<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

neitiperho
Mulla on edelleen aika usein kanssa just reippaassa lenkissä ja aina joskus jumpassa myös, tulee vihlovaa kipua juuri alamahaan. Yleensä olen sitten vaan yrittäny rauhoittaa menoa ja kyllä se hetken päästä on helpottanut. Tosin tainnu pari kertaa niinkin käydä ettei oikein helpota ja sitten pitänyt ottaa hissun kissun koko loppu lenkki/jumppa.
 
Keskiviikkoa!

Nealle: ole huoletta kuuluu asiaan noi alavatsan vihlonnat ja kivut liikkuessa. Pitää vaan muistaa ottaa tosi rauhallisesti silloin kun niitä esiintyy. Lepäily ja kevyet kotihommat vaan kuvioihin ja jätä kaikki mikä rasittaa ja aiheuttaa vihlontaa pois. Siellä kohtu kasvaa ja paikat venyy, siitä se vihlonta johtuu. Kipu saattaa olla tosi voimakastakin toisilla, sellaista oikein "repivääkin" jopa. Muista itselläni ne kivut esikoisen ajoilta, tässä raskaudessa olen päässyt sen asian suhteen jo helpommalla. Tsemppiä siis sinne!

Omaan napaa ei uutta. Odottelen että tyttö heräilis päiväunilta. Kauppareissu ois edessä kunhan mies kotiutuu töistä. Kaksin tytön kanssa kauppareissut ei enää oikeen meinaa onnistua kun hirveesti en pysty kasseja kantelemaan suppareiden takia. Koko porukalla siis käytävä nykyään kaupassa. Poju pitää melkoista myllerrystä yksiössään, tänään tuntunut liikkeet paljon ylempänä kuin aiemmin tähän mennessä. Liekö pyörähtänyt uuteen asentoon kun liikkeet aivan eri paikassa kuin aiemmin. Onneksi yöllä vielä toistaiseksi ainakin pitänyt hiljaiseloa masussa, vielähän tuo ehtii niitä yöjumppiakin pitämään.. :LOL: Munkaan ei ole onneksi vielä tarvinnut alkaa ravaamaan vessassa montaa kertaa yössä, kerta aamuyöstä on tähän mennessä ollut maksimi. Kohta se sekin vessaralli alkaa, kiva kiva. ;)
Jep mutta nyt pidemmittä höpinöittä poistun kotihommiin.

Hyviä vointeja!

:heart: haaveilija ja poju 22+2
 
Sone
Neuvola kuulumisia:

Sf-mittaa ei ottanut mittanauhalla, merkkas vaan napa +1?!?!? Eli siis kohtu on sormen verran navan yläpuolella. Onko muilta mitattu noin? Painoa on tullut yhteensä n6kg. Hemppari ja verenpaineet kulkee matalalla edelleen, mut olo ihan hyvä niin ei tartte rautaa ottaa erikseen. 113 tais olla nyt hemppari. Lappusia sais alkaa täytellä...
 
Uhmaa tuntuu olevan liikkeellä. Täällä minä ihmettelen, miten helposti meidän kauppareissu meni! Poika käveli kiltisti puoleen väliin matkaan, rattaissa kiltisti loppumatka kun mä en enää jaksanut sitä vetkutteluvauhtia (yleensä tulee hirvee tappelu, jos joutuu rattaisiin). Kaupassa kulki kiltisti mun vieressä ja työnsi pikkukärryään. Ei yrittänytkään karata karkkihyllylle! Yleensä se häviää samantien näkyvistä, juoksee ja törmäilee ihmisiin, lappaa karkkia kärryn täyteen ja sit on hirvee itku ja raivo, kun pitää laittaa karkit takas...

Jäikö sulta Bonus nyt risteily kokonaan väliin? Vai olitko siellä flunssasta huolimatta? Pitäis varmaan skypettää tässä... mä oon kaikki illat tällä viikolla kotona.

