Tiuhti tutulta kuulostaa tuo isovanhempien asenne. Harvemmin äitini poikia kyläilemään pyytää, tosin ottaa sitten jos pyydetään. En vaan tiedä mikä siinä on, ylpeyskö, ettei huvita kovin usein kysellä, josko pojat voivat mennä kyläilemään?
Nyt alkaa pikku hiljaa olla
raskausolo, ainakin silloin, kun vauvan liikkeet tuntuu tai tuo vatsa rajottaa tekemisiä. Tallille en enää ole menossa ja juokseminen tuntuu ikävältä (tai ei se juoksu, mutta se olo jälkikäteen). Tänään vihloi liitoskivut, kun nuorempaa vedin pulkassa ja muutaman juoksuaskeleen otin.
Marza ei, et ole maailman ainoa tupakoiva odottaja! Esikoista odottaessa vain vähensin reilusti, en saanut lopetettua kokonaan. Kuopuksen kanssa onnistuin lopettamaan vasta puolivälin tienoilla ja uudelleen tupakointi alkoi, kun poika oli muutaman (oisko ollu 3?) kuukauden ikäinen. Nyt tän odotuksen kanssa ensin vähensin ja vuoden vaihteessa lopetin kokonaan tupakoinnin, tosin viime viikonloppuna oltiin laivalla ja tuli muutama tupakka poltettua.. :ashamed:
Mutta pakko ajatella niin, että jokainen polttamatta jäänyt tupakka on positiivinen aisa, eli jos olet onnistunut edes vähentämään polttamsta niin hienoa!
Talvilomaa ei oo, tai no miehellä oli viikko palkallista, mutta se piti loman jo loka-marraskuussa, jolloin mulla oli 3 vapaata samalla viikolla. Eli pidempiä lomapätkiä ei ennen kesälomaa ole tiedossa, onneksi pääsiäisenä on pitkä viikonloppu katkasemassa kevättä..
ON Kävin tänään neuvolassa, oma terkkari oli saikulla. Sijainen oli kyllä sen sortin urpo ja tumpelo, että onneks se ei oo vakiterkkarina! Verenpaine, pissa ja hemppa oli kaikki ok, painoa oli tullu n kilo takas. Tosin oonpa mä melko hövelisti kaikkea ylimäärästä syönykin, joten ei mikään ihme.
Sydänäänien etsintä olikin varsinainen operaatio.. Vartin etsimisen jälkeen terkkari kehtas sanoa ääneen, että häneltä meinaa usko loppua 8) mutta ite ajattelin, että kun se taukki tajuis kokeilla 2cm navasta alaviistoon oikealle, niin siitä se löytyis. Mitään en puhunu.. Istukan viuhuntaa se sano mun omaksi sykkeeksi?!? Sitä viuhkintaa jäi aina hyväksi toviksi kuulostelemaan ja odotteli doplerin sykelukua, jotta uskalsi jatkaa; sanoi kerran jopa, että sopivalta kuulostaa, mutta että lukema on koneen mukaan liian pieni (76) joten se ei voi olla vauva. Mä meinasin jossain vaiheessa hermostua ja ajattelinkin ite löytäväni äänet nopeammin.. Ja ei, meillä ei oo kotona dopleria. Se kävi sentti sentiltä läpi alavatsan (siis aivan liian alhaalta) ja lantionkin, kokeili sivuilta tuloksetta.
Lopulta terkka tajus kokeilla siitä navan tuntumasta, ja kas vain sieltä n 2 cm navan alapuolelta, mutta vasemmalta, se kaveri viimein löyty. Tosin eipä sitä jääty ihastelemaan saatikka, että olis tarkistanu sykkeen tasaisuutta, löytyminen ja koneen laskeman sykeluvun saaminen riitti :| Tuosta lukemasta (146) vois tietty päätellä, että poika sieltä olis tulossa, mutta maltetaan mieli ja kysellään rakenneultrassa sitten sukupuolta, jos kaveri suostuu sen näyttämään ja kätilö kertomaan.
Terkkari kyseli voinnista, huimauksen takia kun varsinaisesti nla-ajan varasin. Mitään syytä huippaukselle ei löytänyt ja terkka kehoitti ottamaan rauhassa. vaan helpommin sanottu ku tehty, pienten ryhmässä kun riittää nostelua ja kumartelua. Tarjosi saikkua (tai olis laittanu lääkärille s-lomasta kirjoituspyynnön) mutten haluu jäädä kotiinkaan makaamaan.. Käski soitella heti, jos olo menee huonommaksi. Mulla siis työpäivän vikat pari tuntia on aika vaikeita, supistelee jonkun verran ja tuntuu, ettei jaksais koko päivää. Toivotaan kummimkin, että vois olla töissä mahdollisimman pitkään, kotona käy aika pitkäksi äkkiä. Joten tsemppiä vaan teille, jotka on "pakkolepoon" kehotettu!
Koira odottaa iltapissatusta ja ruokaa, joten parempi mennä, jottei joudu siivoamaan :kieh: Isäntä on vatsataudissa ja mun tuurilla molemmat pojat saa sen kanssa, arvaahan sen kuka siivoaa jäljet ja hoitaa lapset, joten yhtään ylimäärästä luuttuamista ei nyt kaivattais..
Kepsukka ja masukki 17+4 (ja kammo vatsataudin saamiseen)