Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Täällä kans finnit jyrää :kieh: Poskiin ja ohimoille liian monta mollukkaa tullut, melkeimpä iho näppyintyi samalla sekunnilla, kun raskaustestiin pärähti plussa lokakuun lopulla. Noh eiköhän (toivottavasti ) siloposket palaa ens syksynä, toivottavasti ei tuu pahasti arpia.
 
onneksi muillakin samoja onegelmia liikkeiden kanssa. Tosin mä kun menin miehen kyytiin kun mentiin kauppaan, niin meno alkoi vatsassa sitten. Mutta silti noita liikkeita tulee tarkastelee kovin paljon...

Täälläkin aama kukkii kovasti.

mä rupesin tänään suihkussa miettimään niinkin kaukaista asiaa kuin sairaalakassia :LOL: ei ehkä maailman ajankohtaisin asia...

JA sitten ajattelin alkaa kokoamaan isyyspakkausta, aioin antaa sen tai ohjeet siihen mistä löytyy, kun lähden sairaalaan, teen miehelle survivol bagin siksi ajaksi, vaikka tiedän, että se pärjää, niin haluan tehdä ja laittaa sinne kaikkea kivaa sille ajalle, ja jotain myös tuolle tulevalle isollesiskollekin, uuden lelun sinne tai jotain.

Nytten ois iltapalan aika tai iltateen, korvaa särkee jos vaikka auttaisi siihen..

Huomenna poksuu 17+0
 
Mitäs muut meinaavat muuten talvilomalla tehdä ?
Meillä on pääsiäisen aikoihin loma, mutta suunnitelmia ei tunnu olevan. Miehellä olisi hinku lähteä pohjoiseen yhden sen pikkuserkun luo kyläilemään. Mutta onko se sit lomaa olla toisten nurkissa ? Ei huvita tippaakaan.
 
Heippa!

Täällä ootellaan huomista neuvolaa. Eka piti olla vasta viikon päästä,mutta terkkari jää perjantaina kahden viikon sairaslomalle,niin käyn ennen sitä siellä..

Ens viikonloppuna suunnata kotipuoleen,kun on siskon pojan risiäiset ja mä saan toisen kummipojan! Talvilomasta, lapsilla se on toinen maaliskuun viikko.. Ei oo suunnitelmia,mutta isännällä on varmasti töitä.. lapset haluais käydä hoplopissa, ja ois kyllä kiva käydä vaikka siskon luona Kuopiossa. Samalla reissulla vois käydä hoplopissakin sitten :)

Tänään kävin työkkärissä, ja ei tarvi ennen äippälomaa enää käydä siellä,pitää vaan ilmottaa soittamalla sinne kun tulee päätös äitiyslomasta,että milloin alkaa,että laittavat lausuntoa menemään :)

jospa lähtis iltapalalle..mä oon kanssa rajoittanu herkuttelua, mulla kun nousee karkeista ym. tosi hyvin paino... :(

pauliina rv19+1
 
Hellurei,

väsymys painaa silmii ja tenttikirjat tulvii ulos korvista ja nenästä ja vaikka mistä. Uh.

Ja kehitin kriisin, että mistä ihmeestä me hankitaa vauvalle vaunut?! Uusiin meillä tuskin on varaa, meidän tulot on niinki suuret kun 1000e kuussa (sis. mun opintotuen ja miehen palkan) ja siitä menee vuokraa puolet. Lisäks tällä hetkellä meillä on laskuja yli tonnin eestä (vakuutus- sähkö- vesi ja ties mitä, miks ne kasaantuu tällee?)

Netistä huutonetistä katoin vaunuja, onhan siellä ihan hyvän olosia mutta nekään ei oo ees meiltä päin. Ei oikein ole kannattavaa matkata esim turkuun kattoo et onko vaunut meille sopivat vai ei.. Haluisin yhdistelmät ku niiden käyttöikä on pitempi ja mieluusti jotku kivan väriset, ei tummia. Oi voi.. Mitähän keksitää.

Ja sitte tänää mulle tuli ihan kamala läskikompleksi. Koulussa kaverit kehu että mun maha on tosi ihana ja söpö ja plaaplaa mutta mua vaan ällötti jotenki koko maha. Ihan tyhmää :( Kai se on vaan sitä ku ei omat vaatteet mee päälle yms ja ahdistaa.

