HEI nyt kerrotte mulle MITKÄ toppahanskat tms. ovat LÄMPIMÄT taaperolle ja 5v.????

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Iina";22529142]Mutta mites kun kaikki villanen tikkustaa? Hyviä ja nimenomaan lämpimiä vaihtoehtoja kaivataan tilalle.[/QUOTE]

Tikkustaa? Pistelee? Ei kait ruskovilla voi pistellä, silkkivuorellisiakin saa.
 
Joo, mulla kans yllätti, meidän 2-vuotiaan sormet on lämpimät noissa hanskoissa eikä hinta päätä huimannu! Mut se peukku, miten sen sais paikoilleen :/
Reenillä. =) Tai emmä tiä, mut kyllä tuo oppi sen joskus 1,5 v. vanhana, kun tehtiin siitä leikki. :D

Hyvin tietää jo mihin peukku pistetään hanskassa ja jos ei menny, kertoo sen kyllä itse. =)
 
Jos ne villaset tikkustaa, niin mikään ei estä kokeilemasta sitä samaa lanoliinia, mitä käytetään mm. villavaippahousujen käsittekyyn. Kummasti pehmenee lapaset ja muut villavaatteet. Ite tuli kokeiltua ihan normivaatteille, atoopikko kun olen ja villaiset kutitti turhan herkästi. Ei kutita muuten enää... (ja on tuolla toisen puoliskonkin villavaatteet odottamassa samaa käsittelyä, toisella sentään terve iho)
 
kkkkkk
Entäs mikä avuksi viluvarpaille? Ulkona eilen 8 astetta pakkasta, pojalla jalassa villapohjasukat (sellaiset sekoitesukat sisäkäyttöön), perinteiset villasukat ja viime talven käytössä olleet Kuomat ja varpaat olivat ihan kylmät. Kengät eivät ole liian pienet. Pitäiskö vaihtaa nuo villapohjasukat Ruskovillan villasukkiin?
 
Entäs mikä avuksi viluvarpaille? Ulkona eilen 8 astetta pakkasta, pojalla jalassa villapohjasukat (sellaiset sekoitesukat sisäkäyttöön), perinteiset villasukat ja viime talven käytössä olleet Kuomat ja varpaat olivat ihan kylmät. Kengät eivät ole liian pienet. Pitäiskö vaihtaa nuo villapohjasukat Ruskovillan villasukkiin?
Vaihda pohjalliset turkispohjallisiin. Monen villasukan kanssa pitää olla tosi reilu kenkä - oothan varma ettei esim sivusuunnassa tule tiukaksi? Mikä on sekoitesukkien villaprosentti - vaihda 100%/75% jos vain vähän villaa. Kolmas keino on hankkia pakkasille vieläkin lämpöisemmät kengät - mä itse viluvarpaana käytän soreleita.
 
oikeassa olet
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22527990:
On niitä kaupoissa, tänään näin esim. Löytötexissä (paikallinen halpakauppa, kai niitä on muuallakin..). Appiukko osti viime vuonna Tuurin kyläkaupasta meille semmoset, vauvakokoiset, mutta oli sielä peukalomallejakin (toi serkulle semmoset).

Meille ostin viikonloppuna messuilta eli siis lapsille on siellä, missä niitä myydään aikuisillekin aikasta usein. :)
Et kai vaan ole oriveden seudulta kotoisin? Paikallinen löytötex on superhyvä kauppa juuri halpoja lasten vaatteita etsivälle. Kesäisin kun seudulla ollaan lähtee sieltä mukaan yhtä jos toistakin.
 
Reimatec ei tod ole lämpimin vaihtoehto kovilla pakkasilla! Loskakeliin ja suojalle tosin ihan ykköskastia. Mä olen kuluttanut jo ihan liian paljon rahaa noihin toppahanskoihin ja vihdoin tällä viikolla löysin kunnon kintaat - Rasavilit! Harmi vaan ei löytynyt kuopukselle kokoja. Hänellä Lennet käytössä, ei pysy kädet kauaa lämpimänä vaikka hyvät kintaat onkin.
 
No minä liputan taas Polarn O. Pyretin puolesta. Meillä on nuorimmalla, 1v jolla huono ääreisverenkierto, pysynyt kädet todella lämpiminä säällä kuin säällä noissa Po.P:n rukkasissa (eikä olla edes vielä laitettu villatumppua alle). Todella lämpimät, kestävät ja helpot laittaa käteen eikä tarvi pelätä että vesi/kosteus menisi läpi. Myös kymppi vuotias, joka ei ole vuosiin pitänyt topparukkasia milloin siksi että ne on kylmät, kahisee inhottavasti, on hankalat laittaa tms on tykästynyt Po.P:n topparukkasiin ja pitää enää ainoastaan niitä:)
 

Yhteistyössä