Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Heippa!

Täälläkin ultrassa käyty viime viikolla. Kaikki näytti olevan kunnossa ja tyttöolo muuttui varovaiseksi tyttölupaukseksi.

Muihin ultriin ei olla menossa, paitsi lääkärikäynnillä viikolla 36 taidetaan ultrata jokatapauksessa.

Hankintoja on jonkin verran tehtävänä, ainakin sisarusrattaat täytyisi hankkia, kun esikon kanssa ikäeroa tulee kaksi vuotta. Jos joku voi suositella hyviä sisarusrattaita, niin vinkkejä otetaan vastaan :)

VuokkoPumpuli 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Moi kaikki.

Ei ole tullut kirjoiteltua kuin kerran, mutta jos nyt aktivoituisi :) Meillä oli eilen rakenneultra ja pienellä oli kaikki kunnossa ja vastaa viikkoja, nyt siis 20+2. Sukupuolta ei saatu vielä tietää, kun oli sen verran huonossa asennossa. Itse sain kiellon nostella raskaita tavaroita yms. Oli kohdunsuulla jotain pientä tapahtunut ja vauva on tosi alhaalla.. En ole kyllä huomannut että olisi supistellut kuin kerran, mutta outoa tunnetta ollut kyllä alavatsalla. Seuraava lääkäri on kuuden viikon päästä jolloin tarkistetaan tilanne. Outoa alkaa varomaan tekemisiään, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia.

Hankintoja ei tarvitse paljon tehdä. Vaunut ja joitakin pienempiä vaatteita täytyy hommata, kun on tullut jo hävitettyä nuorimman jäljiltä. Yhdet pienet potkarit ja body oli pakko viikonloppuna ostaa reiman alennusmyynnistä :)

dublo83 ja pieni 20+2
 
Poksupäivä 25+0 tänään täällä! Muuten kaikki oikein mainiosti oloa myöten, vaikka onkin aika hoppu viikko töissä :)

Tuun paremmalla ajalla päivittää lisää, piti vaan tulla poksumaan.

// Simppu ja pötkis 25+0
 
Uutukainen pohti pienten vaatteiden määrää.. kuten jotkut olikin jo kommentoineet, ettei voi oikein ennustaa mitä kokoja tarttee ja kuinka paljon. Yhden lapsen kokemuksella sanoisin, että osta aluksi muutamia bodyja, puolipotkareita ja yöasuja vaikka koossa 56cm. Aika pian huomaat tarvitko niitä lisää vai alkaako koko 62cm olla parempi. Myöskin vaatemerkeissä on huimia koko eroja!!! Tutta on reilua kokoa ja joku Prisman merkki oli tosi pientä kokoa. Itselläni lähti totaalisesti lapasesta pienten vaatteiden shoppailu ja paljon jäi käyttämättä. Tällä kertaa en ole ostanut vielä yhtään vaatetta/tavaraa :LOL:

Vakuutuksista olikin jo puhetta, oisko ollut joulukuun ketjussa... Olen jo hakemuksen laittanut ennen syntymää vakuutukseen. Nyt oli helppo kun tiesin jo mistä haen, ei tarvinnut vertailla. Yleinen käytäntö on, että vakuutusyhtiö määrittelee ajankohdat milloin aikaisintaan ja viimeistään vakuutusta voi hakea. Mitään Kelan todistuksia sinne ei tarvita vaan täytetään äidin terveysselvitys ja kopio äitiyskortin kaikista sivuista. Periaatteessa on järkevää hakea vakuutusta aiemmin kuin myöhemmin, koska raskauden edetessä neuvolakorttiin voi tulla merkintöjä, jotka vaikuttavat vakuutukseen saantiin rajoituksetta.

Tänään haikein mielin myin esikoisen turvakaukalon, jalustan, vaunut ja rattaat. Uusien hankinta on edessä. VuokkoPumpuli täälläkin kova pohdinta tuplat vai rattaat seisomalaudalla! Taidan päätyä Britax B-Dual rattaisiin sisaristuimella, koska ne ovat näppärät yhden lapsen rattaat myös ja ehdoton kriteeri on kaukalon kiinnittäminen rattaiden runkoon. On jotenkin tunne, että ensi kesä/syksy on aikaa jolloin tarvetta kahden rattaille edes olisi...

