TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Heippa kaikille! Tervetuloa uusille!

Täällä ollaan vielä hereillä. Just tultiin saunasta miehen kans. Lapset meni nukkuun jo kymmenen maissa, mut me ollaan siivottu. Saatiin remontti eilen illalla valmiiksi ja tänään sit raahattu huonekaluja huoneesta toiseen. Ja pojan lelut ja muut käyty huolella läpi (roskiin lähti ja paljon) ja järjestelty uuteen huoneeseen. Vielä olis olohuone, keittiö, wc ja kylppäri siivoomatta. Huomenna sit loput. Kolmesta makkarista olis nyt katto ja seinätki pesty. Syksyllä sit muihin huoneisiin suursiivous niin ei sit ison mahan kanssa tarvi ku työtki alkaa.

Minä olen ammatiltani keskuksenhoitaja eli toimistotyötä. Olen ollut hoitovapaalla mut töihin siis meen 1.9 kolmeksi kuukaudeksi. Haaveena olis joskus lähteä opiskelemaan jotain kädentaidonalaa. Tykkäisin työstä mistä jää jotain näkyvää aikaan. Verhooja, huonekalujen entisöijä tai vaikkapa ihan vaan maalari. Tapetointi ja maalaus on kivaa :) .

Äitiyspakkausta en ota. Makuupusseja meillä on jo kaks ja monet muutki tavarat löytyy. Vaatteita tuosta paketista en montakaan edes halua joten turha ottaa.

Rupes haluttaan hillaa ku Anar siitä kirjoitteli :p . Pakko kai se on pakastimesta sulattaa. Mun vanhemmat kävi reilu viikko sitten Muoniossa mummolassa (tyhjillään oleva talo kylläkin) ja sieltä poimivat. Oli ollu suurin osa vielä raakoja. Antoivat sitten mullekki vaikkeivät kauheena saaneetkaan (ehkä noin 3 litraa antoivat mulle). Niitä ei meinaa nyt raskii syödä että jäis talveksikin. Minä oon aina inhonnu olla hillassa. Syön mielellään mutten poimi :whistle: :D .

Johjo & pipana oikeestaan 16+5 kerran nythän on jo lauantai mut periaatteessa elän vielä päivää 16+4
 
hih. täällä on muitakin kaksikulttuurisia pareja. =) Mun ukkeli on puolalainen. Poikamme myös tulossa kaksikieliseksi, mutta toistaiseksi sanat aika vähissä.

Ammatiltani olen aineenopettaja (yläasteella), mutta kotosalla olen ollut viimeiset kaksi vuotta ja todennäköisesti vielä 2 lisää tämän uuden tulokkaan myötä. Vakkarivirka joten työpaikka odottaa. Olisin kyllä nyt syksyllä ollut ihan valmis jo töihin menemään, mutta mies sanoi vielä ei. Hän on töissä ulkomailla ja pojan kanssa olemme reissanneet kahden maan väliä edes takas. Keväällä miehen työtilanteen mukaan saatamme mekin ulkomaille muuttaa. katsotaan. toistaiseksi ainakin hoidan neuvolat ja synnytyksen suomessa. Mulla oli viime raskaudessa raskausmyrkytys ja olin sairaalassa tarkkailussa 5 päivää ennen sektiota ja jotenkin tuntuu mukavammalta, jos tuo raskausmyrkytys vaikka uusiutuu, olla kotimaasssa ja saada hoitoa omalla kielellä ja enne kaikkea vastauksia itseä askarruttaviin kysymyksiin omalla kielellä.

Mulla ei ole ollut mitään suuria himoja .alku vaiheessa oli punaisiin omenoihin ja kirsikkatomaatteihin, nyt ei oikein mitään. Olen aika terveellisesti syönyt, mitä nyt pizzaa eilen illalla jne, lisäksi olen alkanut taas liikkua enemmän,kun väsymys ja pahoinvointi ovat kaikonneet. Eilen oli vapaa mutta sitä ennen kävin 4 päivänä 1,5,h kävelylenkillä. Se on uskomatonta mikä ero omassa olossa kun syö terveellsiesti ja urheilee. Olen kuin uusi ihminen. suosittelen muillekin

:D
 
Minäkin sanasen tuohon sauhutteluun. Eli itse aloitin myös tuossa kypsässä 14 vuoden iässä polttamisen, joka sitten loppui kuin seinään esikoisen plussatestiin. Esikkoa imetin reilun vuoden ikään ja sen jälkeen sorruin sauhuttelemaan siideri kädessä baarissa, kunnes sekin loppui vuosi sitten miehen saarnan jälkeen :saint: . Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli, enkä halua olla niin tyhmä, että vielä joskus aloittaisin touhun uudestaan.

