TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Synnytyssairaalan ja iän voi/saa ilmoittaa mikäli se puuttuu ja haluaa ilmoittaa!! Ja joiltakin puuttui vielä sekin monesko lapsi tämä tuleva on.

Ja uusillekkin tiedoksi... Jos on jotain mitä haluaa listaan lisättävän tai muutettavan kannattaa se tummentaa niin huomaan sen paremmin.

Johjo
 
Moikkis!
Tänne ei mitään uutta....vieläkin kahvin juonti on tauolla,en arvaa juoda tai muuten menee loppupäivä oksetusolona :( ihme juttu,sais jo loppua tommoset ällötykset...olis niin kiva sitä kahviakin juoda että tää väsymys vähän hellittäs. vieläkin väsyttää joinain päivinä niin lujaa ettei mitään jaksas tehä. Onnex ukolla alkoi kesäloma....pääsen helpommalla täälä kotona noidenn vauhtiveikkojen kanssa :D

Hankinnoista ootte paljon puhunu. mä en oo viel mitään ostanu eikä meidän paljo tarvi ostella mitään kun kaikki tavarat on.vaunut on 06 vuosimallia esikolle ostettu ja tykkään niistä niin lujaa et ne ilman muuta jälleen käyttöön. tuplatkin on,mut ei niihin kolmee mahdu. paitsi esikko ehtii täyttää 3vuotta ennen vauvan syntymää niin eiköhän se jo kävele joitain matkoja ja talvi kun on niin pulkalla pääsee myös :) paitsi meillä on onnex auto...oon niin laiska et tuskin tulee kaikkien tenavien kans ppaljon kävelen liikuttua :|

vaatteita ostan muutaman 50senttisen...ainakin pojille ne on ollut tarpeen pari ensimmäistä viikkoa niin täytyy muutama varata nytkin. on se kiva pukea pieni sopiviin vaatteisiin ettei aivan huku sinne :D muuten en kyllä oo mikään nirso vaatteiden suhteen....ne pienet vaatteet on niin lyhytkäyttösiä et en varmaan paljon niihin rahaa laita. sit vähän isommalle on jo ihana ostella kaikkea :heart:

maha kasvanu tääläkin jonku verran,mutta veikkaan et johtuu vaan tästä mun hyvästä ruokahalusta :p kääks painoakin oli tullut jo 1,5kiloa lähtöpainoon et ei kiva.....ja mun piti tällä kertaa päästä vähemmällä kuin edellisis :kieh: noooo ei jaksa niin välittää ;)
sokerirasitukseen en onneks joudu ainakaan tässä vaiheessa. meillä terkka sanoi tarkat säännöt millon siihen joutuu....siihen vaikutti moni asia,mut mm. painoindeksi oli suurin tekijä ja ikä. painoindeksi jos 24 tai yli niin joutuu....mä jäin viel alle ton 24 tälläkin kertaa vaikka muutama kilo on poikien raskausajoiltakin jäänyt :ashamed:

joko muuten ootte joutunut siirtymään mammahousuihin?? :D
ite tässä tuskastelin tänään ettei meinaa enään monet housut mahtua päälle ja farkut ei tuntunu enää kivoilta. en viel oo mammahousuihin kuitenkaan siirtynyt....jotenkin ajatus ettei vielä voi =) heh mikseihän vois.... :whistle:

mut eipäs taas muuta :wave:

mmamaa 13+2 :heart:
 
Nonnih, lääkärineuvolassa käyty. Kaikki oli ok ja pääsin taas näkemään tyypin vilaukselta ultralla :heart: Sydän sykki tasaisesti. Lähete pelkopolille lähtee eteenpäin ja aika tulee postissa.

Listaan vois päivittää mun kohdalle iän eli 29v.
 
Heipsis!

Ilmoittelen täällä että tänään meillä oli lääkärinla ja sydämenlyönnit kuuluivat hetkellisesti, mutta selkeästi. Ihanaa. Ens viikolla sit ultraan.