Maanantaina rakenneultra, odotan kovasti! Niinkuin kaikki varmasti ;) Olenko ainoa, jonka mielestä vauvan liikkeet ei ole niin ihania? Nyt vielä tunnen tosi vähäisesti liikkeitä, mutta mitä pitemmälle mennään niin sitä epämukavammaksi sen koen :ashamed: Tietysti iloitsen niistä, mutta en erityisemmin nauti.
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Meilläkin rakenneultra jo takana ja erittäin notkea ja rauhallinen POIKA havaittu, kuten uumoilinkin. Kaikki oli kunnossa, vauva ei liikkunut oikeastaan yhtään, ja polvet sillä oli otsassa kiinni! Oli melko huvittavan näköstä :D. Saimme kolme kuvaa mukaan, jotka jokainen jokseenkin huonoja kun vesseli oli kokoajan kasvot mun selänpuolella. Niitä kuvia vain ei kellekään kärsi edes näyttää, sen verran hienosti roikkuu pojan vehkeet joka kuvassa :D Niin ja poika vastasi täsmälleen viikkoja.
Eli vaatteet menee uusiksi. Eilen kävinki kaikki tytöltä pieneksi jääneet vaatteet läpi ja löytyihän sieltä kuitenki yksi sängynaluslaatikollinen pojalle sopivaa. 50 ja 56cm kokosiakin oli ihan mukavasti, joten eipä sillä shoppailulla niin kiire ole. Paitsi jos löytäis vielä viimehetken alennuksista jotain..

Vaatteiden koosta: Sekin vielä että oman kokemukseni mukaan pidin tytölläni paljon pidempään tiettyä kokoa kun samankokoinen serkkupoika saattoi pitää jo kahtakin kokoa isompaa vaatetta. Luulen että saman huomaan nyt itse, että pojan "tiukat" vaatteet tulee helpommin laitettua jemmaan, kun tytöllä ne oli kivan näkösiä mekkojen ja tunikojen kanssa.
Ja vauvalahjoina saadut vaatteet monesti on reilumpaa kokoa 62/68cm, sillä lahjan antaja haluaa että vaatteella olisi pitkä käyttöikä, eikä se olisi jo valmiiksi pieni.

Kaana minä en tykkää vauvan liikkeistä sillon ku virtsarakko on täynnä, vessassakäynti parantaa silloin luonnollisesti asiaa ;). Muuten kyllä nautin näistä täysin rinnoin kun niin harva potkuista käy todella kipeää. Muistelen esikoisen (hän oli jo mahassa mahottoman villi) raskausaikaa, jolloin pari viimeistä kuukautta sai todella pelätä kylkiluiden murtuvan. Se ei tosiaankaan ollu enää kivaa..

Valjakka rv 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
POKS 23+0 tänään =)

Olo suhteellisen hyvä edelleen, jostain syystä tämä opiskeluiden aloitus joululoman jälkeen on tämän viikon väsyttänyt tosi kovasti. Joululomalla vuorokausirytmi meni vähän sekaisin ja saatoin mennä vasta klo 01 aikaan nukkumaan ja aamulla sai sitten nukkua pitkään. Eilen menin sitten nukkumaan jo ennen kahdeksaa kun vaan väsytti : / No ehkä se taas tästä kun vähän tottuu.

Tänään on myös neuvola iltapäivällä, toivottavasti ottavat varmuuden vuoksi tuon hemoglobiininkin, jos se osaltaan vähän väsymystä selittäisi. Painoa on tullut aivan järkyttävät määrät, en kehtaa täällä +3kg:n seurassa edes mainita. On vaan niin järkyttävä nälkä koko ajan ja sitten vatsaa kourii ja on huono olo jos ei syö kunnon annoksia :ashamed: Varmaan osittain suuriin määriin tottumistakin tuo, mutta tuntuu vaikealta vähentääkään juuri tuon huonon olon takia mikä siitä sitten seuraa. Herkut pitäisi ainakin kyllä jättää pois suurimmaksi osaksi, niitä on tullut joulun aikaan ja jälkeen vähän liikaa syötyä myös.

Hauska myös ajatella, että nyt sitä ollaan jo 6. kuulla ja mahdollinen vauvan maailmaan tulo laskettaisiin jo synnytykseksi eikä keskenmenoksi! (toivottavasti ei sentään päätä vielä tässä alkaa tulemaan..)
 
