TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Terveiset Inarista!

Ensimmäistä odotellaan LA 21.1 ja synnärinä siis 335 km päässä oleva LKS Rovaniemellä.. ja ikä oli 27.

Tämä päivä on mennyt maailmaa ihmetellessä; ensin kuulin ystäväiseni synnyttäneen toissa yönä iso-pallisen Lapin-miehen alun, vaikka vauva oli 95% todennäköisyydellä tyttö! Ja toisekseen kuulin toisen tuttavani erittäin hirveästä kohtalosta ja puoli päivää mennyt sitä sulatellessa.. (HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~ Qnsilta) Voimia teille

Oma menneisyyteni on ollut näissä merkeissä erittäin raskas (3KM), mutta tämä otus on kait päättänyt jäädä masuni asukiksi. NP normaali ja pahoinvoinnilta olen säästynyt. Nyt olen sairaslomalla viikon lonkkani vuoksi ja fysioterapiaan on lähetteet 10/60min.. toivottavasti pääsen jaloilleni käsittelyjen jälkeen ja nauttimaan kunnolla raskaana olemisesta!!!

Anar ja Eemeli 14 + 5
 
Tervetuloa uusille! Kivaa, kun joukkomme kasvaa... =) Nippanappa, mulla on ollut jo varmaan kuukauden päivät sellainen viiva navasta alaspäin. Poikaviivaksi sanovat, mutta tokko pitää paikkansa, vai pitäisiköhän se? ;)
 
Tervetuloa Anar, mehän jo tunnetaankin :D Tervetuloa muillekin uusille :wave:

Mulla tuli viiva myös esikoisesta, nyt ei vielä näy...

Anarin tavoin suren ystäväni poisnukkunutta vauvaa, täällä piirit ovat niin pienet, että kaikki tuntevat toisensa..

-Lappitar ja Hippunen rv16 tasan
 
auttakee hyvät kanssaäidit!! huomasin aamulla pientä hyvin niukkaa vuotoa, ruskeaa, eikä siis tuu paljoo, mutta tulee kumminkin!
soitin omaan tk:hon, jossa täti oli hyvin tyly käski soittaa äippäpolille, no soitin sinne, mutta totesivat että ei auta kun odotella, tuli taas vähän hylätty tunne :(
mulla ei kellään eikä nyttekään oo aikasemmin ollu mitään vuotoja, eli onko tää jotain alkavaa keskenmenoa vai mitä? Mitään paniikkeja täällä tietenkään ota, mutta kun näitä vastoinkäymisiä on tässä viimeaikoina ollu ihan tarpeeks niin epätoivo valtaa meikäläisen :ashamed:
mitään kipuja tai muita "oireita" mulla ei ole, mutta jotenkin pelottaa, et meniskö tuo kesken... :'(
raskausviikkoja nyt 15+3
 
Nippanappa mulla on se rakenneultra-aika puoliltapäivin :)

Mymmyryy :hug: :'(

Oltiin tuossa reilu viikko anoppilassa nauttimassa mansikoista ja pesemässä mattoja... Viime aikoina on ollut jo pieniä tuntemuksia liikkeistä, mutta hyvin tuo istukka etuseinässä vaimentaa niitä, mutta uskon vakaasti että ne tuntemukset ovat junnun liikkeit :D Raskausoireista ainoa jäljelle jäänyt on valtava väsymys, lähes jokapäivä on pitänyt ottaa päiväunet yhdessä nuorimmaisen kanssa. Saa nähdä missä vaiheessa se helpottaa, ei passaa väsyttää kun aloittaa koulun syyskuussa...

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille!!

MaMa ja junnu 16+3
 
Luin Qnsillan synnytystarinan ja itku tuli. Yritin miehellekkin lukea, mutta ei oikein onnistunut. Vaikka ihmistä en tunne niin tuntuu tosi pahalta. Toivottavasti meistä kenenkään tai ikinä kenenkään ei tarvis vastaavaa kokea :'(

Toivon foxilady että sulla on kaikki kunnossa. Toivottavasti jossakin olis vaan ollu pieni pintaverisuoni rikki joka on vuotanut ja nyt valuu pois. Eikö missään voida edes katsoa ultralla tai kuunnella sydämensykettä. Todella ihmeellistä ja tylyä kommenttiä huolissaan olevalle odottajalle. :hug: db
 
Tervehdys!

