Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Kepsukka Eikös se olisi myös työnantajan edun mukaista että pystyisit olemaan töissä mahdollisimman pitkään ? Mutta jos ei kelpaa, niin ei muuta ku haet vaan saikkua. Kyllä sä sen jotenkin kestät, kerta ei työnantaja osaa arvostaa...

Täällä taas eilen iski ihan hirvittävä epäusko että masussa on enää mitään eloa. Ne mahdolliset liikkeet ja kuplinnat ovat olleet kovin vähissä pari päivää :'( Ja mistäs mä sitten tiiän että oli edes vauvan aiheuttamia vai oisko sittenkin vaan olleet jotain sisäelimien ja mielikuvituksen aiheuttamia tuntemuksia ? Vai voisko olla sitten niin että siellä ois syystä tai toisesta paremmin tilaa liikkua, eikä ne liikkeet nyt sit tuntuiskaan sitä vähääkään ? Argh ! :headwall: Neuvola vasta 22.2. sinne asti pitäis jaksaa sinnitellä näiden ajatustensa kanssa. Ärsyttävää ku ei voi vaan nauttia tästä olotilasta, ku tosi usein huolestuttaa et onko tolla kaikki kunnossa.

Nyt töiden pariin.


 
pai80 suuren suuri myötätuntohalaus täältä sinne! :hug: :flower: . Kierin ihan samoissa ajatuksissa ja peloissa. Alkaa oikeasti kohta ärsyttää, miten sitä voikin huolestua koko ajan. Pitäisi tietysti yrittää nauttia, mutta minkäs itselleen mahtaa. Järki ja tunteet ei kulje yhtään käsikädessä ja menettämisen pelko on niin suuri, ettei mitään rajaa.

Neuvola olisi vasta ensi vkon perjantaina, mutta ajattelin josko sen saisi jo tälle viikolle. Ei tosin tämän huolen takia, vaan pitäisi otattaa hiiva näyte. Alkaa olo olla sen verran kutiseva, etten viitsi reilua viikkoa enää odottaa. Mistä sitten aasin siltana kysymys. Joku täällä mainitsi (olisiko ollut Kepsukka) noista luonnollisemmista avuista hiivaan, niin muistanko oikein, että piimää pikkuhousunsuojaan ja sen pitäisi helpottaa oloa? Sen tiedän, että sisäisesti piimä on hyvä sekä hoitoon että ehkäisyyn, mutta tosiaan tuo kutina ei ole enää kovin mukavaa.

Kepsukalle vielä, että kummallisia pomoja on kyllä maailma täynnä. Mut jos hän välttämättä haluaa sijaisen ottaa ennemmin kuin tehdä työpistejärjestelyjä, niin siinähän etsii sitten. Toivottavasti sun olo helpottaa, joko saikulla tai panacodilla. Tai ihan muuten vain :).

Nyt ei kerkeä enempää. Mukavaa päivää kaikille!
 
Marta Kiitos :hug:
Hei kannattaa mennä vaan apteekkiin, sieltä osaavat neuvoa mitä hiivalääkettä voi käyttää raskaana ollessa. Taisi olla ainakin Canesten sellainen. Korjatkaa jos olen väärässä ?
 
Huomenia taas täältä kahvikupposen äärestä! Kahvinjuonti on vähentynyt kyllä äärettömän paljon raskauden myötä, mutta näin aamusella se on nannaa =)

Ja Pai , Canesten tosiaan sopii käytettäväksi raskauden aikana ilman asetinta (olen itse farmaseutti =) ) Onneksi täällä ollaan vielä ainakin säästytty hiivalta...