Ilmottelen myös että maha on ilmeisesti kasvanu jo jonkin verran vaikka painoa ei ole lähtöpainoon tullut yhtään. (Ekassa neuvolassa paino oli pudonnu kilolla ja nyt tänään sit noussu takasin lähtöpainoon.) Niin sillä vaan arvelen että maha on kasvanu, kun kesätakki alkaa jo istua huonosti. Napit menee vielä kiinni, mutta takki ei istu kunnolla ylle eikä napitkaan varmaan enää kauaa mene kiinni. Takki ostoksille siis. Tai ehkä kesän nyt vielä pärjää sit vaikka paksummalla paidalla, mutta talvi huolestuttaa jo valmiiksi. Mistä mä tähän hätään saan takin, joka mahtuis talven.. :/ Babyidean Äiskä kantoponcho olis ihana ja tarkoitukseen soveltuva paksumman villapaidan kanssa, mutta kun hintaa löytyy.. tarvii varmaan laittaa sivuun rahaa ja toivoo et löytyis sopivan kokoinen, hyväkuntoinen käytettynä hiukan edullisemmin. Onko muilla ideoita samaan ongelmaan?

tulia & viljami 12+1
 
Tässä vanhakin villiintyy kun lukee teidän vauva hankinnoista!Tekis mieli ostella vaatteita ja kaikkea kivaa mut yritän hillitä itteäni vielä :ashamed: Vaunut joka tapauksessa aion käytettynä ostaa kun edellisistä ei ole paljoa jäljellä ja jos tämä nyt olis se vipa iltatähti =) mulle pukkas kirjaimellisesti kivan vaivan eli ummetusta ja sen seurauksena pukamaa :ashamed: Vitsit et se surkea vaiva ja ottaa koko ahteriin kipeää :/ Jotenkin tuntuu et tää odotus menee hurjaa vauhtia etiäpäin kun nyt on jo viikot 16 !!Mahan kasvusta on vaikea sanoa kun on tota ylimääräistä sen verran paljon.Nyt olis kiva vaan päästä kattelemaan masuasukkia uudelleen mut rakenneultra on vasta ens kuun lopus.No nyt pitää mennä vielä vähän pihalle kun on kerrankin hyvä ilma!
 
hei! en oo pitkilleen kirjoitellut mutta joka päivä käyn lukemassa teidän juttuja. perjantaina olis np ultra jännittää hurjasti. mies ei pääse mukaan niin siskoni lähtee niinpä ajattelin kysästä tietäskö kukaan pääseekö siskoni mukaan katsomaan "toivoa" ja jos pääsee menisinkö eka itse ja vähän katsottaisiin onko kaikki ok ja sit tulisi siskoni. ostin 50cm ihanan ruskean paidan ja housut vauvalle kappahalista jotka meinasin laittaa kun synnäriltä lähden.muuta en ole vielä oikein uskaltanut ostaa. uudet vaunut meinasin sit myöhemmin. prinsessa-keisari ja toivo 12+1
 
mymmyryylle sen verta pikaseen kommentoin, että minäkin sain vasta vähän aikaa sitten sydänäänet kuuluviin, ja tosiaan tosi alhaalta pitää niitä kuunnella. Sitten yhtäkkiä ne yksi päivä kuuluikin melkeen heti, kun sain dopplerin masun päälle :hug: Ja toisena päivänä oli taas hankalampi löytää. Kyl ne vielä löytyy!

(.): Tänään oli eka lääkärineuvola ja kaikki oli niinkun pitääkin. Lääkäri päätti myös ultrata huvikseen neuvolan ultralla ja voi sitä menoa ja meininkiä, mitä masussa oli! :heart: Oli kyllä hieman eroa siihen edelliseen ultraan, mikä tehtiin kuukaus sitten 8+5, kun nyt 13+0. Hieman oli kyllä toukka kasvanut! :D Lääkäri oli kyllä tosi kiva!! Lupasi lisäksi, että kirjoittavat lähetteen äitipolille rakenneultraan! Täällähän ei ees mitään ultria automaattisesti tehdä, mutta meillä suvussa periytyvää aortan ahtaumaa, ni sillä pääsen sinne. Vaikka todella epätodennäköistä, että mitään olisi, mutta silti kiva päästä sinne! eipähän tarvi sitten yksityiselle mennä ja saa lisää kallisarvoista tietoa pienestä.

Nyt kyllä alkaa tosissaan tuntumaan, että raskaanahan sitä ollaan! :D

ikiOnnellinen Pearl ja beibi 13+0 :heart:
 
Hei vielä huutelen masutuubien perään.. Notta voisiko joku viisaampi kertoa mistä niitä saa hommattua ja löytyykö ihan halppisliikkeistä (H&M, Seppälä, Lindex) ja mihin hintaan ja missä väreissä niitä liikkuu? Pysyvätkö hyvin paikallaan jne.

