Hei!
Täällä myös yksi saikkulainen kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi :wave: Saikulle jäin jo 1,5 kuukautta sitten voimia vievän issiaksen vuoksi. Kolmisen viikkoa sitten neuvolalääkäri vahvisti myös epäilyni kohdunkaulan lyhenemisestä: kaulaa oli sentti jäljellä, venyttäen ehkä jopa 1,5 cm, mutta onneksi kohdunsuu oli kiinteä. Samoilla viikoilla jouduin esikosta saikulle, sillä kohdunkaula oli 2 cm ja -suu pehmennyt. Esikko syntyi 37+5. Nyt siis samat oireet kuin esikosta: supistee välillä napakastikin, mutta ei mun mielestä ole kivuliaita. Ja ehkä ei kuitenkaan supistele niin paljon kuin esikosta. Tällä kertaa kakkosviljelystä löydettiin hiivatulehdus, joka yritetään hoitaa nyt pois. Viikon päästä olisi taas näytillä käynti, mikä pelottaa mua aivan älyttömästi. On se kyllä kova itkun paikka, jos joutuu sairaalaa makoilemaan ennen joulua! :'( Vauvan liikkeet tuntuu TODELLA alhaalla, pitää oikein pinnistää, ettei pissit tule housuun vauvan liikkuessa, vaikka juuri olisi käynyt vessassa. Eilisellä neuvolakäynnillä oli myös sf-mitta laskenut yläkäyrän yläpuolelta lähelle keskikäyrää, mikä sai mut paniikkiin - ei kai se vauva ole jo laskeutumassa?! Ihana kuitenkin, kun on tällainen pino, mihin voi käydä mieltään purkamassa. Mua ahdistaa tämä asia tällä hetkellä todella paljon, kun on joulukin tulossa ja kaikki...
Mistä laastereista te muuten puhuitte? Hillitseekö ne supisteluja, vai..?
T. Mavi ja poika 1 v 8 kk sekä vauva 29+4