Mymmyryy sinä tarvitset nyt kovasti voimia, mitkään sanat eivät auta tiedän sen itse kokemuksesta :hug: :ashamed:

Täällä on keskusteltu ristiäisistä. Meillä on ristiäiset kotosalla sitten aikanaan. Minusta on ihan kiva, että jokainen voi valita itse miten haluaa juhlistaa lapsen nimen antoa. Minä tykkään järjestää juhlia aina omalle perheelle jos vain on syytä juhlia.

Foxilady näillä viikoillahan on hyvin paljon mahdollista että kohdun pinnalla joku verisuoni tihkuu, kun masuasukki kasvaa aikasta lailla. Minulla oli esikoiselta tuollaista tuhruvuotoa ja syy oli katkennut verisuoni.

Onnittelu uusille tulokkaille Anar ja mamacita74. Aina on niin ihana saada joukkoon uusia odottajia.

Minulla ei ole tullut sitä viiva eikä tullut esikoiseltakaan, kyseessä oli poika ja saamaahan on nytkin veikattu.

Onko täällä kellän muulla ikäviä supisteluja? Minulla on nyt ollut viikon ajan ja tänään jouduin käymän lääkärissä, kun untuovat niin epämiellyttäviltä. Minullahan oli keuhkokuume joten tulehdus arvot saattavat olla osa syynä supisteluun. Aamulla alavatsa oli ihan kuin kivi ja sama on tilanne taas. Huomenna on onneksi neuvola, kun OYS.n lääkäri oli niin nuori ettei osannut edes tehdä sisätutkimusta kunnolla. Esikoiselta minulla oli kans supisteluita koko raskauden ajan ja nyt on varmaan samaa luvass. Juuri kun oli ajatellut että pahoinvointi vihdoin helpottaa ja jaksaa taas touhuta, tilalle tulikin supistelut.

Olipa taas omanapaista vuodatusta.

Iloista ja aurinkoista odotusta kaikille B) :heart:

Hemuli ja masuasukki 17+1
 
Heipat taas kaikille =) Oltiin koko päivä Korkeasaaressa ja jalat nyt ihan hellinä. Huomaa että ei jaksa enää niin hyvin kuin pari viikkoa sitten litsillä. Aika nuhainen olo ollut myös illalla ja kurkku ihan älyn kipee. Poika ollut pienessä nuhassa myös koko viikonlopun, hänellä kuitenkin jo parempi olo.

Foxilady toivottavsti sulla on kaikki hyvi, uskoisin ainakin niin. Samoja ajatuksia kuin hemulilla.

Tervetuloa uudet. Anarin tuttavalle paljon voimia. Mun hyvä ystävä menetti vauvansa viikolla 41 viime syksynä. Vauva oli kuollut kohtuun ja mitään ei ollut tehtävissä. Ystävä ihmetteli kun vauva ei ollut liikkunut koko päivänä ja hakeutui sairaalaan. Tämä qnsillan tapaus toi niin mieleen ystäväni ja itkuhan siinä tuli :'(

Nyt lähdettävä nukkumaan... Öitä kaikille :wave:
 
Myös minä täällä silmät kosteina, kun luon Qnsillan tarinan :'(

Tuttavamme menetti poikansa rv 37 syynä napanuoran kieryminen kaulan ympärille. Niin väärin.

Toinen tuttavani menetti tyttärensä 3 vuorokauden iässä aivokalvontulehduksen vuoksi. Syy aivokalvontulehdukselle oli niinkin järkyttävä, kuin äidiltä synnytyksen yhteydessä saatu sukupuolitauti (muistaakseni herppes), jonka olemassaolosta ei siis tiedetty. Äiti oli ko taudin saanut raskaudenaikana lapsen isältä, kun oli käynyt kaiketi vieraissa. Tämä se vasta väärin onkin, sietäisi syytteen äijä saada.