Noniin. Ihanaa omaa napaa..

Talvilomaa on viikko, mennää sillo käymää länsinaapurissa risteilyllä ja loppuloma meneeki sitte tentteihi valmistautuessa. Miehellä on töitä silloin reissun jälkee, että ei sekää kotona pahemmi oo.

Olivia81: hiukka oon kateellinen tosta floridasta! ikinä en oo siellä ollut! Teillä on toivottavasti ihana, lämmin ja rentouttava reissu :)

Hyviä öitä!
 
Tiuhti tutulta kuulostaa tuo isovanhempien asenne. Harvemmin äitini poikia kyläilemään pyytää, tosin ottaa sitten jos pyydetään. En vaan tiedä mikä siinä on, ylpeyskö, ettei huvita kovin usein kysellä, josko pojat voivat mennä kyläilemään?

Nyt alkaa pikku hiljaa olla raskausolo, ainakin silloin, kun vauvan liikkeet tuntuu tai tuo vatsa rajottaa tekemisiä. Tallille en enää ole menossa ja juokseminen tuntuu ikävältä (tai ei se juoksu, mutta se olo jälkikäteen). Tänään vihloi liitoskivut, kun nuorempaa vedin pulkassa ja muutaman juoksuaskeleen otin.

Marza ei, et ole maailman ainoa tupakoiva odottaja! Esikoista odottaessa vain vähensin reilusti, en saanut lopetettua kokonaan. Kuopuksen kanssa onnistuin lopettamaan vasta puolivälin tienoilla ja uudelleen tupakointi alkoi, kun poika oli muutaman (oisko ollu 3?) kuukauden ikäinen. Nyt tän odotuksen kanssa ensin vähensin ja vuoden vaihteessa lopetin kokonaan tupakoinnin, tosin viime viikonloppuna oltiin laivalla ja tuli muutama tupakka poltettua.. :ashamed:
Mutta pakko ajatella niin, että jokainen polttamatta jäänyt tupakka on positiivinen aisa, eli jos olet onnistunut edes vähentämään polttamsta niin hienoa!

Talvilomaa ei oo, tai no miehellä oli viikko palkallista, mutta se piti loman jo loka-marraskuussa, jolloin mulla oli 3 vapaata samalla viikolla. Eli pidempiä lomapätkiä ei ennen kesälomaa ole tiedossa, onneksi pääsiäisenä on pitkä viikonloppu katkasemassa kevättä..

ON Kävin tänään neuvolassa, oma terkkari oli saikulla. Sijainen oli kyllä sen sortin urpo ja tumpelo, että onneks se ei oo vakiterkkarina! Verenpaine, pissa ja hemppa oli kaikki ok, painoa oli tullu n kilo takas. Tosin oonpa mä melko hövelisti kaikkea ylimäärästä syönykin, joten ei mikään ihme.

Sydänäänien etsintä olikin varsinainen operaatio.. Vartin etsimisen jälkeen terkkari kehtas sanoa ääneen, että häneltä meinaa usko loppua 8) mutta ite ajattelin, että kun se taukki tajuis kokeilla 2cm navasta alaviistoon oikealle, niin siitä se löytyis. Mitään en puhunu.. Istukan viuhuntaa se sano mun omaksi sykkeeksi?!? Sitä viuhkintaa jäi aina hyväksi toviksi kuulostelemaan ja odotteli doplerin sykelukua, jotta uskalsi jatkaa; sanoi kerran jopa, että sopivalta kuulostaa, mutta että lukema on koneen mukaan liian pieni (76) joten se ei voi olla vauva. Mä meinasin jossain vaiheessa hermostua ja ajattelinkin ite löytäväni äänet nopeammin.. Ja ei, meillä ei oo kotona dopleria. Se kävi sentti sentiltä läpi alavatsan (siis aivan liian alhaalta) ja lantionkin, kokeili sivuilta tuloksetta.
Lopulta terkka tajus kokeilla siitä navan tuntumasta, ja kas vain sieltä n 2 cm navan alapuolelta, mutta vasemmalta, se kaveri viimein löyty. Tosin eipä sitä jääty ihastelemaan saatikka, että olis tarkistanu sykkeen tasaisuutta, löytyminen ja koneen laskeman sykeluvun saaminen riitti :| Tuosta lukemasta (146) vois tietty päätellä, että poika sieltä olis tulossa, mutta maltetaan mieli ja kysellään rakenneultrassa sitten sukupuolta, jos kaveri suostuu sen näyttämään ja kätilö kertomaan.
Terkkari kyseli voinnista, huimauksen takia kun varsinaisesti nla-ajan varasin. Mitään syytä huippaukselle ei löytänyt ja terkka kehoitti ottamaan rauhassa. vaan helpommin sanottu ku tehty, pienten ryhmässä kun riittää nostelua ja kumartelua. Tarjosi saikkua (tai olis laittanu lääkärille s-lomasta kirjoituspyynnön) mutten haluu jäädä kotiinkaan makaamaan.. Käski soitella heti, jos olo menee huonommaksi. Mulla siis työpäivän vikat pari tuntia on aika vaikeita, supistelee jonkun verran ja tuntuu, ettei jaksais koko päivää. Toivotaan kummimkin, että vois olla töissä mahdollisimman pitkään, kotona käy aika pitkäksi äkkiä. Joten tsemppiä vaan teille, jotka on "pakkolepoon" kehotettu!

