TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

MaMa: Mua ei sitten noi olympialaiset kiinnosta yhtään! Ärsyttää vaan kun joka tuutista koko ajan :headwall: Olen muutenkin ihan anti-penkkiurheilija. Ennenmuinoin olen voinut jotain isoja kisoja katsellakin, mutta kun mies on ihan addikti, että meillä "hätätapauksessa" katsotaan telkkarista vaikka biljardia, niin ottaa päähän kaikki tasaisesti. Joskus kyllä tosin ihan vaan miestä ärsyttääkseni vaadin ihan kiusallanikin, että meillä seurataan taitoluistelua / este tai kouluratsastusta / telinevoimistelua, koska olen niitä lajeja harrastanut. Emmä niitä oikeesti seuraa, mutta onhan niitä ihan kiva katsella.

Näin suuria ongelmia meidän perheessä :p
 
Heippa taasen.

Mulle vois päivittää listaan iäksi 25 tänään tupsahti plakkariin :) vanhuus iskee ;)
Liikkeistä mulla liikkeitä tuntunut jo jonkin aikaa. Mutta viikoista missä ollaan menossa ei täyttä varmuutta väittäävät ultraa tarkaksi mut silti kaikki väittävät raskauden olevan pidemmällä. Ultran viikkojen mukaan tunsin liikkeet vajaa 12 viikolla voiko olla mahdollista?

Mut siinä alkuraskaudessa mulla niitä ongelmia oli et moni onkin veikkaillut että josko siellä olisi ollutkin 2 joista toinen tuli pois... tiedä sitä sitten.

matsu83 15+3
 
Hellou pitkästä aikaa! Oltiin Pohjamaalla häitä järkkäilemässä. Hieman rankka reissu oli. Kovasta ummetuksesta olen kärsinyt pari viikkoa jopa. Homma lähti onneksi luistamaan luumujen ja luumukiisselin avulla. Inhottavaa! Sellaista ei toivois kenellekään...

Ammateista sen verran, että eka ammatti mulla on AMK:n puolelta, mutta nyt olen viittä vaille valmis opettaja. Ja olympialaisia on vissiin pakko katsoa, ku mies haluaa niitä katsoa. Voin lukea tuloksia netistä, mutta itse seuraaminen ei kiinnosta. Kompromisseja täytyy tehdä...

Nyt täytyy vissiin laittaa laukku huomiseksi valmiiksi, kun taasen pitää palata yliopistolle gradun tekoon. No, onneksi ei oo enää montaa kuukautta opintoja jäljellä :) Marraskuussa paperit pihalle!
 
hei! aika moni teistä tuntee jo vauvan liikkeitä/potkuja. itse en vielä tunne liikkeitä painoakaan ei ole vielä tullut lisää. onko täällä muita joilla myös näin. yritän välillä olla mahallaan josko jotain tuntuis mutta ei mitään. prinsessa-keisari ja toivo 15+5
 
Minä en usko että 11+ tai edes 12+ viikolla voi tuntea liikkeitä. Sikiö on silloin kuitenkin vasta noin 8 cm pitkä. Ja on sen verran hentokin ettei ole voimaa niin liikkua että vois tuntea. Vaikka itekki jo neljättä odotan niin ei voi aina olla varma onko suolisto vai potku. Lisäks välillä muka tuntuu potkuja ihan ylävatsassa vaikkei kohtu edes ole vielä siellä. Ja pitkän aikaa synnytyksen jälkeenki sitä muka tuntee liikkeitä vaikkei mahassa edes ole vauvaa :LOL: .
 
matsu Onnea :flower:
Täällä sitä vaan töissä, sanoisinko että aika tiukille ottaa tää työputki...No itepähän lupasin tehdä. Aamulla klo 7 koittaa onneksi vapaus, mut ei oo kun 2 päivää vapaata :( Hitsi, että on pimeitä jo nämä yöt, siis ihan pilkkopimeää oli eilenkin joskus 2 aikoihin. Onneksi pienempi neiti meni mummolle yöksi ja isommalla alkaa aamulla koulutaival taas, niin saan rauhassa nukkua koko päivän. Ruokatunnilla pötköttelin nojatuolissa vähän aikaa sellaisessa sikiöasennossa ja siitä kun nousin ylös niin voi juma että otti mahasta. Tuonne oikealle puolelle jonnekin liekö kohdunkannattimiin vai mihin vihlo ihan tajuttomasti, eikä meinannut kärsiä itseensä suoristaa. Säikäytti vähän :eek:
Mut pitää lähteä TAAS kierrolle..... :wave:
 
