<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Huomenia kaikille!

Luin myös ekana kun sain koneen auki tuosta bussionnettomuudesta, kamalaa että pitää tuommoista sattua.

Niin kummallista että ne pikkuiset siellä masussa yleensä rauhoittuvat kun isin käsi tulee siihen päälle, mistä nekin tietää kenen käsi siinä milloinkin on? :D
Kävin perjantaina neuvolassa ja vauva potki koko aamun kunnes sinne päästiin ja täti rupesi mahaa mittailemaan ja sydänääniä kuuntelemaan niin johan tuli hiljaista, ei potkun potkua.
Muuten neuvolassa meni ihan hyvin, vaihdoin neuvolaa ja tämä uusi terkka, on myös kätilö, on paljon mukavampi kuin se edellinen. Sain kelan laputkin, mutta en ole vielä niihin paneutunut sen enempää.. näytti siltä että pitää ajatuksen kanssa täytellä.
Rautaa pitää ruveta syömään, viimeksi oli hemppa 129 ja terkka meinasi että tarviikohan edes mitata, mutta otettiin nyt sitten kuitenkin niin oli laskenut 108.
Ja painoa oli taas tullut ihan kivasti, vaikka en omasta mielestä nyt ole edes herkutellut juurikaan, taitaa jokainen suupala vaan asettua takapuoleen kiinni.. isompia pikkareita pitää lähteä ostelemaan kun entiset kiristää..
Liikuntakin on kyllä nyt aika vähiin jäänyt, jospa yrittäisi myös vähän aktivoitua silläkin saralla.

Mullakin on noita kivuttomia suppareita aina välillä, joinakin päivinä tuntuu ettei mitään erityistä tarvi edes tehdä kun maha kovettuu, ja joskus taas voi rauhassa vaikka mitä puuhastella.

Huomenna ois sitten rv 24, enää 16 viikkoa eräpäivään =) , muistan kun vasta oli rv 16 ja sanoin miehelle että kuukauden päästä on puoliväli.. siitäkin jo kaksi kuukautta aikaa.. huh.

Kaunis päivä näyttää tulevan, jos sitten sinne lenkillekin pääsisi.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Huomenta!

Ihan kauhee toi bussi turma juttu. :'(

Täällä ollu eilen ihana ilma ja nytkin aurinko paistanu ihan aamusta asti. Ja lämmintä. Ihanaa, tuli se kevät viimeinkin.

Ollaan lähdössä tänää tivoliin. Harmittaa, ku en itse voi mennä laitteisiin. Oon sellanen et haluun käydä kaikki hurjimmat laitteet, mut nyt ei kyllä uskalla mihinkää mennä.

Mä oon nähny tosi monena yönä unta, että meijän pikkunen on alkanu syntymää. Mahaa koskee siinä unessa ihan kauheesti (=supistelee) ja koittavat tehä sairaalassa kaikkensa että pieni pysyis vielä edes muutaman viikon masussa. Voikohan mua oikeesti yöllä sattua vatsaa ja sit se siirtyy sinne unee. Ei oo kiva herätä yöllä noihin fiiliksii... :ashamed:

Nyt suihkuu ja laittamaa itteä tivoli kuntoo. Onneks hattaraa voin sentää syödä. :p :p

Aurinkoista sunnuntain jatkoa!! :wave:


 
aamupäivää, ihanat ilmat on , mutta me vaan möllötetään sohvalla, pojalla on ilmeisesti rotavirus kun oksentaa ja ripuloi jo neljättä päivää, toinen vaan makaa ihan apaattisena sohvalla, kauheelta tuntuu kattoo kun pienellä on huono olo eikä edes oikein ymmärrä että miks, toivottavasti pian helpottaa, täytyy käydä hakeen apteekista osmosalia kun se aukee
muihin ei oo ainakaan vielä tarttunu, toivottavasti säästytäänkin
mutta palailen taas kun voimme paremmin

nauttikaahan te auringosta ja voikaa hyvin :wave:

eliisa ja pikkuruinen 24+3
 
heipparallaa kaikille piiiiiiiitkän pitkästä aikaa! :)
nyt on niin laiskottanu ettei oo oikein edes viittiny ku pari krt viikos edes spostia lukea.. sivuja teiltä on tullu monta monta kymmentä et en jaksa kyllä lukea kaikkea..
kävin viime viikol ultrassa ja pitää mennä ens kuun alus viel uudestaan tarkistuttaan lapsiveden määrää et on tullut lisää riittävästi! pikkunen moksuttelee potkia ja möngertelee aina ihan mahdottomasti! <3 ihana!
meidän isukilla on tänään syndet niin lähdetään jonnekin sitä juhlistaan - eli ihan vaan syömään ja sitten ajattelin kaivaa esikoiselle pyörän tuolt varastost että päästään kokeileen sitä jälleen! jospa nyt jo jalat yltäis polkimille! :) esikoinen aina osottaa mun masua ja sanoo: vauva, vauva! voi näitä muksuja, kaikki on niin ihania! :)

ihanaa & iloista ja ennenkaikkea aurinkoista päivää kaikille ja voikaa OIKEIN hyvin! :)
 