Kyselee tuubeista kovin kokematon
tulia
 
mymmyryy Mulla noi sydänäänet kuuluu tosi alhaalta, ihan tuosta mihin karvotus loppuu ja vasemmalta puolelta, ei todellakaan keskeltä mahaa.
masutuubista taitaa niitä HM:ltä löytyä, itse ajattelin tilata Noppieksen masutuubin bebesiltä, olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Tosin käyttökokemusta ei itselläni ole.
Tänään lyhensin nuo mammafarkut, mut ei niitä meikä vielä tarvii, vallan mainiosti mahtuu ainakin osa entisistä vaatteista päälle. Ajattelin ostaa tuolta Hesan reissulta joitain vaatteita itelleni, jos vaan sattuu eteen.
sokerirasituksesta mulla oli edellisessä raskaudessa sokerit koholla, mut ei onneks insua tarvinnut. Nyt kyllä aion todellakin katsoa mitä suuhuni pistän ja painoa ei saa tulla kun muutama kilo tähän lisää, jos ne sokrut sillä pysyisi kurissa.
Mulla on ens talveks onneksi sama takki mitä käytin kun tyttöä odotin muutama vuosi sitten. Siihen kyllä mahdun, sellasen Timberlandin miesten takki kokoa XXL :LOL: Pöllin sen mun veljeltä, jolle se oli aivan jättisuuri, mut mulle sillon sopiva :D

Ei olla vieläkään vauva uutisia kerrottu kenelläkään... Odotan anopin ilmettä, kun oon sille koko ajan tytön jälkeen sanonu, että ei enää ikinä meille lapsia, niin se ei osaa aavistaakaan, että onkin vauva tulossa :whistle: No jos malttais mielen ja siinäpähän sitten huomaavat, kun huomaavat....
 
Heippa. Olen 24v kolmatta lastani odottava Etelä-Suomesta. Viikkoja tällä hetkellä ensimmäisen ultran perusteella 12+ alunperin la oli 3.1 (nyt siis 28.1.09) viikon päästä uusi ultra ja ehkä siellä selviää millä viikoilla menossa ollaan. synnäri siis PHKS
 
Niiskunen
Heissan vaan kaikille. Ahkeraan olen käynyt lukemassa juttuja, mut en oo vaan ite kirjoitellu. Aamulla olis herätys ensimmäiseen ultraan. Jännittää vähäsen, et montakohan tuolla mahassa möyrii, kun on jo maha kasvanut. Moni luulee mun olevan pidemmällä jo. Harmittaa vaan kun mies ei pääse mukaan. Ei saatu pojille hoitajaa. Yhdesti vaan oon käyny neuvolassa ja sekin oli viikoilla 5. Lääkärineuvolaa ei kuulemma tarvi, kun on tuo ultra, mutta jos haluan niin voin tilata ajan. Hieman ihmetyttää, ettei neuvolassa ole tarvinut käydä. Kait tää kesä sen tekee, ettei niillä ole aikoja turhaa. Paitsi olen luullut että odottajat ja pienet vauvat menevät etusijalle. Mulla on ollut pahaa oloa jo monta viikkoa. Nyt tuntuu vähän helpottaneen. Pönttöä ei oo tarttenu halailla kuitenkaan. :) Jotenkin tuntuu tää raskaus niin erilaiselta. Ennen mulla on tukka lähteny tupottain irti ja naama kukkinu kunnolla. Nyt ei kummastakaan tietoa. Sit mul on ollu käsissä monen monta vuotta todella paha ihottuma, mut sekin on tiessään. Ehkä toive ajattelua, mut josko se olis se tyttö vihdoin viimein. :) Mä oon ollu tosi väsynyt. Meinaan päivällä nukahtaa pystyyn. Välillä on tosi vaikea nukkua päikkärit, mut kun nuorempi nukkkuu ni pistän tuolle 4 vuotiaalle lastenohjelmat pyöriin ni saa vähän nukuttua. Nytkin vois jo mennä nukkumaan. Taidan tulla sitten huomenna kertomaan kuulumisia.
Toivottelen hyviä oloja kaikille. Tuli nyt vaan omaa napaa...

Niiskunen ja asukas 11+3

 
Tänään tuli sitten sairaslomalappu postissa kotiin...työnantaja ei suostu ottamaan sitä riskiä että mulle tapahtuu töissä jotain..se kun on kuitenki fyysisesti tosi raskas..eli syyskuun alussa katellaan uudestaan töihin paluuta..
La on mulla 10.1.2009, sairaalana PS (porvoon sairaala), lapsista tämä on kolmas ja ikää mulla viikon päästä 31
Mullakin on aivan kauheita päänsärkykohtauksia ollu ihan alusta asti..verenpaineet olemattomat ja jopa lekuri sanoi että syö salmiakkia ja suolaa :LOL:
Eilen olin lasten kanssa kaupoilla ja meinasin tuupertua sittarin lastevaateosastolle kun nousin ylös kyykystä...tähtiä vilisee silmissä harvakseltaan..alkaa jo tottumaan jo tähän olotilaan..on lähinnä outoa jos ei päätä säre tai ei huimaa :LOL:
Eilen illalla masukki piti mua oikee hereillä, pulisi menemään oikee urakalla..en tiiä oliko sillä joku hepuli kohtaus menossa :heart: :LOL:
Down-seula multa otettiin tossa juhannuksen jälkeen, meidän sairaala tarjoaa odottajille yhdistelmätutkimuksen eli ultran lisäksi otetaan verikoe jotka lähetetään eteenpäin Helsingin suureen kaupunkiin.Tulokset tulee kotiin viikossa tai halutessaan soittavat myös tuloksista.Mulla tulos oli negatiivinen, eli ei mitään viitteitä syndrooman suuntaan..
Meillä siis ennestään 2 tyttöä, -01 ja -03, molemmat tulivat yllätyksinä ja tätä kolmatta on sitten tehty viime elokuusta asti..siihen väliin mahtuu 2 keskenmenoa ja 1 tuulimunaraskaus..ja tämä on nyt sitten tuulimunaraskauden jälkeisen kaavinnan tulos...tulin siis heti kaavinnan jälkeen raskaaksi..juu vaikka lekurit totes että odottakaa 1 kierto B) otettiin vaan että jos tulee ni sit se tulee =)
Mitäs muuta...maha kasvaa kovaa vauhtia..samaa oli jo tyttöjen kanssa..naapurin täti kysyi eilen että "Syyskuussanko se uusi tulokas tulee"...hieman siinä pisti hymyilyttämään...ja nauratti häntäki ku kerroin että tammikuussa vasta :LOL: :LOL:

Harvis77 & masukki 15+0 :heart:
 
Kävin eilen ostamassa Hennesistä mammafarkut.
Haalistukset ja kaikkea :D
Täytyyhän sitä turvota tyylikkäästi :LOL:
Jotenkin on nyt entistä raskaana olevampi olo,kun housujen resorikin vielä korostaa meidän Otuksen omakotitaloa :whistle:
Kyllä mies yllättyy,kun on ollu vko:n VPK:n nuorisoleirillä ja tän vko:n aikana maha tosiaan on pullahtanut ulos :heart:
Noihin housuihin vielä palatakseni...saatiin kaason kanssa sitten illemmalla kuningasidea lähteä Helsingin yöhön ajelemaan.
Oikein tälläydyttiin ja ajateltiin käydä irkkupubissa kuuntelemassa elävää musiikia ja pari alkoholitonta juomassa.
Mukavaa vaihtelua oli mutta siinä tuli sitten yksi ihan ok mies juttelemaan.
Yritti selvästi tehdä tikusta asiaa ja iskeäkin :LOL:
Tai sitten kuvittelen... :ashamed:
Aikani kuuntelin sen small talkia ja hymyilin hölmön näkösenä,raasu kai kuvitteli saaneensa mut kiinnostumaan.
Totesin sitten kaverilleni,että josko käytäs vessassa ja nousin tarkotuksella hiiiiitaaasti pöydän takaa,että maha varmasti korostuu.
Se mies meinas tipauttaa silmänsä olutlasiinsa ja posket meni ihan punasiksi :LOL:
Että meillä oli hauskaa!!
On nuo miehet välillä kyllä niin ihanan mitään ymmärtämättömiä :attn:
Tämä ko. kaveri/kaaso tulee vauvelille sylikummiksi ja näytti eilen vaatekaappinsa ylähyllyä.
On jo pidemmän aikaa kerännyt Otukselle vaatetta.
Voi että niitä sukkia ja sukkahousuja ja... :heart:
Ihana ystävä,kun ajattelee noin pitkälle jo.
Mua ei meinannu saada irti niistä tumpuista ja tossuista :D
Päästän itteni kyllä irti vasta sukupuolen varmistuksen jälkeen.

Pikku Otus 15+3
 
Johjo Tuohon listaan vois korjata LA:n joka on 15.1-09 eikä 14.1-09 ja iäksi 32v.

Joten tuppaudun tuohon 15.pvän porukkaan jota tuntuu olevan reippaanlaisesti jo ennestään =)

Hankinnoista, noita tuplarattaita mietiskellyt mitkä parhaat ja ketterimmät olisi.
(Esikoinen kun juuri tammikuussa 2 täyttää, ei kyllä jaksa kävellä vielä ja seisomalaudalla tuskin pysyy, pikkusen vilkas kun on =) )
Ekan kerran kävin viime viikolla liikkeessä ihmettelemässä ja voi miten valtavan kokoisia ne oli. Melkeinpä pitää olla ne kääntyvät etupyörät jotta edes jotenkin niitä jaksaa käännellä...

Carenan Double Swing tai jotain sellaista, hinta oli hieman järkevämpi kuin esim Emmaljungat tai Briot, laadussa tietty kärsii mutta käyttöikä max vuoden joten kai ne sen kestää. Onko kokemuksia ko. menopeleistä ?

Ja sitten auto pitää ilmeisesti farmaraiksi vaihtaa jotta koko porukka mahtuu ja tavarapaljous kanssa...

Omaan masuun kuuluu ihan hyvää, kummasti jo alla piilevä vauvamasu pullauttanut läskit tuohon eteen :LOL:

Neuvola ens viikolla, punnitus jännittää, sen verran maistuu kaikki ruoka ja herkut et aaaarggghhh... Esikosta teki mieli kaikkee terveellistä, hedelmiä jne, nyt kaikkee mahdollista rasvaista ja makeaa, hyvää... ja aina nälkä =)
Joku jossakin kirjoitti et esikosta tehnyt terveellistä mieli ja tyttö tuli (kuten meillekin) , toisessa raskaudessa kaikkee muuta kuin terveellistä ja poika, pitääköhän paikkaansa... Tyttö olo mulla kuitenkin on.

Pittee mennä...

TB ja masukki, vieläkin nimetön 14+0
:wave:
 
Minullakin on laskettu aika tammikuussa, 26.1.2009. Itse täytän syksyllä 30 vee ja esikoista odotellaan. Synnäri TYKS.

Jännittävää aikaa tämä odotus on! Eka ultra ja lääkärikäynti on takana ja kaikki on hyvin. Pahoinvointi ja väsymyskin on helpottanut. Vatsan kasvua täällä odotellaan...

Kiri ja masuasukki 12+3

 
Moi!
Ilmoittaudun sit tännekin. Olen sivusta seurannut juttuja, mutta en ole osallistunut... Sorge!!!
Eli tuolla keskenmenon jälkeen plussanneiden sivuille olen pesiytynyt. Hiljaa olen ottanut, en ole mitään ostanut jne. Kerkee vielä. Ilmoitin itseni tuonne joulumammojenkin joukkoon, kun näillä näkymin sektioidaan aikaisemmin.
LA on 01/01/09 ja muut tiedot saa noista parista sivusta! Voinhan mä ne tietty uudelleenkin kertoa seuraavalla kerralla jos sivun pitäjä haluaa. ;)
Olo on ollut mainio koko ajan, paitsi oli aika neuroottinen olo ensimmäiset 13 viikkoo et miten menee. Nyt olen alkanut relaamaan vähä. :D
Tällä viikolla on alkanut mahu pullahtamaan ja ei auta varmasti muu, kuin laittaa mammapöksyt pian jalkaan :eek: .
Esikoinen antaa pusuja vatsalle, kun se haluaa olla maailman ihanin isosisko ja mies toivottaa hyvää yötä kahteen kertaan mun suuntaan. =) Eli ihanaa odotusta!
Tuulia78 Sen verran mies kuitenkin tajus et lähti menee tuon jälkeen... hih, hih! Monien miesten mieleen raskaana olevat naiset ovat kuulemma tosi seksikkäitä. Esikoista odottaessa sain paljon katseita rintavarustukseen. Sitä kun en yleensä niin älyttömästi yleensä tapahtu. Olis tehny mieli sanoo et hei haloo, ei se sulle oo tarkoitettu vaan tuolle pikkuiselle masussa!!!!! :LOL:

NullPoints + tirri 16+0 (huh, minne se aika menee???????)
 
