita kun en sitten käytä niitä mitä hän on ostanut..kai sitä nyt itse saa omalle lapselle vaatteita ostaa ja varsinkin sellaisia mistä itse tykkään. raivostuttava ihminen!
:headwall:
 
Kävin tänään viemässä kelalle paperit ja kyselin sitten samalla että millonkohan se äippäpakkaus vaihtuu, niin sanottiin että kaksi viikkoa kestää papereiden käsittely ja n. kaksi viikkoa että paketti lähetetään, joten se on siinä ja siinä saanko viime vuoden pakkauksen vai tämän uuden..eipä tuolla kyllä itselle ole kauheasti väliä, en halunnut viivytelläkään sen lomakkeen viemisessä :)

ootteko hirveästi ostellu pikkuiselle vaatteita? itseä ärsyttää kun anoppi kiikuttaa kauheat kasat sinisiä bodeja ja puolipotkareita jotka on sopivankokoisia n. 2 vuotiaalle ja sellasia vielä mitkä itse olisin jättänyt kaupanhyllylle (meillä on aivan erilainen maku!)..jos vahingossa sanon että olen ostanut vauvalle jotain, niin alkaa kauhea motkotus että miksi ostelen vaatteita kun en sitten käytä niitä mitä hän on ostanut..kai sitä nyt itse saa omalle lapselle vaatteita ostaa ja varsinkin sellaisia mistä itse tykkään. raivostuttava ihminen!
:headwall:
 
Kävin tänään viemässä kelalle paperit ja kyselin sitten samalla että millonkohan se äippäpakkaus vaihtuu, niin sanottiin että kaksi viikkoa kestää papereiden käsittely ja n. kaksi viikkoa että paketti lähetetään, joten se on siinä ja siinä saanko viime vuoden pakkauksen vai tämän uuden..eipä tuolla kyllä itselle ole kauheasti väliä, en halunnut viivytelläkään sen lomakkeen viemisessä :)

ootteko hirveästi ostellu pikkuiselle vaatteita? itseä ärsyttää kun anoppi kiikuttaa kauheat kasat sinisiä bodeja ja puolipotkareita jotka on sopivankokoisia n. 2 vuotiaalle ja sellasia vielä mitkä itse olisin jättänyt kaupanhyllylle (meillä on aivan erilainen maku!)..jos vahingossa sanon että olen ostanut vauvalle jotain, niin alkaa kauhea motkotus että miksi ostelen vaatteita kun en sitten käytä niitä mitä hän on ostanut..kai sitä nyt itse saa omalle lapselle vaatteita ostaa ja varsinkin sellaisia mistä itse tykkään. raivostuttava ihminen!
:headwall:
 
Aurinkoista aamupäivää,

pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella, vaikka ahkerasti olen käynyt taustailemassa :)

Omaa napaa nopeasti, neuvolakuulumiset tältä aamulta. Sf-mitta oli 20, viimeksi 3 viikkoa sitten 17, apua...? Mutta terkka sanoi, että näillä viikoilla ole niin tarkkaa vielä ja taisi nuo molemmat lukemat olla aika keskikäyrän tuntumassa. Painoa sen sijaan oli tullut reilu 300g/vko, kun viimeksi vai 68g/vko. Ihmehän se olis, jos tämä kaikki herkuttelu ei rupeis pian näkymään.
Hemppaa ei otettu. Verenpaine oli 138/85, siitä tuli hieman sanomista ja pitää kuulemma ottaa rennosti. Mullehan nuo lukemat on vielä aika hyvät, kun oon verenpainetautinen. Mutta pitänee seurata. Mittailen kyllä kotonakin aina silloin tällöin.

Huonompia uutisia sain eilen vakuutusyhtiöstä. Mulle ei myönneta vakuutusta edellisen raskauden raskausmyrkytysepäilyn vuoksi, koska olen riskisynnyttäjä. :(
En ajattele, että mitään kovin pahaa ehtis tapahtua ennenkuin vauva on sen 2kk ja valuutuksen saa ilman äidin terveydentilaselvitystä, mutta ajatus siitä, ettei mulle voida myöntää vakuutusta on aika kurja...

Onneksi aurinko paistaa ja vauvelia ei murehdita, sen verran kovan menot sillä on meneillään taas masussa.

