TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Käytiin tänään katsomassa vaunuja, kun oli ihan pakko päästä. Miehen mielestä vaunuja ei edes tarvitsisi käydä katsomassa, kun tammikuuhun on niin pitkä aika. No, kuitenkin lähdimme ja oli se ihan hyvä juttukin. Kyllä ne Crescentin yhdistelmävaunut oli ihan mielettömät! Nehän oli voittanu kuluttajavertailussa Ruotsissa, jossa esim. Emmaljunga ei pärjännyt. Vaunut oli tosi kevyet, mutta tukevat. Varmaan päädytään ostamaan Crescentit sitten syksyllä.
 
sasha80 Onko laittaa linkkiä jollekin sivulle jossa näkis noi vaunut? En ole koskaan kuullut tuon nimisistä ja uteliaisuus heräsi :D

Tuosta "mahaviivasta" on näöjään ollu puhetta joten lisäänpä oman kokemukseni siitä. Eli, mulla tuli poikaa odottaessa se viiva, mutta se ylsi vain napaan asti. Kun sitten tyttöä odotin niin nla täti tokasi et taitaa tyttö tulla kun viiva on koko vatsan pituinen :) Katsotaan nyt millainen viiva tuohon keheytyy...
Musta tulee taas puoliksi apina! Niinkun joka raskaudessa... mahaan kasvaa hillitön sellasta nukkakarvaa ja loppu raskaudesta sitä onki selässä asti!! Onko muilla samaa?? Kiva olla karvaisempi kun mies :LOL:
 
cruella Tuli vain yks kaks mieleen, mulle sanottiin neuvolassa et 200g maksamakkaraa/viikko olis sellanen sallittu määrä. En sit tiedä mitä haittavaikutuksia sillä on jos sitä vetää enemmän ja kuin paljon enemmän sitä pitää syödä et siit tulis niit haittavaikutuksia...
 
Johan tänne on tekstiä kertynyt!!
Lueskelen niitä täs pvä:n aikana mutta laitan nyt hiukan masukuulumisia :D
Melkonen maha täällä onkin!! :attn:
Ei mulla ed. raskauksissa tällaista ollut... :eek:
Mies on ihan huvittunut tästä pötsistä ja videokamera pörrää mun navan ympärillä lähes joka ilta :LOL:
Liikkeet on vahvistunut ja samoiten epäilys siitä,ettei meille synny mitään rauhallista tapausta ;)
Viime vko oltiin Lapissa moottoripyörällä ja vauveli oli ihan hiljaa,kun pyörä oli liikkeessä mutta kun pysähdyttiin,tuli kiukkunen tömpsähdys alavatsaan,selvää motoristiainesta nyt jo :D

Meinas vain mun ja pikkuisen matka tyssätä lopullisesti vko sitten... :'(

Olin kaason kanssa syömässä iltapvä:llä¨,toissa la:na,Nummelassa ja lähdettiin siitä sitten ajelemaan kotia kohden,ystävä ajoi.
Vihdin ajoharjoitteluradan kohdalla Mia totes,että "tuossahan mä kävin autokoulusta",vilkaisi siis oikealle ja samalla kääntyi rattikin...ja mun puoleiset renkaat tipahti hiekalle.
´
Kumpikin naurahdettiin "o-ho" ja Mia käänsi ratin tiukasti vasemmalla ja painoi jarrut pohjaan mutta auto lähti liukumaan kuin jäällä 70 km/h päin metsää...

Silloin tajuttiin,että nyt ei käy hyvin.

Kuului hirveä ratina ja kohina,kun miehen rannetta paksummat männyt lakos auton edestä ja pompittiin kuin jojo auton sisällä :|

Mia huusi ääneen,"voi ei,vauva" ja minä tarrasin molemmin käsin kojelautaan,ettei kaikki paino ole turvavyöllä.

Hetken päästä tajusin meitä lähestyvän ikivanhan kuusen (tai mänty) ja rupesin rukoilemaan mielessä "käänny,käänny,ole kiltti!"....

Lopulta auto pysähtyi,2 mm:n päähän minusta katsottuna siihen kuusen/männyn viereen.

Mia rupes shokissa huutamaan,että tappoi meidän vauvan.
Mun piti melkein lyödä sitä,että tokeni sen verran,että päästiin autosta pois.

