<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Heipat kaikille!

Tuohon anoppi keskusteluun sen verran ettei meillä ole juurikaan elämään eikä tähän raskauteen puuttunut, jotenkin oisi kiva jos edes vähän olisi kiinnostunut. Heillä toki jo ennestään noita lapsenlapsia on monta, oma äiti on enemmän innoissaan kun on ensimmäinen tulossa. Miehen puolelta ei kyllä juuri kukaan sukulaisista tai ystävistä ole kovin positiivisesti kommentoinut mikä vähän harmittaa, mutta onneksi omat ystävät/suku on kaikki tosi innoissaan . =)

Vaunutkin jo ostettiin kun löytyi kirpparilta ihan hyvät ja halvat, eikä nyt niin haittaa vaikka ei ihan tämän vuoden väreissä olekaan, pääasia että eteenpäin pääsee :)
Pieniä vaatteitakin olen ostanut kun on hyväkuntoisia vastaan tullut, seuraavaksi pitää varmaan niihin vaippoihin ruveta paneutumaan, kirppareilla olen muutaman kestovaipan nähnyt, mutta ovat olleet niin kauhtuneita etten ole viitsinyt ostaa.

Ihanan hyvät säät on olleet, olen reipastunut lenkkeilemäänkin useampana päivänä (mikä on tietysti hyvä kun muuten on vähän liikunta jäänyt..)

Nyt pitää varmaan mennä täyttämään ne kelan laput, jos huomenna palkanlaskijan kanssa katsoisi tarviiko niiden jotain täytellä niihin.. meilläkin on 3 kuukautta palkallista äitiysvapaan alussa.

Hyviä vointeja kaikille =)
 
Tänään oltiin siellä 4D-ultrassa, ihana söpöläinen siellä uiskenteli :heart: Kaikki oli vallan mainiosti, painoa hänellä on jo reilu 800g ja ihan sykkyrällä siellä masussa oli, välillä jalat melkein suussa :) Hän oli edelleen sen kaksi päivää "vanhempi" niin kuin on joka ultrassa ollut. Aika hassua, pojan arviot kun heitteli aika tavalla silloin.... Todennäköisin la olisi 4.8 mutta se pysyy nyt edelleen tuossa 6.8.
Ja varmistuihan se sukupuoli, tyttö hän on edelleen :D :heart: :heart: Ei kyllä ollut laisinkaan epäselvä asia :)
Kohdunsuun ja -kaulan lääkäri katsoi ultralla myös ja ihan oli täysimittainen ja kiinni. Huh helpotus... Soitan huomenna neuvolaan ja kyselen tarvitseeko minun sitten tiistaina mennä siihen ylimääräiseen lääkärineuvolaan jossa nimenomaan kohdunsuu olisi tarkastettu. "Oikea" lääkärineuvola on kuitenkin 13.5 joten siellä se katsotaan kuitenkin. Menisin kyllä mielelläni mutta hivenen ärsyttää tuota poikaa raahata sinne mukaan, hänestä kun tulee aivan hysteerinen vaikka hänelle ei mitään tehdäkään....

Täytyy tänään varmaan vielä katsoa vähän sitä dvd:tä joka saatiin ultrasta mukaan :) Tiitti maiskutteli ihan koko ajan suullaan, ajattelinkin että hänellä on varmaan heti nälkä kun sitten joskus syntyy :D Sitä on niin ihana katsella kun suu käy jatkuvasti...

Menen nyt muualle hehkuttamaan :D

Lilli ja Tiitti 25+1
 
Pikaisesti vaan kyselen, että onko muilla tullu raskausoireena ns. "levottomat jalat?"
Ja jos on, ni oottako keksiny siihen mitään hoitokeinoa?????


Mulla nykyään tulee usein yöllä silleen, että just ku oon nukahtamassa ni havahdun hereille ja jalat on tosi levottoman tuntuiset ja niitä pitää koko ajan liikutella.... rasittavaa... |O
Usein siihen ei sitte ookkaa löytyny muuta apu keinoa ku nousta sängystä ja lähtä käveleen ympäri taloa... |O Toinen ongelma on suonenvedot...

Muilla tällaista????