Story 24+1

 
lapsilisää pitää hakea joo sillä samalla paperilla (ilmeisesti myös jälkikäteen netissä) mutta ei miullakaan tullu siitä mitään päätöstä, että se kai tulee sitten ku lapsi on oikeesti syntyny!! mutta tarkista ihmeessä kelalta ootko hakenu sitä, ettet ilman jää!!

ja eikö tuo vanhempain raha kauden siirtäminen tarkota jos isä jää kotiin (voin olla väärässä) ?? mut ei miulle tollasia lappuja tullu mukana!! sitä kannattaa myös kysyy kelalta!

mein äitillä on kanssa paha tapa ostella kaikkia jonninjoutavia vaatteita.. siis se ostaa liian pieniä!! vaikka sanon että koko on tämä jos ostat jotain ni se silti ostaa liian pieniä, ku halvalla sai tai ne näytti niin isoilta?? haloo?? ja sit parasta on se ku se osti yhessä vaiheessa kirppikseltä VAALEENPUNASIA/ TYTTÖMÄISIÄ vaatteita meidän POJALLE, ku halvalla sai..ARGH.. siis voihan niitä käyttää, mutta kun meillä on vaan yksi lapsi hän on poika, niin en vaan osaa laittaa mitään hempeitä tyttövaatteita hälle päälle, eikä miusta kyllä tarviikaan.. voipi olla että jos tämä tulokas on tyttö, niin hän saa varmaan joitakin poitsun vanhoja vaatteita käyttöönsä, ainakin kaikki collari housut menee hyvin ja ulkopuvut!!

mutta koitetaan kestää noita ihmeellisiä sukulaisia =)
 
Saa sen lapsilisän haettua myöhemminkin jos ei nyt huomannut hakea. Ja päätöksen siitä saa VASTA kun lapsi on syntynyt. Käykää siellä Kelan asiointipalvelussa, jos teillä on verkkopankkitunnukset, sieltä kaikki noi päätösasiat näkee! =) Mäkin kävin just kurkkamassa, joko oli tullut päätöstä tohon äitiysavustukseen kun otin sen rahana, olihan se ja ens kuun alussa tulee rahat niin pääsee vaunuja ostelemaan. Meinaan ostaa ne Carenan Free(ride?) -yhditelmät. Onko kellään niistä mitään kokemuksia?
Kiialle osanottoni! :hug:
 
aatos08: Tervetuloa mukaan elokuisiin :flower:

Kiia80: Osanottoni paappasi poismenon johdosta ja iso :hug:

Niiskuneiti26: Mulla viimeksi flunssa kesti melkein 2 kuukautta :kieh: Sinä aikana söin kaksi lääkekuuria. Ensin sen takia, kun tulehdusarvot oli reippaasti koholla (mistä lie johtui) ja toisen kuurin söin siitä reilun viikon päästä poskiontelotulehdukseen. Nyt mulla on flunssaa ollut taas parisen viikkoa, mutta viime yön sain pitkästä aikaa vitkutettua ilman nenäsumutetta!!

Tiina80: kylläpä sullakin alkaa olemaan jo komea masu :flower:

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Vauva muistuttaa itestään joka päivä ja viime yönäkin jaksoi olla hereillä, kun mä kävin pissalla :LOL: Takaisin sänkyyn kömmittyä vauva aloitti hetkelliset jalkapalloharjoitukset ja kans sitten rauhoittui!!!

Tänään oon taas pessyt ikkunoita niinkuin eilenkin. Nyt sain ne yläkerran ikkunat kiiltäviksi, heh ja pyyhin samalla vintiltä pölyjä. En muista koska oon sielä viimeks rätin kanssa käyny :LOL: Huomenna olis sitten vuorossa imurointi, lattioiden ja vessan pesu :kieh:

Meillä onneksi anoppi ei ostele vauvalle mitään etukäteen, harvemmin sen synnyttyäkään. Parempi ehkä niin. Saa ainakin ite hommattua just sellaisia vaatteita ja tavaroita mistä ite tykkää! Mun ei juurikaan tarvi tulokkaalle mitään vaatteita hommata, kun kolmelta edelliseltä lapselta on ihan yllin kyllin jäänyt vaatteita varastoon!!!

Mut täs pikaiset kuulumiset. Nyt meen kattoon neloselta Meille tuli vauva.

Tatjana80 ja tyttö 24+5
 
Kiialle osanottoni papan poismenosta :hug:

Mulla on selkä kauhean kipeä:( Tekee tiukkaa kyllä jo nyt tuon poitsun nosteleminen! Välillä se on parempi ja välillä ei pysty ollenkaan nostamaan! Mitenkäköhän kesällä jaksetaan, huh huh! Mun on pakko tänään mennä ostamaan sellainen tukivyö, jotain on yritettävä.