No niin, rakenneultrassa käyty =)

Kaikki oli oikein hyvin ja vaven koko vastaa viikkoja. Sukupuolesta ei jäänyt mitään arvailujen varaan, pikkuinen poika siellä jumppaili:heart:

Istukan paikka oli osittain tossa etuseinämässä, mutta kuulemma riittävän kaukana kohdunsuulta. Liikkeet voi olla vaimeammat tuosta johtuen, mutta meillä vave potkii jo niin kovin, että ei oo vaimeeta mitenkään :D

Tää mamma ois taas vaihteeks niin onnellinen :heart: Nyt vois syödä jo aamupalaakin, aamulla ei pystyny ku jännitti niin kovin :D Ihana vietellä vapaapäivää =)

KeepGoing 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: MariArvo ja -Tipe-
Täällä taas kaikki liikkeet otetaan toistaiseks innolla vastaan ku välillä saattaa olla kokonainen päiväkin ettei tunnu just mitään.. Ainoa mikä välillä ihan sattuu on ku tää pikkunen on perätilassa eli potkut tulee tonne alas niin välillä jos onnistuu potkaseen just kohdunsuun tuntumaan niin se sattuu ja tuntuu et sen jalka tulee ulos sieltä ihan just.. :D Ei kiva tunne..
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Hei, en olekaan kirjoitellut mitään sitten alkuaikojen! Nyt onkin jännät ajat, kun me toukokuiset käydään rakenneultrissa!

Olin itse rakenneultrassa eilen (tyttö:heart:), ja sain Cherrie_n lailla kontrolliultraan lähetteen. Mulla siis istukka takaseinässä, mutta istukan kalvo menee vielä kohdunsuun päällä. Kyselin siitä, ja ennen synnytystä kohdunsuun päällä ei saa olla mitään, muuten on riski, että synnytyksessä istukka repeää. Eli jos tuo kalvo ei siirry, tulee passitus keisarileikkaukseen. Ei ole kuulemma harvinaista, että tässä vaiheessa vielä näin on, istukka saattaa siirtyä kohdun kasvaessa, mutta asia on pakko tarkistaa. En kyllä ole sitä vastaan, että saan vielä mennä uuteen ultraan=)

Muuten siis ultrassa kaikki hyvin! Vauvan syke oli 164, ultraaja sanoi, että 160 on yläraja, mutta syke saa hetkellisesti mennä tuosta ylikin. Oli sitä mieltä, että jos katsoisi sykkeen uudestaan, olisi varmasti rauhoittunut. Nyt jäi harmittamaan, etten pyytänyt mittaamaan uudestaan sykettä... Eikös jatkuvasti liian korkea syke ole merkki sikiön tulehduksesta? Kummasti sitä jää murehtimaan kaikkea, mikä aluksi ei tunnu huolestuttavalta..

Carrere 20+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :flower:

Jotenkin nyt ollut sellainen vaihe, ettei ole jaksanut kirjoitella tai kommentoida mitään. Vaikka lukemassa olen käynyt säännöllisesti. Hirvee väsy koko ajan ja univelkaa, muttei nytkään malta mennä nukkumaan :stick: kun lapset ois jo unilla. Muuten olo hyvä.
Liikkeistä, mun mielestä niiden tunteminen taas on maailman ihaninta :heart: Kun tää on viimeinen raskaus, tuntuu erityisen haikealta ajatella ettei tän jälkeen koskaan enää....
Ensi viikolla ois neuvolalääkäri ja samalla kyllä pakko tarkistaa Hb.

Vaatteista, munkaan mielestä ei kannata haalia kauheaa kasaa, kun alkuun pärjää muutamilla ja sitten voi ostaa tarpeen mukaan lisää, kun aina paljon vaihtelee miten esim ne 56 cm vaatteet mahtuu, onko syntymäpituus 46 cm vai 52 cm ja mikä on ruumiinrakenne ja missä tahdissa kasvaa.

Rattaista, meillekin tulee hankintaan Britaxin B-dualit sitten kun niitä tarvitaan eli vauvan synnyttyä, kuten Kaanalla. Hankintoja en muuten ole tehnytkään mitään vauvaa varten, ai niin, paitsi unipussin MEANDIn alesta. Kaikki tarvittava löytynee kaapeista jo... Lähempänä synnytystä sitten itselle hankittava vain parit imetysliivit jne.