Muuten menny kyllä hyvin, joten ei kai sais liikaa valittaa... :ashamed:

Annilia + Nuppu 24+3
 
Hohhoijakkaa! Ollut niin sählinkipäivä että pakko vähän nettailla ennen nukkumaanmenoa... poika on pitänyt kauheata mekkalaa koko päivän :heart:

Annilia... suonenvedot on mulla kanssa ikävä vaiva, samoin puutuminen. Myös kädet puutuu helposti. Viime raskaudessa kerran jouduin herättää miehen vääntämään jalkaa, kun veti niin kovin suonta etten saanut itse väännettyä sitä toiseen suuntaan!! :whistle:

Kävin ostamassa tuon tukivyön OzBabystä, kiitos tiedosta! Tosin se tuntuu vähän oudolta, auttaakohan? Ihan mukava se kyllä on. Mutta mun selkäkipu on paljon alempana kuin mihin vyö tulee, jotenkin kaipaisín tukea alas asti... tai sit mulla on se jotenkin väärin...mutta kivasti se tukee tuota pientä vatsaa!

Voi kun tuli kova nälkä, näkkileipää :p =)
 
Onko kellään muulla ollu painonlaskua? Mulla ei tuo paino nouse millään vaikka syön ihan normaalisti (toooosi paljon), enkä kyllä liikukaan mitenkään hirveästi. Vauva on kuitenkin kasvanu ihan normaalisti ja kaikki on muutenki ollu ok, niin ei neuvolassa vielä ollu huolissaan. Kokonaispudotus normipainosta on nyt semmosta neljän-viiden kilon luokkaa.

Tuota painoa on kyllä muutenki niin paljon että ei kyllä haittaa jos laskee jos kaikki on muuten ok :D
 
Huomenta!!

Kiva kuulla taas hyvistä ultrakuulumisista!! taitaa nuo ultrat vähentyä jo ku ollaan yli puolen välin!! sitten varmaan taas loppusuoralla useemmalla on!!

miulla on ollu tällä viikolla taas sitä liian aikasin heräilyä :eek: oon heränny joka aamu n.15min ennen kellon soimista, mutta tänään pyörin ja hyörin ja ootin kelloa mikä soi 6.30 sit luovutin ja katoin paljo kello oon ni 5.30?????? eli oon siis heränny jo 5 aikaa tänää.. no eikai tuo haittaa..voihan se johtuu tosta ihanasta kevät ilmastakin!!

Miulla myös tota suonenvetoa ilmaantunu.. ei oonnex oo vielä pahasti iskeny ku huomaan sen heti alkuu ni saa "ehkästyä" sen :D

Cochlea, miulla ei ky :( llä ole painon laskua..huimaa nousua vaan, mutta oletko huomaamatta jättäny jotain esim. herkkuja pois ruokavaliosta nyt raskauden myötä, mikä voisi pudottaa painoa?? hyvähän se vaan on jos oikeesti on ylimäärästä, että paino ei ainakaan nouse..ei tekis pahaa miullekaan, mutta mie nyt mätänki niin paljon kaikkee naamaa, et ei voi muuta olettaa ku nousua vaan :|

vähänkö jännittää sen tukivyön laitto nyt heti aamusta :D , siis että sit illalla nään et oikeesti onko siitä hyötyä, päällä se tuntuu ainakin tosi ihanalta. Miulla oli kanssa se eilen vähän liian ylhäällä, mut sit laitoin alemmax, ni heti tuntu paremmalta!!

ihanaa ku tulee vkloppu.. mies vaan töissä koko vklopun..mut sit sillä alkaa viikon loma!!!!

nyt aamutoimille

Aurinkoista päivää kaikille meille B)

Äiti lpr 25+3
 
Kiire hammashoitolaan, mutta oli pakko tulla vinkkaamaan muille, että oletteko huomannut kelan sivuilla uuden äitiyspakkauksen??!!
Minusta se on kivemman värinen kuin aiempi, toivottavasti minä saisin tuon uuden enkä sitä vanhaa, vähän jänskättää koska olen vienyt jo hakemuksen aiemmin kelalle...
 
neitiperho
Heips!

Piti heti käydä katsastamassa kuvat KELAn sivuilta. Ihan ok paketti. Paperit saankin vasta ensi maanantaina täytettäväksi joten sitten vaan suoraan niitä pistämään postiin.

Oli taas oikein liskojen yö. Ensimmäistä kertaa kärsin yön aikana suonenvedosta jaloissa. Ei todellakaan kivaa :( Näköään kaikki vähänkin enemmän työtä vaativat hommatkin käy pahasti kroppaan, jota tosin en ymmärrä. Jumpassa kun käyn, sen jälkeen ei mitään. Sitten taas kun eilen siivosin kämpän niin sen jälkeen liikkuminen niin tuskaa ettei tosikaan. Lonkkia särkee ja sitä ihmeen issias tyyppistä kipua vasemmalla puolen. Iltasin muutenkin liikkuminen nykyään kuin kumiankalla...Saa nähdä miten vielä jaksaa töissä neljä viikkoa. Kuusi vuoroa olisi jäljellä ja se olisi sitten siinä.