Tosiaan nuo erilaiset mahakivut ja supparit kuuluu raskauteen, eikä niitä tarvii murehtia. Ottaa vain rauhallisemmin, kun niitä tulee. Jos eivät mee levolla ohi, tai ovat tosi kipeitä, ni vasta sit lääkäriin/neuvolaan. Enkä mä ihmettele, et laitetaan neuvola vasta 2kk päähän, jos kaikki on hyvin. Miksi siellä turhaan rampata? Jos olo muuttuu, ni voihan sitten varata ajan aikaisemmaksi! Toki ymmärrän ensisynnyttäjien "paniikit", kun kaikki on uutta. Mä oon jo niin tottunut tähän norjalaiseen stressittömään elämänmenoon, et varmaan on kulttuurishokki palata Suomeen!!

Jaa, uunista tulee sellainen tuoksu, et ruoka on varmaan valmista. Kalaa, nam! Pojalle vähän kalapuikkoja, kun ei muuten syö kalaa...

Hemuli 21+jotain
 
Hei pitkästä aikaa!
joka päivä mä käyn lukemassa mutta oon aika laiska kirjoittaan mitään. Monista erilaisista asioista täällä on juteltu ja se on hienoa ku voi täällä aina purkaa tuntemuksia.
Meilläkin vihdoinkin rakenneultra takana päin, mä oon kateellisena lukenu muiden käynneistä ku meillä meni näin pitkälle käynti.
Kaikki oli hyvin, koko vastas viikkoja mutta herra tai neiti piti niin visusti jalat yhdessä ettei selvinny kumpaako laatua meille tulee :heart: Toisaalta ihana kun tulee sitten yllätyksenä, olisin vaan jo halunnut alkaa ostamaan oikean värisiä vaatteita.. Sanoinkin miehelle että jos sieltä tyttö tulee niin, niin paljon tikkejä mun takapuoleen ei saa etteikö laitokselta mentäisi suoraan h&m:lle :kieh: meillä on ennestään poika joten salaa olen vähän tyttöä toivonut.
Perjantaina olis seuraava neuvolakäynti jota odotan aika lailla kauhulla.. painoa sen verran paljon tullut että taitaa neuvolatätillä olla paasaamisen aihetta.. omien laskujen mukaan 8kg :ashamed:
Parisuhde voi hyvin, eikä oo tämä raskaus vaikuttanu tuonne makuuhuoneeseen millään tavalla :saint: Mies vain kyselee olenko mä sit hermona kun kaverin muija on ihan mahdoton ollu vauvan synnyttyä :LOL: eipä sitä voi luvata miten ne hormonit sitte tekee tepposia.
Onko muuten kellekkään ilmestynyt sitä viivaa mahaan? mulla oli kun poikaa odotin mutta en yhtään muista millä viikoilla se siihen ilmestyi...

Tälläistä täällä

Rieputa ja nimetön 21+1(vissihin)
 
haaveilija-08:varmasti saat neuvola ajan ens kuullekkin jos haluut. minusta on ainaki kiva käydä neuvolassa mahdollisimman usein kun saa sit kuulla vauvan sydämen sykkeen ja muutenkin tietää et virtsa on ok,samoin verenpaineet ym..
 
Moiks!

Tervetuloa uusille ja onnea uusiin koteihin teille jotka olette muuttaneet :flower:

Viime torstaina oltiin neuvolassa ja kaikki ok. Sydänäänet kuului, 143-148 jumputteli. Painoa tullut nyt yhteensä 6 kiloa. Esikoista odottaessa muistaakseni oli tässä vaiheessa vähemmän... Väliäkö sillä. Olen itse sitämieltä että parempi että odotus ja imetysaikana on muutama kilo liikaa kuin liian vähän... Sf mitta oli 18cm, rv22+3.

Eipä tässä muuta, nyt alan seurailla Salkkareita :D

terv. Jennika1983


 
Huomenta!