Ylimääräisiin ultriin ei mennä.

Kristiin ja papuska 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Istukan paikasta vielä kyselisin, että katsottiinko sinulla Olgamaria miten tarkasti, miten lähellä kohdunsuuta istukka on? Carrerella ainakin on aika selkeää tietoa, ja googlailemalla katselin, että jotkut ovat tienneet montako senttiä istukka menee kohdunsuun yli vai onko vain osittain, tai marginaalinen. En tiennyt, että se voidaan niinkin tarkasti ultrassa katsoa, enkä kysellyt mitään tarkempaa oman istukkani sijainnista. Eikä kätilö tosiaan sanonut mitään selkeää, sanoi vain lähettävänsä suoraan neuvolaan tietoa.
Itselleni oli ennestään tuttua vain etinen istukka ja sen vaikutukset ja ajattelin, että se joko on kohdunsuun päällä tai sitten ihan muualla. Eipä kai sillä tarkemmalla sijainnilla vielä nyt olekaan suurta merkitystä, kun todennäköistä on, että siirtyy pois. Jäi vain ihmetyttämään, kun joillain näytti olevan rasituskieltoa jne, ja mulla vain ympäripyöreä "siirtyy yleensä pois edestä".
Mutta niin ymmärsin,että koska istukan sijainti ei ole aiheuttanut vuotoja, ei tässä vaiheessa aiheuta mitään ylimääräisiä riskejä, vaikka jatkankin juoksua ja punttitreenejä...? Samoin perheliikunnassa, missä käyn kuopuksen kanssa, on paljon lapsen nostelua, keinuttamista, pään yläpuolelle hypyttämistä jne.
Vai tuliko muille mitään ohjeistusta, että jotain pitäisi välttää?

Onnea lupauksen saaneille :)
 
No luulis ettei toi +160 syke oo edes paha, ite ainakin välillä ku ennenaikasena syntyneitä lapsia hoitanu niin monilla saattaa olla syke 160-180 jatkuvasti eikä sille mitään tehdä. Sitten kun ikää tulee lisää niin sit se vähitellen laskee koko ajan alemmas. Mut en sit kyl tiedä onko vatsassa ollessa jotenki matalammat sykkeet ku syntymän jälkeen.
 
Kiitos kaikille allergiavastauksista! Yritän olla liikoja jännittämättä, vaikka aina välillä mielessä pyöriikin. Ajattelin seuraavalla neuvolakäynnillä, jossa nään lääkärin, kysellä vähän, että miten noiden allergiatestien kanssa täällä on mahdollista toimia. Eniten on nyt jännittänyt, että jos ei pystykään imettämään ja mitä jos sillä lapsella on paha maitoallergia (olen itsekin maitoallerginen, joskin aika lievästi). Ja en ole toistaiseksi nähnyt täällä viellä korviketta, jossa ei ole kalaöljyä ja sitä ei kyllä uskalla antaa ilman valvontaa...

Ensimmäiset pienen pienet hankinnat on nyt tehtynä, ostettiin pieni valkoinen neuletakki ja legginsit. Seuraavaksi voisi hankkia jotain vähän käytännöllisempää. Olen muuten huomannut, että olen aika nirso lastenvaatteiden suhteen. Lisäksi tuo sukupuolen tietämättömyys hillitsee turhaa shoppailua aika tehokkaasti.

Vaunuja olen miettinyt kovasti ja tällä hetkellä mielessä on Bugaboon Cameleonit. Muita ei itseasiassa olla liikkeissä hirveästi hiplailtukaan. Ne on mun mielestä tavallaan rumat (se vaunuosa), mutta vaikuttavat niin käteviltä.

Kirjoitin aikaisemmin, että työmotivaatio on laskussa, mutta nyt se on lähtenyt uuden vuoden kunniaksi uuteen nousuun! :)

Joku mainitsi tuossa kilojen kertymisen. Mulla kertyi alkuun hyvin maltillisesti, mutta nyt on sitten jo tullut jo 8 kg alkutilanteeseen nähden! Jotenkin yhtäkkiä räjähti käsistä. Turvotusta on nyt myös ollut aika inhottavan paljon, välillä niin, että jalat tuntuu ihan pökkelöltä. Toivottavasti nyt tulisi vähän hillitympää tahtia...