Matsu83 onnittelut neljännesvuosisadan täyttymisestä :D :flower:
Cruella kuopus on kyllä hyvä nukkumaan, on perinyt äitinsä unenlahjat :whistle: toivottavasti junnukin olisi saanut osansa näistä unenlahjoista :D
Olympialaisista meillä toimii taustahälynä tuossa päiväsaikaan jos ollaan kotosalla, mutta mitään fanaattisia urheiluhulluja ei olla =)
On tullu herkuteltua koko viikonloppu joten nyt täytyy ottaa itseä niskasta kiinni. Muuten saattaa olla seuraava neuvolakäynti punnituksen osalta todellista tuskaa :ashamed:
Nyt nukkumaan jotta jaksaa paimentaa huomenna nuo isommat lapset taas koulutielle...

MaMa ja junnu 18+3
 
Johjo Ei hätää, varmasti helposti katoaa tuosta joukosta jonkun tiedot. Aikamoinen joukko on muute pitää silmällä. ;)
Kaksikielisistä Se on vaikeaa, mutta ei tietty mahdotonta et lapsi oppii sen kaksi kieltä. Täällä neiti puhuu huonosti suomea, kun ainoa olen joka pitä pälättää. Jossain vaiheessa meillä oli kamalat matsit aiheesta ja mun täytyi luovuttaa. Nyt neiti haluaa taas oppia suomee (4v), joten uudelleen taas sitä tehdään. Oon muuten muutaman tapauksen nähny et paikallinen kieli ei kulje lapsilla kun molemmat vanhemmat ovat ulkomaalaisia. Tosi vaikeaa on sellaisilla lapsilla kommunikoita ulkopuolisten kanssa........
Tuohon liittyen. Kauniita lapsia tulee usein kun on erilaista verta yhdistelty... Tietty on ne nättejä ne suomalaiset pellavapäätkin. ;) Jännää se sit tulee olemaan millainen yhdistelmä sieltä sit tulee. Voihan se olla erit samanlainen kuin esikoinen, tai sit aivan erilainen, sitä ei tosiaankaan voi tietää.
Jos vaan tosiaankin tulis terve vaaveli, niin se on tietysti tärkeintä.
Prinsessa-Keisari Mulla tuli kasvu pyrähdys n rv17 kohdalla ja silloin pullahti masu kunnolla ulos. Nyt on vasta viikon kunnolla tuntunut liikkeitä, niin ja mä oon tosiaankin toista odottava. Eli varmasti sunkin masu pian kasvaa ja varmasti muutaman viikon sisällä alkaa ne liikkeetkin kunnolla tuntumaan!!!!!! ;) Eli ei kantsi paniikoida asian kanssa.

NullPoints +Tirri 19+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut liikkeiden tunnistaneille :flower: :heart: .

Nullpoints olet jossain vaiheessa kysynyt minulta miksi minulla on sektio edessä. Minulla on selkärankarappeuma eli välilevynpullistumia kaikki alanikamien välit täynnä ja toisekseen minulla on crohnin tauti joka estää alatie synnytyksen, tietyssä tilassa repeämis vaaran vuoksi. Esikoisen sektio oli tosi helppo, pääsin kotiin jo kolmen päivän päästä sektiosta, toivottavasti nyt on samoin sitten joulukuussa.

Ammattikysely on ollut jossain vaiheessa. Olen ammatiltani sosionomi ja teen sosiaalityötä ja samalla olen toiminnanjohtaja työpaikallani, lisäksi olen ollut kuusi vuotta mukana sos- ja terv.ministeriön kehittämishankkeissa. Tämä viimeisin hanke saadaan päätökseen nyt marraskuussa joten sitten on hyvä jäädä äippälomalle.

