Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Tervetuloa kaikille uusille!

Pahoittelut kaikille pikkuisen menettäneille!

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille :heart:

Voimia kaikille jotka sitä tarvitsevat, pahoinvoinnin tai puolison tai jonkin muun asian kanssa!

Meillä niistä veriseulan tuloksista sanottiin, että jos niissä on jotain vikaa niin soitetaan n. 2 viikon sisällä. Nyt on yli kaksi viikkoa mennyt joten ehkä ne olivat kunnossa.

Itse oikein odotan, että maha alkaisi kunnolla näkymään :heart:

Meillä on rakenneultra 20.12. Ihanaa, että on juuri ennen joulua ja jos näkyisi sukupuoli niin voisi käydä joulun jälkeisestä alesta jotain vaatetta ostelemassa. Viikonloppuna kävin kaupoilla ja muutaman bodyn jo ostinkin. Montaa vaatetta en viitsi ostaa kun niitä löytyy jo niin paljon.

(.) Täällä pahaolo ja väsymys vain vaivaa. Vielä mahtuu tavalliset housut jalkaan. Tullut outoja tuntemuksia käsiin ja jalkoihin. Vaikka mitään ei tekisi on ihan hirveät lihas kivut. Tuntuu kuin käsi repeytyisi irti.

Tiivi-Taavi ja masu vaavi 12+5
 
Heiiii!!

Tuolla taustalla hengaillut ;)
Lukemassa pitää käydä tottakai ihan joka päivä, ja oikeastaan vielä monta kertaa päivässä. Yleensä käyn kännyllä, niin sillä on tosi hankala kirjoittaa..

Vieläkin on joillekin huonoja uutisia tullut :( Voimia...

Voi, että tuo mies osaa olla outo ja lutunen ( tämä ei ole normaalia) Tuolla se työmaallaan miettii jälkikasvulle nimeä =)

Eilen oli ultra, olin jotenkin henkisesti varautunut huonoon uutiseen, mutta siellä se pikkuinen köllötteli ja huitoi :heart: LA pysyi samana eli 17.5.2012 ja niskaturvotusta oli 0,8. Kaikki hyvin =)
Esikoisen odotus kun ei ollut normaali loppuvaiheilla, niin täällä terkka ja ultrannut kätilö hämmästeli papereitani.. Tulee kuulemma jännittävä odotus..
kuulemma joudun loppuvaiheilla erityistarkkailuun, koska kun viimeksikään en tuntenut säännöllisiä supistuksia ja synnytyksen kesto oli vain reilu 4h. ja matkaa sairaalaan 25km, eli ei ole varaa jäädä kotiin kärvistelemään, tai riskillä syntyy matkalle =)
Täällä ei anneta syntyä alle 34 viikkoiset vaan joutuu lähteä Kuopioon, ja 36 viikosta ei edes estellä enää.. Esikoisen syntymää ei kyllä edes estelty, tiedä sitä sitten johtuiko noista verenpaineista, et oli ihan hyväkin, että syntyy..
Terkkakin kysyi, olenko varautunut ensi vuodelle palkkaamalla uuden henkilön tilalleni, kun oletuksena on, että äippäloma alkaa ajoissa.. tai oikeastaan sairasloma.. Toisaalta tuntuu kauhealta ajatella, että alku vuodesta joutuu jo saikulle, mut katotaan tarkemmin mitä lääkäri sanoo periytymisestä kun siellä käyn.. Kolme eri lääkäriä/th on nyt sanonut, että tuskin tämäkään odotus ihan ongelmitta sujuu, niin pakko kai pahimpaan on varautua??? Vai onko liian negatiivistä ajattelua...

Tyttö/poika oloihin, ei sitten minkäänlaista oloa. Isäntä toivoo tyttöä =)

Nyt unohtu taas kaikki mitä piti kirjoittaa...


ReVe & Myyrä 11+4
 
ReVe: mä oon kuullu tuosta Kuopiosta vain ja ainoastaan positiivista palautetta. Tuttu synnytti kaksoset tuolla ennen rv 30. Täällä e-p:llä mulle sanottiin esikoisesta, että ennen 34 viikkoa estetään mutta sen jälkeen saa syntyä jos on syntyäkseen. Mulla tyttö syntyi 36+4 ja suppareista meni 4h ku oli pihalla. Meillä on onneksi lyhyt matka mutta kyllä ne kans sanoi neukus ettei voi jäädä odotteleen. Toivottavasti sattuu olemaan joku hoitaja likiitte sitte esikoiselle kun lähtö tulee. =) Mäki oon henkisesti varautunut, että jos tämä lapsi haluaa syntyä tähän maailmaan niin huhtikuussa tai max helmikuun alussa se syntyy eikä lasketun aikoihin toukokuun lopulla.
 