Inkeri84 ja pikkuinen, 21+2
 
Korostan, ettei mulle ole mitään väliä paljonko kenenkin paino on noussut tai ylipäätään elämässä on painoa kertynyt jne. ettei kukaan nyt ymmärrä väärin :wave: kun kysyn, että mistä se raskauden aikana kertynyt paino tarkalleen lasketaan? Siitä eka neuvolan punnituksesta vai siitä paljonko paino oli ennen raskautta?

Mulla kävi esikoisen kanssa ja samoin nyt niin, ettei mulla ollut tarkalleen tiedossa paljonko painoin ennen raskautta, sitä neuvolan täti kysyi ja kirjasi korttiin sen mitä sanoin. Sitten kirjattiin siihen eri sarakkeeseen se paino joka oli sillä eka neuvola käynnillä. Etenkin nyt ero oli noiden kahden välillä 5kg mutta mistä minä tiedän olenko lihonut sen viimeisen 5 kk aikana jolloin en ollut puntarilla käynyt vai viimeisen 5 viikon aikana milloin olin ollut raskaana :LOL:

Näinpä itselleni edullisempana vaihtoehtona lasken kilojen kertymisen siitä eka neuvolakäynnistä :D
 
Hei kaikki!!
Onnittelut ihanista prinsessa ja prinssi uutisista <3
Mä oon viettänyt vähä hiljaiseloa ja lomaillut:)
Tänään olis kauan pelätty/jännitetty rakenneultra!! Hui!!

Huippu päivää kaikille <3

Viivimamma & 20+4
 
Ihana lukea ultrakuulumisia :)
Eilen oli eka neuvola uudessa paikassa muuton jälkeen, ja ihana terkkari onneksi oli vastassa :) Sellainen ja rennon ja pätevän oloinen.
Kaikki oli kunnossa, tosin itse jouduin katsomaan pissasta sokerit ja proteiinit, joten en ole yhtään varma siitä teinkö sen oikein :D puhtaaksi itse tulkitsin.
Rautaa pitäs alkaa tankkaamaan, hb pudonnut ja oli nyt 110. Turvotustakin jonkun verran jo on, painoa noussut jo 14kg! Ei hyvä :mad: Kohta joutuu ottamaan sormukset pois sormista.

Tosi vilkas vauva, ei pysy paikallaan hetkeäkään, sydänääniä kuunnellessa terkkari joutui "pitämään kiinni", ettei karkaa doplerin alta, silti meinasi olla hankaluuksia saada öönet kuuluviin. Oli jännä huomata etten itse tunne vielä kaikkia liikkeitä, kun terkkari sanoi että jatkuvasti tuntui liikkeitä kättä vasten, mutta itse en niitä tuntenut lainkaan. Sf-mitta menikin yläkäyrän yläpuolella, oli nyt tasan 22.

Jätin myös pissanäytteen tänäaamuna labraan streptokokki epäilyn vuoksi. Epäily siitä syystä, että on niin paljon alavatsakipuja, sekä pissaamisen jälkeen sattuu.

Tuli nyt kehotus ottaa rauhallisesti, syödä paljon ananasta ja mansikkaa, ja välttää herkuttelua.

Ai niin Kaana et tosiaan ole ainoa, kenestä vauvan liikkeet ei aina ole niin ihania. Ikävältä tuntuu, kun pää painaa kylkiluita ja potkut tuntuu tulevan kohdunkaulasta läpi :D

Kakaravaara ja ehkä tyttö rv 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Inkeri84 maitoallergisille vauvoillehan on ihan omat korvikkeensa joita saa apteekista. Noita saa ilman reseptiäkin, mutta reseptillä ja lääkärin tekemällä maitoallergiadiagnoosilla (kelasta haetaan oikeus korvauksiin) korvikkeesta saa kela-korvauksen. Noita on vielä montaa erilaista riippuen mille kaikelle vauva on allerginen. Me käytettiin tuota apteekin korviketta 2kk ikäisestä vähän päälle vuoden vanhaksi.

