TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

Vaunuista Mä jotenkin en vaan "luota" noihin vähemmän tunnettuihin merkkehin, vaikka toki voivathan ne olla vaikka kuinka hyvät. Neidillä oli Emman yhdistelmät, eli ns. halppikset ja ne siis oli tosi surkeet, esim. jousitus, kankaat ym verrattuna esim. Emmaljungaan. Mut siis ihan kivan näköiset noi Mosmon vaunut on, eikä noi Hocon vaunutkaan pahat ollu. Mä harkitsin noita Gessleinin yhdistelmiä f6, mut halusin sitten kuitenkin erillisen ratas- ja vaunukoppayhdistelmän, ja noihin city crosseihin ihastuin kyllä ihan heti. Ja nyt kun sai tän kauden värit edullisesti, ja tosiaan niin sanoi lastentarvikkeessa, että elokuussa hinnat nousee.

Masusta on alkanu tuntumaan kyllä entistä enemmän kaverin liikkeitä :D Ihanaa :heart:
Eilen sanoin tuolle 3 vuotiaalle tytölle, että äitin masussa on vauva. Tyttö nosti paidan helmaa ja sanoi, että ei näy. Sitten kysyi, että miten se vauva pääsi sun mahaan, noh ööö enpä ollutkaan valmistautunut tuohon kysymykseen
:whistle: Mutta selvähän se on, että varmasti on lisä kysymyksiä neidiltä tulossa ja paljon, täytyykin alkaa miettiä jo vastauksia valmiiksi :)
 
Osaiskohan joku kertoa, mitä tehdään neuvolassa ensimmäisellä lääkärikerralla? Meillä siis viikkoja tuolloin 15+2 ja lääkärineuvolaan ollaan silloin menossa.

Mitä siellä tehdään? Kenties sisätutkimus? Se kun pakkaa vähän jännittämään, kun se aina sattuu :(

Sef hermona ja rv 14+6
 
Supistuksista: ne tosiaan voi olla kuten kovia menkkakipuja, tai sitten ne voi tuntua juuri siltä mitä ovatkin, eli kohdun kovettumiselta. Näillä viikoilla supistelut voi paikallistaa ihan vaan kohdun seudulle, eivätkä ne siis välttämättä tunnu missään muualla. Mulla tuntuu pieniä supistuksia esim. pyörällä ajaessa: kun parannan asentoa, nousen satulasta tai ajan kynnyksen yli.

Meillä on sekä pojalle että tytölle yksi nimi mietittynä, mutta pojan nimi ei välttämättä ole takuuvarma etunimi. Mun puolesta on, mutten ole ihan varma miehen mielipiteestä. Pojan nimi on siis esikoiselle mietitty nimi, joka jäikin käyttämättä. (Tytön nimestä meillä oli kauheat kiistat esikoista odottaessa, ja olin tosi iloinen että tuli poika, koska kompromissinimi ei miellyttänyt mua kovin paljon.) Tytön nimi meillä kulkee suvussa, ja se sointuisi hyvin myös esikoispojan nimeen. Tuskin siis ihan hirveätä riitelyä joudutaan enää nimien johdosta käymään.

Mä vähän mietin vaunuiksi sellaista ratkaisua, etten ostaisi varsinaisia tuplavaunuja ollenkaan, vaan yritettäisiin alkuun pärjätä seisomalaudalla ja vaunuilla (ja jos en joudu sektioon, kantoliinalla myös). Kun vauva olisi nelikuinen ja kevät tulisi, siirryttäisiin tällaisiin rattaisiin:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41PK2vWlbUL._SS400_.jpg
Normaalin kokoiset rattaat, joissa on takana istuin väsähtäneelle isoveljelle.

En ole löytänyt yksiäkään tuplia, jotka olisivat sekä hinnaltaan että tyyliltään sopivat. Vierekkäinistuttavien pitäisi olla tosi kapeat, peräkkäinistuttavien melko kompaktit. Ei vaan löydy sopivia!