Kepsukka , onpas inhottavia kipuja sinulla ja vieläkin inhokimpi esimies! Sitä mahtuu tänne maailmaan kaikenlaisia kulkijoita.... Tuli vaan tuossa mieleen, kun kirjoitit tuosta Panacodista. Minulla on sellainen harmaa mielikuva, että ihan tässä lähikuukausina olisi tullut enemmälti kieltoa (tai ei suositeltavaa) ton kodeiinin käytöstä raskauden ja imetyksen aikana. Oliko muistaakseni kodeiinia sisältävä yskänlääke aiheuttanut vauvan kuoleman, kun äiti käytti yskänlääkettä ja imetti...? Eli aiheuttanut vissiin lapselle hengityslaman tmv. Mutta minäpäs tutkin töissä asiaa... Ja kylläpä se lääkärikin tietää, mitä lääkettä saa raskaana olevalle määrätä. En nimittäin mene ihan takuuseen tästä harmaasta mielikuvastani... =)

Olen tuntevina jotain pientä liikettä iltaisin.... tai sitten joku kaasukupla siellä vaan pörrää :p Mutta ootellaan, ootellaan.

Retuli ja rv 17+0 siis POKS POKS :D
 
pai munkin ymmärtääkseni canestenia voi käyttää, mutta en haluaisi sitä ostaa jos ei ole varmuutta hiivasta. Mulla edellisestä tulehduksesta on jo vuosia ja nyt on limakalvot muutenkin ihan sairaan herkillä. Verta tulee ikenistä ja nenää niistäessä. Kutina voi johtua myös uimisesta tai kortsuista, kun nyt ei paikat ole ihan normaalit. Siksi tässä vielä kärvistelen.
 
Kovasti oli taas tekstiä tullut, puolet putos jo päästä...

Hienoa Dana, etä on jo vähän parempi olo, toivottavasti helpottaa entisestään. Minulla pahoinvointi on selvästi laimentunut. Paha olo vaivaa kyllä useampaan otteeseen päivässä, mutta ei enää 24/7 niin kuin ennen. Ihanaa! Nyt on jaksanut käydä kerhoissakin kuopuksen kanssa. Monta kuukautta sitä tuli oltuakin ihan koomassa.

Ihan tuskaa, kun en enää mitään muista... Piti vaikka mihin kommentoida, mut en taida jaksaa selailla taaksepäin.

Hankinnoista lohdutuksen sana raha-asioiden kanssa tuskaileville. Näitä palstoja, kun lukee niin huomaa, että tästä vauvan saamisesta on tehty varsinaista välineurheilua. Totuus kuitenkin on, että puoliakaan siitä tavaramäärästä ei kuitenkaan todellakaan tarvitse. Esikoista odottavat usein ostavat kaiken mahdollisen etukäteen ja sitten huomaavat, että montaa juttua ei tule käytettyä muutamaa kertaa enempää. Mä suosittelenkin odottelemaan siihen asti, että vauva syntyy ja sitten katsomaan, mitä todella tarvitsee. Vaunut ja kaukalo ovat varmasti tarpeellisimmat hankinnat alkuun ja tyyriitkin, jos uutena ostaa. Mutta käytettynä niitä saa todella hyväkuntoisia ja edullisia, varsinkin merkkirattaat kestävät kulutusta hyvin. Mäkin ostin kuopukselle vuoden -95 Emmaljungat (yhdistelmät, kova koppa) todella edullisesti ja hyvin ovat kestäneet ja tosi siistitkin ovat vielä ). Ymmärrän kyllä senkin, jos esikoiselle haluaa ostaa ihan uudet rattaat. Mä oon kahdelle ensimmäiselle molemmille ostanut uudet rattaat, mut nyt huomaa, että on vähän rima madaltunut :) . Ja hauskinta siinä on se, että nyt olisi oikeasti varaa ostellakin kaikkea, toisin kun noiden kahden ekan aikana. Nyt vaan huomaa, että niin moni asia on ihan pelkkää turhuutta/turhamaisuutta. Tulipas sepostus... toivottavasti joku ymmärsi pointin.