Kelan etuudet saa hakea raskausviikon 22 täytyttyä.

Prinsessa-keisari
liikkeet tunnistaa parhaiten vasemmalla kyljellään ollessa sen jälkeen kun on syönyt jotain makeaa, näin ainakin opukset väittää. Liikkeiden tunnistaminenhan on paljon kiinni istukan paikastakin. Minulla kyllä tuntuu itselläni liikkeet jo tosi hyvin ja välillä masuasukki ottaa kunnon spurtteja.

ON: töissä on ollut hurjan kiirettä ja välillä unohtaa jopa koko raskauden. Työkaverit eivät vielä huomaa edes päälle päin, että olen raskaana, kaikki kyllä tietävät. Edessä olisi vielä pari Helsingin työkeikkaa ja täällä pohjoisen suunnalla muutama luento ja tiedotustilaisuus pitäisi pitää.

Painoa on tullut koko raskaus aikana 1 kg ja kohta on puolivälin etappi. Perjantaina kävinkin OYS.ssa ja lääkäri tuumi kaiken olevan kunnossa ja sektion olevan helpompi, kun ei ole rasvakerrosta mahassa. Minulla tämä sairaus estää painon nousun, mutta tärkeintä on että masuasukki kasvaa oikein.

Minulla on selkä ollut koko raskauden tosi hyvänä, mutta nyt se on niin kovassa tuskassa että huomenna häätyy käydä Mehiläisessä omalla fysiatrilla ottamassa kortisoonipiikit selkään kipua lievittämään. Olen ollut monta päivää jalkeilla, kun perheessä oli juhlat ja minä leivoin sinne kaikki tarjottavat. Nyt kyllä harmittaa kun tiedän toipumisen vievän aina niin kauan.

Farkku kysely Lemonkidsin sivuilta löytyy tosi kivan näköisä farkkuja. Sain tänään tyttökaverilta kahdet suorat äippähousut lainaan, isojahan ne vielä oli mutta ehkä hiukan syksymmällä sopivat hyvinkin.

Iloista odotusta kaikille.

Hemuli ja masuasukki 19+1

 
hemuli. Kiva kuulla sinustakin!!! Niin kyselin, kun samoilla päivillä mennään ja molemmilla näyttää sektio olevan edessä. Ilmoittele lähempänä kun ne päivän sulle antavat.
Minä pystyn siis valitsemaan kummin päin mennään mutta taidan sen sektion siis ottaa kun lääkärin puheista kuulsi et luultavasti menee sektioon kuitenkin vaikka normaalisti yritettäskin. Kuten asian nään, niin urhoollisuus mitalleita asiasta ei saa. Typerää lähinnä on jos yritän alakautta. Turhaan laitan vauvaa ja itseäni rääkille, riskittömämpi vaihtoehto on aina parempi ja mun kohdalla sektio on riskittömämpi. :ashamed:

NullPoints 19+4
 
Minä täällä sienihöyryissä pyörin. Eilen käytiin sienimetsällä ja nyt niitä keittelen. Teen niistä suolasieniä ja etikkasieniä. Mietin vaan että onkohan noista sienistä jotain sääntöä ettei sais syödä? Lisukkeenahan noi syödään ettei ihan mahamäärin.
Kerättiin myös viinimarjan lehtiä ja tein lehtimehua ja siihenhän tulee sitruunahappoa. Mietin myös sitä että onkohan haitallista? En tietystikkään paljoa juo ihan sen sokerin takiakaan. Yllättävän paljon on sokeria esim kurkkusalaatissa. Mulla vaan on nyt vimma tehdä kaikenlaisia etikkasäilykkeitä.

NullPoints miksi sektio? Olet ehkä kertonutkin mutta on mennyt ohi vaikka aika tarkoin kyllä luen. Sektio olisi toisaalta houkutteleva vaihtoehto mutta mulla ei ole mitään syytä enkä muuten vain aio vaatia ja tuskin edes suostuttaisiin.