Heippa.

Hanttuliini84:lle:hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Jännä,kun toisilla on jo rakenneultra aikakin tiedossa=)Vihdoinkin sain np ultra-ajan,kun soitin taas terkalle,sain ajan viikolle 46 14 pvä,silloin rv 12 tasan,voi kun sinne on vielä aikaa:whistle:Niin ja sain ensimmäisen ajan,on vasta illalla,kun ilta vastaanotto,kauhee jännittää koko päivä: /Olisin niin toivonut,että ultra olis osunut ennen isänpäivää,niin olis voinut kertoa toiselle papalle(oma isä jo tietää).
Huomenna sentään taas poksutaan:)

petronella ja toukosalaisuus 9+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi kurjuus noita huonoja uutisia! Kovasti voimia pikkuisen menettäneille!

Mulla oli niin hoppu loppuviikko ja viikonloppu meni maalla, etten ole ehtinyt täällä käydä lueskelemassa ollenkaan. Nyt pikaselasin viestit läpi.

Meille tuli np-ultraan kutsu. Aika olisi 8.11. eli ensi viikon torstaina. Mun täytyy se koittaa vielä siirtää, kun on keskellä päivää. Tulee kamalan kalliiksi ottaa palkatonta... Eli voi olla, että päivämäärä vielä muuttuu. Samalla tuli aika rakenneultraan, joka on sitten 9.1.2013.

Väsymys ja paha olo vaivaavat edelleen. Toivon, että alkavat pikkuhiljaa helpottaa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

ruppu ja sintti 10+3
 
Ai niin, mekin saatiin tän päivän ultrakäynnillä aika rakenneultraan. Se on 10.1.

Just nyt oon niin onnellinen, ei haittaa tää flunssakaan jonka pukkas päälle. Tärkein on se, että pikkusella kaikki on hyvin :heart: Kaikki on taas niin paljon todellisempaa kun sai kuulla ne äänet ja nähdä ne liikkeet :heart:
 
Suuret pahoittelut suuren surun kohdanneille! Jaksamista! Elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista.. :hug:

Onnittelut kaikille ihanista ultra-uutisista! :heart: Niin se elämä vaan heittelee, toiset joutuvat pettymään ja luopumaan, toiset saavat samaan aikaan iloisia uutisia.. Nyt sormet ristiin, ettei enää yksikään täältä putoaisi, liikaa tullut huonoja uutisia..:'(

Omaa oloa: Karmeita vihlaisuja ollut tänään pitkin päivää ja niitä repäisykipuja myös. Nyt onneksi iltaa kohden laantuneet. Viime yö tuli nukuttua huonosti, josko sitä tänään menisi unten maille jo aikaisemmin.

Hirvittävän liukasta tuolla pihalla, saa lenkkeillä kieli keskellä suuta :p

Amon & Piskuinen 13+4
 
Hanttuliini84:lle isosti haleja<3 toivottavasti pääset kohta takaisin odottajien ryhmään<3

Täällä paha olo jatkuu, nyt vaivaa jo öisin.. No uskosin ainakin et pienellä kaikki hyvin ku itsellä pahoinvoinnit jatkuu.

Saapa nähä milloin tulee kutsu rakenneultraan, toivottavasti ennen joulua se olisi niin sais miehen vanhemmillekin kertoa uutisen joulukortin yhteydessä;)
Huomenna sais taas poksua<3

Rv. 11+6;)
 
Moikka, kävin sit siellä osastolla vähän "tankkauksessa" kaks päivää ne tiputteli ja olis pitäny vielä huomiseen mutta mulla on keskimmäinen kuumeessa ja pieninkin tulossa kipeeksi niin sanoin että ei voi jäädä pidemmäksi aikaa. Ja toivotaan ettei tarvi mennä takas sit nyt. Jos jotain hyvää tosta voi keksiä niin saimpahan ainakin nähdä et vauva siellä polskutteli tyytyväisenä ja huitoi käsiä ja jalkoja eli pikku tihutyöläisellä menee vallan mainiosti vaikka äiti onkin aika heikos jamas.

Ens viikolla ois sit lääkärineuvola ja nt-ultra :)
 
Heippa!

Voi kurjuus kun näitä huonon uutisia vielä kuuluu. Tsemppiä kaikille niitä kohdanneille!