Ihanaa aurinkoista sunnuntaita!!

tänään oon ollu tosi ahkera ja siistiny vähän tota mein makkaria, sain vaavin sängynkin sinne!! ja oon pessy pyykkiä, oon siinä tosi laiska.. kiva kyllä ku mies anto miun nukkuu tänää pitempää (eilen sanoin muutaman valitun sanasen aiheesta..) ja sitte menivät pojun kaa ulos ni sain touhuta ihan rauhassa! Mutta selästä kyllä huomaa että on touhuttu..

nyt pitäs mennä pötkii vähäx aikaa sohvalle, ja site illemmalla pojan kaa leffaa kattoo muumia! mies saa vuorostaan viettää omaa aikaa moottoripyöränsä kanssa :kieh:

toi bussi juttu oli joo kauhee, varsinki ku näin ihan hirveetä unta viime yönä.. vähän tuli sellanen enneuni fiilis.. oltiin jossain ulkomailla ja mein kavereita kuoli tulva onnettomuudessa, ja mie olin se joka joutu kertoo niille puolisoille että siun mies kuoli.. ja sitte ku heräsin ni mies sano et tollanen onnettomuus on sattunu :|

ja hirveesti paranemis :hug: kaikille tarvitseville!!

nyt sohvalle!!

äiti lpr 24+5
 
hooäs minä herään monesti uneen, jossa mua on potkittu (esim. kerran potki hevonen mahaan), tms., ja herätessäni muksu potkii kovasti. näen kans tosi väkivaltaisia unia nykyään, mikä on ihan hullua, kun en kuitenkaan nyt yhtään esim. katso väkivaltaisia ohjelmia tai leffoja. ennen näin väkivaltaunia niiden jälkeen. päättelen, että väkivalta ja potkut sun muut tulevat uniin siitä, kun yöllä mahassa tapahtuu valtavasti. myös muuhun kuin potkuihin oon herännyt, ihan mahakipuihin ja muutama viikko vielä heräilin supistuksiinkin.

irtis 23+4
 
Mukavaa sunnuntaita!

Ollaan oltu eilen ja tänään paljon pihalla, mieskin sai tehtyä minun aloittamani pihahommat loppuun :D Ihanaa ilmaa on kyllä pitänyt!

Täällä isukki on päässyt nauttimaan Tiitin potkuista ihan alusta asti. Tiitti ei välitä kenen käsi masun päällä on, potkii kun siltä tuntuu :) Poika kyllä oli sellainen että hiljeni aina kun joku muu kuin minä pistin käden masun päälle :)

Torstaina olisi vihdoinkin se 4D-ultra! Aion kyllä kysäistä jos lääkärisetä viitsisi kohdunkaulan ultrata samalla, minua kun se vaivaa niin kovasti että kai se on ihan ok... Lääkärineuvolakin on sitten seuraavalla viikolla, että siellä viimeistään saa tietää.

Onko teillä muilla sellaista että erityisesti makuuasennossa alkaa juilimaan ja supistelemaan? Minulla on nyt muutamina päivinä ollut niin että makaamaan kun menen niin alkaa nivusiin jomottamaan, samoin selkää. Sitten muutamia suppareitakin tulee. Istumaan kun nousen niin kaikki häviää. Näin varsinkin päivisin, en ole päikkäreitäkään voinut ottaa tuon takia. Iltaisin on sitten yleensä helpompaa käydä nukkumaan.
En pojan odotusajalta muista tällaista, joten ihmettelen vaan. Eikös yleensä makuuasennossa kaikki jomotukset helpota :LOL:

Hyviä vointeja!

Lilli ja Tiitti 24+4
 
mulla ei oo tuota Lillin mainitsemaa supistusta tai juilimista tuntunut, mutta on tuntunu kuin ois painetta tuolla alapäässä, oonki miettiny että mistä johtuu ja onko kellään ollu kokemuksia moisesta?? et onko ihan ok.. oonki miettiny et eihän se oo mitään supistuksia siel alapääs et alkais pehmitä tms kun en muista esikoisesta moista.. varmaan tosi tyhmästi selitetty, liekö kukaan ymmärtänee mut sen kyl huomaa kun on semmonen "paine" kun sen tuntee ja kun se menee ohi niin ei sit enää oo mitään..
 
