TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Kävin sitten eilen ylimääräisellä neuvolakäynnillä kun iski kauhea kolmen päivän päänsärky ja pahoinvointi ja Mymmyryyn surulliset uutiset luettuani halusin kuulla ne sydänäänetkin vielä. No, verenpaine on nyt tooosi alhaalla mutta muuten ei löytynyt mitään erikoista aihetta huoleen. Paino oli taas tippunut melkein kilon eli oon nyt -4kg lähtöpainosta. Saa kuulemma nyt syödä ihan mikä vaan maistuis ja yrittää vaikka väkisin saada syötyä. Noh, eiköhän se paino jossain vaiheessa ala taas kiivetä joten ei mua nyt se juuri hermostuta. Vauskin sykkeet oli korkeat (160) ja terkka leikkisesti heitti, että kuulostaa ihan tytöltä. Hmm? Noh, Toivolla oli aina 140 että onhan noissa eroa mutta katotaan sitten siellä rakenneultrassa jos paljastuu sukupuoli...

Mekin pidettiin nimiäiset esikoiselle, 'juhla'osa oli mun ja miehen pitämä yhteinen puhe, jossa kerrottiin sekä ekan ja tokan nimen juurista ja miksi ne valittiin jne. ja sitten ne perinteiset kakkukahvit ja muut. Toivolla oli meidän suvun kastemekko päällä kun se nyt kuitenkin on ihan kaunis ja meidän äiti olis kyllä pahastunut oikeesti jos sitä ei olis pidetty.

Vauvalle en oo ostanut vielä oikeestaan mitään, yhden froteehaalarin ja myssyn. Niitä Herquleksen tuplia olen seuraillut huutiksesta mutta en uskalla vielä ostaa. Jos sitten seuraavan ultran jälkeen.

Sisi 15+1
 
Meillä on kans niin että jos on yli viikko sairaslomaa keskellä lomaa niin säästyy lomapäivät, lyhyempi sairasloma ei "säästä" lomapäiviä. Jos sairasloma alkaa ennen loman alkua niin säästyy jokainen päivä. Minäkin edellis raskaudessa pidin lomapäiviä ennen äitiyslomaa ja sit kävin lääkärissä joka kirjoitti sairasloman vaikka en edes pyytänyt. Vein lapun töihin ja loma säästyi. Sain vain pomon haukut siitä miks piti pitää sairasloma kerran oli lomaa muutenki :kieh: . Nyt en sit ota yhtään lomaa ennen äitiyslomaa niin saa olla sairaslomalla jos tarvii. Istumatyön takia en ole pystynyt loppuun asti olemaan. Puutuu jalat ku ei pääse veri kiertämään kunnolla jalkoihin ku maha painaa.

Johjo 14+4
 
Runttipulla Ne liikkeet on just vähän niinkun pieni elohiiri olis mahassa, tai joku ihan sievästi tökkäis. Ne kans tuntuu aika edessä, kun sit suolen toiminta saattaa kans sitä möyryämistä aiheuttaa ja se ainakin mulla tuntuu paljon selvemmin kun potkut ja sillai syvemmällä mahassa.

Mymmyryyn jälkeen on tosiaan ollu vähän mieli pelokas, vaikka km harvinaista onkin näillä viikoilla. En kuitenkaan stressiksi asti oo asiaa ottanu, mut kyllä illalla koittelin haeskella niitä pikku liikkeitä. Ei sit tietenkään tuntunu mitään, mut onneks aamulla taas "jytisi" :LOL:

Eikös muuten (asiasta viidenteen) henkka maukalta kun tilaa netistä niin pitäis s-postiin tulla vahvistus tilauksesta? Vai unohdinkohan minä sen maili osoitteen siihen lisätä :whistle:
Muisti on mitä on niin ei kai se auta kun odotella pakettia saapuvaksi.

Sisko soitti aamulla ja halusi et meidän muksut menis heille yökylään :eek: Syy miks hämmästelen, on se, et aina kun meidänkin kakarat on siellä niin siel on NIIN hillitön meteli et illalla ku lauma nukkuu niin korvissa tinnittää :LOL:
Siskolla on siis 3,5v tyttö ja 2v kaksoset, tyttö ja poika. Siihen viel 5v poika ja 2,5v typy niin metakkaa on!
Kai se on muksut sinne päästettävä kun sisko kerran haluaa :LOL:

Nyt pitää mennä syömään appiukon pyydystämää lohta! nam :p

MrsO ja rv14+4
 
Meillä tarkoitus järjestää ristiäiset aivan kuin esikoiselle. Ei olla mitään jeesus-tyyppejä, mutta nuorena olen itse ollut jonkun verran mukana ja vetämässä noita srk kerhoja ja sen vuoksi myös tunnen nuon oman srk papit. Typyn kastoi tuttu pappi, joka piti kevyen ja mukavan kastetilisuuden. Varmaan pyydetään sama pappi, jos vain saadaan kun asutaan nyt eri seurakunnan alueella.

Mä kuulin ihania uutisia. Mun ystäväni sai eilen tyttövauvan, suloisen reilun 2 kilosen. :heart:

Nyt pitää jatkaa töitä.. Päätä uhkaa särkeä väsymyksestä.

Aminohappo ja Kuutti 15+5
 
Heippa taas!

Mymmyryylle :hug: , voi kuinka surulllista :'(

Me oltiin tänään tokassa neuvolassa, mulla oli kaikki arvot tosi hyvät ja pikkusen syke oli 150-160 eli kaikki kunnossa. Ja massu kasvaa, tuntuu että se olis joka ilta vähäsen isompi kuin aamulla :)



 
Ensinnäkin mymmyryylle voimahali. :hug: Voimia varmasti raskaaseen tilanteeseen.


Runttipulla: Ei lentämiselle niillä viikoilla pitäisi olla mitään esteitä. Mä itse lensin edellisen odotuksen aikaan noin rv 25-28 (ei pysty tarkasti muistaan mut oli yli 23). Tosin lento oli vaan ruotsiin joten kauaa ei koneessa oltu mutta silti.

Ristiäis/nimiäiskeskusteluun haluan sanoa sen verran että meillä lapset on kastettu ikäänkuin tottumuksesta eikä kyllä kirkossa olla oltu muuten ku ristiäisissä ja häissä (hautajaisia ei oo nyt tullu). Sen verran käytiin ns. extraa et kun meidän kuulutukset luettiin kirkossa niin sillon kyllä oltiin siellä. Niin ja olihan tässä yhdet rippijuhlatkin joku vuosi sitten.

Mutta ristiäistilanteet on musta ollu ihan kivoja, vaikken olekaan hirveän uskonnollinen. Virsistä yms ollaan voitu hyvin sopia ja viimeksi taidettiin korvata joku rukous ihanalla runolla. Nyt asutaan eri paikkakunnalla, mutta kastepappi on jo valmiina mielessä.. Halutaan ehdottomasti sama pappi joka vihki meidät viime syksynä. Oli aivan mahtava ja erilainen kun kukaan pappi johon olen aiemmin törmännyt.

Jotta vaikka ristiäispäivä tarvitsisi sopia papin kalenterin mukaan ja kaikki sukulaiset eivät paikalle pääsisi niin ihan sama. Se pappi on pakko saada. Varsinkin kun toinen vaihtoehto on sellainen ihan karmea naispappi. Ei mulla siis mitään oo naispappeja vastaan, mutta se on vaan jotenki niin tekopyhä. Sen mä oon ittelleni vannonu että se pappi ei meidän lasta kasta.


Mutta mutta.. Meillä oli torstaina ultra ja pienellä oli kaikki kunnossa. Ultraaja oli tosi ihana, katsoi tarkasti ja kertoi kokoajan samalla. Vauva oli ihana ja nyt vasta kunnolla iskostui tajuntaan että mä ihan oikeesti olen raskaana. Että meille oikeesti on tulossa vauva! Vautsi! La piti paikkaansa. Vauva siellä haukkoi vettä, venytteli ja risti jalkansa sekä potkutteli menemään, mutta hyvin antoi ultraajan katsoa ne tärkeät asiat. Niskaturvotus oli 0,9 mikä on kuulemma ihan normaali. Pituutta oli pienellä 77mm. Ja seuraava ultra 9.9., katsotaan mitä silloin selviää. Ihanat kuvat saatiin mukaan. Lomafiiliksissä antoi mukaan 4 kuvaa vaikka ohjeistus kuulemma sallii yhden kuvan. *hymyää*


tulia & viljami 13+4
 
Niistä ristiäisistä..eli meillä on kaikille lapsille pidetty kotona ristiäiset ja on ollut ihan kivoja tilaisuuksia.Ei olla mitenkään uskovaisia varsinkaan mies ei usko mihinkään :) vaikka moni voisi luulla kun kuulee et on kahdeksas tulos :kieh: Ei ole mitään lestadiolaisia vastaan todellakaan mutta on se jännä nähdä ihmisten ilmeistä jos ne kysyy et montako teillä on ja sanot et tällä hetkellä 7 niin het hoksaa mitä heille tulee mieleen :LOL: Muuten täällä vietetään seesteistä aikaa ja nautitaan kun aurinko paistaa ja on hyvä olla!Eilen haettiin lapsille koulutarvikkeita ja ne jopa jo osittain odottavat koulun alkua..Onhan se itellekkin sellanen aika taas et tulee rytmiä elämään varsinkin kun olen kotiäiti.Maanantaina olis neuvola eikä tee mieli mennä puntariin kun olen varmaan lihonut monta kiloa ja kun on tota ylimääräistä ollut vaikka muille jakaa niin ei tarvis vielä paljon tulla :ashamed: Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja nauttikaa kesäisestä säästä!! kesää odotellessa ja 17+3
 
mymmyryy :hug: ...aika sanattomaksi vetää :'(

Me ei olla isännän kanssa mitään varmaa päätetty, mutta aion viimeiseen saakka kinua nimiäisiä. En itse edes kuulu kirkkoon (eikä kuulu esikkokaan) joten miksi pitäisi vauva kirkkoon liittää?

Sef 14+3
 
Mä innostuin tänään taas kävelemään töihin. Mulla on lyhyt vain 2,5km työmatka, mutta reilut 15,5km siitä mukavan jyrkkää metsäistä ylämäkeä. Kasi hirvekin töllisteli mua hetken, kunnes ponkasivat pakoon. Hyvä niin, koska ite olin jo kankeena pelosta siinä vaiheessa kun matkaa oli niihin joku 50m :whistle: .

Meillä antoi myös ultrassa hoitaja 3 kuvaa matkaan. Tosin Kuutin nt-mittaus oli hankalaa, kun ei ollut sopiassa asennossa ja niitä kuvia oli ainakin 4. Yksi oli sellainen hyvä meille otettu, jossa näkyi kokonaan :heart: .

Runttipulla: Mä lensin myös aika myöhäisillä viikoilla tai no oiskon ollut kasassa jotain vajaa 30 väliä brysseli-helsinki edellisessä raskaudessa. Ainoa ohjeistus oli, että tukisukat jalkaan ja kannattaa jaloitella lennon aikana.

Mä olen myös tuntenut jotain alavatsassa, kuin joku rapsuttaisi kohdun etupuolta. En ole varma voisiko se olla pikkunen tai sit se on vaan pieru :LOL: .

Tänään pääsen grillaamaan anoppilaan :p Mä en ymmärrä, mutta nyt on pari päivää tehnyt mieli kaataa suolaa suoraan suuhun, vaikka vettä juon vähintään 2 litraa vuorokauteen. Outoa. Noh ainakin illalla saan makkaraa ensiavuksi :D

Aminohappo ja Kuutti 15+6
 
Eilen pistin ja ensimmäisen insuliinin ja hyvin se alkusählingin jälkeen onnistui, kun en ollut ennen nähnytkään sellaista piikkiä niin ei osattu käyttää. Ja ite uskalsin pistää. Ja tänään olikin jo paastoarvo ok.

Ristiäisistä on ollut puhetta. Meillä ei tullut mieleenkään esikoisen kohdalla ku ristiäiset ja niin pidetään myös tulevalle vauvalle. Ei me olla millään tavalla uskovaisia mutta kyllä kastejuhla pidetään. Sellaiset pienet kotoisat juhlat, vain isovanhemmat ja kummit vieraina. Ja meillä oli ihana naispappi ja hänet haluan myös jatkossa. Hän oli sairaalapastori ja oikein sympaattinen, ei mikään kiihkoilija. Kummit onkin yks mietinnän aihe kun ei jotenkin kehtaa pyytää ketään ja ne jotka pyydettäis ei kuulu kirkkoon. Kaks kummia on jo tiedossa mutta pitäis vielä olla joku kun esikollakin on neljä kummia.

Mut nyt leikkimään pojan kanssa, ollaan pihalla ja on hieno sää.
 
Meillä on esikoisella 5 kummia, kakkosella ja kolmosella molemmilla 4. Nyt kauhee miettiminen, että keksii tälle tulevalle kummit. Pakko kai se on se neljä olla ku muillaki on vähintään se. Samoja ei haluttais laittaa ja kaikki "parhaat" on jo käytetty. En haluais laittaa pelkkiä kavereita vaan myös sukulaisia. En kuitenkaan sellaisia sukulaisia kenen kanssa ei ole säännöllisesti tekemisissä. Kyllä on ongelma. Mites jos vielä viidennen tekis, vaikeemmaks vaan menis. :headwall: Yks kaveripariskunta olis jo mietittynä jos alkavat, mutta sukulaiset onkin sit vaikeempi. Oon kyllä miettiny että jos tuleva on poika kummiksi tulis miehen sisko. Se on kummi meidän nuoremmalle tytölle niin sit sillä olis meidän perheestä tyttö ja poika kummilapsena. Jos on tyttö niin mun veli kummiks ku se on pojan kummi. Onneks on vielä aikaa miettiä. Ehkä tässä vielä ratkaisuun pääsee.

Lähdenpä nyt hakemaan miehen siskon (19v) meille yökylään (lapsenvahdiksi) niin pääsee itse siivoon ulkovarastoa. Sillä on kuulemma kotona tylsää ku äitinsäkin on reissussa. Mies koko viikonlopun yötä päivää töissä joten kyllä mullekkin seura ja apu kelpaa :D .

Johjo & pipana 14+5
 
Liityn myös tähän ristiäiskeskusteluun. Ristiäiset on ihan selkeä valinta. Mun mielestäni ei ne ole mitään jeesustelua, tosi ikävää, jos jollain on huonoja kokemuksia ristiäisistä. Niissähän on ajatuksena liittää lapsi seurakuntaan, ei mitään muuta. Papin kanssa saa sopia, jos ei halua mitään yltiöpateettisia puheita, kuten me ei haluta. En oo mitään hillitön uskovainen, mutta lapsuudenuskon olen säilyttänyt.
 
Huoh, olipa taas rankka pvä töissä! Hoksaa kyllä että alkaa raskauden kans olee vaikeempaa siellä! Jotenkin alkaa heikottaa hirmu äkkiä ja mahakin kipeytyy muutaman tunnin jälkeen selästä puhumattakaan!

Ristiäiskeskusteluun puutun minäkin, meillä on molemmat muksut kastettu kotona ja niin kastetaan tämäkin! Ei olla uskovaisia, minä en usko ollenkaan mies uskoo. Kirkossa ei oo käyty edes jouluna! Naimisiinkin mentiin kotona. Ainoa et jos on jonkun sukulaisen rippijuhla tms niin sithän se on ollu pikku pakko mennä sinne kirkkoon.
Mutta vaikken ite usko niin haluan antaa muksuille mahdollisuuden itse valita mihin isona uskovat, eli he ei edes tiedä tästä minun "uskomattomuudesta". Perhekerhossa käytiin säännöllisesti kun olin pienen kans kotona, ja aiotaan jatkaa käymistä syksyllä. Siellä lapset saa tietoa uskonnosta kun siellä on hartauksia yms. Mun kummitäti on uskovainen, diakonissa ammatiltaankin niin hän aina synttäreinä lähettää lasten uskontoon liittyviä satu kirjoja joita kyllä luen muksuille.
Kummiski ite asiaan, meillä siis tulee ristiäiset!
Meinaa aina ihan hillittömiin tämä mun kirjottelu venyä :LOL:

Maanantaina meen ja ostan sellasta myrkkyä joka tappaa kaikki mun kasvit tuolta pihalta!! Koko piha niin täynnä kaiken maailman puskia ja "kukkia" et nyt meni hermo! Haluan sellaisen "puhtaan" pihan. Pari ruusupensasta, pari pajua ja pari muutakin ihme pensasta lähtee + sit aidan vierustaa myöten saa kulkea ja siitäkin rehuja tappaa. Sit alkaakin aidan korjaus!
Se on pakko saada kondikseen ennen kun talvi tulee, et koira pystyy oleen vapaana ulkona. En nimittäin ala talvella enää aamulla nousee, ja taistelee muksut jotenkin niin et ne voi olla hetken keskenään kun käytän koiran pissalla! Nyt ne voi jättää esim. aamupalaa syömään tai piirrettyjä kattoo, mut kun vauva tulee niin en luota siihen et neiti antaa vauvan olla rauhassa!
Ja onpahan koirallakin mukava kun saa olla meidän kans vapaana ulkona kun ollaan muksujen kans!

Mutta juu, täytyy mennä ottaa tuo neiti kun se alkoi kitisee ties mistä :/

MrsO ja rv 14+5
 
Ihana ilma B) Käytiin eilen kantarelleja keräämässä 4 litraa :p Tein keittoa ja sitten piirakan, hitsi että oli hyvää.
Eilen kerrottiin anopille vauvauutinen sitten kuitenkin, ilme oli, sanoisinko hiukan yllättynyt... :xmas:
Kyllä meilläkin ristiäiset pidetään, vaikka ei mitään uskovaisia olla. Ihan pienet kemut, isovanhemmat, sisarukset ja kummit. Vaikka inhoan järjestellä kaikkia juhlia yli kaiken....
Liikkeitä tuntuu mahassa jo ihan mukavasti ja mun maha on kasvanu ihan viikon sisällä melkoiseksi palloksi.
Enää muutama päivä lomaa jäljellä, torstaina pitäisi mennä töihin :x Aika paljon kiinnostaa.. Jaahas, lähtisköhän syöpöttelemään :p
 
Kävin muutaman välipäivän jälkee lueskelemassa... mymmyryy kovasti jaksamisia ja voimia sinulle, otan osaa suruunne :hug:


Liityn myös tuohon ristiäis keskusteluun, meillä varmasti vietetään ristiäiset taas kotona niinkuin jokaisesta edellisestäkin.

Itse odotan seuraavaa neuvolaa kuin kuuta nousevaa että tietää meinaavatko tarkkailla jollainlailla sitä istukkajuttua kun aiheutti vuotoa. Ja samalla kuulee sydänäänet ja saa tietää onhan vielä kaikki ok.

Nyt on tullut ne lähteneet kilot jo takaisin on tuo sapuska maistunut viikonaikana hurjasti ja varsinkin suolakurkkuun on kamala himo.
 
Upeeta ilmaa pitää B) ehkä vähän liianki lämmin :ashamed: kiva hyppiä pienissä hepeneissä tuola pihalla kun naapurit katsoo pitkään "oooooonko tuo TAAS paksuna" tyyliin :whistle: hih tää maha on kun rabtapallon olisin nielassut :eek: hoh kun ihmettelen miten mahollista! ei nyt sentään aivan rantapallo,mut kyl tää niin selkee pömppö on et voi miettiä joko oon lihonnu tai raskaana. siinähän on ihmisille miettimistä,ne jotka ei tiedä :D naapureille en oo kuuluttanut asiaa....heh

meillä tuleva vauva kastetaan ja se on iha selvä homma. niin on tehty kahelle ekallekkin ja kirkkoon kuulutaan =) olen sen verran uskonnollinen ihminen ettei tulis kuuloonkaan olla kastamatta. näin meillä ;) se on kyl hyvä et nykyään voi tehdä jokainen niin kuin itse parhaaksi katsoo....eikä väkisin kastaa jos ei kastetta halua.

hmmm kun tässä keksis tekemistä.....pojat nukkumassa ja mies menossa.yksin siis jotain kehiteltävä :D ainakin tota iltapalaa menen kaapille hamuamaan :p ettei vaan paino pääse tippumaan :whistle:

mmamaa 14+5 :heart:
 
Tervetuloa mpa! :wave:

Mulla on ajoittain (voimakastakin) vatsakipua (supistuksia?). Joka raskaudessa on ollut jos ja vaikka minkälaista kipua joten en ole huolissaan. Yhtenä päivänä oli myös kohdunkaulan tietämillä kipua tai oikeestaan paineen tunnetta ja mietin jo että onko joku tulehdus tai jotain, mutta eipä nyt sit enää ole ollut mitään. Esikoisesta oli todella voimakasta mahakipua jonka vuoksi kävin lääkärissäkin ja ultrattiinkin. Oli kuitenkin vain kiinnikkeiden venymisestä johtuvaa. Kolmosen odotuksessa tuli yhdesti niin voimakas alavatsakipu (muistaakseni raskauden keskivaiheessa) että heräsin siihen. Mies katsoi mun tuskaa ja pakotti lääkäriin, mutta en lähteny. Meni sit noin puolessa tunnissa ohi eikä toistunut. Moni kipu on siis normaalia. Jos kipu tulee tosi voimakkaana tai kipuilu jatkuu pitkään niin kannattaa varmasti soittaa lääkäriin/neuvolaan. Pienestä ja lyhytaikaisesta kivusta ei yleensä kannata säikähtää.

Johjo 14+6
 
Lisäänpä vielä noihin kipuihin liittyen. Olin "allerginen" mansikoille kun odotin kakkosta. Muissa raskauksissa en ole ollut allerginen millekkään. Kakkosta odottaessa jos söin mansikoita tuli järkyttävät vatsakivut. Tuntui niin kuin olis kiviä syönyt, vatsaa poltti ja kivisti. Kävi niin sairaan kipeetä että vedet valu silmistä ku itkua pidätti. Mulla on kuitenki normaalisti korkea kipukynnys, mutta se vatsakipu oli jotain kauheeta. Mikä kaikkein jännintä... kun kakkonen sitten syntyi ja alkoi syömään kiinteitä, kas kummaa sepäs olikin allerginen mansikoille. En tajua voiko tuolla olla jotain yhteistä, mutta ihmeellistä se on. Kolmesta lapsesta vain yhden odotusaikana en ole voinut syödä mansikoita ja vain se lapsi on ollut niille allerginen. Mansikka-allergia meni kyllä sitten myöhemmin (3-4 v paikkeilla) ohi. Täällä kun on paljon uudelleensynnyttäjiä niin onko muut huomanneet mitään tällaista?
 
Mulla ei sellasta pitempiaikaista juilintaa ole mutta joskus kun esim nousen nopeaa sängystä ylös vihloo hetken aikaa alavatsaa. Nyt tosin on maha ollut kaks päivää tosi kipeä mutta se johtuu ihan selkeästi tulisista ruuista mitä syötiin. Ja tänään sitten on selkä ollut älyttömän kipeä. Mutta levätä ei pysty kun olen päivän kaksin pojan kanssa.

Nyt poika päikkäreillä ja mulla nettihetki pullakahvin kera. Pitäis kyllä jättää pullat väliin kun insuliiniakin jo pistän ja näyttää että annosta pitää isontaa, yli rajojen meni paastoarvo.

Mutta nyt alan kattelemaan mammatrikoita jos löytyis. Viime raskaudessa ostin hm trikoot ja oli aivan mahtavat mutta siellä ei nyt samanlaisia ole ja edelliset on niin loppu että ainoastaan kotona kehtaa pitää.
 
Niin pitääpä mainostaa että ostimme Brion double wavet. Ovat tosi kevyen ja ketterän oloiset ainakin sisällä ja väri ihana punainen. Kuomussa on kyllä jotain häikkää kun se ei pysy tarpeeksi ylhäällä mutta täytyy perehtyä siihen vielä tarkemmin ohjekirjan kera. Matkahuollon kautta tulivat ja siinä on voinut jotain sattua.
 
Heippa kaikille,

Käykäähän lukemassa ja kommentoimassa odotusblogiani osoitteessa http://anewlife-unanuevavida.blogspot.com/ .

Minut voi myös lisätä pinoon: mamacita74, ikä 33, la 8.1. ja synnäri K-SKS.

Mukavaa ja hyvävointista odotusta kaikille!
 
Mama74 Meilläkö se rakenneultra oli samana päivänä (21.8)? Ollaankohan peräjälkeen?? :D
Täällä odottelen tulevaa neuvolaa, joka on keskiviikkona. Mymmyryyn tapauksen jälkeen vähän jännittyneenä odottelen niitä sydän äänten kuuluvuutta :/ , suorastaan pelottaa, jos ei kaikki olekaan hyvin!!
Onko teille toisille jo tullut viiva (linea negra, vai mikä se nyt oli) näkyviin masuun? Minulla näkyy hyvin haalea viiva navasta alaspäin tai ainakin olen näkevinäni. Ei kyllä ole ollut sellaisia pikkareitakaan jalassa, missä olisi painautunut jälki :D
Kasteesta on ollut puhetta, meillä kastetaan ihan normaalisti, vaikkei ollakkaan mitään uskovaisia ja mies suostuu hampaita purren. Hän kun ei voi jeesus juttuja kuunnella ollenkaan!! Ja nimet on kutakuinkin valmiina sekä tytölle että pojalle :heart:
Jaahas olisi vielä viikko lomaa, joten pitäisi lähteä mökille päin ajelemaan..

nippanappa ja vilperi 16+3
 

Yhteistyössä