Itselläni alkoi ma-iltana verenvuoto, joka sitten loppui eilen. Lääkärissä pienellä kaikki hyvin ja vuodon syy jäi epäselväksi. Ehkä istukan reuna tiputteli. Fiilikset on ollu aika huonot kun pelottaa että käykö huonosti. Mutta nyt pitää vaan uskoa parhaaseen ja rahallisesti jatkaa odottelua.

Nomma 13+6
 
Isot pahoittelut pienensä menettäneille...

Täällä alkaa jännittää huomenaamuinen np-ultra.. Painoakin tullut muuten jo melken 3kg! tullut vähän herkuteltua liikaa, pitää nyt vähä alkaa tsemppaamaan ton syömisen suhteen..

Ikinä en oo tajunnut aiemmin että keskenmenoja tulee oikeasti näin paljon kuin mitä tän toukokuisten ketjun myötä oon nyt sitten oppinut, jotenkin kuvitellut että sitten kun raskautuu niin ehkä muutama km tähänkin ketjun väkimäärään mahtuu mutta niin väärässä oon ollu.. toivottavasti ei enempää tuu..
 
Hanttuliinille halaus ja tsemppiä suru-uutisista selviämiseen sekä jatkoon!

Minäkin tulin vain poksumaan, mee saavutettiinkin tänään jo 15+0 :) Hurjaa!

Vielä menee omat vaatteet päälle, töissä kuitenkin pidän vähän löysempiä yläosia just in case,
niin voi sitten rauhassa röhnöttää tässä koneen ääressä ilman, että kukaan alkaa epäilemään vielä mitään :) Ajattelin kertoa vasta rakenneultran jälkeen täällä, jos ei ole itsestään selvää ennen sitä, kun vakkarisopparin allekirjoittanu vasta syyskuussa. Mä olin tietämättäni jo haastattelussa ollu raskaana ja voi olla että osalla täällä on asiaan henk. koht. mielipiteitä, niin olen sitten ajatellut että mitä pitempään saan tehdä töitä ilman, että kukaan tietää. Sitä pitempään mua ei kukaan kohtele millään lailla erilailla. Helppoahan tää on ollu pitää salassa, kun ei oo pahoinvointia ollut :) Onneksi sentään samassa firmassa ollut pitempään, muuttu vaan kuviot opiskelujen päätyttyä eri osastolle ja kokoaikaseks.

Rakenneultraankaan oo enää, ku reilu kk. 5.12. päästään tutkailemaan jalkoväliä, jos ei ole liian häveliäs masuasukki ;)

Heh eilen justiinsa koitin illalla kotona vetää vatsaa niin sisään ku sain ja eipä tuo alavatsa mee yhtikäs minnekään :D

Terkuin, Simppu ja pötkis 15+0 :heart:

P.S. Te keillä on jo lapsia, noteeraatteko helpommin jos joku on raskaana tai onko täällä muilla joku special eye joka hiffaa ihmisistä ennenku ne on kertonu eteenpäin? Onnekseen on nyt semmoinen vuodenaika ettei haittaa pukeutua kunnolla :)
 
Olen huomannut että ne naiset, joille lasten saaminen on ajankohtaista tai muutoin esillä (esim. kaverit raskaana) niin heillä on kyllä joku tutka :D Kaverini (ilmeisesti?) yrittää toista lasta ja aikas herkkänä muiden raskauksille. Oli multakin heti kysymässä että olenko tässä lähiaikoina lihonut, kun paikalla olin ollut ehkä puoli tuntia. Ja yleensä me ei tällaisia asioita kommentoida. Mitään en myöntänyt, mutta hermostunut naurahdukseni taisi paljastaa.

Itsekin yritän piilotella asiaa jouluun asti. Maha alkaa kyllä olla tanakoitunut, eli voi olla että jo kuukauden päästä näkyy :/
 
Simppu mä tajuan toisen naisen raskauden vasta kun vatsa selvästi näkyy :D Lähipiirissä on kyllä muutama tuollainen ihminen ettei tarvi raskaustestiä tehdä, he kyllä kertovat oletko raskaana vai et, en tajua sellaisia ihmisiä:D

Eilen illalla oli töissä vatsa niin turvoksissa että muutama työkaveri jo huomasi raskauden, mutta ei se haittaa kun viikkoja kuitenkin niin paljon :)

13+1
 
Unohdinpahan poksua, eilen tuli siis 11+0 :heart::heart:

Halaus toukan menettäneille :hug: Tuntuu niin pahalta kuinka moni toukolainen on joutunut toukastaan luopumaan. Ois paljon "mukavempaa" jos tietäisi raskauden menneen kesken eikä niin että ultrassa vasta selviää että toukka on kuollut jo esim. pari viikkoa sitten. Kauhea huoli ja jännitys iski taas että onkohan siellä parin viikon päästä ketään elossa kun ultraan mennään :|

Me saatiin nyt talokaupat aikaiseksi ja muutto uuteen kotiin olis 3 viikon päästä :) Päästään maalaismaisemiin.