Koira odottaa iltapissatusta ja ruokaa, joten parempi mennä, jottei joudu siivoamaan :kieh: Isäntä on vatsataudissa ja mun tuurilla molemmat pojat saa sen kanssa, arvaahan sen kuka siivoaa jäljet ja hoitaa lapset, joten yhtään ylimäärästä luuttuamista ei nyt kaivattais..
Kepsukka ja masukki 17+4 (ja kammo vatsataudin saamiseen)
 
Lyhyesti vaan ennen aamuvuoroa! Kovasti tsemppiä tupakoitsijoille, jotta pääsisivät eroon tai ainakin pystyisivät olemaan laastareilla ym. Vielä kun ei noita kaikkia haittoja vauvalle tunneta. Kyllä sitä pyrkii välttämää passiivista tupakointiakin viimeiseen asti. En tiedä kuinka todistettua on, että ainakin poikavauvan kiveksiin tupakalla on jotain vaikutusta ja mahdollisia lapsettomuusongelmia isona. Tämä tsemppinä! En tiedä voiko esim. Champixia käyttää raskaana ollessa? Se on ollu monelle tutulle tosi hyvä apu lopettamiseen.
Itsellä ei paheena tupakka, mutta tietysti voisi varmaan varoa enemmän turhia lisäaineita (karkkia ym) :whistle:
 
Huomenta vaan kaikille.

Oispa kyllä nukuttanut taas tänä aamuna. Viime yön 6 tunnin unien aikana piti kaks kertaa nousta vessaan ja sitten vielä varmaan pari kertaa piti muuten vaan herätä.

Mä täällä vaan odottelen rakenneultraa, sen jälkeen ajattelin julkaista tämän raskauteni myös FB:ssä :) Meinaan vaan heittää sinne tollasen tikkerin, tajuaa kuka tajuaa :p
Mistäs muualta kun lilypieltä noita kivoja tikkereitä saa hommattua ?

Ärsyttävää vatsakipua taas ollut aamusta, mutta saattaa olla kyllä vaan suolistoperäistä. Ota näistä nyt sitten aina selvä.

Täytyy kait se yrittää tehdä jotain palkkansa eteen tänäänkin. Palailen kommentoimaan illalla.


 
Helise , meilläkään ei tuo raha puussa kasva, meillä on molemmilla omat asunnot maksettavina + mulla vielä autosta velkaa yllin kyllin. Ja mulla jää tämä nykyinen asunto nyt sitten näillä näkymin tyhjilleen, en vielä laita myyntiin, koska täällä on rempattu enkä ole kahta vuotta asunu. Asunnon arvo on nimittäin noussu. Jos jossain välissä vuokralle laittaa, kuhan kattoo et minne sitä loppujen lopuksi asettuu. Mutta olemme pikkasen ennakoineet vaunujen ostoa, se taitaa olla se kallein hankinta, eli olemma pikkuhiljaa alkaneet säästää rahaa niihin. Jospa kesän alussa olis tarvittava summa koossa =)

