TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Juu kyl ton Kelan kanssa menee välil aivan tietämättömäx kun ei tiedä niitten systeemejä,mut mä kans soitin suoraan kelaan ja kysyin kuinka mun äippäraha tulee olemaan...3.lapsi tulossa ja kahesta edellisestä oon saanu saman. san myös tästä kolmannesta sen saman rahan mikä on sillon laskettu työtulojen mukaan :D ja se sopii mulle vallan mainiosti nimittäin mä en töissä oo käynyt näitten lasten välissä eli syksyllä tulee kolme vuotta kun oon ollu kotona :) sekin selvis että sen saman rahan saa AINA jos edellinen lapsi on ALLE 3v.

Liikkeitä moni jo tuntee. mä en kyl viel tunne yhtään mitään....oon oikein ruvennu tarkkailemaan tota masua et tuntusko mitään,mut ei...ainoastaan suoli paukkuu sillon tällön :LOL:

mutta maha on kasvanu nyt jonku verran! ei tätä enää piilotella muutakun löysillä paidoilla ja toki tää menis lihoamisen piikkiin :whistle: mutta kaikki sukulaiset,kaverit ja tutut melkeinpä tietää et odotan! töissäkin varmaan juoru on kulkenut hyvää vauhtia...en tiedä onko pomon korviin asti,mutta samapa tuo :D ei tarvi ilmotella sinne suuntaan kun hoitovapaalla olen ja saan olla viel 2vuotta :) tammikuus taas alkaa alusta 3vuotinen et saas nähä koska sitä oikeesti pääsee kunnolla taksi työelämään :D

mut nyt iltapalalle :wave:
 
Tulia ei tullu ostettuu viel vauvalle mitään. Koitan siinä hillitä itseäni koska ei mekään rahassa uida. Itsellekään ei ole tullu pitkiin aikoihin mitään laitettua. Pääasia et muksut kulkee siisteissä vaatteissa :LOL:
Kunhan sit saadaan tietää vauvan sukupuoli niin pakohan sille on jotain uuttakin laitettava kun eihän sitä voi loppuun asti malttaa olla shoppailematta ;) Kotiintulo vaatteet on muksuille aiemminkin ostettu uutena, ne onkin sit ihana säästellä heille itselleen.

Täytyykin soitella sit kelaan ja tiedustella se raha-asia. Saapahan kunnolla selville mikä se oma raha tulee oleen. Mulla vain on sellainen kuva kelasta et ne yrittää säästää mahdollisimman paljossa ja siks eivät kerro miten saisin mahdollisimman paljon äitiyspvä rahaa :kieh:

No joo, nyt nukkumaan. Katon siskon kans viel ton FB jutun ja sit uinumaan!

MrsO ja rv14+3

 
Hoksasin just, tai sisko hoksas, et jos liityn tammimasuihin FBssä, niin eiks siit tuu ilmoitus kaikille mun kaverilistalla olijoille?? Kun siellä on paljon sellaisia henkolöitä keiden ei sitä ihan viel tarvii tietää... On tämäkin! Mut ainakin oon valinnu sen verkoston nyt oikein :D
 
Mun mielestä sieltä jostain sai valittua, että kenelle tieto liittymisistä eri lisäosiin siis ryhmiin ja tollaisiin peleihin menee. Olikohan yksityisyys?!

Mulla on taas tunteet pulpahteneet kunnolla pintaan, itkettää ihan kaikki tai naurattaa sitten sydämmen pohjasta. Eilen katsoin mtv3 faktalta riskitapaukset sarjaa ja siinä oli 47-vuotias nainen jolla vaihdevuodet alkaneet pari vuotta aiemmin. Se sit oli mennyt läääkäriin valittamaan oloaan ja oli selvinnyt et se oli 6kk raskaana :eek: . Sit sen synnytys näytettiin siinä ja mä taas vuosin kun se nainen oli niin uskomattoman onnellinen lapsesta joka oli hänelle ensimmäinen... Kannattaa siis katsoa kaikkia dokkareita ja romanttisia hömppäleffoja.

Tänään taas takas töihin. Katsotaanhan kuinka monelle tieto levinnyt, kun kerroin sen pomolle, joka on aika hölösuu... Meillä tosin on töissä yksi surullinen tapaus selvinnyt, joten saattaa olla että tästä ei sit niin paljon hölistä.

Jahas Tomi traktori loppui, joten pitää lähteä typyä auttamaan.

Aminohappo ja Kuutti 15+4
 
Ärrinpurrin :headwall: Olen nyt kahdessa labrassa käynyt enkä vieläkään ole saanut annettua sitä grrh pissanäytettä. Eilen menin toiseen labraan (soitin jopa neuvolaan ja kysyin että voinko nyt mennä mihin vain, kun siellä ultrakäynnillä ei pissa eli klamydianäytettä voitu ottaa), niin neuvolasta sanottiin et joo, labra auki kolmeen saakka. Menin kakskyt vaille kolme ja olihan se auki muttei siellä enää oteta näytteitä vastaan. Aamulla kärvistelin pissan kanssa taas ja menin sitten toiseen labraan. En tullu kattoneeksi netistä että onko se auki, kun oletin että isoin terveysasema olisi auki. Eipä ole koko kesänä. Grrhh nyt koitan iltapäivällä viimeisen kerran mennä sitten sairaalan labraan, jospa sitten onnistuisi.