Tuttiritari 16+5
 
Meillä on tänään ollut typyn kanssa upea päivä. Aamulla lähdettiin mökille ja ennen sitä käytiin pikaisesti enoni luona herneen hakureissulla. Eno kylvi pellollisen herneitä, mutta hänen myyjätyttärensä lähtivät reissuun, joten sieltä saa nyt herneitä vatsan täydeltä. Lisäksi saatiin vielä uusia perunoita ja 5 kiloa mansikoita mökille vietäviksi. Ja täytyy sanoa, että hyviä oli, mansikat meni hyvin nopeasti parempiin suihin :D .

Käväsin myös mökiltä käsin neuvolassa, jossa selvisi, että kaikki oli hyvin. Painoa oli tullut lisää 1.6kg, mutta taisi osittain johtu niistä herkuista mitä popsin koko aamupäivän ja mamman ruuasta mitä upposi pari lautasellista :whistle: . Sikiön sydänäänet kuului myös hetkisen ennen kuin pikkunen uiskenteli piiloon. Hemppa oli 111, joten tuli rautakuurin paikka. Seuraava kerta onkin sit elokuun lopussa päivä ennen ultraa. Otin nyt ajan aamulle, jotta saan vähän pienemmät lukemat tuonne vaakaan :snotty: .

Tuttiritari minkä merkkiset noi rattaat on. Aika veikeet. Olen nimittäin katsonut noita peg peregoja, koska niissä on seisomalauta vakiona isosisarukselle, mutta noi näyttää myös hyvälle.

Meillä tulee kova vääntö nimestä. Mulla on suosikki mikä on melkein sama kuin miehen ehdotus, yhden kirjaimen erolla. Lisäksi se on samankaltainen typyn nimen kanssa, mutta ei kuitenkaan liian samanlainen. Mä en halua tuota miehen ehdottamaan nimeä, koska se näyttää olevan joka toisella hiekkalaatikolla olevalla ja lisäksi se oli hänen kissansa nimi :eek: .

Onneksi olet kunnossa Tuulia, mä istun nykyään taas kauhusta kankeena autossa, kun pelkään että jotain sattuu. Sama oli esikon raskaus- ja vauva-aikana...

Nyt iltapalalle.

Aminohappo ja Kuutti 16+2
 
Mulla on niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen, edelleen. Pitäiskö huomenna soittaa änlaan ja käydä kuuntelemassa sydänääniä.. Se terkka vaan pitää mua muutenkin jo ihan vainoharhaisena. Höh. Mutta jotenkin ei osaa olla iloinen.

Hurjia ja mukavia kuulumisia teillä. Paljon hankintoja jo teillä, hui.

Mites sen trampoliinin laita? Osaako joku sanoa? :flower: Kiittäen, Anne ja maha rv14
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anne-81:
Mulla on niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen, edelleen. Pitäiskö huomenna soittaa änlaan ja käydä kuuntelemassa sydänääniä.. Se terkka vaan pitää mua muutenkin jo ihan vainoharhaisena. Höh. Mutta jotenkin ei osaa olla iloinen.

Hurjia ja mukavia kuulumisia teillä. Paljon hankintoja jo teillä, hui.

Mites sen trampoliinin laita? Osaako joku sanoa? :flower: Kiittäen, Anne ja maha rv14
Siis Kreetalle turvaverkon laidassa oli merkintä, että ei suositella raskaana oleville..
 
Heippa kaikille!

On tää kyllä kiva palsta lukee, useampi kerta päivässä tulee käytyä lukaisemassa, kirjoittelut vaan aina jää.

Hankintoja kaikilla jo kovasti, itse en vielä ole hankkinut mitään. Tai esikoltahan jää jo paljon uudellen vauvalle kuten pinnis, hoitopöytä jne.

Olen vaan himmannut ostohaluja np-ultran jälkeen kun oli se turvotus hieman kohollaan, 2,3mm ja hiuksen hienosti rajojen yli.
Eilen sitten mulle tehtiin lapsivesipunktio ja nyt jännätään ettei vaan mene kesken kun siinä se pahuksen riski on. Sitten vielä tuloksia odotellaan 2-3 viikkoa, huh huh. Ollut hieman tyttö (1,5-v) ihmeissään kun ei äiti ole voinut ottaa syliin, halittu on sitäkin enemmän sitten.