Ihanaa, varattiin Ruotsin risteily ensi viikoksi. Mulla on pitkään ollut sellainen olo, etten halua lähteä minnekään, enkä tehdä mitään, mutta nyt tuntuu ihanalta lähteä hetkeksi pois näistä kotioloista. Lähdetään koko perheen voimin, kivaa!

Tasan kaksi viikkoa ultraan, jännittääääääää.......

Sherine + muru rv 17+4 (kai)
 
Huomenia!

Eilen kävin neuvolassa, ja kaikki näytti olevan hyvin. Painoakin tullu hyvästi,kun reilu 200g/viikkoa kohti, vähempi ainakin mulle riittäis. Sydänäänet oli 150, ja oma verenpaine ihan ok lukemissa..tosin taidan vähän sitä mittausta jännittää kun pulssikin oli yli 80... Seuraava käynti on koululaisten hiihtolomaviikon torstaina, 11.3. silloin saan ne kelan paperit täyteltäväksi, pitäs lopullisesti päättää ottaako pakkauksen vai rahan, mielipide muuttuu vähä väliä. parin viikon päästä tiistaina onkin sitten se rakenneultra, se vähä jännittää saako selville vauvan sukupuolen. Ei olla tiedetty kun keskimmäisestä kumpi on, ekasta ei haluttu tietää ja kuopuksesta eivät nähneet rakenneultrassa...

Eilen käytiin shoppailemassa Oulussa. kuopukselle kävin ostamassa uusia vaatteita zeppelinistä, lindexiltä ja hm:sta, ja sai esikoinenkin uudet farkut. Itelle ostin yhden masutuubin,ja oisin halunnu muitakin äitiysvaatteita mutta eipä sopivia löytynyt :/ pitää vissiin netistä tilata..

Jos sitä rupeis kohta pullataikinan tekoon, lupasin kuopukselle että leivotaan tänään pullia :)
Huomenna onkin koko päivä kerhoja,kun on aamupäivällä perhekerho ja iltapäivällä päiväkerho, oikeesti päiväkerho ois tänään mutta sitä siirrettiin torstaiksi.

pauliina rv19+3
 
Kepsukka:Ei ole ihme jos olet töissä lujilla,minua koskee jo tuon yhden 2-vuotiaan raahaaminen..uhmaikä ja jumittaa milloin mihinkin :ashamed:
Marta:Itsellä oli jossain vaiheessa kutinaa ihan vaan just tuon kutinan takia,jostain luin että kannattaa ihan perusrasvaa laittaa alapäähän :LOL: Laitoin tuota ceridal öljyä pari päivää ja nyt on taas pehmeät paikat :LOL:
Liikkeet on täälläkin vähissä,ja neuvola vasta ensi viikolla,aattelin sinne asti sinnitellä,koska jos vauvalle on jotain käynyt ei asialle kuitenkaan mitään voi..toivottavasti vauva on vaan eri asennossa..välillä olen tuntevinani jotain lievää liikettä,mutta parin viikon takaisiin potkuihin verattuna ei tunnu mitään..
Me ostettiin tuolle 3:lle kaikki uutena,koska tarkoitus oli että tavarat kiertää sitten nelosellekkin.Joten isoja hankintoja ei onneksi ole..uusi patja hankitaan pinnasänkyyn ja jotain muuta pientä.
Sherine:Meilläkin on ruotsin risteily ens kuulle koko perheelle varattu =)
hipsu ja möykky 16+3
 
Pai80 Mie mietin just ihan samanlaisia asioita..Onko vauvveli ennee hengissäkään (vaikka olevinaan dopplerilla olen saanut äänet kuuluviin, mutta viimeset päivät aina samasta paikasta) ja muutenkin...seuraavaan neukkuunkin vielä kuukausi...Liikkeitä tunsin viime viikolla, mutta sen jälkeen ollutkin hiljaista..ja massuun koskee taas silleen oikein menkkamaisesti ni siitäkös sitä taas reimua kiskottiin, että onko kaikki hyvin vai ei...Hulluks tässä tulee jos vähääkään enemmän miettii...

Mie olin NIIN ahkera opiskelija, että jaksoin ekan 1,5h istuu tunnilla ja tulin pakoon kirjastoon..seuraavat tunnit alkaakin vasta klo 12.15 että sinne asti odotellessa..ei tuo sosiaalipolitiikka ole miun juttu :LOL:

No mutta nyt kaikkine näine huoline ja murheineen varmaan pittää yrittee tehhä jottain järkevääkin
Rae ja Nyytti 16+6
 
Huomenia mammat!

Eilen oli 4D, ja kaikki näytti olen vauvelilla hyvin! Ja listaan voi päivittää, että meille tulee pieni prinsessa :heart: Eli metsään meni linea negran, paremmin voivan ihon ja hiusten ym. höpöhöpön perusteella tehdyt poikaveikkaukset :) Mun äiti oli alusta asti oikeassa vahvassa tyttöveikkauksessaan, mihin lie muuhun kun rankkaan pahoinvointiin sen oli perustanut. Kaikenkaikkiaan hieno kokemus tuo 4D, saatiin läjäpäin ihania kuvia pääosin kasvoista :) Ens viikolla on kunnan rakenneultra, siellä sukupuoli kenties varmistuu, vaikka tää lääkäri olikin ihan varma että typykkä on.

Täällä oli ollut puhetta siitä, miten ei vieläkään tunnu oikein raskaana olevalta, mulla on ollut ihan samanlainen fiilis, mutta eilisen jälkeen olo on huomattavasti "raskautuneempi" kun tyypin taas näki siellä vilkuttelevan ja viuhtovan :heart: Masukin on alkanut viime päivinä tulemaan selvästi "pallommaksi". :) Ai niin, ja se istukkahan mulla on ihan edessä, mutta ei kohdunsuulla joten ei pitäisi haitata alatiesynnytystä kuten joku täällä jo joskus kommentoikin :)

Kahlasin läpi teidän juttuja ja koitan kommentoida mitä muistan, sori että nää ei tuu välttis yhtään missään järjestyksessä vaan kirjottelen mitä muistan :) Ainakin maidon tulosta tisseistä oli ollut puhetta jokin aika sitten, mulla on myös tullut jo reilun viikon ajan. Hämmennyin ekan kerran aika lailla ku tajusin miksi yöpaita oli märkänä (ja varsinkin kun mies oli heti että "NÄYTÄNÄYTÄ!" :LOL: ), mutta nyt asia tuntuu jo kovin luonnolliselta. Ne vaan harjottelee kesää varten :)

Sitten alkosta: Munkin on kyllä tehnyt esim. saunassa mieli kylmää lonkeroa mutta ei niin kovasti, että oisin muuta kuin limpparia hankkinut. Normaaliahan tollaiset mielihalut on, ihminenhän haluaa usein sellaista mitä ei voi/saa tehdä :) Mun tekis esim. mieli maksamakkaraa välillä ihan hulluna, mutta tiukkana oon pysynyt. Oon mieluummin ilman ku maistan ja himoitsisin lisää. Alkoahan en käytä muutenkaan juuri yhtään, mutta just tollasista yksistä sauna- ja terassijuomista (voih alkukesän mahdollisia kuumia päiviä!) tykkään. No onneks jääkylmä jääteekin ajaa asian varsin hyvin :) Mies meillä juo perus saunakaljat ja muutenkin välillä esim. rankan työpäivän tai remppaamisen jälkeen, ja se on mulle täysin ok enkä nää siinä mitään pahaa.