Aukku, me oltiin eilen pojun kanssa Turun hulinoilla:) Vaippakankaita hain sieltä kun olin tilannut ennakkoon. Ja olihan siel paljon tuttujakin. Mulla oli poju kukallisessa rengasliinassa, joka välillä löystyi niin että poju oli välillä ihan hurjannäköisessä roikkoasennossa =) :whistle:

Marikki A, meilläkin käy aina noin, kun isän käsi tulee masun päälle! Kyllä hän on saanut osan liikkeistä tuntea, mutta ne isoimmat riehumiset lopahtaa heti... samoin teki poikakin aikoinaan! Hassuja nuo vauvelit;)

Tuollaiset onnettomuudet on aina tosi ikäviä, varsinkin kun ulkomailla tapahtuu.

Upp3, mä en nykyään kestä ollenkaan haistella jos ukko on juonut :x Onneksi se ei ole aikoihin missään juhlimassa käynytkään... sillä on kyllä nyt tulossa 30-vuotisbileet, jotka on tarkoitettu siis vain miehille. Sitä odotan mielenkiinnolla :whistle:
 
Terveisiä Hampurista.

Oli pakko tulla alas tänne hotellin aulan koneelle lukemaan tuosta bussionnettomuudesta, kun puhelimen pikkuruudulta oli liian tuskaista yrittää ottaa selvää, mitä Espanjassa on tapahtunut. Todella ikävä ja valitettava tapahtuma, eipä sitä lomalle lähtiessään tule ajatelleeksi, että sieltä voi tulla sinkkiarkussa jalat edellä pois.

Jätin lapset huoneeseen isänsä valvonnassa nauttimaan kylpyammeen autuudesta - sellaista kun ei meiltä kotoa löydy.

Hyvin olen jaksanut täällä taapertaa iskiaksesta ja supisteluista huolimatta. Normaalisti ei paljon ole vielä supistellut, mutta hyvin huomaa sen vaikutuksen, kun on nyt melkein koko päivän jaloillaan. Ja normaalisti istuu vain töissä.

Meilläkin muuten mahassa jähmetytään samantien, kun isän käsi vatsan päälle tulee.

Huomenissa kotiin. =)
 
Oli kyllä järkyttävä tuo Espanjan bussiturma :/

Mulla nuo supparit rauhoittuu levossa. Edelleen niitä on ja välillä ikävänkin tuntoisia. Painetta on myös ajoittain alapäässä. Samantuntoista kuin oli esikoltakin silloin kuin hän rv 25 kääntyi pää alaspäin ja alkoi siitä hiljalleen laskeutua. Nyt ei tietenkään yhtä isoa palloa tunnu jalkovälissä ,mutta painetta kylläkin. Makuulla kyllä vihloo ,varsinkin jos venytteelee oikein kunnolla. Kaikista vaivoista huolimatta tuntuu ,että tämä odotus on sujunut hyvin ja erityisen nopeasti. Ensi viikolla neuvola ja varmaa lääkärillekin tulee aika ,jotta tuo alapää taas tsekataan.

No nyt menen sohvalle pötköttään ja katton telkkuu.
-Poni ja Manteli 21+4
 
Poni06 eli siis tuo paineen tuntu on ihan normaalia, on nimittäin tosi ilkeen tuntunen eikä minkäänlaista muistikuvaa esikoisesta moisesta!

nyt menossa 21+2 eli vähän on muuttunut ja la muuttunut päivällä eli 29.8 ---päivittäjälle..kits... :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut. Viimeksi kun kirjoittelin meni ukon kanssa huonosti. Nyt taas menee hyvin. Mutta kuinka pitkään...heh :LOL: Sitähän se elämä on ylä -ja alamäkiä.

Tällä hetkellä olen yövuorossa. Toinen yövuoro olisi ensi yönä, mutta taidan jättää sen tekemättä. Tuntuu aikas pahalta. Ei ole varmaan kauheen fiksua "rehkiä" yli puolen välin raskautta, vaikka tämä ei fyysistä olekaan. Mutta tämä valvominen...tiedän, että mulla on taas päivällä kun herää niin ihan krapulainen olo...

