mitä mieltä ootte englannin bulldogeista:)

  • Viestiketjun aloittaja "ruttu"
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
Nämä pikkuhirvitykset, siis kaikki koiran irvikuvat - kärsivät rodut siis - pitäisi hävittää kokonaan. Että yksinkertaisemmatkin ymmärtäisivät, siis nämä *bulldogit, karvattomat, ruttunahkaiset tms.
 
"Nunnuli"
Ihana, suloinen ruttuturpa, olen ihastunut ihan lähiaikoina, mutta en ottaisi, kun aiheuttaa paljon surua ja huolta sairauksineen. Ja näin on useimpien rotujen kohdalla, valitettavasti.
 
näit
Noin ylipäänsä koiran näköiset koirat taitavat olla niitä kaikista terveimpiä. Itse pidän tosi paljon buldoggien ja boksereiden ulkonäöstä, mutta en ikinä voisi ottaa hengenahdistuksen tähden puuskuttavaa koiraa. Meillä on 15 v. australiankelpie, jolla on kerran ollut mahakatarri, jonka tähden joutui vuorokaudeksi eläinsairaalaan, mitään muita sairauksia ei ole ollut satunnaista ripulia lukuunottamatta. Olen kuullut samaa muilta kelpieiden omistajilta, että on tosi terve rotu (se pääsi myös ruots. eläinlääkäreiden keräämän 15 terveimmän rodun listalle). Haluaisin hehkuttaa tuota aktiivista ja vilkasta rotua, kelpieitä näkee harmillisen harvoin Suomessa. Minusta terveitä rotuja kannattaisi mainostaa aina tilaisuuden tullen, että ihmiset saavat tietoa vaihtoehdoista. Onhan se tietysti ymmärrettävää, että jos tykkää vaikka buldogien ulkonäöstä, paimenkoira ei ole sinne päinkään, mutta minusta ulkonäkö ei saisi näissä koira-asioissa pelkästään ratkaista.
 
pöh. ihme negatiivista porukkaa täällä:p mun mielestä todella söpö enkä ole todellisuudessa kuullut yhtään sen suuremmista ongelmista kun muillakaan roduilla. Toki kannattaa edes yrittää panostaa valintaan mahdollisimman terveellä suvulla. Ihana ja kyllä, rumankaunis koira muttei ollenkaan niin rumankaunis kun esim. ranskan bulldoggi. Äänekäs tosin, mutta niin ovat monet ihmisetkin.
 
"vieras"
Ihmisen sairaaksi "jalostama" rotu. Mitä järkeä on koirassa, joka ei pysty hengittämään, eikä edes synnyttämään luonnollisesti? Suuri osa englanninbulldoggien synnytyksistäkin joudutaan suorittamaan keisarileikkauksilla, kun koira on niin epämuodostunut.
Ihminen on todella paska, kun luo ja ylläpitää tällaisia todella sairaita eläimiä.
 
äiti 44 v
Helvetin ruma koira. On se noloa katsoa mihin jalostamisella on päädytty. Eläinparat.
Kerrankin tän tyypin kanssa samaa mieltä. Siis ei ole ruma koira mutta jalostuksen pohjanoteeraus. Eläinrääkkäystä koko niiden elämä.

Ulkoilutin muinoin kaverini englanninbulldoggia ja eihän se pystynyt edes kävelemään kun ei pystynyt kunnolla hengittämään!!! Otettiin muutama kymmenen askelta suuntaan ja toiseen ja palattiin hitaasti sisälle ettei koira vain saa lämpöhalvausta jolle ovat alttiita.

Astmaatikkona tiedän mitä on kun silmissä mustenee eikä henki kulje. Englanninbulldogin elämä on sellaista helvettiä aina!!!!
 
olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen fyysinen vika todennäköisesti periytyy ihmiselläkin?
 
olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen fyysinen vika todennäköisesti periytyy ihmiselläkin?
Geneettinen muuntelu lisää terveyttä! Jos olisi rankkoja arveluttavia keinoja käyttävä yhteiskunta, niin tällainen ilman lääketieteellistä apua synnyttämään kykenemätön voitaisiin pakkopariuttaa esimerkiksi negridin tai Amerikan alkuasukkaan kanssa, jolloin seuraava sukupolvi todennäköisesti olisi kykeneväisempi..
 
"heh"
pöh. ihme negatiivista porukkaa täällä:p mun mielestä todella söpö enkä ole todellisuudessa kuullut yhtään sen suuremmista ongelmista kun muillakaan roduilla. Toki kannattaa edes yrittää panostaa valintaan mahdollisimman terveellä suvulla. Ihana ja kyllä, rumankaunis koira muttei ollenkaan niin rumankaunis kun esim. ranskan bulldoggi. Äänekäs tosin, mutta niin ovat monet ihmisetkin.
Ai, et ole kuullut?
Ehkä sun pitäisi sitten ottaa asioista selvää muutenkin kuin kuulopuheitten perustella. Se on todellakin yksi sairaimpia rotuja mitä on, vaikka olisi sun mielestä söpö kun tuhisee niin kivasti ja on äänekäs. Totta kai, kun ei henki kulje.
 
"haha"
olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen fyysinen vika todennäköisesti periytyy ihmiselläkin?
jestas miten loogista
 
seka- ja rodullinen
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23007217:
Sekarotuiset on terveimpiä, pehmolelukoirat helppohoitoisimpia.
Monet koiraihmiset väittävät, että sekarotuiset ovat sairaampia kuin jalostetut koirat, koska niillä on monesti kahden rodun huonot geenit ja sitä myötä perinnölliset sairaudet. Olisi kiva nähdä tutkimustietoa asiasta tai kuulla vaikka eläinlääkärien kommentteja. Eri elämänaloilla on tosi paljon uskomuksia, joita toistellaan, mutta eivät pidä ollenkaan paikkaansa.
 
"hmm"
Suloisen näköisiä ruttunaamoja, mutta en ottaisi. tulisi aiheuttamaan niin paljon surua vaivojensa vuoksi, ja tuskastuttaisi katsella jatkuvasti eläintä joka ei saa kunnolla henkeä. isoäidilläni aikanaan oli tälläinen, ja oli kyllä ihan riipivää se tuskallinen tuhina ja korina sieltä sohvannurkasta :(
 
"Noh"
olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen fyysinen vika todennäköisesti periytyy ihmiselläkin?
Ihmisiä ei kai tietentahtoen jalosteta isopäisiksi, onko meillä rotumääritelmää missä lukee että pitää olla mahdollisimman iso pää, lyhyt naama ja vain tällaisia risteytetään tietentahtoen keskenään?
Sen takia nämä ongelmat vaan sitten lisääntyvät?
En vertaisi näitä.
 
"plussa"
olen periaatteessa ihan samaa mieltä mutta toisaalta, eikö sitten ihmiset jotka eivät fyysisen vian vuoksi pysty synnyttämään alateitse vaan keisarileikkauksella kuulu periaatteessa samaan "luonnotonta, ei pitäisi sallia" ryhmään? Eläin on tietysti eläin ja ihminen ihminen mutta tällainen fyysinen vika todennäköisesti periytyy ihmiselläkin?
JOS vaikeus synnyttää alateitse periytyisi ihmisellä, kannattaisi suositella sellaisia ihmisiä tekemään lapsia sellaisten henkilöiden kanssa, joilla tuota ominaisuutta ei ole suvussa ja siten ongelma ei lisääntyisi.

Todella kaukaa haettua verrata kapealanteisia ihmisiä, jotka lisääntyvät kenen ihmisten kanssa tykkäävät koiriin, joita siitetään tahallaan samoista ongelmista kärsivien samanrotuisten kanssa jonkun halutun ominaisuuden lisäämiseksi tai ylläpitämiseksi. Kerro mitä yhteistä noilla kahdella tapauksella on, minä en oikein käsittänyt:O
 

Yhteistyössä