Höyhentyynyn kuivaus rummussa?

  • Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenni"
Pesin ekaa kertaa mun höyhentyynyn ja linkosin sen 1400 kierroksella..jäi siis aivan todella märäks ja nyt runttasin sen kuivuriin..onko se tarkotus kuivata siellä kovinki kuivaks vai niin ikään möyhiä vaan?
 
ddfbdf
Ihan kuivaksi, ja laita sinne rumpuun myös pari tennispalloa, ne "hakkaavat" untuvat taas oikeaan kuosiin. Tai pysäytä kone ja pöyhi tyynyä moneen kertaan. Pesu- ja kuivausohjeet täältä ; http://www.joutsen.com/fi/hoito-ohjeet/vuodevaatteet
 
"Jenni"
Mä kun pesin sen tyynyn koneessa ni se päällikangas oli pesun ajan ku ilmapallo ja nyt kuivurissakin tuntuu et pyörii ku ilmapallona siellä...normityynyn ku oon pessy ja kuivanu rummussa ni ei se tollanen ilmapallo oo ollu.
 
"kaunisajatus"
höyhentyyny tai peite vaatii sitten tavallista pidemmän kuivumuisajan. Vaikka se tuntuisikin alkuun kuivalta normi kuivausjan jälkeen niin pian huomaat että se onkin sisältä ihan kostea. Kannattaa muistaa ettei paina päätään märkään :) mulla menee untuvapeiton kuivaamisessa isossa rummussa 6 h, ja se taitaa ollakkin se aika joka ohjeessakin suositellaan.
 
"Jenni"
Haisee aika pahalle toi tyyny märkänä, lykkäsin sen puuvilla ohjelmalle ja silityskuiva kohtaan tonne rumpuun ja se kyllä aika kuumana möyhii/pöyhii sitä et onkohan se hyvä ohjelma sille ku eo mun mielestä tossa mein rummussa saa säädettyy mitenkään sitä lämpötilaa..ku siin lukee tekokuidut tai puuvilla ja sit kaappikuiva plus/kaappikuiva /silityskuiva ja erikseen joku hellävarainen plus ohjelma
et millä niistä pitäs tollanen tyynyn myllyttää etten pilaa sitä.
 
no mustakin tuntuu että höyhen /untuva haisee aina heti kuivaamisen jälkee vähän pahalta, mutta itse olen saanut sen katoamaa kuivauksen jälkeisellä ulkotuuletuksella: nopsaa raikastuu.
En muista kyllä nyt sitä lämpötilan suositusta mutta olen kyllä tainnu iteki pyörittää kuumalla. Jos tuntuu että alkaa kuumenemaa liikaa niin sitte välii vaikka vähän matalammalla lämmöllä.
 

Yhteistyössä