Astra Zeneca myöntää koronarokotteidensa haittavaikutukset

Kuinka huikea?
Mä voin vastata ylikuolleisuus prosentin:
Marraskuussa 2023 Suomessa kuoli ihmisiä poikkeuksellisen paljon, 40 % enemmän kuin odotettiin vuosien 2016–2019 keskiarvojen perusteella.

Mutta osaisiko joku kertoa kuinka moni heistä oli rokotettuja ja minkä ikäisinä he tarkalleen ottaen kuolivat?🤔
Olisiko näistä tilastoa jollain heittää tähän?
 
vierailija
Ihmisiä ei saa pakottaa tai painostaa ottamaan mitään tälläsiä.
Meitä painostettiin tai pakotettiin ottamaan tämä rokote, muuten työpaikka menee tai et pääse käyttämään palveluita ja valehdeltiin että rokote estää tartuttamista ja estää taudin saamista ja et se on tuttu ja turvallinen.
Höpö höpö. Olen hoitoalalla vanhusten parissa ja ihan normaalisti olin töissä koko ajan ja käytin palveluita, vaikka en suostunut tuohon kokeeseen. Meitä oli yksikössä monta muutakin ja ta ei uhkailuista huolimatta voinut meille mitään. Jos olsivat potkineet pois, olis toiminta loppunut siihen paikkaan, kun ei niitä rokotettuja tullutkaan ovista ja ikkunoista, kuten ensin ajattelivat, että korvaavat meidät niillä. 😅 Ja ei, yhtään vanhusta emme onnistuneet tartuttamaan, saati tappamaan. Tartunnat mitkä tuli, tuli omaisten kautta. Ja muutenkin, pahemmin ne piikitetyt hoitajat sairasteli, kun me pikkittömät.

Mutta noin niinku muuten tähän asiaan, että me "foliohatuthan" tiedettiin tää jo alusta asti, mutta kun mehän oltiin vaan niitä hulluja, eikä kukaan suostunut kuuntelemaan. Ja mikä kauhee syrjintä ja leimaaminen ja sekin aivan turhaan.
 
vierailija
Mä voin vastata ylikuolleisuus prosentin:
Marraskuussa 2023 Suomessa kuoli ihmisiä poikkeuksellisen paljon, 40 % enemmän kuin odotettiin vuosien 2016–2019 keskiarvojen perusteella.

Mutta osaisiko joku kertoa kuinka moni heistä oli rokotettuja ja minkä ikäisinä he tarkalleen ottaen kuolivat?🤔
Olisiko näistä tilastoa jollain heittää tähän?
Entäpä muut kuukaudet kuin marraskuu 2023?

"Kuolleiden määrän kehitykseen ylipäänsä vaikuttaa Suomessa erityisesti väestön ikärakenteen muutos. Suomessa vanhimpien ikäluokkien koko on kasvanut muihin EU-maihin nähden poikkeuksellisen nopeasti.

”Runsas kolmasosa Eurostatin raportoimasta 40 prosentin ylikuolleisuudesta johtuu sitä, että Suomessa iäkkäiden ihmisten määrä on kasvanut”, Koskinen sanoo.

Ikärakenteen huomioimisen jälkeenkin kuolleiden määrä oli Suomessa marraskuussa 2023 kuitenkin selvästi odotettua suurempi. Syynä on korona. Marraskuussa koronaan liittyviä kuolemia oli erityisen paljon, noin 500 enemmän kuin lokakuussa.

Loppuvuodesta epidemiapiikki tasaantui, ja koronaan liittyvien kuolemien määrä näyttää joulukuussa palautuneen lokakuun tasolle."


Hengitystieinfektiot yhdistettynä perussairauksiin niittävät vanhuksia. Näin on aina ollut. Jos vanhusten määrä lisääntyy ja hengitystieinfektioiden määrä lisääntyy, kuolleiden määrä lisääntyy. Sen sijaan rokotustatus pysyy vakiona sen jälkeen kun rokote on annettu. Jos rokote aiheuttaisi ylikuolleisuutta, ylikuolleisuus ei vaihtelisi kuukaudesta ja epidemiatilanteesta toiseen.
 
Entäpä muut kuukaudet kuin marraskuu 2023?

"Kuolleiden määrän kehitykseen ylipäänsä vaikuttaa Suomessa erityisesti väestön ikärakenteen muutos. Suomessa vanhimpien ikäluokkien koko on kasvanut muihin EU-maihin nähden poikkeuksellisen nopeasti.