Mulla on selkä kipeytynyt nyt niin pahasti että olen nyt viikon sairaslomalla, saa nähdä miten tän selän kanssa pärjää sitten kun maha on oikeasti iso. Tukiliiviä ajattelin kokeilla.. onko muut käyttäneet tukiliiviä raskausaikana?

MariArvo ja pikku-c 11+1 :cool:
 
10+0 :heart:

Just katselin kolmen aikasemman raskauden neuvolakortteja ja totesin, että kaikilla on ultrassa laskettu aika aikaistunut 9 päivää. Jännä nähdä miten käy tällä kertaa. Pari viikkoa vielä matkaa sinne. Ensi viikolla seulaverikokeet.
 
Täällä myös poksutaan 10+0 :heart: POKS!

Nytt olis tasan 2 viikkoa sinne Np ultraan.

Itse olen ainakin ollut tosi herkkä huomaamaan muitten raskauksia :D Kun se on mielessä ja itellä ollu se vauvakuume niin jotenki vaan ollu semmonen raadari "aha, tuo syö nytt suolakurkkua, se on raskaana..." :D hahah
 
Lämpimät halaukset kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Olimme viime viikon ti nt-ultrassa ja kaikki oli vallan hyvin :) Suuri helpotuksen huokaus pääsi kun heti erotin pienen sikiön joka liikkuikin mukavasti. Turvotus oli 1,5 mm ja ilmeisesti kromosomien osaltakin kaikki on ok, koska sanoivat soittelevansa tämän viikon alkuviikosta, jos riskiluku on kohonnut. Puhelua ei ole kuulunut :) Ensi keskiviikkona on lääkärineuvola ja en millään malttaisi odottaa, että pääsen kuulemaan sykkeet <3

Olemme jo kertoneet lähes kaikille läheisille ihmisille ja kaikki ovat olleet hurjan onnellisia meidän puolesta! Ainoastaan yksi ihminen onnistuttiin täysin yllättämään uutisillamme. Anoppi ei ollut osannut ollenkaan aavistaa tällaista ja mikäs sen ihanampaa. Hän vain hoki: "Mä olen niin onnellinen! Voiko ihminen olla näin onnellinen!" Ja itki tietysti <3 Oma äitini oli aavistanut asian jo kuukausi sitten... Vähän tylsää, mutta eihän se vähennä sitä ilon määrää :)

Olitte noista nostorajoista jutellut. Kuulin äidiltäni myös todella ikävän asian, josta en ole ollut tietoinen. Olen itse ainut lapsi ja aina toivonut sisaruksia. Autoin sunnuntaina äitiäni yhdessä hommassa ja siinä laatikkoa nostellessa hän kielsi minua rehkimästä liikaa. Sivuutin asian olankohautuksella ja tämän jälkeen äiti kertoi hänen saaneen keskenmenon liian raskaan taakan nostamisesta huonossa asennossa. Tämä tietysti sai minutkin ottamaan asian suht vakavasti. Erityisesti jos ei ole tottunut nostelemaan isoja taakkoja, kannattaa muistaa jättää ne hommat muille!

Nyt vasta huomasin, että minun ikä on tuolla etusivulla väärin. Tiedä sitten olenko itse huijannut ikäni vai missä kohtaa mennyt vikaan, mutta tässä päivitetyt tietoni:

Typy85_27 v._1. lapsi_TYKS_12.5.2012
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei!

Täällä kanssa eräs ilmoittautuu ketjuun..

käpykäs/23v/1./KOS/poikaolo
ja LA olisi neuvolan mukaan 25.5.

Onnea ja halit kaikille plussanneille :heart:



Niin ja helpolla tässä ollaan päästy, etovaa oloa ollut muutaman kerran mutta ei oksennukseen saakka. VTI on ollut jo x2. Se on ollutkin aina mun kirous, murr :stick:
Tissit on kipeät ja kasvaneet, sekin on vain plussaa. :)

Äitiyspakkauksen aiomme ottaa, se uusi on nyt aika kivan näköinen :)

Ensi viikolla ensimmäinen ultra! Hui :)


t. käpykäs ja pieni rv 10+4
 

Yhteistyössä