Täällä kaikki ennallaan. Liikkeitä ei tunnu vaik viikkoja jo 19+, rauhallinen tapaus. Sydänäänet kyllä kuuluivat joten hätää ei ole.
 
sienisalaattia nam, mä haluun kanssa :p
Sektiosta, mulla siis tuo kakkonen leikattiin ja se oli kyllä ihan p:stä koko sektio. Ei se synnytyskään kyllä houkuttele hirveesti, vaikka kipua en pelkää, mut sitä että vauva jää jumiin ja repeämistä.... Esikoinen paino vajaa 4kg ja solisluu murtui, kun jäi jumiin, onneksi ei käynyt pahemmin, mut rankka kokemus oli. Onneks synnytykseen on vielä aikaa... Mullahan tuli sektiossa tai siis siinä puudutuksessa sillon komplikaatiota ja pelko jäi kyllä sitä kohtaan :x
Ihan ventti olo, käyn vielä varmaan tuon työputken jälkeen ylikierroksilla, kun ei unta meinaa oikeen saada.
Liikkeitä tuntuu mahassa päivä päivältä vaan enemmän.
Nyt täytyy alkaa laittamaan välipalaa tytölle, eka päivä ylä-asteella takana ja varmaan paljon kerrottavaa....
 
Mei08. Sektioon mennään monien pikku- ja isompien juttujen takia. Taisin tuolla km jälk plussanneiden puolella asiaa ruotia....
Eli ekaa odottaessa mulle iski ravinnolla kurissa pidetty raskausdiabetes (tuli jo ennen 3kk). Sit loppumetreillä (rv 38 ja rv 39) tuli raskausmyrkytys, joka oli lievä, mut jouduin sairaalassa makaamaan. Se ei ollut niin paha et sektiota olisivat siitä antaneet.
Pääsin sit viikonlopuksi kotio sairaalasta ja maanantaina lääkärillä (39+4) sit oli valkuaista ja veren paineet kohollaan. Sanoivat et hae kamat kotoa ja takas. Synnytys aloitetaan.
Siinä sain sit ti ja ke yhteensä 4 tablettia, eikä mitään tapahtunut. Ke eivät sit antaneet mun syödä enää, varmuuden vuoksi et jos menee sektioon. Aika nuiva olo oli kun verensokerit olivat alhaalla.....
Torstai aamuna (40+0) sit olin avautunut sen maagiset 1cm. :LOL: Mut vietiin sit saliin et vedet puhkaistaan. Vedet saatiinkin sit puhkaistua. Se ei tuottanut yhtään supistuksia. Sit mut laitettiin tippaan ja kamaa suoneen niin paljon kuin vain voi.... Jossain vaiheessa mulle laitettiin eppari. Koko päivä siinä meni nyhjätessä ja sen tuloksena olin auki vaivaiset 3cm. Mulla alkoi olemaan heikko olo, ku en ollu syöny yli päivään. Eli jos vaikka olisinko auennut siinä se onkin et olisinko sit jaksanu ees ponnistaa?????????
Illalla klo 8.00 tuli sit se tuomio et asiat ei edisty >>>>>>>>>sektioon.
Lapsemme syntyi 4250g painavana ja sen pää oli huonossa asennossa. Vauva ok, minä olin heikkona (sokerit) päivän. Sit palauduin ok.
Nyt lääkäri sanoi et koska mulla oli noin monta tekijää et hommat eivät edistyneet hyvin, sektio on mahdollinen. Varsinkin, hänen mielestä tuo et noi käynnistyslääkkeet eivät tehonneet on vaarallista. Niitä ei kuulemma mulle saa antaa uudelleen. Saisin siis mennä luonnollisesti, mutta usein niissäkin tarttee lisä potkua ja sitä ei mulle oo luvassa (tippa). Sit et vaavi voi taas olla iso, raskausdiabetes iskeä, samoin kuin raskausmyrkytys.... Liian monta juttua siis. Itse vaan en halua olla niin pihalla ja heikko kuin olin viimeksi. Muuten mulle nyt on aivan sama miten vaavi tulee ulos. Se vaan ettei lääkäri tuntunut oikein hulluna alatietä suosittelevan, en minä sit halua ottaa riskiä... ;)