Heipsan taas

Eilen oli toka neuvola ja tuntui niin upealle kuulla :heart: -äänet. Itku siinä meinas tulla :D . Seuraava neuvola vasta 28.8 ja rakenneultra 1.9. Mä oon kuukaudessa laihtunut 5 kiloa!!! Huomaa että pahoinvointi on tehnyt tepposet. Mulle toi 5 kiloo ei oo mitään vaarallista, vieläkin edellisestä raskaudesta jäljellä olevia kiloja :D

Mulle voi laittaa etusivulle että oon 26v, 3 viikon päästä täytetään :)

Meille pitää varmaan ostaa kans isompi auto, vaikka nytkin on farkku niin aika pieni kuitenkin. Tuplarattaita mietin kans, mutta poika on sit jo 2v4kk niin mitenköhän viihtyy enää rattaissa? Vaatetta meillä riittää yllinkyllin, aika paljon on vauvanvaatetta mikä sopii kummallekkin, tytölle tai pojalle, mutta uskon että niitä tulee kuitenkin ostettua lisää :LOL:

Mulle kans tehdään tuo sokerirasitus, oon ihan varma etten ikinä saa juotua sitä litkua, YÖKS :$
 
Voi apuva sentään!! saako noita koti dopplereita lainaks jostain esim. lastentarvike tms? yritin soittaa neuvolaan kun meni hermot! soitin siis ennen 9 aamulla ja sieltä vastas täti että i... neuvola... no minä et juu, yritin soittaa sinne omaan neuvolaan, et tää puhelu siirtyi sinne? no täti tuumas vaan, että siellä omassa neuvolassa on soittoaika klo 9-10 että soita hetken päästä sinne niin vastaavat, no mä sitte et ok, että soitan kohta uudestaan... no soitin about 9.05 sinne omaan neuvolaan kun tämä täti vastaa et i... neuvola... no minä sitten et eikö siellä omalla olekaan se puhelinaika kun taas siirtyi tänne? täti hihittää puhelimeen että no tavallaan että kun hän päivystää näitä molempia neuvoloita nyt muutaman päivän.... siinä vaiheessa mulla kilahti ja tuumasin sille tätille, et no juu, et sitte osannu äsken sanoa, vaan piti tehdä itestään tärkeä ja asiakasta tälläi pompotella, et kiitti vaan! että eipä mulla mitään kiireellistä, soitan sitten sille omalle kun se tulee lomalta, ilmeisesti heinäkuun lopulla... miks hemmetissä siihen puhelimeen pitää sitten edes vastata jos ei ole puhelinaika ja muutenkin ärsyttää tommonen, että ei voinu sitten suoraan sanoa, että hän päivystää näitä molempia, mutta soita puhelinaikaan uudestaan aarghh!! :kieh:
mä jo ajattelin viimeyönä, että nytkö tää menee kesken, kun koko yön koski mahaa ihan kiitettävästi... illalla oli tosi paha olo ja koko eilisen päivän pyörrytti on tosin ollu aika rankka viikko (vaikka lomalla oonkin) oltiin eilen vähän kesälomareissulla hesassa, käytiin semmonen pieni risteily ja hobbyhallissa sekä siinä lelukaupassa mikä se nyt onkaan... siel lelukaupassa tuli semmonen olo, että kohta lähtee taju jos en pääse istumaan heti ja nyt :( no mahakipu on onneks helpottanu ja pahaolokin on jo pois, et ehkä se johtu tosta rasituksesta, toivottavasti!
 
Mulla Mamamin vähän sama ongelma. Poika myös sen 2v 4 kk uuden tullessa ja pohdin tarviiko tuplia hankkia. Pidemmillä matkoilla ei varmasti jaksa kävellä ja vaunut tarpeen. Välillä jopa saaattaisi nukkua päikkäritkin rattaissa. Mutta pohdin että riittäisikö sittenkin vain sisarusistuin vanhojen rattaiden päälle vai tarviiko tuplat.


Tervetuloa kaikki uudet. Meitä onkin jo melkoinen lauma. Millän ei kyllä muista kuka oli kukin ja kenellä esikoinen tulossa ja kenellä toinen jakenellä kahdeksas. mutta veikkaan että porukka vakiintuu pikkuhiljaa ja alkaa käymään tutuksi.