Olipa eilen kiireinen päivä.. huh.. ja illalla tunsin sen kyllä, ku maha oli pahantuntunen ja selkää koski.. oon vaan miettiny, et oonko epänormaali ku miulla ei oo yhtään supistuksia..?? vai enkö vaan tunne niitä? kohtu ei kyllä kovene eikä mitään sellasta, et ei kai miulla niitä ole. joka vaan mainitsi jossain vaiheessa et enemmän on epänormaalia jos ei ole yhtään harjotus supparia tai mitään??!!

Ja noita alamaha vihlomisia on täälläkin ja alapäähän koskee muutenkin kyu yrittää kiihyttää tota lyllerrys vaihtia yhtään nopeemmax :kieh: , mutta eikai tuo haittaa, onhan sekin ihan hyvä että ees hiljalleen pääsee kävelee..vaikka se on nautinnollisesta kävelylenkistä kaukane se suoritus :D , mutta syksyllä sitten kerkee lenkkeillä!!

Ihana kyllä se vauvan korisänky mikä haettiin eilen!! ois niin tehny mieli jo laittaa kaikki verhot ym. siihe roikkumaan ja kaikkee, mut en jaksanu enää alkaa riehumaan illalla 21 aikaan, ku oli jo niin väsy olo.. hirmu vimma kyllä laittaa vaaville kaikki nyt valmiix, pitäs saada koko ajan tehä jotain ja ostaa jotain ja kaikkee :heart: :heart: . pitää tänää vähän laitella sitte makkaria kuntoon..siellä on vielä muuton jäliltä parit jätesäkit yhessä nurkassa..muutettiin 3,5kk sitte :D

Neuvolasta: miulla ainakin terkka kysyy et laitetaanko 4,5 vai 6 viikon päähän aika! ja mie kyllä tykkään käy siellä turisemassa ja samalla näkee et kaikki on hyvin!! oikein ootan sitä ku käynnit tihenee 2 vk välein =) , samaten vauvan kanssa on ihana käyä usein neuvolassa.. ainahan sitä on ihana puhua vaan itsetään ja omasta lapsesta, ja siellä se on juuri se tarkotus :D

Tatjana oli huolissaan painon noususta.. voidaan perustaa sellanen oma yhdistys, vaikka valaat ry tai jotain :D . miulla on noussu paino ekasta neuvola käynnistä 8,2 kg, mutta ihan kokonaisnousu on jotain 11-12kg.. että ihan kevyt olo ja silleen.. lattialta en meinaa päässä enää ylös..mikään asento ei tunnu hyvältä.. mikään takki ei mahu päälle.. ja kaikkee ihanaa..

Tänään meinasin vielä mennä ettimään jotain hametta itelleni..ku en meinaa löytää..näinköhän on kaupiossa nyt joku talvi-kesä malliston vaihdos kausi menossa, ku missään ei ees oo mitään äippähameita.. h&m mielellään ostasin ku miulla on sinne lahjakortti..mutta siellä ei oo ku se yksi farkkuhame.. mikä ei oikeihn sopinu miun päälle.. no pitää mennä kattoo!

kampaajallekin pääsen kunhan muistaisin varata ajan, ihanaa!!

mutta nyt alotan työt ja hauskaa päivää kaikille meille ihanille odottaville äiteille =)

Äiti lpr 24+2
 
äiti lpr: Mietin juuri eilen illalla samaa. Onko jotain vikaa, kun en ole ainakaan huomannut vielä yhtään (harjoitus)supistusta. Vatsaa kyllä jomottaa, kiristää, vihloo, sattuu ja vaikka mitä, mutta en ole ikinä huomannut, että kohtu olisi koskaan muuttunut kovaksi, vaikka olen sitä painellut aina jonkun uuden tuntemuksen tullessa. Huomenna on neuvola, joten ajattelin kysäistä asiasta, jos vain muistan.

Täällä hormonit jyllää oikein kunnolla. Olen kiukutellut, itkenyt ja parkunut ihan kaikille mahdollisille asioille. En ole saanut nukuttua kunnolla, kun heräilen öisin siihen, että on tosi kuuma (hormonihäiriöitä), ja se tietysti pahentaa asiaa. Mies parka. Yritin kyllä selittää hänelle, että tämä ei johdu hänestä tai siitä, että minulla olisi jotenkin erityisen paha olla. Hormonit vain jyllää yhdistettynä väsymykseen.