Soitin miehen kaverin paikalle hoitamaan asioita ja keskityin Miaan,itse tajusin sen verran,ettei vauvaa voi enää auttaa,jos niin on käynyt... :'(

Lopulta tuli ambulanssit jne.
Katselin miten monen metrin matkalta auton osia oli tippunut tielle...
Kuulin,että meidän hengen lähtö oli ensin 2 cm:n päästä kiinni (tierumpu) ja sitten sen 2 mm:n (kuusi).
Se iso puu olis tappanut meidät turvatyynyistä huolimatta...

Mut vietiin Töölöön,kun ensin tappelivat Lohjan lääkäreiden kanssa,kuka mua ja vauvaa hoitaa.

Toiminta Töölössä oli hiiidaaastaaaa...
3 tuntia sai odottaa kaikkea!!
Joka minuutti huokaisin helpotuksesta,kun supistuksia tai vuotoja ei ollut...

Mutta törkeää mielestäni oli se,että olisin heti halunnut saada tietää,miten pahasti vauvan kävi.
Minua vain moitittiin,että "voi voi,kun rouva vain murehtii sen vauvan vointia".

NO KUKA ÄITI EI MUREHTISI?!?! :eek:

Lopulta 6 tunnin päästä (!!!!) radiologi tutki sisäelimet ultralla ettei mikään vuoda ja ihmetteli korkeaa verenpainettani.
Tuhahdin sen tottakai olevan pilviä hipovissa lukemissa,koska kukaan ei kerro vauvasta mitään...

Lääkäri sanoi,lähes kuiskasi,että hänellä ei ole ammattitaitoa eikä LUPAA (??) tehdä raskausultraa mutta yrittää.

Noh,olisin itse löytänyt vauvan helpommin sillä anturilla kuin tämä täti mutta siellähän meidän Pikku Otus köllötteli ja huitoi niinkuin ei mitään ois tapahtunut :D

Valvontaosastolla sitten ihmettelivät,mites ne verenpaineet nyt yht`äkkiä noin tipahti...
Jaa-a... :whistle:

Miestä ei millään meinattu päästää mun luo ja sitäkin moitittiin vauvan murehtimisesta.
Uskomatonta...

Makailin osastolla puoleen yöhön ja totesin mm.,ettei ne mieshoitajat tajua,mitä kaikkea valkoiset työhousut paljastaa :D
Selvis koko osaston boxeri-mallisto...Nalle Puh:sta Dressmanniin :LOL:

Yöllä mut siirrettiin Naisten klinikalle ja ultrattiin vielä siellä.
Vko:ja oli silloin 15+5 ja Otus leväytti jalkansa levälleen...MUN POIKA-AAVISTUS VAHVISTUI :D :D :D
Voi toki olla tytönkin vielä suurentuneet elimet kyseessä mutta koko ajan olen ajatellut poikaa odottavani :attn:

Näen enneunia ja minulla toimii tuo 6.aisti liiankin hyvin.
Vuosi sitten näin unen,missä olimme Mian kanssa autossa ja auton vierestä meni pyörremyrsky.
Koko auto keinui ja ympäristö humisi ja rätisi yllättävän tutun kuuloisesti (nyt ajateltuna),kun ympärillä lenteli puut ja kannot ja huusin unessa,ettei me selvitä...

Nyt kun tuo onnettomuus on ohi,sen enneunenkin aiheuttama olo on ohi.

Ei vain tajuttu vuosi sitten syy-yhteyttä...

Nyt kaikki on kuitenkin hyvin,rintaranka vain edelleen arka ja Mialla niskat jumissa mutta hääsuunnitelmat jatkuu.

Ja ex-miehen kiroan edelleen alimpaan pöpelikköön,kun uuden vaimonsa kanssa antaa 4 lapsen istua 5-henkisen auton takapenkillä niin,ettei sille 4. lapselle riitä vyöt...

Kunhan eivät itse joutuisi oppimaan kaikkea näin toden kautta :/

Pikku Otus 17+1
 
Tasku Venus
Tuulia78 Hurja juttu. :eek: Onneksi ei käynyt mitään vakavempaa. :hug:

Jotkut puhui että on supistuksia, miltä ne tuntuu? Menkkamaisia? Miten kovana ne tuntuu? Mulla on välillä menkkamaisia juilimisia mahassa, ja vähän huolestuttaa. Mutta mikä mua nyt ei huolestuttais, mä stressaan ihan kaikesta. :|
 
Tuulia78: Motoristi-vauvanne taisi olla vain innoissaan hurjasta automatkasta ja kolarista. Onneks selvisitte vammoitta ja kaikki päättyi kuitenkin hyvin. huh!