haidi84 Salmiakin himosta: Mulla kans aina olleet paineet alhaalla ja varsinkin alkuraskauden, jolloin teki mieli kaataa suolaa purkista suuhun. Salmiakkiakin meni aski päivässä. Viime neuvolakerralla paineet nousseet ja jännästi myös suolan ja salmiakin himo on viime aikoina laskenut. Kiva muuten, että toinenkin "nuori" äiti kuopiosta :)

Mun pitäisi myös liikkua enemmän, mutta kun nykyään asun keskellä kaupunkia, ei tule lähdettyä kävelylle. Tätä ennen asuttiin lähiössä, jossa metsää joka puolella ja näin ollen myös ihania lenkkireittejä, joissa tykkäsin kävellä. Pitäisi vaan lähteä asfalttiviidakkoon tepastelemaan.

Anar: Joku muukin on työnarkomaani. Tällä viikolla mulle tulee ylityötunteja 12 ja ens viikollakin ainakin 8... Ja sit alkaa se koulukin :whistle: . Mies ihmettelee, että miks mä suostun, mut pitää nyt vielä tehdä kun jaksaa...

Aminohappo ja Kuutti 17+6 (hui, huomenna taas uusille viikoille)
 
Tasku Venus
[/b]Hennuliinizu


Onko muita jotka joutuu jo ravaamaan vessassa yöllä?
Ai että onko? :LOL: No täällä ollaan hermoromahduksen partaalla jo jatkuvasta vessassa ravaamisesta. |O Että et ole yksin. :D
Mä luulin että toikin ongelma tulis vasta loppuvaiheessa, mutta kyllä se taitaa jo nyt rakkoa painaa ikävästi.
 
Aminohappo ja Anar Kiva kun muutkin tekee "liikaa" töitä. Mä lähen kohta tekemään ilta- ja yövuoron putkeen = 16 tuntia ja sama huomenna. Mä ainakin haluan nyt tehdä töitä kun vielä jaksan ja sitten noista ylitöistä meillä ainakin maksetaan ihan kivasti :whistle: Ja menoja kyllä meillä riittää. Mies ja anoppi on huolissan mun jaksamisesta, mut jokainen kyllä tietää itse varmaan rajansa ja minkä verran jaksaa painaa töitä. Se myönnettäköön, että kotona ei kyllä huvita sitten enää mitään oikeen tehdä, mut onneks on tuollainen ihana mies, joka osallistuu tosi paljon lasten- ja kodinhoitoon :heart:
Piti äsken käydä ihastelemassa noita kertyneitä vauvanvaatteita :snotty: Aika ihania....ja pieniä!
Tuo meidän 3-vuotias neiti, joka on ollut koko perheen silmäterä, ja joka vielä pari kuukautta sitten sanoi, ettei meille kyllä saa tulla vauvaa, on nyt alkanut hyväksyä tilanteen. On varmaan neidille kyllä kova paikka, kun on saanut kaiken huomion aina ja nyt tuleekin vauva. On huolissaan siitä, että eikö enää sa nukkua isin ja äidin vieressä, isäntä sanoi, että saat, ostetaan vaan jonon jatkoks lisää sänkyjä niin mahutaan kaikki samaan sänkyyn :LOL: Meillä on lapset nukkunut perhepedissä tuonne 4-5 vuotiaaksi. ja tuleva vauvakin saa nukkua, jos vaan viihtyy. On niin helppo yöllä imettää, kun vauva on vieressä. Mut nyt valmistautumaan töihin....
 
Minäkin olen täällä mietiskellyt noita nukkumisjärjestelyjä sitten kunhan junnu syntyy.. Nuorimmainen nukkuin ensimmäiset neljä kuukautta kopassa sängyssä meidän vieressä. Kopassa sen takia ettei vaan vahingossakaan kierähdetä vauvan päälle. Näin varmasti toimitaan junnunkin kanssa, mutta mietin vain sitä että mites tuo neiti sitten.. Typykkä on silloin reilun vuoden ikäinen enkä vielä haluaisi siirtää omaan huoneeseen, mutta miten onnistuu yöheräämiset vauvan kanssa niin ettei neiti herää. Tämä nuorimmainen on nukkunut yönsä parin viikon ikäisestä enkä haluaisi muuttaa hänen hyvää nukkumistaan pikkusiskon tai -veljen yösyöttöjen ja heräämisten takia... Makuuhuone on sen verran pieni ettei sinne saa oikein järjestettyä mitään rauhallista soppea tälle tytölle.. No onneksi on vielä aikaa suunnitella ja miettiä asioita :D
Miten jotkut jaksaa painaa töitä tuohon tahtiin :eek: minulta ei onnistuisi ilta- ja yövuoron tekeminen putkeen saati kahtena peräkkäisenä päivänä :ashamed: Nytkin piti ottaa päiväunet vaikka aamulla noustiin vasta lähempänä kymmentä :whistle: Saa nähdä miten tuo koulussa käynti sujuu kun matkaakin on reilu 100km suuntaansa ja omalla autolla on pakko mennä kun ei yleisillä pääse...
Heitänpä taas pienen galluppi-kysymyksen Aiotko seurata olympialaisia kuinka ahkerasti?