Muuta ei täällä ihmeitä, herne nenässä mokoman klamydiatestin kanssa vain.
Huomenna on onneksi perjantai ja koko viikonlopuksi on luvattu mahtavaa ilmaa. Ihanaa, vielä viikko töitä ja sitten lomille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Jes...nyt elellään viikkoa 14 ja viikon päästä ollaan viikolla 15...silloin voin jo sanoa olevani JO viikolla 15 :D

Sef 14+0
Olet nyt raskausviikolla 15. Kun on 15+0 olet raskausviikolla 16. :D
No joo, mut tarkoitin siis että viikkoja on sen ja sen verran, enkä että viikolla se ja se...anteeksi huono ulosantini :)
 
Mulla on vähän sama "ongelma" galtsussa ku mitä joillain tuntuu olevan FB:ssä.. Vielä ei voi liittyä tammimasujen yhteisöön vaikka oon jo käyny tsekkaamassa että semmonen on olemassa. Ei nimittäin ihan vielä tarvii kaikkien tietää. Aikaisintaan tänään puoli neljältä (eli ultran jälkeen) kerrotaan asiasta. Et kyllä mä varmaan muutaman päivän sisällä voin sinne jo sit liittyä jos kaik on ok. Mut kun galtsussa on tuttuja joiden ei vielä tarvii tietää niin ei viitti ottaa riskiä et jäis kiinni..

Mutta melkeen ehdin tänään viettää työpäivänkin. Tunnin olin töissä kun päiväkodista soitettiin että kuopuksella on silmätulehdus. No ei sit muuta ku kone kiinni ja hakee pieni kotio. Ja iltapäivällä lääkäriin.. Onneksi mies sai sovittua niin että anoppi kattoo typyä sen verran että päästään molemmat ultraan, kun lasta ei voi sinne ottaa mukaan.

Mutta illalla tuun sit varmaan ultrakommentteja vielä heittämään.. *hymytys* :wave:

tulia & viljami 13+2
 
Rakkaat kanssaeläjät.
Minut voi poistaa listalta. Pienen Toivon sydän ei enää jaksanut lyödä. Synnyttämään menemme lauantaina. Hautajaisia rupeamme miettimään, kunhan patologi on sanottavansa sanonut.
Pitäkää toisistanne hyvää huolta ja kasvattakaa masujanne.
 
Heippa kaikille mammoille!!

Ollaan oltu lomilla joten kaikkia viestejä en ole jaksanut lukea kun niitä on niin monta!Ollaan nyt mökillä, ihanaa että aurinko paistaa mutta tuo tuuli on melkoinen!
Oltiin siellä Kreetallakin, aivan ihana matka, todella lämmin, mutta matkaa varjosti varas joka vei multa kihla-, vihkisormukset, huomenlahjakaulakoru, ja videokameran!!! Siivoja oli jättänyt huoneen oven auki ei jäänyt vain siihen kertaan! Tässä nyt selvitellään vakuutusyhtiön kanssa......tunnearvoa niillä oli, ei niinkään rahallista... :'(

ollut puhetta mitä on ostellut jo vaaville, niin mä olen innostunut huutonetissä huutamaan vaatteita, leluja yms......sieltä saa todella halvalla! Jos ei miellytä, on liian nukkanen, niin sitten vien niitä keltaiseen laatikkoon!
Itselleni olen kanssa huutanut parit mammahousut ja H&M:ltä ostin jotain mammavaatteita. Housuja joutuu jo käyttää, on tuo vatsa sen verran kasvanut :)
Mun täytyy kanssa käydä kelassa neuvottelemassa raha-asioista. Mä teen vaan seuraavat 4 kk sijaishommia ja en tiedä sitten jos jollekin päivälle ole töitä niin mitäs sitten...olenko myös kirjoilla työkkärissä tms. nää jutut vähän vaivaavat.
Nyt me lähdetään kaupoille, mutta palataan! :wave:

Tuizu ja OlgOlavi 15+2
 
Mymmyryy, otan osaa. En osaa oikein hyvin lohduttaa, kun en tiedä, mikä just sua lohduttaisi. Tuskin tässä vaiheessa vielä mikään, ehkä sitten vähän myöhemmin joku ajatus tuo vähän valoa pimeään. Toivottavasti synnytys sujuu turvallisesti, ja pääset aloittamaan toipumisen nopeasti.

 
Mymmyryy, olen sanaton :'( Voimia tulevaan!

Olen murheellinen myös ystäväni puolesta, joka vaikean synnytyksen jälkeen menetti eilen esikoisensa, pieni poika jaksoi taistella vain 6h... :'(

-Lappitar ja Hippunen 15+4
 
Voi kauheaa. Mymmyryy, olen todella pahoillani menetyksestänne. :'(

Haluaisin kysellä ristiäisistä. Tiedän, että haluan kastaa lapseni kirkossa, en halua nimiäisiä. Mutta kun. Sehän on pelkkää jeesustelua!! Eikä meistä ole KUKAAN mitenkään uskovainen. Tulevat kummit ovat vain järjestäneet nimiäiset omille lapsilleen, ja heistäkin tuntuu hieman "pelottavalta", jos joutuvat lupaamaan papin edessä jostain kristillisestä kasvatuksesta... Kun ei oikein sovi meidän perheelle nuo psalmit ja virret. Mikä oikein avuksi? Pitääkö sen aina olla sellaista jeesustelua??
 

Yhteistyössä