Myös minulla joittain kovaakin kipua alavatsassa, liittyen juuri siihen, että nousen jostakin reippaasti ylös. Kiupu kestää kuitenkin vain vajaan minuutin.
 
Eipä tainnu äijä arvata kuin kalliiksi tuli vieraissa käynti |O Tuossa tapauksessa sietäis jo ukolta pallit leikata ja hirttää munista kattoon :kieh:

Monet tietää jo rakenneuä ajan! Mä saan sen kai sit 11. pvä tietää kunhan on seuraava neuvola...
Toi mymmyryyn tapaus mietityttää vieläkin. Oon ajatellu kovasti sitä et kun nyt tuntuu jo liikkeitä, niin entäs jos sit pienellä ei sydän sykikään? Ja olisin siis tuntenu ihan omiani! Hullua ajatella tällasia asioita, mutta minkäs sille tekee kun välillä ne vaan tulee mieleen!

Mulla ei ole varsinaisia kipuja mahassa ollu, mutta jonkun asteisia suppareita kyllä! Sillai et maha menee ihan kovaksi. Töissä alkaa niitä tulemaan kun on jonkun tunnin juossu... Seisoma työtä siis teen.

Uusille tervetuloa!

Foxylady Toivotaan et kaikki olis kunnossa! Kukaan ei enää sais tippua kelkasta!

Onko muuten Daizz:sta kuulunu mitään??

Ja voisko joku paremmin tietävä laittaa mulle vaik yv:nä ohjeet kuin saisin kuvia liitettyä keskusteluun?

Mutta nyt täytyy nukkumaan mennä!

Ai niin, löysin äitiysvaatteita kun varastoa siivosin, pikkareita ja housuja joita en edes muistanu et on olemassa :LOL:

Mrs O ja rv 14+6
 
Huomenia kaikille!
Kamalan surullisia juttuja nuo syntymä/kohtukuolemat :'( Kaikenlaista voi tapahtua, kenelle vain :( Toivottavasti Mymmyryyn lauantai ei ollut ihan kamala..

Voisin pompata sen verran vaunukeskusteluun, että onko olemassa 4-pyöräisiä vempeleitä (rattaita tai vaunuja) joissa on käsijarru? Asun ihan järkyn jyrkän rinteen päällä niin mietityttää että miten talvella tulen rinnettä alas.. pulkallako :LOL: kun siinä varmaan tarvittais jarruakin.. Tietä pidetään vielä tosi huonosti kunnossa, hiekotetaan ehkä kerran talvessa ja jos lunta tulee paljon niin saa aina monta päivää odottaa että se ajetaan. Autollakin pitää peruuttaa mäki ylös jos on paljon tullut lunta, ei mitään mahkuja päästä ylös normaalisti. Suuttuttaa kun siitä maksetaan että tiet pidetään kunnossa mutta meidän tie kuuluu kaupungin mukaan 3. luokkaan kiireellisyysjärjestyksessä joten se on aina viimeinen jota aurataan. Mitenköhän sitä pääsee vaunujen kanssa sitten ylöskään jos se on kauheen liukas...no, toisaalta jos on samanlainen talvi kuin viime talvena niin ei ole kuin muutamia kertoja kuin on tuo ongelma, mutta jos tulee lunta tupaan hirveästi niin sitten onkin jo ikävämpi homma :headwall:

Mulle tuli muuten eilen päivällä (kun otin torkut) joku ihme "rauha" tän raskauden suhteen. Olin tuntevinani omituista kuplintaa masussa ja jotenkin vain tuli tunne että jees, kaikki on hyvin. En tiedä mistä se johtuu, mutta ei ole nyt yhtään semmoinen levoton olo että mitenköhän asiat on.
Torstaina neuvola ja perjantaina alkaa loma. Jep, nämä neljä päivää istun vaikka päälläni, kestän jo - pian pääsee lomalle B) B)
 