NullPoints + Tirri 19+4
 
Mä kanssa synnytin sektiolla esikoisen. minulleei mitään kammoa asiasta jäänyt, päin vastoin. Minulle tuli siis raskausmyrkytys ja rv 37 olin polilla 5 päivää tarkkailussa. Koska olin ensisynnyttäjä ja paikat vielä tiukasti kiinni päättivät leikata raskausmyrkytysoireiden voimistuttua sen verran että tilanne oli akuutti. Käynnistys olisi voinut viedä 3 päivää. Yrittivät tarkkailuun tullessani pitkittää käynnistyksen aloittamista jotta vauva olisi ollut 38 vko mutta tilanne huononikin nopeasti. minä sain spinaalin ja olin hereillä koko toimituksen ajan. Jännittihän tuo, mutta ei sattunut tai ollut muutenkaan mitään ongelmia. Ainoa huono puoli oli että poikaa en saanut viereen heti vaan se kiikutetiin tarkistettavaksi kun oli hieman keltainen (ei ollut mitään vikaa vaan keltaisuus peritty isän oliivinruskeasta ihosta). Jouduin makoilemaan heräämössä vielä 4 h pojan syntymän jälkeen kun verenpaineet oli taivaissa ja muuten arvot heikot. kauhea hinku olis ollut vaavin luo. no vaavia kävi kätilö ja iskä näyttämässä minulle ja poika oli isän hyvässä hoidossa tuon ajan. Pysty haava palautui nopeasti. Yhdenpäivän olin käsivarsipiikityksellä sen jälkeen 2 päivää buranalla ja sitten sitten jo päästiinkin kotiin enkä käyttänyt kipulääkitystä. Haava oli kipeä viikon verran, mutta kun tikit poistettiin alkoi jo elämä hymyillä.

Älkää siis suotta pelätkö sektiota tai synnytystä ylipäätään. Nyt olen taas avoimin mielin menossa toimittamaan seuraavaa. Joko sektioa tai alatie synnytys. Ihan sama! en oikein ymmärrä toisia joilla on pakonomainen tarve synnyttää alakautta. Ihan kuin se tekisi äidin enenmmän äidiksi? mä en myöskään ymmärrä miksi joku ehdoin tahdoin tahtoo synnyttää luomuna? Eihän se kipu meitä mihinkään jalosta..vai? No jokainen tyylillään.

 
Juu jokainen synnyttää niinkun haluaa tai parasta hänelle ja vauvalle on. Mut tuosta mun sektio kammosta vielä, että kiire tuli lääkäreille salissa, kun verenpaineet romahti TOSI alas ja 7 minuuttia olin tajuttomana...että ei putkeen homma siltä anestialääkäriltä mennyt, joka puudutuksen laittoi, todennäköisesti annosteli väärin puudutteen, eli siis laittoi sitä liikaa.
Mulle on ihan sama miten tämä lapsi tulee maailmaan, kunhan hengissä säilytään =)
Sektiosta toipumisen kanssa ei ollut mitään ongelmaan, vaan tuo anestesialääkärin kämmäys ottaa päähän.
Itse ainakin arvostan kaikkia äitejä oli sitten synnyttänyt luomuna, kaikilla puudutteilla tai sektiolla!
 
Muffelo
Meillä oli tänään sitten rakenneultra, jossa vauvalla oli liian vähän nestettä vatsalaukussa. Nyt sitten odotellaan 2 vk.a uusintaultraan ja mä olen jo ihan loppu tästä stressauksesta. Vauva vastasi päivää enemmän kuin la ja kaikki oli muuten hyvin, mutta aargh, miten tätä odotusta kestää... :eek: :/

Nyt tuli vain omaa napaa, mutta jotenkin vaikea keskittyä mihinkään, kun kaikki ajatukset pyörii noissa ultrauutisissa. :/

Muffelo ja mahanen 18+0 (tai siis ultran mukaan 18+1 ;) )
 
Muffelo: Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin :hug:

En minäkään kyllä pidä enemmän äitinä tai parempana äitinä sellaista joka on synnyttänyt alateitse tai luomuna. Ite oon kaikki kolme synnyttäny alateitse joista yhden luomuna (ei kerenny saamaan mitään ku oli syöksysynnytys). Jos joku näistä kolmesta olis ollu vaikka perätilassa niin oisin VAATINUT kyllä sektion. OYSissa ainakin (muista sairaaloista en tiedä ) suositaan alateitse synnytystä vaikka olis perätilassakin. Yhen tutun kaksosista toinen kuoli ku oli "pakotettu" synnyttään alakautta ja perätilan takia tuli ongelmia ja toinen menehtyi sit synnytyksessä. Nytkin tekis mieli mennä pelkopolille ja vaatia sektio. Mulla ku on istukan irtoamisen kanssa ongelmia ja siksi menee paljon verta ja synnytyksen jälkeen olo on sen mukainen. Esikoisen synnytyksen jälkeen lähin vessaan ja pyörryin, en saanu päivään ottaa vauvaani syliin ku olin liian heikko jne. Jonku aikaa sit yhellä tutulla meni 2,5 litraa verta tuon istukan kiinni jäämisen takia ja meni siksi shokkiin. Pelottaa että itelläki käy jotain tollasta. Alkuraskaudesta en asiaa miettyny mut nyt raskauden edetessä se tulee enemmän ja enemmän mieleen. Tällä hetkellä ainakin sektio pelottaa enemmän kuin se istukka juttu. Jos en olis synnyttänyt ollenkaan alakautta niin tuntisin että mulla on jääny jotain kokematta, muuta syytä en kyllä keksi miksi haluaisin välttämättä alakautta synnyttää. Sektio vaan hirvittää ku monet kertoo että sektio haava on kipee pitkään eikä pysty vauvaa hoitaan "normaalisti". Ja yleensä sairaalassakin joutuu olemaan pitempään jos on synnyttänyt sektiolla ja mulla kun aina kauhee kiire sieltä pois. Nyt jopa mietin polikliinistä synnytystä mutta tuo istukka juttu ja sitä myötä verenvuoto mahtanee sen estää. Pitää miettii näitä asioita lisää sit lähempänä ajankohtaa.

Johjo & pipana 17+0
 
Johjo, Kirppunen, Jagoda ja muut..........
Hurjia kokemuksia on sielläkin ollut. :/
Tuosta Kirppusen jutusta tuli se mieleen et varmasti pelottaa jos tolleen kömmäsivät. Huonoista kokemuksista usein tulee just kammoja.....
Mua ei muu kammota todellakaan kuin se vaan et jokin menee vakavasti vikaan......... Muuten menisin normina jos ekan kans ei olis tosiaankaan ollut ongelmia ja vaavi olis ollut pieni. Se et jos mulle toinen haava masuun tulee ei haittaa. Mut jos menis toi toinen paikka kans sököksi ja ilman vauvaa joutuisin kotiin menemään, niin jo......... :(
Harvemmin varmasti menee noilla anestialääkäreillä pasmat sekaisin, mut jos menee niin tulella leikkivät. Mun tutulla :attn: EI SUOMESSA :attn: (ettette paniikoi.............) on penisiliini allergia. Synnytyksen jälkeen joutuivat antamaan tulehduksen esto aineita. Eikö joku tollo ollut antanutkin sellaista lääkettä, jossa oli ollut penisiliiniä. Sydän pysähtyi, elvyttelivät... Siellä hän oli nähny enkeleitä :eek: ja taivaan ovien avautuvan :( , kunnes saivat hänet takaisin maan pinnalle. Aikooko hän hankkia lisää lapsia? Ei. Se lapsonen jää ainoaksi.... :/
Onpas mulla tosi aurinkoiset jutut. :saint: Sorge....

NullPoints +Tirri
 
Hei taas kaikille!

Hurjia syynytystarinoita tosiaan. Meillä esikko syntyi alateitse n. 9 tunnissa, eppari ja ilokaasu apuna. Synnytys oli aika helppo, en revennyt (paitsi kätilön mielestä siellä oli joku kärpäsen kakan kokoinen vuoto, jota yrittivät tikata) vaikka typykkä oli yli 4 kiloinen. Alapää oli mukavan kipeä paripäivää, mut siitä se sit parani nopeasti. Nytkin toivon alatiesynnytystä, koska niin hyvät fiilikset jäi viime kerralta.

