Hakutulokset

1. M

Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Juu, mähän en päässyt synnytysvalmennuksiin ollenkaan mutta mies kiikutti mulle mukanaan dvd:n mikä valmennukses oli näytetty. Se neuvolan video oli jotenkin tosi kökkö mun mielestä, paremman käsityksen synnytyksen kulusta sain kun mies kertoi mistä valmennuksessa oli puhuttu. Mun mielestä toi...
  2. M

Ja täälkin on tommosia positiivisia synnytysvideoita. Minusta ne on ainakin rohkaisevia. Katsokoon ken uskaltaa :) http://www.givingbirthnaturally.com/childbirth-video.html
  3. M

Hih, pakko laittaa teillekin tällainen linkkinä. Mun mielestä tällainen animaatio pitäis esittää synnytysvalmennuksessakin. Tost tulee tunne, että eihä toi ny nii vaikeeta voi olla :laugh: http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE
  4. M

Ennenaikaiset supistukset/vaikutukset!?

Nostelen vanhaa ketjua, koska itselle asia tuli ajankohtaiseksi tuossa kesän korvilla. Kivuttomat supistukset alkoivat hyvin varhaisessa vaiheessa, n. rv16. Jo rv 18 varasin ajan yksityispuolelle, että tarkastavat kohdunsuun tilanteen kun supistuksia tuli niin usein (neuvolalääkäriä olisi...
  5. M

Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Joo, mä en yhtään ihmettele et miks ihmisten on vaikea tietää mikä on oikea supistus ja mikä jotain muuta kremppaa. Silloin toukokuussa kun sairaalaan jouduin niin laskeskelin, että supistuksia tulee noin 9 min välein. Sairaalan käyrillä sitten selvisi, että supistuksia tuli paljon tiheämmin, mä...
  6. M

Jenniii-88 Mä olen supistuksien tuntemusekspertti, ainakin luulen olevani kun olen jos jonkinmoisesta supistuksesta kärsinyt pitkin matkaa. Ja mun kokemukseni on, että supistus voi tuntua tosi monella eri tavalla (tai voi jäädä kokonaan huomaamatta). Mulla noi kivuttomat ja ei-niin-kipeät...
  7. M

Äitin sairaalavaatteista sen verran, että pariin otteeseen tuol synnytysosastolla jo etukäteen piipahtaneena huomasin semmoisen asian, että ainakin tääl Seinäjoella ne sairaalaan vaatteet on tosi paksuja/keinokuituisia = todella hiostavia. Kun jouduin oleen siel lepohoidossa niin käskin miehen...
  8. M

Haha, kaksi viimeistä hymiötä ihan väärässä paikassa... Ihmettelinkin, että miksi ne ei näy... :laugh:
  9. M

Mä tätä palstaa päivittäin lueskelen, mutta harvoin tulen itse kirjoitelleeksi... Oon siis kärvistellyt puoltoista kuukautta täyslevossa supistusten takia (takana ne parit sairaalareissut ja supistuksen estolääkitykset). Huomenna poksahtaa 37+0 joten ei enää kauheasti murhetta ennenaikaisuuden...
  10. M

Maamin ja Mattila ja muut tatskahaaveiset Pakko kommentoida sjokisena tota tatuointijuttua sen verran, että nimenomaan ton torikeskuksen tatskaajan duuneista oon kuullu paljon huonoa. Siskollani on siellä otettu tatuointi ja se on hakattu liian syvälle niin, että tatuointi kohoaa tosi paljon...
  11. M

Supistuksen estolääkityksen vaikutus lapseen?

Onko täällä raskauden aikana supistuksen estolääkitystä käyttäneitä? Onko lääkkeillä ollut vaikutuksia sikiöön? Jo raskauden aikana tai syntymän jälkeen todettuja haittavaikutuksia? Sain viikoilla 31-33 lääkitystä sekä sairaalassa (piikkinä jotakin jonka nimeä en muista, tiputuksessa...
  12. M

Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

dana88 ja muut lepuuttajat Mulla oli tuossa puoltoista viikkoa sitten sama tilanne kuin sulla nyt, ainoana erona että viikkoja oli tuolloin vähemmän ja kohdunkaulaa pidemmälti. Mutta tipassa olin 2 vrk ja nyt syön supistuksenestolääkettä tablettina. Kahden päivän makoilun jälkeen ne...
  13. M

Omenaruusu Minkä nimistä supistuksenestolääkettä sulle määrättiin? Mulla käytössä Arthrocine, jonka vaikuttava aina sulindaakki. Kun aineesta etsii tietoa netistä niin ei kovin kivalta kuulosta... Mulle määrättiin sairaalasta eka väärä lääkityskin, huomasin itse selosteesta, että tää ei voi nyt...
  14. M

Niin ja edelliseen lisäykseksi että nyt menossa siis rv 31+4 eli hetken tässä saapi viel makoilla...
  15. M

Supistuksista ja sairaslomasta Niin ketäs täällä onkaan niitä, jotka ovat joutuneet sairaslomalle tai täyslepoon supistusten tai muun ennenaikaisuuden riskin vuoksi? Itse jouduin nyt loppuraskaudeksi lepoon kun kivuliaat supistukset tulivat toissa viikolla niin ärhäkkänä, että jouduttiin niitä...
  16. M

E-P:n vaunun ostopaikat?

Hei,, mistähän olette muut Etelä-Pohjanmaalaiset ostaneet vaununne? Pitkällisten pohdintojen tuloksena tarkoituksena olisi hankkia brion vaunut, novat tai combit. Mikä liike niitä myy? Huvikummussa myydään vain Emmaljungaa ja käsittääkseni Emmaljungien sopivuus päivittäiseen lenkkeilyyn ei ole...
  17. M

Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Supistuksista ym. kivuista Kyselin tuossa aiemmin rasitussupituksista ja muista, ja ajattelin nyt teidän muidenkin tsemppaukseksi kertoa seuraavan: eli rasituksesta mulle tulee voimakkaita särkyjä alavatsalle, ja muutoin tulee kivuttomia supistuksia iltaisin/öisin. Näistä huolissani varasin...
  18. M

Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Rasitussupisteluista Täällä on muutamakin, jotka on vuodelevossa ollut ja ajattelin kysäistä vähän neuvoja tämän aiheen suhteen. Eli millaisina te olette rasitussupistukset tunteneet ja milloin ne tuntuvat? Itsellä tuli selvästi hiihtoreissun jälkeen normaalia enemmän kipuiluja, tuntuivat...
  19. M

Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Liikkeistä Ne liikkeet, ne liikkeet... Ensisynnyttäjänä tässä matkassa ja mietiskelen, että voiko ne liikkeet tuntui ens alkuun semmoisena pienenä väpätyksenä? Itsellä on tuntunut pariin otteeseen semmoista ilmavaivoista poikkeavaa, paikallaan pysyvää, ihan kuin ilmakuplien pulputusta. Monet...
  20. M

Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Mielihaluista heti vastausta Virpille: minäkin olen muuttunut raskauden aikana karkin ja suklaan mässäilijästä appelsiiniholistiksi :) Tällä hetkellä ainoat "heräteostokset" mitä kaupasta tarttuu mukaan ovat osastoa: säkillinen appelsiineja, soijakaakaota ja viiliä. Ennen en voinut ohittaa...

Yhteistyössä