Mutta nyt tää valas uiskentelee köökin puolelle ja ruokkii koirat...jos siis saan itteni kyykistymään lattialle sen verran että kupit saan niille annettua
:LOL:

Mutta jälleen...jaksetaan mammat mahojemme kanssa!! Aurinkoista päivää :wave: :wave:


 
neitiperho
Niin ja uusi valaan kuva on päivitetty nyt profiiliin. Hassua kuinka kuvassa näyttääkin maha pienemmältä kuin jos itse katsoo peilin kautta. Vaikka kyllä toi nyt vissiin ihan selkeästi erottuu :LOL:
 
Heipsan!

Ainut vapaapäivä tällä viikolla ja siivoomisen parissahan se tietysti menee. :/ Ikkunat aattelin pestä ainakin ja muutenki pitää laittaa paikkoja järjestykseen.

Kaveri sai aamulla pojan. Oltaisiin saatu mennä jo nyt viikonlopun aikana katsomaan sairaalaan, mutta oon koko viikonlopun iltvuoros, ni menee pikkusen ensitapaaminen ens viikkoon. Harmittaa, ois ollu kiva päästä katsomaan aikasemmin.

Omassa olotilassa ei oo mitää uutta. Noita ei niin kipeitä suppareita tulee sillon tällön. Ihan istuessakin niitä saattaa tulla. Ja esim. kenkiä laittaessa jalkaan, missä taittuu kaksin kerroin, niin masu menee heti ihan kivikovaks ja painaa tooosi ilkeesti alapäähän.

Ootteko muuten kukaan kokeillu itse kohdun suuta? Pari iltaa sitte ku olin suihkussa ja tota samperin valkovuotoa kun tulee kun niagaran putouksesta välillä, niin kokeilin sitä. Se on sellanen ihan pehmee ja ns. yhdelle sormelle auki. :eek: Etusormi mahtu siihen "koloon" ihan helposti. Ymmärsköhän kukaa selostusta... :D Menkäähän nyt kaikki kokeilemaan miltä se teillä tuntuu, niin tiiän onko ihan normaalia toi tollanen muutos siellä.

Nyt siivouspuuhiin, että saan kaikki hommat hoidettua.

Ja taas...supistus. :/ Auts.


 
neitiperho
Vähän odottelen innolla että uusi naapuri saapuu kotiin HooÄs. Eilen vitsailinkin sinne että paree ois kohta lähteä synnyttämään tai raahaan mamman tänääkin lenkille :D
 
Onhan tuo neitiperhonkin masu ihanan iso!!! ja se on totta, et kuvissa näyttää pienemmältä.. miulta jo kysy toimistonaapurit et millonkas siun pitäs lähtee lomille ;) . kysyin vaan et joko näytän siltä, mutta kyllähän tää maha pistää silmään, aika iso on ja varttahan miulla ei oo ku 160cm, ni yhtä levee ku pitkäki.. :D

taitaa neitiperho ja hooäs asustella lähekkäin?? ootteko ihan kaverereita ennestään vai täällä tutustunu? miusta ois kiva ku täällä palstalla ois omasta kaupungista joku..mut ei taida olla, onhan tuolla listalla noita, ketä ei oo ilmottanu synnäriä, mutta ehkä haluuvat olla sitten "rauhassa"..

no jos taas yrittäs noita töitä :kieh:
 
Tosi kiva toi uusi äitiyspakkaus, just kävin katsastamassa. Ihastuin kans siihen oranssiin =) Tänään tuli ilmoitus, että pakkaus on haettavissa, joten meille tulee ainakin vanha - tykkään tosi paljon kyllä siitäkin.

Mulla on kans silloin tällöin noi yölliset suonenvedot oikee vitsaus. Kuukausi sitten niitä tuli pari kolme kertaa joka yö. Nyt tuntuu, että ois tilanne rauhoittunut. Tiedä sitten oisko tolla kuun alussa aloitetulla rautakuurilla mitään tekemistä sen kanssa.

Tänään oli neuvolalääkärillä käynti. Hemppa oli onneks noussut jo 116:een ja rautakuuri jatkuu :x ainakin vielä kolme viikkoa. Sf-mitta oli 21 ja painoa viime kerrasta tullut 400 gramman viikkovauhtia. Kohdunsuun tilanne oli ok ja Elmerin syke tasainen ja siinä 150 tietämissä. Seuraavaks terkalle neljän viikon kuluttua - silloin alkaakin jo viikkoja olla lähemmäs 30! Kyllä se aika vaan tosi nopeesti kulkee.