Terveisin MaMa ja junnu 18+2
 
Nukkumisjärjestelyistä meillä esikoinen nukkui isänsä luona n.3v asti iskänkaa samassa huoneessa ja meijän luona taas 1v iästä alkaen omassa. Tämä toinen nyt sitten on jo ollut 2kk omassa huoneessaan ja uni maistuu paremmin kuin meidän kanssa samassa huoneessa (silloin siis reilu 5kk) Kolmannesta en nyt sitten vielä tiedä että missä vaiheessa siirrän omaan huoneeseen riippuu tietysti paljon unirytmistä (nämä 2 edellistä eivät liiemmin öisin ole heräilleet) Äiti päässyt helpolla ;)
 
Fistik
Meidän isäntä on Jordanialainen (sukujuuriltaan palestiinalainen)..Mukava kun on muitakin mixeriperheitä :)
Joku kyseli yöllisistä vessakäynneistä..Mulla varsinkin alkuyö on rasittavaa..Käyn jatkuvalla soitolla vessassa. Tuntuu että just kun nukahtaa niin jo herää vessaan.Eikä mikään pieni pissahätä että viitsisi pidätellä. Ja sitten mulla on herättimenä meidän 10kk kuopus joka jostain syystä on viikon verran heräilly tasaiseen tahtiin läpi yön. Just päästiin samanlaisesta kaudesta (joka johtui kai omaan sänkyyn muutosta). Voitte vaan kuvitella miten pirteä olemus mulla on. Isommat lapset onneksi aamusta leikkivät pikkuisen kanssa jolloin meikäläinen saa vähän nukuttua lisää. Tai jos miehellä on vapaapv niin on antanut mun nukkua niin kauan kun nukuttaa.
Mitäs tässä muuta..olo on tänään ihan ok..Siivosin kunnolla koko kämpän ja mietin tässä juuri lähtiskö vähän kävelemään...Vauvan liikkeitä en vielä tunne. Muutaman kerran epämääräinen kopsaus on tuntunut, mutta tiedä sitten kiertääkö siellä vauva vai kupla :LOL:
Mutta eiköhän ne liikkeet pian ala tuntua. Toivon niin!

Mamti 16+3
 
kyllä oli tullu tekstiä muutamassa päivässä...

ultrassa olin perjantaina, kaikki oli ok. vastas viikkoja ja muutenki kätilö sanoi et näyttää hyvältä.
tänään olis raskauden puoliväli, toivottavasti loppu aika menis vähä hitaammin, tuntuu että on aika menny niin kauheen nopeeta.
oon nyt päätyny ratkaisuun että en ota pakkausta. ei mun tarvi ostaa muuta ku talvihaalari. ja pakkauksen haalari on kokoo 68 eli ihan liian iso ekana talvena.juup, mutta kiirettä pukkaa, tulin vaan omat kuulumiset kirjottaan ja nopsaa selailin muut kirjotukset, mutta hyvät viikonloput.
 
rakuuna ilmoittele jos jostain löydät hyvänoloisia ja näköisiä äitiysfarkkuja, sellaisia itsekin haeskelen eikä kyllä eteen ole vielä tullut sellaisia jotka oikeasti miellyttäisivät kaikinpuolin =) ammatteja joku kyseli, itse toimin kodinhoitoalalla yrittäjänä, pääasiassa teen siis päivisin kotisiivouksia. onko täällä joukossa muita yrittäjiä?

täällä ollaan molemmat innoissamme miehen kanssa kun maha näkyy jo, ylpeänä sitä kannan ;D
ollaan alettu askartelemaan myös vauvakirjaa tulevalle pikkuiselle, tehdään itse niin voi kirjoittaa mitä haluaa, harvemmissa kaupan versioissa on paljoa tilaa odotusajalle. ajateltiin laittaa myös kuvia meistä yms niin voi lapsi sitten isompana nauraa että vitsi että oot muuten äiti ollut pöljän näköinen nuorena ;D

iloista viikonlopun jatkoa kaikille!

