Annatteko aikuisille sisaruksillenne joululahjoja?

Ja minkä arvoisia? Minä haluaisin luopua jo tästä perinteestä, kun rahat on työttömällä tiukalla, enkä voisi ostaa niille kuitenkaan mitään oikeasti järkevää tai arvokasta. Miten perääntyä fiksusti? Ei nekään kaikki mulle mitään anna, korkeintaan kynttilän tai makeisia. :|
 
Minulla on yksi sisko, hänellä mies ja kaksi lasta. Kaikille heille annan joululahjat. Siskonpoika on kummipoikani, joten hänelle olen antanut yleensä vähän enemmän, joko kaksi pientä lahjaa, tai yhden isomman. Usein lahjoina on kirja, levy, leffa tms.
 
Kaksi siskoani saavat lahjat, n. 20-30e, veljeni ei, koska emme ole juurikaan tekemisissä. Miehen pikkusisko saa lahjan, myöskin 20-30e, mutta veljensä kanssa heillä ei ole koskaan ollut tapana lahjoa toisiaan. Miehen veljentytär 10v. kylläkin saa lahjan, n. 20e.
 
kyllä me jotenkin muistetaan. Mun veli joka on viel opiskelija ja lapseton niin enemmän.*
Miehen siskon kanssa sitten niin että pääpaino muistamisessa painottuu lapsiin mutta jollakin kivalla muistetaan..vielä kun keksin tänä vuonna että mitä=)

 
Minulla on yksi veli ja todella haluan antaa lahjan hänelle. Ei siis tavasta tai velvollisuudesta kyse vaan fiiliksestä.
Viime vuonna ostin lahjakortin illalliselle hänelle ja vaimolleen. Tänä vuonna joku samantyyppinen, ei tavaraa.
 
krig
Me ei hankita lahjoja kellekkän muille kuin omalle lapselle ja kummilapsille (4kpl).. eli ei miehen kanssa osteta toisillemme, eikä mun tai miehen vanhemmille ja sisaruksille
 
vieras
Meillä jokunen vuosi sitten sovittiin, ettei aikuisten kesken lahjoja, mutta eihän siitä mitään tullut, siskoni kuitenkin aina antoi jotakin. Lisäksi jäänyt tavaksi, että "täytyy" antaa lahja myös siskoni aikuisille lapsille, nyt heilläkin alkaa olla olla perhettä, joten myös heidän lapsensa täytyy muistaa. Tänä vuonna aikuisten lahjat jäävät alle 10e/ henk, alkaa muuten mennä ihan mahdottomaksi....
 
hei
Annetaan, mutta pariskunta-periaatteella eli pariskunnalle yhteinen. Näin hintaa tulee maks. 10 e/henk. Ja jos järkevästi rahansa käyttää, tuolla hinnalla saa vaikka mitä.
 
Meemis
Alkuperäinen kirjoittaja metsämökin emäntä:
Ja minkä arvoisia? Minä haluaisin luopua jo tästä perinteestä, kun rahat on työttömällä tiukalla, enkä voisi ostaa niille kuitenkaan mitään oikeasti järkevää tai arvokasta. Miten perääntyä fiksusti? Ei nekään kaikki mulle mitään anna, korkeintaan kynttilän tai makeisia. :|
Me aateltiin antaa tänä vuonna aikuisille lahjaksi esim kahvia ja teetä, ihan pussi tai pari per nenä. Ei tule liian kalliiksi ja noita toivoisin itsekin saavani kun niistä tykkään ja niitä kuluu. Tässä siis ajatuksena sellainen samanlainen pikkulahja, joka on monesti tapana viedä kun mennään kyläilemään. Muutenkin suvussamme on ollut tapana muistaa aikuisia vaikkapa itsetehdyllä hillolla, sinapilla... tai sitten kaupasta ostetulla viini- tai glögipullolla. Ei siis mitään monen kympin lahjoja.
 
Joo, mie lahjon jouluna mun 4 pikkusiskoani (ja välillä samaisella paketilla myös heidän miehensä ) ja miehen sisaruksista lahjotaan pari - kolme läheisintä sisarusta... miehellä kun niitä on tuplamäärä mun siskoihin verrattuna ja he eivät kaikki ole niin läheisiäkään.

Niin, hinta riippuu aina siitä mitä ostaa, mutta n. 15 - 40? jotakuinkin / lahja.
 
En osta lahjoja veli- ja sisarpuolelleni (vanhempamme menivät naimisiin kun olimme jo aikuisia ja teini-ikäisiä ). Veljelleni olen ostanut monesti, välillä sovittu kyllä että ei osteta mitään. Luulen että nyt antavat vaan lahjoja tytölle, ei minulle. Viimeksi veljelle ostin 10e arvoisen dvdn.

Miehen veljille on aina jotain ostettu. Vanhin noista ostaa meille aina, nuoremmille ostetaan yleensä "yhteistä" kun asuvat vielä kotonaan. Viimeksi monopoli, sitä ennen DVD leffoja jne. Ei meilläkään rahaa ole ja isoja investointeja ei tehdä.

Luulisin että myöhemmin kun muutkin alkavat saada lapsia ostellaan vaan lapsille lahjat, ei aikuisille enää ollenkaan. Jos joku lottovoitto tulisi niin sitten ostaisin helkkaristi kaikkea, mutta turha niistä viimeisistä euroista yrittää jotain turhanpäiväistä keksiä.
 
Vierailija
Miehen siskolle annetaan, kun asuu lähellä. Oma veli saa silloin, kun tulee joulunviettoon tänne päin vanhemmilleni, muina jouluina muistetaan kortilla. Lahjat kuitenkin varsin pieniä, esim. verrattuna siihen, mitä annamme vanhemmillemme.
 
ostan siskoille aina jotain, toinen 13v ja toinen 8v. 20-30e. Veljen (23v) kanssa lahjotaan myös toisiamme. Hän lahjoo enemmälti meidän lapsia itse kun lapseton vielä on mutta kyllä aina jotain kivaa toisillemmekinostetaan.
 

Yhteistyössä