Mulla päänsärkyyn auttoi hieronta, mutta myös tuo vedenjuonti on yksi hyvä kikka. Taas olis hartioissa pari hernettä. Mies seiltä vähän hieroi eilen illalla, mutta edelleen ne siellä kiusaavat. Migreeniä ei onneksi ole enää ollut hieronnan jälkeen.

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta en muista.

voikaa hyvin.
 
Tervetuloa uusille!

tulia: Minä tilasin masutuubin ellokselta ja tais olla 9 euroa (oli joku ale). Tykkään siitä ku on sivusta rypytetty niin että mahan puolelle tulee enemmän kangasta ja selän puolelle ei jää ylimääräistä ryttyä. Jostain keskustelusivulta luin että H&M:llä olis. Sit Oulussa on sellanen kauppa ku J. Kärkkäinen (halpa-sekatavaraliike) niin siellä näytti kans olevan ja olikohan 12,90 tai jotain sellaista. Lisäks huuto.netissäkin oli.

Mammahousut on täälläkin käytössä. Sortsit on normaalimallii mut koko niin iso että mahtuu mahasta. En raskinu äitiyssortseja ostaa ku on niin vähän käyttöä. Oulussa on ollu vuosikymmeniin sateisin kesä joten eipä hirveesti oo sortseille ollu käyttöä. Lasten hellevaatteetkin jääny melkein kaikki käyttämättä. Niitäkin mitä on käytetty ovat uudenveroisia. Ens keväänä huuto.netissä paljon uudenveroista vaatetta myytävänä ;) .

Johjo & pipana 13+3
 
Neuvolassa käyty... Eikä puntarilla käyntikään saanut tukkaa pystyyn, oli näet laskenut paino jonkin verran edellisestä kerrasta :D ja minulla on tuota ylimääräistä sen verran ettei todellakaan ole pahasta tuo painonlasku.. :heart: -ääniä terkka joutui metsästämään jonkin aikaa kun tahtoi junnu pakoilla, mutta siirtyihän hän sitten sellaiseen asentoon että kuului kunnon jumputus =) Seuraavana on sitten rakenneultra 21.8 ja seuraava neuvola 25.8. Ihan kiva että nyt on harvakseltaan noita neuvolakäyntejä, kun loppuajasta saa ravata siellä jatkuvasti. Ja tietysti jos tulee tässä välissä jotain niin pääseehän sinne neuvolaan tarvittaessa käymään...
Tuulia78 voin hyvin kuvitella ukon ilmeen :LOL: ehkä hän ensikerralla tekee laajemman silmäyksen ennen iskuyritystä :whistle:

Mutta nyt nurmikonleikkuuseen :wave:

MaMa ja junnu 15+0
 
Niiskunen
Tuplarattaista Oli monella puhetta. Ihan kokemuksesta kerron, et mä hommasin ne edellisen synnyttyä ja vanhemmalla oli ikää vajaa 3 v. Ei tykännyt paljoo istua rattaissa, joten hommasin sitten "yksösten" rattaisiin seisomalaudan.

Nyt mulla on ultra takana. Siellähän se pikkuinen oli. Ja ihan yks vaan löytyi. Laskettu aika olis paria päivää aikasemmin eli 30.01.09 ja sehän sitten leikataan viikkoa ennen laskettua aikaa. eli tammikuun vikalla viikolla.
Mulla on kans kait tuo sokerirasitus edessä. Kerran se on ollut ja se oli ihan kauheeta juotavaa. Sit mä meinasin pyörtyä odotushuoneeseen. Just kerkesin sanoa jollekkin potilaalle, et pyydätkö hoitajan. Sit ihan sumussa kävelin pötkötteleen loppu ajaks. Nyt sanoin terkalle, et jos ihan pakko ei oo mennä ni en mene. Se sano et seurataan sitä pissaa ensin. En kyl ymmärrä miks mun pitäs mennä ku en edellisestäkään tarvinu mennä. Ekassa jouduin sen takia, kun oli bmi vähän normaalia korkeampi, mut nythän se ei enää siihen vaikuta.
Nyt mä lähden päiväunille, kun nuorempi nukkuu ja isompi lähti iskän mukaan shoppaileen.
Hyviä päivän jatkoja kaikille. :)
 

Yhteistyössä