Vaavi potkii ja mujauttelee tasaiseen tahtiin. Ilmoittelee siis olemassa olostaan, että täällä sitä ollaan ja tulossa ollaan kovaa vauhtia :D Isukkikin jo tuntee potkut kädessä. Mujautukset ei vielä näy päälle päin. Masu on kyllä kasvanut hurjaa vauhtia viime viikkoina. Ihan selvä vauvamasu siis jo :)

Odotan niin paljon kesää. Päästään muuttamaan takaisin kotiseudulle ja aloitetaan remppaamaan isovanhempieni rintamamiestaloa. Ostettiin jo vanha "raksa-autokin" :D Mutta kaikista ihanin on se tieto, että täältä pääkaupunkiseudulta pääsee pois! Kaikki sukulaiset, ystävät jne. on sitten lähempänä. Kun täällä me ollaan oltu ihan kaksin vain tai no oikeesti nelistään, kun meillä asuu kaksi maatiaiskollipoikaa. Oikeita äidin pikkumussukoita :)

Mitäpä vielä...mulla on tullut inhottavia liitoskipuja. Tai siksi ne tulkitsisin. Tuota alapäätä sattuu aika paljon ja yölläkin se haittaa, kun kylkeä kääntää. Kai se kuuluu "taudin" kuvaan. Inhottavia ne on. Ja väsymystäkin on. Ihan hirvitti päivällä, kun ajatteli, että pitää yö olla töissä. Nyt on mennyt kyllä tähän asti ihan hyvin. Mutta seitsemään asti on vielä töitä,jotta ehtii se uni tulla vielä moneen otteeseen. Saikullekaan ei viittis jäädä, kun tuntuu, että ei ole ihan kokonaan saikkukuntoinen. Kun ei tarvi sängyssä maata koko ajan.

Tulee varmaan ihan sekavaa tekstiä =) Joten taidan lopetella.

Bella-Lumia 23+4
 
Huomenta!!

Miulla on paineen tuntua joo alapäässä, varsinkin kun seisoo tai kävelee.. ja sitten alamahaan tulee välillä sellanen paineaalto, mutta sen olen tulkinnut vaavin kääntymisekssi tai jotain.. mistä noista tietää.. selkäsäryt ym. väsymys tilat häviää levolla ja miulla ei siis pahene olotila kun makuulle heittäydyn :D harmi vaan ku ei tajua tehä sitä useemmin.. hirvee pesän rakennus viettihän tää vaihe nyt vissiin on.. ku ei malttas paikallaan pysyä ja kaikki pitäs uudistaa ja laittaa valmiix nyt heti!!

mutta se muita inhottaa ku oon tuosta miun pissa vaivasta :kieh: maininnu ennenkin, niin yöllä meinaa lirahtaa housuun.. viime yönä kävin 3 kertaa vessassa ja aina ku nousin sängystä ylös, niin aika lähellä oli ettei ulos tullu mitää :whistle: inhottavaa.. kai se pitää alkaa pikkuhousun suojia pitää jo yölläkin.. sit jo mietin et onx se lapsivettä, mut ehkä se tulis ulos vaikka yrittäs vastaan pidätelläkin..

meillä ei oo mies vielä saanu potkua metsästettyä vaikka on nyt kahtena iltana yrittäny olla tossa kätensä kanssa, heti ku mies otta käden pois, tulee pari potkua ja sit taas ei mitään.. :D . on se nähny kerran ku maha heilahti, mutta miusta tuntuu et et isin katsekin saa vaavin hiljenee :LOL: .. nyt onnex mies on aamuvuorossa ja sitten vapaa viikko, ni ehkä se näkee ne iltariehumiset, ku aikasemmin se 4vk ilta ja yövuoroissa ja vaavi hilluu yleensä just sillon 21-23 ku mieki makaan sohvalla, millo mies on ollu töissä.

mitäköhän muuta piti sanoo.. no palaan päivän mittaan sit taas kommentoimaan.. vielä ku kerkeen täällä töissä.. huomenna alottaa miun sijainen ja sitte miun aika menee osaksi sen opettamiseen, jää tää palsta vähemmälle(ehkä), mut enköhän mie tieni tänne löydä!!

äiti lpr 24+6
 
Heissan!!

Ihanan aurinkoinen päivä!! Mulla oli lääkäriaika yheksältä tänään ja "reippaana" nousin ja kävin suihkussa ennen sitä. Olis pitänyt olla papa-kontrolli. No menin sitten terveyskeskukseen ja pääsin lähemmäs puoli kymmentä sisälle ja sitten lääkäri sanoi että ei mielellään ota sitä nyt kun oon raskaana. Että sitten synnytyksen jälkeen vasta otetaan. Jos olisin tuon tiennyt, olisin jäänyt vielä nukkumaan!! Vaihdoin aamuvuoronkin typerään ilta/välivuoroon että pääsen tuonne. No, nyt ollaan sitten pirteänä pystyssä.