Olikohan se Fiinukka joka oli laittanut sen tupakointifakta-tekstin. En voisi olla sun kanssa enempää samaa mieltä! Kuulin mieheltä potilaasta, joka oli ollut huolissaan kiristävien housujen vaikutuksesta raskauteen, ja samalla poltti ketjussa. Voi halleluja mitä järjenjuoksua sanon minä! :whistle: Eihän se lopettaminen kaikilla helppoa ole (en tiedä kun ei ole kokemusta) mutta kuvittelisin että se loppuisi itsellä kun seinään viimeistään kun raskaustesti näyttää plussaa.

Angel Soundsistakin oli kyselty, meillä on kans se ja patterit on kyllä kestänyt jo pari kuukautta hyvin kun kuunnellaan noin joka toinen päivä lyhyesti.

Hankinnoista sen verran, että vaunuja oon vähän katellut ja tiedän ehkä suunnilleen millaset Emmaljungan yhdistelmät halutaan, mutta pitää mennä sitten keväämmällä testailemaan niitä toden teolla. Muutamia unisex-vaatteita oon kirpparilta ja aleista ostellut, ja eilen sitten oli pakko ostaa pienenpieni ihana pinkki neuletakki ja body :heart:

Nyt taas töiden pariin, ihanaa päivää meille kaikille!! :wave:
 

Moikka kaikki!!

Tervetuloa mukaan ephs :flower:

Nuu82 onnittelut tyttölupauksesta ja siitä, että kaikki vauvalla hyvin :heart:

hyvä lukea, että teillä muillakin liikkeet kadoksissa. Monella tuntuu olevan sama juttu eli ensiliikkeiden jälkeen pari viikkoa voi mennä ihan hiljaiselolla. Mulla tuntu 14+ jotain aika paljon liikettä, nyt ei oikeastaan mitään, ihan pikkuista muljahtelua ehkä.

Pian hiihtoloma ja suunnitellaan risteilyä. Lapset kyllä tykkäis ja tietty me isot kans :)

Rakenneultra on 8.3. vielä pitäis aika kauan jaksaa odottaa...huoh..mutta eikös sitä niin sanota, että hyvää kannattaa odottaa :)

Päpsy ja pikkunöösi 16+6
 
oiiii... Nuu82 onnea tyttölupauksesta :heart: :heart: :heart:

**

tervehdys :wave: Tulin lukemaan vaan ketjua ja kuuntelemaan teidän vointeja. Täällä voidaan ihan kohtuu hyvin. Eilen illalla meni vaan paikat niin kipeäksi kun kaksi päivää siivosin lattiasta kattoon-tyylillä. Liitoskivut äityivät mahdottomiksi. Aamuisin on kuitenkin parempi vointi, iltaa kohti noi luut sitten rasittuu..

Kohta pitää lähteä viemään esikoista hammaslääkäriin tarkistuttamaan sen hammasraudat ja samalla pitää ilmoittaa sama mies eskariin. :heart: :eek: Tää on niin järkyttävää! Mun vauva menee eskariin!!! Sitäkin piti jo itkeä.. Tosin mitä tässä ei tulis itkettyä. Pikkuisen tuntuis olevan noi niagarat löyhässä :LOL:

Raskaus tuntuu ensikankeuden, pelon, epätoivon ja kauhun jälkeen oikein mukavalta. Pojat on ottaneet asiaksi toivottaa joka aamu ja ilta Mattilalle huomenet ja hyvät yöt (ja taas niagara). Kuin myös kokeilevat missä milloinkin Mattilan pää ja jalat on ja kuinka hyvä Mattila on piereskelemään :D :heart:
Mies on oikea jäykkäpaska tässä asiassa eikä se halua tai tunne tarvetta kysellä mahan kuulumisia, saatikka että sitä kiinnostaisi kokeilla mahaa. Se tuntuu ikävälle, mutta pitänee luottaa, että se on vain hänen tyylinsä. Mutta silti - niagara.

No, niin ja tätä kirjoittaessakin pitää olla vesillä :D On aika lopettaa..


Mattila and the Mama 19+2
 
Voi helkkari, mikä väsy... :/ Ja karsee työkiukutus. Miten täällä kestää pää räjähtämättä vielä melkein 4 kk?

Mulla on tainnut nyt alkaa myös liitoskivut... Vai onko vielä liian aikaista siihen? Alapäätä vihloo ja jomottaa ajoittain. Onneksi ei mitään kovin pahaa.

Nuu82 Onnisttelut ihanista ultrauutisista! :) Tunnetko muuten kuinka paljon vauvan liikkeitä, kun sulla on istukka edessä?

 
Jatkanpa yksinpuheluani vielä sen verran, että näin sanotaan noista liikkeistä Espoon neuvoloiden sivuilla.

Vauvan liikkeet
Ensisynnyttäjä tunnistaa sikiön liikkeet noin 20. raskausviikolla, uudelleensynnyttäjä pari viikkoa aiemmin.


Ja täällä me stressataan porukalla, kun ei tunnu heti 15+. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Jatkanpa yksinpuheluani vielä sen verran, että näin sanotaan noista liikkeistä Espoon neuvoloiden sivuilla.

Vauvan liikkeet
Ensisynnyttäjä tunnistaa sikiön liikkeet noin 20. raskausviikolla, uudelleensynnyttäjä pari viikkoa aiemmin.


Ja täällä me stressataan porukalla, kun ei tunnu heti 15+. :D
Ja tohon vielä etuseinämä-istukkalisä ainakin mulla, niin voi saman tien muuttaa ton 22. raskausviikoksi B)

Voi sitä muustakin ressata, esim. siitä, onko vavveli ylipäätään elossa.. Ei sillä, että mä moisia miettisin, eheeei :whistle: Ylihuomenna yksityiselle ultraan urkkimaan sukupuolta, kai se elossaolokin samalla käy ilmi... :D Luulis.

Nyt kuntosalille vähän huhkimaan hartiasärkyä tiehensä.

 
Nuu82 onnittelut tyttölupauksesta :flower:

Mie kyllä niin kihisen raivosta että!!!! Mein piti kaverin kanssa tehdä yhdessä yksi kolmen sivun essee ja loppujenlopuksi siinä sitten kävi niin, että MIE tein sen yksin...Noo..laitoin kaverille hyväksyttäväksi ja oli sen mielestä ok..Tänään meidän piti koulussa esitellä tuo työ ja kaveri pyhästi VANNOI että vaikka kävelee kouluun ja esittää sen miun kanssa..KUINKAS OLLAKKAAN neiti laittoi viestiä puoli 12 että ei tulekkaan kouluun ja klo 12.15 alkoi esitys..ja puolet esitysmateriaalista oli tällä kotiin jääneellä!!!!!!!!!!!!!!!! Vittu mitään ei sen työn eteen tehnyt, ei viitisnyt edes kouluun tulla ja voi että kun ottaa aivoon S****NA!!!!!!!

No niin, nyt on enimmät tunteenpurskaukset tehty..Ulkona olis nätti sää, mutta yksin tuonne on hirmu ikävä lähteä tallustelemaan ja mieskin tulee vasta iltamyöhällä kotiin joten se siitä...

Nuista liikkeistä..Niin miekii yritän itelleni uskotella, että tuonne rv 20 asti saa melko lepposissa tunnelmissa olla vaikkei tuntiskaan niitä liikkeitä..Jotenkin se vaan on niin vaikeeta ku täällä moni on minuu pidemmällä ja sit on uudelleen synnyttäjiä ja hirmusta puhetta liikkeistä...Omia edelleen odotellessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Voi sitä muustakin ressata, esim. siitä, onko vavveli ylipäätään elossa.. Ei sillä, että mä moisia miettisin, eheeei :whistle: Ylihuomenna yksityiselle ultraan urkkimaan sukupuolta, kai se elossaolokin samalla käy ilmi... :D Luulis.
Siis aivan, kukaan täällä tuskin epäilee vauvelin elossaoloa.. :p Mä olin jo viime viikolla ihan vakuuttunut, ettei siellä mitään ole. Nyt olo vähän positiivisempi, mutta ehtii varmaan taas mieli muuttua ennen rakenneultraa, joka on 2 viikon päästä.

Tsemppiä ultraan!
 
Nuista liikkeistä...voin lohduttaa kaikkia teitä, jotka eivät vielä liikkeitä tunne, että ei sekään ole kiva kun tottuu siihen, että potkuja satelee kymmeniä kertoja päivässä ja sit yhtäkkiä vaikka puoleen päivään ei tunne mitään. Siis ihan sama ressi päällä täälläkin, tosin ehkä vähän lyhyempiaikaisena, koska pikkunen lopulta sitten kummiski yleensä ilmottaa läsnäolostaan. Mutta tosiaan..oon oikeastaan enemmän huolissaan nyt ku oon tottunu liikkeisiin ku ennen, jos niitä yhtäkkiä ei tunnukaan :| et aina sitä jonku aiheen keksii :LOL:

En oikeestaan käsitä et miten tunnenki liikkeet niin hyvin ja useasti vaikka oon tosiaan ensisynnyttäjä..istukka tosin on takana. On tuntunu jo ainakin 3 viikkoa ihan selvät liikkeet.. jännä juttu..

Muuten tänne ei mitn uutta...samaa makoilua koko ajan,.Eilen yritin olla 20 minsaa pystössä mutta heti alko vihlomaan, elikkäs lepo jatkuu melko totaalisena!!

Zeenah ja pikkuneiti 19+6
 
Zeenahia peesaan, että eihän tässä mitään jos ei olisi mitään tuntenut, mutta se hiljaiselo stressaa.

Elossa se poikanen kuitenkin on, kun kävin antamassa sen hiivanäytteen aamulla neuvolaan, niin samalla kuunteli sykkeen. Ja terkka ihan hämmästyi, kuinka paljon on maha kasvanut viime käynnistä :). Kiva kuulla tuollaisiakin kommentteja, kun pääasiassa ne on sen ihmettelyä kuinka pieni maha mulla on. Siitä en valita. Ihan olen tyytyväinen, kun maha ei vielä ole tiellä eikä pääasiassa hankaloita olemista mitenkään. Mammafarkkujakaan ei vielä ole tarvinnut käyttää, vaikka ne yhdet kaapissa onkin. Mulla kroppakompleksi sijoittuu reisiin eli mahan kasvu ei haittaa yhtään, mutta en voi sietää farkkuja, joissa reidet näyttää paksuille. Siksi niin onnellinen omista, kun ne mammat ei mielestäni sovi mulle yhtään.

Marta & poikanen 21+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä olo alkaa olemaan melko "normaali" pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen. Tosin flunssa iskenyt päälle. Liikkeitä täälläkään ei tunneta ja istukka vielä etuseinässä, joten kuukausi pitää varmaa vielä liikkeitä odotella. Tosin kuin joku jo sanoikin niihin liikkeisiin alkaa sitten varsinkin lopussa tympääntymään kun tuntuu et vauva tunkee vatsanahan läpi.
Viikko sitten mulla oli neuvola-lääkäri ja mun kohdunpohja oli jo navassa :whistle:
Jostain opuksesta luin että n. 20 tietämillä pitäisi olla vasta navan korkeudella, et jeah vaan :LOL:
Noh toisella (ja sitä seuraavilla) kierroksillahan tuo maha kasvaa nopeammin...

Kerhosta Olen antanu salasanoja jos olen huomannut maininnan, ja käynyt aika ajoin uusia hyväksymässä kerhoon, vaikka muuten taka-alalla olenkin ollut täyden vetämättömyyden vuoksi.

zirppa +hipsu 16+0
 

Yhteistyössä