Täältäkin kovat tsemppaukset tupakoinnin lopettaville/jo lopettaneille. Itsekkin olen entinen sauhuttelija... plussaan loppui täällä tupakointi. Ja mieskin on nyt urhoollisesti lopettamispuuhissa, se onkin ollut vuosia himopolttaja mutta nyt on motivaatiota lopetukselle =) Neuvolassa oli sillon puhetta, että jos jompi kumpi vanhemmista polttaa niin sitten ei suositella että vauva nukkuisi ollenkaan viekussa. Kuulemma tupakoitsijan uloshengityksessä on myrkkyjä, jotka ei oo pikkuiselle hyväksi...

Täällä talvilomaillaan viikolla 13, suuntaan silloin miehen luokse ja jo se riittää lomaksi :D Saa viettää laatuaikaa ja nauttia toisen seurasta :heart:

Moimoi ja sit töihin :wave:
Retuli ja rv 16+6 (huih, huomenna taas poksuu :D )
 
Huomenta :wave:

ONKO PAKKO JOS EI TAHO?
Mun pitäis nimittäin siivota. Siis täällä talossa on niiiiin hirvittävä kaaos, ettei tosikaan. Meillä on mm. yksi ylimääräinen sohvakalusto joka ei mahdu olemaan sisällä..

Lisäksi pitäis käydä poitsujen vaatevarastot läpi ja heittää pienet pois. Ja vaikka niillä ikäeroa onkin vuosi ja kuukausi, niin ne pirulaiset on täsmälleen saman mittaisia ja omaa samankokoiset kengätkin. Siis kaikkea kaksin kappalein eikä mitään voi säästää toiselta toiselle.

Hankinnat ja raha-asiat... Jep, mä tässä olen hyvin peeaa, on vain miehen tulot. Ja hankintoja pitäis juu tehdä. Onneksi serkultani vapautuu pinnasänky kesäksi, ja kenties sieltä saadaan turvakaukalo sekä rattaat lainaa. Ehkä. Mä toivon niin. Me annettiin niin paljon (kaikki) poikien vauvajutut sinne taloon, että toivoisin sitten vastapalvelusta. :D

Nyt on sellainen raskaanaolo. =) Mattila on jaksanut potkia niin että käteenkin on jotenkuten tuntunut. Ja nää liitoskivut. :eek: Plus että selkä alkaa olemaan todella kipeä ja huonokuntoinen. Mä en ole ikinä ollut raskaana näin raihnainen!!! Niin ja se naamankukkiminenkin... Voi herraisä sentään! Oikein pitsanaama.
Voisko alkaa toivomaan Mattilan sijaan Matildaa??? :whistle:

Mattila and the Mama 19+1
 
Rasitussupisteluista Täällä on muutamakin, jotka on vuodelevossa ollut ja ajattelin kysäistä vähän neuvoja tämän aiheen suhteen. Eli millaisina te olette rasitussupistukset tunteneet ja milloin ne tuntuvat?

Itsellä tuli selvästi hiihtoreissun jälkeen normaalia enemmän kipuiluja, tuntuivat muuallakin vähän mutta eniten alhaalla oikealla aaltoilevana. Kipuilu alkoi pari tuntia hiihtolenkin jälkeen ja jatkui yöllä. Neuvolaan soittelin ja käskivät tilannetta seurailemaan. Rasitussupistuksista on saattanut olla kyse jo aiemmin, esimerkiksi autoillessa kerran tuntui ihan semmoisia selviä minisupistuksia (jälleen oikealla) ja niitä hieman säikähdinkin. Vaivoistani olen neuvolalääkärille maininnut, mutta ei ole ottanut mitään kantaa asiaan. Nyt neuvolan oma hoitaja kehoitti lepäilemään ja soittamaan parin päivän kuluttua uudelleen.

En oikein osaa erottaa ensisynnyttäjänä että milloin on kyse supistuksista ja milloin kasvu/kiinnikekivuista. Nivuskivut erotan kyllä noista muista mahan kiristyksistä ja säryistä. Kohdussa tuntuvat kivut muistuttavat toisinaan kuukautiskipuja.
Missään vaiheessa kivut eivät ole olleet todella pahoja (niin että olisi tarvinnut kaksinkerroin taittua) mutta pelottavat silti. Varsinkin se aaltoileva kipu laittoi hermoilemaan...

Nyt kun olen ottanut rauhallisemmin niin kummasti ne kivut, joita kasvukivuiksi olen ajatellut, ovat helpottaneet myös.. Onko nämä siis pääasiallisesti kuitenkin niitä suppareita olleet?

Viikkoja tällä hetkellä 16+5.
 
miranha Samojen ongelmien kanssa täälläkin painiskellaan. Ku ei tiiä miltä ne hiton supistukset tuntuvat ?
Eilen aamulla tuli vatsa kipeeks ku melkosen kiireellä lähdin töihin ja tuli bussiinkin kiire. Kipu iski vasta siten pysäkillä, mutta meni sitten ohi kun vähän matkaa ehdin istumaan bussissa...
 
Poltin myös jonkun verran ennen raskaaksi tuloa, tässä muutama järkyttävä tosi asia, minkä takia en missään tapauksessa voisi polttaa raskaana ollessa:




Raskauden aikainen tupakointi on erittäin vaarallista sikiön kehitykselle. Tupakassa on lähes 4000 erilaista myrkyllistä kemiallista ainetta, jotka ovat vaaraksi sikiölle. Tupakoinnin aikana nikotiini ja häkä kulkeutuvat äidin elimistöstä napanuoran ja istukan kautta sikiöön. Häkä on sitä samaa vaarallista ainetta, jota autosi pakoputkesta tupruttaa. Sikiölle vaarallisimmat tupakan myrkyt ovat elohopea, kadnium, hiilimonoksiidi sekä nikotiini.
monia yhtäläisyyksiä alkoholin sekä tupakoinnin haittavaikutuksista. Kun tupakoitsijan lapsi syntyy, on hänen veressään vähintäänkin yhtä paljon nikotiinia, kuin tupakoineella äidillä. Sikiön kyky poistaa nikotiinia elimistöstään on selvästi heikompi kuin aikuisella naisella. Esimerkiksi jos raskaana oleva äiti polttaa yhden tupakan aamulla klo 8.00, on häkä poistunut sikiöstä kokonaan vasta klo 15.00.

Kun raskaana oleva äiti tupakoinnin lisäksi vielä polttaa, lisääntyvät samalla myös tupakan aiheuttamat vauriotkin. Tupakointi aiheuttaa myös ravitsemushäiriöitä odottavalle äidille. Vuosittain syntyy kymmeniä lapsia kuolleena tupakan vuoksi. Kaikista synnyttäjistä tupakoitsijoita on viimeisten 10 vuoden aikana ollu noin 15%.
Vanhemmilla on vastuu niin lapsen kuin kumppaninsakin terveydestä. Kun molemmat vanhemmat tupakoivat ja raskaus havaitaan, tulisi viimeistään tässä vaiheessa molempien lopettaa. Näin myös lapsen tuleva isä voi olla tukemassa vaimoaan parhaalla mahdollisella tavalla ja voi osoittaa puolisolleen tuntevansa vastuuta myös koko perheen hyvinvoinnista.

Tupakoivan äidin vuoksi sikiö kärsii hapen saannin vähyydestä, jolloin sikiö syntyy normaalia kevyempänä. Lapsen alipainoisuus voi myös johtua alkoholinkäytöstä raskauden aikana. Tupakoivan äidin lapsi painaa noin 300-400 grammaa normaalia vähemmän. Lapsen pieneen painoon liittyy aina riski myös erilaisista komplikaatioista. Tupakoitsijan imettäminenkin epäonnistuu usein, sillä maito maistuu pahalle ja sitä tulee noin 30% vähemmän kuin äidillä, joka ei tupakoi.
Äidin tupakoiminen näkyy syntyneessä lapsessa erilaisten allergioiden muodossa. Lapsella on myös kaksinkertainen todennäköisyys sairastua astmaan. Tupakoiminen johtaa usein myös erilaisiin raskausajan komplikaatioihin sekä lapsen alikehitykseen. Kuten alkoholikin, niin myös tupakan polttaminen imetyksen aikana on ehdottomasti kiellettyä. Nikotiini on sikiölle hermomyrkky ja tupakoinnin vaikutukset saattavat vaikuttaa jopa lapsen 10 ensimmäistä vuotta!

Mikäli et pääse irti tupakoinnista, et ole ehkä valmis vanhemmuuteenkaan. Vanhemmuuteen liittyy myös monien muiden uhrausten sekä epäitsekkäiden tekojen suorittaminen. Jos tämä artikkeli ei motivoi sinua lopettamaan tupakointia, olemme epäonnistuneet pahasti.

Otteita sivulta: [/url]http://www.vauvakuume.com/Raskaus/Tupakointi_ja_raskaus/tupakointi_ja_raskaus.html

By: Fiinukka ja käpy 16+3
 
Helou Mammat!

Mun piti tulla jäähylle vähäksi aikaa tänne internetin ihmeelliseen maailmaan, kun alkaa eräät ihmiset täällä töissä riipimään hermoja vähän turhan paljon. ;) Ihmeellistä, ettei joillekin vaan mene asiat jakeluun...

Rahasta ei täälläkään todellakaan ole runsauden pulaa. Asuntolaina, auto jne syö kaiken ylimääräisen. Mutta vaunujen kohdalla en ajatellut pihistellä, vaan koitan ostaa hyvät maksoi mitä maksoi (vielä kun tietäis, mikä se "hyvä" olisi).

Täällä massu on taas parissa päivässä ponnahtanut ylöspäin. Edelleenkään en tunne potkua, mutta kyllä siellä kuplii... Tiedä sitten, mikä kuplittaa.

Olivia & Vauveli 18+2
 
Nyt olis sitten koulussa käyty ja yhdelle opettajalle kerrottu, että odotan..Siinäkin oli sellanen pakkopulla kun rupes haihattelemaan että ehkö vko:lla 9 on tentti ja mie sitten tunnin jälkeen marssin sen opettajan luokse sanomaan, että se on parempi tietää millon ja mihin aikaan se tentti on koska miula on sillä viikolla rakenneultra..Vähän katseli minua silleen just joo mutta lopputuloksena kuitenkin että rakenneultra ja tentti menivät päällekkäin ja joudun siirtämään ultraa..Uusi aika on vajaata viikkoa myöhemmin eli 9.3 klo 10.15...sitä ennen aamulla on neuvola klo 8.15...Mies jo vähän ensin yritti ettei pääse mukaan, mutta myöntyi sitten sopimaan menonsa niin, että pääsee :LOL:

Mukava kuulla, että en ole yksin tuon naaman kukkimisen kanssa..Itse olen toki nuoruudessani kärsinyt aknesta, mutta se jo välillä helpotti..Nyt taas naama kun kedon kukkaset keväällä kukinta-aikaan :'(

Talvilomasta..Eli no alkuviikosta on tuo neuvola ja ultra..ja loppuviikosta kun mies pääsee töisä olis tarkotus lähteä käymään kummankin kotipaikkaunnalla pohjois-karjalan puolella...

KAIKKEA tuota ennen sitten onkin vielä hmm...oliko 5 tenttiä ja muita ärsyttäviä joutavanpäiväisiä tehtäviä..Voi tulla tuo vapaa ihan tarpeeseen..Muuten tulen hulluksi!!!!!

Raha-asioista..Meillä vain mies pienipalkkaisessa työssä ja mie opintotuella eikä säästöjä ole eli ei hurraamista meilläkään..Kädestä suuhun eletään, mutta josko sitä miehen siskolta saisi jotain tarvikkeita lainaan...

Nyt vähän pihalle pörräämään ja raitista ilmaa saamaan:)

Rae ja Nyytti 16+5
 
Täällä olut pitkästä aikaa energinen päivä, aamulla olt5iin jo klo 9 kerhossa, sieltä kotiin klo11 tein itselleni kalakeittoa, sitten siivoilin, koneelline pyykiä tehty ja tiskattu.
Ihanaa kun välillä saan jotain edes aikaiseksi

[/b]rakasta meillä miehen palkka menee tuntien mukaan, kun on muuttomies. Ja minä kotihoidon tuella. JA no mulle tulee onneksi muualtakin rahaa kun olen kuntoutustuella.
Mutta kyllä sitä silti pitää tosi tarkkaan miettiä koska ja mitä ostetaan, onneksi nyt on isot ostokset suurinpiirtein tehty. Ja kun tuplatkin maksaa vaan 120 e niin ei tarvi niitä murehtia. ´
Mutta kannattaa kuitenkin panostaa, --varsinklin jos aikoo enempi lapsia hankkia.

nyt lopåetettava esikoinen sityä mieltä, että äidillä ois muutakin puuhaa, illalla enempi

-Emmy 17+0
 
Heis, neuvolassa käyty, kaikki ok.

Painoa oli tullut +800g olo ilmeisesti alkanut kohentumaan :):) Pissa oli puhdas, mutta viljelyn tulokset selviää vasta loppu viikosta. Verenpaine ok, hb 128 (oli laskenut 145stä ), sf-mitta 16cm, keto-aineet puhtaat. Lääkäri siirtyis ensi viikolle, jolloin tutkitaan alakerta ja sais tietää miks nyt jo supistelee. Jotain streptokokki Bstä oli terkkarilla puhetta, vois olla syy vuoton ja tulehdusoireisiin.

Meillä onneks on vaunut hankittu jo, kävi tuuri niiden suhteen :) Ovat kuin uudet, Emmaljungat Duo edget lisävarusteilla :) Parilla lapsella oli olleet, hyvin pidetyt. Turvakaukalo kans hankittiin vähän aikaa sitten, tuli tilaaja lahjana Vauva-lehdestä :) kaks kärpästä yhdellä iskulla.

Dana88 & Pikkune 18+4
 
Supistuksista oli ainakin miranha kysynyt. Itse olen nyt sairaslomalla suppareiden takia. Mulla niitä tulee vähänkin enemmästä liikkumisesta eli tosi herkästi. Mulla on tosin todettu erittäin voimakas kohtu, joka aiheuttaa supistuksia jo varhaisessa vaiheessa. Supistukset tuntuu koko vatsalla, alkaa reunoilta ja kovettaa vatsan hetkessä. Välillä supistaa niin, että joudun vetämään itseni kaksinkerroin. Mulla supistukset kestää noin 20-50 sekuntia kerrallaan.

Tänään mies vei minut vaunukauppaan. Olikin ihana päästä pois neljän seinän sisältä vähäksi aikaa. Emmaljungat varmasti ostetaan, mutta mallista ei ole vielä hajuakaan, paitsi että renkaat pitää ehdottomasti olla kumia eikä muovia.

omenaruusu 19+5
 
Hyvä dana Sie selkeesti alat voida paremmin kerta paino tullut jo lissää =) Mie (tosin olen jo pullakka entuudestaan) kauhistelin tätä paisumista, ni mies vaan tyynesti tokas, että eikös se ole vain hyvä ku leviät, tiedetään että vauva kasvaa :LOL: Kyllä se on niin hauska mies, että melekein turpaan mutkasin :LOL:

Mie niin halluisin jo vaunukauppaan, mutta tässä mein kuppasessa pitäjässä eikä tuossa seuraavassakaan ole mitään vaunuja myyviä liikkeitä (aineskaan miun mielestä) ja mies ei ikinä ole silleen kotona, että voitas käydä edes kattelemassa..Ja ukkeli sitä mieltä, että mahdollisimman halvalla pitäs kaiken löytyä..Mie taas sitä mieltä, että kerralla kannaattaa ostaa hyvä, jos tässä nyt vaikka sitten tulevaisuudessa jakaudutaan lisää..Voi meille vielä jonkin sortin perheriitä tästä kehkeytyä mutta minkäs teet :D

Auttakkee hölömöö ja kertokkee, että mitä kaikkia ominaisuuksia niissä vauvan kulkupeleissä pittäis olla??? Yhdistelmät meinattiin hankkia....

Ja minkä merkkisiä turvakaukaloita teillä on?
 
dana88 Jipii, edistystä kun menee painokin jo plussalle. :) Ja muutenkin kuulostaa jo vähän paremmalta. Toivottavasti pahoinvointi loppuis kokonaan pian.

Mulla on parina viime päivänä ollut ikäviä repäisykipuja. Sattuu kun nousee liian nopeesti seisomaan tai nauraa, yskii tms. Kai tuo kohtu sitten kuitenkin kasvaa reippahasti. :) Olen siis tyytyväinen, että jotain edistymistä tapahtuu... Tänään taas useampi työkaveri sanoi, että mun maha kasvaa silmissä, mutta luulen, että se johtuu ihan vaatevalinnoista. :D
 
dana88 Jee, hienoa et on alkanu paino nousemaan ! Toivottavasti pahoinvointi alkaisi helpottamaan.