Loistava ilma ulkona ja mun pitäis alkaa siivoamaan :headwall:
Kävin perjantaina siellä lastentarvikkeessa ja olen tässä viikonlopun mietiskellyt niitä vaunuja. Joka tapauksessa tarvitsen kuomurattaat tuolle 3 vuotiaalle, kun matkarattailla ei näitä meidän teitä työnnellä. Meillä on kaupalle noin 9km matkaa, ja kiva on se välillä kävellä, mut nyt kun ei oo rattaita ja ei neiti ihan tollasta matkaa jaksa talsia... No anyway, saisin Emmaljungan city crossit citykopalla, hoitolaukun, jalkapeitteen ja emmaljungan turvakaukalon 870 eurolla ja vielä ihana väri jungle. Mietin vaan onko liian aikista ostella vaununkoppia yms...mut vaan heinäkuun loppuun ois toi tarjous, joten ehkäpä ne kuitenkin otan... Muyt edullisesti kyllä lähtis.

Torstaina ois mullakin neuvola ja torstaina myös töihin meno loman jälkeen. Eipä paljon inspiroi...Meillä on siellä kauhea työvoimapula, on sairaslomalla niin paljon ihmisiä, että eivät oo saaneet sijaisia mistään. Ihan otta jo päähän ajatuskin siitä hiton ravaamisesta jos yksin joutuu iltavuoron tekemään |O

Joo, ei se euta kun ottaa rätti käteen ja hinkkaamaan paikkoja....
 
Aivan kamalia tapauksia nuo vauvan kuolemat ja kohtukuolemat :'( kävin kans lukemassa Qnsillan kirjotuksen ja ei kyllä muuta voi kun itkeä :'( ihan hirveää ja niin epäreilua! Ja sit nuo muut vauvan menettäneet...hui kamala sentään,kyllä äijä sai kovan "palkan" vieraissa käymisestään ja en voi kun kuvitella sen naisen tuntemann tuskan :'( hullua ja epäreilua!
Toivottavasti kukaan ei joudu kokemaan surua enään tässä ketjussa!eikä sitä kyllä toivo kellekkään!!

viivasta mä en itse asias oo varma olisko pieni haalea viiva tulossa vai onko tuo esikoisen aikanen vieläkin näkyvissä :eek: esikolta siis tuli viiva,mut kakkoselta ei.paitsi tuo esikon aikanen on aina näkynyt aivan haaleana tossa alavatsalla,jos oikein tarkkaan katsoo....mut eipä siinä kyl nyt näy oikein mitään....aivan pieni ja lyhyt saattaa viel näkyä,mut ei ainakaan uutta oo ilmestynyt. ja ton viivan perusteella en voi ajatella tulisko poika vai tyttö nimittäin 2 poikaa on ja toisesta ei viivaa tullut :)

foxilady toivottavasti sielä on kaikki kunnossa :hug: mikä on nyt tilanne?pääsitkö tutkittavaks?kummaa touhua jos eivät voi ottaa ja tarkistaa :(
 
Täällä ollaan edelleenkin vaikka ei ole pitkästä aikaan mitään kuulunut! Nyt ollaan jo 17+3 ja on ollut noita samoja pikku supisteluja mitä muutkin ovat tässä kertoilleet. Olin niistä viime viikolla sairaslomalla ja kävin neuvolan lääkärissä maanantaina. Heti sanottiin neuvolasta, että tänne vaan heti ja katsotaan että kaikki on kunnossa. Kuulin siinä samalla sydänäänetkin ja oli kuulemma kovin reippaana siellä masussa. Kaikki oli siis kunnossa! Kehottivat kuitenkin olemaan pois töistä ja huilaamaan.

Vatsa on kyllä jo melko lailla kasvanut, nyt ei siis ole mitenkään mahdollista olla huomaamatta, mikä ei kyllä yhtään haittaa. Rakastan pyöristynyttä olemustani ja hieron vatsaani useasti. Se tuntuu ihanalta!

Ollaan tässä mietitty, että mikä mahtaisi olla paras vaihtoehto vaunujen osalta ja ollaan päädytty Travel System pakettiin, vaikka sitä ei olla vielä ostettukaan! Se tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta, koska olemme melko liikkuvaista porukkaa!

