Hakutulokset

  1. M

    Lapsen housujen korjaus

    Meidän 4-vuotiaan pojanklopin housut kuluvat polvista rikki parissa kuukaudessa! : / Lienee tuttu juttu muillekin. Mutta miten ne korjataan? Housujen ostaminen on melkoinen menoerä jos aina rikki menneiden tilalle hankitaan uusia. Onnistuuko koneella ompelu mitenkään????? Paikka päälle tietty...
  2. M

    Ovatko risat farkut käyttökelpoiset?

    Kaupoissahan myydään uusina farkkuja, joissa on erilaisia reikätehosteita. Eli kai niistä joku tykkääkin? Meikäläinen on kuitenkin ostanyt farkut aina "ehjinä" ja reikiinnyttänyt ne itse kun kuluvat käytössä. Onko ne mielestänne reikien ilmestyttyä (polviin) vielä käyttökelpoista vaatetta vai...
  3. M

    Ongelmana riehuminen!

    :headwall: AAARGGGHHH!!!!! Mä en kestä mun 4-vuotiasta poikaa, joka ei kotona juuri muuta tee kuin RIEHUU! Juoksee kovaa vauhtia huoneesta toiseen, pomppii sohvilla, pyörii, hyppii, kiipeilee! Ja alle uhkaa jäädä 1,5-vuotias pikkusisko, ym. Siis, kyllä mä tajuan että se on sellainen...
  4. M

    Parhaat kotikonstit masennuksen tai ahdistuksen itsehoitoon, kiitos!

    :| Luulen olevani niillä rajamailla, hakeudunko pyytämään lääkäriltä masennuslääkkeitä ja/tai psykoterapiaa, koska olen ollut taas tänä talvena aika "down". Mutta kai tätä ankeutta on muillakin ollut, joten oletteko havainneet hyväksi jonkin oman konstin tai harrastuksen? :o
  5. M

    Hampaiden pesu ei tahdo onnistua!

    Meidän villimies esikoispoikamme (nyt jo 4v) antoi aina kiltisti pestä hampaansa vauvaikäisestä lähtien, mutta muutoin rauhallisempi tyttömme, 1,5-vuotias, ei siedä sitä lainkaan! Joudumme väkisin tunkemaan harjaa suuhun, kahden aikuisen voimin usein, lapsi vastustelee ja huutaa minkä jaksaa...
  6. M

    Annatteko aikuisille sisaruksillenne joululahjoja?

    Ja minkä arvoisia? Minä haluaisin luopua jo tästä perinteestä, kun rahat on työttömällä tiukalla, enkä voisi ostaa niille kuitenkaan mitään oikeasti järkevää tai arvokasta. Miten perääntyä fiksusti? Ei nekään kaikki mulle mitään anna, korkeintaan kynttilän tai makeisia. :|
  7. M

    Miesten näkökulmaa kyselen

    Moi! Kysymys miehille, sekä naisille jotka tuntevat miestensä mieltymykset: Millaisista asusteista pidätte naisella? Eroottisessa mielessä? Millaiset hepenet saavat halun syttymään, ja vahvistumaan? Rooliasuja? Pitsiä? Pvc:tä? Avattavia strategisista paikoista? Vai ei mitään? Kysyn...
  8. M

    Voiko kirpparimyynti olla kannattavaa?

    Kun olisi aika laittaa pieniksi jääneitä lastenvaatteita, leluja sekä vähän käytettyjä omia vaatteita kiertoon, onko mahdollista päästä edes omilleen niiden kirpparimyynnissä? Kokeneilta myyjiltä vinkkejä, kiitos! Hyllykirppis vai oma myyntipöytä? Paljonko tavaraa kerralla myyntiin? :wave:
  9. M

    Kuinka kauan tutipulloja pitää keittää?

    Jonkin suosituksen mukaan 4 kk ikään asti, mutta kun niitä saa keittää jatkuvasti, niin kyllästyttää! Ja saako yhtä pulloa ja tuttia käyttää vain kerran syöttämiseen ja sitten keittää taas? Vai huuhteletteko sen ja käytätte vielä kerran, pari ennen keittämistä?
  10. M

    Kuin hirviemo joka sai uuden vasan!

    Kun toinen lapseni heinäkuun alussa syntyi, muuttui suhde ekaan lapseeni. Siitä lähtien olen tuntenut vastenmielisyyttä ja negatiivisyyttä häntä kohtaan! En pidä hänen läheisyydestään ja kontaktinotoistaan. Haluaisin että hän pysyisi loitolla. Hän on 2v 9 kk, ja kovasti uhmaikäinen: hankala, ei...
  11. M

    Onko täällä toisia lonkkalastassa olevan vauvan vanhempia?

    Meille syntyi toinen lapsemme, tyttö, 1.7. Hänellä todettiin vas.lonkan luksaatio, ja joutui siis lastaan. :( Olisin kiinnostunut toisten kokemuksia samasta! Meille kerrottiin sairaalassa, ettei ole ollenkaan harvinaista. 2 kk ikään ensin alkuun ennustettiin lastan käyttöaikaa, mutta 2...
  12. M

    Hyviä, positiivisia synnytyskokemuksia, kertokaa!

    Eli tuntuu että ne hyvin menneet synnytykset, joista ei jää traumoja tai muutakaan hampaankoloon, jäävät liian usein kertomatta, ja huonoja kokemuksia puidaan enemmän. Täällä toissynnyttäjänä kaipailen lukea niitä hyviä synnytyksiä. :wave: :flower:
  13. M

    Onko teillä hillitön napostelun himo?

    Mulla on! Koko ajan tekee mieli napostella jotain, kun näin loppuraskaudessa (vk 35) ei edes suurta ateriaa kerralla mahdu. Makeaa, suolaista, kaikkea mehukasta! Jäätelöä, suklaata, salmiakkia, vanukkaita, viinirypäleitä, jne jne! Mutta ei saa! Joudun koko ajan hillitsemään itseäni, ja samalla...
  14. M

    Mitä mieltä lehtien ruokareseptitarjonnasta?

    Mm. Pirkan, ja satunnaisesti monen muun lehden ruokasivujen lukijana mua on alkanut harmittaa niiden nykyiset ohjeet, kun kaikki on niin erikoisia sekoituksia, varsinkin itämaisia aineksia sotketaan vähän joka ruokaan. Ja se, että ainesosia on vähintään kymmenen! Mihin ovat jääneet reilut...
  15. M

    Onko joku käyttänyt kiinnipitämistä lapsen "unikouluna"?

    Minulle neuvolan terveydenhoitaja kehotti tekemään viikon holding-koulun pojalle jotta hänet saa oppimaan pysymään sängyssä kun laitetaan nukkumaan. Eli pitäisi käydä lapsen päälle sänkyyn ja pidellä aloillaa aikuisen kainalossa, aikuisen voimilla, rimpuilusta, itkusta ja huudosta huolimatta...
  16. M

    Miten estää vauvan kuolan pinttymisen kauluksiin?

    Meidän esikoinen kuolasi runsaasti, ja muistoksi siitä jäi lukuisia bodyja ja paitoja joiden kaula-aukon reuna on ihan harmaa. :( Mitenkähän tämän voisi estää tulevaisuudessa, kun tulee toinen vauva? Epäilen ettei vanhoja kuolapinttymiä saa enää pois mitenkään (kankaan värikin muuttunut?)...

Yhteistyössä