No, nyt vaan sydämestäni toivon että saamme hyviä uutisia ja sitten kunnolla nauttimaan raskaudesta =) Ja itsekin hankintojen pariin, sukupuolikin kun selviää tuosta kokeesta.

Mutta vaikka kuinka lupasivat ettei tee kipeetä niin kyllä teki. Ja jännitin niin pirusti.

Täällä vissiin kaikilla ollut tuo turvotus kohdillaan, ainakaan en nyt muista että olis muita jännääjiä tammikuisissa??

Tuttiritari2 Samoissa tuplien katselutilanteessa ollaan. Kun ei vaan hinta ja se mitä niiltä haluun kohtaa, onneks on aikaa vielä.

sef Mulle teki tuon np-ultran oma neuvolalääkäri joka samalla teki sen sisätutkimuksen. Iisi homma, sormet sisään ja joo, kaikki kunnossa, kesti kai 4 sek eikä kyllä sattunu joten älä jännää turhaan sitä
:D

Vointeja kaikille taas!

TeeB ja edelleen nimetön masuvauva 15+5
:wave:
 
Paljon on ollut tapahtumia täällä.. Onneksi oli enkeleitä matkassa Tuulialla.
Teebirdille jaksamista vastauksen odotteluun :hug:

Minulla ei noita hankintoja ole, kun kaikkea löytyy nuorimmaisen jäljiltä.. Katselin tuossa noita pieniä vaatteita niin löytyy iso laatikollinen vaatetta joka käy kummalle tahansa, joten vaatteitakaan ei tärvitse ihan heti olla hankkimassa. Se onkin toinen juttu malttaako olla ostelematta :whistle: Vaunutkin löytyy ja rattaita on olemassa useitakin joten kulkupelejä on riittävästi..kukahan niitäkin on hamstrannut :ashamed: Ensimmäistä kertaa meillä on tällainen tilanne ettei juuri mitään tarvitse ostaa, kun aikaisemmin on ikäeroa ollut sen verran että on saanut kaiken hankkia kun edelliset on laitettu kiertoon...

Kauniita unia kaikille :wave:

MaMa ja junnu 16+5
 
TeeBird Just ton takia me ei annettu lääkärin laskee sitä niskaturvotusta. Olisin stressannu sit asiaa koko odotuksen ajan koska neulakammon vuoksi en olis voinu siihen lapsivesipunktioon mennä.

Sef Meillä lääkärineuvolassa teki kans sen sisätutkimuksen, mut meillä se tunki sen metalli härpäkkeen kans jalkoväliin, eikä se kyl mitään kivaa ollu! Sit kans sormin tunnusteli paikat sisältä ja mahan päältä.

Miten toi Mosmo -homma voi mennä noin?! :eek: Tuohon hintaan niin paljon kaikkea muuta mukaan?? Pistää kyllä miettimään, mut taas toisaalta kiinnostas tollanen paketti laittaa...

Kerroin tänään sit pomolle raskaudesta. Ihan hyvin hän otti, onnitteli iloisen näköisenä. Sanoi myös et voidaan tilata mulle äitiys-työ-housut kun niitä on nykyään kuulema saatavilla. Ihan kiva sillai, ja onpahan kerrottu. Pomo tosin meinas kans kun kerroin et äippäloma alkaa joulukuussa et voi hyvin olla mahdollista et joudun jäämään aiemmin suht rankan seisomatyön takia.

Nimestä Meillä on yks pojan nimi keksitty ja oikeestaan yks tytön nimi kans, mut todennäköisesti saadaan taas kolmannen kerran kinata siitäkin mikä nimi muksulle tulee.
Me ollaan puoleksi "hurreja", äidin puolelta koko suku puhuu vain ruotsia mutta ovat suomalaisia, toisin sanoen suomen-ruotsalaisia. Kummiski, haluan et nimi sopii molemmille kielille. Paljon olis ehdotuksia, mutta harva sopii niistä miehelle!

Jees, vaan nyt nukkumaan!