-minea rv 16+1
 
Huomenta!!!
Täällä on ihanasti tullut tekstiä taas.
Ammateista Minä olen verokonsultti, en ole vielä täysin valmistunut. Teen siis täysipäiväisesti töitä ja parit kokeetkin aion äityislomallakin istua. Rakastan ammattiani, kun se ei oo kyttäämistä, vaan ihmisten auttamista. :saint: Esikoisen aikaan olin kaupassa töissä viikonloput (opiskelin muuten) ja se oli kauheaa loppu vaiheessa. Jalat turposivat niin et suonet suoranaisesti poksahtelivat :( . Hattua nostan niille siis jotka tekevät seisoma työtä tai jotain raskasta ruumiillista työtä, se ei oo raskaana herkkua. :/
Tavaroista Uskaltauduin sit eilen eka kertaa vauvantavara liikkeeseen. Voi että oli ihania juttuja!!!!!!!!!! =) Ostin itselleni sellaisen tukevan vyön, vaikka mulla ei oo huonoo selkää. Vatsa kun kasvaa, niin parempi selkäisetkin tuntevat painetta. Vielä en aio tota vyötä käyttää, mutta on ainakin sit valmiina.
haidi Salmiakki maistuis täälläkin, samoin kuin laku ja suolakurkut. Olen rajoittanut napusteluani kaikin puolin, kun viimeks oli sokerit niin sekaisin. Ainaisella laihdutuskuurilla olen siis. :(
Mamti, Jagoda ja Fistik Minä olen ulkomaan elävä ja toista suklaa silmäistä täällä odotellaan. Sen verran vaan et mun mies ei taida olla tästä joukosta kaikein eksoottisin. ;)
(.) Neuvolakuulumisia. Mulla oli verenpaine 110/70, eli normaali. Vaavelin sydän sykki 120 vauhtia (ihana viuh ääni). Kohtu ulottuu melkein napaan asti ja pissa oli normaali. Kaikki hienosti siis.
Nukkumaan mennessä on nyt joka ilta tuntunut muljahduksia n viikon. Eli pienokainen siellä aloittaa jumppaukset. =)
Suppareitakin tunsin jo muutamat. Outoo et jo nyt tuntuivat, mutta sellaisia todellakin tuli!

Hyvää sunnuntain jatkoa teille!

NullPoints + Tirri 19+3

PS Päivittäjä Mun tiedot olivat tippuneet tuolta listasta pois!!! Ne löytyy tuolta km jälkeen plussanneiden kohdalta. Kiitos. :wave:
 
Heippaset kaikille möhömahoille piiiiitkästä aikaa!!! Enpä ole aikoihin kirjoitellut tänne, aika on mennyt kuin siivillä. Lomalla oltiin avokin kanssa juhannuksesta heinäkuun loppuun, ja tuli paljon reissattua, ei siinä rytäkässä sitten ehtiny kirjotteleen.
Nyt sitten olen yrittänyt lukea "kiinni" tekstejä.
Ihanaa miten moni meistä on onnellisesti päässyt tänne asti. Ultrakuulumiset ovat olleet mukavia luettavia. Tässä kesän aikana aika on mennyt hujauksessa, ja nyt on jo viikkoja 17+1. Ekassa ultrassa LA vaihtui, ja se on nyt sitten 17.1.2009.
Masu pullottaa täälläkin jo ihanasti, ja töissä nyt sitten huomasivat, vaikka löysiä vaatteita yritinkin pitää. Sinänsä ei haittaa vaikka arvon työkaverit nyt sitten tietävätkin, mutta suurin osa heistä on keski-ikäisiä naisia, jotka kokevat "oikeudekseen" kokeilla minun masuani. Se tuntuu vähän hassulta....Kaikin puolin kaikki on tähän asti mennyt hyvin, lukuunottamatta alun pelkoja. Nyt on jo luottavainen mieli, kovasti "mötkylä" liikkuu tuolla ja vaikka ekasta lapsesta onkin kyse, tunnen liikkeet jo melkosen hyvin. Tuntuu, että se ei tykkää siitä, että äiti on paikoillaan ja alottaakin silloin aina liikkumisen (nukkumaan meno, töissä istumiset yms.)
Huomenna olisi pitkästä aikaa neuvolassa käynti. Rakenneultraan meillä on aika 4.9. Siellä sitten pienen näkee taas vähän isompana =) On tämä kaikki vaan niin ihanaa!!!

Ammateista on ollut puhetta, minä olen sairaanhoitaja psyk.puolella.
Missä vaiheessa muuten yleensä saadaan neuvolasta lääkärin todistus raskaudesta? Siis, että saa sitten äitiyspakkauksen (jonka muuten ajattelin ottaa) ja muut kuuluvat etuudet...
Meillä ei ole tehtynä vielä juuri mitään hankintoja. Tuntuu kaikki niin uusilta ja oudoilta jutuilta, että eihän niistä esim. vaunuista tiedä minkälaiset pitää hankkia. Jospa kaupantädit sitten osaisivat asioissa auttaa...
Mutta nyt täytyy jatkaa töitä.
 
Anteeksi NullPoints, että olit tippunut listalta. Kun muokkasin listaa niin jotain saattoi vahingossa jäädä pois. Nyt olet kuitenkin takaisin.

jasminette: Päivitin sullekkin uuden lasketunajan. Muistaakseni sen todistuksen saa kun 22 viikkoa täynnä.

Johjo 16+6
 
Täällä täytyy myös vessassa yöllä käydä, parin tunnin välein. Ja sitten vielä molemmat lapset melkein joka yö tulevat meidän sänkyyn nukkumaan ja on sitten aika ahdasta. Eli yöt on aika katkonaisia. Aamullakin on välillä paikat kipeät, kun sängyssä on ahdasta ja ei aina sitten pysty semmoisessa asennossa nukkumaan, kun haluaisi.

Minä olen tradenomi (tietotekniikka) ja ennen AMK:ta kävin kävin kauppiksen eli olen merkonomi (tietotekniikka) myös. Nyt olen ollut noin 3,5v kotona lasten kanssa.

Minäkään en liikkeitä tunne tai pari kertaa olen ehkä tuntenut.

Minulla oli sitten eka suonenveto tässä raskaudessa muutamia öitä sitten. Venyttelin vähän ja alkoi suonta vetämään. Pari päivää pohje oli sitten kipeä. Tai tuosta suonenvedosta alkoi vasta vuorokauden päästä pohje sattumaan. Niin se on aina minulla. Edellisissäkin raskauksissa oli noita suonenvetoja.

Tytölläkin alkaa tiistaina kerho. Saas nähdä jääkö mielellään sinne vai tuleeko itku. Täällä on 3-vuotiaille kerho kaksi kertaa viikossa pari tuntia.

16+2
 
Jasminette: Mulle ainakin neuvolantäti sanoi että ens käynnillä saadaan Kelaa varten paperit, mul on siinä vaiheessa 22 viikkoa täynnä eli jossain siellä tietämillä ne saa.

Meillä potkii ja kovasti :) Mieskin tunsi jo yks ilta kun makoilin sängyllä ja sanoin sille että tulee kokeilemaan koska potki niin kovaa ja potkashan se sitä suoraan käteen :) On kyl kiva tunne että siellä joku liikuskelee. Oon huomannu et varsinkin jos syö jotain makeeta niin vähän ajan päästä alkaa vatsassa bileet... Musta on jotenki alkanu tuntua et vaavi on poika, en sit tiedä. Mies ei enää haluaiskaan tietää kumpi se on, no keskiviikkona on ultra ja jos näkyy niin näkyy mut ei me sitä kysytä.

Ammatista Mä oon koulutukseltani kemisti mutta ammatiltani kaupan myyjä... Oon "urallani" nyt hieman semmosessa tilanteessa että todellakin haluaisin vihdoin löytää vähän enemmän omaa alaa lähempänä olevia hommia, ja varmaan tämän vauvan saamisen jälkeen on työnhaku edessä

BabyP ja vaavi 19vk tasan.
 
Täällähän on enemmänkin näitä monikulttuurisia perheitä, kiva juttu :)
Mä haluaisin kovasti ruskeasilmäisen lapsen mutta eipä taida onnistua kun mies ei ole turkkilaiseksi mikään kovin tumma :p Miehellä on 12- ja 3-vuotiaat tytöt (äidit suomalaisia) ja molemmilla on siniset silmät ja toinen on aivan blondi, toisella on keskiruskea tukka. Eli molemmat tytöt on aika suomalaisen näköisiä, ainoastaan ihosta huomaa että tytöt ruskettuu ihan eri tavalla (oon aina kesällä ihan kade niiden rusketuksesta :p ) ja isältään ne on molemmat perinnyt ihanat korkkiruuvikiharat. Luultavasti aika vaalea meidänkin lapsesta tulee kun itse olen kuitenkin niin tyypillisen näköinen suomalainen.. Mutta eipä se tietenkään ole se pääasia, kunhan terveenä syntyy :heart:

jasminette munkin mielestä se on se 22 viikkoa, koska mulla seuraava neuvola-aika varattiin niin, että 22 viikkoa tulee juuri täys ja saan samalla ne Kelan paperit täyteltäväksi..