”Runsas kolmasosa Eurostatin raportoimasta 40 prosentin ylikuolleisuudesta johtuu sitä, että Suomessa iäkkäiden ihmisten määrä on kasvanut”, Koskinen sanoo.

Ikärakenteen huomioimisen jälkeenkin kuolleiden määrä oli Suomessa marraskuussa 2023 kuitenkin selvästi odotettua suurempi. Syynä on korona. Marraskuussa koronaan liittyviä kuolemia oli erityisen paljon, noin 500 enemmän kuin lokakuussa.

Loppuvuodesta epidemiapiikki tasaantui, ja koronaan liittyvien kuolemien määrä näyttää joulukuussa palautuneen lokakuun tasolle."


Hengitystieinfektiot yhdistettynä perussairauksiin niittävät vanhuksia. Näin on aina ollut. Jos vanhusten määrä lisääntyy ja hengitystieinfektioiden määrä lisääntyy, kuolleiden määrä lisääntyy. Sen sijaan rokotustatus pysyy vakiona sen jälkeen kun rokote on annettu. Jos rokote aiheuttaisi ylikuolleisuutta, ylikuolleisuus ei vaihtelisi kuukaudesta ja epidemiatilanteesta toiseen.


Olikohan koronaan kuolleet minkä verran rokotettuja?
 
vierailija
Karita Aaltonen

Kun itse työskentelee terveydenalalla niin on pakko tutkia välillä näitä virallisia THL:n raportteja.

Mielenkiintoista luettavaa. Jaan teillekin. Kuvassa verrattu eri sairauksen ilmenemismääriä vuonna 2018 versus 2022. Ja nämä voi käydä tarkistamassa itse THL:n sivuilta.

Mm. Synnynnäisiä epämuodostumia ja kromosomipoikkeavuuksia vuonna 2018 oli 164 kappaletta. Vuonna 2022 niitä todettiin 5053.

Verenkiertosairauksia vuonnta 2018 oli 7103 ja 2022 niitä oli 207.816.

Hermoston sairauksia vuonna 2018 oli 6031 ja 2022 niitä oli 198 861.

Tuki- ja liikuntaelinten sairauksia vuonna 2018 oli 785 ja 2022 niitä oli 1 220 064.

Raskaus, synnytys ja lapsivuoteus vuonna 2018 oli 291 ja vuonna 2022 oli 10.809.

Ei mulla muuta.

Tästä linkki THL:n sivuille:

 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Karita Aaltonen

Kun itse työskentelee terveydenalalla niin on pakko tutkia välillä näitä virallisia THL:n raportteja.

Mielenkiintoista luettavaa. Jaan teillekin. Kuvassa verrattu eri sairauksen ilmenemismääriä vuonna 2018 versus 2022. Ja nämä voi käydä tarkistamassa itse THL:n sivuilta.

Mm. Synnynnäisiä epämuodostumia ja kromosomipoikkeavuuksia vuonna 2018 oli 164 kappaletta. Vuonna 2022 niitä todettiin 5053.

Verenkiertosairauksia vuonnta 2018 oli 7103 ja 2022 niitä oli 207.816.

Hermoston sairauksia vuonna 2018 oli 6031 ja 2022 niitä oli 198 861.

Tuki- ja liikuntaelinten sairauksia vuonna 2018 oli 785 ja 2022 niitä oli 1 220 064.

Raskaus, synnytys ja lapsivuoteus vuonna 2018 oli 291 ja vuonna 2022 oli 10.809.

Ei mulla muuta.

Tästä linkki THL:n sivuille:

Herra varjele!
 
vierailija
”Astra Zenecan valmistamaa koronarokotetta ehdittiin toimittaa maailmanlaajuisesti yli kolme miljardia annosta.

Astra Zeneca aikoo vetää pois valmistavansa koronarokotteen maailmanmarkkinoilta”




Kannattaa huomioida.
Suomessa on siis lopetettu kyseisen rokotteen käyttäminen 3/2021 eikä ole odotettu tätä vuotta 2024.
On siis hyvä asia, että kaikki mahdolliset vakavat oireet rokottamisen jälkeen ilmoitetaan Fimeaan.