Täällä on taas huolestuneet fiilikset. Tuntuu että ainoat liikkeet mitä tapahtuu, tulee tuolta suolistosta. En tiiä onks joku lievä vatsatauti päällä ku tosi inhottava olo tuol suolissa.
 
Rae89 Meillä on Brio Primo kaukalo + jalusta. Oli autoliiton testeissä saanut hyvät arvostelut, joten ilmeisesti pitäis olla turvallinen.

Juon pari kertaa päivässä semosta pahanmakusta suola-sokeri-liuosta, siittä saa ravinteita ja tasapainottaa oloa. Sitä käytetään ripulin ja oksennustaudin ns.hoitoon. Sillä ainakin paino vähän nousu, vaikka en oikeen saa syötyä kunnolla. Ehkäpä olo pikku hiljaa alkaa helpottuu. Vaikka on hienoa, että paino on noussut, mutta tyyppillisenä naisena aattelen sen olevan negatiivinen asia (syömishäiriö juttujen peruja)...

Dana88 & Pikkune 18+4

p.s kuulemma on paljon vatsatautia liikenteessä, meillä taitaa miehelle olla tulossa vatsapöpö :(
 
Supistuksista Viime raskaudessa mulla oli kivuttomia harjoitussupistuksia ehkä viikolta 20 alkaen. Mutta nyt tuntuu, että niitä on ollut jo pari viikkoa (nyt on rv 16 tasan). Asia vähän huolestuttaa, mutta toisaalta voi myös olla, että havaitsen niitä paremmin nyt, kun tiedän kokemuksesta millaisia ne on. Ne tulee mm. kyykistelystä ja nopeasti kävelystä, mut ei aina niistäkään. Ja ovat kivuttomia.

Esikoisen hoitopaikassa on vatsatautia ja oon ihan varma että tänä yönä se iskee meille! Se on ihan kauheeta kun molemmista päistä tulee koko perheellä. Ja vaan yks pönttö kuitenki käytettävissä... =)

Niin, ja en vieläkään ole tuntenut liikkeitä. Sais jo rueta tuntumaan, että tietäis onko siellä enää ketään.

Meillä on Teutonia-yhdeistelmävaunut ja on olleet tosi hyvät ja kestävät, vaikka kovassa käytössä. Mielestäni kannattaa satsata laatuun ja kestävyyteen, jos tietää että kärryttelee paljon, eikä vaan käytä niitä esim. parvekenukkumiseen.

Nyt hyvää yötä kaikille!
 
Jes, ryssin sit ihan kunnolla! Valmis teksti ja menin hävittämään sen, voi p**ka!

Ei mulla tiivistetysti ollu oikeestaan muuta, ku et liitoskivut on ollu nyt eilisestä lähtien kaameat, pakko hakee lekurilta panacode-rasepti ku ei parasetamolista oo mitään apua! Ja sairaslomaa mietin kans saikun pyytämistä, ihan vaan esimiehen kiusaks jollei muuta.. Sellasta palautetta sain tänään, ku kerroin eilisestä neuvolasta (kun tuputti mulle saikkua josta kieltäydyin). Kummasteli, miten voin olla näin kipee, vaikka en oo vielä edes puolivälissä. No, samaapa ihmettelen ite.. Toitotti kaikkien kuullen, ettei hän voi pakottaa ketään olemaan sairaana töissä ja että jos on kipee pitää jäädä sairaslomalle. Mä kun olin just aiemmin sanonu, etten halunnu saikkua ja että mun pää ei kestäis kovin pitkää sairaslomaa ja kotona oloa (tulee huono omatunto jne)
Kysyin esimieheltä, josko voisin vaihtaa isompien ryhmään, jotta pystyisin olemaan töissä mahdollisimman pitkään. Ei edes harkinnu, kielsi vaan.. Että se siitä sitten. :/
Nyt mentävä nukkumaan, aamulla töihin ennen 7:ää
Kepsukka & masukki 17+4
 

Yhteistyössä