Seuraava ultra on meillä 22. elokuuta ja sen jälkeen 2.9 mennään vielä Mehiläiseen katsomaan 4D:heen parempaa kuvaa ja tiedustelemaan sukupuolta.

Kaikille mukavia hellepäiviä!

p.s. mistä löydän niitä masujen kuvia?

Fridukka ja Toukka

 
Buh, vielä noista masutuntemuksista. Eilen takuulla jotain tapahtui tuolla masussa - siirtyikö toukka vasempaan laitaan vai mitä, mutta se ensinnäkin pullotti enemmän siellä laidalla ja välillä kuplutti ihan niin, että kuin olisi kutissut nahan sisältä. :LOL: Hassua, mulla on tänään 14+6 joten aikasessa vaiheessahan sen tuntee jos ne jotain liikkeitä on. Tosin istukka on takana ja kohtu pitäis olla aika suorassa, jospa ne sitten oli niitä :heart:
Nytkin tuntuu että välillä jotain punkee tuolla vasemmalla alhaalla, aika jännä - onko muilla tämmösiä toispuoleisia tuntemuksia? Vai johtuuko se kohdun kasvusta(kin)?

=)
 
Mä oon lomalla nyt, joten käyn silloin tällöin täällä, riippuen, missä mennään.

Mulla on alusta asti ollut jotenkin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen, liekö johtuu siitä, että tämä on toivottu ja pessimistinä ajattelen aina pahinta, etten pety, vai mikä on. Luulin saavani sen "rauhan" ultran jälkeen, kerroinkin raskaudesta sen jälkeen kaikille.. Nyt on tullut uudestaan jotenkin outo olo, varsinkin jos näillä viikoilla vielä menee keskenkin. Tiedänhän mä, että mitä tahansa voi tapahtua, mutta silti. Tai enhän mä oo vasta kuin 14 viikolla, mutta luulin olevani jo ns. turvassa. Kääk, vasta ensi viikon torstaina neuvola.

Ollaan menossa puuhamaahan tällä viikolla, onko ok hyppiä trampoliineissa?
Tietty oman olon mukaan, mutta muuten.

Mulla on myös maha pullahtanut vähäsen tohon, tietyt housut kiristää, muttei toi niin selvä ole. Voisi vaan luulla, että on makkaraa syöty kesällä pari liikaa.

Mietin, tosta töissä kertomisesta, joskos laittais pomolle s-postia vielä. Mulla alkaa 11.8. työt, joten rv 16 ois silloin, meinasin, jos ois reilua sitä ennen kertoa.. ettei pomo sitten kuule kiertoteitä.

Mitään hankintoja me ei olla raskaanaolo-aikana tehty, loppuvuodesta tosin jo ostettiin tarjouksesta uusi pinnasänky, kun esikon oli aika kamala. Emmä oo ees kattellut niitä vauvojen vaatteita omalleni. Juuri toissapäivänä kaveri synnytti prinsessan ja toinen kaveri poksahtaa kaiketi elokuun lopulla, heille olen jotain bodeja katsellut.

Ristiäiset mietityttää muakin. Kuulutaan kirkkoon, miehelle on ihan sama, minä en oo vaan saanut aikaseksi eroa, koska se on yhdentekevää mulle. Sen olen jo kaikille sanonut, että kirkonkellot ei meille kumise, vaikka naimisiin joskus mentäiskin, eli maistraatin kautta kotio. Anoppi on siitä vähän pahoillaan, vaikkei itsekään mikään uskis ole, mutta ehkä se on se tapa.. No, anyway. Esikko on kastettu, koska ympäristö painosti mua. Miehelle siis edelleenkin ihan sama, ei ole erityisen uskovainen, mutta jollakin tasolla varmaan kuitenkin uskoo ainakin siihen tapaan. Nyt kun uskaltaisin jo pitää oman pääni, tuntuisi tyhmältä antaa kakkoselle pelkkä nimi, kun esikko on kuitenkin kastettu. Eli varmaan toisenkin kerran saa pappi käydä äitini luona viskomassa vettä lapsen niskaan. Tavan vuoksi :saint:

Jep, nyt syömään näkkäriä ja meetvurstia ja huuhdotaan kaakaolla alas :wave:
 
Soitin eilen mun äidille, joka on käyny läpi 2 keskenmenoa aikanaan, se rauhotteli kovasti, että mua odottaessa oli silläkin tuollaista vuotoa, samoin muutaman työkaverin kanssa ko.asiasta juttelin kun ovat terveysalan ihmisiä ja he olivat kans sitämieltä, että on kaiketi ihan normaalia, tai ei ainakaan mitään syytä paniikkiin vielä....
vuoto ei ole lisääntyny, päinvastoin, sitä ei oo tullu juuri ollenkaan, aamulla kyllä jänskätti mennä vessaan, mutta onneks ei mitään ole tullu ja tuo kaverikin tuolla masussa tuntuu hilluvan ihan kiitettävästi.
Aamulla meen neuvolaan, joten siellä saa sit varmuuden tällekin asialle, nyt ainakin hyvillä mielin, et ehkä tämä tästä =)
 
fridukka Mitä mahakuvia tarkoitat?

Mä simahdin sohvalle tänään ja näin niin kummallista unta että! Taisin jopa ääneen höpötellä, kun poika tuli ja kysy et "äiti, mitä unta sä näit" :LOL:
Kummiski, olin synnyttämässä, ja vauva sit työnsi toisen jalkansa ulos joten leikkuulle mentiin. En muista sen jalan ulostulon jälkeen mitään, vaan heräsin (ollaan vielä siinä unessa) ja mulla oli ihana poikavauva :heart: Se oli ihan esikoisen näköinen. Sit jostain syystä jouduin olee ihan "kuolleella" osastolla, siellä ei siis ollu ketään muita ihmisiä ku me!! Välillä hoitaja käveli käytävällä :eek:

Muutenkin mulla on välillä ihan kummallisia unia. En muista et muissa raskauksissa olis tällasta ollu!

MrsOja rv 15+0
 
kävin tänään neuvolassa ja kaikki muu oli ok mutta sydänääniä ei meinattu löytää!Etsi ainakin 20min ja sanoi jo et pitää varmaan laittaa lähi sairaalaan ultraan et tarkistetaan mikä tilanne kunnes tuli puheeks et mulla on taakse kallistunut kohtu ja käski mennä kyljelleen..sit ne iki ihanat sydän jumputukset viimein kuulu eli kaveri jumputti 160 ja minä huokasin ! Kyllä tuppas pahankerran säikäyttämään,Eikä ollut itku kaukana :ashamed: Minulla ei ole muuten ikään tullut sitä "viivaa" mahaan vaikka molempia sukupuolia on tullut ..en tiedä mikä sensit tekee kun toisille tulee ja toisille ei..
 
Moi Kaikille!
Minä en ole pitkään aikaan jaksellu kirjoitella mitään, sivusta vaan seuraillu juttujanne.

Kamala tätä mahaa kun on jo iso. :D Piti työhousuja jo suurentaa. :D

Me käytiin jo Emmanljungan yhdistelmät varaamassa/ostamassa. Niitä kun saa käydä maksamassa osissa ja saavat olla siellä marras/joulukuulle asti. Ollaanhan me "vähän" ajoissa mutta kun kuulemma elokuussa nousee hinnat. Emmaljungan Edged tuli sitten valittua Java värityksellä eli mustaa ja beigeä. Aateltiin ekana sitä citykoppa juttua, mutta mies sitten innostui ja halusi noi. Hintaahan niillä oli 770e :eek: , tuskin kukaan tuollaista summaa markka aikana olisi maksellut..
Piti vielä kuva lisätä: (toi ratas osa oli kyllä vähän erilainen kun kuvassa)
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Edge_Java.jpg

Rattaiden lisäksi löytyy jo turvakaukalo, rintareppu, tuttipullo ja vaatteita. Ehkä pitäisi rajoittaa tätä tavaran hankkimista. Mies jo sanoi että eiköhän sitä kerkee myöhemminkin hankkia vielä, mutta aina löytyy jotain kivaa. Mummo on niin innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta että aina on jotain ostanut kun mennään käymään kylässä. :)

Rakenneultraa täällä odotellaan. Se on vasta elokuun lopulla. Kiinnostaisi niin tietää että kumpi siellä mahassa köllöttelee. :)

Tunnetteko te jo paljon liikkeitä?
Minä ensikertalaisena kun en tiedä millaisia ne oikein on. Pari kertaa on tuntunut siltä että olisikohan tuo ollut? Neuvolan täti kyllä sanoi että en tunne niitä kun vasta viikolla 20, kun istukka on edessä.