Mä sitten ilmoittauduin mammajoogaan. En ikuna ennen ole ollut joogassa ja nytkin epäilyttää, että niinköhän jaksan keskittyä. Toivottavasti tosta on sentään apua sit h-hetkellä.

Mä en muuten kans oikein tunne mitään liikkeitä. Välillä tuntuu et joku osuu massuun, mut yleensä se on kans siellä ylävatsassa... Kerran on jopa tuntunut ihan kuin potku, mut se voi olla myös ilmaa.. Liikkeitä odotellessa.

Aminohappo ja Kuutti 18+2

Muoks* Se piti vielä lisätä, että itselleni löysin kivat mammafarkut hennesiltä. Kulutuksia oli nätisti ja malli oli suoralahkeinen. Hintaakin vain 39.90?
 
Muffelo :hug: toivotaan että kyseessä on viaton juttu
Synnytyksestä minulla on sekä alatiesynnytyksiä että myös keisarinleikkaus, molempi parempi :D eli molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Samapa tuo millä tavoin se pieni sieltä tulee pääasiahan on että tulee ja kaikki menee hyvin. Sillä tulotavalla ei ole mitään merkitystä äitiyden kannalta =)
Aminohappo minulla on myös vielä hieman "hakusessa" nuo liikkeet.. siis tuntuu jotain mutta mitä niin sitä tässä arvuuttelen. Minulla on np-ultran mukaan istukka etuseinässä joten se varmasti vie potkuilta paljon tehoa pois, joten varsinaisia potkuja en ole tuntenut, mutta "kutittelua" ja "möyrintää" kuitenkin..Toivottavasti se on junnu eikä ilmaa :whistle:
Ne tuplarattaat tuli tänään ja ihan toimivat vehkeet, riittää varmasti meidän tarpeeseen :D

Nyt pesulle ja laittamaan iltapalaa noille koululaisille :wave:

MaMa ja junnu 18+4
 
Hupsis! Olipa paljon tekstiä!! :D Jouduin ohittamaan nuo synnytystarinat vielä toistaseksi, kohtaan todellisuuden joskus parin kuun jälkeen.. :LOL:

Ja omasta puolesta "Moi" kaikille uusille :wave:

Mulla on masu pompsahtanu tollaseks pieneks kummuksi ja nyt töissä tietää kaikki. Ihan vapauttavaa koska en ole mikään "salailija tyyppi", vaan aika lörppö.. :ashamed:

Oltiin viikonloppu Oulussa häissä ja sain itelleni aika äreän flunssan, ja nyt en tiedä kannattakko jäädä saikulle kun tuo työ on aika fyysistä. Pientä lämpöä ja väsymystä. Aargh, aina sama juttu, ja tietenkin mietin onko tästä haittaa pienelle.. Niin, ja taas haaveilin että muutettas Ouluun (opiskelin siellä) ja en ollenkaan olisi halunnut muuttaa pois, työt pakotti.

Työskentelen viestinnän ja mainonnan alalla, ja haaveilen alan vaihdosta heti äippäloman jälkeen. Niin yhtä tyhjän kanssa tää tän hetkinen nyhjääminen! :headwall:

Huomenna olis neuvola. Mä oon jotenkin ihan hurahtanu tähän odottamiseen enkä malttais millään että olisin jo pidemmällä raskautta. Hirvee pesän rakennus vietti eikä huvittas ollenkaan käydä töissä. Niin, ja autokuume on kanssa, meillä kun ei ole autoa koskaan ollutkaan, olis ehkä helpompi tulevaisuudessa sitten kulkea..

Unohdin taas puolet mihin piti kommentoida joten oma napa oli taas niin tärkeä....