Mymmyryylle sanaton osanotto!
:hug:

Meillä oli eilen toinen neuvola. kaikki oli hyvin. painoa ei ollut tullut lisää kuin 200g. verenpaine oli hieman laskenut ja hemppaa ei otettu kun viimeksi oli niin hyvät lukemat. Masussa tuksutti juna 150 kertaa minuutissa. seuraavan kerran mennään 4 viikon päästä.

Eilen kävin myös puuhamaassa touhuamassa kummilasteni ja sikoni kanssa. Kyllä oli mukavaa. Masuasukkikin heitteli masussa kuperkeikkaa niin että liikkeet tuntui selvästi. Naama ja rinta punottaa kauniisti mutta selkä on ihan kipee auringosta.

Niin ja tervetuloa uudet!
 
Huih mikä stoori Tuulialla oli! Outoa, etteivät siellä sairaalassa sitten ultranneet heti vauvaa, jos kerta potilas oli niin huolestunut. Eikös pitäisi hoitaa ihmistä kokonaisvaltaisesti? :eek:

Mrs O, Suomessa ei vielä monella paikkakunnalla Crescenttejä myydä, kun ovat vasta tulleet Suomeen. Suomalaisilla nettisivuilla ei vissiin vielä ole tietoa vaunuista, mutta ovat laittamassa kohta puoliin. Näin meille kertoi Riihimäen Baby Dayn omistaja. Tuossa liikkeessä siis on Crescentit. Ruotsalainen nettisivu on www.crescentbaby.se Täällä Riihimäellä on Crescent-päivä vissiin 13.9., että silloin maahantuoja on paikalla. Päivämäärä ei ole varma, mutta he ilmoittavat kuulemma omilla Crescentin nettisivuillaan. Aivan mielettömät vaunut! =) Ajatuksissa olisi ihan noi Classicit...
 
Mä sitten varasin ne city crossit, on just meidän tarpeisiin passelit ja loistavat kun saa turvakaukalon runkoon kiinni. Edget oli harkinnassa, mut ehkä liian isot meille, autolla kun paljon vaunujen kanssa kuitekin liikutaan.
Mulla oli joskus lapsena crescent merkkinen pyörä, oiskohan saman valmistajan vaunut, koska ainakin samalla tyylillä toi crescent noille sivuille kirjoitettu :D

Miks mä en osaa sanoa ei? Pomo soitteli eilen, ja lupasin tyhmänä mennä jo huomenna töihin :headwall: Miks en osaa sanoa, että ei...? No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Huomenna neiti 13v pitää kavereillensa synttärit, joten eikun leipomaan ja kauppaan :wave:
 
Muffelo
Tuulia78: Ohhoh, olipas hurja kokemus. Onneksi teillä on nyt kaikki hyvin ja vauva selvisi myös!! Kyllä sai sydän kurkussa lukea tuota juttua.. :eek:

Mrs O: Mulla oli kanssa navan yli viiva, kun odotin tyttöä ja napaan asti, kun odotin poikaa. Nyt on vasta napaan asti, mutta siitä ei vielä tiedä minne asti nousee...

Meidän junnun kuume ja ripuli on ihan hurjana, viime yönä esim. 5 kertaa maha toimi puolessa tunnissa ja viimeiset kaksi kertaa tuli vain verta ja limaa. Reilun tunnin pätkiä olen pari kertaa saanut nukkua, mutta lapsen hyvinvointi on kyllä tärkeämpää kuin omat yöuneni nyt..Onneksi hän on pirteä, eli ei vielä tarvitse ainakaan tiputukseen viedä, siitäkin on kokemusta rotaviruksen ansiosta :/ Mä vihaan näitä mahatauteja!! Toivottavasti ei iskee meihin muihinkin...Eilen kun sain lapsen vihdoin nukahtamaan, ja makasin selälläni, alkoi munkin mahassa möyriä. Mietin, että nyt sitten iske mullekin tuo tauti, niin yhtäkkiä se möyrintä muuttui selväksi vauvan liikkeeksi ja se potkaisi ensimmäisen kerran mun käteeni niin, että voin olla aivan varma sen olleen vauva. Voi mikä onnentunne :D Siinä mä hymyilin yksikseni onnellisena, vaikka toisaalta olin huolesta sekaisin toisesta lapsesta...

Nyt taas pikku potilas ja kotihommat kutsuvat...

Muffelo ja pikkuinen 16+1
 
Anmaria79
Onneksi Tuulia78 ei tapahtunut pahemmin! Hyvä, että kaikki on ok.

Täälläkin on kaikki ok. Tulin juuri töihin toisesta neuvolasta ja kaikki oli ok. Lääkäri oli kesälomalla ja sijainen paikalla, mutta kun en ole lääkäriä nähnytkään, niin ihan sama se oli. Nyt kun työt on taas loman jälkeen alkanu, on myös väsymys palannut, mutta hemoglobiini oli erinomainen. Kaipa täältä on joku villikko tulossa, kun näillä viikoilla vie vielä ihan mehut äidistään. Syke löytyi heti ilman etsimisiä ja näytti 150.

Mulla ei ole vielä mitään viivaa ilmaantunut. Esikoisesta tytöstä oli yli navan. Saapa nähdä kumpi tulee, kun väsymys on kovempi ja pahoinvointi lievempi nyt. Jonkin verran on yökkäilyä esim. hampaita pestessä nytkin. Tavaallaan oireet tuntuu aika samanlaisilta kuin viimeksikin...
 
Hei taas pitkästäaikaa.

Tänään oli neuvola ja lääkärin tarkastus.
Piti olla jo pari viikkoa sitten mutta tuli pakollisia menoja ja niin piti siirtää sitä..

Hb oli parempi kuin edellisissä raskauksissa koskaan :) Yleensä oon saanu ruveta syömään jo lisärautaa aikasessa vaiheessa kun on tippunu niin alas ne arvot.

Ainut huolenaihe on tuo valkuainen pissassa mikä meenaa kokoajan olla plussalla.. Oli eka neuvola kerralla jo ja kävin tarkemmissa testeissä ja ei sieltä mitään löytynyt silloin. Ja taas tänään oli plussalla. Onko muilla ollut?? Mistäköhän johtuu?? Edellisissä odotuksissa ei oo ollut plussalla ollenkaan. Täytyy taas huomenna viedä purkit labraan..

Kurkattiin taas uä masuun ja siellä se pikkuinen uiskenteli ja sydämen lyönnitkin näkyi hienosti :) Meenasin kysyä että kumpi siellä on mutta jätin sitten vielä kysymättä.. :D
Rakenneuä ois elokuun loppupuolella ja jos siellä sitten kysyis :p hehe..

Mulla oli tuo viiva masussa kummassakin edellisessä raskaudessa ja nyt vielä sitä ei oo ilmaantunut. Saa nähä ilmaantuuko ? :)

Liikkeet on tuntunu pari päivää ja masukin hieman pyöristynyt.. Paino oli tippunut hieman viime kerrasta.. Sinänsä ei haittaa kun edellisistä odotuksista on jäänyt melkein 20kg ylimäärästä :D

Hennuliinizu ja Masuasukki 15+3
 
Tuulialla on ollut tuuria! Hyvä, ettei mitään pahempaa sattunut. Olitte päässeet kuulemma ihan iltapäivälehteenkin (mies vaan mainitsi).
Ens maanantaina olisi jälleen neuvola, onneksi on oma hoitaja paikalla jälleen.
 
Tuulia, huh huh mikä kokemus! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin, on varmasti ollut melkoiset verenpaineet :eek: :eek: !

jep, mulla on verenpaineet täällä töissä nyt kyllä :headwall: olen jo lähellä irtisanomista yhden alaisen kanssa - ei kiva. Saas nähdä miten tässä vielä käy.

Muutoin täällä ei kummosia, masu pullotti taas eilen illalla vasemmassa laidassa ihan pollukkana, olisko se toukka sitten siellä majailemassa, tiedä häntä. Torstaita ja sydänäänten kuulumista odottelen, toivottavasti kuuluvatte.

Jep, nyt mä lähden syömään eineseväitä, jotta jaksaa tämän päivän kahlata etiäpäin.

Tänään alkoikin 16. viikko! Kuukauden päästä heilahtaa puolivälin paremmalle puolelle, aika nopsaan tämä aika tosiaan menee!
 
cruella: Meillä kans ihan sama juttu nimien kanssa. Minä ehdotan jos ja vaikka mitä mutta miehelle ei kelpaa. Sit ku pyydän sitä ehdottamaan niin ei keksi mitään. Kolmosen kanssa tein listan jossa oli varmaan ainaki 20 nimeä ja mies sai niistä valita mieleisen. Toiset ja kolmannet nimet on sit ollu mun päätöksiä. Paitsi kolmosen kolmas nimi olis ollu mun mummon mukaan Eriika mut miehen mielestä Eerika on parempi ja se sit laitettiin.

Töyhtö: Supistukset on (mulla ainakin) vähän kuin menkkakipuja. Kestää hetken ja loppuu ja tulee vähän ajan päästä ja taas loppuu. Toisena päivänä saattaa tulla pitkin päivää ja sit saattaa mennä monta päivää ettei ole mitään. Ne on helpoin tunnistaa ainakin sit myöhemmin siitä kun sen tuntee kädelläkin kun kohtu kovettuu.

Tulis jo tuo kello 12 niin vois soittaa neuvolaan ja varata sen sokerirasitusajan. En oo vieläkään muistanu varata vaikka viikko sitten jo oli neuvola ja täti sanoi että kahden viikon sisällä pitäs käydä siellä rasituksessa. Toivottavasti vielä löytyy aamuaikoja ku ei jaksais olla syömättä kovin pitkälle päivää. Sit ajattelin tänään myös varata ajan Gynekoon rakenneultraan. Siis ihan tavalliseen ku en raski 3D:stä tai 4D:stä maksaa ku olis enemmän kuin tuplaten kalliimpi kuin tavallinen ultra. Yritän saada elo-syyskuun vaihteeseen ajan niin olis 19-20 viikkoja kasassa. Ottaa vaan päähän jos pipana ei haluakkaan näyttää haaroväliään :headwall: . Se olis kyllä sitä mun tuuria, että ku maksan ja meen ultraan niin sit ei näkyis sukupuolta. Enhän sen takia pelkästään rakenneultraan mene, mutta puoleksi vaikuttaa kyllä se sukupuolen selville saaminen ja puoleksi siksi että saa selville rakenteet ettei ole mitään hälyttävää. Mies kyllä sanoi että "mitä järkee on mennä ku et kuitenkaan pystyis keskeyttämään vaikka mitä selviäis". Voihan se kyllä olla noinkin, mutta mukavampi olla loppuraskaus jos tietää ettei ultrassa näkynyt mitään hälyttävää.

Olis kiva alkaa jo nimiäkin pähkäileen jos tietäis kumpi tulee. Eihän me ehitä nimeä keksiä jos synnytyksessä vasta selviää kumpi tulee. On se nimen keksiminen ollu niin vaikeaa. Tai esikoiselle löyty helposti, mutta tytöille ei. Minä en halua nimiä joka on joka toisella vastaantulevalla lapsella. Pojan nimi on ihan "normaali" nimi, mut tyttöjen nimet on harvinaisemmat. Tyttöjen nimiä kastettu tällä hetkellä 189 ja 29, mut kakkosen nimisiä oli 130 silloin ku tyttö sai nimensä. Pojalla onkin tällä hetkellä kaimoja 1408. Tärkeintä että ovat ihan nimensä "näköisiä" :D .

Johjo & pipana 15+1
 
Hankinnoista Mä oon jo sortunut pari bodya ostamaan kun aivan ihanat koira kuosiset löysin. Ja vaunut hommasin eilen Huuto.netin kautta. Teutonian Mistralit eikä maksanu kun 120 euroo.
Ristiäiset tulee meille ehdottomasti. Osittain siksi, että se on suvussa tapana ja osittain siksi, että molemmat haluamme.
Mulle on alkanut tulemaan hyvin haalea viiva alavatsalle. Saa sit nähä tummuuko se siitä vai ei. Rakenneultra on mulla 9.9.
Runttipulla: me kun kierreltiin noit vaunuliikkeitä niin Teutonialla ainakin on nelipyöräinen malli jarrulla, mutta ne eturenkaat on kyllä semmoset pienemmät. Mallia en muista.

Mutta nyt valmistautumaan töihin lähtöön.

VauhtiViuhti ja Pikkunen rv14+2
 
Pikaiseen vaan tulin ilmoittelemaan, että hengissä ollaan ja vauvalla kaikki hyvin. :heart: Töissä menee niin tämän tytön aika, että oon sitten ihan puhki, kun kotia pääsen. Ei jaksa sitten/ kerkeä koneella enää olla. Ja nyt, kun on näin hyvät ilmatkin B) Parin viiikon pästä olisi seuraava neuvola ja sellasta, ei mitään uutta..

mymmyryylle pahoittelut!! :hug:

Hankinnoista.. Eilen käytiin ihailemassa Lastentarvikkeessa Emmaljungia, kylle ne taitaa olla ne meidän vaunut. Aivan ihanat ja tosi laadukkaan oloiset, mieskin tykästyi kovastu.. tosin edelleen on sitä mieltä, että eiköhän se vauva nukkuis halvemmissakin ihan hyvin. :D Mutta noi Emmaljungat kuitenkin kestää sitten muillekin lapsille ja on laadukkat, eikä tartte sitten heti olla ostamassa uusia, kun joku paikka repsottaa.

Kirpputoreilta on myös n. muovikassillinen hankittu vaatteita ja tosi halvalla on kyllä päässyt! Varmaan yhteensä n. 15e on tullut maksamaan ja siis ihan h&m, lindexin, kapphalin vauvanvaatteita, että suosittelen kirpputoreja! =) On kyllä uutenakin tullut muutamia vaatteita ostettua, on ne niin ihania.. :heart:

Mutta tämä tyttö lähtee tästä TAAS töihin.. Ihania kesäpäiviä kaikille! B)

~ Pearl 14+6
 
Olipas täällä taas sattunu ja tapahtunu paljon. Kamalia noi vauvanmenetys tarinat, itse pelkään eniten juuri että synnytän mutta vauva kuolee jonkin ajan päästä. Myös esikoisen kohdalla pelkään vieläkin että yhtäkkiä hän ei vain hengitä, poika on reilu vuoden vanha. Ja muutenkin pelkään koko ajan tukehtumista ym. Ja nyt huolenaiheena on pihallamme kasvava pensasaita jossa on meidän tietojen mukaan myrkylliset marjat.

Mulla näkyy nyt tosi haalea viiva vatsalla. Pojasta oli viiva ylös asti. En kyllä usko mihinkään ennusmerkkeihin. Mitä niitä merkkejä nyt kaikkea olikaan? Esikoisen kohdalla kyttäsin merkkejä vaikka tiesin jo rakenneultran jälkeen vauvan olevan poika. Nyt prinsessaa toivotaan ja synnytyksessä sen sitten näkee.

Supistuksen tapaisia ei juurikaan ole ollut. Esikoiselta niitä oli jo viikolla 16 ja mut määrättiin olemaan liikkumatta kovin paljoa kunnes oli lääkäriaika joka totes kaiken olevan niin että voi rauhassa liikkua.

Mutta nyt päikkäreille.
 
Nimistä: meillä taitaa tulla melkoista vääntöä kans nimistä, mun ehdottamat eivät ole tähän mennessä kelvanneet ja mieheltä on tullut tasan yksi (poika) ehdotus joka oli kyllä ihan :x :x :x :x :x :x Never, ei ikuna semmosta nimeä meidän mukelolle. Joten mielenkiintoiset väännöt tulossa :LOL:
 
Tasku Venus
Johjo Kiitos kun vastasit mun supistuskysymykseen. :D kuulostaa siltä että minullakin on tainnut olla supistuksia. :/

Nimistä meillä on kans vääntöä. Miehelle kun ei mikään kelpaa mitä mä ehdotan, siis poikien nimistä. Eikä se itsekään osaa keksiä mitään ehdotuksia. Meille tulee varmaan nimetön poika kun ei herralle mikään kelpaa. :kieh: Tytölle meillä sitten oikeastaan onkin jo nimi valmiiksi keksitty. :D
 
Heipparallaa! Oliskohan kellään kokemusta otsikon vaunuista? Meillä esikoista odotellaan, joten ei mitään hajua mitkä olis hyvät.. asfalttia meillä tullaan pukkailemaan ja välillä hiekkatietäkin.. laskettuna aikana meilläpäin pahin kaamos päällä ja vuoden kovimmat pakkaset, joten aluksi kuppastaan vaan sisällä. Kesällä tarttiskin sitte, jotku ihanat pitkän matkan vaunut, kun meillä kaksi koiraakin :heart:
Mies tykästy näihin netistä löytämiini ja etenkin tykästyi hän hintaan!