Elmerin viime yö meni pyöriessä ja potkiessa :heart: Meno oli välillä niin hurjaa, etten saanut itekään nukuttua, kun maha vaan tärisi :D

Taidan lähtee sovittaan tuota tukivyötä... Tosi nopeeta toimintaa, kun eilen tilasin ja tänään jo saapui! Mies nauroikin postin haettuaan, että vaimolla on tänään joulu, kun ne viime viikolla tilatut henkan ja elloksenkin paketit saapui samaan syssyyn äippäpakkauksen kanssa :LOL: Tänään onkin sitten paljon räpellettävää loppuillaksi ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

kaneliomena ja Elmeri 25+3
 
Minustakin tuo uusi äitiyspakkaus on kaunis, varsinkin tuo toppis ja peitto. Olen tyytyväinen että otin sen, vaikken olisi välttämättä tarttenut. Tuntui vaan se raha niin pieneltä ja olisin hupuloinut sen johonkin turhaan kuitenkin!:)

Onkohan mun tukivyö liian iso? Kun se ei pysy alhaalla... ja sinne jää selän puolelle 2-3cm tyhjää mun selän ja vyön väliin... masun kohdalla vyö jää kans vähän rynttyyn... mut pienempää kokoa ei ole olemassakaan, eli eiköhän se sitten ala istua paremmin kun masu vielä kasvaa.

Me nukuttiin pojan kanssa tänään pitkään, se on väsynyt kun hampaita on tullut taas, ja yllätyksekseni hän halusikin nukkua vielä aamumaidon jälkeen vähän aikaa. Luksusta!

Ulkona on taas kaunis ilma, täytyy alkaa laittautua pihalle ja käydä vaikka pitkällä lenkillä. Pariin päivään ei olla lenkkeilty, joten alkaa olla kova lenkkikuume :)

hei, tänään tasan 25 viikoa täynnä!
 
Sone
Äitiyspakkaus on muuten kiva mutta mie en kyl ymmärrä miksi noin paljon vaaleeta väriä? Näkyy kaikki sosetahrat helpommin. Oranssi ja ruksea on tosi kiva piristys! :) Paremman värinen toi kyl on kun se aiempi.
 
On kyllä kivan näköinen uusi äitiyspakkaus! Ihan on tytöllekin meneviä vaatteita suurin osa, olikos siellä vaan yksi sininen potkupuku... Mekin siis otetaan ehdottomasti tuo pakkaus, täytyykin heti ensi viikolla viedä laput Kelaan :)
Toppapuku oli tosiaan ihana! Sitä kevyempää vanupukua ei sitten tässä pakkauksessa olekaan? Se olisi kyllä ollut hyvä... On meillä se pojan aikainen vanupuku vielä tallessa onneksi.

Tänään hoidin työpaikka-asiatkin kuntoon, aika viime tippaan meni. Ilmoitin siis vasta nyt että minulla alkaa taas äitiysloma 2.7. Jätin lappusen vaan pomolle ja hän saa toimittaa sen eteenpäin. On pomokin kahteen otteeseen vaihtunut minun hoitovapaa-ajallani. Hassua mennä sinne äitiysloma-asioissa vaikka pomo ei ole koskaan minua siellä nähnyt töissä :)

Ei auta, potkulauta. Pakko alkaa vähän siivoamaan, nimittäin kaiken maailman paperit pitää pistää järjestykseen :/ Meiltä lähtee tänään hurja kasa huonekaluja muualle säilytykseen kun tämä kämppä on ihan täynnä tavaraa. Pitää siis lähtevistä kaapeista saada rojut pois! Mahdoton tehtävä...

Aurinkoista viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 25+2
 
Kylläpä oli helppoa siivota uudessa talossa :) . Ukko onneksi imuroi ,kun se homma tahtoo olla mulle liian rankkaa.

Kelalle kävin paprut palauttaan. Meillä on siinä luukulla kiva täti ,joka tarkisti paperit. Muutama rasti piti lisätä. Emme ottaneet pakkausta. Onhan pakkaus ihan soma ,mutta jos tuleva vauvamme on taas melko pieni ,niin pakkausen vaatteet menevät vasta 6kk-1 v iässä. Osa vähän vauvasia 1-vuotiaalle mielestäni.