Viikonloppu jäi vaan tosi vähille unille kun lauantaina käytiin siellä ikealla! Perjantaina mentiin mun kotia ja meni myöhään ennenkuin selvittiin nukkumaan, piti käydä saunassa ja sitten juteltiin siskojen kanssa. Aamulla herätys viideltä, mä heräsin jo varttia ennen vessahätään ja sit puoli seittemän startattiin pihasta bussilla (mun isä kuskina) ja kerättiin porukka kyytiin. Puoli yheltä ikealla ja sit kuuden jälkeen lähettiin takaisin. Yheltä yöllä oltiin takaisin mummolassa kun oli saatu väki ja ostokset purettua matkan varrelle. Jotakin kivaa tarttui matkaan. Yhen kolmesta mitä lähin hakemaan löysin mutta muut oli loppu. Muuta sitten tarttui mukaan ja enemmänkin olisin ostanut jos olis ollu rahaa.... mutta pitää lähteä uudestaan kunhan loma alkaa.

Vauva myskäs mahassa koko menomatkan ja ikealla kun istuin yhteen nojatuoliin sain vauvasta kiinnikkin kun nosti itteään melkein mahasta läpi! Oliskohan ollu selkä kun oli niin pitkä?! Närästystä mulla on melkein päivittäin. Sitähän sanotaan että kun äitiä närästää niin vauvalla tukka kasvaa.. oonkin kysynyt leikilläni aina kun vauva on syntynyt ja kummallakin on ollu tosi paksu tukka että arvakkaa närästikö?! :LOL: On mulla kyllä ollut tosi kova närästys loppuajasta.

Neuvolaan meen torstaina ja sitten saan ne kelan laput. Tulee hiukka kiire laittaa niitä eteenpäin kun oon sellanen homespää ja jään jo toukokuun lopussa eka kesälomalle ja sitten kesäkuun puolesta välistä mammalomalle.

Mutta nyt kahville!! Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Mammaliini83 ja Api 23+6
 
:wave: kaikille!

Viime viikon nlakuulumisia: Vaavin syke löytyi helposti ja sydän tykytteli 152 x/min :heart: ihanan kuuloista :heart: Hb oli helmikuulta laskenut, mutta edelleen normaali 128. Sf-mitta otettiin nyt eka kerran ja se oli 21,5 eli käyrän yläpuolella... terkkari sanoi, että se voi muuttua siitä vielä moneen kertaan suuntaan ja toiseen ettei tästä voi päätellä vielä mitään vauvan koosta. Pissa oli puhdas ja turvotuksiakaan ei ole. Painokäyrä noussut jyrkästi, minkä arvasinkin ihan jo jatkuvista herkkuhetkistä päätellen :ashamed: Terkka totesi siihen, että minkä taakseen jättää edestään löytää; eli ei torunut mutta sanoi vaan, että nämä kilot ei jää synnärille turvotusten yms mukana :$ voi miten totta täti puhuikaan! Sanoi hän kyllä myös, että ymmärtää senkin ettei porkkana ole yhtä hyvää kuin suklaa :LOL: Eli omasta tahdosta kaikki olis kiinni, mutta kun jäätelö etenkin on niin pahuksen hyvää - useastikin päivässä :headwall:

...jospa minäkin liityn siihen Valaat ry:n :LOL:

Mulla oli sitten taas ihan päinvastoin kuin haaveilija-08:lla; sovittiin paikan päällä seuraava nla-aika ja sitte tuli tunnin päästä terkkarilta tekstari, että tulikin viiden viikon väli ja pyysi ottamaan yhteyttä jos aiemmin tarvetta. No tokihan me kaikki voidaan ottaa yhteyttä nlaan milloin vaan jos siltä tuntuu.

Mitenkäs muuten Eccu, onko vauva alkanut liikkumaan taas? Onko huolenaiheesi hälvennyt? Toivottavasti :hug:

Meidän Vaavi on joka toinen päivä aktiivisempi ja joka toinen päivä huilailee, mutta silloinkin tunnen liikkeet ainakin kerran. Eilenkin Vaavi kyllä pisti jo huolestuttamaan kun ei vaan mikään saanut häntä potkimaan, mutta ollessani hierojalla (eläkeläiselle sopii sunnuntaiajatkin) tunsin taas pikkutöytäisyjä =) Nyt para-aikaa on menossa jumppahetki ja äsken tunsin käteenkin pienen liikkeet :heart:

Joku kertoi, että oli saanut "napattua" vauvasta kiinni liikkeiden aikana. Hassua, mä näin sellasta unta että Vaavin varpaat oli hyvin tunnusteltavissa ja kun kutiteltiin niitä miehen kanssa niin Vaavi potki aina lujempaa :) Meillä on muuten kans niin, että etenkin kun mies laittaa käden vatsan päälle niin liikkeet loppuu tyystin; enkä minäkään ole usein saanut käteen tuntuvia potkuja. Vaavi on ujo :)