Fistik ja pikkuinen 19+2
 
Ammattigallupiin tulee nyt varmaan oudoin vastaus, sillä mä olen koulutukseltani kuvataiteilija (taidegraafikko) mutta nyt ties kuinka monetta vuotta Alkon palkkalistoilla :whistle: Onhan toi ihan kivaa työtä ja edut on hyvät, mutta oon viimeaikoina taas alkanut miettimään, että mitäköhän sitä sitten oikeesti tekis 'isona' eli loppuelämän... Huokaus, en tiedä vieläkään!

Tunnustan myös kuuluvani näihin monikulttuurisiin pareihin/perheisiin, sillä mies on Sveitsiläinen ja tosiaan meillä on kotikielenä suomi ja ranska. Toista lasta odotellaan kesäkuussa 2007 syntyneen pojan kaveriksi. Ei oo vielä tullut mitään sanoja esikoiselta mutta senhän mä arvasinkin kun on kaksi kieltä, ehkä sitten joulua kohden.

Mulla on alkanut olemaan tyttö-olo, vaikka yritän kovasti tukahduttaa sitä... Pelkään pettyväni jos selviikin ultrassa kahden viikon päästä, että tulokas olis taas poika.

Sisi ja bébé2 17+3
 
Ainiin, Arabia, VauhtiViuhti, Jenkkivaimo, Anmaria79 ja Mamamin Käykää keskustelemassa ruokapaikasta tuolla tapaamispuolella... Ja tietty muutkin, jotka haluais tulla pääkaupunkiseudun tapaamiseen Helsingissä 30.8!
 
27.12.
cruella...................24v....VKS.......... 3. lapsi
____________________________________________

31.12.
mei08 ...................31v.................. 2. lapsi
kesää odotellessa.36v.................. 8. lapsi

1.1.
nipsuliina83 .........25v....LS............ 1. lapsi
fridukka ......................................... 1. lapsi
Summer88.......................KYS......... 1. lapsi
Olivia78...........................NKL......... 1. lapsi
NullPoints.............32v....Ulkomailla..2. lapsi
rintsi82...........................SatKS....... 3. lapsi

2.1.
Helmi25...........................KYS.......... 1. lapsi
Fistik.....................23v....TYKS......... 1. lapsi
janttu672..............35v....LS............ 1. lapsi

3.1.
piita-75...........................SaTKS...... 2. lapsi
hemuli08...............35v....OYS.......... 2. lapsi...........poika
rakuuna..........................HYS.......... 3./1.yhteinen

4.1.
BabyP....................29v....Kät.......... 1. lapsi
Töyhtö...................25v................... 1. lapsi
toive81..................27v................... 1. lapsi
Saanuska..............33v....PHKS....... 1. lapsi
_____________________________________________

5.1.
JackQe.............................TAYS....... 1. lapsi
fanny82 ......................................... 1. lapsi
Tammimamma09.............K-SKS...... 1. lapsi
Pohjoisnapa...................TYKS......... 1. lapsi
Piiloblondi.............42v....LS............. 1. lapsi
Tuulia78...............30v....JS.............. 4./1. yhteinen

6.1.
mpa......................32v.................... 1. lapsi
MiljaLiina.........................TYKS........
tuulia....................33v....OYS......... 3. lapsi
satu82..................26v...K-SKS........3.lapsi
7.1.
Moffales........................................... 1. lapsi
Hathor..................25v....Kät............ 1. lapsi
Tuttiritari2 ...................................... 2. lapsi
Faltteri............................HYS........... 2. lapsi

8.1.
mamacita74..........33v....K-SKS........ 1. lapsi
Bhunis ...........................Kät............ 2. lapsi
nippanappa .........29v....KYS........... 2. lapsi
Jonna-75........................OYS........... 2. lapsi
Rouva Rosmariini............KOKS......... 2. lapsi
mammakoo ..........24v....EKK........... 3. lapsi
kolmas tulossa................................. 3. lapsi
Mama74................34v....KYS............ 5. lapsi
tek...................................................

