mitä mieltä ootte englannin bulldogeista:)

  • Viestiketjun aloittaja "ruttu"
  • Ensimmäinen viesti
"kaunisajatus"
[QUOTE="heh";23007273]Ai, et ole kuullut?
Ehkä sun pitäisi sitten ottaa asioista selvää muutenkin kuin kuulopuheitten perustella. Se on todellakin yksi sairaimpia rotuja mitä on, vaikka olisi sun mielestä söpö kun tuhisee niin kivasti ja on äänekäs. Totta kai, kun ei henki kulje.[/QUOTE]

mulla on kyllä henk.koht. kokemusta kys. rodusta sekä aika monista muistakin roduista, enkä todellakaan sanoisi engl. bulld. yhtään sen sairaammin jalostetuksi kuin valtaosaa muistakaan roduista. Minun tuntemani engl. bulldogit rakastavat liikuntaa ja juoksemista ja kuorsaavat samoin kuin tiibetinspanieli. Mitä rotu vikoja on sakemannilla, maltankoiralla ym ym? Jokaisella omat rotu rasitteensa.
Tosiasiahan on että rotukoirilla on lähes poikkeuksetta liian suppeaksi jalostetut geenit ja siten omat ongelmansa, kyllä.

Tuo heitto ihmisen ja eläimen vertaaminen periytyvien vikojen jatkamisesta ei kyllä oikeasti ole niin kaukaa haettua jos aletaan miettiä että ihmisethän lisääntyvät vaikka tietävät perinnöllisistä sairauksistaan, tekevät itsekkäitä päätöksiä lisääntyä ja synnyttää silloinkin vaikka se olisi luonnotonta jos se ei onnistuisi ilman lääketieteen jatkuvaa mukana oloa tai kun tiedetään tulevista itseltään siirretyistä ongelmista. Siis noin periaatteessa. Sitten voidaankin kysyä onko esim. vammaisilla oikeus lisääntyä ja mihin vedetään vammaisuuden rajat? Korostan, noin periaatteessa.

Toki pitää välttää ylijalostusta ja kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään vain siksi että joku muu on halunnut saada tämän itselleen, ehdottomasti olen sitä mieltä. Mutta kyllä mua ärsyttää jeesustelu jos ei olla mietitty asiaa yhtään sen pidemmälle.
 
Bulldoggit <3
[QUOTE="ruttu";23006855]minusta ne on aivan ihania:)[/QUOTE]

Voin sanoa että ihanin rotu päällä maan. ! Luonteeltaansa niin ihania <3 minulla kokemuksia sekä englanninbuldoggeista sekä ranskan. On ollut toki muitakin rotuja. Mutta suosikkini on englannin bulldoggi. Mutta meillä nykyisellä sydänvika:( (2.vuotiaalla). Mutta muuten maailman ihanimpia! En tiedä en voi sietää edes esim: saksanpaimenkoirien ulkonäköä. kun kävin Saksassa. Hyi helvetti miten järkyttävän näköisiä ovat siellä :O Ja ne vasta jalostettuja olivat! Toki uldoggit eivät voi synnyttää normaalisti eli ovat todella jalostettuja :( Mutta niin hellyyttäviä. Ihan sydämensä myynyt heille <3
 
Bulldoggit <3
Voin sanoa että ihanin rotu päällä maan. ! Luonteeltaansa niin ihania <3 minulla kokemuksia sekä englanninbuldoggeista sekä ranskan. On ollut toki muitakin rotuja. Mutta suosikkini on englannin bulldoggi. Mutta meillä nykyisellä sydänvika:( (2.vuotiaalla). Mutta muuten maailman ihanimpia! En tiedä en voi sietää edes esim: saksanpaimenkoirien ulkonäköä. kun kävin Saksassa. Hyi helvetti miten järkyttävän näköisiä ovat siellä :O Ja ne vasta jalostettuja olivat! Toki uldoggit eivät voi synnyttää normaalisti eli ovat todella jalostettuja :( Mutta niin hellyyttäviä. Ihan sydämensä myynyt heille <3
Ja meidön enkku rakastaa ykikaiken liikuntaa(uimista jne) Meidän ranskis ei edes pysy hänen perässään. ja ei todellakaan kuorsaa yms.. Ranskiksemme on paha kuorsaamaan ja ei jaksa liikkua hengityksensä takia pitkiä lenkkejä :( mutta Collien kanssa jouduttiin leikkaamaan hengitystiet :( Ranskiksella ei kuulemma edes tarvitse vaikka röhisee ja kuorsaakin PALJON! ja tutuilla yhteensä ainakin 20 enkkua ja yhdeltä jouduttu leikkaamaan hengitystiet. ( Collie tuttuja samanverran ja 3 jouduttu leikkaamaan )
 

Yhteistyössä