HooÄs kirjotteli kans liikkeistä ja siitä miten tuntee kun Vaavi vaihtaa paikkaa. Mustakin tuntuu välillä, että siellä kroolataan "altaan päästä päähän" ja eilen illalla tuntui ihan molskahdukselta; ihan kuin Vaavi olis hypänny veteen :LOL: Ja kutittelut/rapsuttelut tuntuu tosiaankin aivan ihanilta :heart:

Voi miten sitä odottaakaan, että elokuu tulis jo! Sais oman pikkuisen syliin ja ihmeteltäväksi :heart:

Teillä on aivan ihanan kokoisia masuja jo! Äiti lpr erityisesti =) Mulla ei kunnolla vieläkään huomaa, kun on tuota vararavintoa jo lähtiessä niin paljon :ashamed: Anoppi just sanoi lauantaina, että jos hän ei tietäis mun odottavan niin ei hän osais katsoa vatsaani ollenkaan odottajan vatsaksi... Äitiyshousujen kanssa tulee sentään vähän paremmin esille, ja pidänkin niitä sitte aina kun oikein haluan esitellä kasvavaa masuani =)

Bella-Lumia: joudutko tekemään loppuun saakka yövuoroja? Teetkö kolmivuorotyötä vai millaisia vuoroja? Mulla on virallisesti 3-vuorotyö, mutta pomo kysyi heti kun tammikuussa sai raskaudestani kuulla, että miten kauan haluan öitä tehdä. Helmikuun lopussa tais olla sitte viimeiset yöt. Ne oli mulle tuskaa jo siihenkin saakka, joten ymmärrän hyvin sua! Jos yöt tuntuu susta kauheen pahoilta, niin etkös voisi kysyä terkalta/lääkäriltä todistusta ettet voi niitä enää tehdä? ...en tiedä kyllä kirjottavatko miten helposti.

...mun pitäis palata ens viikolla töihin saikkarilta.. ristiriitaisin tuntein: sitte on enää 4,5 vkoa kesäloman alkuun ja on ihan jees päästä täältä "neljän seinän sisältä" pois; mutta kun tietää miten raskasta työ on ei sinne meno yhtään innosta. Terkka sanoikin, että tuun hakeen sitte lisää saikkea suosiolla enkä väkisin yritä rehkiä. Sanoi, ettei ymmärrä ensisynnyttäjiä kun ne väkisin haluaa olla töissä mahdollisimma pitkään :D Mulla on kuitenkin äippäloman alkuun vielä yli kaks kuukautta, niin jotenkin sitä vaan ajattelee, että aika tulee pitkäksi... Mutta toki jos vointi ei salli töissä olla niin en ala väkisin puurtamaan. Pomo on samaa mieltä, että menen nyt kokeilemaan taas miltä tuntuu. Hartiajumitukset ja päänsärky ovat kyllä jo helpottaneet, että sen puolesta olen kyllä työkuntoinen jo.

Ohhoh mikä määrä tekstiä, nyt pitää mennä alotteleen taas ruoan laittoa! Vointeja kaikille!

Soma & Vaavi 23+6
 
Iltapäivää!

Jätän tänään päiväuniyritykset suosiolla väliin, kun kuitenkin alkaa jomottelemaan :) Nyt kun olen muutaman viikon syönyt rautaa, on olokin pirteämpi eikä päiväunia välttämättä tarvitsekaan.
Se hermokipu josta aiemmin kärsin, on tosiaan kaikonnut mutta tänään on sitten ollut selkä tosi kipeä plus sitten nuo muut jomottelut. Viimeeksi kätilö sanoi että minulla ei pitäisi kohdun kasvupyrähdystä olla käynnissä joka supisteluja aiheuttaisi, kun kyselin. Mutta viime viikon kun suppareita tuli tiheämmin niin tuntuu että maha on tosiaan taas kasvanut. Nimittäin yksi yöpaita jota käytin ennen noita suppareita olikin eilen illalla paaaljon tiukempi masun kohdalta :eek: Ja yksiä äitiysfarkkuja en enää voi käyttää kun painavat niin ikävästi alavatsaa.
Nyt supparit ovat taas kaikonneet nekin. Minulla supparit tosiaan jyllää selvästi silloin kun masu kasvaa hurjasti pienessä ajassa...

Niin ja lonkat ovat myös alkaneet kivasti paukkua, varsinkin yön jälkeen sängystä noustessa... Ja häpyluu tuntuu myös silloin ilkeältä. Poikaa odottaessa olin tässä vaiheessa vielä elämäni kunnossa ilman mitään jomotuksia! Niin sitä vaan on raihnaisempi vissiin nyt :) Mikäköhän olo on kuukaudenkin päästä :eek:

Kai tämä oma napa riittää tältä erää :ashamed:

Lilli ja Tiitti 24+5
 
Mitäs sanotte tästä VALAAN masusta?? Mulla on kolmessa edellisessäkin raskaudessa ollut ihan jättimaha ja niin nytkin on odotettavissa :LOL:

äiti lpr: Sulla on kans aika ihana jättimasu!! Me ei ainakaan enää voida raskautta peittää :D

Käytiin koko perheen voimin lauantaina Seinäjoella kirppiksellä. Löysin sieltä vauvalle (tytölle) ihanan kesälakin, puna-valkoraidallinen. Sitten vielä semmosen sini-valkoraidallisen shortsiasun. Se nyt menee kummalle vain, mutta punaista lakkia en laittais pojalle jos tuliskin poika :xmas: 6-v. pojalle löydettiin tuliterät lenkkarit, 2-v. tytölle melkein uudet lenkkarit ja 4,5-v. tyttö sai t-paidan. Että kaikki lapset sai jotain ja aikuiset ei mitään.

Eilen oltiin koko perheen voimin kävelyllä. Mies ja lapset meni kaukana edellä, kun mä yritin tallustaa tän ruhoni kanssa perässä :LOL: Jossain välissä lenkkiä (lyhyt) mulla rupes niin kauheesti sattumaan masuun vasemmalle. Ei siinä auttanut muu kuin kävellä kivusta huolimatta jos meinas kotiinkin päästä. Kipu onneksi lopulta hellitti ja loppui kokonaan. Olisko niitä liitoskipuja vai mitä lie....

Ihanaa, sain tänään hakea autoni korjaamolta!!! Se olikin sielä jo viikon ollut. Autoonhan vauhdettiin uusi kuskin ovi, kun alkukuusta se yks akka peruutti autollaan suoraan mun auton kylkeen :kieh: Äsken tulin lasten kanssa pihalta (ihana ilma). Mä pyyhin autostani pölyt, imuroin ja pesin ikkunat sisäpuolelta. Korjaamolla auto oli pesty ulkopuolelta. Olikin aika kurassa!!! Huh mikä homma. Vielä kun joku päivä innostuis pesemään ikkunat, niin hyvä olis.

Mulla ei voinnissa mitään erikoista. Voin vallan mainiosti ilman närästystä yms. vaivoja. Kerrankin saan nauttia keskiraskaudesta kunnolla :heart: Vauva joka päivä ilmoittelee itsestään, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Aamulla sillä oli kyllä kauheat jalkapallotreenit meneillään :LOL:

Täällä on myös niin, että miehen laittaessa käsi masun päälle vauva lakkaa liikkumasta |O Ite kyllä olen saanu käteeni useasti potkuja.

Voi kun jaksais odottaa sinne 27.5. asti istukkaultraan. Tietäis onko se siirtynyt, että voiko synnyttää sitten normaalisti ja jos vielä varmistaisin mielenkiinnosta sukupuolen, että onko edelleen tyttö :heart: Mut pääasiahan on, että terve lapsi tulee, sukupuolesta viis =)

Voidaanhan paksusti ja jotkut meistä ERITTÄIN PAKSUSTI (mukaanluettuna ainakin minä) :flower:

Tatjana80 ja tyttö 24+3 (olisko toi sit vaikka työnimi)....
 
heippa
Neuvolassa tuli siinä aamusella käytyä ja kaikki hyvin paitsi hb oli vieläki 109 vaan vaikka olen rautaa ja raskausvitskuja vetäny molempia 2 päivässä ja kauan. Sf- mitta oli 20 ja painoo oli tullu alusta 2.4kg, ei pahasti ja toi sf-mittaki oli käyrillä. Silti kaupantäti viikonloppuna kysy et joko pian aion synnyttää ja ku sanoin et vasta elokuulla niin se tuumi et on sit tainnu tulla herkuteltua jonkunverran kun on nuin kauhia maha jo. Piti muuten huitasta sitä makkarapaketilla korville mut en sit viittiny.
Liikkeitä huomaan jatkuvasti paitsi tosiaan jos isä tulee lähelle niin rauhottuu heti.
Lapsi-08 messureissua odotan innolla kun päästään lähteen kultsin kans kaksin ja sitä herkkua ei nykyään paljon ole tarjolla. Noi mun kaksos-tytöt päättivät lakata käymästä isällään tapaamisviikonloppuisin ja en mä niitä voi itkevänäkä matkaan laittaa. Jännityksellä odotan koska niitten isä käy mun ylle et on mun syy ettei tytöt haluu mennä sinne. En tosiaan voi sille asialle mitään, kyllä 8v jo ite tietää onko siä kivaa ja haluuko mennä.
Taidanpas mennä koiran kans lenkille ku on niin lämmin vaikkei paistakka.
Jaksuja taas äideille ja masuille.
Vilma71 ja Valtteri 22+2
 
neitiperho
Viikonloppu takana ja kylpyläreissu tehty. Eivät häätäneet mua altaastakaan pois ja vedet pysy myös suht kivasti altaissa vaikka niissä välillä kävinkin lilluttelemassa. No mutta siellä olikin sen verran isot altaat ettei vaikuttanu vaikka vyöryin sinne.

Vointi hyvä täällä, tosin selkä nyt kränää aina iltaisin. Eilen tietysti kun kotiin pääsin, innostuin sitten piha hommiin. Ensin tosin käytiin koirien kanssa lenkillä ja sitten aloin laittamaan uusia kukkia pihalaatikoihin. Asento vaan ei ollut mitä parhain ja loppuillan siitten kirosin, kun ei liikkumaan enää päässyt. Aamulla onneksi kykenin jo töihin.

Iines onneksi potkii myös jatkuvalla tohinalla. Tietää että mahassa ainakin eloa on. Eilen aamulla olin tuntevani pikkusen masustakin aika selkeästi, siis käsikopelolla. Oli vasemmalla puolen mahaa, tosin en tiedä mitä siinä tuli tökittyä päätä tai selkää. Oman aikani pystyin helposti kuitenkin silittelemään johon se rauhoittuikin. Heti kun lopetin alkoi potkiminen :heart: Alkaa siis väkisin tajuamaan, että kyllä siellä vaavi oikeasti on. Viikon päästä olisi seuraava neuvola ja pääsee taas kurkkimaan onko se pikkunen taas kuinka paljon kasvanut masussa.

Toivottavasti muilla myös hyvin mennyt. Tuli niin pikaisesti luettua teidän kuulumiset viikonlopun ajalta. Joku ainakin oli viimeksi huolissaan liikkeistä..kukahan?? Onkohan kaikki kuitenkin ollut ok? Hmmm..olikohan muuta. No ei nyt heti muistu, mutta seuraavaan kertaan.

Voikaa hyvin!! :heart:


 
Apua auttakaa näiden kela-papereiden kanssa! Sain paperit täytettyä ja ne ovat postitusvalmiina, mutta musta tuntuu, että olen missannut jotain. Eikö työnantaja liittynyt tähän kuvioon jotenkin? Muistaakseni työpaikan muut naiset ovat kiikuttaneet papereita myös työnantajalle. Nyt kaikki kokemusta omaavat naiset ovat pois paikalta (äitiyslomalla, työmatkalla, sairaana jne), joten en voi kuin kysyä teiltä. En oikein papereista löytänyt mitään syytä kiikutella niitä työnantajalle. Eihän siinä kysytty kuin tyyliin nimi, laskettu aika ja tilinumero. Ei kysytä edes työnantajan nimeä. Liitteeksikin riittää vain neuvolasta saatu todistus? Voinko pistää paprut vain postiin ilman työnantajan sekoittamista asiaan? Jos en, niin mitä minä sieltä haen? Pitääkö työnantajan ilmoittaa jotain jonnekin? Eikö ne rahatkin tule verotuksen mukaan (eivät ole muuttuneet radikaalista). Apua!
 
eikai niissä papereissa muuta oo, jos ei tulot oo muuttunu!! mut jos työn antaja maksaa siulle kolme kuukautta palkkaa?? ni sitten pitäs kyllä kelalle saaha se työnantajan nimi ja tilinro, mihin kela maksaa sitten ekat 3 kk.. lomake Y17 jos en ihan väärin muista :D

Vai on meidän valaat ry saanu lisää jäseniä!! teretulemast!! miulla on sellanen paitakin missä lukee ylilevee kuljetus, mut se ei enää kohta mahu päälle :kieh:

ja hyvä että neitiperho sait pulikoida rauhassa eivätkä ajaneet pois altaista :LOL: . oliko ihanan tuntusta lillua vedessä?? mie haaveilin alkuraskaudesta jos ois alkanu käyä uimahallissa, mut se on jääny, nyt vois olla aika ihanaa lillua vaan, ja olla kevyt!!

Onhan tuo tatjanan masukin tosi komee!!! hyvin täyttää VALAIDEN kriteerit :kieh:

mut nyt ulkoilemaan!!!
 

Yhteistyössä