Sikiön sykkeessä epäsäännöllisyyttä - kokemuksia?

Käytiin sit tänään äippäpolilla tarkastuksessa kun neuvolassa kuului sykkeessä epäsäännöllisyyttä. Ultrassa rakenteellisesti kaikki ok, mutta rytmihäiriöitä havaittavissa - lisälyöntejä ja välillä hitaamman sykkeen jaksoja. Rv nyt 26+1. Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Itellä pää sekaisin kuin haminan kaupunki, taustalla kohtukuolema rv 40+5 viime marraskuussa :'(
 
Pojalla oli jotakin tuon suuntaista, oliko ne nyt sitten lisälyöntejä vai mitä, mutta huolesta sekaisin menin äippäpolille kun neuvolasta lähetettin ja lohduttivat mua sillä että ovat kovin yleisiä jossakin vaiheessa raskautta ( mulla oli muistaakseni viikkoja n. 30 tuossa vaiheessa ), ja ohi menivätkin sitten, ilman mitään ongelmia. :)
Toivottavasti huolesi on turha! :hug:
 
jm
Mun pojalla oli kans lisälyöntejä.. neuvolasta lähetettiin äitiyspolille ja seurailtiin loppu raskaus.. Synnytyksen jälkeen oli vielä samana päivänä ja oli tarkkailussa, mutta sitten menivät ohi. Ei varmaankaan kannata huolestua. On kuulemma yleistä.
 
Minun hyvä tuttava kävi koko odotusajan ä-polilla koska hänen vauvallaan oli lisälyöntejä ja lisäksi välillä todella korkea syketiheys. Myöhemmin selvisi, että sitä samaa taipumusta löytyy heidän suvustaan muiltakin. Lapsi on nyt täysin terve taapero nyt ja ihan normaalisti kehittynyt. :hug: Toivottavasti teidänkin huolenne on turhaa.
 
meillä oli viimeks neuvolassa vähän epäsäännöllisyyttä rytmissä mutta sanoi en vielä olevan ihan normaalia ja tavanomaisia kun vauvan sydämen hermoradat eivät ole vielä täysin kehittyneet. minulla viikkoja oli tuolloin vasta 18, enkä osaa sanoa milloin niiden pitäisi normalisoitua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mun käsittääkseni sykkeessä kuuluukin olla nopeempia ja hitaampia jaksoja. Sitä en tiä mikä on epänormaalia, mut sairaalassa varmaan tietävät. Toivottavasti kaikki on ok. :hug:
No seurantaan tosiaan laittoivat, viikon päästä seuraavan kerran. Voi tosiaan johtua kypsymättömyydestä tms. ja korjaantua ajallaankin - toivottvasti näin on! Normaalistihan näillä viikoilla ei edes ultrata ja kuitenkin antoi pitkät tovit normaalia sykettä myös.
 
vieras
meidän pikkuisella oli myös lisälyöntejä rv 36 alkaen syntymään asti. synnytyksen jälk. joutui lasten teho-osastolle tarkkailuun ja sydän ultrattiin. kaikki kunnossa. puolivuotiaana vielä kontrolli, siihen mennessä lisälyönnit olivat häipyneet. vaaraton ilmiö suurimmalla osalla . joskus voi olla läppävika. niin sanoivat lääkärit.
 
hei
niitähän on joillain tuolla keskipuolella raskautta. Johtuu ilmeisesti tuosta sydämen osittaisesta kehittymättömyydestä. Häviävät hyvin usein raskauden loppuun mennessä ja ovat siis usein täysin vaarattomia, kuten usein ne sivuäänet syntymän jälkeenkin. Vaikka taustalla iso menetys, niin koita ottaa rennosti. Toivottavasti kontrollissa jo poistuneet. Mukavaa raskautta sinulle:)
 
kohtalon toveri
Hei! Meillä viikkoja 33+1 viimeviikolla ja normaalilla neuvola käynnillä kuului sydämen sivuääni, siitä sit jatkotutkimuksiin ja napavirtauksissa kuului sama sivuääni. Ens viikolla mennään kontrolliin, ja katsotaan kuuluuko ääniä vielä.

Vaikka sanoivatkin et huolestua ei vielä kannata, niin onhan tässä kaikki mahollinen käynyt jo mielessä. Olis mukava Pauna kuulla sun kuulumisias tarkistuskäynnin jälkeen.
 
Pojalla laski välillä syke ihan olemattomiin. Mutta mulla oli paha raskausmyrkytys ja virtaukset oli todella huonot. Vauva syntyikin sit jo 29+5. Tarkassa seurannassa olen taas tässä kolmannessa raskaudessa..virtauksia tarkkaillaan.
 

Yhteistyössä