Kuinka kauan tutipulloja pitää keittää?

Jonkin suosituksen mukaan 4 kk ikään asti, mutta kun niitä saa keittää jatkuvasti, niin kyllästyttää! Ja saako yhtä pulloa ja tuttia käyttää vain kerran syöttämiseen ja sitten keittää taas? Vai huuhteletteko sen ja käytätte vielä kerran, pari ennen keittämistä?
 
Keittelin pulloja ja tutteja säännöllisesti joka käytön jälkeen vissiin n. nelikuiseksi saakka. Pesin siis ensin tiskiaineella ja sitten desinfioin. Sen jälkeen olen desinfioinut tutit silloin tällöin, ehkä kerran viikossa, parin viikon välein.
 
Mie keittelin varmaan jotain viikon-pari, ja sit neuvolantäti sanoi, että riittää jos keittää vaikka joka 3.pvä.. Vähän aikaa sit keittelin niin, ja siinä 1kk ikäisenä lopetin keittämisen kokonaan. Pullotutit oon kiehauttanu noin kerran kuukaudessa sen jälkeen, tuttipulloja en ollenkaan.
(Tuttipullot oli siis käytössä jo heti syntymän jälkeen, kun poika söi lypsettyä maitoa alkuun)
 
Pakko tunustaa etten oo keittäny tuttipulloja ollenkaan :ashamed: Tulikuuma hanavesi ja tiskiaine on riittäny. Joskus laitan pullot ja tuttiosat tiskikoneeseen. Ja vaikken oo keitelly pulloja, niin eipä tuo tyttö oo kipeäkään ollut :)
 
3viikkoa taisin jaksaa pestä ja keittää joka syötön jälkeen (meillä vauva siis korvikkeella alusta asti)
sen jälkeen pesin joka käytön jälkeen mut keitin vaan aamulla ja illalla, jaksoin tota ehkä viikkon :ashamed:
ja sen jälkeen pessy pelkästään.. mut en ees joka käytön jälkeen, usein vaan huuhtasen kylmällä vedellä joten varsinaisia pesuja tulee 1krt/pv :D
 
Ei niitä kai nykysuositusten mukaan tarvitse olla koko ajan keittelemässä. Itse keittelin tuttiosia silloin tällöin ja muut menee koneeseen. Vedellä ja pesuaineella saa pulloharjan kanssa varmasti ihan hyvää jälkeä ja voihan pullot vaikka kerta viikkoon kiehauttaa, jos haluaa.
 

Yhteistyössä