Viivaa ei näy mulla vielä, vaikka vainoharhaisena sen välillä näenkin :LOL:
Nimestä meillä ei vielä päätöstä, mutta kauniita nimiehdotuksia on tullut veljiltä (yllättävää)..
Mieheni olisi halunnut saamelaisnimen (hän on kolttasaamelainen) ja minä taas pohjoispohjanmaalta ja tykkään vanhoista nimistä kuten Aukusti ja Elmeri..... saas nähdä miten käy :whistle:

Seuraava neuvola 14.8 ja tekis mieli kyllä käydä joka päivä kuunteleen sydänääniä.. viillot ja kivut mahassa (varmaan potkuja) tuntuu aina, kuin jotain olisi vialla ja heti hätäännyn,,eikiva!
...........mutta kurkatkaa vaunuja ja kertokaa mielipiteenne :flower:
me ajateltiin paketti, johon tulis vaunut + 9 lisätuotetta, kun muut saadaan ystäviltä...

Anar ja Eemeli 15 + 0
 
Anar mulla ainakin aukes tois sun linkki sivulla, jossa lukee 'vain 0euroa' ja ei vaunuja...

Nimistä meilläkin panikoidaan jo melkein kun ei tahdo löytyä sopivaa ehdokasta. Tytölle on mutta pojalle ei löydy... tilannetta mutkistaa vielä meidän perheen kaksikielisyys, joten nimessä ei voi olla R tai H kirjaimia eikä myöskään kaksoiskirjaimia, muuten ei taivu oikeen toiselle kielelle eikä miehen suku osaa ääntää. Onhan se aika ikävää tulevalle lapselle, jos puolet suvusta ei osaa sanoa nimeä oikein... Valikoima on siis aika suppea ja kun pitäis vielä löytää sellainen, joka miellyttää molempia sekä käy yhteen esikoisen nimen kanssa edes jotenkin, niin voin sanoa, että VAIKEETA ON!!!

Eilen tuntui ekat ihan selvät potkut, kyllä oli herkkä hetki :snotty: On tää vaan niin ihanaa aikaa olla taas raskaana!!!

Sisi ja bébé2 16+5
 
Ai siltäkö ne supistelut tuntuu... No, ei onneksi ole vielä tuntunut, mutta hyvä tietää :) Potkuja (siis mahassa) minäkin täällä odottelen. Jotain jännää mahassa tuntuu, mutta on hankala sanoa, että ovatko ne vauvasta lähtöisin. Toivottavasti muksulla on kaikki hyvin =) Ja noi crescentit on tosiaan sen pyöräfirman...
 
Anar: Tarkoitat ilmeisesti noita Mosmo vaunuja. Minä kans mietin noita tai tuota pakettia missä tulis sitteri ja syöttötuoli jne. En usko että on kauheen laadukkaat. Kahdella lapsella varmaan luulis menevän, mutta ei sitä useammalla ainakaan kovassa käytössä. Briot tai Emmaljungat jne menee vaikka kuinka monella lapsella ku on sen verran laadukkaat. Meille ei ole tulossa enää todennäköisesti kuin tämä yksi joten tollaset halvat olis ihan omiaan. Toisaalta jos saisin puhuttua miehen ympäri vielä viidenteen lapseen niin menis varmaan nuo vanhatki nyt ku pienellä ikäerolla tarvis kuitenki sitten kaksostenrattaat.

Johjo 15+1

Lisäänpä vielä... Meillä nykyiset yhdistelmät on kovalla kopalla Ora vm. 2000. Muuten ok, mut ratasosanselkänoja ei pysy ylhäällä. Pitää sitoa jollain sivusta että voi pitää istuma-asennossa. Meillä on kuitenkin lisäksi kolmipyöräiset rattaat jossa taas selkänoja ei mene täysin makuuasentoon eli ei käy vauvalle. Voidaan siis siistyä kuitenkin koppavaiheen jälkeen noihin kolmipyöräisiin jos ei uusia hommata.
 
Meilläkin on tuo kaksikielisyysongelma nimen keksimisessä, toivottavasti olis tyttö kun tytönnimi meillä on ollu jo valmiina seurusteluajoista lähtien. Kaikki on jostain syystä sitä mieltä että se on poika, no toivottavasti näkyis sit parin viikon päästä ultrassa.
Mäkin haluun mnnä kattelee vaunuja ja vaatteita, miehen mielestä vaan ei vielä mennä, ennen sitä rakenneultraa ainakaan... No kerkeehän sitä tietysti....

 

Yhteistyössä