MrsO rv 15+1
 
Huomenia!
Minä taas aamuvirkkuna jo ylhäällä, kiva kun saa rauhassa lukea lehden ja käydä koneella kun poika nukkuu, mies mennyt jo töihin.
TeeBird onpa jännät paikat. Mutta tunnut ottavan onneksi aika rauhalisesti asian. Minä aina jännään kauheesti tuollaisia asioita ku pitää odottaa.
Anne81 minä en trampoliinilla hyppelisi. Tuskin tuosta mitään sääntöä on mutta kyllähän oppaissa sanotaan että vauhdikkaita lajeja kuten ratsastus pitää välttää. Mutta sehän on jokaisen oma asia mitä tekee. Mutta itse en ottaisi turhia riskejä. Eikös siinäkin voi lentää laidan yli maahan. Kaikin tavoin yritän pitää piiperön mukana ja kunnossa.

Mutta nyt alan katselemaan puutarhajuttuja kun täytyis syksyllä laittaa joku pensasaita.
 
[/b]janttu672

Juu,me ollaan nyt Mian kanssa koko kansan julkkiksia :LOL:
Mies oli kans eilen leikannut lehdestä ne jutut.

Eilenkin ajoin onnettomuuspaikan ohi enkä siltikään meinaa tajuta,miten ois voinu käydä...
Täällä töissäkin tulevat sanomaan,että "kyllä se varmaan pysäytti"...
jaa,kun ei oikeasti tunnu missään :eek:
Ehkä se kaikki tulee sitten takapkkina,kun vauva on syntynyt ja miettiis illoin,miten pienestä kaikki oli kiinni.

Kaasot suunnittelee jo kovaa vauhtia mun polttareita :LOL:
Saa nahdä,mitä ovat keksineet mutta ilmeet on sen verran kieroutuneet,että kauhulla odotan :D
Tänään menen koemeikkiin ja kampaukseen ja parin vko:n päästä äidin ja iskän luokse pukua tekemään.
Äiti tosin eilen hehkutti,kuinka sillä on jo toinenkin visio mun tulevasta puvusta.
Hoh-hoijaa |O
Olkoon vain mutta mun suunnitelman mukaan se sen saa ommella :kieh:

Tää meidän AD/HD-lapsi on taas ihan ihme tuulella.
Jytää menemään tuolla navan kohdilla.
Ed. muksut oli tässä vaiheessa vasta sellaisia "silittelijöitä" mutta tämä vintiö laittaa äidin kuriin ja järjestykseen :LOL:
Ja kun olen saanut syötyä,sitten sitä energiaa vasta tuntuukin löytyvän!!
Äitiinsä tullut :p

Olikos täällä jotain suunnitelmia tapaamisesta?
Tais olla pääkaupunkiseudun äideistä mutta enkös minäkin sinne joukkoon mahtuisi...? :whistle:
Ois kiva nähdä juttukavereita ihan kasvotusten =)
Ja vielä vatsavertailujen kera,hih :D

Nyt täytyy siirtyä aamukahville ja sitten yrittää tehdä jotain palkkansakin eteen.
Ytään ei huvita...
Kovasti jo odotan mammaloman alkua :attn:
 
Muitakin aamuvirkkuja oli =) En varmasti olisi herännyt jo kuuden jälkeen, mutta naapurin rouva katsoi asiakseen ruveta tamppaamaan mattoja |O Ikkunat on pakko pitää auki, kun on niin kuuma koko ajan... No, voi tulla tuottelias gradupäivä, jos en ihan pystyyn nukahda päivällä :D

Ajattelin tänään soitttaa neuvolaan ja pyytää, jos saisi tulla kuuntelemaan sydänääniä, että en usko, et mitään vainoharhaisia tässä ollaan Anne... Parempi se on, että saa tietää. Ei stressikään tee vauvalle hyvää. Toivottavasti alkaisi liikkeet tuntumaan pian! Pelottaa... :|
 
Heips, kaksi päivää töitä ja pääsee lomille, kyllä nää pari päivää on yhtä piinaa!

Siitä neuvolalääkäristä, mä kirjottelinkin jo mun huonoista kokemuksista, kun sattui se venäläinen nainen. Se ekana tunki mun sisälle liian isot vehkeet, niin että meinas silmät pullistua päästä kun koski niin vi***sti.. ja muutenkin oli kyllä kovakourainen eikä muuta sanonu kuin että kaakki kunnossa. Ja niitä sydänääniähän se ei saanu kuulumaan (tosi nopsaan vain huitaisi ja sanoi että vanha laate, ei kuulu) - mutta mulla oli itellänikin siinä vaiheessa jo kova halu pois mokoman akan luota :eek: . Seuraava leku saa luvan olla eri tai sitten menen yksityiselle, missä kävin alkurask. ultrassakin, se oli mukava rouva joka siellä oli.

Huomenna olis mulla neuvola, kävin aamulla vaa'alla ja yli kilo tullut eilisaamusta painoa.. olin ihan että whaaat, mitä olen muka syöny :LOL: No, ei kai tässä painonnousua voi estää (muuten se ei ole juurikaan noussut), mutta kun on jo vanhaa laardia niin tuntuu inhalle että paisuu.

Rattaiden/vaunujen kanssa olisin kyllä itsekin ihan ihmeissäni jos pitäisi alkaa niitä metsästämään. Meille tulee ne briot mitkä ostan käytettyinä siskolta. Ainoa mikä mietityttää on se, että niissä ei ole sitä käsijarrua. Ja pienipyöräiset ei onnistu miellä, on vanhaa asfalttia jossa pikkurullat heittelee miten sattuu, eli pitää olla kunnon pyörät. No, toivotaan ettei ihan pulkkamäeksi mene koko ensi talvi.

Täällä odotellaan siis kesäloman alkua vielä ja sitten sen jälkeen mammalomaa.. onneksi sitten ei ole kuin muutama hassu kuukausi töitä ja jos tämä selkä/persus on näin kipeä kuin esim tänä aamuna niin en koko syksyä kyllä töissä käy. Tänään kävin yhdellä jalalla suihkussa kun toiselle jalalle ei voinu varata yhtään, meinas taju lähteä. grrh, onneksi toisina päivinä tämä on kuitenkin ihan ok. Toivottavasti olis nyt loman aikaan rauhallisempana, koska vkl lähden risteilylle, sitten on yhdet festarit ja useamman päivän reissu tsekkeihinkin tiedossa..

Niin joo, mun piti kertoa huomenna mun pomolle, se ryökäle on reissussa tänään ja huomenna. Jää sitten 2h aikaa kertoa perjantaina kun se on aamupäivän poissa ja mä lähden kahden aikaan lomille... miten niin viime tippaan jäisi :LOL: :LOL:
 
Anar joo, hyvältähän noi kyllä vaikuttaa mutta muakin epäilyttää vähän toi hinta. Siis että miten ne voi olla noin halvat?? Toisaalta mä ainakin ensikertalaisena en tajunnut vaunuista ja rattaista mitään ostaessani ja tajusin vasta käytön kautta mitä olisin oikeesti halunnut... Eli voihan ne sitten aina myydä eteenpäin ja ostaa toiset jos ei kertakaikkiaan tykkää!

Mäkin kävin eilen kertomassa töissä etten nyt tuukaan vielä takaisin. Kyllä jännitti!!! Mutta hyvin se meni, pomo onnitteli heti eikä ainakaan ollut yhtään stressaantuneen oloinen asiasta (vaikka mä tiedän niillä olevan pieni pula työntekijöistä) Ihanaa, nyt ei enää tarvii piilotella masua missään!

Sisi ja bébé2 16+6
 
|O Tunnin oon viimeyönä nukkunut, hampaaseen koskee niin mahottomasti :headwall: Onneks kohta pääsee hammaslääkäriin. Mitenköhän sitä jaksaa tytön synttärit kestitä ja sitten vielä kolmeksi iltavuoroon töihin.... Ja hampaassa ei näy edes reikää, koskee jonnekin tuonne ikeneen eli juuriin ja sehän on juurihoidon paikka :/ Eipä vissiin pelota....
No pitää lähteä kitupenkkiin.... :wave:
 
Heips!
Runttipulla Inhottavalle kuulostaa tuollainen kovakourainen lääkäri! Auts! :x Niitä tosiaan löytyy moneen lähtöön! Itsekin tapasin monenlaisia kun esikoista odotin. Jotkut niistä eivät olleet erityisen hyviä. Onneks sit synnytykseen sain tyypin, joka tiesi asioista paremmin ja kätilökin oli ihana. Nyt se lääkärin jonka tapasin oli kans hyvän oloinen tyyppi. Toivon vaan et sen kans olen sit enemmänkin tekemisissä. ;)
Tuulia Huh, huh! Onneks ei sattunut pahemmin. Kyllä varmasti vauvaa ekaks aattelee tossa tilanteessa, sinne kun ei näe et onko kaikki ok... Nyt vaan ota rauhallisesti tuollaisen järkky tilanteen jälkeen. Teillä oli suojelusenkelit mukana! :saint:
(.) Tavaroista En oo ostanut mitään vielä. Pinkkejä vaatteita on tallessa iso läjä ja tutulta saan kuulemma sinisiä. Muut kamat ovat ihan ok kunnossa. Eli helpolla pääsen. Ehkä lähempänä ostan sit pari juttua jos tiedän sukupuolen. En oo varma et haluanko tietää. Katsotaan. :ashamed:
Nimistä Typylle on jo nimi valmiina. Jotenkin oli niin paljon helpompi se löytää. Pojalle sit ei oo tosiaankaan helppo keksiä nimeä. Meil on kans ulkomaalainen sukunimi, joten monet ei tosiaankaan sovi. Sukunimi kun on tosi vahva, niin esim R: ää ei voi ollenkaan olla nimessä. Ei voi alkaa J:llä jne. Eli tulee olemaan vaikeeta. Pari nimee mielessä pyörii, mut en tiedä mitä mies tykkää. Päätimme jättää tuonkin asian myöhempään. :/
Masusta Kipuja on ollut kovastikin viimeiset 2 viikkoa. Sinä aikana on vatsa todellakin pullahtanut ulos. Sokeekin näkee nyt et oon raskaana. Viime viikolla aloin käyttää mammahousuja, kun ne kokoa isommat normi-housut eivät enää mahtuneet. Ihanaa kun on tosiaankin masu, eikä vaan näytä ylensyöneeltä! :D
Liikkeistä Ne ovat kans alkaneet tuntumaan paremmin. Melkein joka päivä tuntuu. Jos tietysti liikun itse paljon, niin silloin ei niitä tunne, mut muuten elämää siellä on!

NullPoints 17+6
 
Sisi Mulle kans tuli sellanen helpotuksen tunne ettei masua tarvi enää piilotella =) Asutaan niin pienessä kaupungissa, (tuntuu hassulle edes sanoa tätä kaupungiksi) et melkein kaikki tuntee kaikki, ja suurinosa työporukasta käy samassa ruokakaupassa kun mä! Sinnekin sit piti aina pukeutua niin ettei kukaan hoksaa jos vastaan sattuu kulkemaan.

Mä oon ihan vaunu friikki!! Voisin ostaa joka lapselle uuden kulkupelin, ihan vaan koska haluan aina erit! Ihan hullua! Nyt sit ihastuin tohon HOCO-pakettiin, mut onneks vielä ainakin järki on mukana etten oo heti ostamassa sitä! Mullahan on vaunut, ja hyvät onkin niin nyt täytyy pitää vain pää kovana! Oikein ärsyttää itessä tämä "piirre"!
Ainoo miinus mitä oon nykyisistä vaunuista huomannu, on se et kun talvivauva on tulossa, niin toi "kuomuaukko" tuntuu hirveen isolle, siis et vaunuihin pääsis tuuli helposti! Mutta, siihenkin aion pyytää et jos anoppi vois ommella suojan, ku en tykkää laittaa harsoa siihen eteen joillain pyykipojilla kiinni.

Miehen täti osti just kangaskaupan ja uusii siellä valikoimaa. Kävin sit eilen ennakkoon vilkuilemassa, se siis ei ole auki vielä, ja löysin ihanan kankaan josta anoppi saa ommella sitteriin uuden päällisen. Mulla on siis miehen vanha sitteri johon anoppi lupas sen kankaan ommella kunhan sopiva löytyy. Tykkään kaikesta retrosta vauvoille ihan älytön!

Mutta, nyt täytyy mennä laittaa ruokaa neidille. Poika on taas reissussa, tuntuu et se on koko kesän ollu jossain yötä!

MrsO ja "Eelis" 15+2
 
Moikka kaikki!
Oon nyt muutaman päivän lueskellu tätä palstaa ja ilmottaudun nyt mukaan! =) Oon nyt viikolla 13+6 ja laskettu aika on viime ultran perusteella 29.1.09.
Yritän totutella loman jälkeiseen työntekoon joka maistuu aika puulta. Ja mun on pakko kertoa töissä kohta koska mulla masu turpoaa aina iltapäivällä niin paljon. Normeihin vaatteisiin en oo mahtunu varmaan viikon 9 jälkeen..

Niin juu, oon siis 28 ja ensimmäinen lapsi avomiehen kanssa. Suunnitellaan että mennään synnyttämään kätilöopistolle.
Oon vielä hirveen epävarma tästä raskaudesta kun omalla siskolla on ollu niin paljon epäonnea matkassa. Yksi onnistunut raskaus josta syntyi pieni vauva liian aikaisin eikä jaksanut hengittää vielä. Ja lukuisia keskenmenoja. Mutta yritän jaksaa ajatella positiivisesti ja uskoa siihen että meidän nappula voi hyvin!
 
Tervetuloa Monna79! :wave:

Nyt minäkin alan olemaan varma, että ne tuntemukset vatsassa on vauvan liikkeitä. Eilen tuntui kolmeenkin kertaan alavatsalla selviä liikkeitä. :heart: :D

Oulunseutulaiset!!! Olisko parempi tavata viikonloppuna vai arkena? Entä mihin aikaan päivästä? Mulle sopii elokuussa melkein milloin vaan. Pe 29.8 ja la 29.8 meen töihin ylimääräiseksi harjoittelemaan, että osaan/muistan sitten kun meen omalle vuorolle 1.9.

Varasin Gynekoon rakenneultraan ajan. Siis normaali ultraan ei 3D. Noin 105? jää kun vähentävät suoraa kelakorvauksen jos kelakortti on mukana. 28.8. (19+3) sain ajan ja tekijä on se kuuluisa Aydin Tekay. Pitkät jonot on kun tuo oli eka aika ja toiselle lääkärille olis lomien vuoksi päässy vasta 1.9. Jos joku Oululainen on miettiny yksityiselle menoa niin kannattaa varata aika melko pian. Kuulemma viikolla 21 olis paras aika tehdä, mut minä halusin mahdollisimman pian kun vaan on järkevää tehdä (viikolla 19-22).

Johjo & pipana 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
Olikos täällä jotain suunnitelmia tapaamisesta?
Tais olla pääkaupunkiseudun äideistä mutta enkös minäkin sinne joukkoon mahtuisi...? :whistle:
Ois kiva nähdä juttukavereita ihan kasvotusten =)
Ja vielä vatsavertailujen kera,hih :D
Mahdunkos minäkin? Tosin tällä hetkellä matkaaminen on mahdotonta kun myytiin meidän toinen auto pois. Tosin mun vatsassa ei ole mitään vertaamista, sitä kun ei pahemmin vielä näy.
 
Tervetuloa uusille :)

Neuvolassa tänään käyty. Kaikki hyvin :)

rv: 14+5
paino: n.+60g/vko
rr: 108/60
Hemog.:130
sydämen syke: 140+

Painoa oli tullut 7 viikon aikana 400g eli ei paljon. Vielä on lähtöpainoon vähän yli 1kilo matkaa. Seuraava neuvola on syyskuun puolessa välissä.

Käytiin Ähtärissä viikonloppuna. Lauantaina lähdettiin ja sunnuntaina tultiin takaisin. Oltiin minun siskon ja sen perheen kanssa. Lapset tykkäsi, kun oli kavereita mukana. Siskollani on siis kaksi tyttöä 5v ja 2,5v.

TeeBird: Mulla oli silloin esikoisesta np-ultrassa turvotus 2,4-2,6mm ja menin sinne lapsivesipunktioon. Ja kaikki oli hyvin. Silloin oli täällä ainakin raja 3mm, mutta sanottiin, että voin mennä lapsivesipunktioon, kun on niin lähellä rajaa.

Tuulia: Onneksi ei pahemmin käynyt!

Nimistä: Tytölle on jo nimi valmiina. On ollut jo esikoisesta lähtien, esikoinenhan on tyttö ja oli toisena vaihtoehtona silloin ja kuopus on poika. Pojalle on jo toinen nimi valmiina, mutta ei etunimeä, olen miehelle sanonut, että hän saa päättää nimen. Vielä ei ole mitään pojan nimeä sanonut, paitsi leikillään jonkun.

Viikonloppuna olisi häätkin ja siitä viikon päästä toiset häät.


 
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
Olikos täällä jotain suunnitelmia tapaamisesta?
Tais olla pääkaupunkiseudun äideistä mutta enkös minäkin sinne joukkoon mahtuisi...? :whistle:
Ois kiva nähdä juttukavereita ihan kasvotusten =)
Ja vielä vatsavertailujen kera,hih :D
Mahdunkos minäkin? Tosin tällä hetkellä matkaaminen on mahdotonta kun myytiin meidän toinen auto pois. Tosin mun vatsassa ei ole mitään vertaamista, sitä kun ei pahemmin vielä näy.
Hei hou, mahdunko minäkin joukkoon? Voitaisiinko tavata suht helpossa paikassa, että voin tulla Hiirimäeltä sinne junalla? Tietty jos kimppakyytiläisiä löytyy, voin tulla autollakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
Olikos täällä jotain suunnitelmia tapaamisesta?
Tais olla pääkaupunkiseudun äideistä mutta enkös minäkin sinne joukkoon mahtuisi...? :whistle:
Ois kiva nähdä juttukavereita ihan kasvotusten =)
Ja vielä vatsavertailujen kera,hih :D
Mahdunkos minäkin? Tosin tällä hetkellä matkaaminen on mahdotonta kun myytiin meidän toinen auto pois. Tosin mun vatsassa ei ole mitään vertaamista, sitä kun ei pahemmin vielä näy.
Hei hou, mahdunko minäkin joukkoon? Voitaisiinko tavata suht helpossa paikassa, että voin tulla Hiirimäeltä sinne junalla? Tietty jos kimppakyytiläisiä löytyy, voin tulla autollakin.
Minäkin tapaamiseen olisin tulossa ja tässä Hyvinkäällä asun. Korttia ei vielä ole joten julkisilla tai kyydillä olisin tulossa. Alkukuu mulla on kovin täynnä ohjelmaa ja muutenkin olen iltaisin töissä. Toki aina löytyy arkivapaa ja toiveet toteutuu oikeastaan aina. Eli ilmottakaa vaan aika niin yritän saada vapaaks.

(.) Mulla on nyt parina päivänä töissä ollut tosi kipeitä supistuksia. Varsinkin jos joudun joko kumartumaan, kurottamaan tai nostamaan. Toisin sanoen lähes koko ajan. Ens viikolla on oneks neuvola ni pitää siel sit puhuu tosta ja muutenkin vältän nostelua nyt töissä.

Mutta nyt taas töihin...
 
:attn:

Tuulia, Sasha, Janttu ja Vauhtiviuhti ja muutkin tapaamisesta kiinnostuneet (en jaksa millään selata kaikkia kirjoituksia läpi...)

Minä ainakin kyselin tapaamisesta kiinnostuneita tuossa jokin aika sitten ja ainakin Jenkkivaimo ilmoittautui mukaan. Puhetta oli loppukuusta (ilmeisesti meistä ei kumpikaan päässyt aiemmin). Kävisikö teille esim. elokuun viimeinen viikonloppu eli 30-31.8? Minun puolesta voidaan tavata vaikka ihan Hgin keskustassa, siihen on kaikilla helppo tulla julkisilla.
Ja silloin on ehkä jo masujakin, joita vertailla :) Mulle käy ihan minkälainen ohjelma vaan, jos haluatte mennä vaikka yhdessä syömään, voisin varailla pöytää tms, mutta esim. piknik Suomenlinnassa tms. ilmojen mukaan olisi myöskin kivaa! Ja voishan sitä käydä vaikka jossain ihanissa vauvakaupoissa pyörimässä B)

Mulla ei edelleenkään liikkeitä tunnu eikä mitään vaivaakaan. Vointi on hyvä joten nautin siitä ja lomailusta :)

Arabia jo melkein rv17
 

Yhteistyössä