Paino lasketaan mun mielestä siitä raskautta edeltävästä painosta mikä merkitään neuvolakorttiin - tosin ainakin mulla tuo on yksi ja sama asia ensimmäisen neuvolakäynnin painoon...

Hankinnoista - tällä kertaa olen varmasti ainakin hieman järkevämpi noissa vaatehankinnoissa, sillä nyt tiedän tasan tarkkaan millaisista vaatteista tykkään ja ostan vain sellaisia. Esikoiselle oli hankittuna paljon sellaista mitä ei sitten tullut käytettyä lainkaan. Nyt hankinkin pääasiassa tiettyjä värejä, jolloin useat vaatteet sopivat keskenään yhteen. Muuten hankinnat on meillä ihan hyvällä mallilla - esikoisen jäljiltä on tietty sänky, vaunut yms. Pikkuveljeä varten on hankittu nyt sisarusrattaat ja pojan vaatteita. Muutamat uudet harsot pitää vielä hakea kun osa vanhoista on niin tytön värisiä. Tietty vaippoja, tutteja yms. pitää vielä kotiin varata lähempänä.

Huomenna poksuu jo 26+0 :O Maanantaina ois tasan kaksi kuukautta äitiysloman alkuun - kyllä tämä aika vaan nopeasti kuluu, vaikka välillä tuntuu että laskettuun aikaan on vielä ikuisuus!

Mukavaa v.loppua kaikille!

Tuiku & Kirppu 25+6
 
Heipparallaa!

Ja onnea jälleen lupauksia saaneille :heart:

Täälläkin tänään poksutaan 24+0! Hui, miten tämä aika nyt juoksee! Eilen laittelin kaikki tuki-asiat eteenpäin ja hain äitiyspakkausta. Ihanaa saada pakkauksen uutukaiset vaatteet sitten hypisteltäväksi, ainakin kuvassa näyttävät ihanilta :heart: Reilu 2 kk töitä jäljellä.. Samaan aikaan sekä haikea mutta onnellinen olo, uusia aikakausi alkaa ;)

Mekin hankittiin viikonloppuna vaunut, Crescentin Classic yhdistelmävaunut. Löydettiin käytettynä erittäin hyväkuntoiset, miltei uutta vastaavat (olleet yhdellä lapsella käytössä). Jopsa näillä nyt sitten huristelisi metsäteilläkin koirien kanssa, on ainakin sen verran isot ilmatäytteiset rattaat, että tuntuis niiden menevän.

Mulla on tullut painoa lisää nyt 7kg! Varmaan suurimaksi osaksi herkuista ja siitä että on vaan koko ajan nälkä :D Mulla on ihan järkyttävä makeanhimo, pitäis ottaa kyllä itseään niskasta kiinni, sillä kohta mää pyörin ja kierin :D

Amon & piskuinen 24+0
 
Heissan kaikille!

Sellainen muistutus taas kehiin että kun laitatte fb:ryhmään pyyntöjä: LÄHETTÄKÄÄ OMASTA FB-PROFIILISIVUSTANNE LINKKI MINULLE.

Muuten en huomioi pyyntöjänne. Minun on vaikea etsiä teitä sieltä ilman linkkiä.
Kiitos kaikille linkin laittaneille. Sujuu erittäin paljon nopeammin.

Jasmin12 ja sääski 23 POKS!
 
pitkästä aikaa kirjottelemassa, lukenut olen kyllä päivittäin..

tänään olisi se rakenneultra ja minua jännittää ihan kamalasti..kääk! viikkoja on nyt kasassa 21+1. Laitan myöhemmin ultrakuulumisen, kunhan vaan selviän tästä jännityksestä.

-Tikimi & Papunen-
 
Rakenneultrassa käyty eilen. Kaikki hyvin, mutta ottavat uuden ultran kolmen viikon kuluttua huonon näkyvyyden takia. Kaikki mitä näkivät oli kuitenkin kunnossa.
Tänään poksutaan 20+0. Puolenvälin etappi on nyt saavutettu!

Onko täällä muita, jotka pitävät sukupuolilupaukset salaisina eli ei kerro ultran sukupuoliveikkauksista muille?

Odotusblogini: Odotusta ja tuttirallia
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Vaivaako muita odottajia väymys?Olen ollut viime päivät tosi väsynyt,yöunia nukun jostain 21 tai 22- klo 6.45 ja päivittäin koetan ottaa päivätorkut kuopuksen päiväuniaikaan,yöllä tulee heräiltyä vessaan muutama kerta.Pelkään,että hb laskenut entisestään,vaikka lisärautaa syönkin,samoin raskausajan monivitamiinia.Seuraava neuvolakin vasta 28 pvä,jolloin näkis mitä toi hb näyttää: /
Sitten toinen minkä oon huomannut,hajut etoo edelleen,etenkin hajuvedet,suihkupesuaineet yms.....:xEn tiedä olisiko väsymys vaan sitä,että tää kolmen lapsen kanssa arjen pyöritys + 2 koiraa on välillä aikamoista kiirettä....toki mieskin on apuna,mutta tekee aika paljon yrittäjänä töitä ja kodinhoito on kyllä minun vastuulla aika paljolti.

Vauvalla tuntuu olevan kaikki hienosti,vilkas kaveri aina välillä,hiljaisempiakin päiviä on:heart:

petronella ja toukotoukka 20+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin puoliväli poksuu, 20+0 *pokspoks*

Ekat kuukaudet meni madellen, ja arvaan, että tästä eteenpäin aika hujahtaa mieletöntä vauhtia. Tekisi mieli jo hakea vauvan vaatteet mun vanhempien luota säilytyksestä. Osa on omassa vaatehuoneessa, ne voisikin oikeastaan kaivaa esille ja katsella, tarvitseeko jotain paikata. Kauhea käsityövimma iski, olen neulonut villasukkia ja lapasia kahdelle vanhimmalle lapselle. Ompelukoneen kaivoin myös esiin, jos viikonloppuna ehtisi jotain tekemään.

Meillä on taas kuumetta kierroksissa, vanhimmalle lapselle nousi iltapäivästä. Alkuviikon on ollut yskässä. Mullakin on kurkku kipeänä toista päivää, jää taas juoksulenkit tauolle. En tiedä uskaltaako sitten enää uudestaan aloittaakaan. Jäi edelleen mietityttämään se hitsin istukka ja lisääntyneet supistukset tässä joulun jälkeen. Ei tosin liity rasitukseen, iltaisin levossa tulee. Ei tullut mieleen niistä mainita rakenneultrassa, kun ne on aiemmissa olleet vaarattomia. Mutta onko nyt eri tilanne...? Ärsyttävää epätietoisuutta. Sitäkin pähkäsin, kun mulla on ollut jotain outoja tuntemuksia... no, jossain. Liitoskipuja ne ei ole, eikä supistuksia. Eikä repäisykipuja. Mutta esim. tänään kun nousin penkiltä jalat harallaan, tuntui jossain lantiopohjan suunnalla, kohdun alaosassa tai jossain, sellainen ilkeä vihlaisun tapainen. Onko muilla ollut epämääräisiä kipuja?

Ja vielä sellainen tuli mieleen, että jos kävisi niin p***a tuuri, että istukka olisi sellaisella kohdalla, että aiheuttaisi jossain vaiheessa isomman vuodon ja se sattuisi sellaisella viikolla, kun mies on töissä. Niin mitenhän kiire sillä ampparikyydillä on, ehtiikö odotella, että joku tulee hakemaan lapset vai voiko ne ottaa mukaan...!? Mun vanhemmat on n.15-20 minuutin päässä, jos ovat kotona. Käsitöitä tehdessä on liikaa aikaa ajatella :stick:

Lupauksista, esikoisen sukupuoli kysyttiin ultrassa (eivät ihan varmaksi sanoneet) ja haluttiin pitää omana salaisuutena :)

Väsymyksestä, parina päivänä olen ottanut keskellä päivää pienet torkut, toissa päivänä nukahdin vahingossa sohvalle kesken lukemisen ja eilen sippasin kuopuksen viereen päiväunille. En sitten tiedä, johtuiko siitä, että oli tämä flunssa just tuloillaan.

Kuopuksella on ollut viime päivinä hellyttävä tapa laittaa korva paljasta masua vasten :heart: Ja kaivoi vanhan vauvalelunsa jostain lelulaatikon kätköistä, aikoo antaa sen vauvalle :heart: Potkuja on saaneet jo kaikki lapset tuntea, ja näkyy ne ihan hienosti päälle päinkin :)

 

Yhteistyössä