Minä ja pikkuinen 17+3 tai 4
 
Muffelo
Mäkin oon sivusta seuraillut, mutta en oo saanut aikaiseksi kirjoitella...

Summer88:Hyvä valinta! Meillä on tuo sama malli, tosin esikolle ostettu v. 2004, mutta niin hyvässä kunnossa, että ajattelin vielä tämän kolmosen niissä lykkiä. Ja me muuten maksettiin niistä tuolloin 800? hoitolaukun kanssa, eli ei ole kyllä hinnat sitten nousseetkaan :)

Meillä junnulla mahatauti(ripuli ja kuumetta), saas nähdä ollaanko kohta kaikki mokomassa. Hope not...Ja mä en ole ostanut vauvalle vielä mitään, vaikka paljon on ostettavaa, sillä kakkosen syntymän jälkeen myin kaukalot, sitterit, vauvan vaatteet ja vaikka mitä pois. Mutta ehtiihän nuo vielä moneen kertaa shoppailla :D Mä haluaisin kanssa tietää sukupuolen, mutta täällä ei kerrota ultrassa. Eli ei kai auta kuin odotella, että selviää synnytyksessä sitten...Eipäs täällä sen kummempia, liikkeitä odotellessa tää aika kuluu...

Muffelo ja pikkuinen 16+0
 
mymmyryylle :hug:

uusille tulokkaille tervetulot :hug:

ja johjolle kiitos kun katoit äippäloman keston. katoin sen ite sillon aika pikasesti, et voi olla et mokasinki itte jotain.

tänne ei mitää erikoista. tänään olis pitäny olla toinen neuvola, mut peruin sen ku en kerennykkää sillon ku se aika oli. terkkarin piti soittaa uus aika mut ei kuulunu mitää, noh eiköhän se huomenna sit soittele. sielä on nyt sijainen, enkä tykkää siitä yhtään, se sama oli viime vuonnaki ku kuopusta odotin. no kerran sen vastaanotolla käyn vaan, ehkä sit seuraavalla kerralla on jo vakkari hoitaja, ainaki toivon niin.
rakenneultra on 8.8, odotan innolla jo sitä.
ristiäisistä...me ollaan pidetty kummallekki lapselle ristiäiset ja varmasti pidetään kolmannellekki.ei olla miehen kans uskovaisia mutta mun mielestä ristiäiset kuuluu perinteisiin,ainaki meidän suvussa, vaikka kukaan ei uskovainen ookkaa. mun mielestä se ei oo vain uskovaisten juttu.nimiä en oo miettiny ollenkaa, hankalaa tulee varmasti olemaan, ku kahden ensimmäisenki nimien kans oli vaikeutta keksiä. tai oikeestaa miehelle ei kelvannu mikää mitä ehdotin mut pyysin sen ehdottaa nimiä, mutta ei pahemmin ehdotellu, no viljami oli ainut kuopuksella mitä ehdotti, ja vili tuli sitte nimeks.
mietinki et pitäiskö mun alkaa kutsuu tätä tulokasta jollaki nimellä, vaikka viljo sitte :)
kuinka muuten se maksamakkaran syönti?sitähän sai syödä?mutta kuinka paljo ja mitä jos sitä syö liikaa? mul on kauhee himo maksamakkaraan. sillon ku poikia oon odottanu niin sillon ei saanu kummankaa aikana syödä maksamakkaraa :(
juups, mutta jatkan tv:n kattomista, nukkumaanki saa sit pian mennä et jaksaa aamulla nousta pirteenä töihin.

cruella+viljo 18+2
 

Yhteistyössä