9.1.
Sarabi .............................................. 3. lapsi
Ruusu23........................................... 3./1. yhteinen
daizz.....................26v....K-SKS......... 3./1. yhteinen

10.1.
mörtsykkä.............19v....PKKS.......... 1. lapsi
elviiraiina .......................PKKS ......... 2. lapsi
nooruli..................27v...................... 3. lapsi
Harvis77...............31v....PS.............. 3. lapsi
TMK................................SatKS ........ 3. & 4. lapsi

11.1.
Aminohappo.........24v....KYS............ 2. lapsi
Lappitar ..............25v....LKS............ 2. lapsi
Mystical............................................ 3. lapsi
höpsis............................OYS............ 8. lapsi
______________________________________________

12.1.
Kumikameli ......... 24v.... JS.............. 1. lapsi
Tankki..................37v....SeKS........... 2. lapsi
pennonen80..................K-PKS......... 3. lapsi
Muffelo............................................. 3. lapsi
NallePuh .......................KOKS ......... 3. lapsi

13.1.
Nena83.................24v....LPKS.......... 1. lapsi
Iberis..............................OYS........... 1. lapsi
Tuizu.....................32v....JS.............. 1. lapsi
TeeBird ................31v....TYKS .......... 2. lapsi
Mimssu82.........................................

14.1.
Lara83..................25v....NKL............ 2. lapsi

15.1.
outsider..........................PKKS.......... 1. lapsi
Martzu87.......................................... 1. lapsi
Arabia...................28v...................... 1. lapsi
Sisi .................................NKL........... 2. lapsi
Anmaria79............28v...................... 2. lapsi
foxilady77.......................KOKS......... 3. lapsi
natikka...........................K-PKS......... 3. lapsi
peppi81..........................LPKS......... 4. lapsi
siukkis..............................................

16.1.
JJ-t .................................HYS ........... 1. lapsi
Sirpula.............................................. 1. lapsi

17.1.
jenkkivaimo...........24v....JS.............. 1. lapsi
jasminette............29v....OYS .......... 1. lapsi
Hennuliinizu..........23v....SeKS.......... 3. lapsi

18.1.
Violet78................30v....K-HKS......... 1. lapsi
Jennakä................31v....PKKS.......... 1. lapsi
Pompo79........................OAS............ 2.lapsi
Tuuliska............................................ 3. lapsi
_______________________________________________

19.1.
Missy-85...............23v....................... 2. / 1. yhteinen
vauva09........................SKS.............. 2. lapsi
mmamaa..............25v....SeKS........... 3. lapsi
Mrs O...................25v....OYS.............. 3. lapsi
Johjo....................30v....OYS ............ 4. lapsi

20.1.
PäivikkiV.........................P-KKS.......... 1. lapsi
runttipulla............30v.....Kät.............. 1. lapsi
Sandrah...............26v....K-HKS........... 5. lapsi
tuttelitar...............39v........................ 6. lapsi

21.1.
Pearl84.................24v....KSKS........... 1. lapsi
Anar......................27v....LKS............. 1. lapsi
sef........................25v....TYKS............ 2. lapsi...........poika
Jagoda.................30v....TAYS............. 2. lapsi
HattiWatti78...................................... 3. lapsi
Ninzu.............................K-SKS........... 3. lapsi
kirppunen............30v....PKKS ........... 3. lapsi
mamti81...............27v....................... 4. lapsi

22.1.
Chamorphis..........29v....VKS............. 1. lapsi
pilviini............................LKS.............. 2. lapsi
memmu84......................OAS.............

23.1.
haidi84..................23v....KYS.............. 1. lapsi
minea....................22v....TAYS............. 1. lapsi
Hunaja..................23v........................ 1. lapsi
Norppa82.............26v....NKL.............. 1. lapsi
Mamamin..............26v....Kät............... 2. lapsi
Emos....................29v........................ 3. lapsi

24.1.
Sasha80.........................K-HKS.......... 1. lapsi
TheNapero.....................OYS.............. 2. lapsi

25.1.
Andie..............................OYS............. 2. lapsi
VauhtiViuhti..........23v....HYS.............. 1. lapsi
_______________________________________________

26.1.
suru-llinen.............26v....................... 1. lapsi
kiri.........................30v....TYKS........... 1. lapsi
prinsessa-keisari...26v....KYS............. 3. lapsi

27.1.
Sahranami.......................................... 1. lapsi
Anne-81................27v....TYKS............ 2. lapsi
tulia......................22v....TAYS............ 3. lapsi

28.1.
Enkelitytön äiti......31v....K-PKS.......... 2. lapsi
vetku................................................. 1. lapsi

29.1.
Jessiinah............................................ 1. lapsi
Fiona81.................27v....................... 1. lapsi
Monna79...............28v....Kät.............. 1. lapsi
Kullervo...........................K-SKS.......... 2. lapsi
Matsu83...............24v....PHKS............ 3. lapsi

30.1.
Niiskunen...............31v....KOS............ 3. lapsi




ONNEA ODOTUKSEEN!





