Hakutulokset

  1. J

    TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

    vanhoista suomalaisista nimistä minun suosikkeja Urho ja Taisto. Jotenkin niin ihanan miehekkäitä. ;-) Meidän pojasta tulee tosiaan Filip. miehen kanssa sovittu että öapset saavat nimensä miehen kansalaisuuden puoleta .mutta mulla ehtona että nimi lausutaan kuten kirjoitetaan.
  2. J

    TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

    odottakaapahan vain sitä äitiysaikaa. välillä jos oli mennyt vähän väsyksissä pari päivää niin saattoi miettiä...muistinko laittaa deodoranttia..pesinkö hampaat.. harjasinko hiukset tai pahin..koskas kävin viimeksi suihkussa. Parin kaverin kanssa naureskeltiin tuota muutama päivä sitten...
  3. J

    Sikiön sykkeessä epäsäännöllisyyttä - kokemuksia?

    meillä oli viimeks neuvolassa vähän epäsäännöllisyyttä rytmissä mutta sanoi en vielä olevan ihan normaalia ja tavanomaisia kun vauvan sydämen hermoradat eivät ole vielä täysin kehittyneet. minulla viikkoja oli tuolloin vasta 18, enkä osaa sanoa milloin niiden pitäisi normalisoitua.
  4. J

    TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

    Sef: Tätini jo ka on käteilö tuumasi edellisessä raskaudessani että pojan sukupuolielimet kyllä erottaa, mutta jos ei näy olis tyttö. Pari viikkoa sitten tuli dokakri sikiön kehityksestä ja siinä oli myös sukupuolielinten kehityksestä. Siinä oli musitaakseni 14 viikkoisesta sikiöstä kuva ja...
  5. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    Terkkuja Ultrasta. Varasin ajan eil n kun tuli sellainen päähänpisto että nyt on päästävä. En malttanut odottaa kunnallista joka vasta joskus kuukauden päästä. Vauvalla oli kaikki hyvin. Gyne selitti kokoajan mitä teki ja mitä ruudulla näkyi. koko vastasi mitä pitikin, sydän toimi, aivolohkot ja...
  6. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    Mä kanssa synnytin sektiolla esikoisen. minulleei mitään kammoa asiasta jäänyt, päin vastoin. Minulle tuli siis raskausmyrkytys ja rv 37 olin polilla 5 päivää tarkkailussa. Koska olin ensisynnyttäjä ja paikat vielä tiukasti kiinni päättivät leikata raskausmyrkytysoireiden voimistuttua sen verran...
  7. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    Huoh! tylsä sateinen sunnuntai. ei pääse edes lenkille. Meillä on systemaattisesti puhuttu lapselle kahta kieltä. minä suomea ja isä puolaa yhdessä puhumme suomea. Poika ymmärtää hyvin kumpaakin kieltä mutta eipä ole kakistanut ulos vielä montaa sanaa. No eipä suopisuomalainen...
  8. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    hih. täällä on muitakin kaksikulttuurisia pareja. =) Mun ukkeli on puolalainen. Poikamme myös tulossa kaksikieliseksi, mutta toistaiseksi sanat aika vähissä. Ammatiltani olen aineenopettaja (yläasteella), mutta kotosalla olen ollut viimeiset kaksi vuotta ja todennäköisesti vielä 2 lisää...
  9. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    Hiiva on kyllä ihnottava vaiva... toivottavasti ei pieni siitä kärsi. Ihan luomukeinonakin voi kokeilla luonnonjugurttia siihen alapäähän. Rauhoittaa ja hoitaa. käytetään ihan hiivan hoidossakin. Itse en nimittäin ainakaan niitä emätinpuikkoja voi hiivaan käyttää. kirvely on jotain niin...
  10. J

    TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

    Lappitar ehtikin jo ennen minua antaan neuvoja suonenvetoon. perinteinen vichy on hyvä keino.. novellet ym ei yhtä hyvin auta. Juominen auttaa päänsärkyyn ja suonenvetoihin, mutta ei pelasta vessassa ravaamiselta. :laugh: Me aiotaan selvittää sukupuoli. Edellisessäkin tiedettiin etukäteen...
  11. J

    TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

    Tuulia78: Motoristi-vauvanne taisi olla vain innoissaan hurjasta automatkasta ja kolarista. Onneks selvisitte vammoitta ja kaikki päättyi kuitenkin hyvin. huh! Mymmyryylle sanaton osanotto! :hug: Meillä oli eilen toinen neuvola. kaikki oli hyvin. painoa ei ollut tullut lisää kuin...
  12. J

    mä en tule täältä makkarista ikinä pois

    pidät vaan vermeet niskassa ja rinta rottingille. :p
  13. J

    Mitä tehdä naudan jauhelihasta?

    kepakoita! Lihamureketaikinasta muotoilet lihapullien tapaan pötiköitä joihin tikku sisään. Lisäks jotai nmuuta dipattavaa, kasviksia tms. Lapsetkin tykkää!
  14. J

    mä en tule täältä makkarista ikinä pois

    :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Voi anoppikinasaada vähän uusia ideoita makuuhuoneeseen. :laugh:
  15. J

    Mitenkä saada 1v2kk rauhoittumaan päivä- ja yöunille!!?? (tutti ollut vko:n pois käytöstä)

    varaa nukkumaan menoon hyvin aikaa. Menet vaikka itse viereen (me tuossa vaiheessa nukutettiin viereen, nyt tosin jo menee itsekin) tee nukkumaan menosta mukava hetki. Suukottelua, lukemista, silittämistä, alkuun ehkä vähän jotain leikkiä kunnes sitten rauhoitutaan. Teette samat rutiinit joka...
  16. J

    Voiko munat korvata piirakkaohjeessa ? KOKIT HOI

    Kananmunan tehtävä on sitoa tuota taikinaa. leivonnassa kananmunien korvaaminen on melko hankalaa. pohja ei ns. pysy kasassa. Marjapiirakkaan voit kokeilla toki hiivataikinaa (pullataikinaa) josta tuon kananmunan jätät pois. Hiivataikina onnistuu ilman munaa.
  17. J

    alle puolivuotiaan kuljettaminen rattaissa?

    hei. Meillä esikoisella rattaat jossa selkänoja kaatu lähes makuuasentoon, takapuoli on ns pienessä kuopassa ja jalkoja varten nousee taas hieman ylöspäin. Toinen on tulossa ja mietin vaihtoehtoja. Selviäisimmekö näillä rattailla uudenkin tulokkaan kanssa. Vastasyntyineitä ja parikuisia...
  18. J

    Britax Römer Baby Safe Plus Isofix

    Meillä ollut. Takapuolen kohdalta tuntui aluksi melko syvältä ja käytin pari ekaa kuukautta vauvan takapuolen alla pyyhettä, jotta ei ollut niin syvä. Telakkasysteemi on ollut kyllä tosi hyvä ja helppokäyttöinen ja todella turvallisen oloinen. Kaukalo melko painava. Nyt meillä on samalla...
  19. J

    TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

    Mulla Mamamin vähän sama ongelma. Poika myös sen 2v 4 kk uuden tullessa ja pohdin tarviiko tuplia hankkia. Pidemmillä matkoilla ei varmasti jaksa kävellä ja vaunut tarpeen. Välillä jopa saaattaisi nukkua päikkäritkin rattaissa. Mutta pohdin että riittäisikö sittenkin vain sisarusistuin vanhojen...
  20. J

    Yllätyskaksosia?

    Vanha opettajani meni synnytyslaitokselle synnyttämään kaksosia. Kaksi synnytettyään kätilö tuumasi "täältä tulisi vielä yksi".

Yhteistyössä