Monna79 & nappula 15+4
:D
 
Onpas täällä tosiaankin monikulttuurisia perheitä yllättävän paljon liikenteessä! :D

).(: Mulla on masu pullahtanut nyt muutamassa päivässä tosi paljon esille, ihan itteänikin hämmästytti kun viikonloppuna sen huomasin. Tänään oli toista kertaa mammahousut jalassa töissäkin, oli ihana olla kun ei ahdistanut eikä kirrannut ne housut, niinkun farkuilla ym. tähän asti olen mennyt. Mutta saa kai ne tavalliset housut kiristääkin jo rv 18 ... ;) :whistle: :heart:

Nyt pikkuhiljaa unten maille... :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+3 :heart: -
 
Nyt tulin vaan tänne omaa napaa jakamaan :$
Kuulin juuri juttuja vauvoista, joiden veriryhmät eivät sopineet yhteen äidin kanssa... Nyt aloin omaa neuvolakorttia lukemaan ja tarviisiin viisaamman apua... tuossa kortissa on tuo minun veriryhmä (A) ja vieressä Rh neg. ja va neg. Minun veriryhmä on A-??? Mikä tuo va neg on? Eikäs tuo negatiivinen ole huonompi asia?
Sekavaa, mutta toivottavasti joku osaa suomentaa...
 
Muffelo toivotaan ja pidetään peukkuja, että kaikki olisi hyvin kun menette tuonne ultraan 2 vko päästä uudestaan.

Kovasti on nuo synnytystavat herättänyt keskustelua ja minusta se on ihan kiva. Itse koin joskus olevani huono äiti, kun en kykene normi synnytykseen. Onneksi tuo vaihe on mennyt ohi ja hyväksyn oman tilani. Joku on joskus sanonut etten voi olla oiken äiti, kun en ole kokenut synnytyksen tuskaa.

Tänään kävin hakemassa selkääni kipupiikit ja fysiatrini kirjoitti äippäpolille viestin missä ehdottomasti kielletään alatie synnytys joten sitäkään pelkoa ei enää ole asiasta. Sain sairaslomaa tämän viikon, mutta eipä se taida onnistaa kun tulee Helsingistä vierailijoita toimistolle.

Minulla itselläni tuo sektio oli tosi helppo ja toivuin nopeasti leikkauksesta. Kohtu supistui pikaiseti kokoon, kun otin vahingossa kolme tablettia kerralla mitkä oli tarkoitettu otettavaksi pitkällä aika välillä. Yhden yön kärsin supistus kivuista ja sitten se oli ohi. Minulla esikoinen oli vajaat 2,5 kg joten sain nostella ja hoidella sitä heti.

Liikkeet tunnen jo tosi selvästi, eilen illalla tunsin masuasukin hikan. Minulla on tuo maha niin tiukka, että lääkärin mukaan tunnen siksi kaikki liikkeet niin hyvin, mene ja tiedä onko se ihan niinkään.

Minulla esikoinen on ihan touhussaan tämän masuasukin kanssa. Samoin entinen mieheni on ihan otettu, kun yhteinen lapsemme saa kauan kaipaamansa sisaruksen. Poika oli käynyt exäni kanssa ostamassa uudelle tulokkaalle viikonloppuna jotain pientä, kun nuori herra oli niin vaatinut. Meillä on onneksi tosi hyvät välit poikani isän kanssa, samaa ei voi nykyisen mieheni ja hänen exänsä väleistä sanoa, he eivät voi millään tavalla kommunikoida ilman riitaa.

Johjo on kyllä ollut tosi reippaana, kun on jaksanut laittaa pojan huoneen kuntoon. Meillä pitäisi alkaa kans laittamaan hiljalleen masuasukin huonetta kuntoon vielä kun jaksaa. Meidän talo on 3 v vanha, mutta tuo kyseinen huone on koko ajan ollut minun inhokki. Ostettiin talo vuosi sitten ja nyt sitten on oikea syy laittaa tuo huone uusiksi, onneksi ei tarvitse muuta kuin maalata seinät tai laittaa tapetti. Löysitkö Johjo sellaista maalia jota sinä pystyit itse maalaamaan ilman vaaratekijöitä?

Nyt mahdan kömpiä mieheni kainaloon tuonne sänkyyn ja lueskella hetken tai sitten en, saas nähdä kuin väsynyt ukko kulta on. On tämä koulujen alku vienyt siltä voimat, kun työ kiireet ajoittuu juuri tähän aikaan.

Hemuli ja masuasukki 19+2
 

Yhteistyössä