Muuten olo on loistava ja energinen, kirppikselle olen menossa myymään vanhoja romuja lauantaina, ja kova järjesteleminen tavaroissa!
 
Piti muuten kommentoida noista epäsopivista vaatteista... meilläkin anoppi on ostellut alusta asti pieniä vaatteita. Kun ulkomailta se ostelee ja siellä on ne ikäkuukausittain ne koot, ja meidän poitsu on aika kookas ikäisekseen:) No, kirppikselle saa ainaskin myytävää. Niin juu, ja osa on myöskin vähän rumia ollut mun mielestä :ashamed: Olenkohan vähän kiitämätön...
 
Kotiuduttiin hetki sitten pojan kanssa kyläreissulta ja päätin että hetkeen en hänen kanssaan kahdestaan kylään enää lähde! Ensin itketään puoli tuntia äitin kaulassa roikkuen kun vierastetaan niin paljon ja sen jälkeen alkaa riehuminen. Joka ikiseen paikkaan pitää kajota ja mitään ei uskota. Ruokapöydästä lentää kaikki mitä käteen osuu. Jaa mikä uhma? :D
Ei näistä reissuista tule kuin kiukkuiseksi :LOL:

Minä en ole vieläkään vienyt Kelaan mitään lappuja... Ajattelin ensi viikkoon odotella jos ne uuden äippäpakkauksen kuvat Kelan sivuille tulevat, ja jos se on kovin "poikavaatevoittoinen" niin otan avustuksen rahana. Tietty se makuupussi ja ulkoilupuku olisi kiva saada uudet, mutta katsoo nyt.

Hahaa, keksin eilen kuinka saan nukuttua päiväunet :D Kyljellään kun enää siis pystyn nukkumaan, niin iso tyyny jalkojen väliin. Ei jomota eikä supista :)

Anoppi ei vielä tälle vaaville ole vaatteita ostanut, hänkin varmaan odottelee huomista mahdollista sukupuolen varmistusta.
Pojalle hän osteli vaatteita jo raskausaikana, ihan sopivan kokoisia mitkä meni heti syntymän jälkeen ja toiset vähän myöhemmin. Ja olivat jopa söpöjä :) Eli ei ole anoppia moittiminen tässä asiassa :)
Minun oma äiti sitten taas ostaa niitä vähän isompia vaatteita...... Mutta kyllähän nekin joskus päälle sitten menevät :D

Lilli ja Tiitti 25+0
 
Nyt osuitte kyllä meikäläisen kohdalla arkaan paikkaan....ANOPPI ja sen lahjat. |O
Anoppi on aina osatmassa lapsille jotain pientä ja epäsopivaa. Kun lapset oli pieniä, anoppi osti usein epämukavia vaatteita. Sitten kun lapset oli vähän isompia, se osti vaatteita joista lapset ei tykänny. Eikä siinä vielä mittään, mutta kun anoppilaan on aina mentävä niissä vaatteissa, joita se on ostanu |O |O |O
Jos ei ole mitään Anopin ostamaa päällä niin alkaa kauhea kysely, missä se minun ostama pusero on , oliko se huono, eikö sitä voi pitää päällä, onkan sitä käytetty jne.

Ja minä kun olen niin ystävällinen miniä, tai yritän parhaani, sanon että kyllä se on ihan hyvä sattuu nyt vain oleen pyykissä tai jotain.

No, onneksi nykyään asutaan yli 300 km päässä, tulee harvemmin käytyä kylässä. Mutta kun anoppi meille tulee, niin siinä pitää meikäläisen henkisesti alkaa vamistautuun jo viikkoa etukäteen ja laittaan esille ainakin anopin ostamat koriste esineet. Sen naisen vihaa ja pirullisuutta ei kestä vanha Erkkikään. 22 vuotta olen jaksanut, niin eiköhän mene toisetkin.

Toivottavasti ei kellään muulla ole yhtä pahaa anoppia.


-SIUKKO
 
Anopin vaateostoksiin

Mun pitää hieman puolustella omaa anoppiani, että suurin osa lahjoista on kyllä osunut kohdilleen. Meillä on muutoinkin aika samanlainen maku. Ainoa ero on siinä, että minä tykkään käyttäävärejä lapsella, mutta hän suosii tummansinistä ja beigeä. Toisaalta klassisia ja kauniita. Meillä anoppi kyllä myös kyselee, oliskos jotain, mitä tarvis...

Story
 

Yhteistyössä