Jospa menisi vähän maate ,kun oieka lonkka on ihan sairaa kipeä.
-Poni ja Manteli 23+2
 
Aurinkoista päivää kaikille masun kasvattajille :wave:

Kunhan saan kuvan otettua itsestäni, tai mieheni ottaa kun en saa yksin koko mahaa näkyviin, niin laitan sen profiiliini. Eli liityn myös mukaan valaisiin! Töissä on asiakaat tosiaan huomauttelleet, että mitäs sinä vielä töissä teet etkös sinä kohta jo synnytä! Olenko tosiaan niin iso!? Onhan se olokin kuin valaalla, ainkin kun jotain yritän nostaa lattialta, liikkua pidempia matkoja jne. :LOL:

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ok. Hemppa 122 (syön silloin tällöin rautaa, suomennos: kun muistan!) :LOL: Nestori oli kääntynyt pääalaspäin ja hermostui kun hiukan salakuuntelimme hänen sydänääniään. Pikkuinen yritti karkuun, mutta ei se tahdo enää onnistua, joten potkuja alkoi satelemaan niin että lääkäriä nauratti. Tosin minua ei ihan joka potkun kohdalla naurattanut, tuntuivat sen verran kovilta iskuilta :whistle: sf mitta taisi olla 23. vastaa kuulemma oikein hyvin viikkoja. Koko raskauden aika painoa tullut lisää 8 kiloa ja viimeisimmästä mittauksesta 700g/viikko! apuva! nyt pitää yrittää liikkua vaikka hiukan tuntuukin ja jättää se iki ihana lakritsijäätelö :ashamed:

Kävin myös katsomassa uuden pakkauksen ja hyvältä sekin näytti. Odotin tätä uutta, koska meille tuli viime pakkauksesta vaatteita veljeltäni. Täytyy heti maanantaina käydä laittamassa postiin laput, jotta pääsee näitä hypistelemään =)

Mutta nyt vielä puoli tuntia töitä ja sitten kotiin!

päivän jatkoja mammoille toivoopi pippuri ja nestori. (viikoissa jo sekaisin, täytyy tarkistaa) B) :flower:
 
äiti lpr, me ollaan neitiperhon kanssa oltu ammattikoulussa samalla luokalla ja sattumalta bongattiin toisemme täältä elokuisista. =)

Innostuin äsken viikkaamaan pikkusen vaatteet kaappii. Aikas kiitettävä määrä vaaleanpunasta on nyt kaappi täys. Ostaiskohan seuraavaks jotain ihan muuta väriä, ettei käy ihan kyllästyttää toi väri. B)

Hitto, mä en saa tonne profiilii vaihettua uutta kuvaa, antaa koko ajan vaa sen entisen kuvan mikä siel oli. :kieh:

Mut laitan tähän päivitetyn kuvan tältä päivältä.



Päivän jatkoja kaikille!! :wave:
 
Moi!

Sievä on pakkaus! tekis mieli kyllä ottaa se, mut tyttöjen vaatteita on ihan hullunlailla! Jos oliskin ollu poika tulossa olisin ilman muuta ottanut pakkauksen.

Jestas että voi olla hyvvää tää maraboundaim suklaa :p voisin oikeesti elää tällä!! mä en käsitä miten voin raskausaikana syödä suklaata näin paljon? normaalisti ei kyllä uppoa.

illetuleevauva.net/pic0829424ffa0d3a2547b6c9622c77de03iv1494.png[/img]
[/url]
 
Me saadaan uus pakkaus, mistä oikeastaan oon ihan iloinen :D Ainakaan kelan sivuilla mitn päätöksiä vielä ei näkynyt eikä oo tullu ilmoitusta. Söpöt oli ne ruskeet potkarit ja oranssi...ja makuupussi oli söde :)

Muuten menee ihan ok...väsyttää välillä vaan niin penteleesti. Öisin on mulla kanssa ollut suonenvetoa, mutta ei onneksi häiritse nukkumista.

Yks outo ongelma on...ikenet vuotaa verta tosi helposti. Oon harjannut ja langan kanssa putsannut. Ostin yhtä suuvettä, siinä ei ainakaan lukenut et ei sais käyttää raskauden aikana eikä ainesosatkaan näyttänyt vaaralliselta. Eikai se haitaks voi olla ku ei sitä ees niellä...isolla luki että alkoholiton :D Kai hemoglobiini on vieläkin sit vähän alhaalla vaan...

Anopeista...mun on oikeen mukava. Itseasiassa yllättävän vähän udellut tai osallistunut. Ei tietääkseni oo ostanut yhtään vaatetta. Sama homma oman äidin kanssa. Ehkä ne on sen takia varovaisii, kun meillä on kans keskenmenoa takana...

Yks toinen aisia häiritsee... Kuinka usein teillä on ollut neuvola, ultra ja lääkäriaika?

Jaksamisia kaikille :flower:
 

Yhteistyössä