Marikki A ja pikkuinen 22+3
 
Harjotus supistuksista: Mulla ei semmosia ole tullu ikinä (4.raskaus menossa). Vasta sitten kun tosi on kyseessä. Tai kai niitä on tullu mutta en niitä osaa erottaa.

Painon nousu: Tälläkin on painoa kertyny kiitettävästi. Eka neuvolasta on tullu lisää 6 kikoa, mutta todellisuus on jotain muuta. Minulla on tapana aamuisin vaa'alla pyörähtää ihan säännöllisesti. Ja niinpä todellinen painon nousu on 8 kg. Joka raskaudessa olen yli 20 kiloa lihonu ja vain pieni osa siitä on synnytyksessä ja imetyksessä lähteny. Mies onneksi on niin kannustava. Se sano uskovansa ja tietävänsä että minä näistäkin kiloista erilleen pääsen, mutta sano myös että hän tiesi että 20 kiloa sitä taas tulee. Toivon tosiaan että näin vanhanakin ylimääräisistä kiloista voi erilleen päästä. En toki koskaan ole normaali painoinen ollut, aina on ollut ainakin 2-4 kiloa ylimääräistä. Kun olo tuntuu mukavalta ja peilistä kehtaa itteään kattoa, niin silloin on hyvä.

Kivut: Minulla kipua tuntuu luissa, pehmenevät kyllä aikasessa vaiheesa. Aiemmin pehmenneet vasta lähempänä 30 viikkoa. Ja joskus kävelyllä tulee ahdistava tunne alavatsaan, tuonne oikealle puolelle. En tiedä onko ne niitä supistuksia vai ummetuksesta johtuvaa.

Onko kellään vaivana peräpukamat? Minulle tuli pieni pukama edellisen raskausen loppuvaiheessa, se on ollut suht huomaamaton, mutta nyt alkaa vaivata tuon ummetuksen seurauksena. Missä vaiheessa pukamia leikataan, synnytyksen jälkeenkö? Joku muukin taisi ummetuksesta kärsiä. Minä syön Vi-siblin merkkistä kuitu valmistetta ja se jonkin verran auttaa. Ainakin kerran pari viikossa saa tyhjennyksen aikaan.

Eiköhän siinä tullut asiaa vähäksi aikaa. Kuitenkin unohdin jonkun asian mistä olisin halunnut kommentoida.

-SIUKKO
 
Toissapvänä oli neuvola jossa kaikki ok. Ei minulta mitään sf-mittaa ole katsottukaan, sano vaan että alue navan alapuolella on kokonaan vauvan käytössä nyt. Paino pysyny samana. Kaikki muut tuntuvat pääsevän niihin ultriin kaksi kertaa mutta täällä ei ole kuin se yksi ollut viikolla 12. Kävin kyllä päivystyksen ultrassa reilu viikko sitten kun oli sänky märkä yöllä ja lorotti pitkin kinttuja vessaan mennessäkin, rakko vaan liika kovilla, nopeahan se kuvaus oli mutta vilkkaasti liikkui. Mitenkäs kun olen nyt kaksi viikkoa tuntenut oikein kunnolla sen vauvan liikkumiset ja kovin hän pyöriikin, mutta neuvolakäynnin jälkeen en ole tuntenut mitään, kauanko se voi olla tuntumatta, tarviiko huolestua oikeen..? Olen jo huolestunut... viikot nyt 20+5.
 
eccu Mun mielestä pitäis ihan päivittäin tuntea liikkeet. Onko sulla istukka edessä? jos kävisit jossain ultrattavana tai kuuntelemassa sydän äänet neuvolassa? :hug:

äiti lpr En oo minäkään mitään harjotus suppareita tuntenu kummassakaan raskaudessa.