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
 
taisin muokata listaa hieman monimutkaisesti.... :eek:
lisäsin siis itseni tuonne listaan.... olen nimittäin nyt vasta ekaa kertaa tän odotuksen aikaan tääl näpyttelemässä jotain....
Palaillaa asiaan!!!


satu82 & "nappula" rv 19+1
 
Tervetuloa mukaan Satu82! :wave: Lisäsin sinut etusivun listalle.

Minä oon kade ku jotku tuntee niin selvästi jo liikkeitä ;) . Mulla on kuiten jo 16+6 ja neljäs tulossa eikä vieläkään juuri mitään tunnu. Jospa se on sit rauhallisempaa tyyppiä. Esikoinen oli poika ja on ollu mahassa selvästi vilkkain ja potkut selkeesti voimakkaimpia. Tää on varmaan sit tyttö. Toivottavasti pian tuntuis kunnon liikkeet päivittäin. :D

Johjo & pipana 16+6
 
Sisi ja muut joilla puhutaan kahta kieltä: Puhutteko lapsille sillai aina yhtä kieltä per henkilö, siis että sä puhut lapselle suomea ja sun mies ranskaa? Meillä on kanssa kaksi kieltä, suomi ja espanja (+ lisäksi englantikin välillä ) ja molemmat osataan molempia suht hyvin ja musta ainakin tulee olemaan vaikeeta muistaa puhua lapselle aina vaan suomea. Niinhän se lapsi mun tietääkseni oppii erottamaan ne kaksi kieltä ja oppii molemmat eikä vaan sanan sieltä ja toisen täältä.
 
BabyP Joo, meillä on juurikin niin, että molemmat puhuu lapselle aina omaa kieltä ja yhdessä puhutaan molempia, enemmän ehkä ranskaa. Meilläkin oli aluksi englanti kolmantena, mutta onnistuttiin jättämään se pois. Täytyy tunnustaa, että mulla oli ihan todellisia vaikeuksia puhua Toivolle aluksi suomea, koska tavallaan se oli jotenkin pala rakastani, jolle olin aika pitkälti tottunut puhumaan ranskaa. Mutta kyllä se siitä sitten kun jäin kotiin kahden pojan kanssa ja mies palasi töihinsä. Kuulemma tässä pitäis olla tosi tarkkana varsinkin kun lapsi alkaa itse puhua, että jos se vaikka vastaakin toisen vanhemman kielellä sun kysymyksiin, niin pitää silti vaan pitää kiinni siitä omasta.
 
heip
töistä kotiuduttu.kiirus ja työntäyteinen vkl ollu, eilen olin eilen 7-22.30 töissä ja tänä aamuna 7ltä alkas työt. juts lähdin töistä. noh nyt on maanantai ja tiistai vapaa.

huonejärjestelyjä oon kans miettiny. meijän 1v ja 2v pojat nukkuu vielä meijän kans samas huoneessa, en millään raaskis laittaa niitä vielä omaan huoneeseen.. mama74 mietin kans tota ku kuopus synty et kuinka sillon 1v esikoinen herää kuopuksen yösyötöissä, mutta kertaakaan ei heränny. kuopus huusi muutenki ekat 2kk aina klo 22-00 mutta ei esikoinen kertaakaan heränny. riippuuhan se tietenki lapsesta, jotkut herää herkemmin ku toiset, esikoisella on kyllä tosi hyvät unen lahjat, kyllä kuopuski nukkuu hyvin mutta herää helpommin ääniin.saas nähä nyt kun tämä vaavi syntyy, et kuinka poikien yöt sujuun.
jasminette juu 22 viikolla saa laittaa kelalle paperit.

uusille tulokkaille tervetulot =)
 
Huoh! tylsä sateinen sunnuntai. ei pääse edes lenkille.

Meillä on systemaattisesti puhuttu lapselle kahta kieltä. minä suomea ja isä puolaa yhdessä puhumme suomea. Poika ymmärtää hyvin kumpaakin kieltä mutta eipä ole kakistanut ulos vielä montaa sanaa. No eipä suopisuomalainen kummityttönikään puhunnut sanaakaan ennen kuin täytti kaksi. Sitten alkoi puhuakin kokonaisilla lauseilla.

Kävin ostamassa fazerin sinisen... ehkä tän voi perustellaa isllä että masukki halus. :D

Nukkumis/ huonejärjestelyistä en osaa vielä sanoa, kun en edes tiedä missäpäin maailmaa olemme ja missä asumme ensi tammikuussa. Esikoinen nukkui omassa huoneessaan alussa, mutta tuli myöhemmin samaan sänkyyn. nyt isi nukkuu omassaan ja äiti ja poika vierekkäin. :LOL:
 

Yhteistyössä