Hakutulokset

  1. K

    Mahdollisimman vähäinen kivunlievitys - hyvän äidin mittari?

    törkeää:( Synnytys on naiselle herkkä ja arka paikka, muisto jota vaalitaan elämän ehkä yhtenä suurimmista kokemuksista eikä sitä voi kukaan mennä vääntelemään tai voi arvostella loukkaamatta. Itse olen synnyttänyt kaikki lapsemme ilman kivunlivitystä, koska olen sellainen että selviydyn...
  2. K

    Ison vauvan synnytys alateitse, kokemuksia?

    Meillä oli kolmonen (09) iso vauva, 4 400 kg ja 54 cm (kaksi ensimmäistä olivat 3030 kg ja 3600 kg). Synnytin hänetkin ns. luomuna ilman suurempia vaivoja, vaikka olen aina luullutkin että kaposena en voisi kovin isoja vauvoja synnyttää(joo teidä, lantion luiden asento sen ratkaisee mikä taas...
  3. K

    ponnistusvaiheen kipu..

    Mulla on neljä lääkkeetöntä ns. luomu synnytystä joista viimeisin 2 vkoa sitten. Kahdesta ekasta synnytyksestä ponnistusvaihe oli nopea ja kivuton, noh en ainakaan muista muuta kuin hyvin epämiellyttävän tunteen. Kolmas oli iso vauva ja vaikka synnytys oli nopea niin ponnistaminen sattui ihan...
  4. K

    Koska synnytys käynnistyi 3 tai sitä useamman lapsen äidillä? Eka yli 10pvää, toka 39+5, koskas kolmas?

    Kolme tasan 40+0, ja tämän viimeisen ja neljännen odotan myös syntyvän spontaanisti sitten sen tasan 40+0 vaikka kuka sanoisi ketä;) Eli mitää kaavaa ei ole, vaikka välillä meneekin näin tarkasti. Mulla ainoa selvä ero tämän kolmosen kohdalla oli nopea eteneminen ja varsinkin avautuminen...
  5. K

    Vaaleahiuksiset sinisilmät kuolevat sukupuuttoon - mikä on sinun panoksesi?

    panokseni on että soluttaudun syömään sinisilmäisyyden planeetalta jättämällä jälkeeni vaaleahiuksisia MUTTA vihreä ja ruskea silmäisiä jälkeläisiä ;D meillä siis vanhemmatkin em. kuuluvia
  6. K

    Kotiäidin arkiko raskasta?

    no sehän riippuu ihan siitä miten ahkera on kotona ja miten millaisessa ammatissa sattuu olemaan siis se onko kotiäidin arki raskasta vai vrt työssäkäyvään
  7. K

    Höyhentyynyn kuivaus rummussa?

    no mustakin tuntuu että höyhen /untuva haisee aina heti kuivaamisen jälkee vähän pahalta, mutta itse olen saanut sen katoamaa kuivauksen jälkeisellä ulkotuuletuksella: nopsaa raikastuu. En muista kyllä nyt sitä lämpötilan suositusta mutta olen kyllä tainnu iteki pyörittää kuumalla. Jos tuntuu...
  8. K

    haluttaako muiden miehiä menkkojen aikana tavallista enemmän?

    massamurhaja (ainakin mielessään ;) tai sitten on helpottunut kun luulee voivansa laskea "turvallisesti" ilman raskaaksi tulon pelkoa (mihin niin monet miehet uskovat, ettei kuukautisten aikaan muka voi tulla raskaaksi).
  9. K

    Neljättä odottavat

    Meillä käyty np ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Selvisi että kohtu on huimasti eteenpäin kallellaan ja painaa virtsarakkoa niin että se selittääkin miksi kuljen koko ajan jalat ristissä ja joudun juoksemaan vessassa puolentunnin välein. Pitäisi helpottaa sitten kun kohtu alkaa nousta...
  10. K

    Neljättä odottavat

    täällä odotellaan neljättä lasta nyt rv 12. Ikäeroa kolmanteen tulee 1v 11kk, jos mennään l.a mukaan. Kaksi vanhempaa ovatkin jo isompia, lukiolainen ja kohta ylä-asteelle siirtyvä. Poikia ovat kaikki ja poikaa odotan tästäkin syntyvän, mutta mua niin ärsyttää jo nyt kaikki tulevat kommentit...
  11. K

    Ikäeroa 2v, tuplat vai seisomalauta?

    Ette ilmeisesti ole harrastaneet pidempiä lenkkejä varsinkaan alkuun talviaikaan jos esikoinen on ollut vain jalkaisin? Meillä poika on kävellyt ja juossut 9 kk ikäisestä asti mutten osaisi kuvitellakkaan että pärjättäisi ensi talvena, jolloin tuo vajaa 2v, ilman tuplia tai seisomalautaa koska...
  12. K

    mitä mieltä ootte englannin bulldogeista:)

    olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen...
  13. K

    mitä mieltä ootte englannin bulldogeista:)

    pöh. ihme negatiivista porukkaa täällä:P mun mielestä todella söpö enkä ole todellisuudessa kuullut yhtään sen suuremmista ongelmista kun muillakaan roduilla. Toki kannattaa edes yrittää panostaa valintaan mahdollisimman terveellä suvulla. Ihana ja kyllä, rumankaunis koira muttei ollenkaan niin...
  14. K

    koska aiotte ostaa välikausivaatteet lapsillenne? onko kaupoís jo lassiet ym?

    Välikausihaalareita on mutta suurinosa on vielä tulossa. Kannattaa olla nopea, niitä kun tulee yleensä vaan pari kolme per koko per myymälä.
  15. K

    Mikä avuksi kun vauva 11kk KOKO AJAN kiipeää pöydälle syöttötuolista?

    Mun on nhyt ihan pakko kysyä näiltä kiihkeästi lapsen valjassa piäjien vastustajia tai kuten sanovat, sitomista vastustavia, että ettekö te pidä lapsianne valjaissa rattaissakaan, tai tekeekö joka kerta autonvöihin laittaminen pahaa ja muistuttaa vapaudenriistoa? Nämä ovat kuitenkin sellaisia...
  16. K

    HEI nyt kerrotte mulle MITKÄ toppahanskat tms. ovat LÄMPIMÄT taaperolle ja 5v.????

    No minä liputan taas Polarn O. Pyretin puolesta. Meillä on nuorimmalla, 1v jolla huono ääreisverenkierto, pysynyt kädet todella lämpiminä säällä kuin säällä noissa Po.P:n rukkasissa (eikä olla edes vielä laitettu villatumppua alle). Todella lämpimät, kestävät ja helpot laittaa käteen eikä tarvi...
  17. K

    Minkä merkkiset ensiaskelkengät teidän lapsilla on/on ollut?

    Superfitit ja Tepsut. Superfitit oli syksyllä (poika oppi kävelemään 9kk mutta annoimme viipottaa ilman kenkiä pitkälle syksyyn) ja Tepsut nyt talvella. Superfitit oli ihanan kevyet ja silti tukevan tuntuiset, pojan oli helppo siirtyä paljaisvarpailun jälkeen niihin. Tepsut taas ovat ihanan...
  18. K

    Auttakaa! Lapsen korkea kuume!

    ottaisin kovasti kuumeisen lapsen viereen nukkumaan- siitä on hyvä valvoa tilannetta koska ainakin itse herään silloin pieneenkin "poikkeamaan". meillä oli juuri vuoden täyttäneellä kova kuume 3pvä, ei oikein muita oireita. käytiin lääkärissä ja mentiin kotiin katselemaan tilannetta. parin...

Yhteistyössä