Mitähän Rouva Pikkumyylle kuuluu nykyään? on jotenkin jäänyt mieleen ja olisi kiva kuulla hänen kuulumisiaan :)
 
Mullakaan ei supistele, yksi supistus on ilmeisesti ollut ja sekin hyvin huomaamaton ja nopeasti meni ohi. Kerran kysyin neuvolassa, että onko normaalia, kun ei yhtään ole supistellut, niin terkkari sanoi mulle, että ei niitä vielä pidä ollakaan, niitä supistuksia.
Mulla ei ole vielä edes vauhti pahemmin hidastunut, maha ei haittaa liikkumista, erilaiset vihlomiset ja nipistelyt hieman hillitsee, mutta suht normaalisti olen pystynyt liikkumaan.
Mähän liikun työni puolesta paljon, niin pyörällä kuin kävellen ja vielä ei ole ongelmia tullut.

Ei mulla kyllä kilojakaan vielä ole tullut, vaikka selvä maha jo on. Viikko sitten kun kävin neuvolassa, niin en painanut vieläkään edes sitä mitä ekalla neuvolakerralla, elikkä yhtään ei ollut silloin vielä painoa tullut lisää. Mulla on kilot pysyneet hyvin kurissa työ puolesta ja sen, että tammikuussa olin kunnon mahataudissa ja pari viikkoa sitten kunnon flunssassa ja molemmilla kerroilla painoa lähti jonkin verran.

Mielitekojakaan ei oikein ole, ainoa mitä on nykyään tullut syötyä on banaanit, joista en ole ennen niin välittänyt, mutta en minä niitäkään himoitse.

shihtzu + pikku apina 23+3
 
Mulla noita harjotussuppareita on tullu tässäki raskaudessa tosi herkästi. Mun ei tarvi kun vaikka koskea masua kovempaa tai esim. olla sängyllä makuillaan, ja venytellä niin, että vatsa venyy, niin heti pamahtaa ihan kivikovaks. Esikoisen odotus aikana lääkäri kun paineli/tunnusteli vatsaa ja heti supisteli, niin sanoikin, että mulla on erittäin supistusherkkä kohtu. Eli varmaankin on nyt sama homma sitte.
Maanantaina kun neuvolasta tästä aiheesta puhuin, ni terkka kertoi, että on ihan normaalia, eikä tarvi huolestua. Kohdun on hyvä treenailla niitä oikeita supistuksia varten.

Ootteko muut huomannu niitä liikkeitä masussa, kun vauva vaihtaa paikkaa kohdussa? Siis tuntuu sellanen selkee liukuminen seinämää pitkin toiselle puolelle. Se tuntuu aina myös ulkopuolelle kun tekee tollasen isomman liikkeen. Ihanan tuntusta. :heart: Ja se masun rapsuttelu tuolta sisäpuolelta...Se vasta metkan tuntusta onki. :D

Nyt siivoileen! Hyvää torstain jatkoa kaikille!!


 
Liikkeistä mulla unohtuikin puhua. Mulla on päiviä jolloin vauva liikkuu kokoajan ja potkut on kovia. Mutta sitten saattaa parikin päivää mennä ettei juuri mitään tunnu, jos ei rauhotu paikalleen ja oikein tunnustele. Makena juonti ja syönti tuntuu herättävän vauvaa liikkeelle. Jos sitten on kiireinen päivä, ei niitä pienenmpiä liikkeitä tunne. Niin ja minulla on istukka edessä, joten likkeet tuntuu sivuilla eniten ja alhaalla.

Lääkäri ja neuvola käynneistä on myös ollut puhetta. Kaksi kertaa olen ultrassa käynyt ja kolme kertaa neuvolassa. Lääkärille täällä uudelleen synnyttäjät menee vasta synnytystapa arvioon (olisko vk36). Tietenkin jos jotain ongelmia ilmenee pääsee lääkärille. Neuvola on nimensä mukaisesti paikka josta saa neuvoja. Sinne kannttaa soittaa jos joku asia mieltä askarruttaa. Jos sieltä saa tympeää kohtelua, ei vika ole äidissä vaan neuvola henkilökunnassa.

-SIUKKO 23+2
 
terve kaikille =) en taas mukamas oo pitkään aikaan jaksanu kirjotella vaikka lukemassa käynkin päivittäin, ei vaan oo mitään ihmeellistä asiaakaan ollu kun olo on ollu aikas hyvä
välillä supistelee jos liikaa touhuaa ja välillä vihloo tai sattuu muuten mutta yleisesti ottaen olo oln oikein hyvä, vauva liikkuu ja potkii paljon vaikka välillä on hiljasempiakin päiviä, liikkeet tuntuu vaihdellen välillä alhaalla ja välillä navan kohdalla ja välillä jokapuolella =)

onko muuten kaikille merkattu neuvolakorttiin lapsiveden määrästä mitään, mua alko huolestuttaan yhtäkkiä se kun ei siitä oo viä sanottu mitään, vaikka kai se lääkäri olis maininnu jos ei tarpeeks olis ollu, no täytyy kysyä neuvolasta ens kerralla

ultria on meillä 4 tai 5 kappaletta kun lääkäri ultraa joka käynnillä eli mulla on seuraava toukokuussa mutta saa nähdä jääkö loppuraskauden väliin kun osuis just varmaan heinäkuulle jollon lääkäri on lomalla ja täällä ei oo kun toi yks joka osaa koko laitetta käyttää =)

imetyksestä puhuitte jossain vaiheessa, sehän on jokaisen oma asia ja siitä löytyy varmaan yhtä monta mielipidettä kun äitiä, mutta itse aion imettää taas yli vuoden jos suinkin kaikki hyvin menee, eihän sitä näin etukäteen voi tietää, mutta mielestäni se on helpoin tapa ruokkia vaavi alkuhankaluuksien jälkeen, ainahan se alkuun tekee kipeetä, mutta toivottavasti onnistuu :)

nyt en muista muita puheenaiheita, täytyy palailla taas myöhemmin, voikaahan hyvin kaikki, ilma on onneks ainakin ihana :wave:

eliisa ja pikkuruinen 24 tasan

mansikka rouva pikkumyy kirjottelee ainakin tuolla kuumeilupuolella km:n jälkeen kuumeilevien joukossa ja varmaan muuallakin, sieltä voi käydä vaklailemassa :D
 
eccu: Täällä yleensä masukaveri on tosi aktiivinen ja sitten yhtenä päivänä ei tuntunut vuorokauteen kuin pari-kolme potkua. Soittelin neuvolaan ja sanoivat, että vauva pitää joskus lepohetkiä, jos on oikeinkin aktiivinen jakso takana - nyt on taas meno jatkunut entiseen malliin. Uskon, että kaikki on hyvin, mutta kannattaa soittaa neuvolaan ja kysäistä - saa mielenrauhan asian suhteen.

Ei mullakaan oo supparituntemuksia ollut kuin kerran yhden tooooosi pitkän työpäivän ja seisomisen jälkeen. Silloin tuntui illalla kotiin tullessa, että on yhtä kovaa mahaa kaulasta nivusiin :D

Triine kyseli hyvää käsirasvaa - Mulla on ollut monta vuotta jo käytössä Hand&Nail enkä ihan heti vaihtaisi =)

Täällä on tullut elämäni ensimmäistä kertaa närästys vaivaksi. Ihmettelin muutaman päivän, kun tuntuu, että kurkun päätä korventaa jatkuvasti ja syöminenkin välillä polttelee. Eilen illalla sitten (hölmö kun olen :ashamed: ) tajusin vasta mistä on kyse, kun alkoi nukkumaan mennessä nousta iltapala mahanesteiden kanssa ylöspäin :x Muuten olo on suht mainio - ummetus on tosin tullut takaisin oltuaan vähän aikaa poissa.

Mä kävin toissapäivänä shoppailemassa netissä elloksella ja henkalla mammavaatteita. Ihastuin yhteen lyhyempään kokomekkoon Ellokselta ja menin sitten tilaamaan pikkuisen muutakin. Harmi vaan, että tuota mekkoa oli vaan ruskeena, vaikka se yksi mun lemppariväreistä onkin. Ois ollut kiva joku kesäisempi väri.
Joo.... tuli sitten tilattua pikkuisen Elmerillekin :heart: Ihan vaan muutama vaate :whistle: Elloksella oli mm. tosi ihana starttipaketti vaatteita vastasyntyneille. Muistaakseni Lindexillä on joku vastaavanlainen setti. (Mainostauko ohi :D ) Nyt ei kyllä raaski hetkeen (lue: pariin päivään) ostaa yhtään mitään...

Aurinkoista torstaipäivää kaikille =)

Karvamaha kaneliomena ja Elmeri-elohiiri 24+2
 
Täällä ei neuvolassa edes vastata puhelimeen kuin aamulla 9-10, päivystys ei osaa sanoa mitään jne... kokeilen tota makean syömistä ja huomena aamulla sitten soitan neuvolaan jos ei liikkeitä ala tuntua. Menny kuitenkin 2 vrk ilman tuntoja jo.
 
neitiperho
Heissan täältäkin

AAh..paistaahan se aurinko vihdoin. No tietysti kun mulla alko vapaat :D Hirveen pyykki avustuksella oon alottanu päivän. Nukuttiin miehen kanssa pitkään tänää ja nautiskeltiin. Eilen innostuttiin yllättäen lähtemään ulos syömään ja mentiin samalla katsastamaan Lauri Tähkä ja Elonkorjuu ja hyvä oli. Sen jälkeen olinkin ihan naatti ja muuta kuin äkkiä kotiin oman peiton alle. Mut olihan se kivaa käydä ihmisten ilmoilla. Mieskin vaan tokaisi, että kyllähän tää vielä onnistuu...

Mieskin päässyt vihdoin todistamaan Iineksen liikkeet masussa. Oli eilen jatkuvasti käsi kiinni mahassa ettei vaan Iines pääse isukilta salaa liikkumaan. Huomenna sitten lähdetään ajelemaan kohti Turkusta. Olisi tarkoitus mennä Naantalin kylpylään..ihanaa. Tosin ihanuus taitaa loppua siihen kun änkeän systeriltä lainaksi saadut bikinit päälle ja yritän kerätä rohkeutta mennä niissä pelkästään altaaseen ja tän potkupallon kanssa :/ Saa nähdä siis mitä siitäkin tulee. Ei sinänsä hirveesti houkuttele.

Hitto mikä närästys taas päällä. Tän siitä saa kun lähdet nauttimaan ulos hyvästä ruuasta..kaikki nautintokin viedään :kieh: No eipä mulla vaihtoehtojakaan ole. Mutta nyt tää valas pyrkii siirtämään leveän kuljetuksen kodinhoitohuoneen suuntaan että saisi pyykit kuivausrumpuun.



ps. koita tosiaan sitä makeaa eccu, joskus mä vähän yritän tökkiä kans masua jos hiljasta ollut. Sitten vaan keskittymään niihin liikkeisiin. Tottakai jos nyt koko ajan olet liikkeitä tuntenut niin onhan se itelle pelottavaa kun ei yllättäen niitä tunnukaan. Itellä on etuseinässä istukka ja välillä tulee tosiaan noita hetkiä ettei mitään tunnu ja varsinkin juuri muutama viikko sitten niitä hetkiä oli paljon, johon sitten jo totuinkin. Nyt liikkuminen niin selkeää meillä, että nyt ei ole niitä hetkiä enää ollu.
 
Täällä on ihanan energinen olo kun on aurinko paistanut jo pari päivää B) Ollaan pojun kanssa ulkoiltu paljon, hän nauttii kun saa konttailla ympäriinsä pihalla. Me saatiin myös vauvalle ensisänky, riippukehto, jossa tuo esikoispoika tällä hetkellä vetelee sikeitä.

Pitäisi mennä käymään töissä viemässä nuo Kelan laput, niin saisi nekin eteenpäin. Taidan ottaa pojun mukaan näytille, että saavat ihastella kuinka ihana poika meillä onkaan...olen aika ylpeä äiti;)

Päätettiin muuten, että otetaan sittenkin äitiyspakkaus toiselle lapselle! Vaikka mä olin sitä mieltä ettei ole järkeä ottaa kun vaatteita on jäänyt, mutta nyt olen alkanut ajatella että olishan se ihanaa kun vauvalla olisi ihan uuttakin. Ja peitot ja toppahaalarit on kuiteskin ainakin niin kiva saada. Meillä on pojalla tuo vuoden 06 pakkaus, syntyi kesäkuussa eikä siis ehditty saada uutta. Sekin on tosi ihana, paitsi haalarin kuosi on aika ruma, mutta sain tuon tuossa mainoksessa olevan haalarin tutulta käyttämättömänä:)

Eccu, mulla kanssa auttaa jos vähän "tökkimällä" yrittää herättää vauvaa. Tämä vauva on kova liikkumaan, niinkuin poikakin oli, mullakin pojasta oli istukka edessä, mutta ei vaimentanut liikkeitä muuten kun ihan alkuvaiheessa, kun olivat niin hentoja. Sen takia mä epäilinkin tässä raskaudessa noita liikkeitä, kun olivat heti alussa paljon voimakkampia! Mutta seuraile ihmeessä liikkeitä ja soita äippäpolille vaikka, jos ei niitä kuulu :heart:

Huomenna en taidakaan keritä kuulumisia kirjoittelmaan, mutta kauheaa, on tosiaan tulossa jo 24 viikkoa täyteen!!
 
äiti lpr: Mäkään en ole tuntenut sitten minkäänlaisia supistuksia!! On jotain pientä toki ollut, sellaista, että masu vähän kovettuu ja on jotenkin jännä olo. Mitään kipuja ei ole ollut. Ja toi oli hyvä juttu: valaat ry :LOL: Mulla paino noussut siis lähtöpainosta tähän päivään asti noin 12 kg :ashamed: Turha on munkaan lattialle istua, sieltä on aika vaikee päästä omin avuin ylös :LOL: Maha on joka paikas tiellä, jopa suihkussa se ottaa hanaan!!! Sit mulla myös on takkiongelma. Löysin varastosta yhden ainoan vaalean kevättakin ja siihen ei juurikaan saisi enää lihota jos meinaa, että se mahtuu kiinni :D

Eliisa80: Mulle on merkattu neuvolakorttiin lapsiveden määrä (normaali). Se taidettiin sillon siihen merkata, kun olin ylimääräisessä ultrassa vauvan liikkeiden puuttuessa. Harvemmin lapsiveden määrää merkataan normaaleissa ultrissa, että enempi noissa ylimääräisissä ne sen merkkaa....

Salamatkustaja: Mulle tuli mieleen ainakin PASTEIJAT suolaiseksi "ruuaksi" lasten synttärijuhliin :wave: Ja on hyviä :D

Eilen sain sitten jonkun siivoushulluuskohtauksen :LOL: Silitin kesäverhot, otin jouluverhot pois ja laitoin uudet verhot tilalle. Sitten vielä otin kaikki joulumatot pois lattiasta, rehasin nen yksitellen pihalle ja hakkasin mattopiiskalla. Sit käärin rullalla ja vein ne yläkerran komeroon. Ylhäältä toin kesämatot tilalle. Tänään imuroin ja pesin lattiat sekä laitoin uudet matot lattioihin. Huh huh!! JA MIKÄ IHMEELLISINTÄ: Mulla ei oo koskaan sitten minkäänlaisia kipuja eikä supistuksia vaikka kuinka riehun ja touhuan =) No, sen tietää, että ainakin viimeinen raskauskuukausi tulee ehkä taas olemaan niitä tosi kivuliaita supistuksia öisin :headwall:

Jahas, tänään olis ruokana hunajamarinoituja kanasuikaleita kermakastikkeella ja riisiä. Nami nami!!!

No ei täs taida kummempia olla. Voidaan hyvin ja paksusti ja toivottavasti tää flunssa pian helpottaa :p

Tatjana80 ja rv 23+6
 

Yhteistyössä