Hakutulokset

  1. H

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea kaikille jo nyytin saaneille. :heart: Täällä saavutettiin tänään täysiaikaisuuden raja: 37+0 POKS! Onko toukokuisissa jo vauvan saaneissa saaneissa ultran sukupuoliveikkaukset menneet pieleen? Eli veikattu tyttöä ja tullut poika tai toisin päin? Mielenkiinnolla kyselen, kun meille 4...
  2. H

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Jännittäviä aikoja elellään. :) Itse kävin tänään keskussairaalassa kasvukontrolliultrassa (35+6). Painoksi pienokaiselle arvioitiin 3030g, joka on keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Seuraava käynti keskussairaalassa viikoilla 38+6. Sitä ennen viikoittain neuvolassa. Synnytystavasta ei...
  3. H

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Täällä on tapahtunut niin paljon! Onnea jo vauvansa saaneille.:flower: Voimia ja positiivista energiaa haluan lähettää erityisesti blommorille ja pienelle prinsessalle. :hug: (.) Täällä elellään viikkoja 31+4. Olo on kohtuullinen. Vielä 3 viikkoa töissä. Harmittavasti vain esikoinen...
  4. H

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Aika on mennyt todella nopeasti. 27. viikkoa täyttyi perjantaina. Masukin alkaa pikkuhiljaa näkyä.:heart: Reissailtiin viime viikon lopulla Budapestissa. Matka meni hyvin, vaikka neuvolalääkäri kovasti varoitteli matkaan liittyvistä riskeistä. Lisää odotusajatuksia täällä: Odotusta ja...
  5. H

    Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*

    Täällä elellään 24. raskausviikkoa. Viime viikolla toinen rakenneultra, jonka tuloksena passittivat minut lääkärin ultrattavaksi ensi perjantaina. Ei mitään hälyttävää, mutta kätilöt eivät ole nähneet haluamiaan rakenteita, vaikka rakenneultrauskertoja on takana jo kaksi. Vajaa kuukausi enää...
  6. H

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Rakenneultrassa käyty eilen. Kaikki hyvin, mutta ottavat uuden ultran kolmen viikon kuluttua huonon näkyvyyden takia. Kaikki mitä näkivät oli kuitenkin kunnossa. Tänään poksutaan 20+0. Puolenvälin etappi on nyt saavutettu! Onko täällä muita, jotka pitävät sukupuolilupaukset salaisina eli ei...
  7. H

    Raskausdiabetes ja loppuraskaus

    Olen aloittanut blogin kirjoittamisen odotuksestani, johon liittyy yhtenä isona osana myös raskausdiabetes ja sen hoito. Ehkä tarinoinnistani olisi jollekin hyötyä. Blogini löytyy osoitteesta Odotusta ja tuttirallia
  8. H

    Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

    Heips, huomenna neuvola ja ensi viikolla rakenneultra. Paljon mukavia juttuja on tiedossa. Innostuin ja aloitin blogikirjoittelun. Saa nähdä miten kauan tämäkin innostus riittää. Jos jotakuta kiinnostaa, uusi juuri aloitettu blogini löytyy täältä: Odotusta ja tuttirallia ;)
  9. H

    Raskausdiabetes ja loppuraskaus

    Heips, pakko kommentoida vaikken vielä loppuraskaudessa olekaan. Lähtötilanteeni oli seuraava: 2. raskaus, 2. raskausdiabetes insuliinihoidolla (pitkävaikutteiset ja ateriainsuliinit) 1. lapsi syntyi viikolla 40+4, ja painoi 3190g (itse olen isokokoinen, ollut myös syntyessäni)...
  10. H

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Täällä mennään 17. viikkoa. Vatsa alkaa hieman pyöristyä entisestään. Lähtötilanteessa reilusti ylipainoa. Paino on muuten ensimmäisestä neuvolasta tähän päivään laskenut noin 4kg. Miten olette pukeutuneet? Oletteko pyrkineet piilottamaan masun vai tuotteko sitä ylpeydellä esiin? Itse olen...
  11. H

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Tulin poksumaan 15+0. POKS! Mieli on tässä raskaudessa heilunut enemmän kuin edellisessä. Useammin tuntuu niitä tummia sävyjä, vaikka onnenhetkiä on mahtunut onneksi myös joukkoon. Vauvalla kuitenkin pitäisi olla kaikki kunnossa.
  12. H

    Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

    Kävin tänään neuvolassa. Sydänäänet kuului. :heart: Paino tippunut 4,5kg. Viime viikolla aloitettiin ateriainsuliinit. Se oli helpotus. Muuten en olisi saanut sokereita kohdalleen. Ruokavaliota ei oikein voinut enää tiukentaa. Rakenneultra 10.1. Hannika & Pikkukakkonen 14+3
  13. H

    raskausajan diabetes-diagnoosin saaneet

    Täällä myös raskausdiabeetikko. Ihanaa, että löysin kohtalotovereita. Minulla toinen raskaus ja toinen raskausdiabetes. Molemmat vanhempani sairastavat 2. tyypin diabetesta, kuten myös monet muut isän puoleni sukulaiset. Seurailin heti raskauden alusta lähtien sokereita ja sain...
  14. H

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    Tulin tänne vain poksumaan 13+0 POKS! :heart:
  15. H

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    Ultrassa perjantaina kaikki hyvin. Siellä se pieni liikkui kovasti. LA tarkentui 31.5. Rakenneultra tammikuun toisella viikolla. Hannika ja pikkukakkonen 12+3 :heart:
  16. H

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    Ihanan aktiivinen palsta. Pahoittelut keskenmenon kokeneille (Eleonoora86:'() ja tsemppiä niille, joille seulat eivät ole tuoneet niitä parhaita mahdollisia tuloksia. Toisaalta jos downin syndroomamahdollisuus on 1:45, tarkoittaa se sitä, että tuolla todennäköisyydellä 45:stä lapsesta 44...
  17. H

    Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

    Täällä poksutaan (alkuraskauden ultran mukaan) 10+0 POKS! Mulla paino on tippunut parisen kiloa raskauden alusta. Syynä on se, että olen raskausdiabeteksen takia joutunut seuraamaan syömistäni aikaslailla tarkasti. Ensi viikolla on diabeteslääkäri ja uskon hänen määräävän ateriainsuliinit nyt...
  18. H

    Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

    Tänne tulee juttua tosi mukavasti. Usein käyn lukemassa, mutta harvemmin saan itse kirjoitettua. :) Olen mittaillut sokereita alkuraskauden ajan: eivät ole pysyneet toivotuissa raameissa. Niinpä neuvolatädin avustuksella sain lähetteen diabetespolille ja siellä aloiteltiin pitkäaikaiset...
  19. H

    Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

    (.)Kävin tänään varhaisultrassa. Siellä se pieni sydän sykki. :heart: Viikot tarkentuivat 6+3, vaikka oman laskelman mukaan piti olla jo 7+1. Tämä toisaalta selittää sen, mikseivät ensimmäinen ja toinen raskaustesti näyttäneetkään plussaa, koska aikaa hedelmöittymisestä ei ollut tarpeeksi. Uusi...
  20. H

    Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

    Nöhville: :hug: Mielihaluista: yhtenä iltana teki mieli hirveästi roskaruokaa. Kiukuttelin ja lopulta kaapista löytynyt tonnikala sai kelvata. Muuten ei mitään erityistä. Suklaata, jota normaalisti syön usein, ei tee nyt lainkaan mieli. Kumma juttu. Menkkamaisista kivuista: minulla on...

Yhteistyössä