Suomi keskeytti varotoimenpiteenä Astra Zenecan rokotteen käytön maaliskuussa 2021 THL:n päätöksellä.
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea kertoi kahdesta aivolaskimotukoksesta, jotka oli tavattu rokotteen ottamisen jälkeen.
 
vierailija

Huomaathan, että suurin osa yksityisistä palveluntuottajista on alkanut toimittaa tietoja Avohilmo-rekisteriin vasta vuodesta 2020 alkaen. Tämän vuoksi raportilla esitettäviä vuosia ei voi suoraan vertailla keskenään. Koska valtaosalta yksityisistä palveluntuottajista tiedot puuttuvat kokonaan vuosilta 2018, 2019 ja vuoden 2020 alusta, niin raportilla esitettävissä yksityisen avosairaanhoidon ja työterveyshuollon tiedoissa tapahtuu huomattava kasvu vuoden 2020 loppupuolella


Tilastojen analysointi on haastavaa välillä.
Tiedoksi voi laittaa ihan sitä tietoa mitä halutaan palstan lukijoille luettavaksi ja ymmärrettäväksi.
 

Huomaathan, että suurin osa yksityisistä palveluntuottajista on alkanut toimittaa tietoja Avohilmo-rekisteriin vasta vuodesta 2020 alkaen. Tämän vuoksi raportilla esitettäviä vuosia ei voi suoraan vertailla keskenään. Koska valtaosalta yksityisistä palveluntuottajista tiedot puuttuvat kokonaan vuosilta 2018, 2019 ja vuoden 2020 alusta, niin raportilla esitettävissä yksityisen avosairaanhoidon ja työterveyshuollon tiedoissa tapahtuu huomattava kasvu vuoden 2020 loppupuolella


Tilastojen analysointi on haastavaa välillä.
Tiedoksi voi laittaa ihan sitä tietoa mitä halutaan palstan lukijoille luettavaksi ja ymmärrettäväksi.
Onko lisääntymistä ilmennyt eri sairauksissa/poikkeamissa rokotteiden antamisajankohdasta nykypäivään?
 
Höpö höpö. Olen hoitoalalla vanhusten parissa ja ihan normaalisti olin töissä koko ajan ja käytin palveluita, vaikka en suostunut tuohon kokeeseen. Meitä oli yksikössä monta muutakin ja ta ei uhkailuista huolimatta voinut meille mitään. Jos olsivat potkineet pois, olis toiminta loppunut siihen paikkaan, kun ei niitä rokotettuja tullutkaan ovista ja ikkunoista, kuten ensin ajattelivat, että korvaavat meidät niillä. Ja ei, yhtään vanhusta emme onnistuneet tartuttamaan, saati tappamaan. Tartunnat mitkä tuli, tuli omaisten kautta. Ja muutenkin, pahemmin ne piikitetyt hoitajat sairasteli, kun me pikkittömät.

Mutta noin niinku muuten tähän asiaan, että me "foliohatuthan" tiedettiin tää jo alusta asti, mutta kun mehän oltiin vaan niitä hulluja, eikä kukaan suostunut kuuntelemaan. Ja mikä kauhee syrjintä ja leimaaminen ja sekin aivan turhaan.
Hyvä kuulla, että snulla oli noin.❤
Kaikilla muilla ei tilanne ollut ihan yhtä ruusuinen.
 
vierailija
Karita Aaltonen

Kun itse työskentelee terveydenalalla niin on pakko tutkia välillä näitä virallisia THL:n raportteja.

Mielenkiintoista luettavaa. Jaan teillekin. Kuvassa verrattu eri sairauksen ilmenemismääriä vuonna 2018 versus 2022. Ja nämä voi käydä tarkistamassa itse THL:n sivuilta.

Mm. Synnynnäisiä epämuodostumia ja kromosomipoikkeavuuksia vuonna 2018 oli 164 kappaletta. Vuonna 2022 niitä todettiin 5053.

Verenkiertosairauksia vuonnta 2018 oli 7103 ja 2022 niitä oli 207.816.

Hermoston sairauksia vuonna 2018 oli 6031 ja 2022 niitä oli 198 861.

Tuki- ja liikuntaelinten sairauksia vuonna 2018 oli 785 ja 2022 niitä oli 1 220 064.

Raskaus, synnytys ja lapsivuoteus vuonna 2018 oli 291 ja vuonna 2022 oli 10.809.

Ei mulla muuta.

Tästä linkki THL:n sivuille:

ihannjärkkyä,tekstiä

tallensin säilöön tuon
 
vierailija
Suomi keskeytti varotoimenpiteenä Astra Zenecan rokotteen käytön maaliskuussa 2021 THL:n päätöksellä. Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea kertoi kahdesta aivolaskimotukoksesta, jotka oli tavattu rokotteen ottamisen jälkeen.
Tästäkö johtuu kun suuri määrä timmikuntoisia urheilijoita on kuukahtanut pelikentille koronarokotusten alettua? 😢

En muista ollenkaan vataavista uutisista vuosikymmenten aikana aiemmin
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä