Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Tervetuloa citrus86 mukaan!

Mistä olette katselleet / löytäneet nättejä äitiysvaatteita?

H&M:ltä tilasin muutaman ihan peruspaidan ja topin sekä yhdet äitiysfarkut, mutta tarvisin vielä jotain nättiä ja "tyylikästä" töihin. En haluais vuorata itseeni mihkään säkkiin : /

Ei kait se auta, töihin lähdettävä.. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille! :)

Amon & piskuinen 13+4
 
Tänne tulee juttua tosi mukavasti. Usein käyn lukemassa, mutta harvemmin saan itse kirjoitettua. :)

Olen mittaillut sokereita alkuraskauden ajan: eivät ole pysyneet toivotuissa raameissa. Niinpä neuvolatädin avustuksella sain lähetteen diabetespolille ja siellä aloiteltiin pitkäaikaiset insuliinit yötä vasten. Ensi viikolla on seuraava diabeteslääkäri ja veikkaanpa vain, että silloin saan myös lyhytvaikutteiset insuliinit. Oma tilanteenihan on se, että olin insuliinihoidolla myös ensimmäisessä raskaudessa ja tässä raskauksien välissä olen syönyt Diformin-nimistä sokeritasapainoa parantavaa lääkettä, vaikka varsinaista diabetes-diagnoosia en ole saanutkaan. Iltaisin laitan siis pitkävaikutteista insuliinia (tämän hetkinen annostus 10ky) ja aamuisin ja päivän mittaan mittailen sokereita sormen päästä.

Np-ultra on varattu perjantaille 16.11. Tuolloin laskettuaika saattaa tarkentua. Alkuraskauden ultrassahan alkion koko oli 5 päivää pienempi kuin koko olisi pitänyt olla kuukautisten mukaan. Toisaalta raskaustestikin näytti aika myöhäisessä vaiheessa plussaa, joten oletan, että ultra on lähempänä totuutta.

Mulla on tyttöolo. Ensimmäiseni on poika ja hänestä minulla ei olllut suurempaa pahaa oloa. Tässä raskaudessa iltapäivät ovat olleet tuskaa. Minulla ei ole aamupahoinvointia vaan iltapäiväpahoinvointia.

Laitoinpa työhakemuksen eteenpäin eilen. Jos pääsen haastatteluun mainitsen todennäköisesti tilastani. Olen tällä hetkelläkin vakityössä. Uusi työ olisi johtotasoinen, mielenkiintoinen ja haastava. Ajattelen niin, että jos valitsijat haluavat aidon oikeasti minut tehtävään, tuo noin vuoden mittainen poissaolo ei pitäisi olla ongelma. En mielestäni menetä mitään hakiessani ja mainitessani asiasta mahdollisessa haastattelussa. Koen kuitenkin, että on reilumpaa aloittaa uusi mahdollinen työ rehelliseltä pohjalta. Ymmärrän kuitenkin erittäin hyvin, jos joku toinen toisenlaisessa tilanteessa salaa raskauden mahdollisimman pitkään. Minäkin ehkä tekisin niin, jos lähtötilanteeni ei olisi jo hyvä: mielenkiintoinen vakityö. Maailmani ei siis kaadu, vaikken saisikaan paikkaa.

Hannika ja pikkukakkonen
9+3 (alkuraskauden ultran mukaan) / 10+1 (kuukautisten mukaan)
 
Huomenia!

Täällä olo on kohentunut hyvää vauhtia :) Aamuisin on aika energinen olo, eikä ällötys vaivaa, kun muistaa syödä parin tunnin välein. Olen melkein päässyt takaisin vanhaan treenirytmiin, joka aamu puolisen tuntia punttien kanssa ym huhkimista. Miehen töitten takia en ehtisi kovin usein salille, joten olen hankkinut kuntoiluvälineitä kotiin. Jos loppuviikosta jaksaisi pidentää tuntiin ja pääsisi viimein juoksemaankin. Flunssan ja olojen takia tuli viiden viikon tauko. Illat on kyllä edelleen kamalia, eilen yritin silittää vaatteita unisadun jälkeen ja iski aivan mieletön kuvotus. Ei pahemmin huvennut tuo metrinen vaatekasa puolessa tunnissa.

Munkin on tehnyt mieli tehdä tuollainen tickeri, kunhan nyt ensin ultrassa varmistellaan laskettua aikaa...

Tsemppiä Juuliaaalle parisuhteen selvittelyyn, toivottavasti pieni etäisyyden ottaminen tekee hyvää :)

Kohta täytyy lähteä viemään tyttö kerhoon ja kipaista sitten neuvolaan uusinta-verikokeeseen. Ja jos kuopus viihtyy, voisi käydä myös isänpäivälahjaostoksilla :) Muutama lumihiutale näkyy seikkailevan alas taivaalta, tulis jo se talvi tännekin! Kuopus tuossa vieressä suunnittelee jo lumipalloleikkejä.

Cherrie_ 9+4
 
Moro!

Täälläkin taas pahoinvointi lisääntynyt....
Ensi tiistaina on se kontrolliultra sen suurentuneen virtsarakon vuoksi ja en millään jaksaisi odottaa. Rakenneultra on joulun jälkeen 28.12, ellen sitten joudu tuon virtsarakkoasian vuoksi tutkimuksiin tarkemmin ja mitä sitten vaikuttaa mihinkin. en tiedä.
Huusin huuto netistä paketin äippävaatteita ja nettikirppiksiltä vielä lisäksi parit farkut ja neuletakit. Niitä odottelen saapuvaksi. Normihousut kun ei enää mahdu jalkaan tai ainakaan tunnu mukavalta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

Miia 12+3
 
Minut voi poistaa listalta =( Tänään oli eka ultra. Siellä näkyi jotain joka oli 10mm, ei sykettä. Viikkoja olisi tänään ollut jo 11+0 kun säännölliset kuukautiset. Eli noiden mittojen pitäisi olla jo jotain aivan muuta... Joten ei tule meille toukovauvaa =(

Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille kaikille toivottelee MimmienMamma <3
 
Halaus ja voimia sinulle Mimmienmamma.

Omaa napaa; itsellä vain tunne vahvistuu, että ei ehkä pieni ole enää hengissä. Olotila on niin tavallinen kuin olla ja voi. Rintojen aristus on vähentymään päin, enää en ole niin väsy mitä alkumetreillä. Alamahakaan ei ole enää liiemmin turvoksissa, alkaa olla melko samanlainen pömppis, mitä oli ennen tätä raskauttakin.

Kiva vain, kun saa tässä vielä sen 11 päivää odotella nt-ultraan ja sitten tietää mikä on totuus tilanteesta.

Jotenkin tekisi mieli heivata esim; koko tervellinen ruokavaliokin romukoppaan. Alkaa taas mättämään ihan mitä mieli tekee. Kun mitä järkeä moista ruokavaliota enää edes jatkaa, jos/kun pieni ei ole enää hengissä.

Mies ei vain edelleenkään ymmärrä näitä ajatuksiani. Hän vain jaksaa olla positiivisella mielellä ja sanoo, että pieni on hengissä + hällä on kaikki hyvin.

Itse taas mietin, kun viime viikon alussa ne 2 yötä nukuin tosi huonosti ja levottomasti, että tapahtuiko silloin pienelle jotain ikävää.

Kurjaa vain, jos nt-ultrassa todetaankin ikävyyksiä ja tuosta jonkin ajan kuluttua on lapsella synttärit, niin kiva alkaa synttäreitä toiselle järkkäämään, kun oma mieli on ihan hajalla ja romuna. Pakkohan ne on tietysti järjestää, ei omaa pahaa oloa saa lapselle kostaa.

Että tämmöinen maanantaina, mieliala ei ole kovin häävi :((

Tupasvilla ja (mutukka) rv.9+4
 
Mimmienmamma :'( :hug:

Tänään käyty ultrassa ja pikkusella oli kaikki hyvin! Niskaturvotus vain 1mm ja elimet siellä missä pitää. Kätilö jopa ihmetteli kuinka hyvin kaikki näkyy jo nuin pienellä kaverilla :) Vastasi täysin viikkoja 12+4 :) Ja saatiin aivan ihania kuvia :heart: Tippahan siinä linssiin tuli ku toinen sielä jumppaili ja yhessä välissä näytti et imi peukkua :heart: Mieski oli ihan innoissaan ja onki ollu tänään ihan super huomaavainen :)

panzkus ja pikkunen 12+4
 
Moikka.

Mimmienmammalle:hug:Niin surullisia uutisia:'(

Tänne ei edelleenkään mitään uutta,ultra-aikaa vaan ei kuulu,alkaa hermostuttamaan:(
Kaikki hajut hyökkää nenään,kaupassa haisi joku pahalle partavedelle ja toinen pissalle:x

Pissanäytteen vein tänään labraan ja kävin verikokeissa.

petronella ja toukosalaisuus 9+5:heart:
 
Ihanaa kun osa on taas saanut hyviä ultrauutisia <3

MimmienMammalle kovasti voimia ja tsemppiä! :hug:

Tupasvillako se mainitsi että on sellainen tunne ettei pienellä ole kaikki kunnossa? Höpöhöpö sanon minä. Itsellä oli samanlainen tunne joitain viikkoja sitten ja jankutin siitä miehelle joka vakuutteli että kyllä pienellä kaikki on kunnossa. Ja niin olikin. :) Toki sitä sanotaan että äiti tietää ja vaistoaa parhaiten.. Mutta mun vaisto oli väärässä joten toivotaan että sunkin! Toukokuiset ei tarvitsisi enää yhtään huonoja uutisia! Ja mitä niihin kadonneisiin raskausoireisiin tulee, niin kyllähän kroppa niihin tottuu ja itellään ainakin on ns. oireettomia päiviä vähän väliä ja ainakin otan niistä kaiken ilon irti kun saa tehtyäkin jotain :D Mutta positiivisia ajatuksia Tupasvillalle ja kaikille muillekin huolehtijoille :) :hug:

Mukavaa viikkoa kaikille!
citrus86 & vielänimetön 10+2
 
Heippa kaikille!
Tänään oli tosiaan se ultra ja kaikki oli hyvin!<3 ensin pikkuinen ei halunnut millään liikkua vaan nukkua vaan ja sitten mun piti rupee vähän pomppimaan ja sitten se heräs =D alko venyttelee ja liikkumaan. Kaikki oli tosiaan normaalia ja laskettu aika olisi vaan päivää aikaisemmin.. Turhaa sitä lähteä muuttamaan :) itse voin todella hyvin pahoinvoinnit sun muut oireet ei enään oikeen vaivaa pystyy hyvin olemaan :) voih toukovauvaa odotellessa <3 ja voi ei vielä huonoja uutiasia :( voimia sinne
 
Voimia ja jaksamisia Mimmienmammalle :( tosi kurjaa.. ei enää enempää huonoja uutisia! Itseäkin edelleen kauheasti vaivaa onko pikkusella kaikki hyvin.. onneks ei enää montaa päivää tarvii odottaa :) ainakin rinnat ovat kipeät ja masu turvonnu ja huono olo että toivotaan että siellä on meidän pikkusella kaikki hyvin <3

Emily rv.9+3
 
Mimmienmamma pahoittelut surullisesta uutisesta, jaksamisia :hug:

Heinäkuisetkin jo ilmestyneet palstalle, niin se aika vaan kuluu :heart:

Perjantai ja lauantai menivät töissä ja hyvin meni, mutta sunnuntaina olikin sitten tosi paha olo ja väsymys. Onneksi sunnuntaina ei ollut töitä ja tänäänkin on vapaa ollut. Päätin että en ala haalimaan lisätunteja, mulla on 20 tunnin viikkosopimus ja ennen sairaslomaa tein noin 35-40h/vko, mutta nyt teen vain sen mikä on pakko ja mikä tuntuu hyvältä, koska taloudellista pakotetta ei ole :)

Mulla on ollut jotain hiton hiivatulehdusta tai jotain vastaavaa, karsea kutina oli viikonloppuna, canesten voide on helpottanut kutinaa, mutta mietin että pitäisikö sen vuoksi mennä käymään lääkärillä, mietityttää että jos onkin joku bakteeritulehdus ja ne voivat olla vaarallisiakin raskausaikana... :| raivostuttaa vaan jos joutuu mennä päivystykseen, niin joutuu tuon kuopuksen raahaamaan mukaan ja ne lääkärit on aina niin nokka solmussa kun on lapsi mukana, mutta kun ei ole paikkaa mihin sitä laittaa hoitoon.

12+6
 
Mimmienmamma<3

Voi ei nuppunappi toivottavasti saat lastenhoitoapua jostain.

Manta81 olisko pissatulehus? Mää soitan aina neuvolaan ja laittavat lähetteen labraan ja hajen terkan oven ulkopuolelta lokerosta mun omalla nimellä varustetun kuoren joka sisältää kaiken tarvittavan ja vien seukkipäivänä labraan näytteen. Sieltä sit soittopyyntö neuvolaan ja saapahan tietää onko vti. Sitten antibioottia jos tarve vaatii. Mun on pitäny tän raskauden aikana syyä jo kaks kuuria pissatulehukseen. Näin aikasin ei halunnu nvllääkäri kirjottaa estokuuria, et pitää oottaa et nasahtaa se kolmaski tulehus ja jos sen jälkeen sais sen eston. Tää on aika raivostuttavaa, mut mulla iänikuinen vaiva.


Mulla edellinen tyttö ja silloin:
-söin karkkia ku pöljä
-linea negra napaan saakka
-oksensin rv 7-13 aamuin illoin
-iho huonossa kunnossa
-närästystä alusta loppuun saakka
-hirveenä turvotusta alussa

Nyt:
-ei tee mieli karkkia, haluttaa vain hirveesti hedelmiä yms
-en ole oksentanut kertaakaan enkä kovin paljon muutenkaan voinut pahoin
-maha löysällä

Ja on poikaolo, vaikka ehkä hieman toivon tyttöä.

Mää en sitte koskaan muista että oon raskaana! Tänään varmaan sadas kerta ku nostautin tytön syliin samalla ku ite nojauduin röhnöttämään sohvan selkänojaa vasten ja tyttö suoraan mahan päälle -aijaijaijai. Sitten on kauan aikaa kipua.. Millonkahan sitä oppii.. Onneksi pieni on kuitenki hyvässä suojassa<3

Valjakka 11+0
 
Voi ei, MimmienMamma :( Kovasti voimia ja pahoittelut :hug:

Tässähän alkaa tosissaan jännittää huominen ultra, kun niin monet on saaneet huonoja uutisia. Tupasvillalla on tosi pitkä piinaodottelu vielä edessä :/ Toivotaan, että kaikki on hyvin :hug:

Onpa kivaa, kun aika monella on jo rakenneultra-aika tiedossa :) Mulla ei ole vielä tietoa, milloin voin soittaa Mikkeliin ja varailla aikaa... Neuvolatäti vihjaisee sitten, kun on sen aika.

Manta81, minä hoidan kaikki asioinnit lasten kanssa. Pankkijutut, vakuutusasiat... Hammaslääkäriin ja gynelle en ota mukaan, mutta kaikkiin muihin. Eihän ne voi odottaa, että aina ois vara palkata lastenvahti, tai että on keskellä päivää joku tuttu joutilaana ;) Tietty, jos sellaiselle päivälle saa ajan, että mies on kotona, niin sitten. Monessa paikassa ovat vaan aika nuivia, jos alkaa valikoida aikojen kanssa. Turhapa sitten on olla naama nutturalla, että on lapset mukana.

Tänne satoi viime yönä lunta, ihanaa! :heart: Tenavien kanssa ulos nauttimaan, ennen kuin loppuviikolle luvatut vesisateet sulattaa kaiken...

Cherrie_ 9+5
 
Cherrie_ joo naama nutturallahan ne siellä on, mutta kun meidän tk:ssa on se käytäntö että vaiva kun vaiva niin sairaanhoitajan kautta on mentävä, lääkärille ei saa aikaa muuten ja päivystys loppuu klo 14 ja mies pääsee töistä klo 14 ja tästä meiltä tulee kuitenkin tk:n matkaa noin 10 km. ja voisin vaikka maksaakin jollekin siitä ilosta että tulisi lapsen vahiksi, mutta kun en tunne täältä yhtään ketään :( No voisin tietysti äitille vieä lapset siksi aikaa, mutta tuntuu turhalta ajaa 30 km sivu. hohhoijaa, soitan tänään neuvolaan ja kysyn sieltä mitä tehdään..
Hammaslääkäri ajat valikoin niin että vanhemmat lapset ovat koulusta jo päässeet niin pitävä kuopukselle sitten seuraa :)

Jee tänään poksutaan =)

13+0 POKS!!!
 
MimmienMammalle Jaksamisia huonojen uutisten suhteen ja tsemppiä uuteen yritykseen, jos on edessä päin. Kurja kun vieläkin vaan tulee näitä huonoja uutisia :(

Odottavan aika on pitkä ja tuntuu oikein kärjistyvän nyt ku on masuasukki, sit tää maailman pisin lokakuu, huomenna VIHDOINKIN tulee palkka ja ylihuomenna VIHDOINKIN avaimet uuteen kämppään. Mä lasken päiviä ja tunteja nyt monen asian suhteen ja tietenkin, kun on asiat koko ajan mielessä, ni tuntuu ettei kello liiku niin sitten mihinkään :D

No, päivä kerrallaan ja onhan meistä suurin osa kohta jo selvinny ensimmäisen kolmanneksen ja vaikka aika on menny muka niin hitaasti ni silti se on oikeastaan hujahtanu yllättävänkin nopeesti :)

Jaksamista arkeen kaikille!

Terkuin, Simppu ja pötkylä 14+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Minutkin voi poistaa listalta :(

Viime lauantaina alkoi ihan varoittamatta tajuton vatsakipu ja vuoto. Vuoto oli niin voimakasta, että istuin 6h vessanpöntöllä... Viikonloppu selvittiin kotona joten kuten ja eilen kävin sitten Kättärillä varmistamassa tilanteen. Loppu tyhjennys hoidettiin sitten osastolla lääkkeillä.

Tuli kyllä itselle niin puskista tämä tilanne, kun kaikki oli tähän asti mennyt hyvin normaalisti ja viikkojakin jo yli 11 takana. Olihan se valtava pettymys :( Ja ne kivut oli sen tasoisia, että en oo ikinä missään tilanteessa sellaista kokenut.

Onnea kaikille jatkoon! Toivottavasti teillä menee homma loppuun asti! Me pidetään nyt vähän taukoa ja lähdetään sitten yrittämään uudelleen...
 

Yhteistyössä